Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Windows Phone 7

438 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG Optimus 7 E900 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 8 8,2 (19) Inga priser
Samsung Omnia 7 GT-i8700 8GB 512MB RAM (Mobiltelefoner) 4 7,17 (17) Inga priser
HTC 7 Mozart 512MB RAM (Mobiltelefoner) 6 7 (1) Inga priser
HTC HD7 8GB 512MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,5 (3) Inga priser
HTC 7 Trophy 512MB RAM (Mobiltelefoner) 8 8,14 (13) Inga priser
HTC Titan 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 6 8,5 (15) Inga priser
HTC Radar 512MB RAM (Mobiltelefoner) 7 8,09 (10) Inga priser
Samsung Omnia W GT-i8350 512MB RAM (Mobiltelefoner) 5 7,7 (9) Inga priser
Nokia Lumia 800 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,46 (127) Inga priser
4 relaterade trådar

#51

Postad 22 oktober 2010 - 09:52

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 109 inlägg
  • 0
En review till, denna verkar vara mer positiv en det jag läst hittils i den här tråden iallafall:

http://www.anandtech...-phone-7-review

Sen undrar jag om nån sett en Phone 7 ute i butik än, hade gärna velat klämma lite på den innan jag bestämmer mig för antingen den eller Desire HD med android istället.

/P

#52

Postad 22 oktober 2010 - 13:02

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
motif

Rökt på mycket ? :rolleyes:

Så du menar att antal apps är allt?
Microsoft kan nog lätt trycka ut prutt å bajs apps å 99 procent skit om de skulle vilja det.
Men varför?

Sen har du ens testat en windows 7 mobil?

Fått bra betyg hos www.phonearena.com

#53

Postad 22 oktober 2010 - 14:21

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Kort kommentar: iPhone hade ingen AppStore fore lansering - det tog ett antal manader innan Apple bestamde sig for att slappa ett SDK till den. Ursprungligen skulle den enbart kora s.k webbapps.

AppStore var alltsa ingenting som Apple ursprungligen hade starka planer pa vid lanseringen av iPhone 2G.

Nar det galler program ar det primara att kvaliteten ar hog vilket gor att antalet inte spelar nagon roll - det viktiga ar hur manga anvandningsomraden som tacks samt hur kraftfulla programmen ar inom respektive omrade.

Jag vet mycket val att antalet Apps blivit nagot sorts modeord i marknadsforingen idag men det imponerar inte pa mig. Det spelar ingen roll om det finns 250.000 apps till en plattform om t.ex Office hanteras av QuickOffice jamfort med en annan plattform med 30.000 apps och SoftMaker Office for hantering av Officedokument. Det ar ett exempel pa ett anvandningsomrade dar kvaliteten pa programvaran bor avgora - det finns manga fler exempel.

#54

Postad 22 oktober 2010 - 14:42

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Här lite mera grundligt test av Computerworld.com

Windows Phone 7: A groundbreaking interface ships on great new phonesWe take a close look at Microsoft's new mobile OS as deployed on the Samsung Focus and the HTC Surround.



#55

Postad 22 oktober 2010 - 14:51

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Ja börjar fasen va lite sugen...Bara vänta och se vad xda kan göra..
Blir intressant att se hur läget ligger i Januari..

Då bör man se vad som har uppdaterats och hur det går med market

#56

Postad 22 oktober 2010 - 17:50

MeaCulpa
  • MeaCulpa
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Apple köper upp, ironi :) Trots att Apple nu tjänar betydligt mer pengar än Microsoft och är större så nje det lär inte hända!
Android har sina fans men dem byter också telefon varje månad, iPhone användare har sina minst 1 år, iPhone är betydligt dyrare ändå är det den telefon som säljer bäst i hela Sverige t.ex
iPhone hade en rätt stor App store innan iPhone släpptes, nu tog det ett år innan den kom till Sverige också så det hann ju komma ut en hel drös under den tiden också.
Jag tror ändå att många inte "vill" skriva till Win av flera skäl.
Microsoft har problem idag och gör dem inte rätt med sin telefon så kan det också gå väldigt mkt utför som det redan gör idag.
Många företag, skolor mm går över till alternativa system därav OSX som bara klättrar då många fått nog av Win.
Se dig om för du verkar ändå vara lite vettig B) och veta vad som händer utanför din win burk till skillnad från de flesta insyltade WIN användarna. Dem tappar mark så det skriker om det, så vi får hoppas Win Phone 7 ändrar på detta ingen tjänar på att Microsoft tappar mer och mer.

Kanske dags att byta ut Steve Ballemer :blush:


Nu ska vi se, vi har en riktig ****** ser jag till att börja med men...

Apple tjänar mer än microsoft? Nej tydligen tjänar Apple BETYDLIGT mer än microsoft? Microsoft tjänade 18miljarder dollar på en höft innan skatt under 2010. Men nu kan vi jämföra senaste kvartalet som är jämförbart för microsoft och apple, som slutade 2010-06-30 (ms) och 06-26 (apple) och vad ser vi där då?
Rörelse resultat 5,930 miljarder (ms) kontra 4,234 miljarder = MS bättre rörelseresultat
Resultat efter skatt 4,518 miljarder (ms) kontra 3,253 miljarder = MS bättre resultat.
Ergo du hade fel

Större?
Omsättning 16,039 miljarder (ms) kontra 15,700 = MS Större omsättning
Ergo du hade fel
Det finns ETT tal där apple slår MS och det är P/E vilket leder till ett större marknadsvärde (vilket är ett sätt att hävda att de är störst) men i övrigt (exempelvis tillgångar) är MS STÖRST

Ökar OSX? intressant varifrån får du de siffrorna? I USA ökar OSX sin marknadsandel, men i resten av världen? Niet!

Jag har ingenting mot apples produkter, visst lite inlåsta på sätt o vis o kanske lite dyra av o till men ofta snygga och ganska stabila (även om det överdrivs hyfsat mycket, de är inte helt rock solid) men mac ägarna är sådan typer att det är värt att undvika produkterna bara därför.

#57

Postad 22 oktober 2010 - 19:29

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Jasså skiljer det inte mer...De trode jag :-)

Kolla videon first boot tror ja de var
http://pocketnow.com...-phone-7-review

Rätt coolt att tiles rör sig..
På ett kommer personens bild upp..Snyggt

#58

Postad 22 oktober 2010 - 21:13

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Jag kommer att avvakta nasta version - inte minst Windows Embedded Handheld men aven ett WP 7.5 - det ar uppenbart att systemet behover poleras nar det galler funktionalitet. Inte minst fragorna kring filsystemsaccess, minneskort och USB mass storage m.m maste fa en losning.

Om MS ar lite radda for att oppna upp for mycket gar det att t.ex lasa systemmappen men medge atkomst till andra mappar.

Det ar ocksa troligt att det kommer att ske en utveckling pa Tilesfronten - jag ar helt klart intresserad av ett mer HTC-likt (eller SPB Mobile Shell-likt) utseende pa startskarmen snarare an dagens Tiles.

Idealet vore att expandera Tileskonceptet pa ett satt som liksom SPB MS 5 medger att program dockas som tile och uppdaterar sin information. Det bor ocksa ga att variera utseendet pa sina tiles.

Pa sikt tror jag att WP 7.x kan bli riktigt intressant men i denna forsta version uppfattar jag det mer som en konceptintroduktion som sedan kommer att forbattras - forhoppningsvis till en niva dar all funktionalitet i WM 6.5.x finns med.

#59

Postad 23 oktober 2010 - 01:24

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

motif

Rökt på mycket ? :)


Man börjar ju undra.
När man kommer in och skriver ett inlägg som nedvärderar alla andra lurar. Då kan man verkligen inte vara nöjd med sitt val.

#60

Postad 23 oktober 2010 - 03:35

MeaCulpa
  • MeaCulpa
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Man börjar ju undra.
När man kommer in och skriver ett inlägg som nedvärderar alla andra lurar. Då kan man verkligen inte vara nöjd med sitt val.

Största nackdelen med apple har alltid varit apple ägarna.
Jag tror på wp7, kan i dagsläget sno konsumenter och en del företagskunder och blir nog riktigt farligt för RIM och kanske nokias dyrare på sikt (wp7 med multitask på nokia hårdvara med sirf kretsar och tangentbord, visst jag drömmer men det är en vacker dröm)

#61

Postad 23 oktober 2010 - 09:36

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
WP7 unboxing ( HTC HD7 )

Postad bild

#62

Postad 23 oktober 2010 - 19:44

AiRE
  • AiRE
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Trevlig telefon den där HD7 :)

Funderar starkt på att beställa en från England för ca 3700kr.

Tror Win 7 kommer bli stort så fort vanligt folk greppat hela konceptet med Live Tiles och hubbarna. Är man mindre instatt i det hela kan det lätt se ut som att det är apps a la iOS.

#63

Postad 23 oktober 2010 - 20:12

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
En nackdel är att HD7 bara verkar ha 8 gig minne i UK..
Samsung vad den nu hette i tyskland ska vist ha 16gig

#64

Postad 23 oktober 2010 - 20:51

AiRE
  • AiRE
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Hos operatören o2 Uk kan man köpa den med 16 gig minne.

#65

Postad 23 oktober 2010 - 20:55

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
HD7 ?

Bra om de fanns..Då måste snubarna på xda yrat eller så fanns de bara 8 från början.

#66

Postad 23 oktober 2010 - 21:14

AiRE
  • AiRE
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Japp HD7. Nackdelen är väl att telefonen är låst till o2 i 12 månader :)

#67

Postad 23 oktober 2010 - 21:16

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Hm...Går de att låsa upp på nått sätt ?

#68

Postad 24 oktober 2010 - 01:21

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

Största nackdelen med apple har alltid varit apple ägarna.
Jag tror på wp7, kan i dagsläget sno konsumenter och en del företagskunder och blir nog riktigt farligt för RIM och kanske nokias dyrare på sikt (wp7 med multitask på nokia hårdvara med sirf kretsar och tangentbord, visst jag drömmer men det är en vacker dröm)


WEH eller i framtiden (da det migrerar till WP 7-bas) "WP 7 Pro" lar bli konkurrenskraftigt pa allvar inom foretagsmarknaden. WP 7 ar inte riktigt dar an, det behover fixas pa vitala punkter som filsystemsaccess, USB-massminne, utbytbara minneskort (fullt stod for det) och overlag oppnas upp mer.

Men MS gor ratt - forst ut med WP 7 sa konsumenterna skaffar det och det slapps program, darefter ut med ett WP 7 Pro (eller WEH 7) som drar nytta av WP 7-utbudet samtidigt som det har all funktionalitet. Konceptet med hubbar och tiles ar da sa pass etablerat att aven foretagsmarknaden kan dra nytta av det med specifika losningar.

Nar det galler Apple kan jag konstatera att jag gillar deras datorer men har svart for iPhone. MacBook Pro ar en annan historia - mycket attraktiv laptop - men det vore bra med konkurrenter i samma stil (gediget metallchassie) etc.

#69

Postad 25 oktober 2010 - 10:02

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Utveckling av nyttoapplikationer på Windows Phone 7 baseras på plattformen Silverlight.

– Man använder samma verktyg för Silverlightutveckling som för vanlig Dotnetutveckling. De som jobbat med Silverlight för webbutveckling har en extra fördel.

Jayway hoppas kunna skapa Windows Phone-appar för den öppna marknaden.

– Vi tittar på video-, audio- och informationsappar. Dessutom har vi ett par förfrågningar om företagsappar, säger Håkan Reis.

Han berättar vidare att många är intresserade av att konvertera Iphoneappar till Windows Phone 7.

Hur svårt är det?
– Koden måste skrivas om. Det blir enklare om man har lagt mycket av funktionaliteten på servern. Tankarna bakom arkitekturen går att föra över, men den visuella programmeringen är annorlunda.

En annan anledning att satsa på appar just för Windows Phone 7 är att dra nytta av uppmärksamheten kring det nya operativsystemet.

– Just nu märks det inte om man släpper en Iphoneapp. Det går att få mer uppmärksamhet för en Windowsapp, så det är viktigt att vara tidigt ute, säger Marcus Åkerlind, it-chef på konferensföretaget Svenska Möten.

Svenska Möten har sedan tidigare en Iphoneapp och har nu börjat skissa på en Windowsapp för konferens- och hotellbokning.

IDG

#70

Postad 25 oktober 2010 - 11:33

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Windows Phone 7 Official Ad

Som handlar om Really?! :)

#71

Postad 26 oktober 2010 - 11:37

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Connector ( Mac ) Beta - Svenska

Snabbeskrivning
Anvisningar för den här hämtningen finns snart tillgängliga på svenska. För att informationen ska nå ut så snabbt som möjligt finns de engelska instruktionerna tillgängliga.


Den engelska sajten här

Brief Description

Sync music, photos, videos and podcasts from your existing iTunes and iPhoto libraries to your Windows Phone 7

#72

Postad 26 oktober 2010 - 11:44

AiRE
  • AiRE
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Nu har adobe gått ut officiellt med att flash är pågång till WP 7!!

Flash Player 10.1 is available on Android and Google TV today, with BlackBerry platform, HP webOS 2.0, future versions of Windows® Phone, LiMo, MeeGo, and Symbian OS also expected to support Flash Player 10.1.

Snart är alla med och leker förutom de som sitter med sina iPhones ;)

Nån som fick tag på en Samsung Omnia 7 igår ??

#73

Postad 26 oktober 2010 - 17:39

Unregistered31248d18
  • Unregistered31248d18
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Har beställt en HTC Mozart. Ska bli spännande.

#74

Postad 26 oktober 2010 - 18:29

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
WP7 vs Android - Part One: The Basics?

Android is an operating system that captured the hearts of many, and continues to do so, but with the release of Windows Phone 7, a new contender has entered the ring. Windows Phone 7 is making some Android users green with envy, while others are turning their nose at the new platform. In this series, we're going to look at specific features of smartphones, and give a breakdown of which OS has the competative edge area.

This first part in the series covers off the OS fundamentals, and future parts will cover other features.



#75

Postad 26 oktober 2010 - 19:58

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Appar ?

Det kan också vara skönt att slippa appar och att man måste leta efter appar bara för att telefonen inte kan spela upp mediaformatet är ett elände.

Obegripligt att man inte har lagt in en ordentlig mediaspelare i Android som kan spela upp dom flesta format.

Det har varit mycket skit med min X 2 :a men vad skönt med windows medispelare inbyggd och 8,1 kamera och sterohögtalare och flash stöd och 1500 milliampere batteri.

Köper jag en ny "värsting telefon" så kanske jag får både sämre batteri och blir av med stereohögtalarna och färre pixlar i kameran och får börja leta efter appar för internet radio och internet tv.

Man vill ju inte att appen ska bestämma vilka radiokanaler man ska lyssna på det vill man bestämma själv. Det finns internetradio appar med 10 000 radiokanaler men 9998 är bara skit kanaler.

#76

Postad 27 oktober 2010 - 07:19

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Appar ?

Det kan också vara skönt att slippa appar och att man måste leta efter appar bara för att telefonen inte kan spela upp mediaformatet är ett elände.

Obegripligt att man inte har lagt in en ordentlig mediaspelare i Android som kan spela upp dom flesta format.

Det har varit mycket skit med min X 2 :a men vad skönt med windows medispelare inbyggd och 8,1 kamera och sterohögtalare och flash stöd och 1500 milliampere batteri.

Köper jag en ny "värsting telefon" så kanske jag får både sämre batteri och blir av med stereohögtalarna och färre pixlar i kameran och får börja leta efter appar för internet radio och internet tv.

Man vill ju inte att appen ska bestämma vilka radiokanaler man ska lyssna på det vill man bestämma själv. Det finns internetradio appar med 10 000 radiokanaler men 9998 är bara skit kanaler.


Det stod inte särskilt många mediatyper med på samsung omnia 7 iaf inte här på prisjakt, vet isf inte fördelen med mediaplayer framför något annat?

#77

Postad 27 oktober 2010 - 07:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
WM7 klarar bara mp4.
Allt du för över till telefonen konverteras till det via Zune

#78

Postad 27 oktober 2010 - 08:09

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

WM7 klarar bara mp4.
Allt du för över till telefonen konverteras till det via Zune


Märkligt att det stod bland annat divx/xvid och h264 på omnian då, men då suger det ju ännu mer att ha wm7 för jag misstänker att det inte går att lägga över film via wifi från en server, konvertering tar ju även tid

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 27 oktober 2010 - 08:15.


#79

Postad 27 oktober 2010 - 08:21

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Nu har jag ju inte provat själv men så här skriver gsmarena i sin recension av Omnia 7

The video player doesn’t recognize .AVI files – in other words, don’t expect DivX or XviD support. However, the Zune software on your computer will automatically convert such files to .MP4 – so, you can watch those formats on the Omnia 7, it’s just that the transfer to the device can take quite a while (depending on your computer configuration).


http://www.gsmarena....eview-522p5.php

Enda sättet att föra över film och musik är via programet Zune.

WM7 är ju en kopia av Iphone

Edit
Såå den klarar ju divx/xvid om du bara för över dem via Zune :D

Redigerat av moparman, 27 oktober 2010 - 08:23.


#80

Postad 27 oktober 2010 - 08:35

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Nu har jag ju inte provat själv men så här skriver gsmarena i sin recension av Omnia 7

The video player doesn’t recognize .AVI files – in other words, don’t expect DivX or XviD support. However, the Zune software on your computer will automatically convert such files to .MP4 – so, you can watch those formats on the Omnia 7, it’s just that the transfer to the device can take quite a while (depending on your computer configuration).


http://www.gsmarena....eview-522p5.php

Enda sättet att föra över film och musik är via programet Zune.

WM7 är ju en kopia av Iphone

Edit
Såå den klarar ju divx/xvid om du bara för över dem via Zune :P



Tur man har android så man kan flytta över och spela upp saker som de är bara att hämta hem en mediaspelare som klarar formatet, sällan jag spelar video iofs men skönt att inte behöva konvertera sin flacfiler B) och att man dessutom kan ladda dem från server via wifi :D (dock inte native, behövs en filhanterare från market :D )

#81

Postad 27 oktober 2010 - 08:41

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Nu känns ju WM7 som en annan sorts mobiltelefon :-) Lite som all inclusive ..
Man har allt man behöver och slipper rackel..Allt är serverat på ett silverfat.
Skönt några veckor men kanske tråkigt i längden

Efter mina 2 senaste mobiltelefoner är ja lite trött på allt mixtrande så jag känner mig lite sugen på en WM7.

#82

Postad 27 oktober 2010 - 08:46

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Har i princip inte micklat ett dugg med nån av mina två androider, laddat hem ett par appz bara, men annars har de inte strulat direkt, statar aldrig om någon av dem om inte batteriet tar slut vilket är mycket ovanligt. Har en tattoo och en legend. De bästa telefoner jag haft när det bara gäller helt privat användning.


Men blev lite nyfis på wm7 när jag hörde adam alsing prata om sin omnia igår morse på radio

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 27 oktober 2010 - 08:47.


#83

Postad 27 oktober 2010 - 08:50

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Skrev väl lite dåligt..
Menar inte att man måste mixtra..

Men jag har gjort allt man kan tänkas göra med min N900.
Kört in emulator för supernintendo.Gameboy..Fixat dualboot så att jag kan starta och köra Android.
Kört in Debian (linux operativsystem i mobilen) ..Överklockat den till 900Mhz ...
Kopplat ps3 handkontrollen till N900...Och så vidare :D

#84

Postad 27 oktober 2010 - 08:59

Sledgeman
  • Sledgeman
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Har varit sugen på en WP7-lur länge och bokade en HTC Trophy så fort det var möjligt men har nu avbokat den. Tydligen så är det en del buggar som inte är säkert att det bara är mjukvarubuggar(dom kan jag leva med tills en fix finns), utan det verkar vara så att HTC har buggar i sina telefoner. Hårdvarubuggar känns lite så där även om det kan gå att fixa med mjukvara. LG och Samsung verkar inte lida av samma problem. Vet inte exakt vilka buggar som var HTC-specifika men de som det pratats om är extremt långa laddningstider av 3:e parts program, XBOX Live krashar, gps som visar väldigt fel och lite till.

En del skrivit i denna artikel http://www.neowin.ne...gs-other-issues
Enligt vissa kommentarer är Byron Hinson känd för att skriva skit om Microsoft så det kanske får tas med en nypa salt, men samma buggar diskuteras på andra ställen också.

Är ändå fortfarande sugen, mest för att jag sitter och utvecklar i .NET, men har bestämt mig för att vänta på lite mer feedback från användare. Efter uppdateringen i januari så lär man se bättre hur det kommer fungera. Skulle jag välja en lur idag så skulle jag nog ta LG'n, även om den ser lite plastig ut, eftersom det verkar som det är den som varit använd som dev-lur.(kan ha fel angående det iofs) 16GB minne känns som det kan behövas till slut när spelen börjar ligga på över 100MB. Samsungen ska väl komma i en 16GB version i Tyskland så en import av en sådan kan också bli aktuellt.

Får fortsätta koda mot emulatorn ett tag till även om det inte är det roligaste. :D

#85

Postad 27 oktober 2010 - 09:02

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Skrev väl lite dåligt..
Menar inte att man måste mixtra..

Men jag har gjort allt man kan tänkas göra med min N900.
Kört in emulator för supernintendo.Gameboy..Fixat dualboot så att jag kan starta och köra Android.
Kört in Debian (linux operativsystem i mobilen) ..Överklockat den till 900Mhz ...
Kopplat ps3 handkontrollen till N900...Och så vidare :D


Vet hur det är, gjorde så med min touch crouse, xda-rom osv. :P Enda jag är lite sugen på är att lägga in froyo från xda i min legend pga att den har så lite minne för apps, vor fint att kunna använda sd-kortet till det B)

Wm7 kunde väl inte ens använda sd-kort har jag för mig och det kan ju vara jobbigt.

#86

Postad 27 oktober 2010 - 09:10

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Har läst lite olika...
De som har minneskort går det att ta ut å byta men du kan inte se innehållet på kortet i datorn och stoppar du i ett nytt kort så formateras det för i WM7 så ses allt som ett minne...

Nu vet ja inte om detta stämmer eller om de bara är swammel

#87

Postad 27 oktober 2010 - 12:37

Sledgeman
  • Sledgeman
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Har läst lite olika...
De som har minneskort går det att ta ut å byta men du kan inte se innehållet på kortet i datorn och stoppar du i ett nytt kort så formateras det för i WM7 så ses allt som ett minne...

Nu vet ja inte om detta stämmer eller om de bara är swammel


Är väl enligt rykten två lurar som har extra sd-slot och det är Dell Venue Pro och Samsung Focus. På dessa modeller så ska det tydligen fungera så att du måste sätta i det extra kortet före första uppstart så integreras det med det befintliga minnet. Byter du senare ut kortet så måste du göra en hard reset. På övriga modeller så kan man inte byta ut minnet alls, det är troligtvis fastlött och man får leva med den mängd minne som sitter från början.

#88

Postad 27 oktober 2010 - 15:15

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0

Tur man har android så man kan flytta över och spela upp saker som de är bara att hämta hem en mediaspelare som klarar formatet, sällan jag spelar video iofs men skönt att inte behöva konvertera sin flacfiler :P och att man dessutom kan ladda dem från server via wifi B) (dock inte native, behövs en filhanterare från market :D )




Bara att hämta hem en mediaspelare ? Det kan vara problem med det också Real Player mobile är någon "light version" som inte ens klarar att öppna alla real player media filer.

För min del så handlar det om att kunna öppna direksända radio och tv-kanaler och windows mediaplayer finns väldigt ofta som alternativ. Icke windows lurar brukar inte kunna öppna något format varken winamp, realplayer eller windows mediafiler trots att det står på nästan alla telefoner att dom klarar WMA och WMV.

WMA och WMV är väl windows adio och windows video filer eller har jag fattat fel ? Vad är det då man kan göra med filerna om man inte kan spela upp dom ? Likadant är det med aac och aac+ det står också med som ett format som nästan alla telefoner kan, men inte "fan" kan telefonerna spela upp direkt sänd video i aac+.

Det är också skönt att kunna lägga in URL:n direkt i windows mobil mediaplayer och ha dom som en slags favoriter.

#89

Postad 27 oktober 2010 - 15:27

passan1
  • passan1
  • Beroende

  • 1 019 inlägg
  • 0
När kommer flash till wp7, skulle vilja se lite tester på webbläsaren med flash. innan det så ligger jag lite lågt med wp7.

#90

Postad 27 oktober 2010 - 15:32

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Bara att hämta hem en mediaspelare ? Det kan vara problem med det också Real Player mobile är någon "light version" som inte ens klarar att öppna alla real player media filer.

För min del så handlar det om att kunna öppna direksända radio och tv-kanaler och windows mediaplayer finns väldigt ofta som alternativ. Icke windows lurar brukar inte kunna öppna något format varken winamp, realplayer eller windows mediafiler trots att det står på nästan alla telefoner att dom klarar WMA och WMV.

WMA och WMV är väl windows adio och windows video filer eller har jag fattat fel ? Vad är det då man kan göra med filerna om man inte kan spela upp dom ? Likadant är det med aac och aac+ det står också med som ett format som nästan alla telefoner kan, men inte "fan" kan telefonerna spela upp direkt sänd video i aac+.

Det är också skönt att kunna lägga in URL:n direkt i windows mobil mediaplayer och ha dom som en slags favoriter.


Jag har iaf inte haft några problem att öppna wma i min android, internetradio har jag iofs inte testat, och har heller inte haft problem de få gånger jag velat se tex playkanaler från tv även om det är ganska sällsynt att jag gör det, jag kör all musik i flac och det funkar helt perfekt med meridianplayer, aac funkar också i den spelaren när jag testa

#91

Postad 27 oktober 2010 - 16:09

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0

Jag har iaf inte haft några problem att öppna wma i min android, internetradio har jag iofs inte testat, och har heller inte haft problem de få gånger jag velat se tex playkanaler från tv även om det är ganska sällsynt att jag gör det, jag kör all musik i flac och det funkar helt perfekt med meridianplayer, aac funkar också i den spelaren när jag testa



Gå in på( www.di.fm) och scrolla ner lite grand se om du kan få något ljud i luren. Du kan välja mellan windows media, winamp och aac+ media filer. Kom gärna sedan tillbaka och berätta hur det gick.

#92

Postad 27 oktober 2010 - 16:30

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Gå in på( www.di.fm) och scrolla ner lite grand se om du kan få något ljud i luren. Du kan välja mellan windows media, winamp och aac+ media filer. Kom gärna sedan tillbaka och berätta hur det gick.


Fick inget ljud med varken android eller min touch crouse wm 6.1 lur med mediaplayer så jag ser inte det som ett givande test, provade 3 kanaler med båda

#93

Postad 27 oktober 2010 - 16:43

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0

Fick inget ljud med varken android eller min touch crouse wm 6.1 lur med mediaplayer så jag ser inte det som ett givande test, provade 3 kanaler med båda




WM 6,3 och 6,5 går utmärkt i windows alternativet. Prova att högerklicka på filen i datorn och ta "URL:n" och sedan skriv in URL: n i direkt i windows mediaspelaren om det nu går i 6,1:an, lite svårt att hitta hur man gör i 6,5 :an också. Ibland tar det 4 minuter innan musiken startar i 6,5:an ( söker och buffrar) i 6,3: gick det faktiskt ännu bättre, där behövde man aldrig typa in URL:en utan spelaran kände direkt av att det var en windows mediafil och startade som en vanlig dator..

#94

Postad 27 oktober 2010 - 16:46

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

WM 6,3 och 6,5 går utmärkt i windows alternativet. Prova att högerklicka på filen i datorn och ta "URL:n" och sedan skriv in URL: n i direkt i windows mediaspelaren om det nu går i 6,1:an, lite svårt att hitta hur man gör i 6,5 :an också. Ibland tar det 4 minuter innan musiken startar i 6,5:an ( söker och buffrar) i 6,3: gick det faktiskt ännu bättre, där behövde man aldrig typa in URL:en utan spelaran kände direkt av att det var en windows mediafil och startade som en vanlig dator..


Klassar det inte som fungerande om man inte bara kan klicka på länken, eller om det tar flera minuter att få igång, då hade jag hoppat in i spotify för länge sen :D

Det viktigaste för mig är att det går att spela upp flac och spotify, tvkanaler jag ibland streamar är ESPN, techcrunch och jokes, förutom svt play då

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 27 oktober 2010 - 17:02.


#95

Postad 27 oktober 2010 - 16:57

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0

WM 6,3 och 6,5 går utmärkt i windows alternativet. Prova att högerklicka på filen i datorn och ta "URL:n" och sedan skriv in URL: n i direkt i windows mediaspelaren om det nu går i 6,1:an, lite svårt att hitta hur man gör i 6,5 :an också. Ibland tar det 4 minuter innan musiken startar i 6,5:an ( söker och buffrar) i 6,3: gick det faktiskt ännu bättre, där behövde man aldrig typa in URL:en utan spelaran kände direkt av att det var en windows mediafil och startade som en vanlig dator..

´

"""http://listen.di.fm/...vocaltrance.asx """"är rätta adressen med "http" också. Det blir något fel om man går via datorn. Sedan är det bara att byta ut vocaltrance mot annan musik.

#96

Postad 27 oktober 2010 - 17:01

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Spotify kan bli lite jobbigt när man måste komponera ihop musiken själv. På di.fm är det full rulle 24 timmar om dygnet. :D

#97

Postad 27 oktober 2010 - 17:09

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Spotify kan bli lite jobbigt när man måste komponera ihop musiken själv. På di.fm är det full rulle 24 timmar om dygnet. :D


Tycker inte det är så stort problem, hela minneskortet på 16gb är fullt med musik i flac och från spotify, bara börja spela i ena änden på spellistan.

#98

Postad 27 oktober 2010 - 17:22

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Men sedan när detgäller vanlig "seriös radio" om man kan engelska och kanske något mer språk på listenlive.eu och där är det också jädrigt bra att ha windows media spelare.

Får du något ljud i Androiden på www. listenlive.eu då ? Världens vanligaste radiokanal "BBC world service" borde androiden klara annars är det uselt ? Finns på Listenlive.eu och sedan United kingdom.

#99

Postad 27 oktober 2010 - 17:34

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Men sedan när detgäller vanlig "seriös radio" om man kan engelska och kanske något mer språk på listenlive.eu och där är det också jädrigt bra att ha windows media spelare.

Får du något ljud i Androiden på www. listenlive.eu då ? Världens vanligaste radiokanal "BBC world service" borde androiden klara annars är det uselt ? Finns på Listenlive.eu och sedan United kingdom.


Bbcs kanaler finns med i varenda radioapp + att de har ett par egna appz. Tex radio times har från början 30k kanaler + att man kan lägga till sina egna, har inte testat den då jag är för snål och ser för liten användning, den kostar visserligen bara ca 13-14kr, men dyrt om man aldrig använder den

#100

Postad 27 oktober 2010 - 17:38

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0

Bbcs kanaler finns med i varenda radioapp + att de har ett par egna appz. Tex radio times har från början 30k kanaler + att man kan lägga till sina egna, har inte testat den då jag är för snål och ser för liten användning, den kostar visserligen bara ca 13-14kr, men dyrt om man aldrig använder den



Jo. det går att lösa ganska mycket, men ändå kvarstår vad menar tillverkarna med att telefonen klarar WMA, WMV, AAC+ o.s.v.. Dom kan då inte mena direktuppspelad video.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.