Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple Tv (Gen 2)

947 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#851

Postad 09 mars 2012 - 09:07

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0

AppleTv funkar jättebra utan jailbreak OM man är laglig. Det är ingen produkt för oss som skaffar media på annat håll ;)

Den där diskussionen tänker jag inte ens ge mig in i. Men jag har gjort backuper av några DVDer som jag har köpt, för att använda för eget bruk, bland annat till min ATV2.

#852

Postad 09 mars 2012 - 17:09

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

AppleTv funkar jättebra utan jailbreak OM man är laglig. Det är ingen produkt för oss som skaffar media på annat håll ;)

Man kan vara laglig även utan iTunes Store, och ändå inte kunna spela upp materialet på en ATV.

#853

Postad 12 mars 2012 - 08:48

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0

AppleTv funkar jättebra utan jailbreak OM man är laglig. Det är ingen produkt för oss som skaffar media på annat håll ;)


??? Ser inte problemet ;)

Redigerat av kribban, 12 mars 2012 - 08:49.


#854

Postad 12 mars 2012 - 12:59

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
någon som upplever att filmer flyter "jämnare" efter den senaste uppdateringen? Jag inbillar mig att det inte småhackar längre :huh:

#855

Postad 13 mars 2012 - 23:31

Jamothx
  • Jamothx
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Tjena.

Har stött på ett allvarligt problem. Installerade ett program som gör så att man loggar in direkt till XBMC, men desvärre kommer jag inte ur XBMC igen. Vad kan man göra? Nån som gjort samma tabbe? Enda utvägen är väl förmofligen att återställa och jailbreaka om ATV`n. :(

#856

Postad 14 mars 2012 - 08:14

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Tjena.

Har stött på ett allvarligt problem. Installerade ett program som gör så att man loggar in direkt till XBMC, men desvärre kommer jag inte ur XBMC igen. Vad kan man göra? Nån som gjort samma tabbe? Enda utvägen är väl förmofligen att återställa och jailbreaka om ATV`n. :(

Lång-hålla på Menu?

#857

Postad 14 mars 2012 - 08:32

trampare
  • trampare
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Nu vet jag inte hur du installera tomcool.xbmc-booter som programet heter. Men för att avinstallea det behöver du använda en ssh klient. Om du inte gjort det tidigare så ladda ner ett program som heter putty till din dator och använd port 23 och din atvs ip adress. sedan är login root och lösen alpine. Sedan bara koppla upp sig mot atvn.
Sedan skriver du apt-get remove org.tomcool.xbmc-booter och svarar Y på frågan om du är säker på att avinstallera programet. Sedan kan du skriva reboot så strtas atvn om. Om du vill installera tomcool igen är det bara byta ut remove mot install. Hoppas det funkar

#858

Postad 14 mars 2012 - 12:38

Jamothx
  • Jamothx
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Funkade inte hålla in Meny-knappen.

Jo, jag har använt mig av putty innan. Ska testa detta.

Tack för hjälpen.

#859

Postad 14 mars 2012 - 13:06

trampare
  • trampare
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Kom på att det ska vara port 22 inte 23

#860

Postad 14 mars 2012 - 23:57

Jamothx
  • Jamothx
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Gött. Nu är det fixat!! Lite surt att det inte funkade med tomcool.xbmc-booter, hade varit bra en bra genväg till XBMC.

Men du ska ha ett stort tack för hjälpen, Trampare.

#861

Postad 23 mars 2012 - 14:30

Unregistered5716f3e8
  • Unregistered5716f3e8
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
http://www.idg.se/2....bjuds-i-sverige

kanske läge att byta upp sig till nya apple TV?

#862

Postad 23 mars 2012 - 16:22

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

http://www.idg.se/2....bjuds-i-sverige

kanske läge att byta upp sig till nya apple TV?


Så jävla mysko. Nya versionen lär vara exakt samma hölje.

Sen är artikeln helt skev. Står tydligt att det är importören fyndbörsen som blivit kontrollerad. Så Apple TV från andra importörer berörs ej. Fyndbörsen lyckades missa att skicka med svensk kabel tydligen.

Skulle det var allmänt förbud så skulle alla Apple TV 2 gen beröras, vilket det borde sett till synpunkterna på skalet. Alla är trots allt tillverkade i samma fabrik utan lokala anpassningar på produkten.

Sen är frågan om anmärkningarna på själva chassit inte också gäller nya Apple TV, det är ju exakt samma Chassi.

#863

Postad 23 mars 2012 - 19:19

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 1
Tycker inte det är mysko. Har varit uppe på tapeten många ggr om (deras) dåliga produkt och miljökvalite och arbetsvillkor i kina. Majoriteten av innehållet utgörs ju andra tillverkare bla Samsung och sätts ihop av Foxconn. Med det sagt skulle nog fler tillverkare fastna i kontroller om man gjorde lite närmare granskning.

#864

Postad 24 mars 2012 - 17:51

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Tycker inte det är mysko. Har varit uppe på tapeten många ggr om (deras) dåliga produkt och miljökvalite och arbetsvillkor i kina. Majoriteten av innehållet utgörs ju andra tillverkare bla Samsung och sätts ihop av Foxconn. Med det sagt skulle nog fler tillverkare fastna i kontroller om man gjorde lite närmare granskning.


Med mysko menar jag själva artikeln och hur elsäkerhetsverket har skrivit domen.

Man påpekar felaktig kontakt, vilket är upp till importören att se till. Eftersom kontakten är en helt vanlig Euro-kabel så är det ett lätt utbyte för importören.

Sen att de påpekar skalet gör det hela mysko. Inte mysko att skalet är bristande utan att det riktas till gråimport. Alla vet att alla görs med samma skal i samma fabriker oavsett om det sen är import från USA eller köpt av Apple Sverige. Så bristen är på produkten, inte att den är av gråimport.

#865

Postad 24 mars 2012 - 22:10

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Det finns en jättemarknad för pirattillverkning, ibland sker den i samma fabrik, andra gånger av andra. Det är inte alltid lätt att skilja på varifrån varorna kommer även om de kommer med vad som verkar vara äkta förpackning och intyg. Var ju rapport nylingen om att i Kina så finns det typer som samlar in urdruckna vinflaskor från restauranger för att sedan återfylla dem och sälja dem som nya. Så allt är väl möjligt... men håller med om att det vore intressant om de testade en "äkta" ATV och kom fram till att den också var olaglig, vilken den säkert är, men de skiter i att kolla pga EG-försäkran.

#866

Postad 25 mars 2012 - 05:50

Fotograf
  • Fotograf
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
St¨år lite med i IDG idag. Verkar som det framförallt låst sig på att de inte kunnat visa upp ett CE intyg på produkten och ej heller att den kommer direkt ifrån Apple i USA...
Får en känsla av att detta är kopplat till följande recension på prisjakt där martinex säger att han klagat till elsäkerhetsverket.

#867

Postad 25 mars 2012 - 10:31

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Det finns en jättemarknad för pirattillverkning, ibland sker den i samma fabrik, andra gånger av andra. Det är inte alltid lätt att skilja på varifrån varorna kommer även om de kommer med vad som verkar vara äkta förpackning och intyg. Var ju rapport nylingen om att i Kina så finns det typer som samlar in urdruckna vinflaskor från restauranger för att sedan återfylla dem och sälja dem som nya. Så allt är väl möjligt... men håller med om att det vore intressant om de testade en "äkta" ATV och kom fram till att den också var olaglig, vilken den säkert är, men de skiter i att kolla pga EG-försäkran.


Har svårt att tro Fyndbörsen köpt en piratkopia av själva Apple TV. Hur skulle man lyckas med det? Mjukvaran går väl knappast att emulera på en annan plattform och finns ingen möjlighet att någon lyckats piratkopiera A4 chipet.


St¨år lite med i IDG idag. Verkar som det framförallt låst sig på att de inte kunnat visa upp ett CE intyg på produkten och ej heller att den kommer direkt ifrån Apple i USA...
Får en känsla av att detta är kopplat till följande recension på prisjakt där martinex säger att han klagat till elsäkerhetsverket.


Ingen kommer från USA, alla kommer från Kina.

Fördelen med Apple vad det gäller gråimport är att 1. De gör sällan lokala anpassningar på produkten utöver rätt strömkabel 2. Mjukvaran är internationell så språk är aldrig en issue 3. Garantin brukar klara sig.

Så i detta fallet har Fyndbörsen antagligen köpt en batch från någon tradingfirma som köpt från en Apple leverantör utanför EU. Sen har man låtit leverantören står för adaptern istället för att själva lösa det. Jävligt dumt då det inte är någon extern adapter utan en helt vanlig Eurokabel som kanske kostar 1-2kr att köpa in.

#868

Postad 25 mars 2012 - 11:22

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Har svårt att tro Fyndbörsen köpt en piratkopia av själva Apple TV. Hur skulle man lyckas med det? Mjukvaran går väl knappast att emulera på en annan plattform och finns ingen möjlighet att någon lyckats piratkopiera A4

Det är naturligtvis samma chip och mjukvara, men det kan vara andrahandssorterimgar av komponenter eller liknande som någon kommit över. Inom bilbranschen kan tex tillverkande företag sälja reservdelar via olika kanaler som sedan anses vara piratkopior när de säljs trots att det kan vara omöjligt att särskilja dem från "originalet". Sedan finns det rena rama bedrägerivaror, men så är nog inte fallet här. Så länge som inte apple kan garantera att leveransen kommer från dem kan de i princip komma från vilken leverantör som helst.

#869

Postad 25 mars 2012 - 13:39

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Det är naturligtvis samma chip och mjukvara, men det kan vara andrahandssorterimgar av komponenter eller liknande som någon kommit över. Inom bilbranschen kan tex tillverkande företag sälja reservdelar via olika kanaler som sedan anses vara piratkopior när de säljs trots att det kan vara omöjligt att särskilja dem från "originalet". Sedan finns det rena rama bedrägerivaror, men så är nog inte fallet här. Så länge som inte apple kan garantera att leveransen kommer från dem kan de i princip komma från vilken leverantör som helst.


Jo att det sker inom andra industrier och av andra företag vet man ju. Men det känns högst osannolikt att det skulle ske inom Apple produktionen, de har utan tvekan den hårdaste kollen på sin Supply Chain.

Skulle sånt läcka ut på sidan så skulle det vara skadligt för varumärket så tror skarpt på de har rätt hårda kvar på sina underleverantörer. Bara en sån sak som A4 och A5 chippen som produceras av rätt seriösa företag skulle nog vara ytterst svårt att få tag i på en andra hands marknad, I alla fall inte i kvantiteter för att skapa en hållbar piratproduktion.

Min erfarenhet av Apple är att de oftast har 100% koll på på produktionen men så fort de lämnar fabriken till sin destination så bryr de sig inte så mycket om vart den hamnar, om den säljs vidare och vart den säljs. De lagerför ju inte sina varor utan produktionen är oftast såld innan den lämnar fabriken och det finns nästan aldrig restlager som man kan köpa av.

Redigerat av PalmiNio, 25 mars 2012 - 13:41.


#870

Postad 26 mars 2012 - 08:49

toopher
  • toopher
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Har ett problem med min ATV, jailbreakad. I de flesta fallen jag ska spela musik via AirPlay från min iPhone 4S eller iPad 2 händer det inte så mycket.. Jag kan välja ATV:n i musikspelaren, den tuggar ett tag för att sedan tappa kontakten med den. Problemet brukar lösas efter jag gått in i inställningar på iPhone/iPad och stänger av/sätter på wifi. När jag kör musik via iTunes och AirPlay på min MB behöver jag inte göra detta...

Hur löser jag detta? Omständligt att starta om wifi varje gång...

#871

Postad 26 mars 2012 - 13:35

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Har ett problem med min ATV, jailbreakad. I de flesta fallen jag ska spela musik via AirPlay från min iPhone 4S eller iPad 2 händer det inte så mycket.. Jag kan välja ATV:n i musikspelaren, den tuggar ett tag för att sedan tappa kontakten med den. Problemet brukar lösas efter jag gått in i inställningar på iPhone/iPad och stänger av/sätter på wifi. När jag kör musik via iTunes och AirPlay på min MB behöver jag inte göra detta...

Hur löser jag detta? Omständligt att starta om wifi varje gång...

Vet inte om du har samma problem som jag, men ibland så starat helt enkelt inte splening via Airplay när jag väljer det, iva telefon eller ipad.
Jag har kommit underfund med att det händer mig de gånger som apple tvn hra slocknat och gått ner i viloläge. Startar jag inte ATV först med ett knapptryck på fjärren så kan detta hända. jag har ökat tiden så att ATV inte går ner i viloläge så snabbt, och läört mig att kolla så att inte atvn är i viloläge.
Det enda som hjälpte när detta hände var att starta om ATVn, (tetade aldrig omstart av WIFI) men ditt problem kanske ligger i detta?

#872

Postad 27 mars 2012 - 10:25

toopher
  • toopher
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Vet inte om du har samma problem som jag, men ibland så starat helt enkelt inte splening via Airplay när jag väljer det, iva telefon eller ipad.
Jag har kommit underfund med att det händer mig de gånger som apple tvn hra slocknat och gått ner i viloläge. Startar jag inte ATV först med ett knapptryck på fjärren så kan detta hända. jag har ökat tiden så att ATV inte går ner i viloläge så snabbt, och läört mig att kolla så att inte atvn är i viloläge.
Det enda som hjälpte när detta hände var att starta om ATVn, (tetade aldrig omstart av WIFI) men ditt problem kanske ligger i detta?


Beror inte på det. Brukar kunna väcka den med iPaden 9/10 ggr, aldrig med Iphonen. Därefter får man stänga av airplay på iPaden och starta det igen, det brukar fungera, i annat fall får jag starta om wifi...

#873

Postad 28 mars 2012 - 06:31

joccee
  • joccee
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Har börjat få problem med Airplay. Ett rätt udda sådant. Airplay funkar felfritt så länge jag har TVn av men så fort ja slår på TVn så börjar ljudet hacka. Händer oavsett om jag kör airplay från iphonen eller från datorn. Egentligen inget större problem eftersom ja mest använder airplay till musik men lite irriterande ändå.
Kör hdmi till tvn och optisk till förstärkaren om det skulle ha någon betydelse. Nån som har nån aning om vad som kan vara fel?

#874

Postad 30 mars 2012 - 13:28

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0
http://www.elsakerhe...are-fran-Apple/

#875

Postad 08 april 2012 - 19:50

krissttoffer
  • krissttoffer
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0
Då gjorde man det man inte skulle göra och uppdaterade till IOS 5 på min atv som jag köpte i förrgår.

Förbannad en stund men tänkte sedan att man får lägga in xbmc och strunta i att stänga av Apple tv istället. Problemet jag har är att jag körde min Jailbreake på min stationära dator och har inga problem att köra Boot Tethered på den. Den stationära står långt ifrån vardagsrummet så jag måste bryta strömmen för att flytta den. Inga problem tänkte jag. Jag kör Boot Tethered från en laptop.... men.... jag får då bara alternativet Create IPSW. Är det för att det inte var denna dator jag kört min jailbreake ifrån eller har jag gjort något fel.

Jag är något irriterad på mig själv och åker snart och köper en ny Apple tv eller tror vi att det snart kommer en unthtered till ios 5?

#876

Postad 11 april 2012 - 17:05

Elfsberg
  • Elfsberg
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0
Givetvis kommer det en sådan.

#877

Postad 19 april 2012 - 17:56

krissttoffer
  • krissttoffer
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0
Jag har min kopplad till min router. Hur gör ni för att komma åt mappar? Är det arbetsgrupp eller någon annan form av delning?

Jag lyckas inte riktigt. Just nu kör jag xbmc genom ps3mediaserver men så vill jag ju inte ha det!

#878

Postad 20 april 2012 - 09:58

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Jag har min kopplad till min router. Hur gör ni för att komma åt mappar? Är det arbetsgrupp eller någon annan form av delning?

Jag lyckas inte riktigt. Just nu kör jag xbmc genom ps3mediaserver men så vill jag ju inte ha det!

Du bör skriva lite mer utförligt hur du har allt kopplat, om du kör med en nas eller dator, vilket operativ system etc du kör med, annars blir det lite svårt att hjälpa till tyvärr.

Fildelning via dator
http://wiki.xbmc.org...x.php?title=SMB

Fildelning via Nas och diverse mediaservrar
http://wiki.xbmc.org....php?title=UPnP

#879

Postad 20 april 2012 - 11:35

Elfsberg
  • Elfsberg
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 1
Fantastiskt att nån orkat skvallra till ELSÄKERHETSVERKET.

LOL

#880

Postad 23 april 2012 - 22:30

Raz0r-X
  • Raz0r-X
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Jag får inte min apple tv att gå till sleep mode.
Jag ställer in den på 15 min gång på gång. Men den nollställer sig?! Någon som har varit med om samma sak..

Finns ju en inställning inne i xbmc också.. ändrat den med. Varje gång jag ska lägga mig å kolla på tv så är den redan igång i orginalläget som när man startar upp apple tvn. Den "somnar" aldrig..

#881

Postad 26 april 2012 - 11:02

aftersun
  • aftersun
  • Forumräv

  • 526 inlägg
  • 0
Nu tillhör jag den lyckliga skara som har en Apple TV gen 2 jailad. Jag tycker allt fungerar utmärkt så här långt men skulle dock vilja ställa ett par korta frågor.

1) Vilka inställningar rekommenderar ni att köra för video? Exempelvis rendering, hårdvaruacceleration m.m. Har ni några tips här?

2) Det fungerar inte att "hålla in" bläddringsknappen på min apple remote utan jag måste trycka en gång på "pil ner" för varje steg ner. Vad kan detta bero på?

3) Fungerar det att installera program och apps genom zip-filer?

#882

Postad 26 april 2012 - 11:09

bkam
  • bkam
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0

Nu tillhör jag den lyckliga skara som har en Apple TV gen 2 jailad. Jag tycker allt fungerar utmärkt så här långt men skulle dock vilja ställa ett par korta frågor.

1) Vilka inställningar rekommenderar ni att köra för video? Exempelvis rendering, hårdvaruacceleration m.m. Har ni några tips här?

2) Det fungerar inte att "hålla in" bläddringsknappen på min apple remote utan jag måste trycka en gång på "pil ner" för varje steg ner. Vad kan detta bero på?

3) Fungerar det att installera program och apps genom zip-filer?


1: det är rätt ifrån början så pilla inte på det

3: japp funkar kanon, bara SSH över dom till den och sen är det som köra på datorn

#883

Postad 26 april 2012 - 11:13

aftersun
  • aftersun
  • Forumräv

  • 526 inlägg
  • 0

1: det är rätt ifrån början så pilla inte på det

3: japp funkar kanon, bara SSH över dom till den och sen är det som köra på datorn


Tack för svar, smidigt!
Hur löser jag fråga 2 avseende bläddringen genom fjärren?

#884

Postad 30 april 2012 - 19:30

Elfsberg
  • Elfsberg
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0
Finns det något program som kan köra musik trådlöst från en dator, NAS eller USB-disk och som har inbyggd parametrisk EQ?

#885

Postad 06 maj 2012 - 22:55

johanlund
  • johanlund
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Jag står i valet och kvalet mellan att köpa en Western Digital HD TV 3 gen eller en Apple TV 2. Köper jag ATV2 tänkte jag jailbreaka den och köra in XBMC.

Är det möjligt att använda Spotify och SVT Play i en jailbreakad ATV2 med XBMC?

#886

Postad 07 maj 2012 - 07:57

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Jag står i valet och kvalet mellan att köpa en Western Digital HD TV 3 gen eller en Apple TV 2. Köper jag ATV2 tänkte jag jailbreaka den och köra in XBMC.

Är det möjligt att använda Spotify och SVT Play i en jailbreakad ATV2 med XBMC?

Spotify och SVT Play stremar du superenkelt vi iPhonen alternativt via appen DoubleTwist för Android till Airplayfunktionen på ATV'n. Om du vill stream via datorn till den går även det med hjälp av AirServer till Mac alternativt AirFoil som finns till både Mac och Windows. Du behöver inget Jailbreak för att få det att fungera.

#887

Postad 07 maj 2012 - 10:41

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

  • 1 742 inlägg
  • 0

Är det möjligt att använda Spotify och SVT Play i en jailbreakad ATV2 med XBMC?


Ja båda finns som plug-in till XBMC.

#888

Postad 07 maj 2012 - 21:10

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Ja båda finns som plug-in till XBMC.

Men funkar de? Har för mig att Spotify var trasig sist jag kollade.

#889

Postad 08 maj 2012 - 19:11

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

  • 1 742 inlägg
  • 0

Men funkar de? Har för mig att Spotify var trasig sist jag kollade.


Ja det fungerar för mig och några polare iaf. Spotify ser ut som på Boxee Box ungefär.
https://github.com/m...otimc/downloads

#890

Postad 11 maj 2012 - 22:36

Unregistered16af5307
  • Unregistered16af5307
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Har nyss fått hem an ATV2(4.4.4) som ska jailbreakas. Blir dock lite orolig när jag kör seas0nPass och ser att det laddar ner ATV2.1_5.0... istället för 4.4.4, Här läst på forum att man inte kan köra XMBC med 5.0.

Hur bär man sig åt för att få 4.4.4? Jag har startat ATV2n och verifierat att det är 4.4.4.

#891

Postad 05 juni 2012 - 21:33

bkam
  • bkam
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0
nån som vet vad man kan få för jailbreakad Apple tv gen 2? Hittar inga på blocket eller så är jag blind :/

#892

Postad 06 juni 2012 - 11:44

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

nån som vet vad man kan få för jailbreakad Apple tv gen 2? Hittar inga på blocket eller så är jag blind :/

Ungefär samma som en obreakad? De är ju inte speciellt svåra att vare sig breaka eller återställa.

#893

Postad 06 juni 2012 - 13:53

cnsmipe1
  • cnsmipe1
  • Lärjunge

  • 436 inlägg
  • 0

Har nyss fått hem an ATV2(4.4.4) som ska jailbreakas. Blir dock lite orolig när jag kör seas0nPass och ser att det laddar ner ATV2.1_5.0... istället för 4.4.4, Här läst på forum att man inte kan köra XMBC med 5.0.

Hur bär man sig åt för att få 4.4.4? Jag har startat ATV2n och verifierat att det är 4.4.4.

Fungerar utmärkt att köra XBMC på 5.01 jag det sedan ett par veckor tillbaka

#894

Postad 09 juni 2012 - 22:15

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Godkväll mina härrar/damer.

EN snabb fråga. jag funderar på att skaffa mig en Apple TV generation 3.
Men hur är det med hyra filmer? finns det svenska filmer? kan man välja text på en film på engelska? vad kostar en film att hyra?
har sökt på det men hittar tyvär inget om detta.

#895

Postad 11 juni 2012 - 13:46

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
Utbudet är hyfsat skralt vad gäller annat än amerikanska filmer. Det finns, men inte mycket.

Fungerar dock mycket bra att köpa och streama, tycker jag (har själv en atv2).
Filmer kostar 29-49 kr, som i videobutiken fast smidigare.

#896

Postad 11 juni 2012 - 20:06

Kribbo
  • Kribbo
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Nån som vill sälja sin atv (gen2)? JB eller inte....spelar ingen roll.

#897

Postad 14 juli 2012 - 22:28

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0
Fungerar Nito TV till senaste uppdateringen 5.0.2? Uppdaterade just till 5.0.2 med seasonpass och skulle ladda in NIto via ssh och hela Apple TV stendog! Håller på att återställa nu. . . Hur ska man få in NIto? Eller fungerar det ens?

#898

Postad 15 augusti 2012 - 22:07

wegeN
  • wegeN
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Är påväg att sälja min Apple tv gen 2. Använder den ej. Vad begär man? Läste att den är mer eftertraktad än gen 3, varför? Intresserad pmar!

#899

Postad 16 augusti 2012 - 07:49

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Är påväg att sälja min Apple tv gen 2. Använder den ej. Vad begär man? Läste att den är mer eftertraktad än gen 3, varför? Intresserad pmar!

Därför att den går att jailbreaka. Det går inte med trean än. Däremot säg det vara "på gång". Med andra ord, sälj den fort. ;)

#900

Postad 16 augusti 2012 - 11:20

Unregisteredf0f99b1b
  • Unregisteredf0f99b1b
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Därför att den går att jailbreaka. Det går inte med trean än. Däremot säg det vara "på gång". Med andra ord, sälj den fort. ;)


På gång? Läste runt senast igår och hittar inget vettigt svar någonstans.. Källa?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.