Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Project CARS [PS4/XBO/WIIU/PC]

238 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Project CARS (PS4) (PlayStation 4-spel) 9 7 (9) 89:-
Project CARS (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 9 5,75 (3) 129:-
Project CARS (PC) (PC-spel) 9 7,9 (9) 105:-
Project CARS - Limited Edition (PC) (PC-spel) 9 (0) Inga priser
Project CARS - Limited Edition (PS4) (PlayStation 4-spel) 9 (0) Inga priser
Project CARS - Limited Edition (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 9 (0) Inga priser

#151

Postad 20 maj 2015 - 15:24

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Ah nej kör inte det liret längre.

 

Raceroom har WTCC licensen. Clios i rFactor 2 kan rekommenderas och Stock car V8 i Stock car extreme för riktigt tät racing. De har ju en touring car mod också  med Marcas förvisso men den känns inte lika välpolerad.

 

PCars har inte stött på deras touringbilar ännu men får de bara till kollisionsboxarna bättre så det går att köra riktigt tät racing så blir det nog kanon.

Måste preppa för 24h lemans race men hoppas väl snart få tag i mina Clios jag signade upp för i karriären. Jag får mest köra GR5 och annat skoj.



#152

Postad 20 maj 2015 - 15:44

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Ok. När jag köper Project cars tänker jag nog hugga Aston Martin Vantage V12 GT3 (man måste ha vinge som trycker ner rumpan :))och lära mig den ordentligt och sen köra singleplayer karriär för jag tycker det är roligt. Det kan kanske bli lite jobbigt för jag minns Ferrarin i GTR2 som man var tvungen att vara väldigt koncentrerad för att köra (i alla fall på smala suzuka) och frågan är om jag orkar. Brukar vara utmattande nog att köra touring cars som är mycket snällare.


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 20 maj 2015 - 15:53.


#153

Postad 20 maj 2015 - 16:19

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
Kollade med några säljare idag angående vilken ratt man ska köpa. Tydligen är T80 riktigt värdelös och saknar bl.a force feedback...

Får se om jag går all in med T300 eller inte.

#154

Postad 20 maj 2015 - 17:18

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Bilarna i PCars är lätta att dra runt men svåra att va snabbast i ;) Men ska du tävla mot datorn lär du inte ha några större problem om du nu inte måste köra 100 % givetvis.

 

Har du pengarna och det är mer en principfråga så kör på T300RS absolut. Gillar du inte PCars och inte vill köra PC så sälj den. 



#155

Postad 20 maj 2015 - 17:57

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
Jag hade tänkt att endast tävla online isåfall. Driftade en hel del på GT5 men verkar inte vara lika vanligt/lätt på PC.

#156

Postad 20 maj 2015 - 19:15

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0

Jag gillar att drifta lite då och då. Den stora gammelmercan, SEL 6.8, är väldigt enkel att dansa omkring med.



#157

Postad 22 maj 2015 - 09:48

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Oqvist, tycker du man ska plocka upp Assetto Corsa istället så länge? 50% på steam nu. Vad är din åsikt om det spelet?

 

Edit: Nä, jag har kollat lite youtube nu och det får bli PCars. s*tan vad snyggt det är och var ballt det verkar!! ! :o  :D


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 22 maj 2015 - 10:23.


#158

Postad 22 maj 2015 - 11:31

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Köp båda? PCars har ju vädercyklerna och mer variation i ljussättningen men för dagskörningen så kan AC se väl så bra ut. Mer högupplösta texturer är trevligt på min 50 tummare :)



#159

Postad 22 maj 2015 - 12:31

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Köp båda? PCars har ju vädercyklerna och mer variation i ljussättningen men för dagskörningen så kan AC se väl så bra ut. Mer högupplösta texturer är trevligt på min 50 tummare :)

Vad är det som talar för Assetto Corsa tycker du? Jag kommer nog inte spela båda om jag tycker PCars är bra, vilket jag verkligen tror jag kommer tycka. Å andra sidan verkar det som att det är mer community races i Assetto? Det var ju lite svalt intresse för PCars så långt. Någon skrev att många moddare gått från rFactor2 till AC.



#160

Postad 22 maj 2015 - 14:28

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

AC har mycket som talar för det men. P Cars har ju rätt så komplett utbud av racingbilar så är måhända inte i samma behov av mods. 

 

Det enklaste är att bara köpa och testa helt enkelt. 25$ vad är det 2 pizzor? Dra ner på pizza kontot så är det gratis ;) 



#161

Postad 23 maj 2015 - 15:10

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
Så härligt med ett spel där ratten funkar ok "out of the box" utan flera timmar av testande. Kör på PC (som jag byggde i höstas enkom för detta spel :) )

#162

Postad 23 maj 2015 - 16:58

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Så sjukt bra det här spelet är, och galet snyggt. :wub:  Aldrig varit med om AI som är i närheten av så bra gjord som här heller. Jag lär köra på 70% på pro settings för där hänger jag med på default setup så länge jag kan banan. Det verkar precis lagom svårighetsgrad. Kanske att man lyckas med setups framöver och kan höja men 70% känns precis lagom nu. Jag har nött Spa i GT3 klassen och där lär jag nog stanna ett tag. :)

 

Nån som vet om man kan välja team när man ska köra quickrace med en bil? Det verkar som slumpen avgör vilket team man får...


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 23 maj 2015 - 17:02.


#163

Postad 23 maj 2015 - 18:15

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0

Så sjukt bra det här spelet är, och galet snyggt. :wub:  Aldrig varit med om AI som är i närheten av så bra gjord som här heller. Jag lär köra på 70% på pro settings för där hänger jag med på default setup så länge jag kan banan. Det verkar precis lagom svårighetsgrad. Kanske att man lyckas med setups framöver och kan höja men 70% känns precis lagom nu. Jag har nött Spa i GT3 klassen och där lär jag nog stanna ett tag. :)

 

Nån som vet om man kan välja team när man ska köra quickrace med en bil? Det verkar som slumpen avgör vilket team man får...

Team? Jag kanske missförstår frågan, då jag nästan uteslutande kört karriär. Men om du menar hur man väljer färgsättning på bilen, så gör man det i garaget, där man också väljer bil och kan ändra bilens setup.



#164

Postad 23 maj 2015 - 21:29

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Är svårighetsgraden på AI svajig? Nu startade jag en karriär på 70% men då var jag snabbast 2,67 sekunder före tvåan på första träningen. Och då klockade jag bara ett några varv själv. Och det var Oschersleben med standardinställningar som inte var ok (för skumpigt, för låg växelratio, för lite downforce). När jag spelade 70% på Spa singel event så var det tufft, precis lagom och flera var snabbare än mig efter att jag pressat ett gäng varv på standardsetup. Får nog testa 80% då. Det ska ju vara kamp! :)


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 23 maj 2015 - 21:32.


#165

Postad 23 maj 2015 - 21:38

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Har en känsla av att karriäreventen har lägre svårighetsgrad på AIn. Invitationsracen du inte behöver köra där är de bättre. Men jag hittar fortfarande ingen tid att köra P Cars så jag har inte kommit till cliosarna än.



#166

Postad 23 maj 2015 - 22:15

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Kanske är så, men isf förbryllande att ha olika nivåer mellan single race och karriär tycker jag.

Jag struntar i cliosarna och kliver in på tier 3 direkt. Testade clio lite men det kändes betydligt roligare att köra touring cars i Race då faktiskt. Kanske har med inställningar att gör också men väldigt annorlunda var det. Gocart var också väldigt meh tyckte jag. GT3 för hela slanten. F n funderar jag på hur man ska tanka när det inte finns angivet hur mycket bilarna drar per varv. Märkligt det också att man inte anger bensin för antal varv eller talar om hur förbrukningen är. Eller så har jag missat det fast jag letade.

 

Edit: Jättemärkligt. Nu startade jag om på 80% och gjort 1:31.327 (RUF GT3) med tunade inställningar och lite trafik och tvåan är 4.656 sek efter på andra träningen...

 

AI flyttar inte på sig när de är på sina utvarv... :angry: Jag tyckte de var rätt duktiga på att bete sig när jag körde single race.


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 23 maj 2015 - 23:09.


#167

Postad 24 maj 2015 - 09:25

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0

Jag vill minnas att jag läst att AI:n ska vara något sämre i de lägre klasserna än på samma svårighetsgrad i de högre klasserna. Förare i de lägre klasserna är generellt inte lika rutinerade som förare i högre klasser.



#168

Postad 24 maj 2015 - 10:16

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Ok, logiskt men ändå inte. Jag jämför samma klass.

 

Började köra på 100% och efter första träningen var jag 10:a på 1:30.552, 1.9 sekunder efter efter ledaren. Sen när jag kollade reprisen så krashade spelet. Det har hänt direkt efter lopp också. Vanskligt att köra långa lopp om spelet sen ska krascha utan att spara... Så jag antar att det är 90% som gäller. Och jag misstänker att de kanske är olika bra på olika banor. Så det blir nog att starta upp ny karriär igen för fjärde gången...

 

Mycket trial n error på mycket i det här spelet även om det är så med simulatorer. Det borde inte vara något problem att fixa replay funktionen dock så det åtminstone går att få slowmo och även dra längst med skalan utan hoppa tidsperioder framåt.

 

Edit: mycket buggar i spelet också: krasher för olika saker, skip session efter att jag gjort tid resulterade i galna resultat för AI (56 min per varv) till fyra under och resten fick inga tider alls, spök-körningar igenom andra bilar, grafikfel, P2 AI körde om mig före sista kurvan när jag höll pole position i en rullande start o s v


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 24 maj 2015 - 15:35.


#169

Postad 24 maj 2015 - 17:37

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0

Slowmo i reprisen finns. Jag vet inte vilka knappar på en DS4, men kör man med ratt så är det bromspedal för slowmo och gaspedal för fast forward.



#170

Postad 24 maj 2015 - 18:05

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Ok, logiskt men ändå inte. Jag jämför samma klass.

 

Började köra på 100% och efter första träningen var jag 10:a på 1:30.552, 1.9 sekunder efter efter ledaren. Sen när jag kollade reprisen så krashade spelet. Det har hänt direkt efter lopp också. Vanskligt att köra långa lopp om spelet sen ska krascha utan att spara... Så jag antar att det är 90% som gäller. Och jag misstänker att de kanske är olika bra på olika banor. Så det blir nog att starta upp ny karriär igen för fjärde gången...

 

Mycket trial n error på mycket i det här spelet även om det är så med simulatorer. Det borde inte vara något problem att fixa replay funktionen dock så det åtminstone går att få slowmo och även dra längst med skalan utan hoppa tidsperioder framåt.

 

Edit: mycket buggar i spelet också: krasher för olika saker, skip session efter att jag gjort tid resulterade i galna resultat för AI (56 min per varv) till fyra under och resten fick inga tider alls, spök-körningar igenom andra bilar, grafikfel, P2 AI körde om mig före sista kurvan när jag höll pole position i en rullande start o s v

Logiken är väl att det kanske är sämre förare i de lägre serierna :)



#171

Postad 24 maj 2015 - 19:07

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Slowmo i reprisen finns. Jag vet inte vilka knappar på en DS4, men kör man med ratt så är det bromspedal för slowmo och gaspedal för fast forward.

Är det sant? Tack, det visste jag inte.

 

Edit: Funkar inte med min ratt.


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 26 maj 2015 - 09:38.


#172

Postad 26 maj 2015 - 07:29

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Påstås ha svårt att optimera för Wii Us hårdvara http://www.fz.se/art...ars-har-problem



#173

Postad 26 maj 2015 - 09:40

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Varför försöka få en simracer att fungera på WiiU överhuvudtaget?



#174

Postad 26 maj 2015 - 12:04

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Det går ju emot normen vilket är lite kul men går väl inte att räkna hem misstänker jag.



#175

Postad 26 maj 2015 - 12:11

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Tiden de lägger på att få spelet fungera på WiiU, en gimmick-grej eftersom det är en casualpublik och en konsol som är tänkt att spela zelda och super mario på, är tid som tas från att fixa buggar och nya features åt sin huvusakliga kundgrupp.   


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 26 maj 2015 - 12:13.


#176

Postad 26 maj 2015 - 13:53

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Tiden de lägger på att få spelet fungera på WiiU, en gimmick-grej eftersom det är en casualpublik och en konsol som är tänkt att spela zelda och super mario på, är tid som tas från att fixa buggar och nya features åt sin huvusakliga kundgrupp.   

Visst men det vore ju kul om Nintendolirare kunde få upp ögonen för andra lir än Nintendos. Ska jag va riktigt ego så är det ju synd de släppte det till PS4 och Xbox One också ;)



#177

Postad 26 maj 2015 - 15:08

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Jo jag vet. Det är ju så.

 

F ö så ville jag känna på BMWs lilla GT3 bil så jag körde ett Spa quickrace på 80% för jag behövde inte köra om någon men roligt att ha lite bilar omkring sig. Men de var inte så snabba och skojkörandes i trafik så kapade jag 3 sekunder på oinställd bil från när jag pressade med Alfa Romeon (???). "Wow den här bilen är mycket bättre" tänkte jag och sen provade jag Audin. Samma typ av tider typ 2:22.xxx. Ööeeeh ... slipstream? *klia sig i huvudet*

 

Det känns lite som när man har nåt fel på datorn och man säger till någon "kolla här det funkar inte" och sen när personen kommer över så funkar det. :wacko: Men det lär nog finnas en rationell förklaring.


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 26 maj 2015 - 15:16.


#178

Postad 31 maj 2015 - 18:39

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Kvalade Hockenheim på 85% i GT3 karriär och var 4 sekunder snabbare så till racet så höjde jag till 100%. Som vanligt bryr dom sig inte om regler och P2 drar förbi innan startstrecket men jag lyckas ta honom på utsidan (! lol) efter bakrakans skarpa höger och sen höll jag undan i fyra varv även om de var snabbare i vissa partier tills jag gjorde bort mig och gick över höghasighetscurb med full gas och snurrade. De var inte tillräckligt snabba för att gå om mig om jag inte hade schabblat, för jag var snabbare än dom på rakorna (och det hade jag gjort inställningar för) och det går ju stänga till i de kurviga partierna där jag var tvungen att köra defensivt ett par gånger. Så det går nog  :)

 

Edit: startade om racet och kom inte förbi den här gången och fick ligga och pressa bakom varv efter varv tills jag tror att jag började slita mina däck (se nedan från loppet där jag är tvåa även om jag inte körde så vilt varje varv :))

https://www.youtube.com/watch?v=baUZVLvJywI&feature=youtu.be

Fick den här också det var roligt  :) Bifogad fil  consistency.png   43,55K   0 Antal nerladdningar

Jag började tappa tid varje varv och sedan kom de bakom stadigt bakifrån fast jag försökte hålla undan. Sen på 5:e plats med 5 varv kvar så tog bensinen slut. Igen. Alltså, att man ska själv ska behöva sitta och ta reda på bensiförbrukning genom att aktivt komma ihåg att kolla förbrukning från träning och så, det är lite sådär.  :wacko: Halva fältet hade snabbare tider, upp till en sekund så kanske är det lagom att köra på 95%.

 

Och när man fått soppatorsk så säger de "vänta på marshals" och ingen kommer och sen sätter man sig i garaget och snabbspolar event och sen kan man inte gå vidare! Måste klicka exit och sen köra om race. Buggigt!


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 31 maj 2015 - 23:04.


#179

Postad 02 juni 2015 - 06:54

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0

Xbox One-versionen var i störst behov av en patch och fick 1.3 i fredags. Nu är 1.4 på gång för alla plattformar. Ganska omfattande!

 

http://forum.project...4-Release-notes

 

Here are the release notes for the upcoming Patch 1.4. We will update you with a release date as soon as we have the date confirmed by the various external parties.

Project CARS –Patch 1.4 – Release Notes 

General
* Pagani Monza Clubday invitational event - No longer causes the game to crash when using a specific livery on the Pagani Huayra.
* PC - Fixed an issue that would cause the game to crash while watching saved replays, when shared memory is enabled.
* PS4 - Anisotropic filtering has been increased to help reduce blurry textures.
* PS4 - Temporal anti-aliasing has been further optimized. This reduces the ghosting effect and additionaly gives the player full control via a slider to tweak the resulting image according to personal preference.

Performance improvements
* Xbox One - Various performance optimizations, adding up to an average of 5-6% performance improvement. This results in an overall smoother experience.
* PS4 - All shaders have been rebuilt using new shader compiler, giving a significant performance boost in some areas.
* PS4 - CPU performance gains due to new more aggressive code optimisations.

Physics & AI
* The AI loss of grip that results from tyre degradation as a result of wear is now more noticeable.
* The AI will now show much more realistic grip loss when running on slick tyres in the rain.
* First pass improvements on various tracks to enhance the AI performance and ability (Azure Circuit, Donington GP, Watkins Glen, Bathurst, Nordschliefe)

Pitting, tuning, setups
* Fixed an issue where certain street cars would pit for tyre change during rain when they already had the correct tyres fitted.
* Fixed an issue where custom vehicle setups were lost when progressing through sessions.
* Improved the system used to select the most appropriate tyres based on current and predicted weather conditions.
* Ensure that the AI always pit when they need to change tyres based on the weather conditions.
* The Default strategy will now correctly show the tyres that will be fitted on the player vehicle during a pit stop.
* The pit stop routine will no longer start during online races until the player closes the pit stop menu. This ensures that the player has enough time to select or configure an appropriate set of actions before the pit crew start working on the car.
* Tyre pressures will now be correctly set when the player changes to a new set of tyres.
* The currently-active Pit strategy will now remain in action when advancing through race sessions. 

Online
* Fixed an issue where the player was sometimes given a large time penalty when exiting the pit lane.
* Fixed an issue where the remaining session time displayed an incorrect value in the Tuning screen.
* Fixed an issue that at times would prevent a player from entering a race, after joining a second online lobby.
* Fixed and issue where the Track Location popup would at times appear on some screens.
* PS4 – The lobby browser now displays random lobbies instead of always the oldest lobbies.
* PS4 – Fixed an issue where network features could not be used after resuming from rest mode.
* PC - The lobby browser now automatically extends the search distance for lobbies when not enough of them are found using the default filter. Lobbies that are hosted further away (and therefore have potentially worse latency to all peers) appear at the bottom of the browser, and are colour coded with yellow or orange icons do indicate the quality of the connection.
* PC - The session host now regularly sets the current timestamp into a session attribute, so that sessions with too old timestamps are not displayed in the browser. This prevents stale sessions with no active host from appearing in the session browser.
* PC - When joining a session, the client now attempts to request the member details multiple times before giving up. This helps to improve the success rate of joining online sessions.
* Xbox One – Fixed an issue where matchmaking was not filtering the race length correctly.

Controls – All platforms
* Fixed pedals and triggers that vibrates during replays.
* Fixed an issue that causes the wheel centring spring to be active during driving.
* Improved force feedback strength and tweaked the default force feedback parameters for all supported wheels based on community feedback.
* Further enhancements to the steering feeling – Improved blending between the tyre force spring and the steering lock spring.
* Improved behaviour of the wheel force springs while navigating the menu system.

Controls – PS4
* Fixed an issue where the player got stuck on the career screen when entering driver name using a wheel controller.
* Improved the support implementation of several older Fanatec wheels, such as the GT2, GT3, and CSR.
* Fixed the Fanatec CSS so that it works correctly in sequential mode.
* Fixed the Fanatec CSP pedals to save the calibration correctly if player calibrated only pedals.
* Fixed the Fanatec CSP ABS rumble.
* Fixed the Fanatec CSW handbrake.
* Game Pad - Tilt Control support implemented to allow controller tilt to be used to control the vehicles.

Vehicles
* Adjusted handbrake strength on vehicles which are equipped with handbrakes. 
Fixed an issue where the rain wipers’ state did not reset correctly when restarting a session. 
Fixed an issue where light glows from a vehicle behind the player would sometimes appear in front of the player.
* Fixed fuel pressure gauge calibration in several cars.
* Fixed an issue where a white border would at times appear around the brake light glow of certain cars.
* Ford Mk.IV – Improved the collision model to prevent vehicles wedging in under other vehicles.
* Formula Gulf, Gumper Apollo, Formula Rookie - Fixed and issue with the livery sets that caused the livery selection to display wrong liveries. 
* Lykan Hypersport -Statistics updated to latest manufacturer specification.
* Lotus 72D - Improved handing characteristics, exposed bump stops to be adjustable in the vehicle setup, reduced cold sensitivities of the slick tyres, adjusted the AI speed, wear and rain tires to match the player’s experience. 
* Karts - Reworked the Karts optimization to help address performance drops with a lot of Karts on track.
* McLaren 12C GT3 - Adjusted the vehicle pose to more closely match the real car.
* BMW M3 GT4 – Improved the accuracy of the levels at which the oil and water temperature warning lights will activate.
* Ford Escort RS1600 - Improved the collision and wheel contact model to prevent climbing over other cars in collisions.
* 250cc Superkart – Improved the default setup to address controller issues on higher speed tracks, and improved the AI handling. 
* Lotus 49 – Improved the AI handling of the vehicle in corners and in close racing. 
* Pagani Huayra - Reduced fuel consumption to around 3mpg in hard track use, and improved cooling to prevent engine overheating.

Tracks
* Bathurst – Removed cones in the pit lane that was causing cars to get stuck.
* Watkins Glen – Fixed a number of accuracy issues around the track. 
* Lemans 24h – Improved the race line at a few corners to keep the LMP cars off the curbs as this was causing the cars to lean over on two wheels.
* Silverstone National – Vehicle grid placement reworked to more closely align with the painted start boxes.
* Hockenheim (various layouts) – Reworked the wet weather reflection mapping to address incorrect object reflections.
* Willow Springs – Fixed an issue where the vehicle could drive through the barriers when exiting the pits.

GUI
* Driver Network Profile - Visual tidy up to improve usability.
* Fixed an issue where very thin lines would not always appear.
* Added support for better info display on the Community Events page.
* Fixed the issue where HUD customization was not saved on exiting a session.
* Fixed an issue where the Potential Lap time display on the Lap Info board would be inconsistent with the sector times being displayed. 
* Monitor/Spectate mode - Fixed an issue where the vehicle being viewed would automatically reset to the player’s vehicle on leaving the monitor screen.



#180

Postad 02 juni 2015 - 10:08

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Det är bra men synd bara att inga av de buggar jag stött på och rapporterat inte verkar lösts. Man får hoppas det kommer till nästa patch.



#181

Postad 09 juni 2015 - 05:05

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0

Racing icons DLC är nu ute. Mer info i spoiler.

 

Spoiler


Redigerat av VincentVegaSWE, 09 juni 2015 - 05:08.


#182

Postad 10 juni 2015 - 08:58

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Enligt gamereactor skall det vara gratis men det kostar 32kr verkar det som!

Edit : såg nu att de ändrat sin text till 29kr

Redigerat av vinncent, 10 juni 2015 - 08:59.


#183

Postad 10 juni 2015 - 15:22

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Nä DLCna kommer inte va gratis :)



#184

Postad 10 juni 2015 - 16:04

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

What-dlc-som-kostar-fixa-erat-trasiga-spel-istället-vafan  :D

 

Haha. Men på riktigt. Patcha på nu. Det är mycket kvar att fixa. Under tiden köper vi!

 

https://youtu.be/IhKs4uwpWtQ

https://www.youtube.com/watch?v=leugJeknPrs


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 10 juni 2015 - 17:07.


#185

Postad 10 juni 2015 - 16:57

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0

Patch 1.4 ligger ju i nuläget hos Sony/Microsoft/Steam(?) för att testas och släppas ASAP. De som gör DLC är inte samma folk som fixar patcherna.



#186

Postad 11 juni 2015 - 12:22

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
G29 på gång :) http://www.projectca...ng-force-wheels

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 11 juni 2015 - 12:23.


#187

Postad 11 juni 2015 - 12:32

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Haha, skulle precis posta om g29 för er bilnirdar, slagen med 10min :-) men najs med en XO variant!

#188

Postad 11 juni 2015 - 13:38

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Haha, skulle precis posta om g29 för er bilnirdar, slagen med 10min :-) men najs med en XO variant!

Haha. Ja verkligen, det var lite oväntat. Konstigt att XO ratten har färre knappar :S
Inte för att det kommer drabba mig. Logiech förbeställning listar ratten utan shifter för 4300kr. Skulle vilja veta när den finns i Sverige. Början på Juli i USA tydligen. Jag är väldigt sugen på den här ratten.

Men det är ganska uuuh att ratten kostar mer än en PS4...

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 11 juni 2015 - 13:50.


#189

Postad 11 juni 2015 - 13:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 1

4300.. lol.



#190

Postad 11 juni 2015 - 14:09

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Ja inte blev man sugen när man fick höra priset...



#191

Postad 11 juni 2015 - 14:38

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

En G27 utan växelspak med DFP GT ratt. De ska ha en ny sensor kan lika gärna vara en billigare som en bättre. G27 har tillräcklig precision ändå. Otroligt märkligt om det där stämmer. Det roligaste är ändå att de marknadsför sina helical gears fortfarande som tystgående. När alla konkurrenters bältdrivna rattar för betydligt mindre oväsen :P



#192

Postad 11 juni 2015 - 15:15

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Alltså 4399 t o m. Hehe. Men GRATIS leverans :D
Priset kanske sjunker något när produkten väl finns i lager? Shifter kostar 649kr extra.

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 11 juni 2015 - 15:23.


#193

Postad 11 juni 2015 - 15:18

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Jo de brukar va lite lägre än MSRP. G27 ligger väl runt 3700 när de är som dyrast?



#194

Postad 11 juni 2015 - 15:19

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Hade det varit 4399sek inkl Playseat så... helt sjukt att den saknar växelspak också om det stämmer? G27 kostade väl iofs rätt mycket när den kom också, men den var ju helt komplett.



#195

Postad 11 juni 2015 - 15:25

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Skillnaden är att när G27 kom så fanns det ju ingen direkt konkurrens också. Det fanns ECCI 6000 non force feedback ratten men den var ju prissatt efter. Nu släpper de och marknadsför som om ingenting har hänt sen G27 släpptes... G27 var ju ingen direkt utveckling från G25 heller. 



#196

Postad 11 juni 2015 - 15:30

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Men, den ser ju sjukt nice ut ju... :( *vill ha*

Jag ska bara ha ratt till PC. Vad tycker du är bättre val istället då Oqvist?

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 11 juni 2015 - 15:31.


#197

Postad 11 juni 2015 - 15:59

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

T500RS, TX, T300RS för de här summorna. Vill gärna ha bättre pedaler än vad TX/T300RS men går nog ändå få dem billigare än G920. Har G27 ska inte jämföras G27 ska va ett budgetalternativ. 



#198

Postad 11 juni 2015 - 17:19

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
G27 känns väl ändå fortfarande som ett bra och prisvärt alternativ om man kör på PC väl?

#199

Postad 11 juni 2015 - 17:23

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

T500RS, TX, T300RS för de här summorna. Vill gärna ha bättre pedaler än vad TX/T300RS men går nog ändå få dem billigare än G920. Har G27 ska inte jämföras G27 ska va ett budgetalternativ. 

Har de växelspak då? Helst sekvensiell men det antar jag inte finns.



#200

Postad 11 juni 2015 - 19:08

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0

Har de växelspak då? Helst sekvensiell men det antar jag inte finns.

Det finns att köpa som extra tillbehör för dryga tusenlappen. Man väljer själv om man vill växla den som sekventiell eller med H-mönster.


Redigerat av VincentVegaSWE, 11 juni 2015 - 19:08.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.