Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

JVC TH-L1E

28 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
JVC TH-L1 (Hemmabiosystem) 1 6,7 (9) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 16 maj 2007 - 09:55

klagerstrom
  • klagerstrom
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0


Hej!
Nån som testat detta nya system från JVC än? Verkar vara ett klart spännande system med en massa sköna in- och utgångar som annars brukar vara sällsynt på såna här kompaktsystem (bla. 2 HDMI/Komponent in). Det ingår även Ipod-docka i paketet vilket som Ipodägare känns attraktivt :D

Ska själv en tur till Sthm nästa vecka och har planerat in ett besök på Inwarehouse konceptbutik som har ett system uppe för demo. Återkommer med reflektioner..

//Kristian

Redigerat av klagerstrom, 16 maj 2007 - 09:56.


#2

Postad 16 maj 2007 - 10:26

simonerlandsson
  • simonerlandsson
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0
Det var helt klart snyggt. Generöst med 2xhdmi in i prisklassen. Återkom gärna med ljudrekletioner!

#3

Postad 30 maj 2007 - 20:31

MooseStream
  • MooseStream
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Detta system ser mycket intressant ut! Bra med ingångar och valmöjligheter.
Borde gå fint att koppla till min PS3a.
Någon som lyssnat på detta system?

#4

Postad 05 juni 2007 - 08:55

klagerstrom
  • klagerstrom
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Detta system ser mycket intressant ut! Bra med ingångar och valmöjligheter. 
Borde gå fint att koppla till min PS3a.
Någon som lyssnat på detta system?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag var en tur till Inwarehouse konceptbutik i Sthm och lyssnade på systemet. Tyvärr va alla högtalare uppsatta i en "pyramid" och inte kopplat till någon dvd vilket gjorde att jag fick höra stereoljud från en ipod.

Dock kan jag säga att högtalarna, som väntat, håller en riktigt låg nivå. Otroligt burkigt ljud med musik och jag kan inte tänka mig att det skulle bli mycket bättre filmljud. Ett alternativ skulle kunna vara att köpa enheten (för alla in-/utgångar) och byta ut minst de tre frontarna men jag är tveksam om det skulle bli bra ändå..

JVC kommer ut med ytterligare två system som troligt- och förhippningsvis håller högre nivå på ljudfronten:




Tror en del på D7:an och väntar tills det kommer ut för demo på nåt lämpligt ställe!
//Kristian

#5

Postad 26 juni 2007 - 19:06

MooseStream
  • MooseStream
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Detta system ser mycket intressant ut! Bra med ingångar och valmöjligheter. 
Borde gå fint att koppla till min PS3a.
Någon som lyssnat på detta system?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag var en tur till Inwarehouse konceptbutik i Sthm och lyssnade på systemet. Tyvärr va alla högtalare uppsatta i en "pyramid" och inte kopplat till någon dvd vilket gjorde att jag fick höra stereoljud från en ipod.

Dock kan jag säga att högtalarna, som väntat, håller en riktigt låg nivå. Otroligt burkigt ljud med musik och jag kan inte tänka mig att det skulle bli mycket bättre filmljud. Ett alternativ skulle kunna vara att köpa enheten (för alla in-/utgångar) och byta ut minst de tre frontarna men jag är tveksam om det skulle bli bra ändå..

JVC kommer ut med ytterligare två system som troligt- och förhippningsvis håller högre nivå på ljudfronten:




Tror en del på D7:an och väntar tills det kommer ut för demo på nåt lämpligt ställe!
//Kristian

<{POST_SNAPBACK}>



Okej. Det var också vad jag trodde, att det inte skulle låta bra.
Klokt att vänta på ett annat system alltså :)

#6

Postad 26 juni 2007 - 19:10

Unregistered8ee4b323
  • Unregistered8ee4b323
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
wow är det en förstärkare med ??

#7

Postad 02 oktober 2007 - 15:31

BoomBoxV102
  • BoomBoxV102
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
Får väl ta och damma av denna tråd.

Jag äger detta system sedan 3månader tillbaka.
Jag köpte systemet för att jag inte var nöjd med det ljud min tv levererade samt att jag vill kunna njuta (mer) av mina Blu-ray filmer.
Allt för en rimlig tugga av min student plånbok samtidigt som det ska få plats i mitt lilla sov-, arbets- spelrum.


Nu till min lilla recension:
Här snackar vi om ett system med "multum" av ingångar och utgångar, vilket gör den väldigt kopplingsvänlig till flera olika källor samtidigt.

Att även systemet låter oerhört klart, högt och basmullrigt är inte ett minus.
Man har mängder med inställningar att välja bland, t.ex avstånds angivare för att informera förstärkare om var du sitter i förhållande till 5.1 placeringen.
Jag som då sitter 30cm från vänster surround(vänster bak) har justerat detta utan större svårighet. Nu märker jag inte av min nära placering vid film tittande, upplever det fantastiska 5.1 ljudet utan problem :angry:.

Hela systemet, inkluderat recivern, är väldigt litet och smidigt, vilket passande mig perfekt då jag inte har det största "media rummet".

Det finns dock en nackdel som jag upplevt med systemet.
Det är att systemet INTE har HDMI-genomgång för bild och ljud, endast för bild.
Ljudet måste kopplas med optiskt kabel.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  768.jpg   148,27K   55 Antal nerladdningar

Redigerat av BoomBoxV102, 25 april 2008 - 07:32.


#8

Postad 02 oktober 2007 - 20:15

Zenil
  • Zenil
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
Fick du upp mitt intresse oxå då ;)
Det ser juh onekligen litet och nätt ut, vilket något jag fått proiritera ;)
Klarar systemet av att spela de flesta format, så som divX etc oxå?

#9

Postad 02 oktober 2007 - 21:36

BoomBoxV102
  • BoomBoxV102
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

Fick du upp mitt intresse oxå då ;)
Det ser juh onekligen litet och nätt ut, vilket något jag fått proiritera ;)
Klarar systemet av att spela de flesta format, så som divX etc oxå?

<{POST_SNAPBACK}>


Svar på din fråga: Nej.

Jag kanske skulle klargjort att systemet inte har någon dvd/bd spelare utan förlitar sig helt och hållet på en extern källa för detta.
Men genom USB klarar systemet av att visa följande format: MP3/WMA/WAV/JPEG och MPEG-4 ASF/-2/-1


Se mer information här:
http://www.jvc.se/pr...1E&catid=100091

och här:
http://jdl.jvc-europ.../site/sv/th-l1/

Redigerat av BoomBoxV102, 02 oktober 2007 - 21:48.


#10

Postad 01 november 2007 - 12:34

Zenil
  • Zenil
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
Då kan man köpa en Sony DVD för en billig penning och kommpla in. Sen är det juh grymt att man kan koppla datorn till enheten via HDMI oxå ;)
Blir nog till att kolla närmare på denna till helgen trots allt.

#11

Postad 21 november 2007 - 21:46

Unregisteredcccf73d6
  • Unregisteredcccf73d6
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Blev sugen på detta paket, men jag undrar ett par saker.

1. Enligt manualen finns det en dimmer-funktion för att ändra ljusstyrkan. Det jag undrar är om man med denna funktion kan stänga av/minska de två blåa "ringarna" på framsidan?

2. På de bilder jag har sett verkar det som att det finns en fläktöppning på baksidan. Stämmer det att det finns en fläkt i förstärkaren? Och i så fall hur låter den? Märker man den mycket under tysta partier?

/Patrik

#12

Postad 02 december 2007 - 16:51

Dinomyte
  • Dinomyte
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej, jag funderar på att köpa denna ljudanläggning att ha till min PS3:a, men eftersom det här med hemmabio är nytt för mig så vill jag kolla att jag har förstått allting rätt när det gäller hur man ska koppla.

Först så kopplar jag min PS3 via HDMI till receivern, sen kopplar jag även en optisk kabel för att kunna få ljud. Sedan vill jag även kunna koppla in min digitalbox (har en Sagem ITD 75 SW) till receivern så då kopplar jag in den via komponent sladd och sedan en coax sladd för digitalt ljud. Stämmer det då att jag endast behöver koppla en HDMI sladd från receivern till TV:n och sedan kunna ändra mellan PS3 och digitalbox via receivern?

Sedan har jag en annan fråga: hur långa är sladdarna till högtalarna?
Tacksam för svar

#13

Postad 04 januari 2008 - 12:57

hace
  • hace
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Hej

Skulle vilja koppla in min ps3, xbox360 och Wii via denna, ps3 och 360 skulle jag då koppla via hdmi samt ljudet via optisk, Wiin är kopplad med komponent och RCA ljud.

läste detta citatet "Alas, despite all those input choices, the system configuration makes you choose just two--say, an Xbox 360 via HDMI and an HD cable box on component"

innebär detta att jag inte kan koppla in 2 HDMI och få ut digitalt ljud ur dem??

http://reviews.cnet....?tag=prod.txt.1

Här är recensionen som fått mig att tvivla om dett går

Redigerat av hace, 04 januari 2008 - 12:58.


#14

Postad 05 januari 2008 - 20:21

BoomBoxV102
  • BoomBoxV102
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

Blev sugen på detta paket, men jag undrar ett par saker.

1. Enligt manualen finns det en dimmer-funktion för att ändra ljusstyrkan. Det jag undrar är om man med denna funktion kan stänga av/minska de två blåa "ringarna" på framsidan?

2. På de bilder jag har sett verkar det som att det finns en fläktöppning på baksidan. Stämmer det att det finns en fläkt i förstärkaren? Och i så fall hur låter den? Märker man den mycket under tysta partier?

/Patrik


Bättre sent än aldrig, I guess B).

1. Ja det går.
Ringarna släcks på dimmerläge 2 samtidigt som displayen blir lite midlare.
I dimmerläge 3 är ringarna fortfarande släckta och displayen dimmas ännu ett steg.

2. Stämmer, finns en fläkt.
Den är helt tyst, aldrig hört den surra, inte ens för en sekund.

#15

Postad 10 januari 2008 - 16:08

Unregistered23751
  • Unregistered23751
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
Jag har en PS3 som jag har kopplat till en bra skärm.
Men nu vill jag ha ett bra surroundsystem.
Rummet där jag har min PS3 är inte så stort och jag behöver inte ett tiotusen kronors system.

Alltså undrar jag om det finns något lite billigare system, men som ändå går bra att se på film och spela spel med.

#16

Postad 11 januari 2008 - 12:41

BoomBoxV102
  • BoomBoxV102
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

Jag har en PS3 som jag har kopplat till en bra skärm.
Men nu vill jag ha ett bra surroundsystem.
Rummet där jag har min PS3 är inte så stort och jag behöver inte ett tiotusen kronors system.

Alltså undrar jag om det finns något lite billigare system, men som ändå går bra att se på film och spela spel med.



JVC TH-L1 uppfyller nog dina krav utan problem.

Se mina bilder hur jag har löst det på en relativt liten yta.

#17

Postad 19 januari 2008 - 16:59

Dinomyte
  • Dinomyte
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Köpte nyligen detta system och allt funkar bra förutom mitt Nintendo Wii. Jag har kopplat in mitt wii via komponent kabel till recievern och sen en komponent kabel till tv:n. När jag startar Wii så är färgerna helt fel och det är en del störningar i bilden. Jag har ställt in hdtv osv. i wii menyn. Någon som vet hur man kan lösa detta?

EDIT: Det löste sig, visade sig att en av RCA sladdarna var svart istället för röd vilket resulterade i att jag kopplade fel :)

Redigerat av Dinomyte, 20 januari 2008 - 01:49.


#18

Postad 21 januari 2008 - 00:25

glen
  • glen
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Hmm, det går alltså inte att skicka ljudet via hdmi-kabeln? Trodde det var lite av grejen med hdmi, alltså att skicka både ljud och bild. Gäller samma sak ut från den, alltså att man måste ha separata ljudkablar från recivern till tv:n? Eller är det "in" till recivern som det behövs?

/Glen

#19

Postad 24 april 2008 - 20:21

abaader77
  • abaader77
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
3 mån sen senaste inlägg....

precis som Glen ovan så undrar jag om det går att få ljud via HDMI? Har en PC med HDMI (inkl ljud) samt en xbox360 med HDMI som ska kopplas in...

#20

Postad 24 april 2008 - 20:37

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

  • 3 121 inlägg
  • 0
Jag säjer bara PLAST.... ;)

#21

Postad 25 april 2008 - 07:31

BoomBoxV102
  • BoomBoxV102
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

Hmm, det går alltså inte att skicka ljudet via hdmi-kabeln? Trodde det var lite av grejen med hdmi, alltså att skicka både ljud och bild. Gäller samma sak ut från den, alltså att man måste ha separata ljudkablar från recivern till tv:n? Eller är det "in" till recivern som det behövs?

/Glen



3 mån sen senaste inlägg....

precis som Glen ovan så undrar jag om det går att få ljud via HDMI? Har en PC med HDMI (inkl ljud) samt en xbox360 med HDMI som ska kopplas in...



Svaret står ju redan i tråden om ni läser inläggen:
"Den andra nackdelen är att systemet INTE har HDMI-genomgång för bild och ljud, endast för bild.
Ljudet måste kopplas med optiskt kabel.


#22

Postad 03 augusti 2008 - 15:11

Unregisteredba431dad
  • Unregisteredba431dad
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hej.

Har en fråga om detat system som jag hoppas någon kan svara på.

Jag har är en Popcorn hour med HDMi ingång och Koaxial för ljudet.
Xbox 360 komponent och optisk fiber för ljudet.
Ett Wii som är RCA för ljudet.

Bor i liten lägenhet. Passar detta system?

Går det att bara ansluta ljudkällorna och ansluta video källorna direkt till TVn. Eller finns det någon mening med att ansluta video källorna först till förstärkaren?

Går det enkelt att välja vilken ljudsignal jag vill ha och fungerar det att ha dessa 3 signaler inkopplade samtidigt?

Tack på förhand

#23

Postad 23 augusti 2008 - 10:41

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 126 inlägg
  • 0
Conrad.de har ju denna nersatt med 60%. Priset ligger för tillfället på 111+20+5=136€.

Detta blir i runda slängar 1200-1300:-
Själv hade jag tänkt köpa den, enligt mig, snyggare Sony HT-ss1300 med riktig hdmi-switch för tre källor men då JVCn kom till 1/3 av sonyns pris så blev det JVC.


OBS.
Conrad.de tar visst inte VISA till sverige så det blir betalning i efterskott eller förskott. Jag tog i efterskott och hoppas nu att posten inte har en massa extraavgifter.

Redigerat av CallMeNobody, 23 augusti 2008 - 10:43.


#24

Postad 29 september 2008 - 14:54

Unregistered1f5f7a92
  • Unregistered1f5f7a92
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Conrad.de har ju denna nersatt med 60%. Priset ligger för tillfället på 111+20+5=136€.

Detta blir i runda slängar 1200-1300:-
Själv hade jag tänkt köpa den, enligt mig, snyggare Sony HT-ss1300 med riktig hdmi-switch för tre källor men då JVCn kom till 1/3 av sonyns pris så blev det JVC.


OBS.
Conrad.de tar visst inte VISA till sverige så det blir betalning i efterskott eller förskott. Jag tog i efterskott och hoppas nu att posten inte har en massa extraavgifter.


Hallå, är själv lite sugen på denna. Hur gick det med leveransen? Vad blev totalpriset? En annan fråga: går det att använda denna enhet med stärkardelen liggande ner?

#25

Postad 30 september 2008 - 06:42

BoomBoxV102
  • BoomBoxV102
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

Conrad.de har ju denna nersatt med 60%. Priset ligger för tillfället på 111+20+5=136€.

Detta blir i runda slängar 1200-1300:-
Själv hade jag tänkt köpa den, enligt mig, snyggare Sony HT-ss1300 med riktig hdmi-switch för tre källor men då JVCn kom till 1/3 av sonyns pris så blev det JVC.


OBS.
Conrad.de tar visst inte VISA till sverige så det blir betalning i efterskott eller förskott. Jag tog i efterskott och hoppas nu att posten inte har en massa extraavgifter.


Det "dåliga" med JVC TH-L1 är att det inte tar emot ljud genom HDMI, endast bild, så att kalla den en riktig HDMI-switch är att ta i tycker jag.

HT-SS1300 tar däremot både bild och ljud genom HDMI vilket kan bjuda på riktigt bra ljud vid blu-ray tittande + PS3.

#26

Postad 22 oktober 2008 - 08:24

renato
  • renato
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Har hört att om man koplar in något genom komp.-in och har tven genom hdmi-ut så kan man inte se komp-in..
Om ni förstår :blink:

E det sant.. eller har inte killen installerat rätt??

Men då om jag skulle koppla något genom hdmi skulle jag kunna se det om jag kopplar tven genom komp.-ut??

#27

Postad 23 oktober 2008 - 09:21

BoomBoxV102
  • BoomBoxV102
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

Har hört att om man koplar in något genom komp.-in och har tven genom hdmi-ut så kan man inte se komp-in..
Om ni förstår ;)

E det sant.. eller har inte killen installerat rätt??

Men då om jag skulle koppla något genom hdmi skulle jag kunna se det om jag kopplar tven genom komp.-ut??


Jag är nog för trött för att förstå din fråga fullt ut men jag gör mitt bästa med följande svar.

Enligt manualen står det att man ej kan ändra bildformatets ingång och sedan utgång.
Alltså kan inte HDMI in gå ut som komponent eller vice versa. Det kan alltså bara se ut såhär, HDMI in -> HDMI ut, komponent in -> komponent ut osv..

Redigerat av BoomBoxV102, 23 oktober 2008 - 09:23.


#28

Postad 24 oktober 2008 - 10:30

Bagewitz
  • Bagewitz
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Så det går inte heller att koppla in S-video eller den här kabeln som har en vit, röd och en gul plugg om man har HDMI ut? Visste nämligen inte det där med komponent och HDMI, att man inte kunde blanda, och har haft jäkla problem att koppla in min digitalbox från Tele2 som bara har scart-utgång.

Redigerat av Bagewitz, 24 oktober 2008 - 10:59.


#29

Postad 25 oktober 2008 - 19:09

renato
  • renato
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Jag är nog för trött för att förstå din fråga fullt ut men jag gör mitt bästa med följande svar.

Enligt manualen står det att man ej kan ändra bildformatets ingång och sedan utgång.
Alltså kan inte HDMI in gå ut som komponent eller vice versa. Det kan alltså bara se ut såhär, HDMI in -> HDMI ut, komponent in -> komponent ut osv..


JA du förstog rätt..
Tack för svaret..



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Elias
    2024-09-04 17:25:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.