Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HTPC-chassin från Omaura

386 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Omaura TF5 (Svart) (Chassin) 1 7 (1) Inga priser
Omaura TF8 (Svart) (Chassin) 0 (0) Inga priser
Omaura TF HDD (Externa lagringschassin) 1 (0) Inga priser
Omaura OLED Display (Övrigt) 1 7,67 (2) Inga priser
Omaura TF11 (Svart) (Chassin) 1 (0) Inga priser
Omaura TT (Svart) (Chassin) 5 7,67 (2) Inga priser
3 relaterade trådar

#1

Postad 09 november 2007 - 14:47

Dyfa
  • Dyfa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0
http://www.omaura.com

Någon som har provat dessa skönheter? Riktigt läckert och inte alltför dyrt. http://www.tvpc.se har deras produkter i sortimentet.

Jag var helt säker på att jag skulle bygga en HFX Mini, men nu är jag tveksam.

All info är välkommen. :)

mvh,
daniel.

#2

Postad 10 november 2007 - 12:45

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0
Den motorstyrda skärmen var så grym att man ett tag började omvardera hela min framtida setup. Omaura har dessutom tänkt till; skärmen är 1080p så man perfekt kan klona i EVR till både tv och skärm samtidigt (måste ha 1080p tv såklart).

Lite väl djupt, hade vart bra med bara 35cm...

#3

Postad 10 november 2007 - 13:28

Dyfa
  • Dyfa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0
Även hårddiskkabinettet som matchar var riktigt bra tänkt. Minskar värmen i själva HTPC-burken. 39.1 cm djup är helt ok tycker jag, jämfört med många andra chassin.

Har Du sett/klämt på skärmen i verkligheten? Matas den endast med USB, eller behöver den kontakt från grafikkortet? Vet Du om man bara kan klona bilden från TVn eller går det att fippla med annat på TFTn medans TVn visar film eller nåt?

mvh,
Daniel.

#4

Postad 10 november 2007 - 16:56

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0
Oj, det här var nytt och intressant. Komplettera med oled-displayen så fyller den mina teoretiska behov av funktionalitet och skönhet. Blir till att jaga lite recensioner och tester på nätet.

#5

Postad 12 november 2007 - 00:06

Dr. Troll
  • Dr. Troll
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Håller med, grymt snygga är de. Är det någon som vet vad det innebär med "low profile" när det talas om expansonskorten?

#6

Postad 12 november 2007 - 08:23

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Håller med, grymt snygga är de. Är det någon som vet vad det innebär med "low profile" när det talas om expansonskorten?

Att den inte tar fullhöjds PCI(e)-kort.

#7

Postad 12 november 2007 - 11:01

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0
Specialtechs hemsida listar de även Omaura TF11, som har fullhöjds-pci-kortplats, men det chassit saknas på Omauras hemsida. Någon som vet ngt mer kring detta?

#8

Postad 12 november 2007 - 11:22

PCB Support
  • PCB Support
  • Jobbar hos PCB Distribution AB

  • 34 inlägg
  • 0
Det kommer en ny baksida som även har en fullhöjds plats via Risercard, denna hamnar ovanför moderkortskontakterna

Mvh PCB

Bifogad fil(er)


Redigerat av PCB Support, 12 november 2007 - 11:30.


#9

Postad 12 november 2007 - 12:21

Veidit
  • Veidit
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Verkligen ett vackert chassi. Lägger till det på listan inför kommande inköp.

#10

Postad 12 november 2007 - 12:21

Dyfa
  • Dyfa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0
Tack alla för info. Fler än jag som tycker de ser riktigt spännande ut. ;)

Är det någon som hittat någon info om TF-AMP, en förstärkare i samma design. Tydligen med innanmäte från Bang & Olufsen?!

mvh,
Daniel.

#11

Postad 12 november 2007 - 12:35

PCB Support
  • PCB Support
  • Jobbar hos PCB Distribution AB

  • 34 inlägg
  • 0
Förstärkaren dyker upp snart.
Den bygger på B&O ICE teknik.
Den drivs av ett Soundblaster Audigy USB ljudkort som ingår
Så detta är ready to run!!

/PCB

#12

Postad 12 november 2007 - 12:39

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Det kommer en ny baksida som även har en fullhöjds plats via Risercard, denna hamnar ovanför moderkortskontakterna

Men då blir du istället mer begränsad för höjden på CPU-kylaren ....

#13

Postad 12 november 2007 - 12:42

PCB Support
  • PCB Support
  • Jobbar hos PCB Distribution AB

  • 34 inlägg
  • 0

Det kommer en ny baksida som även har en fullhöjds plats via Risercard, denna hamnar ovanför moderkortskontakterna

Men då blir du istället mer begränsad för höjden på CPU-kylaren ....


Jaa men det sitter 2 fläktar i sidan och det bör fungera med en lösning som i FIC Spectra(eller i Fusion) med en fläktlös kylare då luften passerar horisontellt över kylaren

Man kan välja vilken lösning man vill ha,

/PCB

#14

Postad 12 november 2007 - 12:42

Dyfa
  • Dyfa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0

Förstärkaren dyker upp snart.
Den bygger på B&O ICE teknik.
Den drivs av ett Soundblaster Audigy USB ljudkort som ingår
Så detta är ready to run!!

/PCB


Tack för det. Har du några bilder? Det är alltså ett externt ljudkort? Börjar redan bli trångt i TF5:an. ;)

mvh,
Daniel.

#15

Postad 12 november 2007 - 12:44

PCB Support
  • PCB Support
  • Jobbar hos PCB Distribution AB

  • 34 inlägg
  • 0

Förstärkaren dyker upp snart.
Den bygger på B&O ICE teknik.
Den drivs av ett Soundblaster Audigy USB ljudkort som ingår
Så detta är ready to run!!

/PCB


Tack för det. Har du några bilder? Det är alltså ett externt ljudkort? Börjar redan bli trångt i TF5:an. ;)

mvh,
Daniel.


Vi har blivit lovade bilder utan resultat ännu(vi fotar själva väl när de kommer)
Den skall se ut som TF5 exteriört

#16

Postad 12 november 2007 - 12:45

Dyfa
  • Dyfa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0

Vi har blivit lovade bilder utan resultat ännu(vi fotar själva väl när de kommer)
Den skall se ut som TF5 exteriört


ojojoj, det blir dyrt det här...

mvh,
Daniel.

#17

Postad 12 november 2007 - 13:18

PCB Support
  • PCB Support
  • Jobbar hos PCB Distribution AB

  • 34 inlägg
  • 0
Lite info om förstärkaren.

Förstärkaren är 3st 50ASX2 ICEPOWER

Ljudkortet är Soundblaster

Ljudkortet är integrerat i chassit, dessvärre skrev jag Audigy men det är Live 5.1

Bifogad fil(er)


Redigerat av PCB Support, 12 november 2007 - 13:22.


#18

Postad 12 november 2007 - 13:34

Dyfa
  • Dyfa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0
Tack ska du ha. Uppskattas!

Har du något ungefärligt pris på den?

D.

#19

Postad 12 november 2007 - 13:37

PCB Support
  • PCB Support
  • Jobbar hos PCB Distribution AB

  • 34 inlägg
  • 0

Tack ska du ha. Uppskattas!

Har du något ungefärligt pris på den?

D.


Samma som 12,1"TFT´n kanske 4500:- eller nåt (TVPC tar 4565:- för TFT)

#20

Postad 12 november 2007 - 13:48

Dyfa
  • Dyfa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0
Tack igen. ;)

Du som verkar ha koll, på omauras hemsida skrivs det om deras egen externa PSU till TF5, men jag hittar ingen info om detta. vet Du någon om vilka PSU som passar i den?

Jag såg denna på Webhallen som borde passa, men ett externt (ljudlöst) vore att föredra.

mvh,
Daniel.

#21

Postad 12 november 2007 - 13:52

PCB Support
  • PCB Support
  • Jobbar hos PCB Distribution AB

  • 34 inlägg
  • 0
Min signatur försvann med nya forumet.

Vill bara klargöra att jag jobbar på PCB Distribution AB och vi tar in Omaura

Det kommer ett externt nätaggregat

#22

Postad 12 november 2007 - 14:12

Veidit
  • Veidit
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Jag är så osäker på vad jag ska köra, dock lutar det åt ett Omaura chassi helt klart!
Mums vilka grejer.

#23

Postad 12 november 2007 - 14:19

Dyfa
  • Dyfa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0

Min signatur försvann med nya forumet.

Vill bara klargöra att jag jobbar på PCB Distribution AB och vi tar in Omaura

Det kommer ett externt nätaggregat


Det förstod jag av ditt nick. :blink:

Ok, då avvaktar jag på ett sånt. Med lite flyt behöver man bara en tyst CPU-fläkt, vilket ger en nästan ljudlös HTPC.

Bara att börja gräva i stora plånboken. ;)

mvh,
Daniel.

#24

Postad 20 november 2007 - 15:02

jornr
  • jornr
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Det kommer en ny baksida som även har en fullhöjds plats via Risercard, denna hamnar ovanför moderkortskontakterna

Mvh PCB


Følger denne baksiden med de chassis som kjøpes i dag (på f.eks. tvpc.se)?

Hvordan er støynivå på de fire viftene?


-Jørn

#25

Postad 23 november 2007 - 12:37

AlfonsÅberg
  • AlfonsÅberg
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Hej,

Någon som vet hur tyst detta system är och hur effektivt fläktarna arbetar? Jag har en väldigt varm miljö som den skall användas i så kylning är A&O

Mvh,
Nicklas

#26

Postad 23 november 2007 - 16:48

Dyfa
  • Dyfa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0

Hej,

Någon som vet hur tyst detta system är och hur effektivt fläktarna arbetar? Jag har en väldigt varm miljö som den skall användas i så kylning är A&O

Mvh,
Nicklas


Fläktar kan ju alltid bytas till tysta varianter, men jag undrar var de skall sitta. Jag har kollat på TF5 och hittar ingen plats för chassifläktar. ;)

Det finns ju rejäla hål på ovansidan (ovanför CPUn) som ju leder bort värmen effektivt, men klarar man sig verkligen utan chassifläkt? Det kanske går om man har en extern PSU och använder moderkortets grafik. Ljudkort finns ju tydligen i AMPen. :D Alla hårddiskar sitter ju i en extern enhet, och använder man bara en liten 2,5" disk i TF5, så kanske den inte blir så varm. Måste testa! :lol:

mvh,
Daniel.

#27

Postad 23 november 2007 - 23:11

lillerik_
  • lillerik_
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Hej,

Någon som vet hur tyst detta system är och hur effektivt fläktarna arbetar? Jag har en väldigt varm miljö som den skall användas i så kylning är A&O

Mvh,
Nicklas


Fläktar kan ju alltid bytas till tysta varianter, men jag undrar var de skall sitta. Jag har kollat på TF5 och hittar ingen plats för chassifläktar. ;)

Det finns ju rejäla hål på ovansidan (ovanför CPUn) som ju leder bort värmen effektivt, men klarar man sig verkligen utan chassifläkt? Det kanske går om man har en extern PSU och använder moderkortets grafik. Ljudkort finns ju tydligen i AMPen. :) Alla hårddiskar sitter ju i en extern enhet, och använder man bara en liten 2,5" disk i TF5, så kanske den inte blir så varm. Måste testa! B)

mvh,
Daniel.


Mumma, extern PSU, 2.5tums HDD och moderkortets grafik ska jag lätt fixa ihop med TF5. Skriv gärna en tråd eller nåt om du bygger nåt sånt så man får se hur det fungerar innan man köper :D

#28

Postad 16 december 2007 - 10:28

Veidit
  • Veidit
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Någon som har info när TF11:an kommer ut möjligtvis?
Har ett ATX moderkort som skulle passa perfekt <_<

#29

Postad 16 december 2007 - 22:08

Dyfa
  • Dyfa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0

Någon som har info när TF11:an kommer ut möjligtvis?
Har ett ATX moderkort som skulle passa perfekt <_<

Nä. Det är MYCKET klent med info om dessa skönheter.

Hoppas att de verkligen kommer... :lol:

mvh,
Daniel.

#30

Postad 19 december 2007 - 17:36

TVPC
  • TVPC
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Har haft en TF5:a ståendes i ett hörn som jag tänkt bygga i i snart en månad men har tyvärr haft aldeles för mycket att göra för att ha tid med den. Ska se om jag kan få lite tid under julhelgen att bygga ihop den så jag kan skicka in lite bilder sen. Första intrycket är ivarjefall att det är ett bra chassie.

Komponenterna jag tänkt använda är följande:
AMD Athlon X2 3800+ (hade den liggandes)
mCubed EF28 nätdel (Chassit behöver viss modifikation för att det interna kretskortet ska gå att skruva fast)
2gb minne tror jag har några gammla 667mhz liggandes
500gb Samsung sata disk
Gigabyte GA-MA69GM-S2H moderkort eller ett likvärdigt biostar som ligger och skräpar.
Förmodligen 2st floppydtv-t
Titan (någonting) cpu kylare
OLED är beställd men den har jag inte fått än. Samt att jag inte har hunnit beställa någon DVD till den än så jag får installera allt med en vanlig DVD så länge.
Operativet blir Vista ultimate.

#31

Postad 20 december 2007 - 08:38

Dyfa
  • Dyfa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0
Spännande. Håll oss uppdaterade. :P

Har Du hört något annat från dem? De hade flertalet produkter som skulle släppas i november, men jag har fortfarande inte sett röken av TFAMP, TF11 eller deras externa nätagg.

mvh,
daniel.

#32

Postad 27 december 2007 - 16:02

Dyfa
  • Dyfa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0

Har haft en TF5:a ståendes i ett hörn som jag tänkt bygga i i snart en månad men har tyvärr haft aldeles för mycket att göra för att ha tid med den. Ska se om jag kan få lite tid under julhelgen att bygga ihop den så jag kan skicka in lite bilder sen. Första intrycket är ivarjefall att det är ett bra chassie.

Komponenterna jag tänkt använda är följande:
AMD Athlon X2 3800+ (hade den liggandes)
mCubed EF28 nätdel (Chassit behöver viss modifikation för att det interna kretskortet ska gå att skruva fast)
2gb minne tror jag har några gammla 667mhz liggandes
500gb Samsung sata disk
Gigabyte GA-MA69GM-S2H moderkort eller ett likvärdigt biostar som ligger och skräpar.
Förmodligen 2st floppydtv-t
Titan (någonting) cpu kylare
OLED är beställd men den har jag inte fått än. Samt att jag inte har hunnit beställa någon DVD till den än så jag får installera allt med en vanlig DVD så länge.
Operativet blir Vista ultimate.


Fick Du plats med 2 st FloppyDTV? Jag har mätt och spekulerat, och kommit fram till att det inte går. Men det är ju lättare om man har grejerna framför sig.

Berätta gärna mer om hur det går med detta bygge.

mvh,
dAniel.

#33

Postad 28 december 2007 - 22:23

TVPC
  • TVPC
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Tyvärr hände det så mycket under jul så jag hann aldrig få ihop någon dator, men jag har nog med kommit fram till att det kommer bli kämpigt att få plats med 2st tvkort. Ivarjefall om man ska sätta dom där dom är avsedda att sitta.

#34

Postad 31 december 2007 - 12:52

Dyfa
  • Dyfa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0

Tyvärr hände det så mycket under jul så jag hann aldrig få ihop någon dator, men jag har nog med kommit fram till att det kommer bli kämpigt att få plats med 2st tvkort. Ivarjefall om man ska sätta dom där dom är avsedda att sitta.


Jag tror också det. Jag funderar på att lösa det på något annat sätt. Har tre teorier:

1) Om man använder sig av ett externt nätagg, så borde man kunna modda in ett tvkort där ett internt nätagg skulle sitta.

2) Om man kompletterar med en TFHDD borde man kunna använda en av diskplatserna till att sätta ett tvkort. Kräver lite moddning av chassit förstås.

3) Ge fan i att tränga ihop allt i en liten TF5 och köpa en TF11 i stället. :)

Gott Nytt År.

Daniel.

#35

Postad 04 januari 2008 - 11:14

Veidit
  • Veidit
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen TF11 på marknaden vad jag kan se, kan nog bli en Antec Fusion för mig istället då, dock är det några månader kvar innan jag köper min HTPC

#36

Postad 04 januari 2008 - 13:25

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

  • 1 742 inlägg
  • 0

1) Om man använder sig av ett externt nätagg, så borde man kunna modda in ett tvkort där ett internt nätagg skulle sitta.


Kan nog också bli svårt då du behöver en intern likströmsbrygga till det externa nätagget, enligt mCubed så mäter deras 120*60*22mm, men det kanske finns andra tillverkare som har något mindre.

Redigerat av Mr_Empa, 04 januari 2008 - 13:25.


#37

Postad 04 januari 2008 - 13:39

Dyfa
  • Dyfa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0

1) Om man använder sig av ett externt nätagg, så borde man kunna modda in ett tvkort där ett internt nätagg skulle sitta.


Kan nog också bli svårt då du behöver en intern likströmsbrygga till det externa nätagget, enligt mCubed så mäter deras 120*60*22mm, men det kanske finns andra tillverkare som har något mindre.


Ok, det visste jag. Men jag hade ingen aning om att den var så pass stor.

Tack för upplysningen. ;)

mvh,
Daniel.

#38

Postad 04 januari 2008 - 15:52

TVPC
  • TVPC
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

1) Om man använder sig av ett externt nätagg, så borde man kunna modda in ett tvkort där ett internt nätagg skulle sitta.


Kan nog också bli svårt då du behöver en intern likströmsbrygga till det externa nätagget, enligt mCubed så mäter deras 120*60*22mm, men det kanske finns andra tillverkare som har något mindre.


Mr_Empa:
Ja, testade inte vi att lägga ut korten i lådan häromdagen när du var hemma? Tror det saknades några cm. Kommer inte ihåg exakt hur mycket som saknades men plats fick det inte ivarjefall och då var det kortet från mCubed EF28 vi testade.

#39

Postad 07 januari 2008 - 08:29

Dyfa
  • Dyfa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0
Lite ny info kring Omauras produkter:

http://www.morleydigital.com/

Bland annat bilder på OLED-displayen, TFAMP och TF11. Blir inte mindre sugen nu... :D

mvh,
daniel.

#40

Postad 09 januari 2008 - 20:08

Unregistered866ffc62
  • Unregistered866ffc62
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Har haft en TF5:a ståendes i ett hörn som jag tänkt bygga i i snart en månad men har tyvärr haft aldeles för mycket att göra för att ha tid med den. Ska se om jag kan få lite tid under julhelgen att bygga ihop den så jag kan skicka in lite bilder sen. Första intrycket är ivarjefall att det är ett bra chassie.

Komponenterna jag tänkt använda är följande:
AMD Athlon X2 3800+ (hade den liggandes)
mCubed EF28 nätdel (Chassit behöver viss modifikation för att det interna kretskortet ska gå att skruva fast)
2gb minne tror jag har några gammla 667mhz liggandes
500gb Samsung sata disk
Gigabyte GA-MA69GM-S2H moderkort eller ett likvärdigt biostar som ligger och skräpar.
Förmodligen 2st floppydtv-t
Titan (någonting) cpu kylare
OLED är beställd men den har jag inte fått än. Samt att jag inte har hunnit beställa någon DVD till den än så jag får installera allt med en vanlig DVD så länge.
Operativet blir Vista ultimate.


Fick Du plats med 2 st FloppyDTV? Jag har mätt och spekulerat, och kommit fram till att det inte går. Men det är ju lättare om man har grejerna framför sig.

Berätta gärna mer om hur det går med detta bygge.

mvh,
dAniel.



Jag surfade runt lite och fick en ide om hur man kan få plats med 2st Floppy DTV i en Omaura TF8. Det finns ett kit så att man kan montera kortet i en 3,5-plats. tf8:an har 4st 3.5-platser, problemet är bara att man måste öppna locket på burken för att kunna sätta i programkortet i ca-modulen.
Inga problem med anslutningen heller, fire wire, ström och antennsladd.
Vad tror ni om detta?

#41

Postad 09 januari 2008 - 20:33

TVPC
  • TVPC
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Det ska inte vara några större problem.......har monterat det på likannde sätt i Antec fusion då det varit lite trångt om platser bak.

Förövrigt så finns nu OLED och fjärr kitet att få tag på i sverige, dessvärre har inte dom andra grejjerna dykt upp än.

Redigerat av TVPC, 09 januari 2008 - 20:36.


#42

Postad 10 januari 2008 - 07:39

Dyfa
  • Dyfa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0

Har haft en TF5:a ståendes i ett hörn som jag tänkt bygga i i snart en månad men har tyvärr haft aldeles för mycket att göra för att ha tid med den. Ska se om jag kan få lite tid under julhelgen att bygga ihop den så jag kan skicka in lite bilder sen. Första intrycket är ivarjefall att det är ett bra chassie.

Komponenterna jag tänkt använda är följande:
AMD Athlon X2 3800+ (hade den liggandes)
mCubed EF28 nätdel (Chassit behöver viss modifikation för att det interna kretskortet ska gå att skruva fast)
2gb minne tror jag har några gammla 667mhz liggandes
500gb Samsung sata disk
Gigabyte GA-MA69GM-S2H moderkort eller ett likvärdigt biostar som ligger och skräpar.
Förmodligen 2st floppydtv-t
Titan (någonting) cpu kylare
OLED är beställd men den har jag inte fått än. Samt att jag inte har hunnit beställa någon DVD till den än så jag får installera allt med en vanlig DVD så länge.
Operativet blir Vista ultimate.


Fick Du plats med 2 st FloppyDTV? Jag har mätt och spekulerat, och kommit fram till att det inte går. Men det är ju lättare om man har grejerna framför sig.

Berätta gärna mer om hur det går med detta bygge.

mvh,
dAniel.



Jag surfade runt lite och fick en ide om hur man kan få plats med 2st Floppy DTV i en Omaura TF8. Det finns ett kit så att man kan montera kortet i en 3,5-plats. tf8:an har 4st 3.5-platser, problemet är bara att man måste öppna locket på burken för att kunna sätta i programkortet i ca-modulen.
Inga problem med anslutningen heller, fire wire, ström och antennsladd.
Vad tror ni om detta?


TF8 tar bara low-profile PCI-kort, vilket FloppyDTV inte är. Så jag tror inte att det går... ;)

TF11 tar fullsize kort.

mvh,
Daniel.

#43

Postad 10 januari 2008 - 08:22

Dyfa
  • Dyfa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0
Omaura på CES:

http://www.morleydig...ura-full-stack/

Vad är TF Home Server? Någon som vet? ;)

mvh,
Daniel.

#44

Postad 10 januari 2008 - 09:09

TVPC
  • TVPC
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Byter man bakpanelen på TF8 så får det plats 1st fullsize kort över cpu om man inte har för hög cpu kylare.

#45

Postad 10 januari 2008 - 13:27

fth
  • fth
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Hej,

du kan använda dig av en förlängningskabel till ca-modulen, Magnus Thomé på TystPC kan hjälpa dig med dom.

Jag har byggt en lågprofil-HTPC med en sådan förlängare, du sätter alltså CA-modulen i kortet inne i lådan, och ett "fejkat" kort i den. Från det "fejkade" kortet går en sladd till en kortläsare som du sätter i en vanlig kortplats i bak på PCn (fullhöjd eller lågprofil). Funkar utmärkt!

/fth

Jag surfade runt lite och fick en ide om hur man kan få plats med 2st Floppy DTV i en Omaura TF8. Det finns ett kit så att man kan montera kortet i en 3,5-plats. tf8:an har 4st 3.5-platser, problemet är bara att man måste öppna locket på burken för att kunna sätta i programkortet i ca-modulen.
Inga problem med anslutningen heller, fire wire, ström och antennsladd.
Vad tror ni om detta?



#46

Postad 10 januari 2008 - 13:41

PCB Support
  • PCB Support
  • Jobbar hos PCB Distribution AB

  • 34 inlägg
  • 0
Hej!

Lite uppdateringar!!!

Till TF5 kommer det externa 165Watss nätdelarl, tar dock ett tag pga certifieringar med mera
TF8 kan lätt få i Floppydtv( som 3,5" adapter och cam-extender (TVPC vet))
Nytt bakstycke till TF8 med en risercard fullsize plats kommer finnas tillgänglig för en riktigt billig peng.
Oled finns tillgänglig och även HDD lådan
Förstärkare och TFT skärmen är på G, men det var även lite mankemang med Certifiering

TF11 lär dröja ett tag

Kan även meddela att hFX 280 Watts nätdelen funkar bra i TF8 då man får med en täckplåt för Nätaggsplatsen, på denna fäster man det interna kretskortet


Mvh PCB

#47

Postad 10 januari 2008 - 14:25

Dyfa
  • Dyfa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0

Hej!

Lite uppdateringar!!!

Till TF5 kommer det externa 165Watss nätdelarl, tar dock ett tag pga certifieringar med mera
TF8 kan lätt få i Floppydtv( som 3,5" adapter och cam-extender (TVPC vet))
Nytt bakstycke till TF8 med en risercard fullsize plats kommer finnas tillgänglig för en riktigt billig peng.
Oled finns tillgänglig och även HDD lådan
Förstärkare och TFT skärmen är på G, men det var även lite mankemang med Certifiering

TF11 lär dröja ett tag

Kan även meddela att hFX 280 Watts nätdelen funkar bra i TF8 då man får med en täckplåt för Nätaggsplatsen, på denna fäster man det interna kretskortet


Mvh PCB


Ok, du menar att man sätter floppyDTV på hårddiskplats och sätter en CAM-extender till PCI-platserna (som är low-profile)? Tänkte inte på det. Låter riktigt smart. :)

Stort tack för uppdateringarna. Uppskattas verkligen!

Vet Du förresten vad som menas med "TF Home Server" som nämns i Chris Morley's (från Omaura) blog?

http://www.morleydig...ura-full-stack/

mvh,
Daniel.

#48

Postad 10 januari 2008 - 14:57

PCB Support
  • PCB Support
  • Jobbar hos PCB Distribution AB

  • 34 inlägg
  • 0

Hej!

Lite uppdateringar!!!

Till TF5 kommer det externa 165Watss nätdelarl, tar dock ett tag pga certifieringar med mera
TF8 kan lätt få i Floppydtv( som 3,5" adapter och cam-extender (TVPC vet))
Nytt bakstycke till TF8 med en risercard fullsize plats kommer finnas tillgänglig för en riktigt billig peng.
Oled finns tillgänglig och även HDD lådan
Förstärkare och TFT skärmen är på G, men det var även lite mankemang med Certifiering

TF11 lär dröja ett tag

Kan även meddela att hFX 280 Watts nätdelen funkar bra i TF8 då man får med en täckplåt för Nätaggsplatsen, på denna fäster man det interna kretskortet


Mvh PCB


Ok, du menar att man sätter floppyDTV på hårddiskplats och sätter en CAM-extender till PCI-platserna (som är low-profile)? Tänkte inte på det. Låter riktigt smart. :)

Stort tack för uppdateringarna. Uppskattas verkligen!

Vet Du förresten vad som menas med "TF Home Server" som nämns i Chris Morley's (från Omaura) blog?

http://www.morleydig...ura-full-stack/

mvh,
Daniel.


Enligt Omaura är det ett chassi som togs fram till Intels "Helena" Raidkort
Så det är en NAS

Det är inte säkert om den kommer att masstillverkas

#49

Postad 10 januari 2008 - 15:17

PCB Support
  • PCB Support
  • Jobbar hos PCB Distribution AB

  • 34 inlägg
  • 0
Apropå det så kommer det nåt helt nytt!!

Omaura TT Vägghängd HTPC chassi

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  TT1.jpg   29,42K   2 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  TT2.jpg   41,11K   2 Antal nerladdningar


#50

Postad 10 januari 2008 - 15:20

Dyfa
  • Dyfa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0

Hej!

Lite uppdateringar!!!

Till TF5 kommer det externa 165Watss nätdelarl, tar dock ett tag pga certifieringar med mera
TF8 kan lätt få i Floppydtv( som 3,5" adapter och cam-extender (TVPC vet))
Nytt bakstycke till TF8 med en risercard fullsize plats kommer finnas tillgänglig för en riktigt billig peng.
Oled finns tillgänglig och även HDD lådan
Förstärkare och TFT skärmen är på G, men det var även lite mankemang med Certifiering

TF11 lär dröja ett tag

Kan även meddela att hFX 280 Watts nätdelen funkar bra i TF8 då man får med en täckplåt för Nätaggsplatsen, på denna fäster man det interna kretskortet


Mvh PCB


Ok, du menar att man sätter floppyDTV på hårddiskplats och sätter en CAM-extender till PCI-platserna (som är low-profile)? Tänkte inte på det. Låter riktigt smart. :)

Stort tack för uppdateringarna. Uppskattas verkligen!

Vet Du förresten vad som menas med "TF Home Server" som nämns i Chris Morley's (från Omaura) blog?

http://www.morleydig...ura-full-stack/

mvh,
Daniel.


Enligt Omaura är det ett chassi som togs fram till Intels "Helena" Raidkort
Så det är en NAS

Det är inte säkert om den kommer att masstillverkas


Tack igen. ;)

Daniel.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.