Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

The Last Of Us Part 2 [PS4]

376 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
The Last of Us: Part II (PS4) (PlayStation 4-spel) 7 7,52 (127) 299:-

#301

Postad 20 juni 2020 - 09:27

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlĂ€gg
  • 0
Ps4 slim funkar dÄ helt utmÀrkt .
Knappt flĂ€kten lever om ens 😃

#302

Postad 20 juni 2020 - 22:28

merry
  • merry
  • ForumrĂ€v

  • 682 inlĂ€gg
  • 0

Jag mÄste nog sÀga njaa ÀndÄ om spelet



#303

Postad 21 juni 2020 - 00:02

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlĂ€gg
  • 0

Det Ă€r trevligt smygandet Ă€r intensivt. LĂ€r bli alyx vr efter detta lĂ€r va ett par nivĂ„er upp i intensitet. Kör pĂ„ hard Ă€r nog mycket av rĂ€ddningen dĂ„ man konstant Ă€r kort pĂ„ resurser fast att dö har inte sĂ„ stor betydelse dĂ„ man verkar fĂ„ checkpoints varje minut. 

Inte mycket till variation men fortfarande nyfiken pÄ vart det barkar. Och speciellt nyfiken pÄ nÀr kontroversen dyker upp. Lagt ner x antal timmar och ingen kontrovers sÄ hÀr lÄngt :( LÄst upp tre av teknologitrÀden och dykt ner i underjorden lite sÄ jag inte spoilar nÄgot :D



#304

Postad 21 juni 2020 - 09:24

Rossifumi
  • Rossifumi
  • LĂ€rjunge

  • 340 inlĂ€gg
  • 0

Efter att ha spelat mer öppna spel som Red Dead Redemption och Breath of the Wild sÄ kÀnns det sÄ trÄkigt och enformigt med linjÀra spel som The Last of Us II. Ville verkligen gilla det men det Àr precis som Uncharted och förra TLOU, man klickar sig igenom en film i princip. Finns en lite stig att gÄ med en enda lösning...



#305

Postad 21 juni 2020 - 10:48

merry
  • merry
  • ForumrĂ€v

  • 682 inlĂ€gg
  • 0

Ja det Àr frÄgan om jag ens orkar ta mig igenom detta



#306

Postad 21 juni 2020 - 12:12

Chamber
  • Chamber
  • ForumrĂ€v

  • 840 inlĂ€gg
  • 0

Efter att ha spelat mer öppna spel som Red Dead Redemption och Breath of the Wild sÄ kÀnns det sÄ trÄkigt och enformigt med linjÀra spel som The Last of Us II. Ville verkligen gilla det men det Àr precis som Uncharted och förra TLOU, man klickar sig igenom en film i princip. Finns en lite stig att gÄ med en enda lösning...


Tycker sjÀlv det Àr synd att det ska vara sÄ mycket fokus pÄ att öppna upp vÀrlden nu för tiden.

#307

Postad 21 juni 2020 - 12:59

STiFLR
  • STiFLR
  • Amatör

  • 96 inlĂ€gg
  • 0

Spelar dessa linjÀra spel för storyn och upplevelsen, sen att det Àr repetetivt som alla andra spel gÄr inte attt komma ifrÄn tyvÀrr.

 

Är allĂ€tare och gillar bĂ„de linjĂ€ra och open-world.



#308

Postad 21 juni 2020 - 16:07

Rossifumi
  • Rossifumi
  • LĂ€rjunge

  • 340 inlĂ€gg
  • 1

Tycker sjÀlv det Àr synd att det ska vara sÄ mycket fokus pÄ att öppna upp vÀrlden nu för tiden.

 

Jo, sjÀlvklart Àr det en smaksak. Jag skiter i storyn i spel i princip, jag vill ha bra gameplay. Enda svÄrhetsgraden som finns i linjÀra spel Àr hur mÄnga fiender de skickar efter en vilket blir enormt enformigt efter ett tag för mig.



#309

Postad 21 juni 2020 - 16:19

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • MĂ€stare

  • 3 205 inlĂ€gg
  • 0

Har inte börjat med TLoU2 Àn (köpte det idag) men stealth kan ju bli i princip hur svÄrt som helst om man har som mÄlsÀttning att aldrig bli upptÀckt. Jag tycker personligen att det Àr vansinnigt stimulerande, men det Àr klart att konceptet i sig kanske inte Àr fullt sÄ lÀmpligt som man kanske hoppas pÄ.



#310

Postad 22 juni 2020 - 08:58

merry
  • merry
  • ForumrĂ€v

  • 682 inlĂ€gg
  • 0

LÀst runt lite ang kritiken om storyn och fattar inte den, den Àr ju det minsta problemet. Det stora ligger ju i att göra samma sak timme ut och timme in utan nÄgon som helst variation. Det enda som just hÄller mig vaken Àr storyn i en förhoppning att den införlivar lite variation i det hela



#311

Postad 22 juni 2020 - 09:26

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlĂ€gg
  • 0
Har lÀst kritik att det Àr för mycket gameplay. Gör lÄngt mellan mellansekvenserna. SÄ mÄnga lyckas helt klart spela storys :) tlou 2 finner sin nisch i spelpress som hatar spel men gillar finkultur?

Jag gillar film ocksÄ. Ser fram emot ta upp det igen framöver nÀr jag hittat tid.

#312

Postad 22 juni 2020 - 11:38

merry
  • merry
  • ForumrĂ€v

  • 682 inlĂ€gg
  • 0

Har lÀst kritik att det Àr för mycket gameplay. Gör lÄngt mellan mellansekvenserna. SÄ mÄnga lyckas helt klart spela storys :) tlou 2 finner sin nisch i spelpress som hatar spel men gillar finkultur?

Jag gillar film ocksÄ. Ser fram emot ta upp det igen framöver nÀr jag hittat tid.

Du tycker att spelet Àr roligt och bjuder pÄ stor variation med mÄnga nya överaskningar i gameplayet?



#313

Postad 22 juni 2020 - 12:19

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlĂ€gg
  • 0

Du tycker att spelet Àr roligt och bjuder pÄ stor variation med mÄnga nya överaskningar i gameplayet?


Nej men efter tunga arbetspass Àr det rÀtt sÄ soft. Sen smygande med nÀstan inga resurser ger lite hjÀrngympa iaf. Finns mÄnga spel med mer varierad och smartare gameplay.

#314

Postad 22 juni 2020 - 13:15

STiFLR
  • STiFLR
  • Amatör

  • 96 inlĂ€gg
  • 0

Är 20 timmar in, tycker det blir roligare och lite öppnare bandesign nĂ€r man kommit en bit in. Början var mer av samma som ettan, inget större fel pĂ„ det imo dĂ„ jag gillar gameplayet trots upprepning, det Ă€r ju sĂ„ vĂ€lgjort...

 

Spoiler



#315

Postad 23 juni 2020 - 06:06

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlĂ€gg
  • 0
Nu har jag inte spelat sĂ„ lĂ€nge men har ju lĂ€st en del om vad folk stör sig pĂ„ 😁
En del tar verkligen spel pĂ„ för stort allvar 😃

Jag tycker bara det Àr kul att nÄgon vÄgar testa nÄtt nytt istÀllet för att bara köra vidare i samma spÄr .

Who dares wins

#316

Postad 23 juni 2020 - 20:49

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlĂ€gg
  • 0

Har kommit rÀtt lÄngt nu (tror jag). Lite vÀl mÄnga hopp i tiden (Àven om nÄgra av de Àr bland det bÀsta med spelet hittills).

 

Grafiken Àr vÀldigt bra med tanke pÄ hÄrdvaran, och ljudet Àr imponerande. Hoppade till första gÄngen man anvÀnder pistolen, och explosioner osv kÀnns i soffan.

 

edit: Frameraten Àr stabil för det mesta, men ibland dippar den rejÀlt pÄ PS4 Pro.


Redigerat av Ageve, 23 juni 2020 - 21:49.


#317

Postad 23 juni 2020 - 21:46

merry
  • merry
  • ForumrĂ€v

  • 682 inlĂ€gg
  • 0

Ja dÄ va man klar med TLOU2, lyckades traggla mig Ànda till slutet men va nÀra att ge upp mÄnga ggr. Nu blir det spel paus i vÀntan pÄ PS5 :rolleyes:



#318

Postad 24 juni 2020 - 05:34

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlĂ€gg
  • 0

Jag sparar spelet till PS5. Har varken tid eller lust att spela nu och jag vill helst inte spela i 30 fps.



#319

Postad 25 juni 2020 - 08:28

Chamber
  • Chamber
  • ForumrĂ€v

  • 840 inlĂ€gg
  • 0
Har klarat 2/3 delar nu, alltsÄ jag kan förstÄ att folk Àr uppdelade nÀr det gÀller riktningen de gick i. De spelade ju verkligen inte sÀkert som mÄnga andra hade gjort men jag gillar det som fan. Men Àven om man inte gillar riktningen de gick i sÄ förstÄr jag verkligen inte hur man kan sÀga att det Àr dÄligt skrivit.

Mitt problem med spelet Àr faktiskt hur öppet det Àr ibland, Àven om det inte Àr en öppen vÀrld sÄ tycker jag det lider av det som gör att spel med öpen vÀrld blir trÄkiga för mig, nÀr man egentligen mÄste skynda sig eller handlingen tar fart sÄ hamnar man pÄ jÀttestora omrÄden med massa byggnader som kan undersökas och dÄ kÀnner man sig tvingad att undersöka i evigheter eftersom man annars lÀtt kan missa viktiga grejer som man behöver för att uppgradera eller trÀningsmanualer. Det gör att handlingen inte fÄr samma flyt och de hade kunnat vÀlja lite bÀttre tillfÀllen att öppna upp spelet.

Jag förstÄr dock att alla tycker annorlunda hÀr och mÄnga Àlskar det, jag tycker ÀndÄ att Naughty Dogs spel Àr en av fÄ spel dÀr det Àr roligt att kolla runt, inte bara för grejerna man kan hitta för att uppgradera sina vapen och sÄnt men Àven för alla brev som finns som ofta Àr vÀldigt intressanta men som sagt kunde de dÄ valt bÀttre tillfÀlle och nÀr handlingen tar fart hade jag hellre sett att de begrÀnsade omrÄdena lite sÄ man kommer vidare snabbare. Det förstör illusionen lite nÀr en karaktÀr Àr i fara och behöver hjÀlp men dÄ vill spelet att man ska undersöka massa omrÄden istÀllet.

Men allt annat Àr vÀldigt bra, handlingen, striderna som Àr helt fantastiskt enligt mig och musiken som mÄste vara det bÀsta jag har hört i ett spel. s*tan vad det tillför och hjÀlper att sÀtta stÀmningen. Hard kÀnns Àven som en passande svÄrighetsgrad, det blir aldrig frustrerande men ÀndÄ att man kanske behöver tÀnka sig för innan man slösar alla de bÀsta grejerna i en strid.

#320

Postad 25 juni 2020 - 13:15

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlĂ€gg
  • 0
Det jobbigaste hittills var
Spoiler

Redigerat av Ageve, 25 juni 2020 - 13:18.


#321

Postad 26 juni 2020 - 07:06

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • MĂ€stare

  • 3 205 inlĂ€gg
  • 0

Fyra timmar in sÄ Àr det bra, mycket bra, enligt mig. GÄr helt i linje med vad jag förvÀntade mig och har vÀldigt svÄrt att se Àn sÄ lÀnge varför nÄgon som gillade första spelet inte skulle uppskatta detta.

 

FlĂ€kten pĂ„ min PS4 Pro gĂ„r dock pĂ„ högvarv för det mesta, det mĂ€rks hur anstrĂ€ngd konsolen Ă€r. Ändock tycker jag att Naughty Dog har gjort goda avvĂ€gningar nĂ€r det kommer till det grafiska Ă€ven om jag förstĂ„r fullt ut de som vĂ€ntar pĂ„ senare port för att spela det i högre bildfrekvens.



#322

Postad 26 juni 2020 - 09:27

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr lite störande hur fula karaktÀrerna Àr nÀr de tror man inte ser, gÄr frÄn best ever till under medel :)

#323

Postad 26 juni 2020 - 11:49

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlĂ€gg
  • 0

Hur Àr laddtiderna med mekanisk disk?

 

Kör med 1TB Samsung Evo 850 i min Pro, och laddtiderna Àr ovanligt korta. FörvÄnande snabbt faktiskt...



#324

Postad 26 juni 2020 - 16:52

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlĂ€gg
  • 0
Har ingen ssd och det Àr knappt nÄgra laddtider alls de döljer det med allt mellansnack. DÄlig reklam för ps 5 :)

#325

Postad 26 juni 2020 - 17:15

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlĂ€gg
  • 0

Blir att börja lira detta ikvÀll nu nÀr jag gÄtt pÄ semester. Ska bli kul att se hur storyn fortsÀtter.



#326

Postad 27 juni 2020 - 10:41

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlĂ€gg
  • 0

Har ingen ssd och det Àr knappt nÄgra laddtider alls de döljer det med allt mellansnack. DÄlig reklam för ps 5 :)

 

 

Ja jo tÀnkte mest pÄ nÀr man laddar efter att ha startat om konsolen, eller nÀr man dör osv.

 

Vid uppstart tar det typ 10-15 sek att ladda in en save (med SSDn dÄ).

 

NÄgot annat som förvÄnar Àr att min Pro Àr tyst. Den lÄter som en orkan i RDR2 t ex.


Redigerat av Ageve, 27 juni 2020 - 10:41.


#327

Postad 27 juni 2020 - 11:21

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlĂ€gg
  • 0
Min pro Àr absolut inte tyst blÄser pÄ bra. Har inte tagit tid men behöver aldrig vÀnta

#328

Postad 27 juni 2020 - 11:34

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • MĂ€stare

  • 3 205 inlĂ€gg
  • 0

NÄgot annat som förvÄnar Àr att min Pro Àr tyst. Den lÄter som en orkan i RDR2 t ex.

Vad spelar du i för upplösning? Jag kör 1080i, dÄ jag spelar pÄ en CRT. Vet dock inte om supersampling Àr aktiverat, men antar det.

 

Vill minnas att ljudnivÄn var lite lÀgre i RDR2 nÀr jag spelade igenom det förra sommaren.



#329

Postad 27 juni 2020 - 14:18

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 0

Jag var ju en av dom som va korkad nog att falla för mÄnga av de falska rykten som hÀrjade pÄ nÀtet (when will I learn), nÀr det lÀckte, och hade inga planer alls pÄ att spela spelet.

Men efter att ha hört kommentarer frÄn folk jag litar pÄ, sÄ ger jag ÀndÄ spelet en chans.

 

Jag spoilade ju spelet för mig sjÀlv, nÀr jag tÀnkte skippa det. SÄ jag var förberedd pÄ hÀndelsen, som fÄtt en del fans av ettan, att sluta spela det.

Dom tvÄ första timmarna var faktiskt riktigt spÀnnande, högt tempo, och schysst miljö i snölandskap.

Efter detta, nÀr man kommer till den mer öppna ytan, sÄ började jag genast ana oro.

 

Herregud va trÄkigt det blir med de övergivna byggnaderna, kÀllarna, garagen osv.

Jag Àr 9 timmar in i spelet, Àr pÄ vÀg till ett sjukhus, och Ellie sÀger (efter att ha klÀttra över en byggnad) "Jag trodde det var nÀrmare Àn sÄ", och jag kÀnner direkt att jag inte orkar mer just nu. Jag hade hoppats pÄ att vi skulle va framme nu, sÄ det kan hÀnda nÄt nytt med storyn, och byta miljö.

Förutom inledningen, sÄ har storyn verkligen stannat av, kÀnns det som.

Är trött pĂ„ spel, dĂ€r dom bara drar ut pĂ„ allt, för att det ska bli sĂ„ mĂ„nga speltimmar som möjligt.

Samma sak med Final Fantasy 7 Remaken, som ocksÄ onödigt drog ut pÄ allt, med en j*vla massa korridorer.

 

Ni som spelat igenom spelet, eller kommit lÀngre Àn mig. Blir det mer fart pÄ storyn igen, och nÄt miljöbyte? Eller fortsÀtter det i samma trÄkiga stad Ànda till slutet?

Även ettan blev jĂ€vligt enformigt efter ett tag, men jag kĂ€nde Ă€ndĂ„ att storyn var sĂ„ bra, att jag kĂ€mpade vidare för att se hur det slutar.

HĂ€r kĂ€nner jag inte alls samma sak. Även om det kommer nĂ„gra kortare ljusglimtar, i form av

Spoiler
Det Àr inte samma dynamik mellan de nya karaktÀrerna, som man rÀnner runt med.

 

Grymt snyggt Àr det iaf, och min Pro (som Àr en Vit av senare revision) Àr ÀndÄ hyfsat tyst.



#330

Postad 27 juni 2020 - 14:36

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 0

Vad spelar du i för upplösning? Jag kör 1080i, dÄ jag spelar pÄ en CRT. Vet dock inte om supersampling Àr aktiverat, men antar det.

Vad Àr det för CRT du kör pÄ?



#331

Postad 27 juni 2020 - 14:47

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • MĂ€stare

  • 3 205 inlĂ€gg
  • 0

Sony BVM-A24E1WM.

 

R7LzrCc.jpg



#332

Postad 27 juni 2020 - 14:53

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 0
Den sÄg grymt nice ut :)

#333

Postad 27 juni 2020 - 15:47

merry
  • merry
  • ForumrĂ€v

  • 682 inlĂ€gg
  • 0

Jag var ju en av dom som va korkad nog att falla för mÄnga av de falska rykten som hÀrjade pÄ nÀtet (when will I learn), nÀr det lÀckte, och hade inga planer alls pÄ att spela spelet.

Men efter att ha hört kommentarer frÄn folk jag litar pÄ, sÄ ger jag ÀndÄ spelet en chans.

 

Jag spoilade ju spelet för mig sjÀlv, nÀr jag tÀnkte skippa det. SÄ jag var förberedd pÄ hÀndelsen, som fÄtt en del fans av ettan, att sluta spela det.

Dom tvÄ första timmarna var faktiskt riktigt spÀnnande, högt tempo, och schysst miljö i snölandskap.

Efter detta, nÀr man kommer till den mer öppna ytan, sÄ började jag genast ana oro.

 

Herregud va trÄkigt det blir med de övergivna byggnaderna, kÀllarna, garagen osv.

Jag Àr 9 timmar in i spelet, Àr pÄ vÀg till ett sjukhus, och Ellie sÀger (efter att ha klÀttra över en byggnad) "Jag trodde det var nÀrmare Àn sÄ", och jag kÀnner direkt att jag inte orkar mer just nu. Jag hade hoppats pÄ att vi skulle va framme nu, sÄ det kan hÀnda nÄt nytt med storyn, och byta miljö.

Förutom inledningen, sÄ har storyn verkligen stannat av, kÀnns det som.

Är trött pĂ„ spel, dĂ€r dom bara drar ut pĂ„ allt, för att det ska bli sĂ„ mĂ„nga speltimmar som möjligt.

Samma sak med Final Fantasy 7 Remaken, som ocksÄ onödigt drog ut pÄ allt, med en j*vla massa korridorer.

 

Ni som spelat igenom spelet, eller kommit lÀngre Àn mig. Blir det mer fart pÄ storyn igen, och nÄt miljöbyte? Eller fortsÀtter det i samma trÄkiga stad Ànda till slutet?

Även ettan blev jĂ€vligt enformigt efter ett tag, men jag kĂ€nde Ă€ndĂ„ att storyn var sĂ„ bra, att jag kĂ€mpade vidare för att se hur det slutar.

HĂ€r kĂ€nner jag inte alls samma sak. Även om det kommer nĂ„gra kortare ljusglimtar, i form av

Spoiler
Det Àr inte samma dynamik mellan de nya karaktÀrerna, som man rÀnner runt med.

 

Grymt snyggt Àr det iaf, och min Pro (som Àr en Vit av senare revision) Àr ÀndÄ hyfsat tyst.

Jag Àr klar och tyvÀrr sÄ Àr det sÄ spelet ser ut, lÄngtrÄkigt delux och sÄ förutsÀgbart sÄ det Àr rekord (inte storyn men gameplay) NÀr man Àntligen Àr klar med ett uppdrag av upprepning för att mötas av samma sak hela tiden sÄ lÀr man dela upp spelet för att orka ta sig igenom. Gone Àr dom dagarna dÄ man satt Ä strÀckspelade i 5-6 tim och ville inte sluta



#334

Postad 27 juni 2020 - 16:08

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlĂ€gg
  • 0
HÀnde den kontroversiella hÀndelsen de tvÄ första timmarna?

#335

Postad 27 juni 2020 - 17:52

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • MĂ€stare

  • 3 205 inlĂ€gg
  • 0

Slog pÄ supersampling och flÀkten gick pÄ en lite lÀgre nivÄ mÀrkte jag, men det Àr fortfarande pÄtagligt.

 

Har lagt ner ca 11 timmar Àn sÄ lÀnge och det Àr fortfarande utmÀrkt. För mig som Àlskar stealth Àr detta crÚme de la crÚme, nÀrmast oemotstÄndligt. Det enda jag finner vara lite distraherande Àr tillbakablickarna, Àven om det Àr kul att fÄ se Joel förstÄs. Annars har jag vÀldigt svÄrt att se vad Naughty Dog skulle ha kunnat göra bÀttre.

 

EDIT: Jag vet inte vad det Àr för "kontroversiell hÀndelse" det handlar om, men om det vore nÄgot som hÀnde de nÀrmsta tvÄ timmarna sÄ har jag vÀldigt svÄrt att se hur det skulle vara kontroversiellt öht.


Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 27 juni 2020 - 17:53.


#336

Postad 27 juni 2020 - 19:49

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 0

Det va att

Spoiler
som folk inte gillade.

Och det kan jag iofs förstÄ

Spoiler


Redigerat av Svante Skoog, 27 juni 2020 - 19:53.


#337

Postad 27 juni 2020 - 19:59

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 0

Jag Àr klar och tyvÀrr sÄ Àr det sÄ spelet ser ut, lÄngtrÄkigt delux och sÄ förutsÀgbart sÄ det Àr rekord (inte storyn men gameplay) NÀr man Àntligen Àr klar med ett uppdrag av upprepning för att mötas av samma sak hela tiden sÄ lÀr man dela upp spelet för att orka ta sig igenom. Gone Àr dom dagarna dÄ man satt Ä strÀckspelade i 5-6 tim och ville inte sluta

Okej, fÄr se om jag orkar spela vidare, eller om jag lÀmnar tillbaks det. LÄnade av en polare, som heller inte va sÄ impad.

 

Jag föredrar Uncharted helt enkelt. Visst inte sÄ mycket mer varierande gameplay dÀr heller, men dom byter iaf ofta miljöer, och karaktÀrerna och storyn Àr mer underhÄllande. Men nu fÄr Naughty Dog banne mig förnya sig lite nÀsta generation.



#338

Postad 28 juni 2020 - 00:53

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlĂ€gg
  • 0

Vad spelar du i för upplösning? Jag kör 1080i, dÄ jag spelar pÄ en CRT. Vet dock inte om supersampling Àr aktiverat, men antar det.

 

Vill minnas att ljudnivÄn var lite lÀgre i RDR2 nÀr jag spelade igenom det förra sommaren.

 

 

Kör det pÄ en 1080p OLED med supersampling aktiverat.



#339

Postad 28 juni 2020 - 10:02

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlĂ€gg
  • 0
4k oled. LÀgre ambients i rummet hjÀlpte en del :)

#340

Postad 29 juni 2020 - 11:39

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlĂ€gg
  • 1
Har precis spelat klart.
Var mycket noga med att varken se andra trailers (förutom release-trailern) eller lÀsa nÄt om spelet. SÀrskilt nÀr spelsidor headlinear med att fans blivit tokiga över nÄt.

Jag Àlskade tlou. Spelade igenom det tvÄ gÄnger. Endast pga storyn.
SjÀlva gameplay kan vara lite sisÄdÀr.

Kan inte sÀga att jag blev det minsta besviken pÄ detta spel. Snarare tvÀrtom. Skickligt gjort pÄ mÄnga sÀtt. Intressanta karaktÀrer som man fÄr följa pÄ ett helt annat sÀtt Àn tidigare.
Och en hÀrligt mörk historia, berÀttad i ett lugnt tempo med fantastisk musik som stÀmningshöjare (eller stÀmningssÀnkare om man sÄ vill).
Kunde inte vara mer nöjd.

#341

Postad 29 juni 2020 - 21:09

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 1

Jag körde nyss igenom spelet. Var nÀra att ge upp nÄgra gÄnger, men va fan, jag hade inget annat att spela just nu, sÄ jag fortsatte.

 

HÀr Àr iaf min mini recension, som inkl nÄgra spoilers:

Spoiler



#342

Postad 29 juni 2020 - 22:06

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlĂ€gg
  • 0

Gillade du originalet Svante? Tycker 2:an gör allting bÀttre men det Àr ju typ samma :)



#343

Postad 29 juni 2020 - 23:00

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 0
Ja, jag tyckte storyn och karaktÀrerna var mycket bÀttre i ettan, och dÀr kÀndes det ÀndÄ som att man hade en mer intressant resa. Tyckte Àven att ettan blev lite enformigt och segt emellanÄt, men storyn va sÄ jÀkla bra att man ville fortsÀtta och se hur allt skulle sluta. TyvÀrr kÀnde jag inte samma sak hÀr. Slutet pÄ ettan va ju sÄ j*vla bra, synd att dom inte kan lÄta nÄt vara, utan mÄste göra uppföljare pÄ allt.

Men visst, mÄnga verkar ju gilla 2:an, sÄ gött för dom iaf :)

Redigerat av Svante Skoog, 29 juni 2020 - 23:01.


#344

Postad 30 juni 2020 - 20:20

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlĂ€gg
  • 0

Gillar karaktĂ€rerna i TLOU 2. Lyckas inte hitta nĂ„got TLOU 2 inte gör bĂ€ttre Ă€n originalet. Sen kan jag hĂ„lla med om att det Ă€r lĂ„ngt... Vill ju inte sitta inne i ryssvĂ€rmen i dagar liksom men smygandet Ă€r bra och Ă€n hĂ„ller de kvaliten rakt igenom. 

Sen kanske de skulle gjort detta till en trea sÄ det blir en tydligare vendetta mellan kombattanterna. KÀnns som man redan kört igenom tvÄ TLOU liksom. Jagar medicin misstÀnker jag har en bra bit kvar :P



#345

Postad 01 juli 2020 - 22:17

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlĂ€gg
  • 1

Va klantigt... De hade det perfekta slutet sen lyckas de helt sabba Ellie med epilogen

Spoiler



#346

Postad 03 juli 2020 - 08:52

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 0
KÀndes som att hela spelet, gick ut pÄ att knÀcka och förstöra Ellie bÄde fysiskt och psykiskt,
Spoiler


Ettan slutade ju sÄ bra, dom kunde lika gÀrna ha gjort en helt ny historia i samma vÀrld, och skippat Joel och Ellie. Allt man kÀmpade för i ettan, kÀnns som bortkastat, efter att ha spelat tvÄan.

UnderhÄllande recension av Joe :D
https://youtu.be/_-sTlYUeT8o

Redigerat av Svante Skoog, 03 juli 2020 - 10:55.


#347

Postad 03 juli 2020 - 15:53

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlĂ€gg
  • 0

Tror det hade blivit ramaskri utan ellie och joel. Det Àr ju lite som att göra last of us utan last of us :D

Spoiler



#348

Postad 03 juli 2020 - 16:25

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlĂ€gg
  • 0

Möjlig fortsÀttning i en tredje del.

Spoiler



#349

Postad 05 juli 2020 - 10:41

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlĂ€gg
  • 1

Gillade du originalet Svante? Tycker 2:an gör allting bÀttre men det Àr ju typ samma :)

Den generella uppfattningen som jag minns det frĂ„n ettan var att storyn, karaktĂ€rerna och miljöerna var det som fick det att glĂ€nsa. Är vĂ€l inte mer Ă€n miljörna som möjligtvis Ă€r bĂ€ttre i tvĂ„an?

 

För egen del har jag bara sett Angry Joes rescension (sĂ„ vĂ€lkomna att förkasta detta som oinsatt :)) men den baserat pĂ„ vad jag tyckte om ettan misstĂ€nker jag att min uppfattning om tvĂ„an skulle landa i nĂ„got liknande. SvĂ„rt att förstĂ„ hur sĂ„ mĂ„nga kan ge detta 10/10 nĂ€r praktiskt taget alla Ă€r överens om att story och karaktĂ€rerna (inkl samspelet mellan Joel och Ellie) nu Ă€r markant sĂ€mre. 


Redigerat av letmefly, 05 juli 2020 - 10:42.


#350

Postad 05 juli 2020 - 13:30

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlĂ€gg
  • 0
Gameplay Àr mycket bÀttre. Angry Joe Àr en drama Queen utan dess like. Har vissa poÀnger som han gör allt för att försöka driva hem. En i hans staff tyckte storyn var modig men han blev bulldozad :D



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.