Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Högtalare max ca 100.000:-

437 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
QRS Supernova Elite (Golvhögtalare) 0 (0) Inga priser
Totem Mani-2 Signature (Surroundhögtalare) 1 (0) Inga priser
Focal Diablo Utopia (Surroundhögtalare) 2 8,8 (4) 204 990:-
Martin Logan Ethos (Golvhögtalare) 1 8 (2) Inga priser
Focal Diablo Utopia III (Surroundhögtalare) 1 7,5 (1) Inga priser
Usher Audio Dancer Mini Two (Golvhögtalare) 1 (0) Inga priser
Dynaudio Confidence C2 Platinum (Golvhögtalare) 1 7,5 (1) Inga priser
8 relaterade trådar

#301

Postad 26 juni 2015 - 10:33

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

  • 2 160 inlägg
  • 3

Jag får ångest av att läsa om alla dina förlustaffärer :(



#302

Postad 26 juni 2015 - 10:53

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 1

Vad är ångest för nåt? :P


Jag måste nog slå upp det tror jag  ^_^



#303

Postad 26 juni 2015 - 12:14

Unregistered3f868d20
  • Unregistered3f868d20
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 1

Tjaa, jag kan ju välja flera om jag vill. Beror lite på hur mycket jag får byta in för. Men pengarna i mellan blir ju som ett par Sonus Faber Olympica 2 utan inbyte ungefär så jag har en tanke på att splitta pengarna lite och istället köpa två par. Får jag med lite inbyte där så kan jag nog istället köpa ett par Olympica 2 och ett par Audio Physic Tempo 25 tex för 80-85k totalt istället för dom Confidence C2 Platinum jag annars tänker beställa idag om han i butiken går med på en deal med 50k i inbyte. 80k är iaf det jag kan lägga i mellan eller i ett rent köp hur man nu gör. Det brukar vara 40k i inbyte som C2 Platinum kostar (129k) men jag hade tänkt att deala lite med honom innan jag slår till :)


Får man fråga vad du jobbar med??? Inte för att vara oförskämd, tror detta har frågats tidigare utan svar. I och med att du köper nya högtalare och förstärkare mm varje månad. Jag köper inte ens kalsonger lika ofta som du byter högtalare. Jag jobbar heltid och har högskoleutbildning men kan omöjligt köpa hifi/prylar lika ofta.

#304

Postad 26 juni 2015 - 12:21

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 4

Låt Perrra byta så ofta han vill. Det är väl knappast kriminellt? Sen spelar det väl ingen roll var han får pengarna ifrån så länge han inte stjäl dem, och det har jag svårt att tro...



#305

Postad 26 juni 2015 - 12:26

Unregistered3f868d20
  • Unregistered3f868d20
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Låt Perrra byta så ofta han vill. Det är väl knappast kriminellt? Sen spelar det väl ingen roll var han får pengarna ifrån så länge han inte stjäl dem, och det har jag svårt att tro...


Så klart han får det. Har någon sagt något annat? Önskar så klart att jag kunde byta/köpa nya saker hela tiden. Jag blir ändå alltid lika nyfiken, funderar på hur vissa kan köpa så ofantligt mycket saker medans en annan omöjligt kan det. Då har jag inte en dålig men inte en bra inkomst, varierar mellan 33000-37000:-/månad men tycker aldrig att det blir tillräckligt över, (har bara CSN-lån, inget annat, såklart övriga räkningar som hyra osv).

#306

Postad 26 juni 2015 - 12:32

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Han kanske kommer från en rik familj eller nåt. Spelar ingen roll, han vill inte berätta verkar det som. ;)


Redigerat av hassesolo, 26 juni 2015 - 12:32.


#307

Postad 26 juni 2015 - 12:41

Unregistered3f868d20
  • Unregistered3f868d20
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Han kanske kommer från en rik familj eller nåt. Spelar ingen roll, han vill inte berätta verkar det som. ;)


Så kan det vara! Hur som helst så gör han helt rätt i att spendera pengarna, det hade jag gjort. Har svårt för att hålla i dem själv. Var bättre på det förut.

Ang valet av högtalare så hade jag satsat på en av talarna. Har du tittat på nya serien ifrån Focal, Perrra? Sopra No2. De verkar riktigt intressanta. Annars så är Dynaudio C2 en kalas högtalare. Men jag undrar om jag ändå inte skulle luta mer åt Sonus Fabern. Riktigt läcker och skall låta kalas! Övriga högtalare jag hört ifrån dem låter riktigt sweet.

#308

Postad 26 juni 2015 - 12:43

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Så klart han får det. Har någon sagt något annat? Önskar så klart att jag kunde byta/köpa nya saker hela tiden. Jag blir ändå alltid lika nyfiken, funderar på hur vissa kan köpa så ofantligt mycket saker medans en annan omöjligt kan det. Då har jag inte en dålig men inte en bra inkomst, varierar mellan 33000-37000:-/månad men tycker aldrig att det blir tillräckligt över, (har bara CSN-lån, inget annat, såklart övriga räkningar som hyra osv).

 

Men varför ens fråga om sådant när du i stort sett vet att det frågats förr utan svar. I regel svaras det aldrig på sådana frågor på något forum. Det förstör stämningen i trådarna oftast.

 

Vem fan bryr sig om han vunnit på lotto, triss, etc. eller om det bara är en sak han prioriterar, tjänar jäkligt bra, har varit rik i från födseln, fått ett arv eller (OBS ett skämt) ..säljer knark för att finansiera sin elektronik.

 

 

Kul med folk som prioriterar "bra saker" istället för att tex. åka till Thailand med en hel familj för 50K bara för att det är "billigt".

Fortsätt med det ni gör. =) Det är kul att läsa om användares åsikter om nya högtalare/elektronik de provar.


Redigerat av HenkeEdge, 26 juni 2015 - 12:43.


#309

Postad 26 juni 2015 - 12:44

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlägg
  • 5
Det blir nog lyx fällan på TV i slutändan.

#310

Postad 26 juni 2015 - 12:52

Unregistered3f868d20
  • Unregistered3f868d20
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Men varför ens fråga om sådant när du i stort sett vet att det frågats förr utan svar. I regel svaras det aldrig på sådana frågor på något forum. Det förstör stämningen i trådarna oftast.
 
Vem fan bryr sig om han vunnit på lotto, triss, etc. eller om det bara är en sak han prioriterar, tjänar jäkligt bra, har varit rik i från födseln, fått ett arv eller (OBS ett skämt) ..säljer knark för att finansiera sin elektronik.
 
 
Kul med folk som prioriterar "bra saker" istället för att tex. åka till Thailand med en hel familj för 50K bara för att det är "billigt".
Fortsätt med det ni gör. =) Det är kul att läsa om användares åsikter om nya högtalare/elektronik de provar.


Man får/kan alltid fråga, vill inte vara oförskämd. Vill man inte svara så gör man inte det. Det ligger i min natur att vara nyfiken, analysera. Annars skulle jag vara kass på mitt jobb och kass i vardagen.

#311

Postad 26 juni 2015 - 13:40

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Man får/kan alltid fråga, vill inte vara oförskämd. Vill man inte svara så gör man inte det. Det ligger i min natur att vara nyfiken, analysera. Annars skulle jag vara kass på mitt jobb och kass i vardagen.

 

Inget personligt mot dig men det är rätt oförskämt att ställa den frågan på ett öppet forum, oavsett. 

 

(..eller vänta nu var det där personligen riktat till "?") Hmm, men vad gjorde jag nu? Bara för att man ursäktar sig i början av en fråga så gör det de hela inte helt legetimt att ställa den fråga man ursäktade sig för, bara för att.

 

 

Men, ja är valfritt att svara. Det går att skicka PM med sådan offtopic för att inte sabba tråden, där man säkert heller inte får svar. 

Är bara tråkigt att detta kommer upp i många trådar med efterföljande tjafs. Ja, vilket även jag bidragit till nu.



#312

Postad 26 juni 2015 - 17:42

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Hur som helst så har jag beställt det jag sökte. Om jag nu ska göra som jag kommer intala mig framöver även om det tar lite tid att vänja sig så är detta sista högtalarbytet på kanske tre till fem år. Detta var inga plånboksvänliga högtalare inte ens för mig (längre). Någon gång måste man sätta ner foten och detta var det jag gjorde med att beställa något som jag inte byter ut nästa vecka eller veckan därefter. Jag räknar med att behålla dom minst tre år. Idag kan jag spara en bit över 40k per år så jag räknar med att om jag behåller dom i fem år så har jag en bra buffert enbart genom att sluta att handla helt enkelt. På lite mer än ett år har jag sparat ihop till det jag lade ut för att köpa dessa och om fem år kan jag uppgradera dom till en senare version om det finns och om jag vill. Nu är det spara som gäller. Har slösat alldeles för många slantar av min ekonomi för att det ska hålla i längden. Den som spar, han har! Så även när det gäller hifi inköpen :)



#313

Postad 26 juni 2015 - 17:49

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 5
Ha, ha, du är för skön. Du sparar alltså genom att köpa ett par svindyra högtalare i hopp om att det skall stilla din köplust? Jag är skeptisk, men lycka till.:)

#314

Postad 26 juni 2015 - 18:00

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Ha, ha, du är för skön. Du sparar alltså genom att köpa ett par svindyra högtalare i hopp om att det skall stilla din köplust? Jag är skeptisk, men lycka till. :)

Tack! Jag hoppas verkligen att det går vägen. Det värsta är ju att "man" blir matad med "hifi nyheter" varje dag i stort sett men kan jag bara börja spara och få det att fungera och känna att det ger mer än att handla samt få lite hjälp av min mer eller mindre proffsige bror som handlar aktier och fonder bättre än Avanza Zero påstår han, så kanske det går vägen även för mig :) Däremot så är min idé mer: Ett sparkonto med bra med ränta där pengarna inte kan gå back en spänn. Ju mer man sparar desto bättre ränte-utdelning. Säg det till en säljare på en bank och han eller hon tittar frågande på dig :P



#315

Postad 26 juni 2015 - 18:49

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 3

Tack! Jag hoppas verkligen att det går vägen. Det värsta är ju att "man" blir matad med "hifi nyheter" varje dag i stort sett men kan jag bara börja spara och få det att fungera och känna att det ger mer än att handla samt få lite hjälp av min mer eller mindre proffsige bror som handlar aktier och fonder bättre än Avanza Zero påstår han, så kanske det går vägen även för mig :) Däremot så är min idé mer: Ett sparkonto med bra med ränta där pengarna inte kan gå back en spänn. Ju mer man sparar desto bättre ränte-utdelning. Säg det till en säljare på en bank och han eller hon tittar frågande på dig :P

Blir inte lätt att hitta ett bra räntesparande som det ser ut nu i alla fall.


Redigerat av Blåtand, 26 juni 2015 - 19:53.


#316

Postad 26 juni 2015 - 19:06

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Blir inte lätt att hitta ett bra räntesparande som det ser nu i alla fall.

Nej, men dom har funnits tidigare så ingenting är omöjligt. Står man inte ut så kan man skita i räntan och spara ändå medans man väntar på bättre tider. Någon gång lär det ju vända om det så är nu eller 20 år framåt i tiden. Väntar du 20 år på lyckan och fortsätter att spara så lär du vara rik i vilket fall. Förutsatt att du inte brände pengarna på hifi vill säga :D

 

Beror givetvis på vad du satte undan också men men...Jag hoppas att du förstod vad jag menade :)



#317

Postad 26 juni 2015 - 19:57

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

För stod vad du menade men när man idag använder banker för att spara pengar så får man var glad om man kan hämta ut det man satt in vilket innebär att man i bästa fall bara förlorar kronans värdeminskning. Skall man få till en vettig ökning så kanske man borde börja med valuta spekulation.
Se bara vad alla engelska HiFiprodukter stuckit iväg.



#318

Postad 26 juni 2015 - 20:03

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

  • 1 057 inlägg
  • 0

Är Audiovector under budget?

 

Edit: För sent att se det var en gammal tråd med ny diskution.


Redigerat av Ramses, 26 juni 2015 - 20:10.


#319

Postad 27 juni 2015 - 15:50

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Jag makulerade min beställning på Confidence C1 Platinum nu. Då jag inte kommer att göra några fortsatta affärer med den butiken som det ser ut just nu. Kommer isf beställa via en annan butik som jag litar på istället.


Redigerat av Unregistered2294, 27 juni 2015 - 15:58.


#320

Postad 27 juni 2015 - 17:38

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0
Nya Kef Reference är underbar, stativaren börjar på 70k. Finns även i vit färg

#321

Postad 27 juni 2015 - 18:04

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

fan, jag vill så j*vla mycket höra kefs nya referensserie. dom är sinnessjukt snygga också. riktigt skarpa kanter. som en gammal go volvo från 70-talet :D



#322

Postad 27 juni 2015 - 18:39

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

fan, jag vill så j*vla mycket höra kefs nya referensserie. dom är sinnessjukt snygga också. riktigt skarpa kanter. som en gammal go volvo från 70-talet :D

Hört båda golv modellerna i butik, den ena med mark levinson ihop med isotek strömrensning och den andra med nya T+A R serie på ca 160w, båda låter äckligt bra, dock gillade jag den mindre golvare lite mer. Låter som R serien fast bättre, det är ju samma Uni-Q diskant fast i en bättre låda, väldigt fina med i sin grå aktiva färg med trä på sidorna. Det är en högtalare jag definitivt hade velat ha om jag hade pengar som bara låg och samlade damm.

#323

Postad 27 juni 2015 - 18:41

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 5
Måste varit strömrensningen som stod för välljudet.;)

#324

Postad 27 juni 2015 - 18:50

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Måste varit strömrensningen som stod för välljudet.;)

Gillade bättre anläggningen som demades utan, då körde butiken via den nya cd spelaren från T+A R serien. Tror mer att bas fix spelade in eftersom högtalarna har reglering i basen. Det var två helt olika rum plus att med isotek handlade det mer om att visa skillnaden att använda vanliga ström kontakter upp till isotek monster produkt. Alltså helt olika områden. Kör själv KEF R100 och är hur nöjd som helst nu när jag har bytt till Marantz. KEF behöver något med lite värme i sig för att briljera på topp.

#325

Postad 27 juni 2015 - 19:04

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Naturligtvis var rumsakustiken 1000 ggr viktigare än strömrenaren.:)

#326

Postad 27 juni 2015 - 19:14

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Naturligtvis var rumsakustiken 1000 ggr viktigare än strömrenaren.:)

Kommer köra vidare på Kef har bara inte bestämt ännu hur, tänkt mig centern i R serien och sedan kanske köra små Kef eggs som surrar. Gillar som sagt Kef och dess ljud låter öppet och piggt vilket mina öron gillar. Synd bara att Kef inte har en serie mellan R och reference, LS serien känns mer som en renodlad monitor högtalare.

#327

Postad 27 juni 2015 - 21:58

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Confidence serien har varit min dröm i över fem år. Synd att hifi-butiken jag tänkte beställa ifrån inte lever upp till sitt rykte längre. Blir inga beställningar därifrån längre men jag har ju hifiklubben kvar isf. Jag har två krav om jag skulle beställa via en webbutik och det är säker anslutning och att det kommer till utlämningsstället (helst). Åkerier går också bra. Tyvärr suger ju vissa av dom som tex UPS som inte får ha både det ena och det andra. Tex har dom inga telefoner i bilen så dom levererar dagtid när folk är på jobbet utan att meddela att dom kommer osv. Skulle aldrig få för mig att anlita dom vid beställningar. Dom borde ha en hel tråd här på minhembio hahaha..."Tråden om UPS!" skulle den heta :D


Redigerat av Unregistered2294, 27 juni 2015 - 21:59.


#328

Postad 27 juni 2015 - 22:04

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Ups, dhl... Bajs. Rent utsagt.

Fast handla inte på klubben för det, du kan få mycket bättre för pengarna någon annanstans :)

#329

Postad 27 juni 2015 - 22:07

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Ups, dhl... Bajs. Rent utsagt.

Fast handla inte på klubben för det, du kan få mycket bättre för pengarna någon annanstans :)

Haha jaa...Hifiklubben har ju iaf B&W. Det är iaf en liten tröst... :D



#330

Postad 27 juni 2015 - 22:16

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Elektroniken finns ju redan och den byter jag nog inte i första taget förutom Primaren möjligtvis...Så om jag skulle köpa nya högtalare via Hifiklubben så skulle jag isf köpa Diamond 800 serien men det får jag fundera på. Lite sugen är man ju på 805 Diamond. Han jag pratade med på Hifiklubben nämnde Maserati Edition modellen. Då sa jag: "Vad är skillnaden? - Utseendet" sa han....

 

Snacka om att ta betalt för enbart utseendet på en låda...jaja...Har man lätt för att hosta upp 79k för enbart utseendet så kanske...Men jag säger nog nej tack..Jag tycker att 805 Diamond ser minst lika bra ut... :)



#331

Postad 27 juni 2015 - 22:24

Unregistered3f868d20
  • Unregistered3f868d20
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Elektroniken finns ju redan och den byter jag nog inte i första taget förutom Primaren möjligtvis...Så om jag skulle köpa nya högtalare via Hifiklubben så skulle jag isf köpa Diamond 800 serien men det får jag fundera på. Lite sugen är man ju på 805 Diamond. Han jag pratade med på Hifiklubben nämnde Maserati Edition modellen. Då sa jag: "Vad är skillnaden? - Utseendet" sa han....
 
Snacka om att ta betalt för enbart utseendet på en låda...jaja...Har man lätt för att hosta upp 79k för enbart utseendet så kanske...Men jag säger nog nej tack..Jag tycker att 805 Diamond ser minst lika bra ut... :)


Om du funderar på en stativare från klubben så är Epicon 2 en bättre talare än 805 Diamond. Jag med bror och vänner åkte till Stockholm för att höra dem sida vid sida. Alla var överens, Epicon är bättre i alla register. Säljaren på klubben sa efter att vi dela med oss av våra intryck. "Jag sa ju det", vi trodde att Diamond skulle vara bättre.

Skall du köpa 805 Diamond så måste du komplettera med en sub, basen är rapp och hård men går långt ifrån djupt. Den känns väldigt ytlig i basen.

Du skall inte beställa Confidence C1 från en annan återförsäljare? Det är en riktigt bra högtalare. Är du sugen på den så skall du inte låta din återförsäljare förstöra.

#332

Postad 27 juni 2015 - 22:28

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

  • 2 160 inlägg
  • 0

Ups, dhl... Bajs. Rent utsagt.
Fast handla inte på klubben för det, du kan få mycket bättre för pengarna någon annanstans :)


Haha, jag såg faktiskt ett omdöme om dhl av dig på någon sida för ett tag sedan. Du verkade inte helt nöjd :)

#333

Postad 27 juni 2015 - 22:39

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Sorry. Såg helt fel nu. hahaha lol 


Redigerat av Unregistered2294, 27 juni 2015 - 22:45.


#334

Postad 27 juni 2015 - 22:44

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

  • 2 160 inlägg
  • 0

Nej..Jag har inte fått något via DHL. Jag har aldrig beställt något via dom.
Någon som har skrivit med mitt nick kanske men isf är det inte jag.


Kolla vem jag citerade ;)

#335

Postad 27 juni 2015 - 22:46

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Kolla vem jag citerade ;)

Dags att sova snart för min del :P



#336

Postad 27 juni 2015 - 22:49

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

  • 2 160 inlägg
  • 0

Dags att sova snart för min del :P


Haha :)

#337

Postad 27 juni 2015 - 23:13

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Haha, jag såg faktiskt ett omdöme om dhl av dig på någon sida för ett tag sedan. Du verkade inte helt nöjd :)

lär ha varit efter Canton kom :D

#338

Postad 28 juni 2015 - 02:29

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Blir Reference Audio jag handlar från i fortsättningen, förmodligen. Dom har alla mina krav på en bra butik. Säker anslutning via webbsidan, tar inbyten om det skulle vara aktuellt. All och bra info på sidan. Bra layout och inte första bästa. Har funnits med ett bra tag.

 

Har personligen redan pratat med dom och dom var snabba på mejl men även via svar på Minhembio vilket är ett extra plus. En butik man kan diskutera med via ett forum är alltid välkommet! :) Kul att dom tar sig tid, långt ifrån alla. Dessutom skickar dom paketen med posten och inte DHL mfl. Ska ringa dom en dag tänkte jag, men jag är också lite inne på 805 Diamond men även 804 Diamond. Alt att jag sparar en del och ser hur det ser ut framåt våren, nästa år.

 

Väntar jag lite så kanske det blir mer magiskt och kanske då också en golvmodell hellre än en stativmodell. Hifin tar ju inte slut direkt bara för att man avvaktar lite. Även om en del butiker vill få oss att tro just det :unsure:  Hifi finns det ju alltid gott om ändå, och intresset lär också finnas kvar även när man inte handlar. Tjaa, Bowers & Wilkins högtalare har jag alltid gillat, både om man ser till ljudet och designen :)


Redigerat av Unregistered2294, 28 juni 2015 - 03:59.


#339

Postad 28 juni 2015 - 03:26

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Om du funderar på en stativare från klubben så är Epicon 2 en bättre talare än 805 Diamond. Jag med bror och vänner åkte till Stockholm för att höra dem sida vid sida. Alla var överens, Epicon är bättre i alla register. Säljaren på klubben sa efter att vi dela med oss av våra intryck. "Jag sa ju det", vi trodde att Diamond skulle vara bättre.

Skall du köpa 805 Diamond så måste du komplettera med en sub, basen är rapp och hård men går långt ifrån djupt. Den känns väldigt ytlig i basen.

Du skall inte beställa Confidence C1 från en annan återförsäljare? Det är en riktigt bra högtalare. Är du sugen på den så skall du inte låta din återförsäljare förstöra.

Du menar att min smak är samma som din och din brors smak? Nej du :D Hifi är samma som mat. Vissa gillar Kötbullar och Pasta. Andra gillar Sill och Potatis, medans vissa avskyr Sill och Potatis osv osv. Alla är vi olika och så även när det kommer till ljud och det säger inte någonting alls om vad jag gillar och inte. Men kul att ni gillade Epicon :)

 

Men om man ser till vad "jag" gillar så föredrar jag hellre Bowers & Wilkins framför DALI generellt sett, även om DALI gör i vissa fall mycket snygga byggen som man gärna inte skulle tacka nej till just pga det. Undantag kan förekomma angående ljud givetvis.

Men B&W har mer varit min grej genom åren om man ser till det stora hela :)

 

Nu har jag inte lyssnat på dessa Epicon så det återstår att se om "vi" trots att vi förmodligen aldrig har träffats gillar samma :P men jag återkommer den dagen det blir att jag lyssnar och återkommer med mina lyssningsintryck så får vi se då helt enkelt om vad jag tyckte ;)

 

På tal om sub. Så är jag ingen basig person av mig och har aldrig varit. Jag njuter hellre av mindre bas än många andra. Kanske därför jag saknar baslåda i alla mina tre system idag. Som "Sladd" på Hifi-Consult sa vid något tillfälle: "Har man sub till, så har man förmodligen köpt för små högtalare!" ^_^  Möjligt att det låg någon sanning i just det  :) Kanske mer därför jag var inne på Confidence C2 från början haha...Nej..Dom ville jag enbart ha för att jag länge har velat ha en biffig Dynaudio högtalare utöver det vanliga som ändå låter Dynaudio för man har ju kollat in alla Youtube klipp givetvis. Designen är ju brutal  :D

 

"Mina" öron däremot klarar helt enkelt inte av någon djupbas och så har det alltid varit..

Även långt innan jag handlade hifi skall sägas :)


Redigerat av Unregistered2294, 28 juni 2015 - 04:06.


#340

Postad 28 juni 2015 - 07:05

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

Så klart han får det. Har någon sagt något annat? Önskar så klart att jag kunde byta/köpa nya saker hela tiden. Jag blir ändå alltid lika nyfiken, funderar på hur vissa kan köpa så ofantligt mycket saker medans en annan omöjligt kan det. Då har jag inte en dålig men inte en bra inkomst, varierar mellan 33000-37000:-/månad men tycker aldrig att det blir tillräckligt över, (har bara CSN-lån, inget annat, såklart övriga räkningar som hyra osv).

vi lever i olika världar. Det där är en bra lön i min värld.

#341

Postad 28 juni 2015 - 07:24

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

vi lever i olika världar. Det där är en bra lön i min värld.

Tur att man kan njuta lika mycket av musik även i billiga anläggningar. Några av mina bästa musikupplevelser har varit med en Walkman lyssnandes på något med brusigt ljud. :)


Men nog om privatekonomi.

Bifogad fil  image.jpg   17,74K   0 Antal nerladdningar

#342

Postad 28 juni 2015 - 08:22

Unregistered3f868d20
  • Unregistered3f868d20
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Du menar att min smak är samma som din och din brors smak? Nej du :D Hifi är samma som mat. Vissa gillar Kötbullar och Pasta. Andra gillar Sill och Potatis, medans vissa avskyr Sill och Potatis osv osv. Alla är vi olika och så även när det kommer till ljud och det säger inte någonting alls om vad jag gillar och inte. Men kul att ni gillade Epicon :)

Men om man ser till vad "jag" gillar så föredrar jag hellre Bowers & Wilkins framför DALI generellt sett, även om DALI gör i vissa fall mycket snygga byggen som man gärna inte skulle tacka nej till just pga det. Undantag kan förekomma angående ljud givetvis.
Men B&W har mer varit min grej genom åren om man ser till det stora hela :)

Nu har jag inte lyssnat på dessa Epicon så det återstår att se om "vi" trots att vi förmodligen aldrig har träffats gillar samma :P men jag återkommer den dagen det blir att jag lyssnar och återkommer med mina lyssningsintryck så får vi se då helt enkelt om vad jag tyckte ;)

På tal om sub. Så är jag ingen basig person av mig och har aldrig varit. Jag njuter hellre av mindre bas än många andra. Kanske därför jag saknar baslåda i alla mina tre system idag. Som "Sladd" på Hifi-Consult sa vid något tillfälle: "Har man sub till, så har man förmodligen köpt för små högtalare!" ^_^ Möjligt att det låg någon sanning i just det :) Kanske mer därför jag var inne på Confidence C2 från början haha...Nej..Dom ville jag enbart ha för att jag länge har velat ha en biffig Dynaudio högtalare utöver det vanliga som ändå låter Dynaudio för man har ju kollat in alla Youtube klipp givetvis. Designen är ju brutal :D

"Mina" öron däremot klarar helt enkelt inte av någon djupbas och så har det alltid varit..
Även långt innan jag handlade hifi skall sägas :)

Jag delade med mig av mina och mina vänners lyssningsintryck ang Diamond 805D och Epicon 2. Epicon låter inte typiskt Dali. De har en "mordernare ljudbild", neutralare, öppen, detaljerad med en rappare, torrare, djupare och hårdare bas (haft Helicon innan).

Jag är inte heller en basnarkoman, använder inte sub till musik utan endast till film. Har ingen subba hemma nu men funderar på en SVS till film. Håller delvis med uttalandet om sub, "Har man sub till, så har man förmodligen köpt för små högtalare!" Enligt min smak så blir det inte bättre med mer bas, för mycket rubbar balansen i musiken.

Men som sagt det är subjektivt vad man gillar. Vilket är kanon!!! Tänk om alla tyckte om samma. Vad tråkigt det skulle vara, inga valmöjligheter. Det är en av tjusningarna med detta intresse.

Redigerat av Unregistered3f868d20, 28 juni 2015 - 08:37.


#343

Postad 28 juni 2015 - 09:10

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

  • 4 558 inlägg
  • 0
Är ju lite partiskt men är själv förälskad i B&Ws 800 serie. Har ett par 804s och min pappa har 803Diamond som jag har lyssnat väldigt mycket på. Saknar verkligen diamant diskanten i mina. Målet är 802Diamond för min del men det lär dröja många år innan man får råd..

#344

Postad 28 juni 2015 - 11:10

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

"Har man sub till, så har man förmodligen köpt för små högtalare!"

Haha, säg det till bagarn :D undrar hur stora högtalare han skulle ha behövt? :D

#345

Postad 28 juni 2015 - 22:30

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Haha, säg det till bagarn :D undrar hur stora högtalare han skulle ha behövt? :D

Förmodligen MEGA-stora  :o

 

:wacko:


Redigerat av Unregistered2294, 28 juni 2015 - 22:37.


#346

Postad 28 juni 2015 - 22:35

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

DALI MEGALINE i sammarbete med Ino kanske?  ^_^

 

CES2005DALI2.jpg



#347

Postad 28 juni 2015 - 23:01

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Fixade problemet med gamla butiken. Var bara lite saker som skulle rättas till helt enkelt :)

 

Men blir nog S3.4 LE istället då dom är mer överkomliga än C1 Platinum. Känns bättre rent ekonomiskt än att köra extrem racet direkt :)

 

S3.4 LE är nog inte långt ifrån C1 Platinum då det enligt grundaren enbart handlar om förfining mellan serierna :)


Den billigaste modellen i sortimentet ska man dessutom kunna känna igen i den dyraste när man lyssnar. Jag gillar tänket :)


Redigerat av Unregistered2294, 28 juni 2015 - 22:59.


#348

Postad 29 juni 2015 - 00:53

floyd123
  • floyd123
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0

Fixade problemet med gamla butiken. Var bara lite saker som skulle rättas till helt enkelt :)

Men blir nog S3.4 LE istället då dom är mer överkomliga än C1 Platinum. Känns bättre rent ekonomiskt än att köra extrem racet direkt :)

S3.4 LE är nog inte långt ifrån C1 Platinum då det enligt grundaren enbart handlar om förfining mellan serierna :)

Den billigaste modellen i sortimentet ska man dessutom kunna känna igen i den dyraste när man lyssnar. Jag gillar tänket :)


Hade ju c1:orna innan jag bytte till se 5.4 och för mej så tycker jag ljudmässigt att C1 slår mina men är inte med mycket! men nu får jag det trycket som jag vill ha för 5.4 spela högt efter jag köpt den nya förstärkaren. skulle varit kul att höra C1 med den bara då kanske jag aldrig hade bytt högtalare 😏

#349

Postad 29 juni 2015 - 01:29

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Hade ju c1:orna innan jag bytte till se 5.4 och för mej så tycker jag ljudmässigt att C1 slår mina men är inte med mycket! men nu får jag det trycket som jag vill ha för 5.4 spela högt efter jag köpt den nya förstärkaren. skulle varit kul att höra C1 med den bara då kanske jag aldrig hade bytt högtalare

Ok :D Ja, så kan man ju också se på saken...:)

 

Du får väl skaffa ett par C1 Platinum sen då efter S5.4 :) Det kan ju iaf vara något att drömma om kanske :)


Eller varför inte C2 Platinum ;)



#350

Postad 29 juni 2015 - 01:38

floyd123
  • floyd123
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0

Ok :D Ja, så kan man ju också se på saken...:)

Du får väl skaffa ett par C1 Platinum sen då efter S5.4 :) Det kan ju iaf vara något att drömma om kanske :)

Eller varför inte C2 Platinum ;)

Målet är C4 sen sitter jag nog nöjd. Men är ju en del pengar så kommer få spara ett bra tag. Men med dem så får jag allt i ett paket i ljud och tryck.

Redigerat av floyd123, 29 juni 2015 - 01:38.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.