Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Högtalare max ca 100.000:-

437 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
QRS Supernova Elite (Golvhögtalare) 0 (0) Inga priser
Totem Mani-2 Signature (Surroundhögtalare) 1 (0) Inga priser
Focal Diablo Utopia (Surroundhögtalare) 2 8,8 (4) 204 990:-
Martin Logan Ethos (Golvhögtalare) 1 8 (2) Inga priser
Focal Diablo Utopia III (Surroundhögtalare) 1 7,5 (1) Inga priser
Usher Audio Dancer Mini Two (Golvhögtalare) 1 (0) Inga priser
Dynaudio Confidence C2 Platinum (Golvhögtalare) 1 7,5 (1) Inga priser
8 relaterade trådar

#351

Postad 29 juni 2015 - 02:47

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Floyd: Köp Evidence när du ändå handlar! Det tycker jag! :D

 

Har förresten för mig att nån tjomme redan kör med ett par sådana här på minhembio :P

 

Har sett några såna i galleriet minns jag nu. Var nog Mk1:an ;)

 

Mmm, var visst Evidence Temptation :)

 

Bagarn borde köra med Bo Bengtssons högtalare tycker jag :D

 

Postad bild


Redigerat av Unregistered2294, 30 juni 2015 - 07:03.


#352

Postad 29 juni 2015 - 07:31

Unregistered3891e39c
  • Unregistered3891e39c
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 9

I all välmining nu Perra, jag förstår att du är pensionär och inte har mycket att göra... Men lägg ner att göra 3-5 inlägg i rad, det både förstör och kladdar ned trådarna så det blir jobbigt att följa. Det finns en redigeringsfunktion om du i efterhand vill komplettera ditt förra inlägg.

 

Vet att admin varit på dig mkt om detta, så jag skall inte tjata på dig, men det är rätt störande.



#353

Postad 29 juni 2015 - 11:38

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 634 inlägg
  • 1

Eller varför inte C2 Platinum ;)


Om du hade lugnat ner dig lite och inte bytt högtalare hela tiden så hade du kanske kunnat köpa dem, räkna på hur mycket du har förlorat i värdeminskningen på alla dina högtalare när du bytt in dem så skall du nog se att du är uppe i dessa summor. Men man lever bara en gång och du gör vad du vill med dina pengar. Lycka till med nästa köp.

#354

Postad 29 juni 2015 - 11:53

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

värdeminskningen på hans sonusar ligger på över halva c2 bara där, så det är nog en understatement. å andra sidan så får man bara känslan av nyköp en gång, oavsett priset man köper för. det är nog rätt viktigt att dra in i det hela. misstänker inte att perra har sitt intresse för pengarna :D



#355

Postad 29 juni 2015 - 13:52

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Volent vl3 kostar strax under 100, det är nog bland det bästa på marknaden, fram till nästa volent :)



#356

Postad 29 juni 2015 - 14:42

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 634 inlägg
  • 0
Dina volenter är jag sugen på att höra någon gång. Synd att du bor så offside bara. Hade varit roligt att veta vad uppståndelsen handlar om.

#357

Postad 29 juni 2015 - 22:11

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

 

Om du hade lugnat ner dig lite och inte bytt högtalare hela tiden så hade du kanske kunnat köpa dem, räkna på hur mycket du har förlorat i värdeminskningen på alla dina högtalare när du bytt in dem så skall du nog se att du är uppe i dessa summor. Men man lever bara en gång och du gör vad du vill med dina pengar. Lycka till med nästa köp.

Tror du inte att jag kan det? Jag köper väl vad jag vill ändå....

 

Ärligt talat har jag aldrig brytt mig om värdeminskningen. Det är inte det intressanta. Det intressanta är nästa produkt. Inte den gamla :D

 

Skulle jag stå i tre månader och sälja så är det inte ens säkert att jag får det sålt ens. Kan man då få pengarna direkt istället när man byter in det så blir man ju ändå av med "skiten" och slipper det jobbiga som jag ändå aldrig hade velat göra ;)



#358

Postad 29 juni 2015 - 23:06

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 5

Tack Perra för att du nästan ensam ser till att Sverige inte får katastrofala inflationssiffror...  :)  :D  ;)


Redigerat av PML73, 29 juni 2015 - 23:06.


#359

Postad 29 juni 2015 - 23:11

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 634 inlägg
  • 0

Tror du inte att jag kan det? Jag köper väl vad jag vill ändå....


Nu tror jag du missuppfattade mig. Jag ville inte alls hacka på dig över att du byter talare ofta, det struntar jag fullkomligt i. Det jag menade var att om du lugnar ner tempot och har färre värdeminskningar så kan du leka i en högre nivå och ändå kanske gå ungefär lika mycket back. Men ditt intresse verkar ligga i själva bytet om jag fattar dig rätt? Då får du ju självklart fortsätta att köra på om du vill det. Inte mig emot.

Redigerat av Johan_i_burken, 29 juni 2015 - 23:12.


#360

Postad 29 juni 2015 - 23:26

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

 

Nu tror jag du missuppfattade mig. Jag ville inte alls hacka på dig över att du byter talare ofta, det struntar jag fullkomligt i. Det jag menade var att om du lugnar ner tempot och har färre värdeminskningar så kan du leka i en högre nivå och ändå kanske gå ungefär lika mycket back. Men ditt intresse verkar ligga i själva bytet om jag fattar dig rätt? Då får du ju självklart fortsätta att köra på om du vill det. Inte mig emot.

Ok, då är jag med :)

 

Tjaa, jag gillar att växla nivå så inte sagt att jag måste ligga på samma nivå hela tiden. Jag tycker att omväxlingen lockar mer faktiskt än enbart highend hela tiden. Jag ser det roliga även i billiga produkter då jag vet att man i dag inte behöver betala extrema pengar för att få bra ljud även om dom riktigt exklusiva är mycket lockande med. Varför jag byter beror givetvis på att man vill testa på nya saker för det finns ju till oändlighet. Jag nöjer mig inte med enbart 3-4 märken. Det roliga är något som man aldrig har hört innan. Till och med sådant man inte har hört överhuvudtaget innan beställning. Jag har vänner som även dom ser spänningen i att inte veta på förhand :)

 

Köper nog lite billiga högtalare istället fast flera olika sorter :P

 

I annat fall köper jag nog några demo ex i nån butik ;)

 

Typ dom nedan...

 

Bilden kommer från: http://www.hifiexper...o-hegel-nyheter

 

Postad bild

 

Martin Logan:s Theos är j..kligt fräck med. Jag tror nog isf att jag hellre går på den ;)

 

Postad bild

 

Postad bild



#361

Postad 30 juni 2015 - 07:09

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Valt att rensa lite i tråden på en del off topic samt slagit ihop en del inlägg som kan ses som spam.

 

Perrra, du har möjligheten att redigera ett inlägg i tre timmar innan din möjlighet försvinner, många av dina inlägg som ligger efter varandra är skrivna med några minuters mellanrum bara.



#362

Postad 30 juni 2015 - 23:34

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Ingen som har lyssnat på Theos eller Ethos som har något att säga om dessa? :)



#363

Postad 01 juli 2015 - 11:48

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Perra, du gillade ju inte dina tidigare ml, varför ens fundera på fler?

#364

Postad 01 juli 2015 - 12:29

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlägg
  • 0
Jag förstår Perra, det är kul och shoppa hifi och byta och testa nya grejer, det är ju halva nöjet om inte mer. Men personligen är jag för snål för att köpa nytt och kränga med förlust men köper man begat behöver man ibland knappt ens förlora en krona. Men nytt är alltid nytt! :)

#365

Postad 01 juli 2015 - 12:56

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

jag har varit i samma sväng och köpt och sålt en mängd högtalare. dock så märkte jag att allt jag köpte och allt jag sålde lät väldigt bra. vissa lät bara lite bättre än andra saker. började bygga eget och märkte att det var där mycket av intresset fanns =) sen när jag köpte mina nuvarande så har jag märkt att det inte går att göra så mycket mer med ett par högtalare, jag tror att det handlar om nyanser som man antingen gillar eller inte tycker om riktigt, men inget för summorna som diskuteras i den här tråden låter dåligt. inte ens för halva pengarna! =) jag tror att när man kommit upp till runt 25.000 eller så så börjar allt låta bra faktiskt. så gott som iaf =)



#366

Postad 01 juli 2015 - 13:10

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

  • 930 inlägg
  • 0

jag tror att när man kommit upp till runt 25.000 eller så så börjar allt låta bra faktiskt. så gott som iaf =)

Säker 😊?

https://www.hembiobu...sunfire-xteq12/

Redigerat av Unregistered95265801, 01 juli 2015 - 13:13.


#367

Postad 01 juli 2015 - 13:17

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

j*vlar, jag måste komma ihåg att skriva att det finns extremfall som inte följer efter :D

ja, elller att basar har andra regler eller något *asg*

 

sunfire räknas inte med i mitt uttalande! :D

 

https://www.hembiobu...-sunfire-atmos/

ATMOSPOWER! 6½ livsfarliga tum!

får jag passa på att fråga... vad är klass H?


Redigerat av Zartok, 01 juli 2015 - 13:18.


#368

Postad 01 juli 2015 - 13:20

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

  • 930 inlägg
  • 0
Måste vara som med bh-storlekar att H är större än D.....

#369

Postad 01 juli 2015 - 13:49

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

jag har varit i samma sväng och köpt och sålt en mängd högtalare. dock så märkte jag att allt jag köpte och allt jag sålde lät väldigt bra. vissa lät bara lite bättre än andra saker. började bygga eget och märkte att det var där mycket av intresset fanns =) sen när jag köpte mina nuvarande så har jag märkt att det inte går att göra så mycket mer med ett par högtalare, jag tror att det handlar om nyanser som man antingen gillar eller inte tycker om riktigt, men inget för summorna som diskuteras i den här tråden låter dåligt. inte ens för halva pengarna! =) jag tror att när man kommit upp till runt 25.000 eller så så börjar allt låta bra faktiskt. så gott som iaf =)

 

Helt enligt mina funderingar.  :lol:  Jag har börjat i andra ändan, källan... Än värre när näst intill sublima nyanser framträder och man måste välja... :wacko:



#370

Postad 02 juli 2015 - 22:55

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Varför jag har spanat in Theos nu beror mer på att även om den är passiv så är bas-elementet gjort utav aluminium med gummi upphängning medans EM ESL är gjort av papper med gummi upphängning. Mina QRS:er hade detta, både Merkurius 2 och Cirrus och dom lät ju magiskt men byttes ut som med allt annat givetvis, för att man ville testa nya saker och så är det ju med många av oss, men att takten kan variera givetvis :D Hur som helst! Det andra är mer det visuella. Theos ser bra mycket läckrare ut än EM-ESL, det tror jag att dom flesta här inne också tycker. Den ser mer komplett ut så sett.

 

Sen är den ju inte aktiv men det kan jag isf stå ut med. Jag skaffar hellre en Marantz med tonkontroll för basen för max ca: 10k, än att jag köper en 25-30k dyrare ML modell bara för att jag ska få en aktiv med ställbar bas. Kan man lösa just det för mindre pengar så är det bara ett plus. Dom pengarna kan man lägga på nåt annat istället som tex en julklapp till tomten i vinter...förlåt..min far..Det är han som är tomten nämligen, hemma hos oss :P 

 

Tyvärr kom en prishöjning just nu på alla ML modeller...så jag får se lite...men..men.. Det avgörs väl inom några veckor skulle jag tro..Ska bara bli av med familjen först...Blir väl att jag skickar i väg dom på en ny tripp till solen om inte annat :)



#371

Postad 04 juli 2015 - 05:20

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Nån som typ vet nån högtalare som säljs ny som låter något i stil med Larsen fast att dom ser annorlunda ut och kostar runt 50k helst max men givetvis dyrare kan gå men inte lika troligt att jag handlar i 70k klassen då jag mer eller mindre har hoppat C1 Platinum redan. Ingen liten rackare. Ska vara en golvmodell. Ljudet ska vara varmt och skönt och passa hela musikbiblioteket. Inga beg alltså. Bara nytt. Finns denna högtalare eller kommer du på nån så tipsa gärna...Jag gillar Dynaudio och ML men förutom dom då :)

 

Man kan med ett annat vackrare ord kalla det Mission Impossible  ;)

 

Tack och lycklig sommar!

 

Mvh Per


Redigerat av Unregistered2294, 04 juli 2015 - 05:41.


#372

Postad 04 juli 2015 - 05:54

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Måste vara som med bh-storlekar att H är större än D.....

Jag visste inte att du hade insyn i sånt...Jobbar du i klädbutik?  ;)



#373

Postad 04 juli 2015 - 06:19

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Jag förstår Perra, det är kul och shoppa hifi och byta och testa nya grejer, det är ju halva nöjet om inte mer. Men personligen är jag för snål för att köpa nytt och kränga med förlust men köper man begat behöver man ibland knappt ens förlora en krona. Men nytt är alltid nytt! :)

Jo, så är det ju...men egentligen borde man för länge sedan ha köpt sig en segelbåt istället, för att upptäcka Amerika på nytt..Men nu är jag här istället och jag kan inte säga att jag direkt har tråkigt..Handla är ju som du säger en rolig hobby även om den fort avtar, men iom att det alltid finns något på andra sidan så gör ju inte det så mycket. Det finns ju alltid någon hifi nyhet om inte annat. Hifi-tidningar är ju rätt bra på det sättet. Dom är ju till för oss haha :D Likaväl som andra glor i biltidningar osv. Är väl ingen skillnad vad jag kan se även om jag har varit med om folk som mer eller mindre blir i chocktillstånd när dom kommer hem till mig. Grannen han trodde inte sina ögon när jag hade köpt mina QRS för 34k. Vänta bara tills nästa år tänkte jag. Perra i ett nötskal. Han fick aldrig se dom men j..klar vad dom spelade..Var nöjd i fyra år nånting med dom och det var ju lite av ett rekord kan man säga ;) 



#374

Postad 04 juli 2015 - 08:50

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlägg
  • 0
Jag kan, om jag är på det humöret, vilket jag försöker undvika, ångra att jag inte tex gjorde någon resa istället för att handla hifi nån gång, innan jag fick barn. Men man ska inte ångra saker, bättre och se framåt. Det kommer nya chanser till det, livet är förhoppningsvis nog långt för att hinna med mycket mer.

#375

Postad 04 juli 2015 - 10:44

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0

Nån som typ vet nån högtalare som säljs ny som låter något i stil med Larsen fast att dom ser annorlunda ut och kostar runt 50k helst max men givetvis dyrare kan gå men inte lika troligt att jag handlar i 70k klassen då jag mer eller mindre har hoppat C1 Platinum redan. Ingen liten rackare. Ska vara en golvmodell. Ljudet ska vara varmt och skönt och passa hela musikbiblioteket. Inga beg alltså. Bara nytt. Finns denna högtalare eller kommer du på nån så tipsa gärna...Jag gillar Dynaudio och ML men förutom dom då :)

 

Man kan med ett annat vackrare ord kalla det Mission Impossible  ;)

 

Tack och lycklig sommar!

 

Mvh Per

Bremen.



#376

Postad 04 juli 2015 - 10:56

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jag tror att en del av B&O:s modeller kan passa dina krav.

#377

Postad 04 juli 2015 - 11:03

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0
Revel Performa3 F208

#378

Postad 04 juli 2015 - 18:25

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Jag tror att en del av B&O:s modeller kan passa dina krav.

Möjligtvis också om man går ner i prisklass en aning. Som jag har sagt tidigare så behöver man inte betala några jätte-pengar idag för att man ska få riktigt mycket välljud. Saker och ting har blivit bra mycket bättre med åren så man kan komma löjligt billigt undan om man letar efter bra ljud även om butikerna påstår att man får bäst ljud om man betalar 100k eller mer, men jag tror inte riktigt på just det.

 

Jag har hört högtalare som kostar runt 25k i nypris som spelar många gånger bättre än pengarna, speciellt Magnepan, även om just dom är ganska unika när det gäller att spela extrem bra för ganska hyffsade pengar.

 

Sen finns ju alltid Dynaudio som har varit bättre än priset så långt jag kan minnas. Så egentligen är det mer det visuella och att jag kanske tror?? Att det är häftigare att ha ett par dyrare. Det är det säkert också. Inte att dom låter mycket bättre än det billiga. Har hört alldeles för många högtalare samt elektronik som fixar allt det där för mycket små pengar.  

 

Egentligen handlar det om mycket små skillnader ju högre upp i pris man kommer. Frågan då man kan ställa sig är: Är det värt att betala 50k extra när skillnaderna knappt märks av mellan 150-200k tex? Är det värt dom pengarna när dom största skillnaderna ligger under 50k?

 

Sen till den där klassiska frågan. "Hur kan dom kosta så mycket som 100k? - Jo, för att tillverkarna KAN ta betalt och GÖR det också!" Se bara på alla prishöjningar som görs. Man skyller på nån kurs. Men höjer någon så hakar resten på också bara för att en höjde. Det finns mycket man kan säga om det där.... 



#379

Postad 04 juli 2015 - 18:39

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Du borde försöka lyssna på JBL 4429, en galet bra och rolig högtalare. De kan kanske vara svår att få en demo på, men kolla runt. :)

#380

Postad 04 juli 2015 - 23:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Priset säger inte så mycket om vad högtalare presterar i många fall. Kolla pip :D

#381

Postad 05 juli 2015 - 00:34

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Priset säger inte så mycket om vad högtalare presterar i många fall. Kolla pip :D

Eller Klipsch. R-serien är ju kanon. Har sparat en av dom. Hade ett par innan men jag har sparat den vänstra eller om det är den högra för bättre tider...Jag har inte grävt ner den dock. Det är väl typ det enda i så fall. Dom verkar ju rea ut dessa på cdon har jag sett. Bättre att beställa från dom än nån annan butik då dom kan sänka grovt. Dom har ett par R-15M där nu, endast uppackade men då har jag ju plötsligt tre stycken då dom inte säljs styckvis vad jag vet. Blir ju bara overkill med så många. Dessutom är nypriset något i överkant. Man vill ju inte ge för mycket heller och bita i det sura äpplet :P


Redigerat av Unregistered2294, 05 juli 2015 - 00:58.


#382

Postad 05 juli 2015 - 01:33

Irule
  • Irule
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0
Det är styckpriset som cdon har. 1250 kr är ordinarie pris. Annars är det för billigt.

Redigerat av Irule, 05 juli 2015 - 01:35.


#383

Postad 06 juli 2015 - 00:26

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Dom har sina egna priser. Dom går inte efter butikspriserna. Det där är ett par. I annat fall hade det stått.

 

Dessutom levereras dom som par i en ensam låda så det hade inte gått att skicka dom styckvis om dom inte hade packats i en annan låda. Då jag har just en sådan låda hemma hos mig. Så är det med dom flesta stativhögtalare. Golvhögtalare däremot brukar komma styckvis även om dom säljs som par iaf i Sverige, nästan alltid. Så även när det gäller stativare. Vi i Sverige är dock ganska ensamma när det gäller att sälja högtalare som par. Utomlands däremot säljs dom nästan alltid styckvis oavsett.



#384

Postad 06 juli 2015 - 08:46

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlägg
  • 0
CDON anger styckepris på Klipsch. En ledtråd är ju att dom har samma pris som dom flesta andra på center och subbar men på högtalare som köps i par är det precis halva priset mot andra. :)
På prisjakt står även deras priser som styck.
Dom har annonserat styckvis förut på bl.a Audio Pro.

Redigerat av mattiask, 06 juli 2015 - 08:54.


#385

Postad 06 juli 2015 - 09:33

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Tack för tipsen iaf angående högtalare :)

 

Jag hittade ett till märke och det är Anthony Gallo men där tror jag inte att deras Reference 3.5 finns kvar alls i sortimentet då den inte fanns på hemsidan, tyvärr. Jag har annars lyssnat på den.


Redigerat av Unregistered2294, 06 juli 2015 - 09:45.


#386

Postad 06 juli 2015 - 10:10

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlägg
  • 0
Jaha skulle man tipsa om högtalare oxå, under 100K, borde ju finnas en uppsjö av modeller som gör det mesta rätt, men såklart oxå såna som är ett skämt för priset. Mitt tips helt spontant blir InoAudio pi60s eller Revel Performa3 F208. :)

Redigerat av mattiask, 06 juli 2015 - 10:11.


#387

Postad 06 juli 2015 - 10:19

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Beror på vad du menar med "skämt för priset"? Finns ju knappt riktigt billiga högtalare idag ens som är ett skämt då utvecklingen hann i kapp kan man säga, även om det nu är lätt att tro att enbart det dyra är bra nog. Det billiga är väldigt ofta lika bra fast att man kanske inte får dom där jätteläckra byggena..

 

Se bara på Scansonic. Dom låter kanon men är något fula, iaf om man ser till den billigaste serien :) Även Klipsch osv osv.


Redigerat av Unregistered2294, 06 juli 2015 - 10:30.


#388

Postad 06 juli 2015 - 10:49

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlägg
  • 0
Med "skämt för priset" menar jag en högtalare som jämfört med vad den kostar är så dålig att man skrattar, aka skämt! :)

Än hur utveckligen går kommer det alltid finnas såna produkter, dom kommer oxå alltid ändå ha sina köpare. Och nej, jag har inget exempel, men jag är 100% säker på att något sådant exempel finns därute. ;)

Edit: och nu pratar jag inte om design, det är alldeles för individuellt utan om en produkt som inte gör vad som krävs och förväntas sett till vad man betalar.

Redigerat av mattiask, 06 juli 2015 - 10:53.


#389

Postad 06 juli 2015 - 11:00

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Mina Electro Motion ESL skulle nog kunna tillhöra den skaran. En fantastisk diskant och ett underbart mellanregister men hur jag än placerade dom eller spelade in dom var basen enbart bumlig, och då hade jag dom mer än 1 m ut från bakvägg. Bland det sämsta jag haft. Men det där tror jag inte om Theos. Den har nog dom förbättringarna som fattades i dessa. Sen kan det ju vara så också att jag inte hade rätt stärkare. Dom passade ju bättre med min Kenwood med basvred det gjorde dom, så en Marantz ur PM-serien hade säkert passat som handsken till dessa. Nu ville jag gå vidare och inte lägga mer tid på dessa, så dom fick se sig om efter annan husse helt enkelt :)

 

Edit: Stod helt still i skallen när du sa "skämt". Kan bero på sömnbrist :D


Redigerat av Unregistered2294, 06 juli 2015 - 11:45.


#390

Postad 06 juli 2015 - 11:10

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Jag tycker ändå att om EM-ESL inte kan spela med varken min Krell S300i, Bladelius Thor Mk3 Novitas eller min förra Primare I32 så är det rent utav dåligt. 


Testerna säger däremot att dom var jättebra men det säger inte jag. 



#391

Postad 06 juli 2015 - 11:24

Unregistered91fc4080
  • Unregistered91fc4080
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Perra jag tror du är inne på nått angående esl. Jag var inte heller helt nöjd med hur mina spelade i just basområdet. Lånade hem en hel hög med stärkare innan jag blev nöjd för jag gillade verkligen som du sa mellanregistret och diskanten. Sitter grymt nöjd nu med Vincent sv 237 som passar riktigt bra till dom ingen bumling bas längre och ingen diskant som till "viss" musik kunde bli lite för påträngande. Grymt bra högtalare enligt mig för pengarna men kräsen på placering och inte alla stärkare passar dom.

Jag har även lyssnat på Theos,Ethos och Montis om du vill ha lite intryck.

#392

Postad 06 juli 2015 - 11:35

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Perra jag tror du är inne på nått angående esl. Jag var inte heller helt nöjd med hur mina spelade i just basområdet. Lånade hem en hel hög med stärkare innan jag blev nöjd för jag gillade verkligen som du sa mellanregistret och diskanten. Sitter grymt nöjd nu med Vincent sv 237 som passar riktigt bra till dom ingen bumling bas längre och ingen diskant som till "viss" musik kunde bli lite för påträngande. Grymt bra högtalare enligt mig för pengarna men kräsen på placering och inte alla stärkare passar dom.

Jag har även lyssnat på Theos,Ethos och Montis om du vill ha lite intryck.

Ok, då är jag inte helt ensam om min upplevelse då :)

 

Sen tror jag också att dom kräver en rätt lång inspelningstid och om jag inte minns fel så lät dom faktiskt bättre uppemot 800 timmar. Det var ungefär då dom gick till en annan ägare men men...Ska man ha EM ESL så är det nog bara ett plus om man kan ha ett basvred på förstärkaren då ML:s övriga hybrider, förutom Theos bygger på just det. Det är nog inte fel alls. Jag vill inte dissa dom i övrigt, för med allt annat var jag jättenöjd, men iom att jag byter och har mig så stannar kanske prylar max i nåt halvår om det inte är något väldigt speciellt :)



#393

Postad 06 juli 2015 - 11:47

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0


Jag har även lyssnat på Theos,Ethos och Montis om du vill ha lite intryck.

Skriv gärna lite om Theos. Det skulle vara intressant att höra. Har du något negativt att säga så är det också intressant :)



#394

Postad 06 juli 2015 - 11:50

Unregistered91fc4080
  • Unregistered91fc4080
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Nej då :)

Japp alla jag har pratat med som både haft och äger ML säger att dom växer mer och mer med tiden så lång inspelningstid kan
nog allt stämma. Mina har helt ändrat karaktär nu när dom verkligen har används flitigt efter förstärkar bytet." Till det bättre"
Kommer inte byta högtalare på väldigt lång tid och blir det byte så är det till större modell av ML.

En annan trevlig serie som ML också har är ju Motion serien, Motion 60XT borde du lyssna på också då sparar du en liten slant till och med :D.

#395

Postad 06 juli 2015 - 11:59

Unregistered91fc4080
  • Unregistered91fc4080
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Skriv gärna lite om Theos. Det skulle vara intressant att höra. Har du något negativt att säga så är det också intressant :)



Theos låter framförallt större och mer av allt än ESL men är det basen som du störde dig mest på så borde du nog gå upp ett steg till. Ingen dålig bas absolut inte den är bättre än ESL, men marginellt. Har egentligen inget negativ att säga om dom, gillar man hur ESL låter i diskant mellanregister så får du bara mer av det goda i Theos :). Märkt att det verkligen är så i ML serier ju högre upp serien du kommer detså mer låter dom, svårt att förklara men har nog med att panelerna växer ju högre upp i serien du kommer.

#396

Postad 06 juli 2015 - 12:00

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Nej då :)

Japp alla jag har pratat med som både haft och äger ML säger att dom växer mer och mer med tiden så lång inspelningstid kan
nog allt stämma. Mina har helt ändrat karaktär nu när dom verkligen har används flitigt efter förstärkar bytet." Till det bättre"
Kommer inte byta högtalare på väldigt lång tid och blir det byte så är det till större modell av ML.

En annan trevlig serie som ML också har är ju Motion serien, Motion 60XT borde du lyssna på också då sparar du en liten slant till och med :D.

Spara är inte min starka sida. Man ska ha kul i livet också. Vad är man annars här för? :)

 

Men givetvis kan Motion vara intressant för dom som inte?? vill ha en läcker panel, eller rent utav vill komma billigt undan. Tyvärr tillhör inte jag dom vilket jag enbart ser som positivt. Jag skulle nog aldrig få för mig att handla billigt enbart för ljudets skull igen. Det har hänt men det är ovanligt :)


Redigerat av Unregistered2294, 06 juli 2015 - 12:00.


#397

Postad 06 juli 2015 - 12:07

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Theos låter framförallt större och mer av allt än ESL men är det basen som du störde dig mest på så borde du nog gå upp ett steg till. Ingen dålig bas absolut inte den är bättre än ESL, men marginellt. Har egentligen inget negativ att säga om dom, gillar man hur ESL låter i diskant mellanregister så får du bara mer av det goda i Theos :). Märkt att det verkligen är så i ML serier ju högre upp serien du kommer detså mer låter dom, svårt att förklara men har nog med att panelerna växer ju högre upp i serien du kommer.

Haha...nej..Det priset passar mig alldeles utmärkt :D Ethos priser går jag inte upp till. Det kan jag nog nästan garantera :P


Har man sagt nej till Confidence Platinum för nån vecka sedan så är det ju helt fel att tacka ja till Ethos prislapp då det är ungefär samma pengar :P



#398

Postad 06 juli 2015 - 12:12

Unregistered91fc4080
  • Unregistered91fc4080
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Haha...nej..Det priset passar mig alldeles utmärkt :D Ethos priser går jag inte upp till. Det kan jag nog nästan garantera :PHar man sagt nej till Confidence Platinum för nån vecka sedan så är det ju helt fel att tacka ja till Ethos prislapp då det är ungefär samma pengar :P


Äh bara att handla de! :D

Nädå men helt seriöst så tror jag inte du kommer bli besviken på Theos faktiskt, det är en riktigt bra högtalare!
Ut o lyssna finns ju några som har dom hemma. Min lokala handlare tror jag har ett par inne nu faktiskt, vet inte vart du bor men enda sättet är ju lyssna lyssna och helst låna hem :).

#399

Postad 06 juli 2015 - 14:15

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Äh bara att handla de! :D

Nädå men helt seriöst så tror jag inte du kommer bli besviken på Theos faktiskt, det är en riktigt bra högtalare!
Ut o lyssna finns ju några som har dom hemma. Min lokala handlare tror jag har ett par inne nu faktiskt, vet inte vart du bor men enda sättet är ju lyssna lyssna och helst låna hem :).

Haha, nej enda sättet i mitt fall är att köpa och sen lyssna :D Mycket mer spännande än att lyssna och sen vela i fem månader. Ska jag ha dom eller kommer min fru till butiken och bestämmer åt mig att vi åker hem? :P Att ha med sig frugan till hifi butiken är nog den största missen man kan göra haha :D Jag har pratat med butiks personal i hifi butik som säger. "Först står nån gubbe där och säger- Oj vad bra det låter! Dom ska jag köpa. " Sen kommer frugan in och då säger hon! " Kom nu går vi! " Så ser dom helt rädda ut och sen försvinner dom ut ur butiken! " hahaha. Så ta inte med frugan alltså när du ska köpa drömhögtalarna :P 



#400

Postad 06 juli 2015 - 18:35

Unregistered91fc4080
  • Unregistered91fc4080
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Haha, nej enda sättet i mitt fall är att köpa och sen lyssna :D Mycket mer spännande än att lyssna och sen vela i fem månader. Ska jag ha dom eller kommer min fru till butiken och bestämmer åt mig att vi åker hem? :P Att ha med sig frugan till hifi butiken är nog den största missen man kan göra haha :D Jag har pratat med butiks personal i hifi butik som säger. "Först står nån gubbe där och säger- Oj vad bra det låter! Dom ska jag köpa. " Sen kommer frugan in och då säger hon! " Kom nu går vi! " Så ser dom helt rädda ut och sen försvinner dom ut ur butiken! " hahaha. Så ta inte med frugan alltså när du ska köpa drömhögtalarna :P


Haha ja jo nog är det allt mer spännande ;) lite väl mycket pengar kanske för att chansa?

Förstår vad du menar :). tack o lov låter hon en handla utan att lägga sig i för fem öre :D snarare att hon är nog den som skulle ha en full PA rigg därframme spelandes :D. Faktum är att hon shoppade ena stubben till o med ;).

Hur ser det ut för dig nu då, vad lutar det åt för högtalare? :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.