Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#1901

Postad 24 april 2019 - 12:15

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Blev glad när CD sa att nästa uppdatering skulle göra boxen ok, och med nästa skulle boxen vara ännu mer ok. Men så blev det ju inte, avvaktar till nästa också. Blir inte boxen ok efter nästa, så blir den nog aldrig ok. Känns förjävligt att ha den i byrålådan i över 1år. Men då kanske TwoPlace kommer fram före OnePlace, det vore ju lite komiskt :) 



#1902

Postad 24 april 2019 - 12:36

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 1

Blev glad när CD sa att nästa uppdatering skulle göra boxen ok, och med nästa skulle boxen vara ännu mer ok. Men så blev det ju inte, avvaktar till nästa också. Blir inte boxen ok efter nästa, så blir den nog aldrig ok. Känns förjävligt att ha den i byrålådan i över 1år. Men då kanske TwoPlace kommer fram före OnePlace, det vore ju lite komiskt :)

Formodligen blir det en NoPlace.

#1903

Postad 24 april 2019 - 13:15

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 2
Sen senaste uppdateringen startar boxen om sig frekvent på lite olika sätt. Ibland visas Canal Digital logotypen och sen startar den om men en gång har även Android logotypen visats och sen har boxen startat upp. Otroligt irriterande!!

#1904

Postad 24 april 2019 - 13:22

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 968 inlägg
  • 2

Ska kolla om jag kan få någon kontakt via media och försöka få hem någon därifrån för en demonstration av OnePlace vs andra mottagare (kända som "fulboxar" i CD's värld)

Det här är inget annat än en årslång soppa utan dess like!



#1905

Postad 24 april 2019 - 13:35

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 1

Hej

Vi har två mjukvaror som är på gång nu. En kommer förhoppningsvis under nästa vecka om allt går som det ska. Kommer uppdatera er mer här så fort jag har all information. 

Mvh

Niklas



#1906

Postad 24 april 2019 - 13:49

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 968 inlägg
  • 1

Allvarligt talat nu Niklas!

Spelar det någon roll att "en ny mjukvara är på gång" eller att den "förhoppningsvis kommer nästa vecka"?

Det är ord och meningar vi kunnat läsa från din sida hur länge som helst!  Problemet är att när det väl dyker upp en uppdatering från er sida så sabbar den ju en massa andra saker!  Knappt ett steg framåt och sju steg tillbaka är det ju mer sanningsenligt!

 

Jag har haft väldigt lite förtroende för OnePlace sedan dag ett... Till och med du måste väl ha insett att denna värdelösa box aldrig kommer fungera till 100% eller?

Det är ju hur många fel som helst på den från start och nya skumma fel dyker upp hela tiden.

 

Jag fick aldrig någon mer återkoppling från din sida i pm heller. Hade det inte varit för att att jag har en egen mottagare samt att Viasat inte kan erbjuda alla Cmore live kanaler via satellit, så hade jag inte varit kund hos er längre.

 

Det är för jäkla dåligt skött! Framförallt kring OnePlace men även gällande EPG som är helt kass! 

Vi får se om media nappar på en genomgång. Hade varit riktigt kul att visa dom er marknadsföring kring OnePlace och verkligheten för kunderna.

Och som grädde på moset visa dom en tredjeparts mottagare där allt bara spinner på utan minsta bekymmer.



#1907

Postad 25 april 2019 - 21:22

isopaistiainen
  • isopaistiainen
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 2
Nu har jag stött på ännu en oskön bugg.

Boxen är kopplad genom min Onkyo 608 till min Sony W808C. HDMI CEC har varit på.

Varje gång jag trycker på den blåa knappen så byts HDMI-ingången på tvn...
slår av CEC, så fungerar det.

Någon annan som stött på liknande?

#1908

Postad 26 april 2019 - 22:03

Unregistered5b4a4471
  • Unregistered5b4a4471
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 1

Hej!

 

Oneplace är ett skämt.

 

År det fler som har problem med att boxen är seg, startar om ofta och att även hur många gånger man ändrar plats på favoriterna så hamnar dom helt åt skogen, å för att inte tala om den inbyggda crome casten jag aldrig får igång.

 

Fruktansvärt irriterande med alla dessa problem, känner mig lurad, den skulle ju vara bättre än den gamla men är helt värdelös.



#1909

Postad 28 april 2019 - 20:04

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Hur kommer det sig att repriser fortfarande spelas in vid säsongsinspelning, borde det inte varit fixat vid detta laget eller måste man göra nåt med inspelningarna....

Redigerat av jonasbratt, 28 april 2019 - 20:04.


#1910

Postad 28 april 2019 - 21:20

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Hur kommer det sig att repriser fortfarande spelas in vid säsongsinspelning, borde det inte varit fixat vid detta laget eller måste man göra nåt med inspelningarna....


Har sett samma sak, det var nog något annat inspelningsrelaterat som fixades med senaste uppdateringen (den skulle lösa så mycket....).

#1911

Postad 29 april 2019 - 07:43

Chewtob
  • Chewtob
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Nu har jag stött på ännu en oskön bugg.

Boxen är kopplad genom min Onkyo 608 till min Sony W808C. HDMI CEC har varit på.

Varje gång jag trycker på den blåa knappen så byts HDMI-ingången på tvn...
slår av CEC, så fungerar det.

Någon annan som stött på liknande?

 

Samma sak för mig, kör utan CEC vilket är synd. 



#1912

Postad 29 april 2019 - 07:59

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hur kommer det sig att repriser fortfarande spelas in vid säsongsinspelning, borde det inte varit fixat vid detta laget eller måste man göra nåt med inspelningarna....

Hej

Problemet med att boxen spelar in repriser kommer bli löst i nästa uppdatering som preliminärt kommer i slutet av maj.

Mvh
Niklas



#1913

Postad 29 april 2019 - 08:15

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej!

 

Oneplace är ett skämt.

 

År det fler som har problem med att boxen är seg, startar om ofta och att även hur många gånger man ändrar plats på favoriterna så hamnar dom helt åt skogen, å för att inte tala om den inbyggda crome casten jag aldrig får igång.

 

Fruktansvärt irriterande med alla dessa problem, känner mig lurad, den skulle ju vara bättre än den gamla men är helt värdelös.

Hej

Vi kommer idag att skicka ut en uppdatering som rensar data på boxen (på samma sätt som när man rensar data manuellt under inställningar / appar / canal digital / rensa data) 

Sedan kommer vi i mjukvaran som preliminärt kommer i slutet av maj att inkludera en lösning som gör att boxen automatiskt rensar datan och det kommer även fungera bra att sortera sina favoritkanaler igen.

Appversion: 1.0.79010

Mvh
Niklas



#1914

Postad 29 april 2019 - 09:58

StefanA
  • StefanA
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Hur kommer det sig att repriser fortfarande spelas in vid säsongsinspelning, borde det inte varit fixat vid detta laget eller måste man göra nåt med inspelningarna....

 

Att repriser spelas in ser jag som en bra funktion. Ordinarie inspelningar misslyckas så ofta att jag hellre har omaket att radera dubletter...

Hade jag varit ansvarig för så hade jag gjort det valbart om man vill ha repriser inspelade (en check av om programmet redan spelats in vore trevligt... :-) )



#1915

Postad 29 april 2019 - 18:24

jannek999
  • jannek999
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Hej Niklas. Varför en uppdatering v 1.7.35 (precis laddat ner) som rensar data om det kommer en uppdatering i slutet av maj (!) som rensar data automatiskt? Ska det ta så lång tid för er att komma med en uppdatering som rensar data, en funktion som det tar några sekunders knapptryckningar att göra? Nåt annat kommer väl med denna uppdatering utöver denna funktion!
/jannek999

#1916

Postad 29 april 2019 - 19:00

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Jag installerade också uppdateringen. Efter sista omstarten så visades SVT1 men hände inget när jag tryckte på fjärren. Efter nån minut kraschade CD-appen. Etter lite om och men går det i alla fall att se på TV igen...

#1917

Postad 29 april 2019 - 19:24

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Ååååååh blir galen på box fan. Skulle starta ambulansen på 5an från början men svart bild men ljudet fanns iaf. Orkar fan inte med en ofärdig produkt.

Brukar inte gnälla så ofta på små buggar för jag försöker se det ljusa i det hela. Men fan, nångång rinner det över. Suck. Jag har då fan inte velat vara med i nån beta program som testar produkten.

#1918

Postad 29 april 2019 - 20:00

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Att repriser spelas in ser jag som en bra funktion. Ordinarie inspelningar misslyckas så ofta att jag hellre har omaket att radera dubletter...
Hade jag varit ansvarig för så hade jag gjort det valbart om man vill ha repriser inspelade (en check av om programmet redan spelats in vore trevligt... :-) )


Godt poeng, den støttes, mye mindre feil ved opptak nå, men det hender.

#1919

Postad 29 april 2019 - 20:46

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej Niklas. Varför en uppdatering v 1.7.35 (precis laddat ner) som rensar data om det kommer en uppdatering i slutet av maj (!) som rensar data automatiskt? Ska det ta så lång tid för er att komma med en uppdatering som rensar data, en funktion som det tar några sekunders knapptryckningar att göra? Nåt annat kommer väl med denna uppdatering utöver denna funktion!
/jannek999

Hej

Uppdateringen som planeras i slutet av maj innehåller flera buggfixar, tex att boxen inte längre spelar in repriser. När jag har mer detaljerad information så ska vi se till att informera er här vad uppdateringen innehåller för förbättringar.

Mvh

Niklas
 



#1920

Postad 29 april 2019 - 20:47

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Vad gjorde dagens uppdatering då?

#1921

Postad 29 april 2019 - 21:16

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 1

Ja 14 månader av pina, fast dom 2 första månaderna tänkte jag positivt att det här fixar CD. Men icke, i många fall ha den blivit sämre. Det sämsta i mitt fall är att jag tog den som månadskostnad, 49 kronor i 2 år för att vara beta-testare åt CD... :( Men jag har hört rykten om TwoPlace, se när den kommer och om det är lite mer krut i den och att fjärren fungerar som en fjärr ska


Självklart kommer dom byta ut denna digital box är som gamla sagem boxen.

Var sugen på Oneplace när den kom men när användar recensioner dök upp här så stod jag över tills den blev stabil.

Räknade inte med att dom inte skulle lösa detta och istället byta ut den

#1922

Postad 30 april 2019 - 06:51

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Hej

Vi kommer idag att skicka ut en uppdatering som rensar data på boxen (på samma sätt som när man rensar data manuellt under inställningar / appar / canal digital / rensa data) 

Sedan kommer vi i mjukvaran som preliminärt kommer i slutet av maj att inkludera en lösning som gör att boxen automatiskt rensar datan och det kommer även fungera bra att sortera sina favoritkanaler igen.

Appversion: 1.0.79010

Mvh
Niklas

Hej Niklas. "Rensar data" men inte automatiskt (förrän i nästa version), så vad gör den som den inte gjorde tidigare? Och hur blev det med löftet om att informera om VAD uppdateringarna innehåller, för att slippa en massa extraarbete för kunder och kundtjänst?



#1923

Postad 30 april 2019 - 07:55

hocs
  • hocs
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Hej Niklas. Varför en uppdatering v 1.7.35 (precis laddat ner) som rensar data om det kommer en uppdatering i slutet av maj (!) som rensar data automatiskt? Ska det ta så lång tid för er att komma med en uppdatering som rensar data, en funktion som det tar några sekunders knapptryckningar att göra? Nåt annat kommer väl med denna uppdatering utöver denna funktion!
/jannek999

Några sekunder? haha, tar minst 10 min, så in i ****s seg är min box. Att starta youtube är ju bara att glömma om man inte är skitnödig så man kan sitta å vilskita en kvart innan den startat. Lyckades efter många om och men göra en återställning av boxen inatt men tji fick jag, lika seg ändå.  :wacko:



#1924

Postad 30 april 2019 - 09:13

Mono-mannen
  • Mono-mannen
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Vill gärna instämma i frågan från Someone2 ovan. För visst måste vi nu (snart) ändå passerat den punkt där till och med ni hos Canal Digital inser att den här boxen aldrig kommer att bli bra? Den här boxen kommer aldrig bli det ni tänkt er. För ÄVEN om mjukvaran på något mirakulöst sätt skulle börja fungera hyggligt så finns det ändå så många påpekade brister i utformningen av boxen/fjärren/funktionerna att kunderna ändå bara kommer att fortsätta hata den. 

Är det inte hög tid att bara gå vidare istället? Så, när kommer Two Place?


Redigerat av Mono-mannen, 30 april 2019 - 09:18.


#1925

Postad 30 april 2019 - 10:12

Anders D
  • Anders D
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Några sekunder? haha, tar minst 10 min, så in i ****s seg är min box. Att starta youtube är ju bara att glömma om man inte är skitnödig så man kan sitta å vilskita en kvart innan den startat. Lyckades efter många om och men göra en återställning av boxen inatt men tji fick jag, lika seg ändå.  :wacko:

Min box har varit uthärdlig innan senaste uppdateringen (använder inte HD). Visst.....lite seg och så men den har funkat (förvisso sämre och sämre i takt med uppdateringarna).

Efter senaste uppdateringen är boxen superseg de första fem minuterna och det är inte lönt att försöka kalla på menyn eller gå in i EPGn under denna tiden. Om man är envis och ändå försöker så kraschar CD-appen. 

 

Att starta boxen ("varmstart") precis innan man ska kolla på något är bara att glömma, nu gäller det att planera i förväg om det är något viktigt på gång. 

 

Det här är inte OK! Har haft boxen sedan november och den är helt klart sämre och mer opålitlig nu än för sex månader sedan (t ex tog det nog 3 månader innan jag upplevde att CD-appen kraschade, händer ganska frekvent nu).



#1926

Postad 30 april 2019 - 10:26

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Några sekunder? haha, tar minst 10 min, så in i ****s seg är min box. Att starta youtube är ju bara att glömma om man inte är skitnödig så man kan sitta å vilskita en kvart innan den startat. Lyckades efter många om och men göra en återställning av boxen inatt men tji fick jag, lika seg ändå.  :wacko:

Låter som om din Wifi-koppling svajar. Oneplaceboxens Wifi är ju testat svag (troligen dålig antenn och/eller dålig wifi-chipp). Har du testat Youtube ellet andra play-appar med annan utrustning som står på samma ställe? Typ Apple-TV, TV med inbyggd Wifi och appar? Om du vill testa den hypotesen, anslut boxen med kabel till Internet istf via WiFi. Om Wifi är orsaken i ditt fall, ska ju problemet försvinna då. Återkom gärna med din slutsats.


Redigerat av Nisken, 30 april 2019 - 10:28.


#1927

Postad 30 april 2019 - 12:12

hocs
  • hocs
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Låter som om din Wifi-koppling svajar. Oneplaceboxens Wifi är ju testat svag (troligen dålig antenn och/eller dålig wifi-chipp). Har du testat Youtube ellet andra play-appar med annan utrustning som står på samma ställe? Typ Apple-TV, TV med inbyggd Wifi och appar? Om du vill testa den hypotesen, anslut boxen med kabel till Internet istf via WiFi. Om Wifi är orsaken i ditt fall, ska ju problemet försvinna då. Återkom gärna med din slutsats.

kör med kabel, lika segt med alla appar och menyer.



#1928

Postad 30 april 2019 - 12:18

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 1

Vill gärna instämma i frågan från Someone2 ovan. För visst måste vi nu (snart) ändå passerat den punkt där till och med ni hos Canal Digital inser att den här boxen aldrig kommer att bli bra? Den här boxen kommer aldrig bli det ni tänkt er. För ÄVEN om mjukvaran på något mirakulöst sätt skulle börja fungera hyggligt så finns det ändå så många påpekade brister i utformningen av boxen/fjärren/funktionerna att kunderna ändå bara kommer att fortsätta hata den. 
Är det inte hög tid att bara gå vidare istället? Så, när kommer Two Place?

Den måtte väl isåfall bli gratis. En RePlace?

Vill gärna instämma i frågan från Someone2 ovan. För visst måste vi nu (snart) ändå passerat den punkt där till och med ni hos Canal Digital inser att den här boxen aldrig kommer att bli bra? Den här boxen kommer aldrig bli det ni tänkt er. För ÄVEN om mjukvaran på något mirakulöst sätt skulle börja fungera hyggligt så finns det ändå så många påpekade brister i utformningen av boxen/fjärren/funktionerna att kunderna ändå bara kommer att fortsätta hata den. 
Är det inte hög tid att bara gå vidare istället? Så, när kommer Two Place?

Den måtte väl isåfall bli gratis. En RePlace?

#1929

Postad 30 april 2019 - 13:06

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

kör med kabel, lika segt med alla appar och menyer.

Och du har stabilt Internet?

 

I så fall är ditt fall väldigt avvikande från mitt. Låt oss jämföra Systemet? Jag har enligt fliken "kundservice" under "teknisk info" under "inställningar" via "blå menu":'

Modell: S70CDS, Serienr: 064181343046869, tv-app: 1.0.7910, Android OS: 7.1.1, Box-läge: Hybrid, Hårddiskstatus: 5% Har du något som avviker som skulle kunna förklara skillnaden mellan våra systems laddtider av Youtube?

 

Jag förutsätter att du "rensat data" i CD-appen? Något som verkar hänga ihop med många av problemen.


Redigerat av Nisken, 30 april 2019 - 15:13.


#1930

Postad 30 april 2019 - 15:11

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Borttaget inlägg. Varför finns det ingen sådan funktion i forumet? Jag tryckte fel, skulle rätta mitt eget inlägg och så blev det "citat" istf redigera...


Redigerat av Nisken, 30 april 2019 - 15:13.


#1931

Postad 30 april 2019 - 19:31

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 1
Att den nya versionen ska rensa data kan väl inte stämma, rensa cache är det väl? Enligt menyn så tar ”rensa data” bort alla inställningar i CD-appen?

#1932

Postad 30 april 2019 - 22:02

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 1

Efter den nya uppdateringen upplever jag inspelningar som omöjliga att spola i, ibland försvinner "statusraden/tidremsan" helt och det hjälpte inte att bara starta om boxen. Var att dra strömmen, igen



#1933

Postad 01 maj 2019 - 12:42

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Efter den nya uppdateringen upplever jag inspelningar som omöjliga att spola i, ibland försvinner "statusraden/tidremsan" helt och det hjälpte inte att bara starta om boxen. Var att dra strömmen, igen

Jag fick den nya versionen igår. Jag har inga problem alls med att spola i inspelningar. Men.... jag har bara 5% av HDD´n använd, hur mycket har du?



#1934

Postad 01 maj 2019 - 18:42

Visby66
  • Visby66
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Jag skulle stoppa inspelning av ett avsnitt av en serieinspelning. Den var redan inspelad två gånger så jag behövde inte fyra till. Då kommer Canal Digitala blå logga, sen blir bilden svart och en meddelande att mitt abonnemang inte är aktivt kommer upp, men försvinner efter några sekunder. Sen hoppade det igång och jag kunde se på inspelningar.

#1935

Postad 02 maj 2019 - 09:28

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 456 inlägg
  • 0

Nu har min box spårat ur. Först slutade parabolmottagningen att fungera både till box och en TV med splitter. Parabol direkt i TV fungerar, men inte till box. Däremot har jag bild från boxen via internet och utan parabol med sämre bild och fördröjning. Omstart av boxen hjälper inte. Har det med den senaste uppdateringen att göra?



#1936

Postad 03 maj 2019 - 12:36

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 1

Hej där!

 

Jag är den tålmodiga sorten, tycker boxen var bra från början. Vissa buggar kunde man leva med. Sedan 6 månader tillbaks är den riktigt kritiskt dålig, seg som faan. Jag har rensat minne osv som det tipsats om. Nu på slutet har det varit mycket tjall med inspelningar, råkar man trycka fel knapp eller dubbelklicka något så kan boxen börja loopa eller att det pixelerar väldigt mycket. Det enda är att dra ut kabeln, dock tar ju kallstarten en halv evighet... 

 

När jag bytte från Boxer för lite över året sedan var boxen en viktig del i det, den kändes spännande o som en bra framtidspryl. Normalt sett så brukar det vara en kortare period av buggighet i början av produktens liv, numera känns det som att det är tveksamt att Canal Digital kommer lösa detta.

 

Jag vill ha någon sorts kompensation för detta ohyggliga strul, det är absolut allt annat än okej. Känns ju snart som det är dags att göra någon sorts grupptalan mot Canal Digital om det inte sker en ordentlig upprykning väldigt snart!!

 

Gör ni inte ett ordentligt samlat grepp om detta lär ni förlora många kunder. Är trött på att försvara denna skitbox mot min övriga familj!

 

Jag vill att någon från Canal Digital kontaktar mig via PM snarast!



#1937

Postad 03 maj 2019 - 14:19

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 1

Hej där!

 

Jag är den tålmodiga sorten, tycker boxen var bra från början. Vissa buggar kunde man leva med. Sedan 6 månader tillbaks är den riktigt kritiskt dålig, seg som faan. Jag har rensat minne osv som det tipsats om. Nu på slutet har det varit mycket tjall med inspelningar, råkar man trycka fel knapp eller dubbelklicka något så kan boxen börja loopa eller att det pixelerar väldigt mycket. Det enda är att dra ut kabeln, dock tar ju kallstarten en halv evighet... 

 

När jag bytte från Boxer för lite över året sedan var boxen en viktig del i det, den kändes spännande o som en bra framtidspryl. Normalt sett så brukar det vara en kortare period av buggighet i början av produktens liv, numera känns det som att det är tveksamt att Canal Digital kommer lösa detta.

 

Jag vill ha någon sorts kompensation för detta ohyggliga strul, det är absolut allt annat än okej. Känns ju snart som det är dags att göra någon sorts grupptalan mot Canal Digital om det inte sker en ordentlig upprykning väldigt snart!!

 

Gör ni inte ett ordentligt samlat grepp om detta lär ni förlora många kunder. Är trött på att försvara denna skitbox mot min övriga familj!

 

Jag vill att någon från Canal Digital kontaktar mig via PM snarast!

Det bad jag Niklas om för nån vecka sedan utan reaktion.... Håller helt med dig det är dags att kräva kompensation för att boxen funkar så dåligt och som ersättning för att vi är betatestare åt CD. PM Niklas?



#1938

Postad 03 maj 2019 - 18:04

chevychevy
  • chevychevy
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Finns det någon annan android box som man kan sopa in kortet i någon som vet?

eller måste jag köpa mig en nvidia shield och ett ip tv abonemang?

 

Förbannade onplace den fan ger mig psykiska fel så in i ****ts dålig box sen ska man inte tala om dom där programmerarna att dom ens har ett jobb kan jag inte förstå.



#1939

Postad 03 maj 2019 - 18:29

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 968 inlägg
  • 0

Niklas är pappaledig i ett antal månader nu så kan ta tid för han att svara.

Under tiden rekar jag att ni drar ut kontakten till era OnePlace och slänger den i närmaste soptunna.

 

Jag testade den senaste uppdateringen igår. Cirka 10 minuter senare av lite allmänt zappande/testande tvär hängde sig boxen.

Efter att ha väntat ett par minuter och den fortfarande inte startat drog jag ut alla sladdar och kastade ut boxen i förrådet!

Jag orkar inte mer. Förstår inte heller hur jag stått ut så länge.

 

Fick iaf ersättning för den så den har inte kostat mig en krona.  Men fasen vad den har sugit energi!



#1940

Postad 03 maj 2019 - 18:41

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Niklas är pappaledig i ett antal månader nu så kan ta tid för han att svara.

Under tiden rekar jag att ni drar ut kontakten till era OnePlace och slänger den i närmaste soptunna.

 

Jag testade den senaste uppdateringen igår. Cirka 10 minuter senare av lite allmänt zappande/testande tvär hängde sig boxen.

Efter att ha väntat ett par minuter och den fortfarande inte startat drog jag ut alla sladdar och kastade ut boxen i förrådet!

Jag orkar inte mer. Förstår inte heller hur jag stått ut så länge.

 

Fick iaf ersättning för den så den har inte kostat mig en krona.  Men fasen vad den har sugit energi!

Pappaledig? Det kunde han väl ha meddelat, tillsammans med VEM som skulle ta över kontaktytan, i så fall? 

 

Då får man väl ringa den allt för ofta förvirrade kundtjänsten. Dom brukar inte ha nån koll alls, så fort det går utanför det förberedda manus de har för felsökning. Ni skulle bara ha sett de faktureringar, kreditfaktureringar, om fakturering igen kreditfaktura en gång till och noll koll på vad man skickat och vilket avtal jag egentligen hade? Förvirringen kanske har spridit sig från OP-boxen ;) ?



#1941

Postad 03 maj 2019 - 18:46

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 456 inlägg
  • 2

När ni ringer kundtjänsten så kräv att ni får prata med second line, för där finns det kompetent personal.



#1942

Postad 03 maj 2019 - 18:52

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Inget kommer hända med boxen förrän till efter semestern nu, då har boxen funnits i över 1,5 år. Och den är sämre än någonsin, helt otroligt! Jag trodde jag aldrig skulle få uppleva Sagem igen, men det har jag, då blev jag så trött att jag skippade CD i ett antal år... 



#1943

Postad 03 maj 2019 - 19:27

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Inte så konstigt han har pappaledigt.Pratade med denne Niklas o fick då en ny box o disk. Han lät uppgiven
Efter 2 dar vägrade den kanalbyte. Sicken j*vla skitbox.
Har fått båda boxarna utan kostnad, men vad hjälper det när det är skit.

#1944

Postad 04 maj 2019 - 08:40

Truckerhate
  • Truckerhate
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0
Uppenbart problemen med denna boxen inte kommer lösas med mjukvara.
Enda sättet för Canal digital att rädda ansiktet är att be om ursäkt för en dålig box och ersätta alla boxägare med en ny bättre box

#1945

Postad 04 maj 2019 - 08:50

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Uppenbart problemen med denna boxen inte kommer lösas med mjukvara.
Enda sättet för Canal digital att rädda ansiktet är att be om ursäkt för en dålig box och ersätta alla boxägare med en ny bättre box

Kommer aldrig att inträffa..tyvärr...alldeles för dyrt för CD

 

Problemet skapades ju genom snålhet. Snålhet att se till att det fanns kompetens och resurser att värdera mjukvaran man köpte in från tyskarna till boxen och sedan ointresse att sköta utvecklingen med pengar och en kompetent projektledare från CD´s sida.

 

Ska vi få nån ordning på det här, måste protesterna från kunderna bli MYCKET starkare!

 

Nån som har ideér?



#1946

Postad 04 maj 2019 - 13:44

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
ARN. Sitta och och kräva att Canal Digital ska reagera på ett forum hjälper nog föga.

#1947

Postad 04 maj 2019 - 17:34

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 1
Jag fick en månad gratis + cmore sport när jag ringde och klagade.

#1948

Postad 04 maj 2019 - 17:54

Gurra72
  • Gurra72
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Boxen i garderoben sen länge. Blir annat nästa gång, fiber.

#1949

Postad 04 maj 2019 - 21:28

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 1

ARN. Sitta och och kräva att Canal Digital ska reagera på ett forum hjälper nog föga.

ARN är ju fullständigt tandlöst. Nej nåt mediedrev är vad som behövs. Hade de inte nåt på G på nåt IDG fora?



#1950

Postad 04 maj 2019 - 22:58

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Reklamera? Tror nog fortfarande att nyhetsvärdet är för lågt för ett mediadrev..........



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.