Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Var skall du resa?

681 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 13 mars 2015 - 19:01

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Haha, de har ju en del tänder de å ;)

Men det ska nog lösa sig.

 

BioBerra: Vi har varit i Fig tree bay de gånger vi varit där, trevligt som tusan.

Borde väl kanske bli en sväng in till Aiya Napa å spana lite å.

Att resa till Maldiverna i Oktober ska funka bra tydligen, enligt min sambo då, det är hon som styr i beställningar å dyligt jag hakar bara på som ett glatt bihang(om jag är på humör ;) )

Det är väl i nån sväng där i oktober november det brukar slå om med vädret kanske, men det märks :D

 

Edit: fick uppdatering nu, slutet av november, början av december så skall monsunen "vända håll", likaså slutet av maj, början på juni. Typ...


Redigerat av JonnyVT, 13 mars 2015 - 19:38.


#152

Postad 13 mars 2015 - 19:34

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0

Har bokat en resa med frun till London i början av juni. Tanken är att få en barnfri weekendresa med god mat och lite roliga sevärdheter. Båda har tidigare varit där och gjort bort klassikerna big ben, picadilly mm men tips på var man kan hitta en god curry uppskattas.

 

Om du vill äta kött http://www.steakand.co.uk min favorit, prisvärt.

 

 

Åker till New York med familjen över påsk. Ska bli riktigt roligt, det är 19 år sedan jag var där senast. Någon som har några tips på bra restauranger, affärer etc?

 

 

Fika: http://www.magnoliabakery.com

Snabbmat: shake shack

Japanskt: http://aokijapanese.com

Missa inte: http://maxbrenner.com

Undvik: lombardi's pizza

 

Rekommenderas: T-banekort 30$, 7 dagar. 

 

Affärer? Prisklass? Vilket typ av kläder?

 

Boende? Prisklass?

 

Vad vill du veta?



#153

Postad 15 mars 2015 - 17:24

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 0
Oj fel tråd

Redigerat av id_t83, 15 mars 2015 - 17:25.


#154

Postad 16 mars 2015 - 13:56

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Haha, de har ju en del tänder de å ;)
Men det ska nog lösa sig.
 
BioBerra: Vi har varit i Fig tree bay de gånger vi varit där, trevligt som tusan.
Borde väl kanske bli en sväng in till Aiya Napa å spana lite å.
Att resa till Maldiverna i Oktober ska funka bra tydligen, enligt min sambo då, det är hon som styr i beställningar å dyligt jag hakar bara på som ett glatt bihang(om jag är på humör ;) )
Det är väl i nån sväng där i oktober november det brukar slå om med vädret kanske, men det märks :D
 
Edit: fick uppdatering nu, slutet av november, början av december så skall monsunen "vända håll", likaså slutet av maj, början på juni. Typ...



Får se om det blir Cypern eller Mallorca i September, ska boka resan till påsk hade vi tänkt.
Bor helst i lägenhet snarare än hotellkomplex, då vi vill kunna fixa mat och så själva.

För sol och bad tror jag Cypern är säkrast, men Mallorca är nog finare ?

#155

Postad 16 mars 2015 - 15:28

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Har aldrig varit på Mallorca, så den biten vet jag inget om, med finheten då.

Men visst är det väl säkrare med sol å bad-timmar på Cypern, det håller jag nog med om.

Vi bor på nån form av hotellägenhet typ, Lantiana gardens har jag för mig det heter, gammal man med dåligt minne ;)

 

Men vi trivs som fasingen där iaf.



#156

Postad 19 mars 2015 - 07:05

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
I sommar blir det antagligen nån roadtrip, kanske Danmark-Tyskland-Polen, och nån längre resa i vinter innan yngsta sonen fyller 2. Aldrig varit i Asien, så st kanske det blir. Eller så blir det ett säkert kort och Mexico igen alt. Södra USA.

#157

Postad 19 mars 2015 - 18:08

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

har ni några tips om resmål i europa som inte enbart har sandstränder, utan även lite mer fin natur också som man kan utforska. dock gärna i samband med badort. vill gärna kombinera lite tänkte jag. Ut och fota fin natur några dagar, och sen bara bada,slappa och ta en kall öl några dagar.  Det behöver inte vara charter.   Det ska även vara ganska nära varann (badort och vin natur) så jag slipper ha hyrbil.

 

Ge mig gärna tips.  Har funderat på kroatien lite, kan det vara något kanske?



#158

Postad 19 mars 2015 - 18:16

Unregistered070bfe47
  • Unregistered070bfe47
  • Forumräv

  • 946 inlägg
  • 0

har ni några tips om resmål i europa som inte enbart har sandstränder, utan även lite mer fin natur också som man kan utforska. dock gärna i samband med badort. vill gärna kombinera lite tänkte jag. Ut och fota fin natur några dagar, och sen bara bada,slappa och ta en kall öl några dagar.  Det behöver inte vara charter.   Det ska även vara ganska nära varann (badort och vin natur) så jag slipper ha hyrbil.

 

Ge mig gärna tips.  Har funderat på kroatien lite, kan det vara något kanske?

Kroatien har jag hört ska vara fint! har dock aldrig varit där,annars är ju faktiskt Mallis helt ok om man vill ha lite av varje,Rhodos är inte dumt heller,var där förra hösten,gamla stan är fint o trevligt att strosa omkring i,kanske dock inte så mycket "natur"



#159

Postad 19 mars 2015 - 18:58

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

kollar runt lite nu och fan va dyrt det är att resa . 7-10000kr för en vecka liksom rumt omkring i europa. 

åkte till kreta för två år sen, betalade 6500kr då och det var det absolut billigaste jag hittade typ. 

 

Hittade ett fint ställe nu i portugal på algarvekusten som hette lagos. det verkar sjysst ställe att fota på med massa klippiga stränder.  



#160

Postad 08 april 2015 - 09:06

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

då var resa nr två bokad inför sommaren. först blir det ju vandring i ronden nationalpark vecka 28. Direkt efter blir det Gotska sandön. Ska bli riktigt roligt att åka dit :)



#161

Postad 08 april 2015 - 09:15

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0
Lite sent svar antar jag, men Sopot utanför Gdansk är fint,
även om det troligen är lite för kallt att bada, med tanke
på att det trots allt är Östersjön.

1h flyg från Skavsta (de flyger även från Gbg och Malmö), kostar
som billigast under 100-lappen att flyga, one way (exkl bagage).

Med de flygpriserna är en helgresa till Gdansk billigare än en
weekend på något spa-hotell eller herrgård i Sverige ;)

Redigerat av frollic, 08 april 2015 - 09:24.


#162

Postad 08 april 2015 - 09:26

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Resan till Bamberg börjar ta form, vi har uttökat den med en dag så nu åker vi måndag-fredag. Har bokat rum på Fässla Brauhaus (http://www.faessla.de/english/) som ligger granne med Spezial (stans bästa bryggpub enl Ratebeer). Den har också stans bästa ölshop som granne samt att stans bästa pub, Café Abseits, ligger ett stenkast därifrån. Jag har fått kontakt med ägaren på Abseits och fått massor med tips. Samt att jag fått 6 A4 med tips från Jan-Erik "Janko" Svensson. Jag har just nu så mycket pubar och andra ölställen att besöka att jag kommer behöva sålla ordentligt. Ska bli trevligt att knata runt mellan pubar och biergartens och dricka öl i en hel vecka. Troligtvis besöker vi också Weyermans mälteri samt Franconian Brewery museum. Får se om vi hinner ut på landsbygden någon dag eller om vi håller oss i stan.

 

På vägen hem tänkte vi stanna någonstans i norra Tyskland och sova. Den biten är inte bestämd än men troligtvis slaggar vi på ett brygghus där också, alternativt i närheten av ett. Sen åker vi hem tidigt på morgonen.



#163

Postad 12 april 2015 - 09:48

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

kollar runt lite nu och fan va dyrt det är att resa . 7-10000kr för en vecka liksom rumt omkring i europa.
åkte till kreta för två år sen, betalade 6500kr då och det var det absolut billigaste jag hittade typ.

Hittade ett fint ställe nu i portugal på algarvekusten som hette lagos. det verkar sjysst ställe att fota på med massa klippiga stränder.

Lagos var fint. Oändlig strand med fina vågor och lite folk (i höstas). Det finns spektakulära kustremsor med branta klippor och stup. Lite blåsigt kanske. Mycket resturanger och affärer. Engelska funkar bra.
Bifogad fil  image.jpg   105,42K   0 Antal nerladdningarBifogad fil  image.jpg   43,43K   0 Antal nerladdningarBifogad fil  image.jpg   129,59K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  image.jpg   188,78K   0 Antal nerladdningarBifogad fil  image.jpg   162,41K   0 Antal nerladdningarBifogad fil  image.jpg   155,15K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av hassesolo, 12 april 2015 - 10:18.


#164

Postad 12 april 2015 - 15:43

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Våren och sommarens resor bokade, grabbresa till Amsterdam i maj (5:e året så börjar bli tradition...) och USA i augusti (LA och Vegas) med familjen.

#165

Postad 12 april 2015 - 17:34

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
Tänkte åka iväg en vecka i slutet av augusti med sambon och vår son som ska fylla två. Vi tänkte Medelhavet och all inclusive (ledsen alla resesnobbar :) ). Vi är nu nere på tre ställen... Kos, Mallorca och Rhodos. Någon som kan rekommendera/avråda från något av dessa? Kos verkar ha lugnat ner sig, men man vet ju aldrig?

Redigerat av Kamui, 12 april 2015 - 17:34.


#166

Postad 17 april 2015 - 15:37

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 1
Drar med färjan till Finland över helgen.:)

#167

Postad 17 april 2015 - 15:46

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0

Våren och sommarens resor bokade, grabbresa till Amsterdam i maj (5:e året så börjar bli tradition...) och USA i augusti (LA och Vegas) med familjen.


Grabbresa till Amsterdam, vad gör man där? ;)

#168

Postad 17 april 2015 - 19:50

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 1
Snart framme.Bifogad fil  image.jpg   102,33K   0 Antal nerladdningar

#169

Postad 18 april 2015 - 06:21

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

  • 931 inlägg
  • 0

Tänkte åka iväg en vecka i slutet av augusti med sambon och vår son som ska fylla två. Vi tänkte Medelhavet och all inclusive (ledsen alla resesnobbar :) ). Vi är nu nere på tre ställen... Kos, Mallorca och Rhodos. Någon som kan rekommendera/avråda från något av dessa? Kos verkar ha lugnat ner sig, men man vet ju aldrig?


Gjorde en liknande grej förra maj med en 1.5åring och testade fritidsresor med atlantica princess på rhodos. Tyckte överlag att det var ett bra hotell med många barnaktiviteter och god mat. Däremot var det ganska sen mattid, lunch 12.30 och middag 18.45 så man fick plåga dottern lite mer gällande sömnen. Rhodos i sig var väl helt ok,en utflykt till gamla stan är inte så dumt och går ganska snabbt med taxi från hotellet. Skulle nog åka tillbaka igen då man vet att man skulle få ut mer av barnaktiviteterna nu.

#170

Postad 18 april 2015 - 06:34

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Gjorde en liknande grej förra maj med en 1.5åring och testade fritidsresor med atlantica princess på rhodos. Tyckte överlag att det var ett bra hotell med många barnaktiviteter och god mat. Däremot var det ganska sen mattid, lunch 12.30 och middag 18.45 så man fick plåga dottern lite mer gällande sömnen. Rhodos i sig var väl helt ok,en utflykt till gamla stan är inte så dumt och går ganska snabbt med taxi från hotellet. Skulle nog åka tillbaka igen då man vet att man skulle få ut mer av barnaktiviteterna nu.


Tack för svaret! Har hunnit välja bort Mallorca till förmån för Rhodos eller Kos. Förtvivlat svårt att bestämma sig bara...

Otur att mattiderna stämde så dåligt för er. Vår son har en lite annan dygnsrytm (sover mellan 21 och 06.30 ungefär) så det skulle funka för oss på den fronten. Fanns det tak över barnpoolen? Är lite nojig med det trots att han har "mörkt" påbrå från både mig och framförallt sambon.

#171

Postad 18 april 2015 - 08:00

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Jag å familjen har varit 2ggr till Atlantica Princess..Vi har trivts mycket bra.
Helt ok hotell.
Bra mat,olika teman varje kväll.
Byxor å skor på,inga shorts å barfota.
Lunch äter man utkan
Ute baren öppnar 1000 :-)

Minsta barnpolen har "tak"
Sen finns de en mellan barnpool och en större .
De är helt ok.

Grymt bra personal .

Å vädret är underbart i början av sept,varmt i havet..Vi hade 34 grader i skuggan.Måste varit nära 30 i havet.

Perfekt om man har tänkt hålla kring hotellet å bara må gott,kanske göra en dagsutflykt.
Stranden är däremot kass.
Småsten hela stranden å 2-3 meter ut i vattnet.
Badskor en stor fördel.
Sen finns de ju inte såå mycket att se .

Finns ju hotell med badland osv som är vassare.
Andra sidan ön har perfekt sandstrand,blåser mindre....Inte för att de stör på andra sidan.
Bara skönt om de fläktar lite.

Edit
De bästa av allt är att de tar 15 minuter med buss från flyplatsen och flyget ner går snabbt.
Perfekt när man har barn.
Har testat att åka sent på kvällen och svintidigt..Men kan du välja åk tidigt .
Tror flyget lyfte 0600 sist så man var framme lagom till lunch..Helt perfekt motför att komma fram mitt i natten...

Och lägenheten var grymt fin.
2 våningar, dubbla balkonger,dubbla AC.2 toaletter..Däremot hade vi otur ett år och hade stora sovrummet mot scenen där de har underhållning men vi fick byta lägenhet utan problem.. Underhållningen håller ju inte på så länge men har man riktigt små barn kan de va besvärligt.

Pojken blev sjuk första året och vi fick fixa läkare mitt i natten och de funkade även helt ok.

Redigerat av moparman, 18 april 2015 - 08:33.


#172

Postad 25 augusti 2015 - 18:30

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Skall till Chicago om tre månader. Dollarkursen får gärna gå ned lite innan dess...
Bifogad fil  image.jpg   119,24K   0 Antal nerladdningar

#173

Postad 25 augusti 2015 - 18:39

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Sitter på hotellet på Cypern, proppmätt efter dagen buffé.

Åker hem på fredag, känns lite skönt å lite vemodigt.

Har då varit här i två veckor, känns lagom.



#174

Postad 25 augusti 2015 - 18:50

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

har ju varit ute och rest en del i sommar. Belgien, gotska sandön, Runt bland fjällen i norge och en tur till danmark. 

nästa år funderar jag på att åka lite längre bort och till något land med annorlunda kultur.  Funderar på Myanmar.  Någon som varit där?



#175

Postad 25 augusti 2015 - 19:52

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
Någon som varit på Kos nyligen? Har en resa bokad dit i slutet av säsongen och läser en del om flyktingkaos där... Känner mig inte sugen på att åka dit med barn och potentiellt bli rånad. Eller oroar jag mig i onödan?

#176

Postad 27 augusti 2015 - 14:46

FederalMano
  • FederalMano
  • Forumräv

  • 749 inlägg
  • 0

Någon som varit på Kos nyligen? Har en resa bokad dit i slutet av säsongen och läser en del om flyktingkaos där... Känner mig inte sugen på att åka dit med barn och potentiellt bli rånad. Eller oroar jag mig i onödan?

Så länge UD inte säger att man inte ska resa dit kan de ju inte va jättefarligt men samtidigt dumt att utsätta sig för fara i onödan i mitt tycke. Kan ju eskalera över en natt till att va fullständigt kaos. Kan annars varmt rekommendera Kos då det e en trevlig liten ö men inte just nu!



#177

Postad 27 augusti 2015 - 15:02

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

har ju varit ute och rest en del i sommar. Belgien, gotska sandön, Runt bland fjällen i norge och en tur till danmark. 

nästa år funderar jag på att åka lite längre bort och till något land med annorlunda kultur.  Funderar på Myanmar.  Någon som varit där?

 

Har det lugnat ner sig i Burma? När vi backpackade runt i Sydost-Asien för 10 år sen så blev vi avrådda från att resa dit. Vi hade annars planer på att ta oss landvägen från Thailand till Indien. 

 

Om du vill uppleva något annorlunda kan jag rekommendera att resa runt i Indien. Stora delar har en kultur som är väldigt främmande för oss i Europa.



#178

Postad 28 augusti 2015 - 18:34

FederalMano
  • FederalMano
  • Forumräv

  • 749 inlägg
  • 0

Någon som varit på Kos nyligen? Har en resa bokad dit i slutet av säsongen och läser en del om flyktingkaos där... Känner mig inte sugen på att åka dit med barn och potentiellt bli rånad. Eller oroar jag mig i onödan?

Har ett gäng ifrån jobbet som drog till Kos idag så kan återkomma med realfakta om en vecka när de kommer hem, eller förmedla deras Facebooks uppdateringar=)



#179

Postad 29 augusti 2015 - 09:06

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Har det lugnat ner sig i Burma? När vi backpackade runt i Sydost-Asien för 10 år sen så blev vi avrådda från att resa dit. Vi hade annars planer på att ta oss landvägen från Thailand till Indien. 

 

Om du vill uppleva något annorlunda kan jag rekommendera att resa runt i Indien. Stora delar har en kultur som är väldigt främmande för oss i Europa.

 

jadå det verkar inte vara några problem med att åka dit.  Har velat åka dit länge så blir det en längre resa så blir det dit. asiatours kör vettiga resor dit inkl inrikesflyg, guide, hotell, mat och flyg dit.  11 dagar för  ca 20000kr  känns väldigt prisvärt faktiskt.



#180

Postad 10 september 2015 - 12:01

FederalMano
  • FederalMano
  • Forumräv

  • 749 inlägg
  • 0

Någon som varit på Kos nyligen? Har en resa bokad dit i slutet av säsongen och läser en del om flyktingkaos där... Känner mig inte sugen på att åka dit med barn och potentiellt bli rånad. Eller oroar jag mig i onödan?

 

Har nu fått uppdatering från en som precis kom ifrån Kos. Enda stället det märktes på att de va lite turbulent var vid hamnen vid Kos stad. Men han sa att det verkade som att de som var där inte kom utanför det området. 



#181

Postad 10 september 2015 - 12:54

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 945 inlägg
  • 0

Vi ska till Turkiet med våra barn och min morsa och hennes gubbe... några mil utanför Alanya... gillar inte att det blivit så oroligt där nere... men hittils har UD inte avrått att åka ner, och då går det ju inte boka om heller... :unsure:

Iofs, vi ska till ett rent turistområde, inte till nån stad, men ändå...


Redigerat av Garrett, 10 september 2015 - 12:54.


#182

Postad 10 september 2015 - 13:13

Metalmartin
  • Metalmartin
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0

Bordar planet på måndag mot Florida (Miami,Tampa,Orlando & Daytona :) 



#183

Postad 10 september 2015 - 14:25

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Har nu fått uppdatering från en som precis kom ifrån Kos. Enda stället det märktes på att de va lite turbulent var vid hamnen vid Kos stad. Men han sa att det verkade som att de som var där inte kom utanför det området.


Skönt att höra! Tack för svaret. Var lite orolig med tanke på att man åker med småbarn. :)

#184

Postad 10 september 2015 - 18:44

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

San Fransisco den 23:e Oktober .. blir bara en vecka .. ska gå på OOW och se på Elton John, hade ju hoppats på en roligare artist, men gratis e gratis



#185

Postad 25 september 2015 - 06:41

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Örnsköldsvik nu i helgen. Hoppas bilden i katalogen stämmer med verkligheten.

 

bora-bora-snorkeler-tropical-beach.jpg



#186

Postad 25 september 2015 - 07:03

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

New York 28:e nov, 6 dagar.

 

Nån som vet vart man ska köpa Bluray?



#187

Postad 25 september 2015 - 07:50

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2 085 inlägg
  • 0

Japan 9 dagar! På betald arbetstid :)



#188

Postad 25 september 2015 - 07:59

Unregistered3f868d20
  • Unregistered3f868d20
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Amsterdam 22 okt i 5 dagar

#189

Postad 25 september 2015 - 09:24

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Japan 9 dagar! På betald arbetstid :)


Shit, Japan är ett drömresmål för mig. Coolt. Men med jobbet, då blir det väldigt uppstyrt?

#190

Postad 25 september 2015 - 09:40

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Ja, det är speciellt att resa med jobbet. Jag skall till Chicago en vecka om ett par månader men då blir det mycket work och lite fritid...



#191

Postad 25 september 2015 - 09:50

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Ja, det är speciellt att resa med jobbet. Jag skall till Chicago en vecka om ett par månader men då blir det mycket work och lite fritid...


Det är min bild av det också. De gånger jag har rest med jobbet så har jag knappt haft någon fritid. Det har varit studiebesök och sånt konstant. Är i konsultbranschen så det kanske är olika beroende på vad man jobbar med.

#192

Postad 25 september 2015 - 10:51

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2 085 inlägg
  • 0

Shit, Japan är ett drömresmål för mig. Coolt. Men med jobbet, då blir det väldigt uppstyrt?

 

Yes, man behöver inte ens tänka. Har en japansk kollega som planerar allt och ledsagar hela veckan.

Man är kanske lite nörd när man ser fram emot dagliga fabriksbesök, men det varvas med daglig sightseeing.

Det bästa är att allt jag måste prestera under resan är innan vi åker, väl på plats så är det inte jag som ska jobba.



#193

Postad 25 september 2015 - 11:14

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Jag åker till Nice för min far fyller 60 om ett par veckor, efter det blir det Fontanbleu utanför paris för klättring.

 

Sen i vår blir det island för klättring, efter det bär det av mot sweichz med jobbet då vi åker till Magic wood för klättring :P



#194

Postad 02 oktober 2015 - 01:39

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Fasingen, man trodde aldrig det skulle närma sig.

Men nuså, eller ja... två veckor kvar tills vi drar till Maldiverna.



#195

Postad 02 oktober 2015 - 16:52

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Fasingen, man trodde aldrig det skulle närma sig.
Men nuså, eller ja... två veckor kvar tills vi drar till Maldiverna.

Det är bara att gratulera! Vart ska ni? Själv var jag på Kuredu för en herrans massa år sedan.

#196

Postad 02 oktober 2015 - 22:27

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0

Det är bara att gratulera! Vart ska ni? Själv var jag på Kuredu för en herrans massa år sedan.


Mmm, Kuredu, dit drar jag om fem veckor. Laddade upp med nytt cyklop och snorkel igår. Några tips angående snorklingen, eller generellt för den delen?

#197

Postad 03 oktober 2015 - 00:09

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Det är bara att gratulera! Vart ska ni? Själv var jag på Kuredu för en herrans massa år sedan.

Ön heter Sun Island resort, har jag då för mig iaf :)

Ska bli helt sjukt häftigt.



#198

Postad 03 oktober 2015 - 14:04

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Mmm, Kuredu, dit drar jag om fem veckor. Laddade upp med nytt cyklop och snorkel igår. Några tips angående snorklingen, eller generellt för den delen?


Jag var där 1992, så det har ju hänt en del sen dess onekligen... Då fanns det bara spartanska bungalows med toalett och dusch ute längs med den södra delen vid båtpiren. Samt en huvudbyggnad med restaurang, reception. Samt ett jättefint dykcenter, där jag hyrde undervattens-kamera vid ett par tillfällen.

Snorklingen är helt underbar på husrevet runt hela ön. Kuredu är ju en ganska stor ö som tar c:a 1 timme att gå runt. Jag snorklade flera timmar varje dag och såg det mesta såsom haj, rockor, muräna, delfin och sköldpaddor. Veckan innan vi kom hade 5 sf mantor ( djävulsrockor) cirklat längst ute vid båtpiren i c:a 1 timme.

Så det finns egentligen inget behov av att åka iväg på några snorklingsutflykter. Har du dykcertifikat är det ju en annan sak. Vet att det fanns då iaf både tripper till båtvrak, grottor och nattdyk. Vi var ute på kvällsfiske en kväll. Bara rev och bete. Fick hur mycket fisk som helst! Det var häftigt. Du/ni kommer med säkerhet få en kanonsemester att minnas länge!

#199

Postad 03 oktober 2015 - 15:48

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
Det låter kanon. Var på Meedhupparu förra året och såg sköldpaddor, rockor, muränor och haj. Delfin är helt klart på listan över saker vi verkligen vill se.
Hoppas på det!
Tack för infon.

#200

Postad 29 oktober 2015 - 10:05

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Sticker till Madrid imorgon med min äldsta son. Höjdpunkterna blir ett par matcher med Real Madrid.

 

madrid_2509809b.jpg





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.