Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Zappiti Model ZAP4K

72 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Zappiti Player (Mediaspelare) 4 (0) Inga priser

#1

Postad 23 november 2014 - 12:54

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 940 inlägg
  • 1
Zappiti player (dune)

http://store.zappiti...-player-4k.html

REALTEK POWER
Thanks to the last generation of Realtek processor (RTD 1195), Zappiti player 4K offers a pristine image quality. The video material decoder allows to enjoy a perfect image fluidity (auto frame rate).

4K UPSCALING
Zappiti Player 4K upscales your video files up to UHD (3840x2160), it's 4x times Full HD! The high quality upscaling improves dramatically your video image quality!

ZAPPITI MEDIA CENTER V4 FRIENDLY
Zappiti Player 4K is compatible with Zappiti Media Center V4. Zappiti is a software for PC/MAC which manages automatically your media library for Movies and TV Shows by Genre, and offers an easy and smooth navigation via cover arts and synopsis. Filter your Movies and TV Shows with length, release date, alphabetical order. Edit all from your Zappiti Player 4K interface or with your PC/MAC computer.

TOTAL WIRELESS CONTROL
Control easily your Zappiti Player with the IR remote control or the Air mouse RF with backside keyboard (included accessories). You can also control the player with a wireless computer mouse.

PASSIVE COOLING SYSTEM
Thanks to its full metal box, Zappiti Player 4K is passively cooled and is absolutely fanless for an ultimate quiet experience.

FULL HD 3D
Zappiti Player 4K is a universal solution for Full HD 3D experience. With all the recents Codecs and 3D video support such as MVC,SBS, Top/Bottom, Zappiti Player 4K is an absolute reference for compatibility.

XBMC FRIENDLY
You're a fan of the XBMC (Kodi) App? No problem! Zappiti Player 4K is fully compatible with the Android App, already pre installed .

ANDROID PROOF
Zappiti Player 4K is compatible with Android Apps. Enjoy the streaming video services, VOD and SVOD, online music services, internet radio and games. Download all your Apps via Google Play and re organize your own Home Page with all your favorites Apps and widgets too (Weather, News, Photos...).


Supporting most all digital audio and video formats, codecs and file containers, including all modern video standards such as HEVC, H.265, with upscaling 4K, audiophile uncompressed HD audio with high resolutions up to 24 bit /192 kHz, the Zappiti Player 4K sets an entirely new standard. The all new Zappiti Player 4K is equipped with an internal 3.5” SATA HDD bay with hot swap function. Besides, it is equipped with USB 3.0 port and an SD memory card slot. The Zappiti Player 4K feature powerful Wi-Fi with 2 antennas and ethernet gigabit network capability. This new player is also compatible with the new Zappiti Media Center v4 application.


A universal media center

● Android: Android Apps friendly. Easy access with streaming contents providers, VOD/SVOD, catch up TV, musical playback, social networks, news, weather info, trailers, games, internet radio and more…
● Up-Scaling 4K: Display your videos with an ultra high quality upscaling Ultra HD 4K (3840x2160 and 4096x2160).
● 3D video friendly: Supports most of the 3D video formats such as BD ISO 3D, MVC, SBS, and Top/Bottom.
● Network Player: Connect your player on a local network and enjoy your content from a PC, a MAC or a NAS via UPnP or SMB.
● MKV Player: Playback HD and SD video in MKV containers and other modern video file formats, including top quality HD video with very high bit-rates > 120Mbp/s.
● HDD Rack Option with Hot Swap Function: Easily and quickly insert and exchange internal 3.5’’ SATA HDDs.
● USB Ports: Conveniently connect HDDs, USB flash drives, USB card readers and other USB storage devices without a USB hub.
● USB Port 3.0: Read or copy your files in high speed.
● Full Range of A/V Connectors: S/PDIF Optical Audio outputs, AV analogue output via an adaptor, HDMI CEC outpout to simplify the connection of any device.
● Multichannel home cinema audio: bitstream, downmix stereo.
● High-Quality Music Playback: Plays very high-quality (up to 192 Khz / 24-bit) music files in various formats. (FLAC, AIFF, ALAC, WavPack, Monkey's Audio APE, DTS, AC3, etc.).
● Video Output Flexibility: Output video in any resolution and format from SD to 1080p (24p/PAL/NTSC) and Ultra HD (3840x2160, 24p/25p/30p) and 4K (4096x2160, 24p).
● Many shortcuts and advanced playback features:
Caps 1 to 9: Direct access from 10 to 90% of the file.
Cursor left and right: 10s rewind and forward.
● Playback memory: Resume playback from the last position.
● Long range IR remote: The Zappiti Player 4K is provided with an IR remote. Possibility of learning the remote with a universal remote.
● Air Mouse / Long range RF keyboard: Android Apps can be controlled via a RF Air Mouse. The backside of the remote feature a keyboard.
● Computer Mouse Friendly: Connect a computer mouse (air or not) to control the player and Android Apps.
● Advanced File Browser: Convenient file browser with powerful file management (copy, move, delete, rename, organize, sort).
● Open GUI: Add your own Android Apps, customize the Home Page of the player, add any widgets (weather, news, date and time...).



Zappiti Media Center V4 friendly

● Zappiti Media Center interface: Cover arts exploration system for your Movies, TV Shows and musical files with presenting informations (subtitles, actors, director, release date, ...). Automatic indexation of Movies and TV Shows by category.
Attention! A PC or a Mac is needed to run the indexation. An internal analyzing system is still at work.
● Search Engine: Easy access to your movies or TV Shows thanks to Zappiti powerful search engine combined with smart filters (actors, director, length, ratings, release date, ...).
● Zappiti edit functions: edit or delete the movie covers directly via the remote control.
Change the posters, edit the groups, edit the synopsis, change the genre of the movie, etc….
● Zappiti on start: Launch automatically Zappiti Media Center on start of the player via Android AutoStart App.
● Video sharing: Share your videos with your friends or family (require the possession of a Zappiti Player 4K or a MAC or PC).



Technical Specifications

● Processor: Realtek RTD1195.
● CPU: Dual core CPU.
● GPU: Dual core GPU.
● DSP: Video and Audio DSP with hardware acceleration .
● Cache: 512 KB L2.
● Connectors: HDMI 1.4 CEC, 2x USB 2.0 (at the back), 1x USB 3.0 (side), Audio/Video analogue output, Optical S/PDIF output, Ethernet 10/100/1000 Mb/s, Wi-Fi 802.11b/g/n, SD Card reader / MMC (side), AC connector, AC button On/Off (at the back), LED display on front switchable with a physical button .
● Internal storage: Hot swap internal SATA HDD 3.5" rack (not included). To transfer your data, connect your HDD in a docking station for eSATA / USB 3.0 for a high speed transfer between your computer and your HDD. You can also transfer your data via Wi-Fi or Ethernet Gigabit. You can finally copy/paste your files in your internal HDD from an external HDD connected via USB 3.0.
● Media sources: External HDD (USB), USB devices (USB flash drive, USB card reader, etc), built-in SD card reader (SD/SDHC/MMC), PC and NAS in local network (SMB, UPnP, HTTP), other Internet and local network media sources.
● Internet navigator: Opera, Chrome. (Possibility of installing other browsers).
● Widgets: Weather, News, Date and Time. (Possibility of installing other widgets).
● DLNA: Full support of DLNA standard (1.5 or 2.0).
● DRM: PlayReady, Widevine, HDCP, DTCP-IP.
● Video Codecs: HEVC, H.265, MVC, AVC, MPEG-2, MPEG-4, XVID, DIVX, WMV9, VC-1, H.264/x.264, CVD 1.0/2.0, SVCD, AVS, H.253, Sorenson Spark L70, VP8 ; Very High Speed video bitrates supported up to 120Mbit/s.
● Video Files format: 3D BD ISO, BD ISO, BDMV, MKV, MPEG-TS, MPEG-PS, M2TS, VOB, AVI, MOV, MP4, QT, WMV, DVD-ISO, VIDEO_TS, AVCHD 2.0 (AVCHD 3D, AVHD Progressive, and AVCHD 3D / Progressive).
● Video Output Flexibility: Output video in any resolution and format from SD to 1080p (24p/PAL/NTSC) and Ultra HD (3840p 24p/25p/30p) and 4K (4096p, 24p).
● Video output framerate: automatic (according to the played content) and manual.
● Audio Codecs: AC3, DTS MPEG, AAC, LPCM, ALAC, AIFF, WAV, VSELP, FLAC, Ogg/Vorbis; lossless and audiophiles formats support (up to 192 kHz / 24-bit).
● Multichannel Audio HD: Pass through and stereo downmix.
● Subtitles formats: SRT (external), SUB (MicroDVD) (external), text (MKV), SSA/ASS (MKV, external), VobSub (MP4, MKV, SUB/IDX external), PGS (BD ISO, BDMV, M2TS), DVBSUB (DVB-T, DVB-S, DVB-C).
● 3D Hardware acceleration: OpenGL.
● Photo files format: JPEG, HD JPEG.
● Audio playback functions: Wide variety of audio playback available via download from the player from Google Play with albums cover arts display and audio lossless support. (HD sound and Codecs support depend on the Apps).
● Supported Formatting: FAT16/FAT32 (read-write), EXT2/EXT3 (read-write), NTFS (read-write), Mac OS enhanced (read-write).
● Ethernet: 10/100/1000 Mb/s.
● Wi-Fi: IEEE 802.11n with 2 antennas.
● Network playback: Special optimisation of the network, guaranteeing better performances of the local network playback no matter which type of media thanks to SMB protocol (3D BD ISO included) via Gigabit Ethernet or Ethernet 10/100.


Dimensions
281 x 188 x 50 mm

Weight
1.3 Kg (with antennas)

Country of origin
Design: France
Software development: France
Graphic interface and design: France
Firmware development: China
Parts and mounting: China

Warranty
2 years

Dyr, men vad tror annars ni om denna ?
Hittar ingen info om den fixar 23,976 ut och inte bara 24/50/60hz

Redigerat av 22mc, 23 november 2014 - 13:37.


#2

Postad 23 november 2014 - 13:15

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0
Hittar bara 24, 25 & 30.

#3

Postad 23 november 2014 - 22:43

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0
Tråd startad på Kodiforumet: http://forum.kodi.tv....php?tid=209566

#4

Postad 23 november 2014 - 23:17

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Inte för att vara sån, men..... att det skulle vara Dune som gör denna spelare ställer jag mig högst skeptisk till. Tycker det mer liknar en android-låda bland alla andra, bortsett från Zappiti-tillägget. Android-låda är inget som gör mig uppspelt direkt. Men, jag kan ha fel - det har hänt förr.

#5

Postad 24 november 2014 - 23:21

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0
Alldeles för dyr för att vara intressant.

#6

Postad 25 november 2014 - 12:27

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0
Den kommer att hantera 23,976.

Jag tycker tvärtom Raskus, det oroar mig att den är så billig. B)

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#7

Postad 25 november 2014 - 14:48

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Alldeles för dyr för att vara intressant.

Du ska nog hålla dig till Chromecast istället,

#8

Postad 25 november 2014 - 15:11

Magne
  • Magne
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
Hittar ingen motsvarande Dune-spelare.

#9

Postad 25 november 2014 - 15:46

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 940 inlägg
  • 0
Beror helt på om den fixar 23,97 hz annars finns det likvärdiga billigare alt

#10

Postad 26 november 2014 - 10:15

dalle
  • dalle
  • Forumräv

  • 534 inlägg
  • 0
Den stora poängen, bortsett från att den (enligt specen) kan spela upp alla tänkbara format, är väl 4K-upplösningen? Då är väl HDMI 1.4 en begränsning? Är det någon som vet hur det är med Netflix 4K-strömmar, deras "vanliga" strömmar kör väl 60Hz?

#11

Postad 26 november 2014 - 19:27

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Den stora poängen, bortsett från att den (enligt specen) kan spela upp alla tänkbara format, är väl 4K-upplösningen? Då är väl HDMI 1.4 en begränsning? Är det någon som vet hur det är med Netflix 4K-strömmar, deras "vanliga" strömmar kör väl 60Hz?


Med största sannolikhet kommer Netflix inte streama i 4K till varken denna eller andra mediaspelare - exempelvis fungerar 1080p idag endast i några få utvalda spelare som har en "native" app såsom AppleTV3 och Amazon FireTV - de andra får nöja sig med Netflix vanliga android-app som endast har SD.

4K från Netflix finns endast som app i ett fåtal utvalda TV-apparater.

#12

Postad 27 november 2014 - 13:51

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Med största sannolikhet kommer Netflix inte streama i 4K till varken denna eller andra mediaspelare - exempelvis fungerar 1080p idag endast i några få utvalda spelare som har en "native" app såsom AppleTV3 och Amazon FireTV - de andra får nöja sig med Netflix vanliga android-app som endast har SD.

4K från Netflix finns endast som app i ett fåtal utvalda TV-apparater.

support för Netflix och streaming i 1080p kom väl med Android 4.3 om jag inte minns fel.

#13

Postad 27 november 2014 - 14:18

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0
Om betänker diskussionen om 4K som finns i t.ex. den här tråden gällande vilka krav som ställs på bildvisaren för att man ska nytta av 4K kan man i nästa steg på vilken nytta man har av det i en billig streamer... :rolleyes:

Jag minns tyvärr inte källan nu, men jag har sett en jämförelse mellan "HD" hos olika streamingtjänster. Där kunde man se att det var rätt stor skillnad på mängden data som sändes ut, även om upplösningen var hög. Det är inte bara 4K som behövs för att bilden ska bli bra.

#14

Postad 27 november 2014 - 14:38

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Om betänker diskussionen om 4K som finns i t.ex. den här tråden gällande vilka krav som ställs på bildvisaren för att man ska nytta av 4K kan man i nästa steg på vilken nytta man har av det i en billig streamer... :rolleyes:

Jag minns tyvärr inte källan nu, men jag har sett en jämförelse mellan "HD" hos olika streamingtjänster. Där kunde man se att det var rätt stor skillnad på mängden data som sändes ut, även om upplösningen var hög. Det är inte bara 4K som behövs för att bilden ska bli bra.

Här kan du gräva ner dig i skillnader mellan streaming tjänster vs blu ray.

http://www.avsforum....us-blu-ray.html

Redigerat av jimjans, 27 november 2014 - 14:43.


#15

Postad 27 november 2014 - 17:27

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

support för Netflix och streaming i 1080p kom väl med Android 4.3 om jag inte minns fel.


Det är möjligt, men det är endast på ett antal apparater som det faktiskt fungerar.

Under Android är det (vad jag vet) endast Nexus-plattor, chromecast och Amazon FireTV som 1080p fungerar på - antagligen även på nya Nexus player, men på i princip alla andra android-baserade surfplattor och mediaspelare är det endast SD.

Här finns en wikipedia-sida med olika enheter för Netflix och upplösningen de klarar:

http://en.wikipedia....patible_devices

Angående 4K eller Ultra HD så har Netflix en egen sida över vilka TV-apparater det fungerar med, och det är endast där det fungerar, alltså inte på några mediaspelare alls:

https://help.netflix.com/en/node/13444

#16

Postad 27 november 2014 - 17:53

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Det är möjligt, men det är endast på ett antal apparater som det faktiskt fungerar.

Under Android är det (vad jag vet) endast Nexus-plattor, chromecast och Amazon FireTV som 1080p fungerar på - antagligen även på nya Nexus player, men på i princip alla andra android-baserade surfplattor och mediaspelare är det endast SD.

Här finns en wikipedia-sida med olika enheter för Netflix och upplösningen de klarar:

http://en.wikipedia....patible_devices

Angående 4K eller Ultra HD så har Netflix en egen sida över vilka TV-apparater det fungerar med, och det är endast där det fungerar, alltså inte på några mediaspelare alls:

https://help.netflix.com/en/node/13444

en del enheter på den sidan som inte är med men har stöd för 1080p Oppo bl.a . Tror även fler plattor fick stöd för hd i samband med kitkat 4,4 bla z2 m.m.

#17

Postad 27 november 2014 - 18:22

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

en del enheter på den sidan som inte är med men har stöd för 1080p Oppo bl.a . Tror även fler plattor fick stöd för hd i samband med kitkat 4,4 bla z2 m.m.

När det gäller just mediaspelare så måste den nog ha en egen "native" app för att man ska få 1080p eller högre i dagsläget - så som det fungerar till AppleTV3, Amazon FireTV och (utgår jag från) Nexus Player. Den "vanliga" Netflix appen man tar hem från google play till alla andra android-baserade mediaspelare (Minix, Tizzbird, Tronsmart, OpenHour mfl) har endast SD-upplösning.

Ingen vet väl vad som händer i framtiden men det är ju högst osannolikt att det kommer native apps till andra spelare än de från Apple/Google/Amazon - så 4K till denna spelare (Zappiti ZAP4K) från Netflix känns tyvärr ganska avlägset.

Det kan ju dock hända att de släpper 1080p fritt till alla spelare - vi får väl hoppas att det händer i framtiden :)

#18

Postad 15 december 2014 - 05:26

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Pratade med supporten gällande 4k-sändningar då jag har 1080p via min LG idag men kan välja att spela upp 4k-sändningar som dock nedskalas till 1080p.
De sa att allt beror på efterfrågan. I USA sänder de med 4k, det material som finns i den upplösningen vill säga.

Hörde nog med intresserade av sig och önskade sig det här i Sverige så var chansen stor att det släpptes fritt. Det lät inte alls som att det skulle vara bundet till vissa uppspelare. Time will tell. Jag registrerade mitt önskemål i alla fall.

I övrigt så har jag beställt en Zappiti 4K. 2400:- inkl frakt är helt OK med tanke på vad de kostat tidigare.
Ser fram emot att testa nya Zappiti som kommer med denna, även XMBC samt alla Android-appar som Youtube, netflix osv.

Det blir mest troligt ett stort lyft från min HDI Dune Base 3.0 som gjort ett grymt jobb!

#19

Postad 15 december 2014 - 05:39

Lunden73
  • Lunden73
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Hej!
Ska bli intressant att höra en recension av dig när du fått den. Jag är också intresserad. Jag gillar när det är en kombination av en riktig mediespelare för lagrade filmer men samtidigt möjlighet att se streamat från xbmc och Netflix.

/Hans

#20

Postad 15 december 2014 - 05:53

Lunden73
  • Lunden73
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Läste nu att man måste använda en dator för indexeringen. Innebär det att man måste ha en dator på hela tiden för att det ska fungera eller är det bara när man gör indexeringen?

Hans

#21

Postad 15 december 2014 - 06:04

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0

Hej!
Ska bli intressant att höra en recension av dig när du fått den. Jag är också intresserad. Jag gillar när det är en kombination av en riktig mediespelare för lagrade filmer men samtidigt möjlighet att se streamat från xbmc och Netflix.

Läste nu att man måste använda en dator för indexeringen. Innebär det att man måste ha en dator på hela tiden för att det ska fungera eller är det bara när man gör indexeringen?

Hans


Kan återkomma så snart som den dyker upp. Hoppas på leverans inom 4 veckor som senast.

Du gör indexeringen på en dator och sedan sparas den på en server t.ex. eller lokalt på din Dune. Så du behöver inte ha datorn igång.

#22

Postad 15 december 2014 - 06:37

Lunden73
  • Lunden73
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Vart har du beställt din?

Hans

#23

Postad 15 december 2014 - 06:40

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
http://store.zappiti...-player-4k.html

Gratis frakt just nu, vet inte om priset kommer att justeras upp senare heller då det är förbeställningar nu.
De ska finnas färdiga för leverans innan månadens slut tydligen.

#24

Postad 16 december 2014 - 08:15

rojo_98
  • rojo_98
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Tycker detta verkar vara den intressantaste spelaren på marknaden just nu om den inte är allt för buggig. Söker en ersättare till min gamla Xtreamer. Vill gärna höra en recension så fort någon har testat den.

#25

Postad 16 december 2014 - 08:47

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Om jag förstått det hela rätt av det jag läst så har inte Realtek förhandlat färdigt med DTS gällande ljudcodec till detta chip än. Så det är möjligt att det inte kommer finnas DTS-HD-MA till denna vid släpp, vilket gör spelaren totalt ointressant. Dolby och True-HD är nog inte ens att hoppas på.

Frågan är hur Zappiti resonerar, för de som kommer från en Dune-spelare, tidigare Zappiti-player - lär inte godta vilka försämringar som helst vad gäller funktionalitet när det kommer till fil-spelning, oavsett hur snyggt, bekvämt och hur många appar som finns i spelaren.

#26

Postad 16 december 2014 - 08:51

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
HDI Dune 3.0 & resten av deras ny modeller var/är ju de allra bästa spelarna fram till dagens datum enligt mig.
Visst, man har inte appar osv men de spelar ju upp allt man kan tänka sig, och korrekt.

Med den här spelaren verkar man få det bästa av båda världarna.

Inget jätteproblem för min del med DTS-HD MA men förhandlingar pågår ju som du säger, så inget är omöjligt än.
Jag har ju denna spelare för 99% filuppspelning. Vill jag åt HD-spåren på någon specifik film så får man slänga in en skiva i BD-spelaren.

#27

Postad 16 december 2014 - 11:19

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Drog iväg en fråga till Zappiti själva och fick till svar att Realtek hade fixat detta och att de inväntade en ny firmware nu från Realtek med 100% stöd.

Så det låter ju helt klart lovande.

#28

Postad 20 december 2014 - 23:38

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Nu är stödet implementerat och testat. TrueHD, DTS-HD MA och Atmos fungerar fint.
Ser fram emot leverans. :)

#29

Postad 21 december 2014 - 12:10

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 940 inlägg
  • 0
Känns inte aktuell innan detta är fixat

Re: Source direct?
Postby Christophe Cherel » Tue Dec 02, 2014 5:57 pm

Jonesthegas wrote:
Will this new player automatically output the source file framerate and resolution (like source direct on muy Oppo BluRay player)?

Not yet. We'll try to add this feature in the future in Zappiti application in the Zappiti Player 4K. But I'm not sure if it's possible. We have to find a way to set the resolution by a special code but we don't have this code yet. We have to ask to Realtek.

#30

Postad 21 december 2014 - 13:33

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
99.9% av allt jag ser är i 1080p och 24fps. Men ser man mycket annat så förstår jag att det är ett problem. För min del så spelar det ingen som helst roll.

#31

Postad 01 januari 2015 - 09:41

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

  • 555 inlägg
  • 0
HDMI 1.4 så den kommer inte kunna spela upp 4K material i full upplösning ?

#32

Postad 01 januari 2015 - 09:59

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Den är knappast redo för den nya Blu-ray 4K-standarden som ska komma framöver.
Problemet är med spekulationerna ute idag om vad 4K kommer att kräva, så finns det knappt någon spelare eller uppspelare (som projektor) som tycks klara den. Läs runt på Avsforum.com så ser du dilemmat.

Jag ser det här som en perfekt mellanlandning i uppspelare. :)

#33

Postad 03 januari 2015 - 09:52

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

  • 555 inlägg
  • 0
Den låter klart intressant, bara Xbmc klarar av att fixa Iso och 3D så blir de ett köp.
Enda som tar emot är Android hehe

#34

Postad 03 januari 2015 - 18:01

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Överväger starkt att byta ut min Oppo 93a mot denna spelare, avsaknaden av HDMI 2.0 gör mig ingenting alls eftersom det finns ändå inget material tillgängligt som skulle dra nytta av den högre överföringen. 4k blu-ray ryktas ju komma nån gång sent nästa år.
Spontant är det två grejer jag saknar, att kunna skicka source direct & att den inte klarar 1080p Netflix. Annars tycker jag den ser väldigt intressant ut.

Ska bli intressant att läsa lite användar omdömen snart.

#35

Postad 04 januari 2015 - 21:09

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Funderar på om det är värt att satsa på en 7200 rpm disk istället för en 5400, vad tror ni? Hur stor är skillnaden och kommer det märkas mycket vid navigering i spelaren?

#36

Postad 04 januari 2015 - 21:20

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Du märker nog ingen som helst skillnad skulle jag tro.

#37

Postad 04 januari 2015 - 21:21

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Nej, antagligen inte. Har själv alltid kört med 5400 tidigare så har inget att jämföra med. Lutar åt en sån här tror jag https://www.prisjakt...t.php?p=2740932

#38

Postad 04 januari 2015 - 21:24

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Kolla bara så att det inte är en disk som automatiskt går ned i standby. Vissa "green" diskar har det programmerat i sin firmware....Alltså diskar som ska vara energisnåla.

#39

Postad 04 januari 2015 - 21:33

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Bra tips! Får kolla upp det, det finns nämligen också en 6TB "red" som enligt specen på prisjakt inte skiljer på nåt vad jag kan se men det är möjligt att automatisk standby är det som skiljer dem åt.

#40

Postad 10 januari 2015 - 19:55

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Har beställt denna spelare nu och inväntar leverans nån gång efter den 20 jan. Återkommer med omdöme då.

#41

Postad 20 januari 2015 - 20:02

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Första batchen av spelarna kommer att levereras ut 22/1 enligt Christophe på Zappiti. Min order ligger i andra batchen med preliminärt utleverans i början på feb.

Redigerat av Mentos, 20 januari 2015 - 20:02.


#42

Postad 20 januari 2015 - 20:20

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Yep, min är på väg i dagarna.

#43

Postad 22 januari 2015 - 15:19

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

  • 1 742 inlägg
  • 0
Ska bli spännande att höra era synpunkter när ni får spelarna.

#44

Postad 22 januari 2015 - 17:01

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Skrev ett förslag på deras "suggestion page" över möjliga implementeringar i Zappiti och bad om möjligheten att få lägga intros i en mapp som sedan Zappiti spelar upp innan filmen startar.
Man kan alltså lägga t.ex. DTS & DD-intros i en mapp och sedan slumpas ett av de fram när du startar valfri film i deras GUI.

Om någon fler gillar denna idé så rösta gärna på den!

http://zappiti.userv...t-la-lecture-de

Redigerat av Jonas__W, 22 januari 2015 - 17:01.


#45

Postad 22 januari 2015 - 17:04

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 1
Bra idè Jonas! Har röstat på den nu.

#46

Postad 23 januari 2015 - 10:11

dalle
  • dalle
  • Forumräv

  • 534 inlägg
  • 0
Låt mig kolla om jag fattat det hela som du tänkt dig. Du vill alltså att det skall ta längre tid innan du får se din film? Vill du ha 20 minuter reklam också så det blir som på bio?

#47

Postad 23 januari 2015 - 10:18

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Haha, när det är ju högst frivilligt att slå på funktionen var tanken.
Passar det inte dig så låt bara bli den.
10sek intro har jag tid med, tydligen inte du?

Hade du något mer drygt du ville tillägga?

#48

Postad 23 januari 2015 - 13:19

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Haha, när det är ju högst frivilligt att slå på funktionen var tanken.
Passar det inte dig så låt bara bli den.
10sek intro har jag tid med, tydligen inte du?

Hade du något mer drygt du ville tillägga?

Kan du inte köra kodi på den? Den har ju redan plugin för denna funktion.

#49

Postad 23 januari 2015 - 13:31

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Vet inte vad kodi är, får kika lite.

#50

Postad 23 januari 2015 - 13:58

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Vet inte vad kodi är, får kika lite.

Nya namnet på xbmc...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.