Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Pioneer DVR-645H *

736 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pioneer DVR-440H 80GB (DVD-spelare) 1 8 (7) Inga priser
Pioneer DVR-540HX 160GB (DVD-spelare) 1 6,33 (2) Inga priser
Pioneer DVR-540H 160GB (DVD-spelare) 1 7,25 (3) Inga priser
Pioneer DVR-540HXN 160GB (DVD-spelare) 1 7,5 (5) Inga priser
Pioneer DVR-545HX 160GB (DVD-spelare) 9 8,8 (24) Inga priser
Pioneer DVR-545H 160GB (DVD-spelare) 1 8,17 (5) Inga priser
Pioneer DVR-645H 250GB (DVD-spelare) 1 8,5 (9) Inga priser
Pioneer DVR-940HX 500GB (DVD-spelare) 1 8,4 (4) Inga priser
6 relaterade trådar

#101

Postad 16 juni 2006 - 09:58

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0
Tycker också att det är märkligt tyst. Har inte gjort min research men verkar som om stora skillnaderna mellan olika dvr är användargränssnitt(där Pio verkar bäst) och vilken signal de skickar. Jag kommer främst använda min dvr för inspelning/chaseplay och köra tvsignal genom den så jag har inte satt ner foten för vilken det blir. Lutar åt 440 men LG och Pana verkar ha ett par intressanta oxå

#102

Postad 20 juni 2006 - 11:21

Unregisteredac9fc2b7
  • Unregisteredac9fc2b7
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0
Ja ni....

Jag var ner till en av stadens HiFi handlare och pratade med dom igår angående dessa kommande spelare.

Dom ringde upp sin "Pioneerkille" och fick följande info.

DVR-540 ska komma i en ytterligare version med kortplats till sin digitala mottagare. Så du kan använda Boxerkortet.

DVR-545 ska komma Sep-Okt. (En 540 med HDMI ut)

DVR-940 (Höst) Ett flaggskepp som ska ha samma prestanda som deras grymma DV-989AVi..
Den ska visst ha "ALLT"

There is no eeeeend to this. :D

Kom ihåg en sak alla ni som läser detta... Don´t kill the messenger.. :D

#103

Postad 21 juni 2006 - 07:43

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0
Spännande... fan, man kommer aldrig att kunna bestämma sig.

#104

Postad 27 juni 2006 - 08:43

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Hej!
Jag tycker också att det verkar lite tyst om dessa maskiner, kanske det beror på avsaknaden av HDMI? Tycker därför att det verkar väldigt intressant med den kommande Pioneer DVR-545:n. Kan nog tänka mig att vänta på den... Har annars fått upp ögonen för JVC DR-MH300. Lillebrodern JVC DR-MH200 fick väldigt gott betyg av "Ljud & Bild hemma". Båda har 160GB hårddisk, DV-ingångar. Endast 300-modellen har fått HDMI. De fick beröm för bra bildkvalité, sitt fina CD-ljud och lätta, svenska menysystem. Kostar enl. Prisjakt från 4576kr samt 3895kr.

Skulle vara kul att höra någon som har el. har testat dem i verkligheten! Så att man kan få lite klarhet i vad man ska köpa. ;) Hoppas att Pioneer 545 kan matcha JVC:n i pris också…

Thomas

Ps. Jag vet inte hur bra "Ljud & Bild hemma" är. Får lite intryck av att de inte är lika nogranna som andra facktidningar??

Redigerat av Thomas S., 27 juni 2006 - 08:47.


#105

Postad 30 juni 2006 - 09:40

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

  • 604 inlägg
  • 0
Ingen av dessa har väl digitaltuner?

Hej!
Jag tycker också att det verkar lite tyst om dessa maskiner, kanske det beror på avsaknaden av HDMI? Tycker därför att det verkar väldigt intressant med den kommande Pioneer DVR-545:n. Kan nog tänka mig att vänta på den...  Har annars fått upp ögonen för JVC DR-MH300. Lillebrodern JVC DR-MH200 fick väldigt gott betyg av "Ljud & Bild hemma". Båda har 160GB hårddisk, DV-ingångar. Endast 300-modellen har fått HDMI. De fick beröm för bra bildkvalité, sitt fina CD-ljud och lätta, svenska menysystem. Kostar enl. Prisjakt från 4576kr samt 3895kr.

Skulle vara kul att höra någon som har el. har testat dem i verkligheten! Så att man kan få lite klarhet i vad man ska köpa.  :)  Hoppas att Pioneer 545 kan matcha JVC:n i pris också…

Thomas

Ps. Jag vet inte hur bra "Ljud & Bild hemma" är. Får lite intryck av att de inte är lika nogranna som andra facktidningar??

<{POST_SNAPBACK}>



#106

Postad 30 juni 2006 - 10:02

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Nä, det har dom inte. Men det gör inget att jag inte kan se TV-sändningar i surround. (Har ComHem analoga basutbudet idag) Vill jag ha det måste jag beställa tjänsten på något sätt och då kan man ju få en digitaltuner den vägen istället. Just nu räcker det med att jag har bio genom dvd:n. Pioneer´s kan man dock få med tuner.(DVR-540HXN-S)

Eller tänker jag fel?

T

#107

Postad 30 juni 2006 - 14:43

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

  • 604 inlägg
  • 0
Största skillnaden mellan analog/digital-TV tycker jag är att man många gånger får äkta anamorfisk widescreen. På de mer "seriösa" kanalerna alltså, SVT, TV4 canal+

#108

Postad 16 juli 2006 - 16:16

Farbror_Barbro
  • Farbror_Barbro
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Beställde precis en 540HXN-S från fyndbörsen. Vet inte exakt när den släpps, så jag får vänta och se. Är riktigt spänd på att få se vad den kan göra. Är min första recorder så jag har iofs inget att jämföra med direkt. Antar att det är flera här som väntar?!

#109

Postad 23 juli 2006 - 18:55

Unregisteredac9fc2b7
  • Unregisteredac9fc2b7
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0
I specarna till 540:n står det ett max antal titlar.

Max 999 titlar.

Hmmm, stämmer verkligen det? Det fyller man ju upp första dan! Man vill ju lägga in massor av Mp3 och jpg:s och framförallt kunna spela in en del.

999 titlar äts då väldigt snabbt upp. <_< Ni som köpt denna, fungerar det så?? Eller är det nåt som Pioneer har någon bot på med en mjukvaruuppgradering kanske.

Mvh Daniel

#110

Postad 23 juli 2006 - 19:59

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
999 titlar = 999 cd-skivor, varje skiva kan innehålla upp till 99 spår (enligt bruksen), jag har dock lagt in mp3 från en cd-skiva med över 100 spår...
Så enligt bruksen ska det gå att lägga in 999*99 låtar, om jag fattar det hela rätt

elis

#111

Postad 23 juli 2006 - 20:04

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlägg
  • 0
Inspelaren kan kopiera upp till 999 album;ett album kan innehålla upp till 99 spår, alltså totalt 98901 filer.

EDIT: hoppsan var lite sen där <_<

Redigerat av HkanW, 23 juli 2006 - 20:08.


#112

Postad 24 juli 2006 - 11:55

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0
Skönt med lite drag i den här tråden!

Är det någon som hittat någon mer info om de spelare som ryktas komma in? (DVR-xx5) Det verkar som att det finns mer rykten än handfasta saker att ta vara på där....

En annan sak: hur var det med att Pioneer skulle lägga ned tillverkningen på DVD-recorders? Är det bekräftat eller inte?

Edit: Verkar som de sänker priserna i alla fall: http://www.areadvd.d...issenkung.shtml

Redigerat av Unregistered2956b483, 24 juli 2006 - 11:57.


#113

Postad 24 juli 2006 - 13:15

Unregisteredac9fc2b7
  • Unregisteredac9fc2b7
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0

999 titlar = 999 cd-skivor, varje skiva kan innehålla upp till 99 spår (enligt bruksen), jag har dock lagt in mp3 från en cd-skiva med över 100 spår...
Så enligt bruksen ska det gå att lägga in 999*99 låtar, om jag fattar det hela rätt

elis

<{POST_SNAPBACK}>


...puh! Är det lika med Jpg:s också? Där får man ju plats med väldigt mycket bilder på en cd skiva.
Fungerar det förresten bra med fotovisning?

#114

Postad 24 juli 2006 - 14:39

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlägg
  • 0

.....................................................

Är det någon som hittat någon mer info om de spelare som ryktas komma in? (DVR-xx5) Det verkar som att det finns mer rykten än handfasta saker att ta vara på där....

En annan sak: hur var det med att Pioneer skulle lägga ned tillverkningen på DVD-recorders? Är det bekräftat eller inte?

............................................

<{POST_SNAPBACK}>


Kolla in inlägg 102 ovan

Nej Pioneer skall inte lägga ned tillverkningen av DVD-Recorders.

#115

Postad 24 juli 2006 - 18:02

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

...puh! Är det lika med Jpg:s också? Där får man ju plats med väldigt mycket bilder på en cd skiva.
Fungerar det förresten bra med fotovisning?

<{POST_SNAPBACK}>



Enligt instruktionsboken "Högst 999 filer eller 99 mappar kan visas, men om det finns fler
filer/mappar på skivan kan du ändå titta på dessa genom att använda omladdningsfunktionen"

Jag tror inte att det går att lägga några jpg:s överhuvudtaget på HDD'n

Jag inte testat fotovisning själv på recordern, men det blir väl så småningom...

elis

#116

Postad 25 juli 2006 - 07:44

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlägg
  • 0
Här har ni lite om vad som kommer i höst:

New HDMI Hard Disk Drive DVD Recorders

Three new Hard Disk DVD recorders, each featuring an HDMI output, advanced video processing and entertainment functions, will be available in October.

The new recorders will be even easier to use and incorporate a new, superior video processing chipset that will meet all your high definition home entertainment needs – whether it’s playing a movie, recording content, listening to music or browsing digital photographs.

At a glance, the new line-up includes:

The DVR-645H, with integrated analogue TV tuner and 250GB hard disk, capable of storing up to 711 hours of video.
The DVR-545HX, with integrated digital (DVB-T) tuner, with 160GB hard disk (capable of storing up to 455 hours of video)
The DVR-545H, with integrated analogue TV tuner, also with 160GB hard disk

Both the DVR-545HX and DVR-645H feature a DV-input (so recording from your digital camcorder is straightforward, via a single cable) and an ‘Entertainment Engine’, our new digital multimedia platform.

All new models provide multi-format recording and playback for DVD-R (including Dual Layer), DVD-RW, DVD+R (including Double Layer), DVD+RW and DVD-RAM.

Here's what's new in the line-up:

Advanced picture processing
The new line-up incorporates a Video Quality Enhancer (VQE), which is a core video chipset traditionally used in our high-end DVD recorders and players. A newly-designed VQE10 enables a scaling option up to 1080i video format, delivering enhanced and accurate picture processing.

The HDMI interface allows perfect full-digital video and sound reproduction signals over a single cable without signal deterioration .

More entertainment and flexible multi-tasking
The line up includes the popular Digital Audio Jukebox feature, which provides quick access to music content. With the touch of a button, you can rip your favourite CDs to the hard disk or copy WMA or MP3 files at high speed. You can then easily search and play your albums using the on-screen Juke Box Navigator.

A new innovation for this line-up is the ‘Entertainment Engine’, included in the DVR-645H and DVR-545HX. The Engine enables you to upload digital images or compressed audio files at high speed, via the recorder’s front-in USB host.

You can then create a JPEG slideshow, whilst compressed audio is being played, or even print photographs from the hard disk via a PictBridge compatible USB printer. This means that your hard disk DVD recorder now also serves as a convenient central library of video content, audio titles and digital photographs.

All models assure the widest playback compatibility and meet the DivX Home Theatre certification standard to provide high quality playback of compressed video.

The recorders also offer great flexibility in multi-tasking. Aside from using ‘Chase Play’ playback, you can also record new content to the hard disk while transferring previously recorded media to or from DVD or while conducting a disc back-up – another feature unique to our DVD recorders.

The Pause Live TV function, a popular feature from our earlier line-up, allows you to freeze the screen of a program you are watching and restart later, simply with the touch of a button.

Improved Ease of Use
These DVD recorders are simple to use. A new, straightforward remote control has an easy-to-understand layout to ensure quick access to numerous functions, controls and features.

A built-in multilingual Help function offers you assistance at the touch of a button and guides you through the next steps of the menu or display guidance messages to guarantee trouble-free operation.

Additionally, all models have the GUIDE Plus+ Electronic Programme Guide. This provides a multi-day electronic TV guide and easy one-button programming from detailed TV channel and programme listings. The DVR-545HX also includes a Digital EPG providing a digital variant of the analogue guide.



Källa: Pioneer Europe

Redigerat av HkanW, 25 juli 2006 - 08:11.


#117

Postad 26 juli 2006 - 11:03

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0
Oj! Tackar! Skall man vänta nu då eller...? *suck*

#118

Postad 26 juli 2006 - 11:10

Unregisteredac9fc2b7
  • Unregisteredac9fc2b7
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0
Ok, nu börjar det hända något!

Skönt att man inte spred rykten som inte stämde. Här kommer dom ju! :)

Hoppas att DVR-545HX har kortplats till digitalmottagaren. ... äh det blir nog att köpa en iallafall. Enligt specarna ser det ju lovande ut, med HDMI, bättre bildvisningskretsar och mjukvara.
Detta kan bli något! :)

#119

Postad 26 juli 2006 - 19:36

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlägg
  • 0
Får bli en DVR-545HX och så smäller man i den 250GB som blev över när DVR-630H fick en 500GB så blir det en DVR-645HX B)

Skillnaden emot nuvarande modeller är att dom kommande har:
HDMI utgång, DV ingång och USB port.

#120

Postad 28 juli 2006 - 07:39

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0
Hur mkt plats tar 1h inspelad analog TV utan försämrad kvalitet?

#121

Postad 28 juli 2006 - 10:32

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0
HkanW >> Kan man byta HDD i spelarna hur som helst? Har de inte begränsningar i hur mycket de kan adressera eller liknande?

#122

Postad 28 juli 2006 - 14:29

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlägg
  • 0
Nej det är inte bara att byta hårddiskarna hur som helst. Läs på Hur man byter hårddisk.
Det finns säkert en övre gräns om hur stor hårddisk du kan sätta i.
Jag satte i en 500GB i min DVR-630H och det fungerar bara bra. jag har inte hört om någon som har satt i en större.
Dom flesta har satt i 300GB eller 400GB hårddiskar när dom har bytt dom.

#123

Postad 28 juli 2006 - 17:34

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Hur mkt plats tar 1h inspelad analog TV utan försämrad kvalitet?

<{POST_SNAPBACK}>


C:a 5GB med maximal inspelningskvalitet

elis

#124

Postad 29 juli 2006 - 10:44

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0
Tackar för länken HkanW!

När man kollar lite mer på pressreleasen för de nya apparaterna så känns det som att det är 545HX eller 645 som gäller. USB-funktionen är verkligen något jag väntat på. Varför måste man alltid vänta...

#125

Postad 30 juli 2006 - 07:47

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0

Hur mkt plats tar 1h inspelad analog TV utan försämrad kvalitet?

<{POST_SNAPBACK}>


C:a 5GB med maximal inspelningskvalitet

elis

<{POST_SNAPBACK}>


Behöver man maximal inspelningskvalitet för att inte inspelning av analog kabeltv (Comhem i mitt fall) ska se sämre ut?

Inspelningsfunktionen kommer mest användas för att rationalisera mitt tv-tittande (spela in nyheter, a-ekonomi, sportnytt osv under kvällen och sen kolla igenom allt i ett svep där jag kan spola förbi sånt som är ointressant). Är det nån som ser nåt problem med att använda nån Pio-inspelarna med 80GB hårddisk ur denna synvinkel?

Edit. Den ska kopplas till en 42" HD klar plasma (Panasonic 42PV60)

Redigerat av erik h, 30 juli 2006 - 07:48.


#126

Postad 30 juli 2006 - 11:54

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Behöver man maximal inspelningskvalitet för att inte inspelning av analog kabeltv (Comhem i mitt fall) ska se sämre ut?

Inspelningsfunktionen kommer mest användas för att rationalisera mitt tv-tittande (spela in nyheter, a-ekonomi, sportnytt osv under kvällen och sen kolla igenom allt i ett svep där jag kan spola förbi sånt som är ointressant). Är det nån som ser nåt problem med att använda nån Pio-inspelarna med 80GB hårddisk ur denna synvinkel?

Edit. Den ska kopplas till en 42" HD klar plasma (Panasonic 42PV60)

<{POST_SNAPBACK}>


personligen tycker jag att näst bästa kvalitén räcker (SP-läget). Den inspelade bilden är minst lika bra som att titta live. 80GB räcker nog för dig låter det som, men jag skulle köpa 160GB.

#127

Postad 30 juli 2006 - 19:56

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Jag tror också att 80GB räcker för dig, och jag håller med om att SP-läget ger bra resultat, jag har
själv analogt ComHem och har testat SP-läget ett par ggr
Jag har 440-modellen (ville så gärna ha en svart...) och mina 80GB har räckt till mer än väl så
här långt trots att jag spelar in allt i XP-läget (Mn 32)
Jag tittar på det inspelade och sen raderar jag bort det och om det är ngt enstaka jag vill
behålla så lägger jag över det på en skiva

Vill man så kan man ju gå ner på SP-läge och har då runt 35 timmar till förfogande, räcker ju
till en hel del

elis

#128

Postad 31 juli 2006 - 22:26

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0
Låter bra. Det avgörande för mig nu är om det är nån av alla dvd-inspelarna på marknaden som är markant bättre på att förbättra (analog) tv-bild. Man kommer ju mata tvn rätt många timmar så man vill ju gärna göra vad man kan för att optimera bilden.... (nej-digital tv är inget alternativ för mig förrän Comhem skakar fram bättre boxar och börjar sända samtliga kanaler digitalt)

Jag har försökt starta en separat tråd om detta men ingen har nappat så jag blir tacksam för era synpunkter. Här

#129

Postad 31 juli 2006 - 22:28

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0
Låter bra. Det avgörande för mig nu är om det är nån av alla dvd-inspelarna på marknaden som är markant bättre på att förbättra (analog) tv-bild. Man kommer ju mata tvn rätt många timmar så man vill ju gärna göra vad man kan för att optimera bilden.... (nej-digital tv är inget alternativ för mig förrän Comhem skakar fram bättre boxar och börjar sända samtliga kanaler digitalt)

Jag har försökt starta en separat tråd om detta men ingen har nappat så jag blir tacksam för era synpunkter. Svara antingen här eller där

Den ska kopplas till en Pana 42 PV60, helst via komponent

#130

Postad 31 juli 2006 - 23:28

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Låter bra. Det avgörande för mig nu är om det är nån av alla dvd-inspelarna på marknaden som är markant bättre på att förbättra (analog) tv-bild. Man kommer ju mata tvn rätt många timmar så man vill ju gärna göra vad man kan för att optimera bilden.... (nej-digital tv är inget alternativ för mig förrän Comhem skakar fram bättre boxar och börjar sända samtliga kanaler digitalt)

Jag har försökt starta en separat tråd om detta men ingen har nappat så jag blir tacksam för era synpunkter. Svara antingen här eller där

Den ska kopplas till en Pana 42 PV60, helst via komponent

<{POST_SNAPBACK}>


jag har då ingen annan dvd-inspelare att jämföra med (har en DVR-530H), men jag måste säga att bilden genom den överträffar tv:ns egna bild. Vet inte hur det blir så (för att jag kopplar via komponent kanske så det blir 576p?), men jag kollar alltid på tv genom dvd-inspelaren (fast för det mesta är det något inspelat jag tittar på också ;)

Även jag har com hem analogt.

Redigerat av distortion2, 31 juli 2006 - 23:30.


#131

Postad 01 augusti 2006 - 18:07

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
En sak som kan vara bra att veta är att fläkten låter en del på nya serien (vet inte hur det är med
gamla serien)
Själv störs jag inte av den då jag sitter på 5m avstånd när jag kollar på projjen, men när jag ser på tv sitter jag på 3m håll och kan höra den under tysta partier trots att den är bakom en glasdörr
Som sagt den stör inte mig, men jag kan tänka mig att om man sitter relativt nära den och inte har
den i ett skåp som i mitt fall, att man kan bli irriterad över fläktljudet

elis

#132

Postad 10 augusti 2006 - 12:05

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlägg
  • 0
Dessa görs tydligen regionsfria via en fjärrkontroll och inte via en CD-ROM skiva som varit brukligt på Dvd-inspelarna tidigare.

Edit: Tagit bort lite text som inte är relevant längre!

Redigerat av HkanW, 13 augusti 2006 - 19:24.


#133

Postad 10 augusti 2006 - 23:46

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlägg
  • 0
Hm det verkar som om det är den 'vanliga' koden som gör Pioneer Dvd-spelare regionsfri som också gör dom nya, DVR-440/540, regionsfria.

Någon som har en palm eller pronto som kan testa?.
Filen hittar ni på: Regionsfri DVR-540/440 CCF fil. <-- Höger klicka och välj ' Spara mål som....'

För Palm får ni använda den bifogade filen, har ej testat den.

Bifogad fil(er)


Redigerat av HkanW, 10 augusti 2006 - 23:47.


#134

Postad 11 augusti 2006 - 20:05

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlägg
  • 0
Det är nu bekräftat att det är samma sätt som på dvd spelarna som dessa DVRer görs regionsfria.
Du hittar det du behöver på Pioneer FAQ

Edit: med andra ord så har Pioneer gått ifrån böket med att använda firmwares på CD-ROM skivor för att göra sina Dvd-inspelare regionsfria..
Om detta är ett steg i att göra det svårare att byta HDD får vi se.

Redigerat av HkanW, 11 augusti 2006 - 20:07.


#135

Postad 13 augusti 2006 - 19:22

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlägg
  • 0
Om Pioneer DVR-540HXN 160GB (från Hembiobutiken).
Nordisk variant av 540HX, godkänd för Boxer. Den har en CI-slot där du sätter VIAXESS CA modulen som ligger som tillbehör och sedan stoppar i programkortet för full tillgång som boxermottagare.

#136

Postad 13 augusti 2006 - 19:31

Unregisteredac9fc2b7
  • Unregisteredac9fc2b7
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0
Är det ingen som köpt denna 540 med boxermottagare..... är skitnyfiken hur bra TVbild det blir genom komponent... blir det bättre än med min Force?? :P

Hmmm.. kommer DVR-545 med inbyggd Boxermottagare... hur blir TVbilden från HDMI??? :D :D jag väntar....och jag väntar på denna... nu får dom f.n släppa den alltså!! :)

#137

Postad 14 augusti 2006 - 11:46

Farbror_Barbro
  • Farbror_Barbro
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Är det ingen som köpt denna 540 med boxermottagare..... är skitnyfiken hur bra TVbild det blir genom komponent... blir det bättre än med min Force?? ;)

Jo, jag har fått hem min 540HXN för ett par dagar sedan. Tycker den sparkar min gamla Force iallafall. Ser bättre ut mot projen än tidigare, plus att den inte buggar ur som Forcen gjorde... Iofs trevligare OSD hos Force, men det känns som att det kvittar nu. ;)

Redigerat av Farbror_Barbro, 14 augusti 2006 - 11:47.


#138

Postad 16 augusti 2006 - 21:56

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Ingen som hört/läst nån ny info när DVR-545HX kommer att släppas. Är det fortfarande ett svävande sep/okt som gäller? Behöver en Pioneer DVR med HDMI, gärna igår...

Redigerat av ABSiNSANE, 16 augusti 2006 - 21:59.


#139

Postad 17 augusti 2006 - 04:29

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlägg
  • 0
Här finns lite info om DVR-545H <-- Fransk sida.

Skall DVR-545H/545HX och DVR-645H ha en egen tråd och denna tråden enbart gälla DVR-4/540H(XN) serien?
eller kan alla samsas i denna tråden?

#140

Postad 17 augusti 2006 - 08:44

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Jag tycker det låter som en bra idé att ha två separata trådar uppdelade efter modellerna du nämner.

#141

Postad 17 augusti 2006 - 08:45

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0
Egentligen verkar det ju vara i princip samma maskiner så vi borde väl kunna samsas. Om det exploderar med trådar utöver den här kanske det borde separeras. Eller vad?

Tackar för infon i alla fall! Den där Nordicvarianten av 540 var en bra idé av Pioneer!

#142

Postad 17 augusti 2006 - 18:30

vilden
  • vilden
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Är det ingen som köpt denna 540 med boxermottagare..... är skitnyfiken hur bra TVbild det blir genom komponent... blir det bättre än med min Force?? :D

Jo, jag har fått hem min 540HXN för ett par dagar sedan. Tycker den sparkar min gamla Force iallafall. Ser bättre ut mot projen än tidigare, plus att den inte buggar ur som Forcen gjorde... Iofs trevligare OSD hos Force, men det känns som att det kvittar nu. :)

<{POST_SNAPBACK}>


Hej!
Vore kul om du kunde lägga uppnågra bilder på hur OSD (EPG:en) ser ut för kanalerna

//vilden

#143

Postad 20 augusti 2006 - 11:17

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Då det är lika bra att fråga "facit" ang. när Pioneer tänker släppa 545 skickade jag frågan om när spelarna kommer osv. Fick detta svar i fredags:

"Vi kommer med en spännade line up på nya DVD-inspelare under september.
Information om vad de kan och heter kommer att finnas på vår hemsida under nästa vecka. Alla nya modeller som kommer då har hårddisk och HDMI utgång."

Redigerat av ABSiNSANE, 20 augusti 2006 - 15:46.


#144

Postad 21 augusti 2006 - 13:01

Televinken
  • Televinken
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Nu finns info om 645 och 545 spelarna på pioneers hemsida.

http://www.pioneer.s...onomy_id=45-133

#145

Postad 21 augusti 2006 - 13:26

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0
Meeeeen, när ska Pioneer bestämma sig för om de ska använda optisk eller coaxial digital ljudutgång?!? Min gamla pioneer dvd-spelare hade coaxial utgång. När jag köpte en DVR-530H hade de bytt till optisk ljudutgång (trevligare) så jag fick byta ut och dra om min 10m kabel. Nu ser jag att det är coaxial utgång som gäller igen. Varför?!? :P

dessutom har min receiver bara en coaxial ingång och den är upptagen nu :P

Redigerat av distortion2, 21 augusti 2006 - 13:28.


#146

Postad 22 augusti 2006 - 12:36

JALen
  • JALen
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
==PRIMUS==
Jag har nu i helgen kört min 540HXN-s och jag tycker att bilden både på TV och Proje blir bättre med 540:an än med min Dilog DT-355.
Jag kör en Panasonic 500 med komponent och en gammal fet TV från Philips med scart(kommer inte ihåg modell).

EPG programeringen är bus enkel och till på köpet min fru uppskattade den. Nu är jag snart tillbaka i det gammla läget då jag kunde se på tv och spela in på videon men nu i digital version. Kan ni tänka er att 540 var en present på min födelsedag i Juli från frun!

Det är alltid bättre att prova på frun än på min 8åriga dotter där all ny teknik verkar falla sig helt naturigt, inget är konstigt. (Det var väl för ett år sedan då jag mitt över norra ryssland (läs SAS plan) på väg till Tokyo mailade hem och
frun sa "det var väl otroligt!"
dotter"vad är det som är otroligt?"
frun "att pappa kunde maila"
dottern"varför skulle han inte kunna det?".

Nu vill frun även ha en platt TV (med DVB-T i ) så jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att splitta komponent. Jag skulle vilja köra komponent till både Projen och TVn.
Tyvärr så har ju inte denna spelare HDMI utgång.

#147

Postad 23 augusti 2006 - 20:41

Unregisteredd29c1a0c
  • Unregisteredd29c1a0c
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Skiiiiiit!

Ser ut som det inte finns CI modul plats, blir till att vänta på 545HXN-S om det kommer en sån

Eller har jag missat nåt?

#148

Postad 23 augusti 2006 - 20:45

Unregisteredd29c1a0c
  • Unregisteredd29c1a0c
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Puhhhhhh!

Hittade CI slot Yes under Convenience, sån blir det

#149

Postad 23 augusti 2006 - 22:07

Unregisteredac9fc2b7
  • Unregisteredac9fc2b7
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0

Puhhhhhh!

Hittade CI slot Yes under Convenience, sån blir det

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, det stämmer.
Jag har ringt och dubbelkollat med Pioneer Sverige. Den kommer att funka finfint med Boxerabonnemanget.

Dags att pensionera min ForceBox nu. :blink: Allt via HDMI hädanefter. Jihooo! ;)

#150

Postad 24 augusti 2006 - 07:46

JALen
  • JALen
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Som ägare av en 540HXN så kan jag medela att min iallafall har en slot för CA-modul.
Kom ihåg att köpa N-modellen (min var från Dustin). Jag har lagt upp lite bilder på EPG programeringen i mitt galleri. Det är så himla härligt att inte behöva programera både box och DVD för att göra en inspelning. Så fort jag fått en TV med digitalmotagare i så kommer jag att ta bort min Dilog DT-355. Kan bara säga att bilden från Digitalmotagaren är helt OK däremot så ser man direkt om det sända materialet är av dålig kvalité.
Det enda som jag saknar är ju HDMI utgång för att koppla till min framtida TV.

FRÅGA: Är det någon som vet om man kan splitta en komponent till både Proje. och TV???



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.