Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spekulationer om Canons kommande fotoprodukter

221 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 19 augusti 2009 - 22:03

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0
"From PCHome
There is a new spec list for the 7D floating around the web."

"EOS 7D
12.1mp Full Frame
DIGIC IV
3″ OLED
ISO 100-25,600 (Probably a 50ISO L Setting)
3.9fps"

src//CanonRumours

Håller med de flesta utav kommentarerna till den idén.... 3,9fps? Futtigt.

Redigerat av Velodynamic, 19 augusti 2009 - 22:15.


#52

Postad 19 augusti 2009 - 22:13

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Jag hoppas av hela mitt hjärta att detta inte är vad Canon tänker släppa.
Bestbuy har ju redan haft den uppe på sin sida för 2700dollars.
Om det är det rätta priset så kan jag säga er att då måste den hålla D700 klass.

Canon behöver en kamera som är som D700 i sin linje upp som är prissatt som en mk2 fast en snabbare och ljusstarkare kamera med mkt bättre AF och AFsystem.
Jag hoppas verkligen att Canon släpper en sådan kamera för nu har väll Nikon fått spela själva på den här marknaden alldeles för länge.
När jag valde kamera fanns det bara en kamera i den prisklassen som infriade mina förväntningar. Hade varit roligt att ha mer val.

#53

Postad 19 augusti 2009 - 22:26

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Med det senaste spec-ryktet så tror jag mer på en prislapp kring 16-18tkr, d.v.s. en budget-FF. Man kan tänka sig att xxD-serien sjunker något i pris för att rikta sig mer mot D90, och att 7D blir en sorts indirekt konkurrent till D300S.

Men man undrar i så fall när Canon ska adressera området där D700:an regerar...

#54

Postad 19 augusti 2009 - 22:29

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Om det är en kmaera för 16-17 tusen skulle jag nog gissa på att det är en aps-c eller h kmaera.

#55

Postad 19 augusti 2009 - 22:33

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Ja, fast om man går efter speccen här ovan så tycker jag inte att mer än 16-18tkr är skäligt. Den är lågupplöst och långsam. Kommer visserligen ha suveränt ISO-prestanda och dynamiskt omfång, men den låga upplösningen och den långsamma sekvenstagningen sätter ändå hinder för de mer proffsinriktade som söker en budgetkamera, kvar blir så entusiaster som antagligen har en smärtgräns där någonstans.

#56

Postad 19 augusti 2009 - 22:58

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Jag tror inte att Canon är så intresserad av att göra budget FF faktiskt.
FF är idag exklusivt och förknippas med pro. Jag tror de gärna fortsätter ha det på det sättet. Canon har inte ens utvecklat sina bättre kameror med FF varför skulle de då göra de lägre serierna med FF?
5D var en mellan kamera ett experiment med FF efter som man inte kunde göra FF tillräckligt snabba. När D3 kom ändrade det allt och när D700 kom ändrade det allt igen för man fick en kamera för ett mkt lågt pris som klarar vad D3 och Eos 1D mark 3 klarar.

Jag tror Canon gärna håller FF kvar i sina PRO serier istället för att göra budget FF. Försäljningsmässigt så är det två kameror som rör om i grytan fr Canon om man bort ser från D3 och D3s för de har de motsvarigheter till kan man säga. men det är D300 och D700.

Om de satsar att ta D300 så gissar jag på en APS-H kamera med lågt brus som man kan använda både EF-s och EF linser till. Vilket skulle attrahera både de som redan har en gex eos 5D eller 5d mk2 för de får en snabb kamera och med lågtbrus att komplettera med, samt att det skulle attrahera alla md 30D,40D,50D för de skulle fortfarande ha kvar snabbheten i sina kameror samtidigt som de får en större sensor men de kan använda sina gamla gluggar på den.

OM de slår mot D700 så talar det ju av sig självt vilken kamera de kommer att släppa.

Redigerat av Drey123, 19 augusti 2009 - 23:02.


#57

Postad 19 augusti 2009 - 23:09

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Låter inte alls orimligt det du säger, det beror lite på vilket rykte man ska förhålla sig till (om något alls). Jag hoppas i alla fall på en FF oavsett prisklass (så länge den är under 30k). APS-H känns lite förlegat, men skulle kunna vara intressant om de gör det rätt!

#58

Postad 19 augusti 2009 - 23:16

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Om Canon gör det kommer de nog inte göra det fel.

Jag spekulerar vilt men jag försöker tänka logiskt vad jag skulel göra om jag var Canon.
tänk en APS-H kamera på 18megapixel tex i cropmode med EF-s(är digitalt va?) så får du 12megapixel. Det skulle ju vara ne riktigt bra kamera till och medså fotar den i 8fps tex. Kanske skulle de kunna adoptera ner af system mm från EOS 1D mk3 som antagligen kommer att bytas ut mot en FF ersättare.
Probelmet är ju i så fall att till och med proffsen kanske kommer att köpa den istället för den nya FF kameran ;-p
Man får då en kamera som nästan är FF som ändå klarar digital linserna på högt megapixel antal, den är snabb och med bra Af.
Då kanske man tom kan konkurrera mot D700 med den kameran lungt och den skulle också vara billigare än D700an.

Kameran får också nästan skärpedjupet som FF och tele förlängningen som APS-C har. då kan man välja där mellan med samma kamera.

Redigerat av Drey123, 19 augusti 2009 - 23:19.


#59

Postad 19 augusti 2009 - 23:20

Unregistered8b705007
  • Unregistered8b705007
  • Lärjunge

  • 474 inlägg
  • 0
Njaa.... EF-S-gluggarna är väl byggda specifikt för APS-C misstänker jag. Dels sticker objektivet längre in i kameran och kommer ivägen för spegeln på en FF-kamera. Dels misstänker jag att de har ganska otrevliga egenskaper i kanterna om man går upp i sensorstorlek eftersom det ändå inte syns på en mindre sensor.

Jag vet inte vad det skulle vara som är "digitalt" med ett objektiv annars? Jag har kanske missat nåt riktigt grundläggande nu. ;)

#60

Postad 19 augusti 2009 - 23:23

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Annpassade för digitalkameror = EF-S (menade jag dåligt formulerat).

Nu pratar vi inte FF så du är nog ute och seglar lite.

Vad du menar med kantegenskaperna förstår jag inte heller efter som EF-S objektiven tecknar fullt ut på en APS-C där av finns crop mode på andra kamera märken för att kunna använda dessa linser även med större sensor, men canon har inte lyckats med att lägga in en crop mode i sina kmaeror än.

Nu kan jag inte canons anatomi direkt men om det är så att EF-s linserna slår i spegeln i FF(därför de inte har crop mode antagligen) så behöver det ju inte betyda att de gjör det på en APS-h sensor.'



det jag berättar om är kameran som jag tycker Pentax skulle göra ;-) men de gjorde inte den så nu hoppas jag att Canon gör den efter som de skall släppa nytt ;-)
Tror dock att en sån här kamera skulle vara giftig och attrahera många olika grupper. Allt från pixelpeepers till de som vill ha snabb serietagning. En riktig allround kamaera.

Redigerat av Drey123, 19 augusti 2009 - 23:42.


#61

Postad 19 augusti 2009 - 23:36

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Ska man gå efter teasern som läckt (vilken verkar vara äkta) så ser det ut att vara ett EF-S som sitter på kamerahuset. Den där knappen som sitter så nära fattningen finns bara på EF-S. Det är alltså en 18-200, 18-55 eller 55-250 (alt. en ny EF-S) som sitter på 7D på den läckta bilden. Den röda pricken som kännetecknar vanliga EF-gluggar syns inte (och det ska den göra i den positionen) varför det i princip utesluter att det är en EF-glugg som sitter på.

Så jag är mer och mer inne på Drey123's resonemang om bilden är äkta. Det är svårt att montera EF-S på en FF eftersom att spegeln slår i gluggen. Canon har valt att göra EF-S-objektiv en aning djupare så att innerlinsen hamnar längre in, något Nikon inte har gjort, och det är därför Canon inte har något EF-S-stöd på deras fullformatare. Men med en APS-H borde det gå.


Bifogad fil  7D.jpg   310,85K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Joakim, 19 augusti 2009 - 23:40.


#62

Postad 19 augusti 2009 - 23:47

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0
Det vore nog ingen större konst för Canon att göra huset lite djupare så att EF-S linser skall bli gångbara även med APS-H sensor samt en digital crop utav mörka sorgekanter direkt i kameran.
Sedan kunde man ju bara flytta fram sensorn en bit när EF-objektiv används...enkelt, eller?. ;)

Redigerat av Velodynamic, 19 augusti 2009 - 23:50.


#63

Postad 19 augusti 2009 - 23:57

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Enklare att göra spegeln något mindre ;) Effekten blir i så fall något mindre sökartäckning.

#64

Postad 20 augusti 2009 - 00:07

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0

Enklare att göra spegeln något mindre ;) Effekten blir i så fall något mindre sökartäckning.

Javisst ja, så dum jag är på sena natta. Man behöver nog inte ens ändra avståndet i djup-led. :P
Men om ifall att det nu inte är en FF det handlar om så tycker iaf jag att 3,9 fps konkurrensmässigt låter otroligt snålt tilltaget. Folk vill ju ha ett sportigare alternativ till 5D mkII för böveln. ;)
(Även om jag nog överlever med den bildseriefarten)

Redigerat av Velodynamic, 20 augusti 2009 - 00:11.


#65

Postad 20 augusti 2009 - 07:52

AndreasG
  • AndreasG
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0
Då är ju frågan varför man skulle montera på ett EF-S på en APS-H eller FF på en demokamera? (även om det rent fysiskt vore möjligt). Har ni någonsin sett en d700 eller d3 demas med ett dx objektiv? Den enklaste förklaringen är väl att det rör sig om en APS-C kamera.

#66

Postad 20 augusti 2009 - 16:00

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Det är säkert en medveten teaser, hade de satt på ett EF-objektiv hade alla varit övertygande om att det handlade om en FF och är det en APS-H så är det kanske inte så önskvärt att göra kunderna besvikna.

#67

Postad 20 augusti 2009 - 16:05

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Den här ovandelen tillhör sannolikt 7D. Notera den korta vänstersidan och de runda formerna, som matchar tidigare teaserbild. Motivprogram saknas, vilket talar för någonting ovanför xxD-serien. Det måste handla om en högpresterande APS-C eller kanske troligare APS-H.


Postad bild

Men "M-Fn"?

#68

Postad 20 augusti 2009 - 16:11

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Den delen gör det ännu mer övertygande om att det inte är en FF.

#69

Postad 20 augusti 2009 - 16:15

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Jag tror på en hög presterande APS-C eller H. Många gömmer att det faktiskt finns många fördelar med APS-C/ H och det är väldigt omtyckt bland flera grupper fotografer.

#70

Postad 20 augusti 2009 - 16:29

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Lite synd faktiskt då en billigare lägre upplöst men framförallt snabbare FF hade suttit som en smäck - dock så vill väl inte Canon att alla semi/pro användare skall dumpa 1Ds till förmån för något billigare.

M-Fn har ryktats om multi function och att snurrhjulet då skall ge annan funktion - exempelvis på 5d mk2 så finns ju ett mittimellan-läge på powerswitchten som gör att inte snurrhjulet funkar att ställa bländaren med så man inte oavsiktligen kommer åt den. M-Fn kanske byter mellan slutartid och bländare eftersom det inte verkar finnas något mellanläge på on-off på den bilden

Redigerat av Dreadlock, 20 augusti 2009 - 16:30.


#71

Postad 20 augusti 2009 - 18:19

Unregistered8b705007
  • Unregistered8b705007
  • Lärjunge

  • 474 inlägg
  • 0

Annpassade för digitalkameror = EF-S (menade jag dåligt formulerat).

Nu pratar vi inte FF så du är nog ute och seglar lite.

Vad du menar med kantegenskaperna förstår jag inte heller efter som EF-S objektiven tecknar fullt ut på en APS-C där av finns crop mode på andra kamera märken för att kunna använda dessa linser även med större sensor, men canon har inte lyckats med att lägga in en crop mode i sina kmaeror än.

Nu kan jag inte canons anatomi direkt men om det är så att EF-s linserna slår i spegeln i FF(därför de inte har crop mode antagligen) så behöver det ju inte betyda att de gjör det på en APS-h sensor.'


Ja, digitalt vet jag inte. Jag har tolkat det som att de är anpassade för kameror med liten sensor. Sen skulle de säkert fungera på en analog kamera om det fanns en filmformat som var lika litet som APS-C-sensorn är. Men nu finns det ju inte. :(

Ja de tecknar ju fullt ut på en crop-sensor, eftersom den är mindre. Skulle du sätta samma objektiv på en kamera med större sensor skulle det väl helt plötsligt krävas bättre egenskaper "längre ut" i kanterna på objektivet. Något jag hittills förstått är en tanke med EF-S-objektiven, att man ska kunna göra billigare objektiv som inte kräver lika bra egenskaper över hela bilden, typ vinjettering och vad man nu får för effekter i kanterna på bilden.

Jag vet inte vad "crop mode" betyder förresten, är det något Nikon och Sony har på sina objektiv, och hur fungerar det?


Men största skälet till att jag inte tror att ett EF-S-objektiv skulle fungera på en APS-H-kamera är för att du inte kan använda EF-S-objektiven till 1D-serien. Vore det inte märkligt att Canon säljer en APS-H-kamera som inte kan använda EF-S-objektiven även om det skulle vara möjligt?

#72

Postad 20 augusti 2009 - 18:52

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Nja, EF-S är inte direkt tillverkade sämre i kanterna utan hela grejen går ut på att man gör bildcirkeln mindre. Linserna är helt enkelt fysiskt mindre i diameter eftersom att de täcker en mindre yta. Det går åt mindre glas, och man kan göra objektivet kompaktare och billigare.

Detta gör att linserna inte täcker hela sensorytan på en större sensor, varför man får svarta kanter runt bilden. "Crop-mode" är en funktion som korrigerar detta genom att helt enkelt, per automatik, beskära bort de svarta kanterna på bilden. Man skulle förstås kunna göra det manuellt också, men det är enklare att det görs direkt i kameran. Resultatet är något lägre upplösning, men fortfarande fullgoda bilder som vilka andra som helst.

Att 1D-serien inte har stöd för EF-S kan bero på att spegeln fortfarande är för stor trots APS-H men detta skulle man kunna lösa genom att göra spegeln mindre (vilket ger något mindre sökartäckning - 1D har ju 100%).

#73

Postad 20 augusti 2009 - 19:26

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Jag tycker faktiskt detta är väldigt spännande.
Canon lyckas faktiskt en att tycka att det är roligt att följa släppen på nya kameran. Känns som när k-7:an släpptes.

#74

Postad 20 augusti 2009 - 23:30

Unregistered8b705007
  • Unregistered8b705007
  • Lärjunge

  • 474 inlägg
  • 0
Ahaa, tack för klargörandet Joakim!

Men det låter ju inte speciellt kul att använda en EF-S-glugg på en APS-H-kamera i så fall om priset blir att man ändå inte kan nyttja hela sensorn och således förlorar hela poängen med att ha en större sensor. B)

Nåja, att de skulle skippa möjligheten att använda EF-S-gluggarna på annat än xxxD-serien tror jag är uteslutet, det skulle i alla fall göra mig lite arg. Och antagligen många med mig. Så en kompromiss med APS-H i crop mode är ju en lösning eller att de kanske släpper både en 7D och en 60D?

#75

Postad 20 augusti 2009 - 23:45

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Poängen är att alls kunna använda EF-S-gluggar B) De hade kunnat göra en FF också, men det hade uteslutit EF-S och eftersom att många i prisklassen under 20k är investerade i EF-S-objektiv så är det nästan ett måste att göra den kompatibel med det, annars blir det säkert en del sura miner (om 7D nu placerar sig i prisklassen under 20k).

Fördelen med större sensor kvarstår även om man inte använder hela ytan. Större sensor betyder större pixlar vilket i sin tur betyder bättre ISO-prestanda och dynamiskt omfång.

#76

Postad 21 augusti 2009 - 05:28

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0
Jag tycker det hela fortfarande är väldigt öppet om jag ska vara ärlig. B)
Jag hajjar inte hur man kan se huruvida det är en EF-S eller EF lins på den påstått läckta bilden.
Man ser väldigt lite och en liten "flisa" utav en knapp säger inte mig nått. Det kunde väl lika gärna vara en helt ny EF-glugg som ser ut så också eller?

Redigerat av Velodynamic, 21 augusti 2009 - 05:29.


#77

Postad 21 augusti 2009 - 06:01

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Nej det kan det inte efter som Ef har en rödplutt på sidan, tror inte att det kommer ändra på det nu.

Redigerat av Drey123, 21 augusti 2009 - 06:01.


#78

Postad 21 augusti 2009 - 08:32

AndreasG
  • AndreasG
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0
Ok, så det man ska utläsa ur tråden är

Canon läcker bilder, men det troliga är att fel objektiv påmonterat för att förvilla folk, som innan bilderna hoppats att det kommer att bli en FF... för att sedan vid lanseringen slå världen med häpnad pga det verkligen är en FF efter att folk börjat tappa hoppet pga bilderna som läckt? Är det några fler detaljer jag missat?

B)

Hur var det, både månlandningen och fotbolls-VM 57 var inspelad i en studio?

EDIT: Ändrat "säkra på" till "hoppats". Fixat ett stavfel, samt infogat en smiley.

Redigerat av AndreasG, 21 augusti 2009 - 10:18.


#79

Postad 21 augusti 2009 - 09:15

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Nej du har nog fattat fel.
Ingen ha varit säker på att det skulle bli ff någon gång.
Två olika spexar har florerat samtidigt och detta är en apa-c och en ff.
Nu pekar allt på att det är en apa-c.

Detta utläser jag av tråden. Efter som det är det de står.

#80

Postad 21 augusti 2009 - 09:42

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Canon eos 30 = Canon eos elan 7, om 7d är samma som Canon 60d i vissa delar av världen så är det inte ologskt heller.
Efter som detTa redan förekommit med just den modellen.

#81

Postad 21 augusti 2009 - 11:20

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Om bilden med ovandelen stämmer så borde det vara en 7D eftersom det inte finns några scenes. Det tror jag inte att de tar bort på xxD-serien. Så det borde komma en 60D också. Men det är ju inte säkert att dessa två kameror kommer samtidigt. Det kanske är så att 7D kommer nu och 60D till årsskiftet.

#82

Postad 21 augusti 2009 - 12:06

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Vem har sgt att de skall ta bort xx serien?
Tror snarare att den byter namn i vissa regioner.
Precis som de gjorde med eos 30 som fick heta eos 7 i vissa delar av världen medan den hette eos 30 i andra.

#83

Postad 21 augusti 2009 - 15:13

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Modell mellan 50D och 5D ... kan ju hoppas på 1.3, vore perfa B)

#84

Postad 21 augusti 2009 - 15:17

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Vem har sgt att de skall ta bort xx serien?
Tror snarare att den byter namn i vissa regioner.
Precis som de gjorde med eos 30 som fick heta eos 7 i vissa delar av världen medan den hette eos 30 i andra.

Jag bygger ju mitt resonemang på att de inte kommer att ta bort scenes i xx-serien. Detta betyder att bilden visar en kamera som inte är i xx-serien, förhoppningsvis 7D. Detta innebär då att 60D och 7D är två olika kameror.

Givetvis är detta bara vilda spekulationer och förhoppningar. Men det är ju precis det tråden handlar om! B)

#85

Postad 21 augusti 2009 - 16:17

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Varför skulle inte bilderna ovan kunna vara från en xx serie?

Några bra argument varför det kan vara xx serien med nytt namn:

Jag tycker mycket att de ser ut från en xx serie.
det är crop sensor, den ser ut som xx gjort tidigare.
Där prisman skall sitta ser aldelles för litet ut för en FF prisma.
EOS 7 har tidigare ingått i xx serien som en modell.
Alla andra märkens semipro kameror är utan program, kanske har canon anpassat sig efter dem för att deras kamera skall platsa mer i det segmentet.

#86

Postad 21 augusti 2009 - 17:00

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Kanske kommer canon att köra alla sina pro/ semi pro kmaeror som 1 3? 5 7. Det skulle vara en mkt logiskt och lätt att följa.

#87

Postad 21 augusti 2009 - 18:36

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0
Tänk om det skulle visa sig vara en helt ny typ utav bildsensor? Vilken skräll det skulle bli. :)
(skulle ju så klart aldrig gå att hålla tätt om en sådan sak)
Kom just på gluttandes på bilderna ovan (sanna eller falska)...tyckte precis att vissa former påminner en hel del om EOS 5D (den äldre) kanske mera än den nya mkII'an. Eller vad säger ni som äger/har ägt EOS 5D? :lol:

Redigerat av Velodynamic, 21 augusti 2009 - 18:37.


#88

Postad 21 augusti 2009 - 18:43

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Det är ju helt klart dock att det är en kamera som närmar sig 5D oavsett om det är ff eller inte.

#89

Postad 21 augusti 2009 - 18:52

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Jag har 5D (classic) och de läckta bilderna matchar ingen av Canons hittills lanserade digitala systemkameror. Det hela ser ut som ett kamerahus i semi-proklass som dock är något kompaktare än vanligt (mellan 500D och 50D) men ligger strax över xxD-serien funktionsmässigt.

Att det är en EF-S på den läckta bilden framgår av mitt inlägg överst på den här sidan (3).

#90

Postad 21 augusti 2009 - 20:03

paccc
  • paccc
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Skräll och skräll,
APS-H skulle ju göra det möjligt att knäcka 15 megapixlar istället för att antagligen fastna i
en fälla med sämre och sämre prestanda på APS-C om man fortsätter megapixelracet.

Problemet är ju EF-S som kan vara en ännu värre återvändgränd om de inte tagit hänsyn för APS-H...
Kanske en icke-fråga med tanke på priset på kameran jämfört med optiken, men det
kan snabbt ändra sig om de behöver hitta på något billigare för att konkurrera.

#91

Postad 21 augusti 2009 - 20:07

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0

Där prisman skall sitta ser aldelles för litet ut för en FF prisma.


Pentax har precis lyckats med ett APS-C prisma i en ganska kompakt dslr - K-7.

#92

Postad 21 augusti 2009 - 20:46

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Jo men den är också ganska bullig i överdelen.
Det är det som denna inte ser ut att vara.

#93

Postad 22 augusti 2009 - 08:55

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0
Namnet "7D" har redan använts: http://img197.images...ltamaxxum7d.jpg

:lol:

#94

Postad 23 augusti 2009 - 18:37

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
OKi!

Här kommer nästan säker information på Canon EOS 1d mkIV.

- 16 megapixel
- Småbildssensor, CMOS (36x24 mm)
- 10 bilder per sekund
- Skärm på 3 tum
- Inbyggd WiFi
- GPS-möjlighet (källan vet inte om det är inbyggd eller extern,

#95

Postad 23 augusti 2009 - 19:10

Unregistered8b705007
  • Unregistered8b705007
  • Lärjunge

  • 474 inlägg
  • 0
1D-serien blir alltså fullformat?
Det skulle ju kunna tala för att en kommande 7D tar över APS-H-formatet istället kanske?

16 MP i 10 FPS låter ju rätt coolt måste jag säga. Lär ju bli nya favoritkameran bland sportfotograferna då kanske.

Finns det några 'tillförlitliga rykten' på när de nya modellerna kan tänkas dyka upp?

#96

Postad 23 augusti 2009 - 19:18

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Nej men för att komma upp i den hastigheten så använder den dubbla DIGIC-?
Jag glömde att skriva det.

Full Format: Ja

7D: APS-h, Kanske. Men jag tror snarare att det är en APS-C och kommer ersätta EOS 50D.

m-FN= Movie function gissar jag på. Så man slipper gräva i menyerna som på 5D mk2, enligt rykten sitter det en likadan knapp på EOS 1D mk IV

Redigerat av Drey123, 23 augusti 2009 - 19:20.


#97

Postad 23 augusti 2009 - 20:38

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0
Japp. Låter som trollformeln på den ultimata actionkameran. :D
*...sticker iväg och bokar ett lån på 75.000:-...*

Bifogad fil  prophoto.jpg   79,93K   0 Antal nerladdningar
"Upon visiting the show, you will be able to see and try for yourself products that makes up Canon's input to output solution and how diverse the range is. Selected products from the EOS range (latest DSLR's and lenses), from video, broadcast lenses, PowerShot, scanner, PIXMA printers, imagePROGRAF (large format) printers, imagePRESS printer, SELPHY compact printers, XEED projectors and software will be available."

http://www.canon.co....tions/index.asp

Redigerat av Velodynamic, 23 augusti 2009 - 20:48.


#98

Postad 23 augusti 2009 - 20:56

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
LÅter som Nikon D3 fast med 16megapixel och kanske filmfunktion.

#99

Postad 24 augusti 2009 - 08:52

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

  • 4 558 inlägg
  • 0
Spännande med en ny proffskamera. :D Verkar som att Canon tar nytt tag i action segmentet.

#100

Postad 24 augusti 2009 - 20:19

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0
1D mark IV spec ifrån en 50/50 % källa nu uppe på canonrumours siten.

-16mp FF
-DIGIC V (Dual)
-10fps
-61AF Points (Somewhere around 20 selectable)
-100% ViewFinder
-3″ VGA LCD (It’s mentioned OLED is a possibility, it exists in test cameras)
-SD/CF Slot
-1080p Movie (24p, 25p, 30p)
-New Lighter Battery
-Ergonomic Changes (2nd Joy Stick Type Controller)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.