Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

BenQ's nya Hemmabio projjar för år 2016 *W1110s & W2000w*

227 svar till detta ämne BenQ W2000 BenQ W1110 BenQ W1110s BenQ W2000w
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Projektor Guide & FAQ? (66 medlem(mar) har röstat)

Tycker du att Minhembio forumet behöver en ny & uppdaterad projektor guide & faq för frequently asked questions fastnålad högst upp i projektor delen av forumet?

  1. Ja (54 röster [81.82%])

    Procent av omröstning: 81.82%

  2. Nej (6 röster [9.09%])

    Procent av omröstning: 9.09%

  3. Vet ej (6 röster [9.09%])

    Procent av omröstning: 9.09%

Rösta Gäster kan inte rösta

#101

Postad 27 januari 2016 - 19:19

RearNakedChoke
  • RearNakedChoke
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Jag vill bara att tråden ska handla (i huvudsak) om projektorerna i rubriken. Tyckte att det blev väl mycket om benq. Det är kul att vara nöjd med sitt köp och du har gjort din åsikt tydlig, sen kan man ju som väldigt nöjd ägare fortsätta att skriva bra om sin projektor i rätt tråd. Att jag skulle vilja att du slutar kommentera är fel, ju fler ju roligare.

#102

Postad 27 januari 2016 - 19:46

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0

Jag vill bara att tråden ska handla (i huvudsak) om projektorerna i rubriken. Tyckte att det blev väl mycket om benq. Det är kul att vara nöjd med sitt köp och du har gjort din åsikt tydlig, sen kan man ju som väldigt nöjd ägare fortsätta att skriva bra om sin projektor i rätt tråd. Att jag skulle vilja att du slutar kommentera är fel, ju fler ju roligare.

Absolut. Kände att jag var tvungen att dela med mig eftersom jag hade den i 25 dagar. I slutet av dagen är vi alla här för att hjälpa varandra vare sig det är ett köp, installation, kalibrering etc. Det jag lärde mig var att alltid testa själv. Man kan få riktlinjer och hjälp men att testa själv ger absolut mest.



#103

Postad 27 januari 2016 - 21:21

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 4

Inte en dålig projektor. Men betala mer för sämre bild just doesn't make any sense.

Hej, det är jag som är Marcus :)  Jag driver sedan -99 The Rock Hemmabio i Lund och har sålt projektorer och lösningar med ljud och bild sedan dess. Jag har testat och kalibrerat otaliga mängder av projektorer och dukar i olika kombinationer och skriver ibland här och försöker hjälpa till för att jag tycker det är kul.

 

Det är skoj att du verkar ha hittat rätt produkt för dig. Det du bör ta i beakt är däremot att rätt produkt för dig inte per automatik är rätt produkt för någon annan. Jag får ofta frågan i min butik om vilken projektor som är bäst i en viss klass. Min motfråga brukar då bli...Bäst på vad?

 

Det finns inte någon produkt(vad jag vet) som är bäst på allt. Alla produkter(även projektorer) har olika för och nackdelar och faktum är desto mer kräsen man blir desto större känns kompromisserna, konstigt nog.

 

Jag har också haft BenQ W2000 (och även W3000) i min butik och jämfört dem mot bla TW6600. Mitt totala intryck är att TW6600 är den bästa maskinen för pengarna utav dessa för flertalet kunder. Betyder det att det är så för alla? Nej, absolut inte! För någon är den lägre ljudnivån i TW6600 viktigast. För någon annan är en låg inputlag viktig och då vinner BenQ. En tredje får huvudvärk pga RBE på BenQ och då är det ju en helt värdelös maskin. Någon annan måste sätta sin projektor på en hylla och då funkar inte W2000 överhuvudtaget.

 

Att kategoriskt avråda TW6600 till något är helt fel. Precis lika fel som det är att kategoriskt avråda någon från BenQ W2000.

 

Precis som du skriver är det bästa att prova produkter själv. Eller som jag ser det, ännu bättre är att ta hjälp från någon som är kunnig och titta och jämföra först i en butik. Det blir trots allt väldigt mycket att testa om du som slutkund ska gå igenom hela marknaden själv. För det kanske finns en tredje maskin som du inte har tittat på som är ÄNNU bättre än din W2000? :ph34r:

 

I all välmening!

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund


Redigerat av Marcus_TheRock, 27 januari 2016 - 21:23.


#104

Postad 27 januari 2016 - 21:32

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0

Hej, det är jag som är Marcus :)  Jag driver sedan -99 The Rock Hemmabio i Lund och har sålt projektorer och lösningar med ljud och bild sedan dess. Jag har testat och kalibrerat otaliga mängder av projektorer och dukar i olika kombinationer och skriver ibland här och försöker hjälpa till för att jag tycker det är kul.

 

Det är skoj att du verkar ha hittat rätt produkt för dig. Det du bör ta i beakt är däremot att rätt produkt för dig inte per automatik är rätt produkt för någon annan. Jag får ofta frågan i min butik om vilken projektor som är bäst i en viss klass. Min motfråga brukar då bli...Bäst på vad?

 

Det finns inte någon produkt(vad jag vet) som är bäst på allt. Alla produkter(även projektorer) har olika för och nackdelar och faktum är desto mer kräsen man blir desto större känns kompromisserna, konstigt nog.

 

Jag har också haft BenQ W2000 (och även W3000) i min butik och jämfört dem mot bla TW6600. Mitt totala intryck är att TW6600 är den bästa maskinen för pengarna utav dessa för flertalet kunder. Betyder det att det är så för alla? Nej, absolut inte! För någon är den lägre ljudnivån i TW6600 viktigast. För någon annan är en låg inputlag viktig och då vinner BenQ. En tredje får huvudvärk pga RBE på BenQ och då är det ju en helt värdelös maskin. Någon annan måste sätta sin projektor på en hylla och då funkar inte W2000 överhuvudtaget.

 

Att kategoriskt avråda TW6600 till något är helt fel. Precis lika fel som det är att kategoriskt avråda någon från BenQ W2000.

 

Precis som du skriver är det bästa att prova produkter själv. Eller som jag ser det, ännu bättre är att ta hjälp från någon som är kunnig och titta och jämföra först i en butik. Det blir trots allt väldigt mycket att testa om du som slutkund ska gå igenom hela marknaden själv. För det kanske finns en tredje maskin som du inte har tittat på som är ÄNNU bättre än din W2000? :ph34r:

 

I all välmening!

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Håller helt med. Det är lika dumt att avråda 6600 som att avråda W2000. 

Problemet är att _jag_ tycker att både du och mcmike förvränger 6600:ans förmåga. Därför jag kompenserar, en tendens jag har i riktiga livet med.

3Dn på 6600 är OBJEKTIVT sämre, crosstalk lite överallt om man har ett öga för det. "Inputlaggen" är objektivt högre alltså inte lämpad för spel eller windows miljö.

 

Bilden är objektivt inte lika skarp. Resten får 6600 vara bättre på men för mig är det bokstavligt de tre grejer jag gör mest och det som sätter grunden för en bra projektor. Visst jag kan erkänna att jag har svårt att förstå varför någon tycker att ljudnivån eller ljusstyrkan, vad än det kan vara som 6600 är bättre på spelar roll när inte det fundamentala är på plats. Men efter att varit i tråden så har jag förstått att man får respektera varandras åsikter och alla värderar inte egenskaperna likadant. Men för allas skull, rekommendera INTE 6600 för folk som vill spela åtminstone.



#105

Postad 27 januari 2016 - 22:20

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 3

3Dn på 6600 är OBJEKTIVT sämre, crosstalk lite överallt om man har ett öga för det.

Det är hur DU upplever det. Finns massor med användare som föredrar Epsons teknik och dess fördelar och som inte ser detta som du beskriver som ett stort problem på alls samma sätt som du. Jag har demat DLP mot Epson för hundratals olika kunder och med 3D är det otroligt tudelat hur upplevelsen är.


 
"Inputlaggen" är objektivt högre alltså inte lämpad för spel eller windows miljö.

 

 

 

Åter igen. Det är du som upplever detta som ett problem. Finns massor med användare som inte tycker att TW6600 har en för hög inputlag för att spela på.

 

Bilden är objektivt inte lika skarp. 

 

Om båda projektorerna är uppställda på sitt bästa sätt och kalibrerade rätt så är TW6600 precis lika skarp som W2000. Det skiljer däremot hur deras bästa sätt är placeringsmässigt. BenQ måste hänga i tak(eller stå på ett bord) medan Epson kan monteras på en hylla eller placeras i tak(eller på ett bord). Så något har varit tokigt i din utvärdering på denna punkten.

 

Resten får 6600 vara bättre på men för mig är det bokstavligt de tre grejer jag gör mest och det som sätter grunden för en bra projektor. Visst jag kan erkänna att jag har svårt att förstå varför någon tycker att ljudnivån eller ljusstyrkan, vad än det kan vara som 6600 är bättre på spelar roll när inte det fundamentala är på plats. 

 

Du är väldigt unik i dina krav om crosstalk och inputlag är två av de viktigaste basegenskaperna på en projektor. För de allra flesta torde det vara att få till en tillräcklig hög kontrast med skaplig bottensvärta, rätt ljusflöde till förutsättningarna, förhållandevis korrekta färger, bra bildflyt och en skarp bild med bra transparens. Utöver bilden då att projektorn kan placeras lämpligt i rummet och ljudnivån. Men som du skriver, viktigast är att hitta rätt själv även hur unika krav eller önskemål man än har.

 

Men efter att varit i tråden så har jag förstått att man får respektera varandras åsikter och alla värderar inte egenskaperna likadant. 

 

Det är ju bra att du har förstått det! :blink:

 

Men för allas skull, rekommendera INTE 6600 för folk som vill spela åtminstone.

 

Sällan jag rekommenderar något. Jag skriver om skillnader och vilka för/nackdelar olika produkter har gentemot varandra. Varje dag tjatar jag om att man bör åka och titta och testa själv och inte lyssna på vad andra(eller jag) skriver. Blir en viss ironi när du skriver som du gör då... :o

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund



#106

Postad 28 januari 2016 - 12:07

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0

Det är hur DU upplever det. Finns massor med användare som föredrar Epsons teknik och dess fördelar och som inte ser detta som du beskriver som ett stort problem på alls samma sätt som du. Jag har demat DLP mot Epson för hundratals olika kunder och med 3D är det otroligt tudelat hur upplevelsen är.


Åter igen. Det är du som upplever detta som ett problem. Finns massor med användare som inte tycker att TW6600 har en för hög inputlag för att spela på.


Om båda projektorerna är uppställda på sitt bästa sätt och kalibrerade rätt så är TW6600 precis lika skarp som W2000. Det skiljer däremot hur deras bästa sätt är placeringsmässigt. BenQ måste hänga i tak(eller stå på ett bord) medan Epson kan monteras på en hylla eller placeras i tak(eller på ett bord). Så något har varit tokigt i din utvärdering på denna punkten.

Du är väldigt unik i dina krav om crosstalk och inputlag är två av de viktigaste basegenskaperna på en projektor. För de allra flesta torde det vara att få till en tillräcklig hög kontrast med skaplig bottensvärta, rätt ljusflöde till förutsättningarna, förhållandevis korrekta färger, bra bildflyt och en skarp bild med bra transparens. Utöver bilden då att projektorn kan placeras lämpligt i rummet och ljudnivån. Men som du skriver, viktigast är att hitta rätt själv även hur unika krav eller önskemål man än har.

Det är ju bra att du har förstått det! :blink:

Sällan jag rekommenderar något. Jag skriver om skillnader och vilka för/nackdelar olika produkter har gentemot varandra. Varje dag tjatar jag om att man bör åka och titta och testa själv och inte lyssna på vad andra(eller jag) skriver. Blir en viss ironi när du skriver som du gör då... :o

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund


+1

#107

Postad 28 januari 2016 - 16:10

Insanewithmybody
  • Insanewithmybody
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

Något tips på väggfäste för W2000 projektorn, mitt som jag har passar såklart inte....?



#108

Postad 28 januari 2016 - 16:21

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0

Det är hur DU upplever det. Finns massor med användare som föredrar Epsons teknik och dess fördelar och som inte ser detta som du beskriver som ett stort problem på alls samma sätt som du. Jag har demat DLP mot Epson för hundratals olika kunder och med 3D är det otroligt tudelat hur upplevelsen är.


 

Åter igen. Det är du som upplever detta som ett problem. Finns massor med användare som inte tycker att TW6600 har en för hög inputlag för att spela på.

 

Om båda projektorerna är uppställda på sitt bästa sätt och kalibrerade rätt så är TW6600 precis lika skarp som W2000. Det skiljer däremot hur deras bästa sätt är placeringsmässigt. BenQ måste hänga i tak(eller stå på ett bord) medan Epson kan monteras på en hylla eller placeras i tak(eller på ett bord). Så något har varit tokigt i din utvärdering på denna punkten.

 

Du är väldigt unik i dina krav om crosstalk och inputlag är två av de viktigaste basegenskaperna på en projektor. För de allra flesta torde det vara att få till en tillräcklig hög kontrast med skaplig bottensvärta, rätt ljusflöde till förutsättningarna, förhållandevis korrekta färger, bra bildflyt och en skarp bild med bra transparens. Utöver bilden då att projektorn kan placeras lämpligt i rummet och ljudnivån. Men som du skriver, viktigast är att hitta rätt själv även hur unika krav eller önskemål man än har.

 

Det är ju bra att du har förstått det! :blink:

 

Sällan jag rekommenderar något. Jag skriver om skillnader och vilka för/nackdelar olika produkter har gentemot varandra. Varje dag tjatar jag om att man bör åka och titta och testa själv och inte lyssna på vad andra(eller jag) skriver. Blir en viss ironi när du skriver som du gör då... :o

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Men om något svart på vitt är uppmätt till högre latens så är det väl inte subjektivt? Du har dessutom inte testat att använda windows och dra musen över skärmen för annars hade du nog inte sagt emot. Vägrar tro att någon inte upplever den enorma latensen.

Crosstalk, se dubbelbild, att det inte skulle vara ett krav är för mig en gåta, i vilket annat sammanhang skulle man acceptera dubbelbild menar du?

Skärpan är minst lika viktigt, inte skulle någon köpa en tv med ojämn skärpa heller.

 

Märker också att  vi pratar i cirklar. Lensshiften är något jag redan sagt är till Epsons fördel, det medför att den är lättare att placera, inget jag argumenterat mot, problemet är att bilden lider därav också så att det blir ju lite kontraproduktivt.

Men vi kommer ingen vart. Vi är två olika individer som tycker olika, vilken tur att det finns projektorer som lagt krut på olika egenskaper så folk själva får välja. Att däremot rekommendera 6600 för någon som vill kunna spela är för mig rent av elakt.


Redigerat av PureBlue, 28 januari 2016 - 16:38.


#109

Postad 28 januari 2016 - 16:57

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Det finns folk som upplever en latens på 30ms som hemsk och de finns de som tycker det är helt okey att spela på en skärm som har en latens på 100ms så det är inte så svart och vitt.

Sen finns det faktiskt folk som inte kan använda en dlp pga rbe och huvudvärk.

Hade du läst på så skulle du vetat att alla LCD dila projektorer och TV apparater ghostar beror på teknikens beskaffenhet dlp har alltid varit bättre på detta därav flera som kör en dual setup, dlp för 3d och dila för allt annat.


Redigerat av jimjans, 28 januari 2016 - 17:05.


#110

Postad 28 januari 2016 - 17:44

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0

Det finns folk som upplever en latens på 30ms som hemsk och de finns de som tycker det är helt okey att spela på en skärm som har en latens på 100ms så det är inte så svart och vitt.

Sen finns det faktiskt folk som inte kan använda en dlp pga rbe och huvudvärk.

Hade du läst på så skulle du vetat att alla LCD dila projektorer och TV apparater ghostar beror på teknikens beskaffenhet dlp har alltid varit bättre på detta därav flera som kör en dual setup, dlp för 3d och dila för allt annat.

Jo absolut. Men återigen. Skillnaden är stor. Hade det varit mellan 30 och 70ms sure. Men här märks det verkligen av, lättaste testet är att helt enkelt använda musen i windows med 6600, svårt att tro att ingen märker det. Att välja bort w2200 pga. rbe har jag inte argumenterat mot, självklart finns det folk som stör sig.

Jag argumenterar främst för 3d, skärpan och latensen. Men även där så "tycker" folk att det är jag som "tycker så" och inte ett faktum, då är det lite...aa svårt att ta på allvar.



#111

Postad 28 januari 2016 - 18:57

Unregisteredd2af8ebf
  • Unregisteredd2af8ebf
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Jo absolut. Men återigen. Skillnaden är stor. Hade det varit mellan 30 och 70ms sure. Men här märks det verkligen av, lättaste testet är att helt enkelt använda musen i windows med 6600, svårt att tro att ingen märker det. Att välja bort w2200 pga. rbe har jag inte argumenterat mot, självklart finns det folk som stör sig.

Jag argumenterar främst för 3d, skärpan och latensen. Men även där så "tycker" folk att det är jag som "tycker så" och inte ett faktum, då är det lite...aa svårt att ta på allvar.

Hej. Jag började fundera på projektor igår. Tänkte köpa W1110 men när jag läst vad du skriver om w2000 så beställde jag en sån idag på hemmabiobutiken :-)

Är inte speciellt kräsen av mig. Kommer nog köpa en vit duk i ett ganska vitt rum. Ser mest serier och det på kvällstid.

Däremot tänker jag också köpa en portabel duk. Det kan man inte läsa så mycket om. Testade att läsa in mig på det förra året. Svårt.

Anyways...

Var bara tvungen att skriva då jag är så nöjd att jag slog till.

 

/Teacer 



#112

Postad 28 januari 2016 - 21:14

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 3

Jo absolut. Men återigen. Skillnaden är stor. Hade det varit mellan 30 och 70ms sure. Men här märks det verkligen av, lättaste testet är att helt enkelt använda musen i windows med 6600, svårt att tro att ingen märker det. Att välja bort w2200 pga. rbe har jag inte argumenterat mot, självklart finns det folk som stör sig.

Jag argumenterar främst för 3d, skärpan och latensen. Men även där så "tycker" folk att det är jag som "tycker så" och inte ett faktum, då är det lite...aa svårt att ta på allvar.

Du verkar ha svårt att förstå att kraven på egenskaper skiljer mellan olika individer. Jag kan räkna upp ett helt gäng egenskaper där TW6600 är bättre än W2000. Tex.

 

  • Den är ljusstarkare med korrekta färger.
  • Den är mer färgkorrekt, både ootb och efter kalibrering.(W2000 drar åt gulgrönt)
  • Den har en lugnare bild med mindre brus och artefakter.
  • Den är tystare.
  • Den ger inte några RBE(Rainbow effects)
  • Den är billigare i drift. (Billigare lampa)
  • Den är mer flexibel vid installation.

 

Det går att göra en likadan lista över egenskaper som W2000 är bättre på, men den promotar du finfint så det behöver ju inte jag också göra.

 

Min poäng är att det finns individer som värdesätter egenskaperna på listan ovan mer än de egenskaper som du har hakat upp dig på som är viktiga för dig.

 

Om jag skulle lägga min personliga värdering i detta så tycker jag inte att någon av dem uppfyller de krav jag har på en projektor och jag har därför inte valt någon av dem. Men det betyder ju inte att det skulle vara dåliga maskiner för någon annan, med andra krav eller önskemål.

 

Var och en måste helt enkelt göra en värdering av vad som är viktiga egenskaper för ens behov.

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund



#113

Postad 29 januari 2016 - 12:04

spaffen
  • spaffen
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Om båda projektorerna är uppställda på sitt bästa sätt och kalibrerade rätt så är TW6600 precis lika skarp som W2000. Det skiljer däremot hur deras bästa sätt är placeringsmässigt. BenQ måste hänga i tak(eller stå på ett bord) medan Epson kan monteras på en hylla eller placeras i tak(eller på ett bord). Så något har varit tokigt i din utvärdering på denna punkten.

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

 

Hur kommer det sig att BenQ W2000 inte kan monteras på hylla? Köpte en igår och hade tänkt sätta upp en hylla i helgen och ha den på, vad är det jag missat? 

 

Valde för övrigt just mellan TW6600 och W2000, men kan ju fortfarande lämna BenQen och ta Epson maskinen. 



#114

Postad 29 januari 2016 - 12:11

RearNakedChoke
  • RearNakedChoke
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

Hur kommer det sig att BenQ W2000 inte kan monteras på hylla? Köpte en igår och hade tänkt sätta upp en hylla i helgen och ha den på, vad är det jag missat?

Valde för övrigt just mellan TW6600 och W2000, men kan ju fortfarande lämna BenQen och ta Epson maskinen.


Dom har olika offset, om du har benq på ett bord så skjuter den bilden upp på väggen vilket betyder att om du sätter den på en hylla så hamnar bilden i taket. Det är darför du behöver ett takfäste till den projektorn, eller ha den på bordet

#115

Postad 29 januari 2016 - 12:26

spaffen
  • spaffen
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Dom har olika offset, om du har benq på ett bord så skjuter den bilden upp på väggen vilket betyder att om du sätter den på en hylla så hamnar bilden i taket. Det är darför du behöver ett takfäste till den projektorn, eller ha den på bordet

 

Så en nedåtlutande hylla borde funka? ;)

 

Då ska jag leka runt lite med placering och se om det blir bäst med en TW6600 på hylla eller W2000 i taket. Tack! 



#116

Postad 29 januari 2016 - 12:54

RearNakedChoke
  • RearNakedChoke
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

Så en nedåtlutande hylla borde funka? ;)


Ja det fungerar om du använder en massa keystone, keystone omformar bilden digitalt vilket betyder att du ska göra allt för att inte använda den. Men det funkar...

#117

Postad 29 januari 2016 - 15:10

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0

Så en nedåtlutande hylla borde funka? ;)

Då ska jag leka runt lite med placering och se om det blir bäst med en TW6600 på hylla eller W2000 i taket. Tack!

Som jag nämde tidigare i tråden så skall dessa två projjar monteras i tak eller på bord på grund av den mycket snåla lens shiften funktionen (man kan alltså inte flytta runt bilden hur som helst när projjen står still,utan den är i princip orörlig) .Vill man ändå montera den i en hylla så skall man montera den upp och ner i undersidan på hyll planet med skruvar på lagom höjd så att den passar på filmduken och då använda sig av läget Ceiling mounted i installations menyerna på projektorn så att den spegelvänder filmbilden i och med att den hänger upp å ner.man skall absolut inte luta hyllplanet eller takfästet! Utan plant och rakt är det som gäller.

#118

Postad 30 januari 2016 - 10:05

skruvis
  • skruvis
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0


Så en nedåtlutande hylla borde funka? ;)

 

Då ska jag leka runt lite med placering och se om det blir bäst med en TW6600 på hylla eller W2000 i taket. Tack! 

Satte min 6600 på en Bestå stomme bakom soffan vilket fungerar tycker jag, stommen är dock lite i högsta laget (1280mm) insåg jag när projektorn kom på plats men det går!.

jM437Qm.jpg


Redigerat av skruvis, 30 januari 2016 - 10:07.


#119

Postad 01 februari 2016 - 18:15

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0
Nu har jag testat 3D med w2000. Såg bra ut. Speciellt bra blev det eftersom 3D glasögonen bara kostade ca 100kr ;)

Dock vet jag inte vilken inställning man bör köra på. Finns ju lite reglage att välja på. Fast det förinställda läget såg väldigt bra ut.

Köpte mina glasögon på eBay. Kan verkligen rekommendera säljaren då det endast tog ca 1,5 vecka, från Kina. Tänker beställa fler där. http://www.ebay.com/...=STRK:MEBIDX:IT

#120

Postad 03 februari 2016 - 11:23

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0

Du verkar ha svårt att förstå att kraven på egenskaper skiljer mellan olika individer. Jag kan räkna upp ett helt gäng egenskaper där TW6600 är bättre än W2000. Tex.

 

  • Den är ljusstarkare med korrekta färger.
  • Den är mer färgkorrekt, både ootb och efter kalibrering.(W2000 drar åt gulgrönt)
  • Den har en lugnare bild med mindre brus och artefakter.
  • Den är tystare.
  • Den ger inte några RBE(Rainbow effects)
  • Den är billigare i drift. (Billigare lampa)
  • Den är mer flexibel vid installation.

 

Det går att göra en likadan lista över egenskaper som W2000 är bättre på, men den promotar du finfint så det behöver ju inte jag också göra.

 

Min poäng är att det finns individer som värdesätter egenskaperna på listan ovan mer än de egenskaper som du har hakat upp dig på som är viktiga för dig.

 

Om jag skulle lägga min personliga värdering i detta så tycker jag inte att någon av dem uppfyller de krav jag har på en projektor och jag har därför inte valt någon av dem. Men det betyder ju inte att det skulle vara dåliga maskiner för någon annan, med andra krav eller önskemål.

 

Var och en måste helt enkelt göra en värdering av vad som är viktiga egenskaper för ens behov.

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Svarar för att bekräfta att jag läst, men vi får helt enkelt agree to disagree. Verkar uppenbart för mig att du inte kört windows med projjen. De andra punkterna som att den är ljusstarkare lättare att positionera etc. har jag aldrig argumenterat mot utan för 6600. Det är aldrig det som har varit en poäng i min diskussion då jag tidigt tog upp det som fördel till 6600. Gäller även att skilja på en åsikt och fakta.

En till fin fördel i min bok (I MIN BOK) är att W2000 är betydligt svalare än 6600 också lämpar sig bättre till små rum där det fort blir varmt med 6600 när man dessutom är fler i rummet var jag tvungen att öppna ett fönster för att stå ut.


Redigerat av PureBlue, 03 februari 2016 - 11:25.


#121

Postad 03 februari 2016 - 12:38

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

Verkar uppenbart för mig att du inte kört windows med projjen. 

Jodå, visst har jag det. Jag har till och med ett par fotografer som har valt TW6600 för att i huvudsak visa foto med den och vi har haft det uppkopplat här i butiken med deras egna datorer och provkört utan att få de problem som du beskriver. Vi har då också jämfört mot liknande DLP maskiner som W2000.

 

De andra punkterna som att den är ljusstarkare lättare att positionera etc. har jag aldrig argumenterat mot utan för 6600. Det är aldrig det som har varit en poäng i min diskussion då jag tidigt tog upp det som fördel till 6600. Gäller även att skilja på en åsikt och fakta.

 

Jag har hela tiden hållt mig till fakta, inget annat(möjligen då när jag skrev att jag inte skulle valt någon av dem själv). Men en egenskap eller som du ser det outhärdligt problem behöver inte vara ett problem för någon annan. Det är fakta att det finns inputlag. Det är en åsikt om man tycker det är ett problem eller inte. Användare har olika krav och det som du ser som ett jätteproblem tycker någon annan inte alls är ett problem. På samma sätt så har då TW6600 vissa fördelar som du inte värderar så högt, men som någon annan användare anser viktigare för deras behov.

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund



#122

Postad 03 februari 2016 - 13:02

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0

Jodå, visst har jag det. Jag har till och med ett par fotografer som har valt TW6600 för att i huvudsak visa foto med den och vi har haft det uppkopplat här i butiken med deras egna datorer och provkört utan att få de problem som du beskriver. Vi har då också jämfört mot liknande DLP maskiner som W2000.

 

Jag har hela tiden hållt mig till fakta, inget annat(möjligen då när jag skrev att jag inte skulle valt någon av dem själv). Men en egenskap eller som du ser det outhärdligt problem behöver inte vara ett problem för någon annan. Det är fakta att det finns inputlag. Det är en åsikt om man tycker det är ett problem eller inte. Användare har olika krav och det som du ser som ett jätteproblem tycker någon annan inte alls är ett problem. På samma sätt så har då TW6600 vissa fördelar som du inte värderar så högt, men som någon annan användare anser viktigare för deras behov.

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Vad är det då vi disskuterar om vi håller med om samtliga styrkor/svagheter för respektive projektor? 6600 är inte den givna projektorn i sin prisklass det jag vill få fram. Det handlar inte om min "egoistiska" syn på detta eftersom jag som sagt haft båda. Utan mer för andra på forumet som så lätt blir pekade i riktning för 6600 bara för att. Vilket indirekt blir en lögn.



#123

Postad 03 februari 2016 - 13:16

Nanonine
  • Nanonine
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

BenQ W2000 är på min radar pga att jag har kort kastavstånd (ca 2.90m och 104" duk) , mitt rum går att mörklägga nästintill 100% btw. Vad är alternativen till BenQ W2000? tycker det är knöligt att ta reda på om olika projektorer grejar mitt begränsade avstånd-storleksförhållande. 

 

Tacksam på tips om andra bra short-throw hemmabio-projektorer. Projektorn används ungefär lika mycket till spel som film. 



#124

Postad 03 februari 2016 - 13:22

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0

BenQ W2000 är på min radar pga att jag har kort kastavstånd (ca 2.90m och 104" duk) , mitt rum går att mörklägga nästintill 100% btw. Vad är alternativen till BenQ W2000? tycker det är knöligt att ta reda på om olika projektorer grejar mitt begränsade avstånd-storleksförhållande. 

 

Tacksam på tips om andra bra short-throw hemmabio-projektorer. Projektorn används ungefär lika mycket till spel som film. 

Vilka projektorer velar du mellan främst?



#125

Postad 03 februari 2016 - 13:24

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

Vad är det då vi disskuterar om vi håller med om samtliga styrkor/svagheter för respektive projektor? 6600 är inte den givna projektorn i sin prisklass det jag vill få fram. Det handlar inte om min "egoistiska" syn på detta eftersom jag som sagt haft båda. Utan mer för andra på forumet som så lätt blir pekade i riktning för 6600 bara för att. Vilket indirekt blir en lögn.

Jag svarade på dina inlägg eftersom du mer eller mindre beskrev TW6600 som oanvändbar och så är inte fallet för många. Det är du som driver på diskussionen, inte jag. Jag har bara svarat på dina inlägg. Det finns inga givna val när man ska välja projektor. Alla modeller har sina styrkor och svagheter, precis som jag har skrivit tidigare. Det är därför man ska ta hjälp eller vända sig till någon som kan hjälpa till att hitta rätt så man slipper prova sig fram.

 

/Marcus



#126

Postad 03 februari 2016 - 14:05

Nanonine
  • Nanonine
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Vilka projektorer velar du mellan främst?

Det är mitt problem, hittar inte några alternativ som klarar mitt korta avstånd. Visst måste det finnas fler som gör hemmabioprojektorer med short-throw än BenQ. Jag söker kanske på fel saker osv, men jag hittar bara en massa ultra short-throw grejer och presentationsprojketorer. 



#127

Postad 03 februari 2016 - 16:34

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0

Jag svarade på dina inlägg eftersom du mer eller mindre beskrev TW6600 som oanvändbar och så är inte fallet för många. Det är du som driver på diskussionen, inte jag. Jag har bara svarat på dina inlägg. Det finns inga givna val när man ska välja projektor. Alla modeller har sina styrkor och svagheter, precis som jag har skrivit tidigare. Det är därför man ska ta hjälp eller vända sig till någon som kan hjälpa till att hitta rätt så man slipper prova sig fram.

 

/Marcus

6600 är en bra projektor, inte för spel men inte en dålig projektor i sin helhet, har aldrig sagt att den är dålig, om jag har det så tar jag tillbaka det. Både i denna tråd och i 6600 tråden har jag nämnt dess styrkor samt svagheter och varför jag valde W2000.



#128

Postad 04 februari 2016 - 15:50

Unregisteredaee893b9
  • Unregisteredaee893b9
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0

Jag tycker det är intressant vad PJHC säger om W2000. Han som testar verkar mkt rutinerad och hängiven.

 

 Kvalitet 2d 100%, kvalitet 3d 90%. 

 

REFERENS i sin prisklass enligt detta test.

 

I kommentarsfältet:      

      • Hej och tack för ditt svar. 
        Måste jag dra slutsatsen att bildkvaliteten mellan BenQ W2000 och Sony hw40 / HW55 är nära, ännu mer till förmån för Benq?

  1. Grégory November 17, 2015

    Subjektivt, så om jag var tvungen att välja mellan de två, skulle mitt val vara W2000

 

Vi gillade:

  • Konstruktionen
  • Tillverkning kvalitet
  • Precisions bild
  • Kolorimetri
  • Fluiditet
  • De fullständiga menyer
  • Den belysta fjärrkontroll
  • En kontrollerad ljudnivå
  • Den dynamiska bilden
  • Kontrast
  • Den integrerade ljudsystem


#129

Postad 05 februari 2016 - 15:55

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0

 

Jag tycker det är intressant vad PJHC säger om W2000. Han som testar verkar mkt rutinerad och hängiven.

 

 Kvalitet 2d 100%, kvalitet 3d 90%. 

 

REFERENS i sin prisklass enligt detta test.

 

I kommentarsfältet:      

      • Hej och tack för ditt svar. 
        Måste jag dra slutsatsen att bildkvaliteten mellan BenQ W2000 och Sony hw40 / HW55 är nära, ännu mer till förmån för Benq?

  1. Grégory November 17, 2015

    Subjektivt, så om jag var tvungen att välja mellan de två, skulle mitt val vara W2000

 

Vi gillade:

  • Konstruktionen
  • Tillverkning kvalitet
  • Precisions bild
  • Kolorimetri
  • Fluiditet
  • De fullständiga menyer
  • Den belysta fjärrkontroll
  • En kontrollerad ljudnivå
  • Den dynamiska bilden
  • Kontrast
  • Den integrerade ljudsystem

Googlade efter recensionen. Riktigt bra recension enligt mig.

W2000 är definitivt enligt MIG bästa projektorn för pengarna och även upp i prisklass om man vill offra funktionalitet som lensshift.



#130

Postad 05 februari 2016 - 16:38

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Googlade efter recensionen. Riktigt bra recension enligt mig.
W2000 är definitivt enligt MIG bästa projektorn för pengarna och även upp i prisklass om man vill offra funktionalitet som lensshift.

om man inte skall spela då, trodde input laggen var skulle vara låg på denna projje men den låg ju på nästan 50ms enligt testet....

#131

Postad 05 februari 2016 - 16:45

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0
Fungerar kanon att spela. Kör fps/bilspel och kan inte klaga på något.

#132

Postad 05 februari 2016 - 17:28

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0

om man inte skall spela då, trodde input laggen var skulle vara låg på denna projje men den låg ju på nästan 50ms enligt testet....

Jämförelsevis med vadå?
Lite perspektiv är aldrig dåligt. Dels sa jag i prisklassen, 6600 som är dyrare har dubbla latensenen


Redigerat av PureBlue, 05 februari 2016 - 17:29.


#133

Postad 05 februari 2016 - 17:52

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Jämförelsevis med vadå?
Lite perspektiv är aldrig dåligt. Dels sa jag i prisklassen, 6600 som är dyrare har dubbla latensenen

Benq w1070och w1080 ligger runt 20ms Sonys HW40 är under 30ms + att den är knäpptysta i jämförelse.

#134

Postad 05 februari 2016 - 18:26

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0

Benq w1070och w1080 ligger runt 20ms Sonys HW40 är under 30ms + att den är knäpptysta i jämförelse.

Kostar inte sony hw40 det dubbla mot w2000? Ne nu får du lugna dig.

Prova projjen med spel innan du uttalar dig.


Redigerat av PureBlue, 05 februari 2016 - 18:27.


#135

Postad 05 februari 2016 - 18:55

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Kostar inte sony hw40 det dubbla mot w2000? Ne nu får du lugna dig.

Prova projjen med spel innan du uttalar dig.

Men  w1070 kostar inte det dubbla så konstigt att de inte fått till det på w2000 då.

Behöver väl inte testa när leo bodnar testet i recensionen säger runt 50ms då vet jag ju vilken latens den har .



#136

Postad 05 februari 2016 - 20:01

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0

Här kan man mäta & testa sin egna latens tid, dvs reaktions förmågan,klicka med musen 5 gånger när skärmen byter färg.Har du under 160 millisekunder i testet är du bland dom tio bästa sen dom (Human Benchmark) började testa för ett par år sedan.Snitt tiden ligger på 260 millisekunder! 



#137

Postad 06 februari 2016 - 15:15

Dez
  • Dez
  • Lärjunge

  • 286 inlägg
  • 0

Jag är sugen på en W2000 som ersättare till min gamla Optoma HD65. Blir dock inte riktigt klok på lenshiften och var bilden hamnar.

 

Skall takmontera på kastavståndet ~2,6m och enligt denna sida är "lens shift coverage"=0.64m.

http://www.benq.com/...atiocalculator/

 

Betyder detta att utgångsläget är att överkanten av bilden hamnar i höjd med centrum på linsen och jag från detta läge kan skifta ner bilden 64cm?



#138

Postad 06 februari 2016 - 18:23

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0

Jag är sugen på en W2000 som ersättare till min gamla Optoma HD65. Blir dock inte riktigt klok på lenshiften och var bilden hamnar.

 

Skall takmontera på kastavståndet ~2,6m och enligt denna sida är "lens shift coverage"=0.64m.

http://www.benq.com/...atiocalculator/

 

Betyder detta att utgångsläget är att överkanten av bilden hamnar i höjd med centrum på linsen och jag från detta läge kan skifta ner bilden 64cm?

Ja utan lens shift så hamnar filmbildens överkant ungefär i höjd med linsen på projjen.Och enligt kalkylatorn så står det att vid 260 cm avstånd imellan lins & duk och alltså max 102" storlek på filmduken eller 226 cm bildbredd & 127 cm bildhöjd så är vertikal range är 66 cm,men jag skulle ringa BenQ och fråga för säkerhets skull för på deras hemsida står det att  lens shiften är 10% av bildhöjden...Vilket i detta fall ju bara är 13 cm.



#139

Postad 06 februari 2016 - 22:38

Dez
  • Dez
  • Lärjunge

  • 286 inlägg
  • 0

Ja utan lens shift så hamnar filmbildens överkant ungefär i höjd med linsen på projjen.Och enligt kalkylatorn så står det att vid 260 cm avstånd imellan lins & duk och alltså max 102" storlek på filmduken eller 226 cm bildbredd & 127 cm bildhöjd så är vertikal range är 66 cm,men jag skulle ringa BenQ och fråga för säkerhets skull för på deras hemsida står det att  lens shiften är 10% av bildhöjden...Vilket i detta fall ju bara är 13 cm.

 

Hittade till slut användarhandboken och där var det tydligt specat. 10% verkar stämma, dvs överkanten av bilden hamnar 5-15% av bildhäjden nedanför linsen.

 

I mitt fall med 100" bild alltså 62-187mm ner.

 

Det är ju lite synd. Förutom att få lite större bild var en anledning för mej att byta upp mej för att slippa slå huvudet i projektorn :(



#140

Postad 07 februari 2016 - 10:05

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0

Hittade till slut användarhandboken och där var det tydligt specat. 10% verkar stämma, dvs överkanten av bilden hamnar 5-15% av bildhäjden nedanför linsen.

I mitt fall med 100" bild alltså 62-187mm ner.

Det är ju lite synd. Förutom att få lite större bild var en anledning för mej att byta upp mej för att slippa slå huvudet i projektorn :(

Vilket alltså fungerar utmärkt om man har en normal takhöjd kring ~250 cm hemma i vardagsrummet.Kör du i källaren eller vad är din takhöjd tro?

#141

Postad 09 februari 2016 - 16:37

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0

 

Här kan man mäta & testa sin egna latens tid, dvs reaktions förmågan,klicka med musen 5 gånger när skärmen byter färg.Har du under 160 millisekunder i testet är du bland dom tio bästa sen dom (Human Benchmark) började testa för ett par år sedan.Snitt tiden ligger på 260 millisekunder! 

 

Kul test :). Som du säger testar detta reaktionsförmågan, inte latens på enheten.



#142

Postad 12 februari 2016 - 19:39

Zakesh
  • Zakesh
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Nån vänlig själ som skulle slänga upp en bild på undersidan, jag är nyfiken på var fästhålen sitter och hur tätt?

 

Skulle uppskattas :)



#143

Postad 12 februari 2016 - 19:46

gymrat2k
  • gymrat2k
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Nån vänlig själ som skulle slänga upp en bild på undersidan, jag är nyfiken på var fästhålen sitter och hur tätt?

 

Skulle uppskattas :)

W2000 finns på https://www.minhembi...=2#entry4302800



#144

Postad 14 februari 2016 - 03:59

Scumbaagh
  • Scumbaagh
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Tänkte dumförklara mig själv och ställa en riktigt fin fråga;

 

Jag har en Optoma HD65 idag (720p) i ett ljust vardagsrum. Kör massa keystone som tydligen ska vara fans påfund.. Jag har alltid varit nöjd med den men är sugen på att byta då jag tror att 1080p kan göra viss skillnad samt att tekniken borde gått en del framåt och det kanske går att få till lite bättre bild..? Jag lirar en hel del tv spel och har varit nöjd med hur hd65 presterat.

 

Kommer jag sitta och gråtrunka till den fantastiska skillnaden med en W2000 eller kommer det kännas "meh"?

Ska jag behöva smaska på med en motsvarande 20k projje, typ sony hw40es för att uppleva en ögonorgasm?

 

Eller ska jag sitta kvar med min hd65 tills den går i graven?

 

Har jagat begagnade projektorer ett bra tag nu men tänker att det kanske skulle vara bra med en helt ny istället för en beg sony hw15 exempelvis. Läste något om att ljusstyrkan i en dlp är bättre än i sonys hw15 och att w2000 kommer göra jobbet bättre i ett rum med vita väggar.

 

3D är jag inte jätteupphetsad över men kan tänka mig att fixa brillor ändå. Vännerna kommer klaga över att 3d är jobbigt att titta på.. Avseende RGB flimmer är det bara en av mina vänner som påtalat att han sett det från min hd65 så risken är nog rätt liten att det blir problem med det från en ny dlp.

 

Får jag bra feedback på detta så kanske det blir en tur till NON imorgon. Eller så sitter jag kvar med min hd65? please advise.

 

mvh



#145

Postad 14 februari 2016 - 11:22

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Gick från en Optoma HD65 till en Benq W1350. Placeringen av projektorn är inte den bästa = en hel del både vertikal och horisontell keystone.

Skillnaden i bildkvalitet är påtaglig. Kan inte säga att ögonen tåras men jag njuter av varje sekund framför duken.

Är W2000 snäppet bättre än W1350 lär skillnaden inte bli mindre.

Redigerat av Mange36, 14 februari 2016 - 11:22.


#146

Postad 14 februari 2016 - 18:25

Dez
  • Dez
  • Lärjunge

  • 286 inlägg
  • 0

Vilket alltså fungerar utmärkt om man har en normal takhöjd kring ~250 cm hemma i vardagsrummet.Kör du i källaren eller vad är din takhöjd tro?

 

Takhöjden är 2,39m.

 

Jag vill nog ha ner bilden ca 45cm från taket och då måste linscentrum vara ca 27cm ner vilket ger kanske 205 fri höjd under projektorn. Så det blir väl helt ok för huvudet vid normala aktiviteter. Men skall det spelas eller viftas i vardagsrummet hade jag gärna tryckt upp den lite till.



#147

Postad 14 februari 2016 - 18:30

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0

Takhöjden är 2,39m.

Jag vill nog ha ner bilden ca 45cm från taket och då måste linscentrum vara ca 27cm ner vilket ger kanske 205 fri höjd under projektorn. Så det blir väl helt ok för huvudet vid normala aktiviteter. Men skall det spelas eller viftas i vardagsrummet hade jag gärna tryckt upp den lite till.

Då får du väl nöja dig med att ha filmbilden relativt högt upp på väggen nära taket, om du ska vifta hoppa & leva dig in i ditt spelande kanske!

#148

Postad 14 februari 2016 - 18:54

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
För dom som vill ha ner filmbilden längre ner på väggen så är takfäste med teleskops rörs funktion ifrån tex Cheif lösningen! (Om inte lens shiften räcker till eller om du har över ~ 250 cm i takhöjd).

#149

Postad 16 februari 2016 - 22:10

lajbanson
  • lajbanson
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0
Har idag en 2,35:1 duk tillsammans med en Epson TW3200 vilket fungerar bra med lite pysslande med manuell zoom och lensshift för skifte mellan 16:9 och 2,35:1 material. Hur skulle det fungera med en W2000?

#150

Postad 17 februari 2016 - 19:27

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0

Har idag en 2,35:1 duk tillsammans med en Epson TW3200 vilket fungerar bra med lite pysslande med manuell zoom och lensshift för skifte mellan 16:9 och 2,35:1 material. Hur skulle det fungera med en W2000?

Inge vidare då det krävs 1.33:1 i Zoom omfång.Kolla in JVC & Panasonic's projjar för en smidig linsminnes funktion som gör att du kan få det automatiserat via fjärrkontrollen istället👍




Även taggad med BenQ W2000, BenQ W1110, BenQ W1110s, BenQ W2000w

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.