Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Stöds inte, bild slutar fungera

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 31 mars 2018 - 15:31

Niltzen
  • Niltzen
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Får se om det finns någon här inne som blir klok på detta.

 

Ett fel har uppkommit helt utan att något i riggen har bytts ut. En vacker dag slocknade bara bilden och jag fick bara en inforuta längst ner till vänster som kungjorde:

 

Källa:HDMI1

Stöds inte.

H:---,--kHz, V:---,---Hz

 

Har en Epson TW3500 kopplad till en Onkyo TX-SR608. 

 

Ibland funkar det. Känns som något blir överhettat? När det väl slagit till så spelar det ingen roll vilken källa som matar förstärkaren. Det är bara Epson-loggan på bilden och ovan nämnda text.

 

Det är en dold installation. 10m HDMI från ett väggmonterat uttag till ett annat dito. En hdmi från källa till vägg och ytterligare en från vägg till proj. Tänker om det handlar om signalstyrka? Är det värt att testa en signalförstärkare? Det som är så sjukt är att felet helt plötsligt dyker upp. Jag skulle vilja påstå att det uppträder snabbare när jag kör sattelitboxen än när jag chromecastar.  Jag tror att startar jag upp anläggningen imorgon så funkar det en stund igen, innan det rasar. Jag har haft min anläggning i snart 10 år. Det här fenomenet är någon månad gammalt.

 

Tacksam för idéer. Det är så jäkla klurigt att felsöka när det går från funka till trasigt mitt framför ögonen.

 



#2

Postad 03 april 2018 - 09:11

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

  • 3 209 inlägg
  • 0

Genomför en vanlig felsökningsprocess. Testa samma HDMI-anslutning direkt med en kort HDMI-kabel. Kanske enklast att flytt projektorn till förstärkaren. Får du bild då vet du att det är kabeln/väggdragningen.



#3

Postad 04 april 2018 - 03:58

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 961 inlägg
  • 0
Var den där modellen möjligen en av de Onkyo som hade en del problem med hdmi-kort som slutade att fungera?

#4

Postad 04 april 2018 - 06:15

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Hej. Jag har haft mycket problem med onkyo tx.616. Franför allt när projjen käptes in. Äger också epson projj. Först så var det hdmi kretskort problem det vanliga felet som ingick i garantin som du pratar om. När väl det byttes ut två ggr, så fungerade det som det skulle. Sen har jag även haft stora problem med handskakning ( edid )ihop med projjen. Inte ihop med tv.n
Så här har du en som kanske kan hjälpa dig 🤔.!?.
Har dock försig att hdmi krets kort problemet var att ljudet endast försvann?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.