Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Move over PS3, nu flyttar Wii in ;)

88 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 04 juni 2007 - 20:35

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
Har nu ägt en PS3:a i snart två månader. 99% av tiden har den fungerat som en Blu-Ray spelare vilket den gör MYCKET duktigt. Enda vettiga spelet hittils har varit "Resistence" men inte ens det har fått mig att höjja på ögonbrynen speciellt mycket.

Jag började tänka tillbaks till den tid då TV-spel var TV-SPEL och inte mediamaskiner med spel som försöker få en att pissa på sig av ytligheter som film sekvenser och flashig grafik och en spelglädje som är NOLL.

Minns tillbaks till tiden då NES dök upp för drygt 20 år sen. Allt var nytt och fräsht med en helt ny kontroll. DEN känslan jag fick när jag spelade NES för första gången har jag ALDRIG känt sen dess tills...

Wii DÖK UPP!!!!

En polare till mig har precis skaffat en Wii och nu för första gången så har jag VERKLIGEN fått testa en Wii på ALLVAR och jag är frälst :)

Visst, Wii har ingen flashig 1080p HD grafik, MEN jag tycker ÄNDÅ att Zelda:Twilight Princess är ett av de snyggaste spelen som har gjorts tack vare fantasifull design m.m.

Men det viktigaste är att Wii levererar samma spelglädje som jag kände när jag spelade NES för 20 år sen. Den nya kontrollen tar iofs ett tag att lära sig men känns så jäkla mycket mer underhållande att spela med tillskillnad från PS3 dosan som...tja...är i stortsett samma kontroll vi haft i 12 år, förutom lite nytt som analog spakar m.m.

Det samma gäller alla spel idag till 360 och PS3. Det är samma sorts spel vi nu har haft i 12 år. Det är samma bil spel, samma fighting (Tekken) och samma tjatiga Call of Duty liknade FTP spel.
Visst skitsnygg grafik men det är bara ett sätt att dölja att det är samma ###### spel man köpt om ca tusen ggr nu ;)

Just nu väntar jag lyriskt på den maskin som ni andra här på Wii forumet fått njuta av i några månader nu, you lucky bastards :D

Om en vecka så får PS3:an flytta på sig.

Nu flyttar ett ÄKTA TV-spel in i tv bänken igen :D

VARFÖR tog det ett halvår för mig att fatta detta beslut :D

#2

Postad 04 juni 2007 - 20:43

Vaargen77
  • Vaargen77
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

VARFÖR tog det ett halvår för mig att fatta detta beslut :)

<{POST_SNAPBACK}>

Spela roll, det hade ändå tagit ett halvår att få tag i en maskin ;)
Vi får ta en boxningsmatch innan jag flyttar, lär ju se skapligt fult ut hehe :D

#3

Postad 04 juni 2007 - 20:51

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

VARFÖR tog det ett halvår för mig att fatta detta beslut :)

<{POST_SNAPBACK}>

Spela roll, det hade ändå tagit ett halvår att få tag i en maskin ;)
Vi får ta en boxningsmatch innan jag flyttar, lär ju se skapligt fult ut hehe :D

<{POST_SNAPBACK}>



JA man ser hyfsat idiot ut när man testar Wii för första gången och man tar i lite överdrivet mycket :D hehe :lol:

Ska nog se till att använda vrist remmen, annars lär kontrollen sitta i TV skärmen efter några öl till helgen :D

#4

Postad 04 juni 2007 - 21:07

Vaargen77
  • Vaargen77
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Vristremmen hjälper inte när föremålen står inom aktionsradien, har slagit ner en lampa och lite annat här de första dagarna. Sanslös pryl ;)
Ska köpa Wario Ware : Smooth Moves när jag får råd, kan nog va kul.

Du får hjälpa till att slåss mot Nintendo ang. ljudproblemet, fast du kanske inte hör det eftersom du har förstärkare :)

#5

Postad 04 juni 2007 - 21:23

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
hehe. tur att man har en hyffsad yta att slåss på :)

Jo jag läste nåt om knaster i ljudet på Zelda?
Eller hörs det bara när det är kopplat genom TV:n?

Med min tur så lär det väl va på min maskin med ;)

#6

Postad 05 juni 2007 - 06:22

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Ett tips är att fara förbi Barnens Hus varje dag....
Så gjorde jag för att få tag i min...
Tog inte så många dagar innan dom fick in 2 skönheter :)

#7

Postad 05 juni 2007 - 06:42

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

  • 728 inlägg
  • 0
kolla på blocket också, där kan man hitta konsoler till bra priser ibland... köpte min där.

jag hade lite knaster förut(hade kopplat från wii till TV:n och sen ut till förstärkaren från TV:n, men när jag kopplade om så att det gick direkt till förstärkaren så var det jättebra ljud. skaffa en förlängare eller nåt :)

#8

Postad 05 juni 2007 - 07:20

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Om en vecka så får PS3:an flytta på sig.

Nu flyttar ett ÄKTA TV-spel in i tv bänken igen :D

VARFÖR tog det ett halvår för mig att fatta detta beslut :)

<{POST_SNAPBACK}>


Har likadan upplevelse. Har visserligen alltid varit så sen Nes. Har alltid haft den senaste maskinen som PS1, PS2 etc men Nintendos maskin har alltid fått vara med just för den där "riktigta" tv-spels upplevelsen. Just därför var man ju ute i god tid så jag fick min dagen innan launch. ;)

#9

Postad 05 juni 2007 - 09:36

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

  • 1 272 inlägg
  • 0
Smaken är olika antar jag. Min upplevelse är tvärt om. Köpte en Wii i februari, men blev väldigt besviken på spelutbudet. Sen köpte jag mig en PS3 när den kom ut och sen dess har Wii:n mest stått och samlat damm, medan PS3:an går varm (bokstavligen) för jämnan. Så hittills tycker jag att spelutbudet till PS3:an varit betydligt starkare till än till Wii:n. Tycker Resistance, Motorstorm och Virtua Fighter 5 är riktiga toppenspel.

Till Wii:n har jag Zelda, Prince of Persia och såklart Wii sports, och det är bara det sistnämda som jag tycker är någorlunda bra. Zelda är säkert ett bra spel och jag hade nog gillat det när jag var yngre, men nu har jag inte riktigt tid att spela så involverade spel tyvärr.

Men jag ger inte upp hoppet om Wii:n än, förhoppningsvis kommer det bättre spel till den efter sommaren.

Redigerat av SirIdot, 05 juni 2007 - 09:37.


#10

Postad 05 juni 2007 - 09:56

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0
Jag håller med trådstartaren. Det händer väldigt lite i spelutvecklingen idag hos de "vuxna" konsolerna. Visst är spelen otroligt snygga, men det är oftast precis samma spel i uppsminkad utgåva.

Själv får jag min spelglädje genom Nintendo DS.

Tror iofs det handlar om när man börjat med TV-spel. För mig blev det på tidigt 80-tal innan C=64 och NES.

Kommer man istället in i Playstation generationen (1995), så började allt handla mycket mer om realism och simulation, än ren spelglädje. Tycker det känns som denna generationen har svårt att ta till sig spel som Katamari Damacy, Devil Dice och Wario Ware (för att nämna några av mina favoritspel).

Tycker det är kul att Nintedo för utvecklingen framåt! Då menar jag deras satsningar på tokiga spelideér och inte antal MHz i processorn eller antal polygoner på skärmen.

Anledningen till att jag just nu håller mig till Nintendo DS är pga den hårda "censuren" i västvärlden. De mest udda och roliga spelen brukar stanna i Japan.

#11

Postad 05 juni 2007 - 10:01

Unregisteredb1576346
  • Unregisteredb1576346
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag kan inte mer än hålla med föregående postare från någon post upp i tråden, har också ett wii som står och mest samlar damm, medans min ps3 går varm. Jag ser fram emot hösten när det verkar komma lite fler intressanta titlar till wii, och hoppas att de kan få mig att motionera min vita konsoll lite mer. Känns för övrigt som att ps3 och wii komplementerar varandra rätt fint, då man utan överdrift kan fastslå att spelutbuden till de maskinerna är väldigt olika. Wii har verkligen potential med sitt inovativa kontrollsystem, men saknar tyvärr spel i min smak för att göra den till en höjdarmaskin för tillfället.

Redigerat av Unregisteredb1576346, 05 juni 2007 - 10:02.


#12

Postad 05 juni 2007 - 10:24

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Sent ska syndaren vakna heter det ju :)
Wii är kung på sällskapsspel.
PS3 har jag inte lyckats lista ut vad den är bra på än. Den är bra på att samla damm iaf.
360 är kung online.

#13

Postad 05 juni 2007 - 10:24

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Själv får jag min spelglädje genom Nintendo DS.

Tror iofs det handlar om när man börjat med TV-spel. För mig blev det på tidigt 80-tal innan C=64 och NES.

<{POST_SNAPBACK}>

Min DS är nog den som går varmast av dom alla. :)

Och jag tror också det kan mycket ha med när folk började spela tv-spel. Också vad dom spelade då.

#14

Postad 05 juni 2007 - 11:01

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0

Wii är kung på sällskapsspel.
PS3 har jag inte lyckats lista ut vad den är bra på än. Den är bra på att samla damm iaf.
360 är kung online.

<{POST_SNAPBACK}>

PS3 är bra på att inte vara bra på något. Har alltid sett Sonys maskiner som "Jack of all trades, master of none". Det hade varit det självklara valet som "Home Entertainment Center", om bara priset varit mer humant. Tycker att Sony plågas av samma problem med PSP. De vet inte om de försöker sälja en musik-, video- eller en spelmaskin. Det enda jag som konsument märker är ständiga uppgraderingar av mjukvaran och dumpning av priset på UMD-filmer.

Kan tillägga att PSP:n också är bra på att samla damm, men jag har en putsduk nära till hands :) Stör mig mest på att batteriet laddas ur väldigt snabbt (på 2-3 månader).

#15

Postad 05 juni 2007 - 11:01

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Känns för övrigt som att ps3 och wii komplementerar varandra rätt fint, då man utan överdrift kan fastslå att spelutbuden till de maskinerna är väldigt olika.

<{POST_SNAPBACK}>


Måste nog säga att 360 och Wii är perfekta "paret" och att man kan köpa båda och iaf komma billigare undan än ett Ps3 känns ju bra.
360 har det mest intressanta exklusiva spelutbudet på gång av Ps3 och 360, känns som om dom flesta spelen som kommer på Ps3 kommer på 360 också pga Ps3 inte har sålt så bra, men finns fortfarande många exklusiva spel kvar på 360n.

Jag har en 360 och ett Wii och känner inte det minsta suget att köpa en Ps3 om det inte vore för Bluray-spelaren.

#16

Postad 05 juni 2007 - 11:08

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0
Personligen blev jag ganska snabbt less på Wii:n medan jag inte tror jag kan bli less på Gears of war på Live :) PS3 är inte aktuell, för dyr i inköp för dyra spel och på tok för dåligt utbud av spel. Om 3-4år kanske PS3 känns mer aktuell men då är det ju inte omöjligt att Microsoft släppt en ny konsoll. PS3 är för långt fram i tiden, få som vill betala för morgondagens teknik (Blueray 1080p). När man får en konsoll som skjuter ut 720p för halva priset.

#17

Postad 05 juni 2007 - 11:32

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Min Wii sammlar mest damm...
Finns ingénting som verkar så kul att spela på den..Kört zelda...Det var väl ok..

360 är maskinen som jag älskar att spela på..

Wii är mest jobbigt..Man orkar ju inte ens kolla väder ell vad det kommit för nya spel ell surfa för allt tar sån s*tans dj*vla tid så man blir tokig ;)

Men nog kan wii säker vara kul som party spel...
Men för mig känns det som att den inte kommer att användas så mycket annat än till super mario å metroid....

Man kan ju inte annat än att fundera på hur spelen skulle ha sett ut igentligen....På en Ps3 å 360 :)

Men jag ångrar inte mitt köp för det....Tycker bara det är lite synd att Nintendo är så hutlöst dyra på spelen + konsollen

#18

Postad 05 juni 2007 - 12:59

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

  • 1 272 inlägg
  • 0

En polare till mig har precis skaffat en Wii och nu för första gången så har jag VERKLIGEN fått testa en Wii på ALLVAR och jag är frälst :)

<{POST_SNAPBACK}>


Jag blev lika frälst jag när jag provade Wii Sports hos en polare, och det fick mig att skaffa en Wii. Men när man haft den ett tag så inser man att det är väldigt få spel som utnyttjar kontrollen lika klockrent som i Wii Sports. I många av de andra spelen, t.ex. Zelda och Prince of Persia, så har de mer eller mindre bara mappat diverse rörelser med Wiimoten mot vad som skulle vara knapptryckningar på en annan konsoll och det är inte alls samma sak. Vad man får kvar då är ju ett spel som i princip hade varit snyggare och bättre på en annan nextgen konsoll.

Jag hoppas dock spelutvecklarna skall komma på nya spelidéer som som verkligen utnyttjar wiimoten ordentligt i framtiden.

Det som irriterar mig med Wii:n är att man måste köpa så många dyra tillbehör till den. Om man t.ex. vill spela Gamecube-spel på den måste man köpa en Gamecube-kontroll OCH ett Gamecube-minneskort. Kontrollen kan jag förstå, men varför kan man inte få spara spelen i minnet på wii:n, precis som man kan spara PS2 spel på hårddisken på en PS3? Och en wiimote + nunchuk kostar minst 700:-, vilket är mycket dyrare än en kontroll till en PS3 eller 360.

Redigerat av SirIdot, 05 juni 2007 - 13:05.


#19

Postad 05 juni 2007 - 14:32

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
Det spel jag väntar mest på och som verkligen verkar ta kontrollen på allvar är ju "Metroid Prime 3".

Är ruggigt trött på alla krigs FPS, men Metroid Prime serien gillar jag på grund av nya idéer och helt annan miljö.

Håller med dig Walkir om DS. metroid prime hunters och Castlevania spelen är guld på den enligt mig. Den är jäkligt skön att spela på också till skillnad mot PSP som man bara får kramp av tack vare att den analoga spaken sitter där den gör.

Samtidigt så släpps det ju inga bra spel till PSP. mest konverteringar av PS2 spel.

Men som sagt smaken är delad.

Själv är jag en gamer av den gamla skolan, Atari 2600, C-64 m.m. :)

#20

Postad 05 juni 2007 - 14:54

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
Jag trodde först att PC och Wii var perfekta kombinationen, men har precis köpt en Xbox 360 också, och inser att det är först nu man har hela spektrat av spel :) PC är utmärkt för alla turbaserade strategispel jag älskar (Heroes, Civilization), Xboxen ger mig de mer involverande spelupplevelserna (Gears of War, Forza 2)och Wii:n är perfekt partymaskin, pussel, plattform och spel man spelar en lite kortare stund ;)

Visst är det lite tråkigt att man känner att man måste ha flera maskiner för att vara komplett, när man i förra generationen nog klarade sig nästan bara på en PS2. Men man får å andra sidan mycket mer bredd och flera roliga spel.

Jag tycker inte att PS3/Xbox konkurrerar med Wii och tvärtom. Av PS3 och Xbox 360 så är Xboxen i dagsläget intressantare, men jag skulle tro att PS3:an har en god spelreportoar om något år.

Bara en Wii tror jag är lite maget i dagsläget då jag inte ser att den kommer kunna ge liknande spelupplevelser som t.ex. Gears of War. En PS3/Xbox kan å andra sidan aldrig konkurrera med vare sig Wario ware eller Wii sports :D

#21

Postad 05 juni 2007 - 17:11

Vaargen77
  • Vaargen77
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

hehe. tur att man har en hyffsad yta att slåss på :)

Jo jag läste nåt om knaster i ljudet på Zelda?
Eller hörs det bara när det är kopplat genom TV:n?

Med min tur så lär det väl va på min maskin med :P

<{POST_SNAPBACK}>

Det knastrar i Wii sports också. Tror det gör det i de flesta spel då alla maskiner verkar ha detta problem, är väl nån bugg i programvaran eller nåt. Konsollen ger för hög utnivå på ljudet. Många har mailat om detta så Bergsala vet om det , men Nintendo själva verkar lägga locket på. Har man tur kan de fixa det via nån uppdatering.
Jag har uppdaterat min men hörde ingen skillnad.

#22

Postad 05 juni 2007 - 18:41

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
Jag har mest upplevt knaster från Wii:n i Excite Truck - där är det riktigt illa faktiskt. Annars har jag knappt märkt av det alls.

#23

Postad 05 juni 2007 - 18:59

Dreambaby
  • Dreambaby
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Ja håller med till 100% att Zelda: Twilight Princess är bland de främsta och bästa spelen som någonsin skapats. Nästan i klass med Mario 64, Donkey Kong osv (och Zelda:Ocarina of Time för den delen). För mig går spelglädje ljusår före grafik.

Mitt Twilight Princess spelande fick sig ett ödesdigert slut. Direkt när jag fick Wii och Zelda började jag spela, 14 timmar för att vara exakt. Men så en morgon, när far min startat ett eget "account" skulle han spara, och tror på fan, han skulle ju såklart spara över min sparning. Sedan dess har jag helt enkelt inte orkat börja om igen, utan väntar på att pappa ska komma dit jag var (något som kan ta flera månader)

Puh, äntligen har man fått lätta sitt brustna hjärta :)

#24

Postad 06 juni 2007 - 07:50

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
Jag måste säga att jag också är ruggigt trött på spel som rainbow six, ghost recon, Call of duty etc etc.Det är tyvärr den varan som verkar mest populär i dagens TV-spelsvärld.Själv har jag verkligen älskat konsoler som NES, SNES, Mega drive, N64, PSone, dreamcast.Men efter dreamcasten så hände det något.PS2, gamecube och xbox generationen var den generation som fick mig att börja tröttna på TV-spel otroligt mycket.Marios nya spel (mario sunshine) var en besvikelse, min PS2a pajja, och xbox med alla dessa FPS och krigsspel.Det fanns perioder då jag inte ens rörde mina TV-spel på ett halvår.Allt var bara så trist att jag trodde att thats it, no more videogames for me.

Efter jag köpte xbox 360 så blev jag lite väckt från den hemska mardrömmen och jag tyckte TV-spel började bli kul igen då man kunde spela mot andra via xbox live, jag gjorde inte det på xboxen då jag saknade bredband och min moddade xbox var köpt i Thailand (mod+LIVE=avstängd).Efter att ha kört xbox 360 ett tag nu så har det inte funnits många bra spel om man inte gillar Tom clansys spel eller andra FPS, krigsspel etc.

Nu i höst tänker jag skaffa en nintendo wii och jag hoppas att den kommer ta mig till en annan värld än Tom clansys tråkiga värld.

#25

Postad 07 juni 2007 - 07:22

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Nu i höst tänker jag skaffa en nintendo wii och jag hoppas att den kommer ta mig till en annan värld än Tom clansys tråkiga värld.

<{POST_SNAPBACK}>

Det kommer den. :)

#26

Postad 07 juni 2007 - 10:50

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
Raynilsson: du har ju och är redan besviken på gamecube, så Wii kan mkt väl bli en besvikelse till. Några av de bästa spelen till Wii är tyvärr Gamecubespelen, och Wii är i princip en gamecube med en ny kontroll :) Alla spel kommer inte använda kontrollen så mycket, (t.ex. Zelda där kontrollen är grymt skön och bra, men inte revolutionerande på något sätt) och en stor del av spelen kommer vara riktade på samma marknad som Gamecube och vara av samma typ. Var man mycket besviken på super mario sunshine, blir man nog inte heller överförtjust i super mario galaxy. Det är vad jag tror i alla fall.

Det som är helt nytt med Wii är spel som Wii sports, Smooth moves m.fl. Men det är knappast nog för den som spelar hyfsat mycket.

Den roligaste spelupplevelsen jag haft med Wii hittils är förutom Wii sports (som verkligen är innovativt, annorlunda och galet roligt även om det inte direkt är så djupt) är Gudfadern. Ett helt ok förra generations spel med perfekta påslängda kontroller. Excite truck har också varit en hit. Men jag har annars spelat mycket gamecubespel (t.ex. burnout, super mario sunshine, metroid) och gillar även typiska Xbox-spel skarpt (dvs krigsspel och tom clancy :(, så jag tycker om de flesta typer av spel.

Det jag vill säga är att om man inte gillar det som finns på förra generationens, så har tyvärr inte Wii så otroligt mycket att tillföra i dagsläget. Det är en handfull titlar som ger något helt unikt, men de flesta är i princip ps2/gamecube med kontroller. Och jag menar då inte bara konverteringar utan även hur nyproduktioner kommer se ut.

Men om man gillar förra generationens konsoler (och tycker grafiken är tillräcklig) så kommer man sannolikt att *älska* Wii för kontrollen tillför lite eller jättemycket beroende på spel. Och vissa spel är som sagt helt nya och revolutionerande.

#27

Postad 07 juni 2007 - 11:50

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Största besvikelsen tycker jag är att grafiken är så dålig...
Kan väl med lite tur bli bättre eftersom...Men har man spelat oblivion på sin 360 på 50 tums hdtv så är det inte så roligt att spela Wii längre...

Kan tänka mig att det inte spelar lika stor roll om man sitter på en "vanlig" tv eller inte har 360 eller PS3.....

Ge mig ett Wii som spelar i samma liga som dom andra så skulle jag jubla...

Åh att få se Zelda i Hd :(

För Nintendo har ju onekligen en kul grej med kontrollerna även om jag inte tycker att det funkar så bra alla ggr...Men ändå rätt skönt att ligga i soffan me kontroll i varje hand å slö spela zelda :)

#28

Postad 07 juni 2007 - 13:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Det jag vill säga är att om man inte gillar det som finns på förra generationens, så har tyvärr inte Wii så otroligt mycket att tillföra i dagsläget. Det är en handfull titlar som ger något helt unikt, men de flesta är i princip ps2/gamecube med kontroller. Och jag menar då inte bara konverteringar utan även hur nyproduktioner kommer se ut.

Men om man gillar förra generationens konsoler (och tycker grafiken är tillräcklig) så kommer man sannolikt att *älska* Wii för kontrollen tillför lite eller jättemycket beroende på spel. Och vissa spel är som sagt helt nya och revolutionerande.

<{POST_SNAPBACK}>

Känns som fel resonemang. Wii har ju en appeal till mainstreamspelare och casuals som inte spelade förra generationens konsoler. Den gräver in sig på en helt ny marknad. Trådskaparen är ju t ex en av dessa personer som inte verkar gilla förra generationen.

Det är grafikmässigt en Gamecube med ny kontroll, men det är just den nya kontrollen som gör att den skiljer sig från mängden. Varför då haka upp sig på grafiken när det är kontrollen som helt klart är dragningskraften och tillåter spelen att spelas på ett helt annorlunda sätt.

Och även i dagsläget tillför den ju tillräckligt mycket för att folk ska gilla den mer än Gamecube. Man frågar folk, -har du testat Wii? "Ja, det var jättehäftigt. Jag spelade Wii Sports." Och ett sådant spel för att demonstrera vad som går att göra är allt som behövs.

Visst finns det många Gamecubeupplevelser och visst kommer det komma många sådana spel också i framtiden. Men försäljningssiffrorna visar att det redan utöver detta finns något som gör att Wii tilltalar människor mer än vad Gamecube någonsin gjorde.

Man behöver inte ha gillat spel förut :)

#29

Postad 07 juni 2007 - 15:54

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Zoiler..

Har du spelat nått spel på wii ?

Är ju sant som du säger att man kanske inte ska haka upp sig på grafiken...
Men helt ärligt kan jag säga att jag inte tycker att kontrollerna tillför speciellt mycket..inte i zelda iaf..

Det verkar som att det krävs en hel del av utvecklarna för att kontrollerna verkligen ska fungera bra..

Är övertygad om att det kommer riktigt bra spel med tiden men tyvärr så tror jag att dessto fler spel kommer att fungera halvtaskigt...

Men det är klart att inte mycket slår Wii som party konsoll..Hmm ell tja guitar hero till 360 kanske :)

#30

Postad 07 juni 2007 - 17:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Njet, jag har inte provat Wii ännu, men jag tillhör å andra sidan de som gillar förra generationens spel :)

Är övertygad om att det kommer riktigt bra spel med tiden men tyvärr så tror jag att dessto fler spel kommer att fungera halvtaskigt...

Det här "förutspådde" jag redan i November 06 och det är inte så underligt egentligen:

Det är inte förvånande att Wii kommer få flest. Det är billigare att utveckla, man behöver inte satsa lika hårt på att spelet ska bli en succé och det experimenteras mycket. Snabba cash-in spel som då fiskespelet Rapala (första man tänker på när man ser Wii kontrollen) med en handfull olika fiskar är ju ett exempel.

https://www.minhembi...543&hl=skitspel

På senare veckor har både Ubisoft och Midway officiellt erkänt att de gjort fel i början, dvs att de släppte sunkiga portar. Och framöver ska det enligt dem tydligen komma fler kvalitéspel från dessa företag. EA har nyligen öppnat en studio som enbart ska fokusera på spel marknadsförda mot casuals.

Företagen missbedömde Wiis försäljningskraft initialt och fler och fler utvecklare börjar nu inse att Wii går samma väg som DS och att den är profitabel. Så jag tror vi definitivt ska räkna med fler kvalitéspel framöver.

Dessvärre kommer man inte ifrån de sämre spelen, precis som på DS. Men så är det med alla konsoler, skillnaden är att på Wii förlorar man inte lika mycket om ett spel bombar eftersom utvecklingskostnaderna är mycket lägre och man kan därmed "chansa" mer.

#31

Postad 07 juni 2007 - 18:13

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Mm jag tycker om gammla spel väldigt mycket..
Men tyvärr så måste jag nog skylla på min tv....Det ser helt enkelt för kasst ut med förra generationens spel...Nyaste FF till Ps2 var nästan ospelbart på min tv.....För att inte tala om castelvania till 360...Tyckte det var rätt kul men vad hjälper det när det är så fult att man nästan börjar må illa...

Nää tacka vet jag tjock tv om man ska spela last gen :)


För mig iaf så är det inte Wii som åker fram när jag ska spela..
Och tyvärr så är det inte så ofta party här när man har en 2 årig flicka :(

Men det är klart att det finns ju vissa som tycker precis tvärtom..Och dom har alla fel ;)

#32

Postad 07 juni 2007 - 19:17

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
min xbox 360 är för mig ospelbar med komposit kabel inkopplad till min Plasma t.o.m gears of war ser ut som ett xbox spel i 480i.Allt är så otroligt suddigt o fult men komponent och 720P tar xbox 360n till en helt annan värld.Om man ska spela i icke högupplöst så är det nästan ett måste att köra på en vanlig CRT-TV.

#33

Postad 07 juni 2007 - 19:56

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0
Wii har inte speciellt lång livslängd tror jag.

#34

Postad 07 juni 2007 - 20:14

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Wii har inte speciellt lång livslängd tror jag.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag tror du har fel. De sa samma sak om DS och den säljer som aldrig förr.

#35

Postad 07 juni 2007 - 20:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Wii har inte speciellt lång livslängd tror jag.

<{POST_SNAPBACK}>

Beror väl på vad man jämför med. Xbox 360 och PS3 byts ju ut här på forumet hela tiden :)

#36

Postad 07 juni 2007 - 20:17

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Eftersom wii säljer så bra har då inte jag nån större anledning att tro att den har nån kortare livslängd än nån annan..

Men jag hoppas att det kommer en ny om 3 år :)

#37

Postad 07 juni 2007 - 20:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Finns verkligen ingen anledning. Minst 4 år. Antagligen 5-6. Sorry, men du kommer få vänta på ditt Zeldasex :) :(

#38

Postad 07 juni 2007 - 21:49

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
*muttrar*

Det är ju det jag är rädd för B)

Men det finns så mycket spel och så lite tid så jag överlever :)

#39

Postad 07 juni 2007 - 22:11

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Mm jag tycker om gammla spel väldigt mycket..
Men tyvärr så måste jag nog skylla på min tv....Det ser helt enkelt för kasst ut med förra generationens spel...Nyaste FF till Ps2 var nästan ospelbart på min tv.....För att inte tala om castelvania till 360...Tyckte det var rätt kul men vad hjälper det när det är så fult att man nästan börjar må illa...

Nää tacka vet jag tjock tv om man ska spela last gen  :)

PS2-spel uppskalade och smoothade med PS3 ser faktiskt helt OK ut. B)

#40

Postad 08 juni 2007 - 05:37

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Jasså det gör det..Får väl bli en Ps3 i framtiden då :)

Edit
När den kostar 3k B)

Redigerat av moparman, 08 juni 2007 - 05:37.


#41

Postad 08 juni 2007 - 06:50

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
Zoiler: Det jag egentligen menade var att de spelen som är av helt ny typ är än så länge relativt begränsade, och även om dessa få spel tillfredställer casual-spelare som inte tyckte om förra generationen, finns risken att de som inte tyckte om förra generationen men vill spela mycket blir besvikna. Ett bra exempel, förutom Zelda, är Mario strikers till Wii som är i princip exakt samma som last gen och där kontrollen är trevlig och bra men tillför mycket lite.

#42

Postad 08 juni 2007 - 07:47

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Hårdvarumässigt så kommer Wii inte hålla lika länge som PS3 och Xbox360, själv tycker jag att Wii spelen är fula tack vare den låga upplösningen. Att spela i 480p på en 50" plasma är ingen höjdare tyvärr. Funderar faktiskt på om jag ska ge upp min Wii redan nu, eller så får den helt enkelt stå och damma tills Metroid kommer ut, spelen är rent ut sagt dåliga hittills. Men det smartaste vore att sälja den nu medan den fortfarande ger lite pengar.
Jag ser inga toppenspel i sikte på Nintendo Wii, 360n kommer få 5-6 AAA spel bara nu i höst. Min Wii står och dammar, precis som min Gamecube gjorde, tragiskt att Nintendo aldrig lär sig. Jag skulle inte bli förvånad om både Metroid och nästa Mario blir försenat tills slutet av 2008, Nintendo är dåliga på att hålla tidplanen.

Redigerat av BioBerra, 08 juni 2007 - 07:48.


#43

Postad 08 juni 2007 - 08:58

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Håller helt med dig bioberra...

Det enda jag igentligen är lite sugen på inom den närmaste tiden är Trauma Center :)

Jag kör bara komposit...Skulle kanske köpa komponent för att få de lite bättre men..
Har fått min wii av tjejen så det skulle nog inte bli så populärt om jag sålde den ;)

Men helt ärligt så känns det nu som jag mycket hellre hade köpt en ratt och Forza 2...Darkness...BioShock..Blue dragon..Assassins Creed...Halo 3..mfl B)

#44

Postad 08 juni 2007 - 10:00

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Förstår inte varför ni köpt en Wii om ni är ute efter högupplöst grafik.

#45

Postad 08 juni 2007 - 12:34

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Klart man inte köper en wii för grafiken...
Men man kan väl ändå vara lite besviken på Nintendo för att dom inte släpper en med hd stöd ?

Trode inte heller att det skulle se så pass illa ut på min nya tv...

#46

Postad 08 juni 2007 - 12:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Zoiler: Det jag egentligen menade var att de spelen som är av helt ny typ är än så länge relativt begränsade, och även om dessa få spel tillfredställer casual-spelare som inte tyckte om förra generationen, finns risken att de som inte tyckte om förra generationen men vill spela mycket blir besvikna. Ett bra exempel, förutom Zelda,  är Mario strikers till Wii som är i princip exakt samma som last gen och där kontrollen är trevlig och bra men tillför mycket lite.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, vill man spela mycket och länge så är inte Wii det bästa valet just nu. Men det var inte särskilt längesen den släpptes heller. Å andra sidan är den väldigt användbar redan nu som partykonsol.

Det är samma med Xbox 360. Nu kommer det många AA spel framöver, men då har den å andra sidan varit ute 1 år längre också. Om vi tittar på speläget för Wii om ett år lär det vara lite annorlunda. Im just saying. Många spelutvecklare har som sagt nyss börjat skifta över resurserna till Wii. Nu krävs utvecklingstid.

Sen vet jag inte vad för spel ni gillar men om vi tar en titt på de spel som är tänkta att komma bara i år som jag tycker verkar vara intressanta så hittar iallafall jag en del:

Big Brain Academy: Wii Degree
Resident Evil 4: Wii Edition
Pokemon Battle Revolution
Manhunt 2
Boogie
Metroid Prime 3: Corruption
Dewy's Adventure
Battalion Wars 2
Disaster: Day of Crisis
EA Playground
Geometry Wars: Galaxies
Guitar Hero III
Project H.A.M.M.E.R.
Rayman Raving Rabbids 2
Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure
NiGHTS: Journey of Dreams
Wii Music
Ghost Squad
SoulCalibur Legends
Fire Emblem: Goddess of Dawn
Mario & Sonic at the Olympic Games
MySims

http://wii.ign.com/index/release.html

Redigerat av Zoiler, 08 juni 2007 - 12:49.


#47

Postad 09 juni 2007 - 22:48

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
nu glömde du lägga till det bästa, mest intressanta spelet, super mario galaxy.

#48

Postad 10 juni 2007 - 00:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Det var inte satt som 2007 i IGNs lista. Inte Smash Bros heller.

#49

Postad 10 juni 2007 - 11:00

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
men det är redan klart att dom 2 spelen ska släppas 2007.

#50

Postad 10 juni 2007 - 12:55

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Blir säkert julen 2008 :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.