Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Move over PS3, nu flyttar Wii in ;)

88 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 11 juni 2007 - 21:40

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

.... tragiskt att Nintendo aldrig lär sig.

<{POST_SNAPBACK}>

Lär sig vad? Att tjäna pengar och att få en hel del människor att köpa både deras maskiner och spel? :lol:

#52

Postad 11 juni 2007 - 21:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Man kan inte gärna klaga på Nintendo för att 3rd party utvecklarna inte har hoppat på tåget riktigt ännu. De underskattade maskinen, simple as that. Nu försöker de ju iallafall få till sig Rockstar och lite blodiga spel och sånt.

Själv tycker jag bara att det är bra att Nintendo försenar spel... de lever med mottot att det är klart när det är klart, och det är det bästa mottot eftersom min backlog ändå är gigantisk :lol: . Sen blir spelen oftast väldigt bra också.

#53

Postad 12 juni 2007 - 18:27

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
som sagt så ska man lägga pengarna på nintendos egna spel. Third-parties ska man undvika till wii förutom capcom då.

#54

Postad 12 juni 2007 - 19:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Det ska man inte alls. Super Monkey Ball, Trauma Center, mfl. Det finns ingen skriven lag att 3rd party gör dåliga spel till Wii. Det är bara det att Nintendo oftast gör bättre.

#55

Postad 12 juni 2007 - 19:43

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

.... tragiskt att Nintendo aldrig lär sig.

<{POST_SNAPBACK}>

Lär sig vad? Att tjäna pengar och att få en hel del människor att köpa både deras maskiner och spel? :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Att dom inte kan ge ut sina spel i tid, Metroid var först tänkt som ett release spel, eller strax därefter. Det jag har lärt mig av Nintendo är att aldrig lita på vad dom säger innan spelen är klara. Visst ger man ut fantastiska spel men det är alltför lång tid mellan dem.

#56

Postad 12 juni 2007 - 21:13

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Nu har iofs Nintendo aldrig sagt ngt datum. Det är pressen som spekulerat en massa.

#57

Postad 26 juni 2007 - 12:34

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Hade det inte varit för ungarna hade jag gjort mig av med Wii. När man har PS3 så känns den överflödig. Jag har svårt att smälta 90-talsgrafiken. Min TV är nog för stor för Wii:s lågupplösta spel.
Jag kanske skulle flytta upp den till 28-tummaren i grabbens rum...
Om det kommer ett riktigt bra fäktarspel som perfekt utnyttjar wiimoten så kanske det blir kul.

#58

Postad 27 juni 2007 - 09:50

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
I måndags gick Nintendos marknadsvärde om Sonys, rapporterar Bloomberg. Trots att Sony har en åtta gånger större omsättning så värderas det Kyotobaserade spelföretaget nu alltså högre än elektronikjätten Sony.

En del av orsaken kan tillskrivas försäljningsframgångarna för såväl Wii som bärbara spelkonsolen Nintendo DS. Sony har svårt att sälja sin Playstation 3 i stora volymer, under maj månad bara såldes i omkring 50 000 exemplar, att jämföra med en kvarts miljon Wii som såldes under samma period på den japanska marknaden.

Under samma period såldes 338 000 Wii på den amerikanska marknaden, vilket är dubbelt många som antalet sålda Xbox 360, och fyra gånger fler än antalet sålda Playstation 3.

Källa: DN

#59

Postad 27 juni 2007 - 18:00

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
PS3 är på tok för dyr för medelsvensson, det har jag sagt hela tiden. Snart dags att sänka priset?

#60

Postad 28 juni 2007 - 19:17

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

PS3 är på tok för dyr för medelsvensson, det har jag sagt hela tiden. Snart dags att sänka priset?

<{POST_SNAPBACK}>

det har jag också sagt.Inte en chans att lilla Kalle får en PS3 i julklapp av mamma och pappa.Mamma och pappa tänker wooooooo 6500 kr för en TV-spelskonsol är ju otroligt dyrt.Vi kan ju storhandla 2-3 gånger för dom pengarna.Hmm den här Nintendo wii är ju billig, Kalle får nöja sig med den.

#61

Postad 28 juni 2007 - 23:29

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

  • 673 inlägg
  • 0
Köpte ett Wii nyligen och det jag kan säga hittils är att denna konsol är mycket roligare att spela på än 360 och Ps3, HD i allära med allt som kommer med men kontrollen och spelen på Wii är ju hur roliga som helst! :)

#62

Postad 18 juli 2007 - 15:47

haobey
  • haobey
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Det är just detta som Ps3 och 360-fansboys har som argument... grafiken.

Nu är jag neutral i frågan men Wii är bannemig den konsol som gett mig mest spelglädje av denna generationens konsoller.

#63

Postad 20 juli 2007 - 13:05

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Njaa...Nog har jag haft roligare med 360...
Dock så ju wii kung om det trillar in nåra polare

#64

Postad 20 juli 2007 - 14:52

matte76
  • matte76
  • Forumräv

  • 929 inlägg
  • 0
moparman: Wii är också kungen vad gäller möjligheten att ladda ner äldre spel (trots Xbox live arcade). Virtual Console är underbart :D Dessutom är massor av troligen bra spel på väg till Wii.

#65

Postad 20 juli 2007 - 21:09

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

  • 673 inlägg
  • 0
Wii är hur roligt som helst! Medans både PS3 och Xbox 360 samlar damm så ser jag i kalendern på Wii att jag har spelat något spel nästintill varje dag efter att ha fått hem den :) Wiipie!

#66

Postad 20 juli 2007 - 21:20

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

  • 1 067 inlägg
  • 0

Wii är hur roligt som helst! Medans både PS3 och Xbox 360 samlar damm så ser jag i kalendern på Wii att jag har spelat något spel nästintill varje dag efter att ha fått hem den :) Wiipie!

<{POST_SNAPBACK}>


Jag e precis tvärtom!

Wii'n står å samlar damm. Orkar inte sitta å flaxa med armarna hela tiden då man ska spela spel. Tappade smaken helt med SSX Blur. Älskar dom andra SSX liren, men kontrollen till Blur blev för mycke! :lol:

Kanske får en nytändning då nya Mario Kart kommer :lol:

#67

Postad 21 juli 2007 - 09:42

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Min wii har också mest samtal damm, dock har min 360 gått varm ända sen Januari.

#68

Postad 21 juli 2007 - 10:59

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Jag har verkligen försökt spela gammla spel både till 360 å wii men jag fixar det inte..
Ser så fruktansvärt illa ut på min tv.

Tycker inte att det är många gammla spel som håller heller.
Nää låt dom gamla spelen endast finnas kvar i våra minnen :lol:

Let the flames burn :)

#69

Postad 23 juli 2007 - 10:54

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
moparman: Vad har du för tv? Gamla spel ser utmärkta ut på min 42" plasma som jag spelar på från 2.5m avstånd. Ser i alla fall inte sämre ut än i mina "minnen" så att säga då man spelade över någon suddig komposit ut eller en rf-anslutning via vhs som var allt annat än fri från störningar.

Men visst vissa gamla spel (ett exempel är Star Fox, ett annat är ecco the dolphin) bör begravas, för de levde på sin tid på sin vackra grafik och de spelen är idag inte så upphetsande..

#70

Postad 23 juli 2007 - 12:58

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Kör på en 50 tums sony..1280x720
Vissa spel ser väl ok ut..Beror ju såklart på..
men castelvania till 360 såg verkligen helt förskräckligt ut...
Super mario å zelda ser inte lika illa ut men..

#71

Postad 23 augusti 2007 - 11:18

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
Måste nog erkänna nu så här efterhand att jag tröttnade snabbt på Wii:n.

Zelda var kul ett tag, är 3/4 in i spelet, men allt "backtracking" blir jäkligt segt och tröttsamt efter ett tag. Har inte spelat det på snart två månader och känner inte speciellt för att avsluta det.

Efter man återgick till PS3/360 och den traditionella kontrollen så känns det mer bekvämt också än att vifta med armarna flera timmar i sträck med Wii kontrollen.

Det enda som finns att se framemot nu framöver är ju bara Metroid 3. Men när fan kommer det? Som vanligt med Nintendo så flyttas datumen fram i all oändlighet.Och de videos jag sett får spelet att kännas lite...mja...

Nu när det ÄNTLIGEN kommer bra spel till PS3 och 360:n under hösten så hamnar nog Wii:t i garderoben.

Som vanligt så är Nintendo för slöa för att släppa spel till sina konsoller. 2-3 bra titlar om året räcker inte.

Gimmick är kul i början men man tröttnar. Och enligt de E3 videos m.m. om vad som kommer framöver till Wii så känns det mediokert.

Kanske borde Nintendo gå samma väg som SEGA genom att sluta med konsoller och satsa på att utveckla spel till 360 och PS3 istället.

Men vem vet, kanske är Metroid 3 så dyngbra att den tänder intresset igen :lol:

#72

Postad 23 augusti 2007 - 11:23

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Härom dagen pratade med en kollega på jobbet och han hade precis cashat en Wii åt sin son.
Han skulle själv casha Xbox 360 Elite, får se vilken är mest poppis runt års skiftet.

#73

Postad 23 augusti 2007 - 15:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Kanske borde Nintendo gå samma väg som SEGA genom att sluta med konsoller och satsa på att utveckla spel till 360 och PS3 istället.

Med tanke på hur bra det går för dem så tror jag inte det är ett alternativ iofs.

#74

Postad 23 augusti 2007 - 16:24

Unregistered5ba23dfd
  • Unregistered5ba23dfd
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

Det är just detta som Ps3 och 360-fansboys har som argument... grafiken.

Nu är jag neutral i frågan men Wii är bannemig den konsol som gett mig mest spelglädje av denna generationens konsoller.

<{POST_SNAPBACK}>


spelglädje, ja... Tills man är klar med zelda... sen finns det inte så mycket. Klagar folk på PS3s utbud så titta bara på wii'ts...

Jag äger alla 3 konsoller, just nu används Xboxen något mer än ps3et mest pga bristen på spel just nu, men när spelen börjar komma då tror jag xboxen åker upp på hyllan igen.

Wii't är kul att spela med 3-4 kompisar. men att sitta hemma själv och spela wii sports är ingen hit i mina ögon. Och enligt statistiken så verkar det vara många som känner som jag. Wii't är konsollen som säljer minst spel per konsol, minns jag rätt så va det typ 1.4 spel per konsol.... (wii sports ej inkluderat i siffran)

#75

Postad 23 augusti 2007 - 16:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Och enligt statistiken så verkar det vara många som känner som jag. Wii't är konsollen som säljer minst spel per konsol, minns jag rätt så va det typ 1.4 spel per konsol.... (wii sports ej inkluderat i siffran)

<{POST_SNAPBACK}>

:D , och vilken statistik? Ärligt talat var får du detta ifrån?

http://nintendo-revo...ii-console.html

PS3 är den konsol med klart lägst software/hardware ratio i nextgengenerationen. Var har du fått 1,4 från?

#76

Postad 23 augusti 2007 - 16:36

Unregistered5ba23dfd
  • Unregistered5ba23dfd
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
är en siffra jag hade i huvet... kan ha varit ps3.qj.net lr ngt va dock inte så länge sen... den tråden är från "January 26, 2007"... Men när jag läser den så har jag lite svårt att se hur de kunde sälja i medel 6 spel till alla som köpte konsollen då...
men men, kan stämma, är inte så jätte insatt

#77

Postad 23 augusti 2007 - 20:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Å andra sidan är sånt där inte jätteviktigt. Nintendo DS har en lägre ratio än Gamecube. Detta eftersom den sålt mycket fler konsoler på kortare tid än Gamecube gjorde. Gamecube hade 7-8 någonting.

Edit: Poängen är då att Gamecube inte är en i närheten lika framgångsrik konsol, men har ändå högre attachratio.

Redigerat av Zoiler, 23 augusti 2007 - 20:36.


#78

Postad 27 augusti 2007 - 19:24

Unregistered5ba23dfd
  • Unregistered5ba23dfd
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Jag tänker mer på att om konsollen ligger och sammlar damm efter 1månads spel så kommer nog folk tänka till nästa generation, hur coolt det än verkar så kommer folk minnas tillbaka på konsolen som va kul över den julen men sen knappt fick se ljus.
Däremot en konsol som ps3 / x360 som man kan köpa och ha kul med över många års tid det låter iaf som ett säkrare köp.

Problemet med Gamecube car väll att de inte sålde några konsoller. Kan inte komentera om DSet eftersom jag aldrig rört ett, men jag antar att det är som psp'et fast riktat mot en lite yngre åldersgrupp. psp's problem e dock att den äldre åldersgruppen inte har så stor användning för en bärbar konsoll...

känns som att jag tappade tråden lite mot slutet men orkar inte fixa det XD

#79

Postad 27 augusti 2007 - 21:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Jag tänker mer på att om konsollen ligger och sammlar damm efter 1månads spel så kommer nog folk tänka till nästa generation, hur coolt det än verkar så kommer folk minnas tillbaka på konsolen som va kul över den julen men sen knappt fick se ljus.
Däremot en konsol som ps3 / x360 som man kan köpa och ha kul med över många års tid det låter iaf som ett säkrare köp.

Man kan ha kul över många års tid med Wii också. Det kommer inte sluta komma spel till den, snarare tvärtom eftersom det finns mycket pengar att tjäna för utvecklarna. Det är bara till att titta på försäljningssiffror för att inse att det spelas på Wii, även om det finns ett fåtal som skriver i forumet att de inte spelar.

Nu har den kanske samlat damm ett tag, men det är launchår. Det är helt normalt. Det är samma sak med PS3, inget överflöd av titlar där heller. Problemet är att utvecklarna måste börja göra fler egna och unika spel som använder konsolens egenskaper på bästa sätt och inte wiimotiserade multiportar.

Problemet med Gamecube car väll att de inte sålde några konsoller. Kan inte komentera om DSet eftersom jag aldrig rört ett, men jag antar att det är som psp'et fast riktat mot en lite yngre åldersgrupp. psp's problem e dock att den äldre åldersgruppen inte har så stor användning för en bärbar konsoll...

GC sålde lika mycket som Xbox. Problemet var dåligt 3rd party support. Men man minns tillbaka till Gamecube som konsolen med få egna, men väldigt bra spel. Jag iallafall :)

DS och PSP är helt olika spelmaskiner, finns inga likheter annat än att de är bärbara =P. DS är riktad mot en bredare åldersgrupp, PSP är riktad mot tonåringar om man ska lyssna på Sonys egna reklam. Och vuxna köper verkligen bärbara, det är inte ens diskutabelt :o

#80

Postad 27 augusti 2007 - 21:24

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Jag tror att PS3 försäljningen kommer ta fart kring jul, då har folk samlat på sig pengar och är villiga att köpa den för Blu-ray spelaren. Min Wii samlar också damm, hur kul är den efter Excite Truck, Zelda och Wii Sports ?
Wii sports har en väldigt kort livslängd också, funkar i några kvällar sen är man less. Och Zelda har man ju inte orkat spela igenom, tar alldeles för lång tid och bjuder inte på någon riktig utmaning, bara en massa vandrande.

#81

Postad 28 augusti 2007 - 10:00

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Jag tänker mer på att om konsollen ligger och sammlar damm efter 1månads spel så kommer nog folk tänka till nästa generation, hur coolt det än verkar så kommer folk minnas tillbaka på konsolen som va kul över den julen men sen knappt fick se ljus.
Däremot en konsol som ps3 / x360 som man kan köpa och ha kul med över många års tid det låter iaf som ett säkrare köp.

Problemet med Gamecube car väll att de inte sålde några konsoller. Kan inte komentera om DSet eftersom jag aldrig rört ett, men jag antar att det är som psp'et fast riktat mot en lite yngre åldersgrupp. psp's problem e dock att den äldre åldersgruppen inte har så stor användning för en bärbar konsoll...

känns som att jag tappade tråden lite mot slutet men orkar inte fixa det XD

<{POST_SNAPBACK}>

Ta inte illa upp men du verkar lite trångsynt. Allt du säger utgår från dig som gamer. Det som har varit en stor orsak för både DS:en och Wii:ns succé är just att dom tilltalar en ny målgrupp. Denna målgruppen har inte alltid det behovet av HD grafik för dom har spelat väldigt lite om överhuvudtaget innan.

Sen det med PSP och DS så anser jag också att PSP:n riktar sig mer åt "vuxna" medan DS:en riktar sig återigen åt alla. Det med att den vuxna målgruppen inte har så stor användning av en PSP kan nog stämma men inte pga att det är en handheld utan att även där så föredrar dom DS:en.

#82

Postad 18 oktober 2007 - 15:07

Mårten_C
  • Mårten_C
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Man kan hålla på i evigheter fram och tillbaka.
Men i slutändan kommer tiden avgöra.
Vi kan också i evighet diskutera vilka spel som är bäst, men i slutändan handlar det om smak och tycke.
Med tanke på hur många Wii-konsoller som sålts tycker jag det skulle vara konstigt om spel-utvecklare INTE tittade åt det hållet (vi vet ju alla att ju fler presumptiva kunder man har desto mer säljer man, mer CASH).

Tror faktiskt också på resonmanget (vet inte vem som skrev) att det har stor betydelse när man är född.
Min första konsoll var ett NES. Helt underbar, kommer nog ALDRIG har så KUL som då.
För visst är spel som WoW jävligt roligt(vet att det är ett PC-spel, men det är det mest välspelade just nu), men man har förlorat enkelheten i många spel. Missförstå mig rätt, jag tycker att spela skall utvecklas, men det känns som om många utvecklare har tappat ordet KUL någonstans på vägen och då spelare det ingen som helst roll hur snygg grafiken är, finns många exempel på detta (lr hur? hjälp mig här :wub:

Sen tycker jag personligen att Wii har en styrka, många tycker att spelutbudet är svagt, men man får faktiskt inte glömma Virtual Console (vet att Xbox har sitt Arcade), och JA jag vet att de är på tok för dyra, hoppas de kommer sänka priserna.

Men trots allt, om vi i detta ögonblick bortser från spelutbudet så är det bara Wii som har någon revolutionärt över sig.

Jag menar, Xbox har sitt live, men det är inget speciellt nytt, PCn har haft det i över 10-15 år.
PS3 har sin extrema förmåga att vissa extremt bra grafik plus sin Blue-Ray (dock vet vi inte vem som vinner det kriget, kanske ingen).

Summan av allt, NEJ, det är inte lätt att välja konsoll, och om du har valt "fel" så går det att åtgärda.
Ska avsluta med ett av mina favoritcitat:
"Life a bitch, then you mary one"

#83

Postad 18 oktober 2007 - 19:45

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
Äsch, mina fördomar säger att de som är besvikna på sitt Wii endast har spelat Wii sports och Zelda och sedan köpt någon/några riktiga flopptitlar som Red steel eller liknande.

Men man får inte ge upp sitt wii innan man spelat: re 4, super paper mario, gudfadern, ssx blur och exite truck - som alla är spel som inte faller under den stora partykategorin men som likväl är helt unika för Wii i sitt utförande (ironiskt nog är jag mest impad av gudfadern som är en ren portning med mästerligt påklistrade kontroller!) Missförstå mig inte: Bioshock och GoW till exempel ger en upplevelse som är svår att få på Wii, men de spelen som faktistk finns till Wii och ger något unikt är orginella och intressanta på sitt egna sätt. Men man får nog våga på att prova lite annorlunda genrer - för de stora action, sport och racing-titlarna lyser med sin frånvaro tyvärr.

#84

Postad 01 november 2007 - 18:31

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Tja jag vet inte men personligen är jag långt ifrån besviken på min wii. Tyckte zelda var riktigt bra det tog väl en 45-50 timmar kanske men riktigt kul. Wii sports är kul att spela med mormor o morfar och om man har nån hemma som inte vet vad Wii är för något. Excite Truck var också det riktigt kul spelade klart det sista på det för inte så länge sen. Jag gillade Marvel ultimate Alliance även om det var ett fult spel så var det riktigt kul att spela. Just nu sitter jag och spelar (som de flesta andra Wii ägare kanske) Metroid 3, riktigt kul! Det var nått sånt här jag ville ha när jag köpte wii:t i julas. Suveränt!

Det är inte många pärlor som kom under det första året som wii har funnits ute (nästan ett år iaf) de jag räknade upp var väl de som jag provat och tyckt var riktigt bra. Men det kommer ju fler i höst:
Super Mario Galaxy
Resident Evil : The Umbrella Chronicles
Battalion Wars 2
Ghost Squad
Till exempel för att nämna några som jag kommer nog inte ha några problem att ha roligt med wii detta år ut iaf. Hoppas det gäller andra wii ägare också. Trist om man inte gillar konsolen man la ut ett par tusenlappar för.

Jag är inte riktigt med på att DS skulle vara bara för yngre (eller mest). Själv ser jag mig som en "äldre" gamer borde man väl kunna göra vid 22 och jag hade riktigt kul med Castlevania och New Super Mario Bros (även Metroid Hunters var helt ok) men det gäller väl inte alla kanske. PSP verkar ju iof också lockande men den kostar en massa pengar (som allt annat) så den kommer jag nog inte att köpa.

Jaja det var väl mina små tankar.

Väl mött!
/Skorpan

#85

Postad 01 november 2007 - 22:38

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
när man ser filmer från när man bowlar i HOME på PS3 så tänker man alltid på wii sports och hur man bowlar i wii.I denna generation tycker jag att det är måste att äga 2 konsoller högst.360/PS3 + wii.Äga både PS3 och xbox 360 är meningslöst då dom flesta spel släpps till både 360n och PS3an.

#86

Postad 02 november 2007 - 00:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Äh, det är bra att ha alla 3 så missar man inget. Fast risken är att man inte hinner spela allt ändå.

#87

Postad 02 november 2007 - 09:31

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Ja klart de är bättre o ha alla 3 än o sitta o whine`a om att den ena konsollen är bättre än den andra.
Jag har bara köpt Wii men ja är övertygad om att de finns ett par spel som är ritkigt bra på de andra
konsollerna. Försökte förvisso motivera mig att köpa ett X 360 i sommras men kunde inte
hitta något spel som va motivation nog. Men sen när Fable 2 kommer så blir de hela mkt intresantare på
en gång. Ja är iofs till o med sugen på att köpa ett PSP bara för att få spela Castlevania Chronicles, men
så kan de va.

#88

Postad 06 november 2007 - 22:32

Unregistered4769c54e
  • Unregistered4769c54e
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Jag har inget Wii, men min kompis har.
Wii passar riktigt bra som en partykonsol (har säkert sagts mååååånga gånger).
Satt och spelade Mario Party hos honom hela kvällen. Vi tre (hans bror var med) satt och skrattade i säkert 15 minuter i sträck. haha... Speciellt på spelet då man ska springa på kugghjul och AI.n alltid vann eftersom vi trillade ner innan mållinjen B)

#89

Postad 27 december 2007 - 14:45

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
fick wii i julklapp och tycker att wii är den bästa konsolen av alla 3.Grafiken var inte alls så tokig som alla gnällt om, tycker den är helt duglig men som sagt så är det kontrollen som är sjukt rolig.Wii sports och wario ware var hysteriskt kul medans Mario galaxy är mitt lilla mysspel som jag bara älskar.Med wii så har jag äntligen hittat spelglädjen igen.Xbox 360 är en mycket bra konsol och online-delen är ju hur bra som helst fast (som jag sagt hundra gånger nu) alla tråkiga FPS och krigsspel har fått mig att vilja spy av hur tråkigt dagens spel verkligen är.
Måste verkligen uppskatta att nintendo fortfarande är kvar på spelmarknaden annars hade jag trott att jag verkligen blivit gubbe som inte gillar tv-spel längre.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.