Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Wii Fit

155 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Wii Fit (57 medlem(mar) har röstat)

hur Bra

  1. 1 (8 röster [14.04%])

    Procent av omröstning: 14.04%

  2. 2 (0 röster [0.00%])

    Procent av omröstning: 0.00%

  3. 3 (5 röster [8.77%])

    Procent av omröstning: 8.77%

  4. 4 (22 röster [38.60%])

    Procent av omröstning: 38.60%

  5. 5 (22 röster [38.60%])

    Procent av omröstning: 38.60%

Rösta Gäster kan inte rösta
Wii Fit (Wii) (Nintendo Wii-spel) 3 7,64 (27) 449:-

#101

Postad 01 juni 2008 - 20:17

hackeman
  • hackeman
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Trodde först ni drev med mig, men dom säljer banne mig Wii på Ica Maxi... ;)

-"Folk vet nog inte att Ica Maxi säljer Wii", tänkte jag då.

Nåja, lyckades köpa en på Blocket för 650 spänn igår. Har svettats med Wii Fit hela dagen... galet kul! :blink:

#102

Postad 06 juni 2008 - 10:02

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
ska undersöka om ica maxi i borås har den idag.

#103

Postad 07 juni 2008 - 20:21

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Fick tag på en på ica maxi i Borås idag. Det fanns en kvar efter mig. Har bara provat lite lätt men det känns overkligt kul! Körde sex reps armhävningar efter några pilsner och trodde jag skulle dö.

#104

Postad 09 juni 2008 - 08:55

Unregistered6e82b1f6
  • Unregistered6e82b1f6
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
cdon har dem inne, ingen aning om hur många

#105

Postad 09 juni 2008 - 18:03

Unregistered79ea5573
  • Unregistered79ea5573
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Ica Maxi i NOrrköping har flera stycken på lagret enligt tjejen i mediakassan. Köpte en och håller på för fullt nu

#106

Postad 12 juni 2008 - 16:56

Nordan
  • Nordan
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0
Woohoo! CDON har fortfarande ett par kvar i lager, eller hade iallafall igår kväll. Fick mitt precis nu :D Ska bara vänta tills fästmön kommer hem då det egentligen är hennes födelsedagspresent...

#107

Postad 13 juni 2008 - 09:25

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Köpte ett igår på ICA Maxi. "Spelade" i drygt en timme och idag har jag ont i hela kroppen :D
Riktigt bra träningsredskap och bra komplement till min övriga träning. Verkar vara väldigt tålig också så det är nog ingen risk den går sönder i första taget.
Har som mål att tappa 10 kilo så det blir en extra sporre när man kan se sina resultat förbättras varje dag.
1 timme om dagen planerar jag använda det.
Dessutom är det roliga och varierande övningar. Värt varenda krona.
Ska testa Wii Ski sen ikväll också :D

Redigerat av Unregistereddc471864, 13 juni 2008 - 09:28.


#108

Postad 13 juni 2008 - 17:48

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Har uppmanat min familj att absolut inte hoppa på brädan. När jag senare körde balansgång så skulle jag flasha lite och hoppa (som på backhoppningen) och råkade göra ett riktigt mega hopp på brädan. Det visade sig att brädan har en tilt funktion likt ett flipperspel.

#109

Postad 13 juni 2008 - 21:00

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Har uppmanat min familj att absolut inte hoppa på brädan. När jag senare körde balansgång så skulle jag flasha lite och hoppa (som på backhoppningen) och råkade göra ett riktigt mega hopp på brädan. Det visade sig att brädan har en tilt funktion likt ett flipperspel.


bara att köpa en ny då :)

#110

Postad 14 juni 2008 - 06:31

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Brädan klarade sig (tack och lov) men man blev ju lite orolig när det kom fram ett felmedelande och balansgången stängdes ner.

#111

Postad 14 juni 2008 - 16:44

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Aha. Jag har snart låst upp alla övningarna iaf. Armhävningsövningen skojjar man inte med. Redan på 10 repetitioner är det jobbigt som fan.
Vill bara tillägga att BMI-systemet är helt värdelöst. De kunde valt ett annat mer korrekt sätt att mäta progress på.
Finns inte en chans i ****t jag ngnsin kommer komma under overweight med min kroppsbyggnad. Jag har för mycket muskler ;)
Alla personer som tränar hyfsat mycket kommer alltid ligga som overweight.

Redigerat av Unregistereddc471864, 17 juni 2008 - 22:44.


#112

Postad 17 juni 2008 - 19:25

Anders E
  • Anders E
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag fick hem min WiiFit från CDON igår. Trevligt. Tyvärr fungerar den dock inte med min Wii som jag köpte i Asien i julas. Wii läser skivan och den startar upp men det kommer aldrig upp några frågor på skärmen för skärmen hinner bli svart innan. Har testat att starta om Wii men det hjälper inte. Någon som vet något om detta?

#113

Postad 17 juni 2008 - 22:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jag fick hem min WiiFit från CDON igår. Trevligt. Tyvärr fungerar den dock inte med min Wii som jag köpte i Asien i julas. Wii läser skivan och den startar upp men det kommer aldrig upp några frågor på skärmen för skärmen hinner bli svart innan. Har testat att starta om Wii men det hjälper inte. Någon som vet något om detta?


Olika regioner. Tyvärr kan man inte köra EUspel på maskiner från Asien. Isf får du montera CHip i den så kanske det går.

#114

Postad 18 juni 2008 - 12:09

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0

Jag fick hem min WiiFit från CDON igår. Trevligt. Tyvärr fungerar den dock inte med min Wii som jag köpte i Asien i julas. Wii läser skivan och den startar upp men det kommer aldrig upp några frågor på skärmen för skärmen hinner bli svart innan. Har testat att starta om Wii men det hjälper inte. Någon som vet något om detta?


Dock lär ju hårdvaran vara den samma så du behöver förhoppningsvis bara få tag på spelet i rätt region. Annars finns det freeloaders för detta vilket nog är det billigaste alternativet än så länge.

#115

Postad 18 juni 2008 - 14:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Ingen som gått ned något ännu :blink: ?

#116

Postad 18 juni 2008 - 14:14

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Ingen som gått ned något ännu :blink: ?


Jo, jag har gått ne... eller jaha, du menar med Wii Ffit, nej tyvärr, har inte ens nån sån mackapär.

#117

Postad 18 juni 2008 - 14:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Det finns ju annars folk som har fått dokumenterade positiva resultat via Wii Fit så det fungerar åtminstone :)

#118

Postad 18 juni 2008 - 14:23

Anders E
  • Anders E
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Dock lär ju hårdvaran vara den samma så du behöver förhoppningsvis bara få tag på spelet i rätt region. Annars finns det freeloaders för detta vilket nog är det billigaste alternativet än så länge.

Vet du var jag kan hitta spelet för rätt region?

#119

Postad 18 juni 2008 - 15:30

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Ingen som gått ned något ännu :) ?


Första veckan går man inte ner. Man går upp pga ökad muskelmassa. Jag har tappat 0.1 enligt vägningen i morse sen torsdags förra veckan men jag har definitivt tappat ngn centimeter i midjan.
BMI-systemet är som sagt rätt värdelöst. Farligt att bara titta på vikt. De borde skickat med ett måttband också så man kunde registrera sina mått. Det är måtten som spelar ngn roll. Inte vad man väger.

#120

Postad 18 juni 2008 - 15:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Första veckan går man inte ner. Man går upp pga ökad muskelmassa. Jag har tappat 0.1 enligt vägningen i morse sen torsdags förra veckan men jag har definitivt tappat ngn centimeter i midjan.
BMI-systemet är som sagt rätt värdelöst. Farligt att bara titta på vikt. De borde skickat med ett måttband också så man kunde registrera sina mått. Det är måtten som spelar ngn roll. Inte vad man väger.

Hur vet du att jag syftade på vikten :) ?

#121

Postad 18 juni 2008 - 15:45

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

  • 1 821 inlägg
  • 0

Första veckan går man inte ner. Man går upp pga ökad muskelmassa. Jag har tappat 0.1 enligt vägningen i morse sen torsdags förra veckan men jag har definitivt tappat ngn centimeter i midjan.
BMI-systemet är som sagt rätt värdelöst. Farligt att bara titta på vikt. De borde skickat med ett måttband också så man kunde registrera sina mått. Det är måtten som spelar ngn roll. Inte vad man väger.


Riktigt så enkelt är det väll inte ihäller. Det beror på vilken vikt man ligger inne med och på vilket vis man tränar. Jag som har en ganska "normal" vikt(och midje mått) kommer troligen märka mer på vågen än i midjan och då pratar vi om kilo som man lägger på sig för muskelbyggning.

Wii fit kanske kan hjälpa liiite om man siktar på att gå ner, men ett gymkort gör helt klart mer. Dessutom får man inte glömma kosten vilket helt klart är den viktigaste faktorn.

Men Wii fit är så klart kul :)

#122

Postad 18 juni 2008 - 16:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Tja, här är ett bevis på att man kan gå ned bra mycket med Wii Fit.

http://www.4colorreb...ng-video-games/

#123

Postad 18 juni 2008 - 18:18

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

  • 1 821 inlägg
  • 0

Tja, här är ett bevis på att man kan gå ned bra mycket med Wii Fit.

http://www.4colorreb...ng-video-games/


Sjvälklart gör det skildnad om man slutar äta snacks innan man går o lägger sig på kvällen och istället kör lite wii fit. Men som killen skrev så hade han troligen fått en bättre träning om han valt att springa eller något annnat krävande under denna tiden.

Har man problem med att motivera sig själv till träning så är självklart wii fit en bra idé att testa på, bättre med lite träningen än inget alls.

Generellt ska man nog se på wii fit som en rolig sak och kanske inget verktyg för att gå ner i vikt med(ialla fall inte med enbart wii fit).

Hur länge man tränar är egentligen inte så intressant, det intressanta är att man bränner merän vad man tar in.

#124

Postad 18 juni 2008 - 19:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Ja, men han har ju uppenbarligen gått ned pga Wii Fit och det är för att han inte kunde motivera sig till att träna på något annat sätt. Så det är ju motiveringen som är själva grejen och det visar att det hjälper. Om man sedan ändrar matvanor pga detta så är det bara positivt.

Det är klart det är bättre att träna vanligt men det här är ett roligare alternativ för många (som man kan gå ned med dessutom).

#125

Postad 18 juni 2008 - 22:36

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

  • 728 inlägg
  • 0
http://wiinintendo.n...rts-experiment/

den där killen gick ju "bevisligen" ner i vikt av wii sports, så vad ska man med wii fit till isf? för att väga sig? blir billigare att köpa en våg på classe ohlson eller ikea...

#126

Postad 18 juni 2008 - 23:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Wii Fit är väl jobbigare än Wii Sports? För övrigt blir det väl vad man gör det till.. Wii Sports kan man flänga som tusan ii och överdriva rörelser och då blir det motion vilket i sin tur leder till viktnedminskning.

Balansbrädan kan du använda till andra grejer i andra spel så småningom så den är ju inte bara för Wii Fit.

#127

Postad 18 juni 2008 - 23:37

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0

Första veckan går man inte ner. Man går upp pga ökad muskelmassa. Jag har tappat 0.1 enligt vägningen i morse sen torsdags förra veckan men jag har definitivt tappat ngn centimeter i midjan.
BMI-systemet är som sagt rätt värdelöst. Farligt att bara titta på vikt. De borde skickat med ett måttband också så man kunde registrera sina mått. Det är måtten som spelar ngn roll. Inte vad man väger.


Uhh, inte alls troligt att du byggt upp några muskler på en vecka som syns på vågen av Wii Fit samt att skillnader på 0,1kg (antar att det är kg) är förmodligen bara vätske skillnader. Om du har mätt upp skillnaden runt midjan så är det bra att du gått ner, för jag antar att du mätt skillnaden?

Dock är väl Wii Fit en rolig grej bland alla andra pinsamma skämt "träningsredskap" som man säljer till folk för att få dom att gå ner i vikt.

Dock har du helt rätt i att det är hur det ser ut och inte vikten i sig som räknas, dock gäller det främst folk som tränar hårt, för alla andra så är BMI ett helt ok mått.

Det är alltid roligt när man hör folk som börjar "träna" och sen händer det inget med vikten eller att dom t.o.m. går upp och då hör man alltid "det är muskler" speciellt när det är inom nån vecka efter att dom börjat, skrattar varje gång :) (inte menat mot dig utan allmänt).

Redigerat av ZoomAir, 18 juni 2008 - 23:42.


#128

Postad 20 juni 2008 - 11:47

Anders E
  • Anders E
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Vet du var jag kan hitta spelet för rätt region?

Vad är freeloaders? Var finns sådana för Wii?

#129

Postad 21 juni 2008 - 08:21

THORVALD
  • THORVALD
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
ICA Maxi

Det är det ända jag säger om ni letar efter Wii Fit.
Folk tänker inte på att dom säljer elektronik dom också.
Elektronik kedjorna har helt slut men ICA Maxi har pallviss med Wii Fit.

Här är fler som har snackat om ICA Maxi.
Jag läste ett inlägg och stack en timme senare dit själva och handladet ett.
Istället för att vänta tills någon gång i Juli då det är planerat att komma in till alla andra kedjor.

Handlade min i Helsingborg....

Redigerat av THORVALD, 22 juni 2008 - 21:10.


#130

Postad 22 juni 2008 - 12:58

Unregisteredb619e75b
  • Unregisteredb619e75b
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Någon som vet nån ICA Maxi i eller runt Göteborg som har Wii Fit i lager? Är nu väldigt sugen på en men dom e ju slut överallt på andra ställen.

#131

Postad 22 juni 2008 - 15:55

prijar
  • prijar
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
Hur många kilo klarar wii fit plattan?

Är lite av en tungviktare och man vill ju inte riskera att förstöra barnens leksak. ;)

Jag väger strax över 120kg.

mvh/ Ola

#132

Postad 22 juni 2008 - 15:56

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
150kg ska den klara.

#133

Postad 22 juni 2008 - 16:50

prijar
  • prijar
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

150kg ska den klara.



Ok

Tack ;)

#134

Postad 23 juni 2008 - 08:00

Peter233
  • Peter233
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0

Någon som vet nån ICA Maxi i eller runt Göteborg som har Wii Fit i lager? Är nu väldigt sugen på en men dom e ju slut överallt på andra ställen.


Torslanda har 2 st
Kungälv 14st
Högsbo 6st
Kungsbacka 21st

#135

Postad 24 juni 2008 - 06:16

X-IL
  • X-IL
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Ja i Västerås verkar det dock ganska svårt att få tag på det just nu, för att inte säga omöjligt. Ingen av ICA Maxi-butikerna har, inte heller MediaMarkt, Toys"R"Us, OnOff, PcCity, Elgiganten, Siba eller Console.
Har snackat med Mediamarkt som hade fått den 20:e juni som lev.datum, men inget dök upp då. De flesta webshopperna säger i början av Juli. Någon som har koll på mer exakt när det kan tänkas komma ut i butikerna igen?

#136

Postad 24 juni 2008 - 07:08

ceciliap
  • ceciliap
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Någon som har koll på mer exakt när det kan tänkas komma ut i butikerna igen?


Mailade Bergsala i slutet på maj och fick följande svar:
Tyvärr är vårt lager helt tömt på WIi Fit, och nästa sändning från Nintendo kommer inte förrän om exakt en månad från idag, den 30 juni. Vi kan bara beklaga bristen, vi fick inte alls lika mycket som vi hade beställt från början av Nintendo.


#137

Postad 25 juni 2008 - 07:26

X-IL
  • X-IL
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Då återstår att se om t ex Media Markt får sina spel från Bergsala eller om de har egen kanal för det.

#138

Postad 25 juni 2008 - 18:22

N1klas
  • N1klas
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Jag var och inhandlade 2 ex. på ICA MAXI i Kungsbacka i eftermiddags :-)

#139

Postad 25 juni 2008 - 20:37

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Ska du ha en till varje fot? :)

#140

Postad 25 juni 2008 - 22:10

Carlgren
  • Carlgren
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Får bli o ta en sväng till A6 Center imon (Jönköping) och leta efter ett Wii Fit samt ett Nintendo Wii :) detta lär ju vara bättre än att bara sitta o softa i soffan hela kvällarna ;)

#141

Postad 04 juli 2008 - 11:48

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Tappat ca 1.5 kilo sen jag började spela det här för drygt 3 veckor sedan. Då har jag dessutom varit på en festival och supit skallen i bitar i 4 dagar och käkat massa skräpmat så det hade nog varit ännu mer annars :o Mycket trevligt redskap.

#142

Postad 07 juli 2008 - 06:35

X-IL
  • X-IL
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Nu finns de ute i butikerna igen, köpte ett på SIBA i Västerås igår.

#143

Postad 14 juli 2008 - 11:33

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
Jag gillar spelet men är det ingen fler än mig som saknar möjligheten att knåpa ihop ett eget träningspass?

Alltså, att man får upp en rad med tomma rutor dit man drar önskade övningar. Sen spelas dessa övningar igenom i den ordningen man la dom i. Hoppas ni hajar vad jag menar :)

Som det är nu så stör jag mig som f*n på att man måste välja övningarna manuellt med fjärren (vilken jag brukar lägga bredvid mig då jag håller på och svettas med armhävningar, benböj etc.).

#144

Postad 14 juli 2008 - 12:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jag gillar spelet men är det ingen fler än mig som saknar möjligheten att knåpa ihop ett eget träningspass?

Alltså, att man får upp en rad med tomma rutor dit man drar önskade övningar. Sen spelas dessa övningar igenom i den ordningen man la dom i. Hoppas ni hajar vad jag menar ;)

Som det är nu så stör jag mig som f*n på att man måste välja övningarna manuellt med fjärren (vilken jag brukar lägga bredvid mig då jag håller på och svettas med armhävningar, benböj etc.).


Jepp. Det är lite störigt men de måste ju ha ngt att förbättra till Wii-fit 2 :)
Saknar också möjligheten att knappa in fettvärden och mått så man kan få en ordentlig bedömning på om man är överviktig eller ej. BMI är ett värdelöst system

#145

Postad 23 juli 2008 - 21:37

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Hur funkar joggning egentligen??
Verkar ju inte som man använder balansbrädan nånting.
Annars nån som testat family ski??
Är det några fler spel på gång som har stöd för brädan??

#146

Postad 23 juli 2008 - 22:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Hur funkar joggning egentligen??
Verkar ju inte som man använder balansbrädan nånting.

Du har wiimoten i fickan.

Skate it och Shaun Whites snowboarding är två som använder boarden.

#147

Postad 24 juli 2008 - 07:07

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Rayman Raving Rabbids 3 :)

#148

Postad 01 november 2008 - 14:23

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Köpte detta idag och har testat i ungefär 30min.
Tycker det mesta är kul grejjer.
Slalom är ju riktigt kul tycker jag.
Skulle gärna köpa ett spel med Slalom, super g och störtlopp tex. En världskupp vore ju nice.
Eller varför inte ett marble madness liknande spel.
Får hoppas att dom gör ltie skyssta lir som använder balansbrädan.

Ni som har köpt denna kör ni mycke fortfarande eller var det bara kul i början??

#149

Postad 02 november 2008 - 07:36

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Sålde min efter några månader på tradera, fick över 800 för den så man förlorade ju inte så mycket :unsure:

#150

Postad 02 november 2008 - 10:58

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Min bräda har samlat damm i stort sett sen jag köpte den. Tror att jag max använt den i ett par timmar.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.