Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Varför ska jag ha kvar mitt Wii?

117 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 19 maj 2008 - 21:21

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0

Får tyvärr erkänna att jag har sålt mitt Wii nu. Tråkigt men sant! Haft många roliga timmar tillsammans med det men till slut så insåg jag att ett Xbox 360 skulle fylla mitt liv med så mycket mer glädje. Alla mina vänner spelar live, jag älskar FPS-spel och så vidare... Så mitt nya Xbox 360 står här och lyser i TV-hyllan medan Wii:t ligger nerpackad i väntan på köparen som kommer imorgon.

/uid (förut nickade jag jurgen123 på Minhembio!)


jaha då var det ett bra motstånd mindre i mario kart :). det va iaf kul å rejsa me dig. kanske ses ngn gång senare i nästa generation

#52

Postad 19 maj 2008 - 21:29

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Nästan så man fäller ett par tårar när man läser inlägg 49 & 50 B) Nej men som sagt så handlar det ju i slutändan om vilka preferenser man själv har, har man nu köpt ett Wii och tycker att lineuppen (som den ser ut och kommer se ut de närmaste året/åren) inte verkar intressant så är det klart att Wii inte är mycket att ha (gäller ju de andra konsolerna också). Under tiden får vi väl önska era vilsna själar (tja BioBerra är väl bara till 90% vilsen då :)) lycka till i ert sökande och hoppas att ni kommer tillbaka :unsure:

Väl Mött!
/Skorpan

#53

Postad 20 maj 2008 - 07:05

matte76
  • matte76
  • Forumräv

  • 929 inlägg
  • 0
jag sålde min 360 och kör nu bara med Wii (förutom PC). Det går inte i längden att spela på en maskin med en ljudnivå som en dammsugare/hårtork. Kanske blir det en PS3 till hösten, om en ny version med större hårddisk och bakåtkompabilitet kommer. 360 har visserligen betydligt vassare grafik än Wii, men min PC med bra grafikkort har ännu bättre grafik. Wii har spel med större spelglädje än vilket 360-spel som helst (har ännu inte spelat GTA IV) och är helt tyst i jämförelse. RE 4 Wii edition, SM Galaxy, Mario Kart Wii, Zelda Twilight (förutom alla underbara klassiker till VC!), där har ni spel med spelglädje som Halo 3 och Gears of war tex inte kommer upp till. Och snart kommer ju Smash bros brawl som ska vara otroligt bra (och fler höjdarspel kommer säkert till hösten/vintern)!

Grafiken är inte allt, och FPS-spel funkar så mycket bättre på PC med mus och tangentbord (stor skillnad mellan att spela tex COD 2 med mus/tangentbord till PC jämfört med handkontroll till 360, jag testade). Så enligt mig gjorde du ett misstag som sålde.

Redigerat av matte76, 20 maj 2008 - 07:09.


#54

Postad 20 maj 2008 - 07:49

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Allt handlar om vad man tycker om för spel och ens förutsättningar i övrigt. T.ex. jag har alltid älskat FPS-spel och spelat dem på min dator men sedan jag skaffade en bärbar dator så har den inte kunnat spela de nya titlarna. Och mitt Wii gav mig spelglädje sådär en vecka i månaden med tanke på att det kommer 1-2 spel som är värda i månaden. Så därför kom jag fram till efter noga övervägande att jag lika gärna kan skaffa en maskin som kan spela mina FPS-spel samtidigt som jag kan lira Live men mina polare än att ha en maskin som står och samlar damm 3/4 av månaden.

Och problemet med Wii:s spel är, enligt mig såklart, att de är så simpla och man lär sig dem så fort (antar att det är för att Nintendo ska locka alla målgrupper). Men i mitt fall så kändes det som att man aldrig fick någon utmaning och man kunde aldrig bli bättre på ett spel då man nådde sin maxnivå och spelets maximala svårighetsnivå väldigt fort. Vilket fick mig att tappa intresset för spelen!

#55

Postad 20 maj 2008 - 10:34

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

  • 1 000 inlägg
  • 0

Allt handlar om vad man tycker om för spel och ens förutsättningar i övrigt. T.ex. jag har alltid älskat FPS-spel och spelat dem på min dator men sedan jag skaffade en bärbar dator så har den inte kunnat spela de nya titlarna. Och mitt Wii gav mig spelglädje sådär en vecka i månaden med tanke på att det kommer 1-2 spel som är värda i månaden. Så därför kom jag fram till efter noga övervägande att jag lika gärna kan skaffa en maskin som kan spela mina FPS-spel samtidigt som jag kan lira Live men mina polare än att ha en maskin som står och samlar damm 3/4 av månaden.

Och problemet med Wii:s spel är, enligt mig såklart, att de är så simpla och man lär sig dem så fort (antar att det är för att Nintendo ska locka alla målgrupper). Men i mitt fall så kändes det som att man aldrig fick någon utmaning och man kunde aldrig bli bättre på ett spel då man nådde sin maxnivå och spelets maximala svårighetsnivå väldigt fort. Vilket fick mig att tappa intresset för spelen!


"det kommer 1-2 spel som är värda i månaden". Snarare kommer det 1-2 Wii-spel per år som är värda att spela, det räcker dock för mig.

Lär sig Wii-spelen fort? Det tog mig väl runt 20 timmar att klara av Super Mario Galaxy-storyn (dvs 61 stjärnor inkl. slutboss) och då är det ändå 59 st stjärnor till att samla ihop. Det är mer än tillräcklig utmaning för mig.

#56

Postad 20 maj 2008 - 10:37

matte76
  • matte76
  • Forumräv

  • 929 inlägg
  • 0
Håller med, det finns en hel del utmaning i spel som Galaxy, Zelda, RE 4 och Mario Kart (vilket också stärks av online-läget). Och dessa underbara VC-spel, glöm inte dem!

#57

Postad 20 maj 2008 - 10:51

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Visst finns det spel som är långa. Men samtidigt så tycker jag att svårigheten aldrig höjs. Super Mario Galaxy var en lång monolog i min mening fast det var jäkligt kul och snyggt så blev det aldrig svårare. Momenten ändrades men inte blev det svårare/roligare för det.

#58

Postad 20 maj 2008 - 11:20

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Jag vet inte om jag tyckte det samma svårighetsgrad genom hela galaxy, däremot var det väldigt ojämt en del galaxer var jätte lätta och andra tyckte jag var jätte svåra, men det var ingen direkt ökande svårighetsgrad utan även i slutet så kunde det ju komma nått jätte simpelt. Det beror väl på att man kunde välja i princip vilka galaxer som helst det fanns ingen direkt ordning och då blir det väl så.

Andra spel däremot som Guitar Hero blir ju ruskigt mycket svårare ju längre man kommer. Metroid var ju ganska jämn rakt igenom men låg på en ganska bra nivå enligt mig, lutade kanske något åt det lätta hållet samma sak med zelda men i de spelen ligger det ju mycket i problem lösningen också. Excite truck bli ju faktiskt också svårare och svårare ju längre man kommer.

Men jag håller med det är inte ofta det kommer 1-2 spel i månaden som man vill ha på en konsol, snarare en handfull per år och konsol.

Dock tror jag inte att de som sålt sin Wii ha gjort nån jätte förlust ifall de skulle vilja köpa den igen Nintendo är inte direkt kända för att sänka priset på sina konsoler (inte på samma sätt som Sony och Microsoft iaf) så det kommer nog kosta ungefär lika mycket att köpa den om ett år elller så igen.

Väl Mött!
/Skorpan

Redigerat av SirSkorpan, 20 maj 2008 - 11:20.


#59

Postad 20 maj 2008 - 11:33

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0

Och problemet med Wii:s spel är, enligt mig såklart, att de är så simpla och man lär sig dem så fort (antar att det är för att Nintendo ska locka alla målgrupper). Men i mitt fall så kändes det som att man aldrig fick någon utmaning och man kunde aldrig bli bättre på ett spel då man nådde sin maxnivå och spelets maximala svårighetsnivå väldigt fort. Vilket fick mig att tappa intresset för spelen!


Jag har spelat Smash Bros nästan 50 timmar snart och jag känner mig fortfarande som en nybörjare med vissa karaktärer. Och jag kan fortfarande få tokspö av en vass lirare på Connect24 så det där med att Wiispel är lätta vet jag inte om jag kan hålla med om. Det är lustigt att det bara är spelen till Wii som generaliseras sådär mycket. Hur skulle folk reagera om jag gick in på 360-forumet och sade att alla spel till 360 handlar om att skjuta utomjordingar eftersom jag spelat Halo3 och GOW?

Vore det inte bisarrt om folk köpte det också precis som verkar ske här på Wiiforumet?

#60

Postad 20 maj 2008 - 11:37

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Generalisera, jadu. Jag har spelat Mario Kart, Super Mario Galaxy, Metroid Prime 3, Bully, Super Paper Mario för att nämna de stora. De anser jag vara i samma svårighetsgrad rakt igenom. Dock finns Guitar Hero 3 (som nämnt) och t.ex. Boom Blox som blir svårare och svårare. Och jag har inte spelat Super Smash Bros Brawl.

#61

Postad 20 maj 2008 - 12:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Generalisera, jadu. Jag har spelat Mario Kart, Super Mario Galaxy, Metroid Prime 3, Bully, Super Paper Mario för att nämna de stora. De anser jag vara i samma svårighetsgrad rakt igenom.

Men, det där är ju "enkla" eller iallafall inte svåra spel också. Prova Trauma Center och Super Monkey Ball :)

Jag har spelat Smash Bros nästan 50 timmar snart och jag känner mig fortfarande som en nybörjare med vissa karaktärer.

Det är omöjligt att bli bra med alla karaktärer. Man får fokusera på ett fåtal.. iallafall om man vill slå de bra.

Redigerat av Zoiler, 20 maj 2008 - 12:39.


#62

Postad 21 maj 2008 - 15:39

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0

Men, det där är ju "enkla" eller iallafall inte svåra spel också. Prova Trauma Center och Super Monkey Ball :)


Det är omöjligt att bli bra med alla karaktärer. Man får fokusera på ett fåtal.. iallafall om man vill slå de bra.


Och COD4 blev inte ett dugg svårare heller, inte Bioshock eller Lost planet för den delen heller. Halo3 har jag inte spelat hela för att kunna uttala mig om. Snackar vi multiplayer kan man ju aldrig säga säkert eftersom svårighetsgraden helt beror på vem man spelar med.

Men jag håller med om att spel rent generellt sätt (se där, nu generaliserar jag också ;) ) är för enkla nu för tiden. Har hört att många klagat på att DMC4 var alldeles för enkelt med tanke på hur svåra de tidigare spelen i serien varit. Metroid Prime 3 var i mitt tycke för lätt också, men jag spelade inte på veteran heller (något jag ångrar idag, så tipset till alla er som inte spelat detta underbara spel ännu är att köra på veteran!).

Ingen annan som blir lite bitter på att Wii och dess spel får utstå så mycket generaliseringar och nedvärderingar? Jag orkar inte starta en ny tråd bara för att gnälla på detta, men jag väntar mig lite medhåll från andra Wiiägare.

Och zoiler, du har nog rätt där, jag har försökt lite grann, men man får ju sina favoriter. När jag kör med polare dock brukar jag ta random så att det blir en utmaning iaf. Vem körde du mest med i Melee? När ska du skaffa brawl förresten? ;) Sorry för OT!

Redigerat av dannovarius, 21 maj 2008 - 15:41.


#63

Postad 21 maj 2008 - 16:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Ingen annan som blir lite bitter på att Wii och dess spel får utstå så mycket generaliseringar och nedvärderingar? Jag orkar inte starta en ny tråd bara för att gnälla på detta, men jag väntar mig lite medhåll från andra Wiiägare.

Wii = Barnspel. 360 = Bara shooters lol. PS3 = Varför sämre än 360 versionen?

Det finns till alla ;)

Och zoiler, du har nog rätt där, jag har försökt lite grann, men man får ju sina favoriter. När jag kör med polare dock brukar jag ta random så att det blir en utmaning iaf. Vem körde du mest med i Melee? När ska du skaffa brawl förresten? ;) Sorry för OT!

Jo, jag varierar också när man lallar. Falco och Samus var mina favvosar (skrev om det i of. tråden). Jag skaffar nog Brawl när jag skaffar Wii :). Vet ej än alltså.

#64

Postad 21 maj 2008 - 20:16

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
360 + Nintendo wii är den bästa kombinationen denna generation. 360 har exakt likadan grafik som PS3, mer exklusiva spel, större utbud och bäst online. Nintendo wii kan vara helt galet skoj ibland med sin unika kontroll, grafiken är som sagt inte bäst.

#65

Postad 22 maj 2008 - 07:00

matte76
  • matte76
  • Forumräv

  • 929 inlägg
  • 0

360 + Nintendo wii är den bästa kombinationen denna generation. 360 har exakt likadan grafik som PS3, mer exklusiva spel, större utbud och bäst online


Jag tycker att Wii + PS3 är bästa kombon, tillsammans med en bra PC. 360 är bra på många sätt, men det är svårt att i längden stå ut med ljudnivån från dvd-spelaren i den som påminner om en dammsugare/hårtork. Jag spelar en hel del med ganska låg ljudnivå på TV:n och då måste maskinen vara hyfsat tyst. Min speldator, som är ganska vass, låter klart mindre än 360.

PS3 är dessutom tekniskt starkare, så i framtiden kommer den att stå sig bättre än 360 (tror jag). Kvaliteten på spelen och onlineläget kommer troligen att förbättras mycket till PS3 framöver. Inbyggt trådlöst nätverkskort och blu-ray spelare är också plus. Wii har många roliga spel, och massor av klassiker att ladda ner.

PC är ett måste om man vill få ut det mesta av FPS- och strategispel (mina två favoritgenres) och dessutom spela detta årets mest efterlängtade spel: Starcraft 2.

#66

Postad 22 maj 2008 - 09:55

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
xbox360 har kralligare grafikkort än ps3..... så lär nog stå sig rätt så lika denna generation skaru se..

själv tänker jag skaffa ps3 inom en riktigt snar framtid och ett wii när hösten/vintern börjar komma :> Har redan ett 360, men massa polare envisas med ps3 så man måste väl haka på.. Wii måste jag också ha.... ha ha... ha begär :> nej men allvarligt, kommer ju en hel del intressanta titlar till wii också.. + har alltid varit ett superfan av SSB och mario+mariokart....

#67

Postad 22 maj 2008 - 11:55

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Jag tycker att Wii + PS3 är bästa kombon, tillsammans med en bra PC. 360 är bra på många sätt, men det är svårt att i längden stå ut med ljudnivån från dvd-spelaren i den som påminner om en dammsugare/hårtork. Jag spelar en hel del med ganska låg ljudnivå på TV:n och då måste maskinen vara hyfsat tyst. Min speldator, som är ganska vass, låter klart mindre än 360.


Ständigt detta tjöt om att den låter mycket, själv störs jag inte nånting av det. visst låter läsaren, men man glömmer ju bort det när man börjar spela? :)

#68

Postad 22 maj 2008 - 16:36

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0

xbox360 har kralligare grafikkort än ps3..... så lär nog stå sig rätt så lika denna generation skaru se..


Jag är inte så säker på att PS3 kommer att dra ifrån heller. Nästan inga spel utvecklas ju exklusivt till PS3 och det är inte så konstigt heller. Det är en enorm investering att utveckla till PS3, det är krångligt eftersom det inte finns några bra utarbetade metoder än på hur man utnyttjar cellprocessorn ännu (och vem har råd och tid att ägna en massa tid åt att bara pilla och lära sig en ny processor?) och man får troligtvis fler köpare om man utvecklar ett spel till 360 tack vare fler konsoler ute och högre attachrate.

Och om man ska släppa ett multiformatsspel blir det ju att man hellre använder beprövad och enkel utveckling som den till 360. Jag har svårt att tänka mig att PS3 kommer att dra ifrån med alla spel (visst, det beror ju lite på hur länge denna generation kommer leva också), men många spel kommer nog även mot slutet att vara lika på de båda maskinerna. Några spel kommer väl att kunna visa PS3:s kraft, men långt ifrån alla. Det är i alla fall mina tankar...

Men jösses! Nu är jag långt OT igen! Detta inlägg handlade inte ens om Wii! Jag måste skärpa mig...

#69

Postad 22 maj 2008 - 16:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Det finns ju en hel del andra trådar för 360 vs PS3 om man säger så..

#70

Postad 23 maj 2008 - 06:01

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
blir ett wii idag :>

bytte lite prioriteringar inför sommaren :>

#71

Postad 23 maj 2008 - 06:37

matte76
  • matte76
  • Forumräv

  • 929 inlägg
  • 0

men man glömmer ju bort det när man börjar spela?


Tyvärr gör man inte det eftersom ljudet helt enkelt är för högt. Ska man inte höra det får man vrida på tv:n en hel del, men det vill/kan man ju inte alltid göra.

#72

Postad 30 juni 2008 - 11:06

Unregisteredad5e4575
  • Unregisteredad5e4575
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0
Jag köpte mitt Wii bara föra att kunna spela alla Mario och Zelda spelen. Det var ju dessa man har växt upp med så då var Wii ett självklart val.
Sen så blir det nog en Ps3 när man får råd. Eftersom den kommer att hålla i framtiden också.

#73

Postad 01 juli 2008 - 09:18

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Wow, "min" tråd lever fortfarande. ;)
Dock så har jag nu (till slut) bestämt mig för att sälja Wii:et - har fortfarande inte rört det sen jag skrev här sist så nu åker den ut på blocket, eller säljs till någon bekant. Kanske är nån här som är sugen? ;)

#74

Postad 01 juli 2008 - 09:32

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0

Wow, "min" tråd lever fortfarande. ;)
Dock så har jag nu (till slut) bestämt mig för att sälja Wii:et - har fortfarande inte rört det sen jag skrev här sist så nu åker den ut på blocket, eller säljs till någon bekant. Kanske är nån här som är sugen? ;)


Det är fortfarande vnsinnigt att sälja innan nintendo har visat upp va det ska komma med innan e3 som hålls i mitten på juli. De är ju inte särskilt långt kvar.

#75

Postad 02 juli 2008 - 21:11

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Det är fortfarande vnsinnigt att sälja innan nintendo har visat upp va det ska komma med innan e3 som hålls i mitten på juli. De är ju inte särskilt långt kvar.


Må så var, men jag lär ju ändå inte bli av med det innan E3 så du kan vara lugn! :)

#76

Postad 13 juli 2008 - 00:58

Unregistered1594247d
  • Unregistered1594247d
  • Lärjunge

  • 302 inlägg
  • 0
Bättre att sälja det nu än vänta efter E3 då Nintendo ändå inte kommer avslöja något intressant vilket gör att Wii sjunker i pris och kan köpas för runt 100 spänn :D.

Eller jo, kanske Mario And my Little Pony äntligen släpps. Vem vet :D.

Sålde mitt Wii mest pga av att alla spel tog ett grymt bra tag på sig innan dom hittade Europa. Har dock varit sugen på att köpa en amerikansk istället.

Redigerat av Unregistered1594247d, 13 juli 2008 - 01:00.


#77

Postad 13 juli 2008 - 11:13

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
Spel som det ryktas om eller kommer visas på E3 är:

Animal crossing (har själv aldrig spelat det)
Fatal frame 3
Punch out
kid icarus
nytt zelda??
Sadness
Sim City wii
Sam and Max
Wii sports 2 (HOPPAS)
Shenmue 1 och 2

Finns ju som sagt en del spel att hoppas på ;)

#78

Postad 14 juli 2008 - 00:14

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Spel som det ryktas om eller kommer visas på E3 är:

Animal crossing (har själv aldrig spelat det)
Fatal frame 3
Punch out
kid icarus
nytt zelda??
Sadness
Sim City wii
Sam and Max
Wii sports 2 (HOPPAS)
Shenmue 1 och 2

Finns ju som sagt en del spel att hoppas på ;)



...jo det klart, men inga spel som lockar mig för fem öre...
Alltså kommer Wii:n at försvinna från min tvbänk.

#79

Postad 14 juli 2008 - 07:24

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

...jo det klart, men inga spel som lockar mig för fem öre...
Alltså kommer Wii:n at försvinna från min tvbänk.

Då gjorde du HELT rätt i att sälja din Wii. Om inga av dom spelen verkar intressera dig så har du verkligen köpt "fel" konsol. :)

#80

Postad 14 juli 2008 - 07:58

fredrikb125
  • fredrikb125
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0

...jo det klart, men inga spel som lockar mig för fem öre...
Alltså kommer Wii:n at försvinna från min tvbänk.


Får man fråga av nyfikenhet, vilka spel (eller typ av spel) hade du hoppats skulle komma till Wii när du köpte den?

Mvh
Fredrik

#81

Postad 14 juli 2008 - 10:38

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Får man fråga av nyfikenhet, vilka spel (eller typ av spel) hade du hoppats skulle komma till Wii när du köpte den?

Mvh
Fredrik


Fler spel i samma klass som RE4 och SMG.

#82

Postad 14 juli 2008 - 10:43

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Fler spel i samma klass som RE4 och SMG.

Verkar logiskt men en sak vågar jag nog säga. Om du upplever du inte hittar fler spel i stil med Super Mario Galaxy på Wii:n lär du inte hittar dom någon annanstans heller.

#83

Postad 14 juli 2008 - 16:29

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Verkar logiskt men en sak vågar jag nog säga. Om du upplever du inte hittar fler spel i stil med Super Mario Galaxy på Wii:n lär du inte hittar dom någon annanstans heller.


Det är sant :) men jag menar ju inte i samma stil, utan jag vill ha wow-upplevelser när jag spelar (vem vill inte det?).
Ta som exempel COD 4, Orange Box och Rock Band (med DLC) som exempel.

#84

Postad 14 juli 2008 - 17:40

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Det är sant :) men jag menar ju inte i samma stil, utan jag vill ha wow-upplevelser när jag spelar (vem vill inte det?).
Ta som exempel COD 4, Orange Box och Rock Band (med DLC) som exempel.

Då passar Xbox 360 helt perfekt för dig. Själv så blir jag inte impad av COD4 eller Rock band då COD4 är ett FPS som vi nu ser allt får ofta och Rockband är en Guitar hero kopia (trycka på en röd knapp, grön knapp i följd= inte roligt ;)

#85

Postad 14 juli 2008 - 18:40

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Då passar Xbox 360 helt perfekt för dig. Själv så blir jag inte impad av COD4 eller Rock band då COD4 är ett FPS som vi nu ser allt får ofta och Rockband är en Guitar hero kopia (trycka på en röd knapp, grön knapp i följd= inte roligt ;)


Hmmm...GH-kopia vette tusan om jag håller med.
Eller jo, kanske lite men om man bortser från gitarren så... :)

#86

Postad 14 juli 2008 - 18:53

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Vidareutveckling av Guitar Hero snarare än kopia.

#87

Postad 08 augusti 2008 - 07:02

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Så där ja, efter flera månaders "inte spelande" så kopplade jag igår upp Wiin igen och spelade lite SMG.
Och se på fan, det är ju skoj :P

#88

Postad 08 augusti 2008 - 10:11

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Så där ja, efter flera månaders "inte spelande" så kopplade jag igår upp Wiin igen och spelade lite SMG.
Och se på fan, det är ju skoj :P


Jag gjorde likadant, men testar man SMG så är det klart att det är kul det är ju typ förra årets bästa spel, jag spelade också SMG och tyckte det var jättekul. Men känner ingen lust att spela typ Wii Sports eller nått.

#89

Postad 08 augusti 2008 - 11:46

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Jag gjorde likadant, men testar man SMG så är det klart att det är kul det är ju typ förra årets bästa spel, jag spelade också SMG och tyckte det var jättekul. Men känner ingen lust att spela typ Wii Sports eller nått.


Exakt, ikväll blir det nog till att nöta RE4 - har fastnat på ett ställe med två jättar varav jag får lätt död på den ena genom att släppa ner honom i lavan genom luckan i mitten på rummet, men inte den andra (slut på ammo)...
Nån som har några tips?

#90

Postad 08 augusti 2008 - 13:23

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Kommer ihåg stället men minns inte vad eller hur jag gjorde.

#91

Postad 11 augusti 2008 - 16:46

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0

Exakt, ikväll blir det nog till att nöta RE4 - har fastnat på ett ställe med två jättar varav jag får lätt död på den ena genom att släppa ner honom i lavan genom luckan i mitten på rummet, men inte den andra (slut på ammo)...
Nån som har några tips?


Nu är mitt minne lite rostigt men jag tror att du ska göra samma sak med den andra. Problemet är dock att mekanismen för luckan har pajat vilket betyder att du måste göra det från en annan plats. Om jag minns rätt klättrade jag upp på en ställning och när jätten kom för att smälla till mig hoppade jag på en lina och gled ner till andra sidan av rummet där jag aktiverade den. Om den inte ledde till luckan i golvet så gjorde den något annat i alla fall. Att skjuta på jätten gör ingen skada, men antingen får du dess uppmärksamhet eller blir den "stunned" en liten stund... Hoppas det hjälpte! RE4 är ett grymt underhållande spel!

#92

Postad 11 augusti 2008 - 17:39

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Nu är mitt minne lite rostigt men jag tror att du ska göra samma sak med den andra. Problemet är dock att mekanismen för luckan har pajat vilket betyder att du måste göra det från en annan plats. Om jag minns rätt klättrade jag upp på en ställning och när jätten kom för att smälla till mig hoppade jag på en lina och gled ner till andra sidan av rummet där jag aktiverade den. Om den inte ledde till luckan i golvet så gjorde den något annat i alla fall. Att skjuta på jätten gör ingen skada, men antingen får du dess uppmärksamhet eller blir den "stunned" en liten stund... Hoppas det hjälpte! RE4 är ett grymt underhållande spel!


Har provat, men luckan funkar ju bara en gång...

#93

Postad 13 augusti 2008 - 14:38

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Hmm... Det var ju något annat man skulle göra minns jag ju. Var det inte så att man kunde aktivera den från något annat ställe? Vad är det som händer efter att den första jätten trillat i spa't? Det blir ju en kort cutscene som visar vad som händer med luckan och hintar om vad man skall göra häräst. Att skjuta är nog inte rätt lösning iaf... Ah, vilket dåligt minne man har. Sorry att jag inte kan vara till mer hjälp.

#94

Postad 13 augusti 2008 - 14:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Men står det inte på Gamefaqs?

#95

Postad 13 augusti 2008 - 15:32

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Men står det inte på Gamefaqs?


Tänkte inte på det, där står ju hur man ska göra - skjut skjut skjut och kasta granater och stabba med kniven utav bara f*n...inte helt lätt när spelet är sparat precis innan och ammon nästan är slut :unsure:

#96

Postad 13 augusti 2008 - 15:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Tja, du fick iaf reda på att det är rent våld som gäller och inga konstigheter :unsure:

#97

Postad 13 augusti 2008 - 18:03

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Tänkte inte på det, där står ju hur man ska göra - skjut skjut skjut och kasta granater och stabba med kniven utav bara f*n...inte helt lätt när spelet är sparat precis innan och ammon nästan är slut :unsure:


Har du bara en sparfil?

#98

Postad 13 augusti 2008 - 20:33

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Har du bara en sparfil?



Hmmm där sa du nåt...

Redigerat av MrSpokk, 13 augusti 2008 - 20:35.


#99

Postad 13 augusti 2008 - 21:03

Dizzad
  • Dizzad
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Bästa spelet är väl ändå super mario cart ?

#100

Postad 14 augusti 2008 - 06:47

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Bästa spelet är väl ändå super mario cart ?


Inte min smak på spel som räknas som bra...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.