Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Wii motion+ & Sports Resort

82 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nintendo Wii MotionPlus (Wii) (Övriga speltillbehör) 6 8 (4) Inga priser

#1

Postad 09 april 2009 - 21:09

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Nu har vi äntligen fått en liten föraning när motion+ ska komma, nämligen i juli. Nått exakt datum har Nintendo inte gett men nu verkar det vara på gång i alla fall. IGN har tydligen fått det bekräftat från Nintendo att det kommer i juli i alla fall. Det innebär ju att man inte behöver vänta så speciellt länge innan man kan spela både tennis och golf (Grand Slam Tennis och Tiger Woods 10) med motion+, härligt!

Är det fler än jag som tycker att det ska bli riktigt kul och spännande att se hur Resorts funkar med Fäktning och frisbee och allt vad det nu skulle vara?

Lite länkar till info om Motion plus och Resorts:
Motion+ Hands-on
Motion+ Video
Wii Sports Resorts Videos

Väl Mött!
/Skorpan

Redigerat av SirSkorpan, 14 april 2009 - 22:03.


#2

Postad 09 april 2009 - 22:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Ja det kan vara coolt. Men tennisen (Grand Slam Tennis) verkar mycket lovande av det jag läst så det ska bli spännande att se hur det bemöts.

#3

Postad 14 april 2009 - 22:02

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Då har vi fått ett datum också. Motion+ kommer till Europa 12:e juni. Vad som är spännande är att Motion+ inte kommer att säljas med Wii Sports Resorts utan den kommer att säljas som en egen självstående produkt (åtminstone i US). En bundle med Resorts kommer komma senare i juli (24:e).

I US kommer motion+ kosta $19 vilket är en del (det blir rätt dyrt att köpa ett helt set med kontroll, nunchuk och motion plus), bundlen med Resorts kommer kosta $49. Ingen info om Europa än tyvärr men det lär väl ligga runt 250 här då gissar jag på.

Nintendo of Europe's Laurent Fischer was on hand to celebrate the news, saying, "Everyone who has played the Wii can remember the moment they first discovered its intuitive controls and realised that this was an incredible new way of experiencing video games. Wii MotionPlus will create that feeling again, taking gameplay to a new level of realism."


Läs mer här och här.

Väl Mött!
/Skorpan

#4

Postad 15 april 2009 - 17:26

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Kopplade m+ till tråden och man får väl hoppas att inte spelbutiken tänker ta 1300 för den :P.

Webhallen har listat den för 350 vilket är lite dyrt tycker jag ;) trist! Jag lär ju köpa en men det var mer än jag hoppats och gissat på (nästan 40% dyrare). Förhoppningsvis finns det nån annan som är billigare än Webhallen. De tänker ta 550 med resorts och det var väl väntat även om jag tycker att det är rätt mycket pengar ändå.

Väl Mött!
/Skorpan

Redigerat av SirSkorpan, 15 april 2009 - 20:15.


#5

Postad 15 april 2009 - 22:27

Unregistered70fd4719
  • Unregistered70fd4719
  • Lärjunge

  • 272 inlägg
  • 0
Wii MotionPlus finns listat på gamestop.com (USA). Release är satt till 8:e juni och priset $24.99. Finns det någonstans där man kan få en överblick över vilka spel som kommer ha stöd för denna?

#6

Postad 16 april 2009 - 01:13

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Dom jag kommer på ur huvudet är:

Grand slam tennis
Virtua Tennis
Tiger Woods 10
Wii Sports Resort
Red Steel 2

Tiger och tennis spelen ska tydligen vara riktigt lyckade med motion+. Resort kommer nog också funka riktigt bra, det är ju Nintendo som utvecklar det så det kommer nog funka utan problem (de förhandstittar jag sett talar också för det).

Säkert glömt nått men det var några iaf.

Väl Möt!
/Skorpan

EDIT: Här är en lista. Det är inte många just nu (det enda utöver de jag räknat upp var "kanske" ett harry potter spel) men den fylls väl på får man hoppas.

Redigerat av SirSkorpan, 16 april 2009 - 01:19.


#7

Postad 16 april 2009 - 02:44

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
Virtua Tennis 2009 verkar lovande! Man behöver dessutom inte hålla inne någon knapp för att lobba eller göra stoppbollar som i Grand Slam Tennis (A eller B-knappen). Ska bli riktigt intressant att testa Wii MotionPlus.

Här kan ni läsa en preview av Virtua Tennis 2009 hos eurogamer.net.

Redigerat av smellymarq, 16 april 2009 - 02:45.


#8

Postad 16 april 2009 - 16:23

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Det lät verkligen lovande. Inga knappar hmm... alltså kan de få till det så man verkligen utan problem (100% av gångerna) kan byta mellan slag bara genom att ändra sin sving så vore det riktigt läckert. Kommer nog aldrig att kännas precis som det gör i verkligheten men mycket intressant iaf.

Väl Mött!
/Skorpan

#9

Postad 16 april 2009 - 16:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Nja, lite svårt att få det som verkligheten när man inte har någon taktil respons (känner inte bollens motkraft).

#10

Postad 16 april 2009 - 22:11

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
å andra sidan i ett perfekt tennisslag ska du i princip inte känna nån motstånd från bollen. :D

Väl Mött!
/Skorpan

#11

Postad 16 april 2009 - 22:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Jag har spelat tennis. Det är skillnad på att slå i luften och att slå en boll, perfekt eller ej :D

Men det är å andra sidan självklart att det inte går att härma verkligheten till 100% när man håller på med virtuella ting. Om de får till själva styrningen så man slår dit man försöker så är det tillräckligt nära. Sen försöker SEGA iaf med grafiken på VT. GST ser barnsligt ut i jämförelse.

Rätt kul att Edberg är med också.

#12

Postad 17 april 2009 - 01:03

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
jo jag har med spelat tennis och visst är det skillnad. Men, när man slår en perfekt boll så måste du ju hålla med om att det inte känns särskilt mycket, missar man däremot sweet spot så känns det betydligt mer (och jag skulle nog vidhålla att det inte ska kännas alls om man träffar perfekt relativt till hur mycket det känns om man inte träffar perfekt). Hur som helst tennis kan man snacka nån annanstans :D

Om man ska relatera till spel så är det nog lite därför jag aldrig gillat tennis spel på dator/konsol. Att det aldrig känns "på riktigt" men om de verkligen lyckas så man kan lägga in top-spin, slice osv bara genom att utföra den rörelse jag skulle göra på banan då skulle jag helt klart kunna vara intresserad (varför virtua lät riktigt spännande). Om de dessutom skulle kunna få det så att man får en känsla i bollen och slagen, så typ en felvinkling av handleden ger en boll som går ut; en lös handled ger ett hårdare slag; eller att du inte riktigt får bollen dit du siktar om du inte gör en ordentlig follow through då skulle jag nog köpa direkt.

Tyvärr är det nog inte många recensenter som spelat tennis på såpass högnivå att de fixar att bedöma. Dessutom så skulle spelet nog bli alldeles för svårt för de allra flesta spelarna. Det är sällan man ser en nybörjare gå ut på banan och storspela. Så tyvärr blir det nog aldrig tillräckligt bra. Med det sagt så kan man nog ha riktigt kul med VT iaf och vem vet får de till det såpass att man iaf kan fixa top-spin, slice och stopp boll bara genom att ändra på handled och sving så skulle jag nog vara rätt nöjd.

Vem vet kanske till och med ett expert mode :rolleyes: man kan ju drömma iaf :)

Edberg ger helt klart plus poäng!

Väl Mött!
/Skorpan

Redigerat av SirSkorpan, 17 april 2009 - 12:34.


#13

Postad 17 april 2009 - 13:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

jo jag har med spelat tennis och visst är det skillnad. Men, när man slår en perfekt boll så måste du ju hålla med om att det inte känns särskilt mycket, missar man däremot sweet spot så känns det betydligt mer (och jag skulle nog vidhålla att det inte ska kännas alls om man träffar perfekt relativt till hur mycket det känns om man inte träffar perfekt). Hur som helst tennis kan man snacka nån annanstans :)

Jo, men grejen är ju den att du inte kan känna någon skillnad när du spelar i luften. Du har inget att jämföra med och varenda slag är likadant. Du känner inte när du får till en bra träff annat än vad du ser på skärmen. Och ska man snacka tennis alls så skulle jag snarare säga att det här är en väldigt passande tråd för det med tanke på spelinnehållet. Om man diskuterar i en FIFA-tråd så leder det oundvikligen till jämförelser med verkligheten :blush:

Tyvärr är det nog inte många recensenter som spelat tennis på såpass högnivå att de fixar att bedöma. Dessutom så skulle spelet nog bli alldeles för svårt för de allra flesta spelarna. Det är sällan man ser en nybörjare gå ut på banan och storspela. Så tyvärr blir det nog aldrig tillräckligt bra. Med det sagt så kan man nog ha riktigt kul med VT iaf och vem vet får de till det såpass att man iaf kan fixa top-spin, slice och stopp boll bara genom att ändra på handled och sving så skulle jag nog vara rätt nöjd.

Det som jag tycker är felet med alla tennisspel som hittills kommit ut är att det alltid blir samma typ av spel. Man försöker slå ut dem genom att slå långt utåt kanterna och sedan repeterar man bara från höger till vänster. Det behövs mer variation, att kunna slå den där stoppbollen, gå fram på nät, eller lobba en perfekt lobb över en farlig volleyspelare. Jag saknar dessa moment i alla tennisspel. 90% av bollarna avgörs genom att slå ut bollen på kanterna.

#14

Postad 17 april 2009 - 14:25

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0

Och ska man snacka tennis alls så skulle jag snarare säga att det här är en väldigt passande tråd för det med tanke på spelinnehållet. Om man diskuterar i en FIFA-tråd så leder det oundvikligen till jämförelser med verkligheten :)


Ja men då så :blush:

Jo, men grejen är ju den att du inte kan känna någon skillnad när du spelar i luften. Du har inget att jämföra med och varenda slag är likadant. Du känner inte när du får till en bra träff annat än vad du ser på skärmen.


Absolut det har du helt rätt i och det är en stor nackdel tycker jag med.



Det som jag tycker är felet med alla tennisspel som hittills kommit ut är att det alltid blir samma typ av spel. Man försöker slå ut dem genom att slå långt utåt kanterna och sedan repeterar man bara från höger till vänster. Det behövs mer variation, att kunna slå den där stoppbollen, gå fram på nät, eller lobba en perfekt lobb över en farlig volleyspelare. Jag saknar dessa moment i alla tennisspel. 90% av bollarna avgörs genom att slå ut bollen på kanterna.


Mjo, det är sant, dock har det mer (för mig) varit känslan av att trycka på en knapp istället för att faktiskt utföra rörelsen. Jag vill minnas att jag spelade ett tennis spel på PC för säkert 15år sedan som faktisk gjorde just det du beskriver ganska bra dock blev det lite komplicerat med en hemsk massa olika knappar för de olika slagen. Tyvärr slutate nog även det med (pga av alla knappar att hålla reda på) att man mest försökte slå den bakom ryggen på motspelaren eller cross bollar från kant till kant.

Tycker ofta det blir så med spel med krångliga kontroller att så fort du får en massa knappar att trycka på så håller du dig ändå bara till ett par stycken "för det räcker". Om man nu i VT kan göra allt det där med rörelser kanske man lyckas hålla ett mer varierat spel.

Var länge sen jag körde ett seriöst tennis spel på konsol eller PC men problemet kan väl knappast vara att man inte kan göra stoppbollar och så utan snarare att det av någon anledning aldrig blir så att man faktiskt gör några? Eller är det helt enkelt så illa att det inte går att göra de slagen? (låter smått otroligt) Eller är det för svåra att få till (pga dåliga kontroller eller liknande)?

Väl Mött!
/Skorpan

Redigerat av SirSkorpan, 17 april 2009 - 14:26.


#15

Postad 17 april 2009 - 14:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Tycker ofta det blir så med spel med krångliga kontroller att så fort du får en massa knappar att trycka på så håller du dig ändå bara till ett par stycken "för det räcker". Om man nu i VT kan göra allt det där med rörelser kanske man lyckas hålla ett mer varierat spel.

Det är sant faktiskt. För de allra flesta så försöker man bara hitta det mest vinstgivande och sedan repetera. Ta t ex ett fightingspel där du har massvis med kombinationer. Det går inte att hålla reda på alla så man lär sig ett fåtal som fungerar bra. Om man hade kunnat sparka precis och slå som man ville och sedan se spelet härma det så hade man varierat sig mer. Förutsatt att man slapp göra volter och så i verkligheten då, men du fattar vad jag menar =P. Fotboll är en annan grej, att göra 10 olika finter kan vara snyggt, men bara man hittar något fungerande så kör man oftast på det.

Var länge sen jag körde ett seriöst tennis spel på konsol eller PC men problemet kan väl knappast vara att man inte kan göra stoppbollar och så utan snarare att det av någon anledning aldrig blir så att man faktiskt gör några? Eller är det helt enkelt så illa att det inte går att göra de slagen? (låter smått otroligt) Eller är det för svåra att få till (pga dåliga kontroller eller liknande)?

Jo de går att utföra. Men de är inte effektiva. Stoppbollar som är blir antingen för korta eller för långa och som motståndaren alltid hinner upp. Lobbar som bara leder till att motståndaren får smashläge. Det har inget med att man är för dålig att göra, det går helt enkelt inte att avgöra på det sättet. VT3 var det senaste jag spelade.

#16

Postad 17 april 2009 - 15:13

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0

Förutsatt att man slapp göra volter och så i verkligheten då, men du fattar vad jag menar =P.

Haha men snacka om att man skulle få en hel generation gamers att röra på sig om du måste kunna göra en frivolt för att kunna göra den där ultra häftiga specialaren i senaste tekken :)

Varenda hardcore gamer skulle ju se ut som värsta gymnasten.

Jo de går att utföra. Men de är inte effektiva. Stoppbollar som är blir antingen för korta eller för långa och som motståndaren alltid hinner upp. Lobbar som bara leder till att motståndaren får smashläge. Det har inget med att man är för dålig att göra, det går helt enkelt inte att avgöra på det sättet. VT3 var det senaste jag spelade.


Ok, det är ju tråkigt om det inte går att avgöra på special slag. Å andra sidan är det sällan man avgör på en stoppboll det är oftare att man skapar sig ett läge med sånna slag (om man vet hur man följer upp dem). Och en lobb skapar ju faktiskt ofta ett smash läge för motståndaren om den inte är perfekt. Just de två slagen är ju faktiskt rätt svåra det krävs en grym känsla och teknik. Men Det är klart det ska ju vara möjligt. Och i ett spel ska man ju föreställa någon slags världsspelare (iof även motståndaren) och då borde det ju inte vara omöjligt att avgöra på sånna bollar (till och från).

Det får ju inte vara så att så fort man slår en stoppboll så avgör man utan det måste ju bero på vart motsåndaren står i banan, hur lätt du är att läsa och hur snabb motståndaren är.

Väl Mött!
/Skorpan

#17

Postad 17 april 2009 - 16:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Ja såklart, men om motståndaren är bakom baslinjen till höger och man försöker lägga en stoppboll till vänster så tar de den ändå. Stoppbollar är grymt effektiva och relativt ofta använda av världsspelarna i verkligheten, speciellt på gräset.

Men jag tycker det är samma sak med volleyspelet som det finns brister i. Jag tycker man ska kunna wrongfoota dem enklare också.

#18

Postad 17 april 2009 - 20:46

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0

Stoppbollar är grymt effektiva


Absolut i rätt situationer och om man kan slå dem (det är som sagt inte ett enkelt slag).

Med wrongfoota (aldrig hört uttrycket förut) menar du att slå den bakom ryggen på din motståndare? alltså du slår i det hörn som motståndaren är på väg från?

Det borde ju inte vara så svårt att få till i ett spel (från programmerarna håll alltså) har ju bara med att göra åt vilket håll motståndaren är på väg och hur snabbt han/hon kan vända i princip (och sen hur snabb motståndaren är förstås). Tycker att det borde vara en tämligen enkel sak men jag är ingen super programmerare direkt.

Väl Mött!
/Skorpan

#19

Postad 17 april 2009 - 20:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Absolut i rätt situationer och om man kan slå dem (det är som sagt inte ett enkelt slag).

Ibland när man kollar på tennis kan man tro det dock. Världsspelarna lägger dem som om det vore världens enklaste grej. Men ibland ska det också vara jättenkelt att bara lägga undan den (säg när bollen kort vid nätet, då ska man bara kunna sätta dit racket och dämpa studsen lite så är bollen vunnen) och det är lite mer frihet att göra det oväntade på det sätt man vill som jag eftersöker.

Med wrongfoota (aldrig hört uttrycket förut) menar du att slå den bakom ryggen på din motståndare? alltså du slår i det hörn som motståndaren är på väg från?


Yeah.

http://en.wiktionary.../wiki/wrongfoot

Det finns lite av det i VT3 men inte realistiskt nog och det känns mer som att det händer slumpartat, ibland i situationer där man egentligen inte ska bli wrongfootad.

Det har kommit en ny video på Grand Slam Tennis med lite input från folk som spelade det. Ser lovande ut, precis som förhandstittarna. Två lovande tennisspel på väg.

http://www.gametrail...ayer/48104.html

#20

Postad 18 april 2009 - 01:25

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
den videon måste kommit idag va? jag letade nämligen i morse.

Nåja det var ju knappast några tennis spelare (en tjej sa att hon spela men jag tvivlar på att hon spelar särskilt mycket :)). Men visst de lät ju positiva och det är ju som sagt ett spel som folk ska kunna ha kul med. Hur kul är det om man måste lära sig spela tennis from ground up om man aldrig spelat tidigare. Jag hoppas dock att man får nått för en korrekt follow through kanske ett expert mode som är lite kinkigare där man faktiskt måste ha lite teknik för att det ska bli bra slag.

Nu vet jag inte vad det var för mode de spelade men det såg ganska simpelt ut ändå. Jag hoppas på lite mer djup när man väl provar det :blush:

Nu lät det väl nästan som om jag trasha det helt men jag är ändå hoppfull jag tror det finns stor potential. Sen är jag nog kinkigare med ett tennisspel än med säg Tiger Woods eller fäktning som behandlar sporter jag inte känner särskilt väl om alls. I tennis vet jag hur det känns och hur man gör.

Golf eller fäktning kan jag ju ana lite men egentligen har jag ingen djupare känsla för dem. Det vill säga spelet har en mycket större chans att lura i mig att det faktiskt "ska kännas så här".

Nåja, jag tror nog ändå att jag faktiskt ska köpa ett av dem (antaglien VT då det försöker sig på kontroller helt utan knappar) senare fram emot hösten.

Väl Mött!
/Skorpan

Edit:

det är lite mer frihet att göra det oväntade på det sätt man vill som jag eftersöker.

Jo jag förstod det och jag håller helt med allt sånt ökar ju känslan och realismen.

Jo visst ser det enkelt ut, de rackarna. Tur att man vet hur mycket jobb det ligger bakom (är nog svårt att uppskatta riktigt vacker tennis annars). Det är ofta man hör typ "hur svårt kan det vara att slå en boll..."

Redigerat av SirSkorpan, 18 april 2009 - 01:30.


#21

Postad 18 april 2009 - 14:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Nåja det var ju knappast några tennis spelare (en tjej sa att hon spela men jag tvivlar på att hon spelar särskilt mycket :)).

Hon hade lite annorlunda slice :unsure:

#22

Postad 22 april 2009 - 19:41

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Tydligen kommer Grand Slam tennis och Tiger Woods 10 komma i en bundle med motion+. En bra nyhet tycker jag då det kan få lite fler motion+ i händerna på folk och kanske skapa en bra grogrund för fler spel med motion+ kompatibilitet (så det inte blir ännu ett misslyckat tillbehör a la Wii Speak m.m.).

Dessutom drar det ju ner på priset på m+ ifall man tänkt köpa något av spelen.

Artikel här

Väl Mött!
/Skorpan

#23

Postad 22 april 2009 - 23:18

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ser fram emot det här som fan. Tror både tennis spelet och golfen kan bli grymt. För att inte tala om PUNCHOUT! :)

#24

Postad 23 april 2009 - 09:45

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0

Ser fram emot det här som fan. Tror både tennis spelet och golfen kan bli grymt. För att inte tala om PUNCHOUT! :)



Punch Out kommer inte ha Motion+ utan endast som i wii boxing, tittade nämligen på en intervju där dom påtalade att Punch Out inte skulle applicera Motion+ utan man kunde endast slå som i Nes versionen. Det vill säga *Höger, Vänster och Superslag.

Däremot så kommer man kunna spela spelet med wiimoten som en Nes dosa.

Hoppas detta ger lite klarhet i det hela.
Skall försöka hitta intervjun också om jag har tid.

MVH//Richard

#25

Postad 28 april 2009 - 10:47

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0

Virtua Tennis 2009 doesn't go for one-to-one motion replication, and while this means it's not the ultimate demo for the technology, we're very pleased that the team has focused on playability. After all, can you imagine what a nightmare it could be trying to hit the ball at all, with proper one-to-one control, let alone hitting it sweetly? Instead, the game assumes you have a base skill level – i.e. you're a decent player, which is a fair assumption given that you're playing with Federer and Nadal and the like. So instead of requiring you to swing perfectly and at the right height, it's relatively forgiving, instead allowing you to focus on shot types and angles; the strategy of the game, in other words, as opposed to movement minutia.


Man kunde väl ana att det skulle bli nått sånt. Tyvärr hade man väl hoppats att det faktiskt skulle vara ännu lite mer åt det realistiska hållet (hoppas fortfarande på ett expert mode någon gång i framtiden). Samtidigt är det ju egentligen det enda sättet att gå då de flesta som spelar spelet inte spelat tennis. Ska fortfarande bli spännande att se vad blir av det hela.

Naturally enough, you'd assume that the Wiimote + MotionPlus + Nunchuck would be the ultimate combo… and for the seasoned player you'd be absolutely right. There is, however, quite a learning curve associated with using MotionPlus, and at least initially, we found it was more fun taking the Nunchuck out (which you can do at any time – even midway through a rally) and letting the game move our player around so we could concentrate on timing our swings and positioning the ball. At least to begin with, you really don't want to have to be moving your player into position on top of hitting the ball cleanly. This is especially true during multiplayer games when you're often playing at the top of the screen – maybe we're just a little slow, but switching between forehand and backhand, down the line and cross court, gets just that little bit harder at the top of screen because you're, well, you're facing yourself, not your opponent.


Att kunna plocka bort Nunchucken mitt i är en jätte bra feature tycker jag, framförallt om man har många kompisar som är med o spelar. Däremot det sista tycker jag är rätt dåligt. Att man kan få spela spegelvänt, snacka om onaturligt :/ Hade varit bättre med splitscreen för multiplayer och att man alltid hade samma vy från singelplayer.

Hela artikeln finns här.

Väl Mött!
/Skorpan

#26

Postad 02 maj 2009 - 17:47

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Bokade en Motion-plus idag på play.com
23.49 euro gick det på.

#27

Postad 03 maj 2009 - 10:37

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Var det med frakt och allt? I sånna fall är det ju mer än en hundring billigare än Webbhallen tar. Hur lång tid brukar det ta innan man får saker som man bokat? Får du det till release?

(och det var väl utan resorts då?)

Väl Mött!
/Skorpan

#28

Postad 03 maj 2009 - 21:59

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Var det med frakt och allt? I sånna fall är det ju mer än en hundring billigare än Webbhallen tar. Hur lång tid brukar det ta innan man får saker som man bokat? Får du det till release?

(och det var väl utan resorts då?)

Väl Mött!
/Skorpan


Frakten är gratis på play.com. Brukar ta drygt en vecka eller så att få grejjerna. Priset är bara för motionplus.

#29

Postad 03 maj 2009 - 23:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Frakten är gratis på play.com. Brukar ta drygt en vecka eller så att få grejjerna. Priset är bara för motionplus.

Och du vet om detta?

https://www.minhembi...s...0&start=660

#30

Postad 04 maj 2009 - 18:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Och du vet om detta?

https://www.minhembi...s...0&start=660


Aldrig haft problem tidigare. Bedrägerier händer varje dag på internet. Skulle man vara orolig för varenda gång det händer så får man sluta handla helt.

#31

Postad 04 maj 2009 - 22:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Mord händer också varje dag. Betyder inte att man behöver gå och skrika rasistiska kommentarer i Harlem nattetid :P

Även om det inte är alls säkert att man blir drabbad på Play så kan det vara bra att minimera riskerna. Men men, inte mina pengar - tänkte bara varna :)

#32

Postad 05 maj 2009 - 10:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Mord händer också varje dag. Betyder inte att man behöver gå och skrika rasistiska kommentarer i Harlem nattetid ;)

Även om det inte är alls säkert att man blir drabbad på Play så kan det vara bra att minimera riskerna. Men men, inte mina pengar - tänkte bara varna :)


Ine mina pengar heller. Det är kreditbolagets ;)
Givetvis använder man kreditkort på nätet så man själv slipper bli lurad.
Har slutat använda kort kopplade till mitt bankkonto.

#33

Postad 19 maj 2009 - 12:32

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Hyffsat pris Grand Slam Tennis + Wii Motion Plus

Även detta är ju ok pris Tiger Woods PGA Tour 10 + Wii Motion Plus

Börjar bli riktigt laddad inför dessa spel.

#34

Postad 19 maj 2009 - 17:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Hyffsat pris Grand Slam Tennis + Wii Motion Plus

Även detta är ju ok pris Tiger Woods PGA Tour 10 + Wii Motion Plus

Börjar bli riktigt laddad inför dessa spel.


MYcket bra pris. Bägge 2 verkar bli riktigt bra.

#35

Postad 20 maj 2009 - 10:44

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0
lite dyrt att behöva skaffa 4st motionplus tillbehör för att få ut full upplevelse för alla.
Blir jue runt 1200kr.

Här suger man ut på människor :)

#36

Postad 20 maj 2009 - 17:52

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0

lite dyrt att behöva skaffa 4st motionplus tillbehör för att få ut full upplevelse för alla.
Blir jue runt 1200kr.

Här suger man ut på människor :)


Ja det borde va minst 2 Motion plus i ett paket för 299kr

Men den stora frågan är ju om man ska köpa Virtua Tennis eller Grand Slam Tennis?
Tyvär verkar ju kariär lägen på tennisspel vara ganska kassa. Vill ju ha samma kvalite som NHL spelen har när det gäller karriär.

Redigerat av alienrebel, 20 maj 2009 - 18:14.


#37

Postad 30 maj 2009 - 22:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Grand Slam Tennis video

Alltså, jag recenserade nyss Virtua Tennis 2009 (värdelöst, men 360-versionen iofs) och det här ser ju så mycket bättre ut.

VT = Kan inte slå ut bollen (lollerskate), duellerna går fram och tillbaka tills någon smashar in den, träffar bollen hur man än slår.

GST = Kan slå ut, duellerna ser varierade ut, man kan missa bollen om man tajmar fel, snyggare än VT2009 otroligt nog.

Återstår att se hur Wii-versionen av VT blir men i vilket fall så är det Wii som vinner tenniskampen i år på walk over.

#38

Postad 31 maj 2009 - 12:13

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0
Var och bytte in 2 spel mot GST häromdagen, fick med några *****spel när jag bytte till mig mitt wii.
Nu kom jag hem från att ha bytt in två spel mot Tiger Woods PGA Tour 10.
Efter alla 100:- på presentkort man får när man förhandsbokat något så hade jag 348:- på mitt.
Gamestop skulle tydligen ta 349:- för motion+ så jag la till _en_ krona och förhandsbokade en sådan också :)

Redigerat av McAn_, 31 maj 2009 - 12:15.


#39

Postad 31 maj 2009 - 14:21

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0

Grand Slam Tennis video

Alltså, jag recenserade nyss Virtua Tennis 2009 (värdelöst, men 360-versionen iofs) och det här ser ju så mycket bättre ut.

VT = Kan inte slå ut bollen (lollerskate), duellerna går fram och tillbaka tills någon smashar in den, träffar bollen hur man än slår.

GST = Kan slå ut, duellerna ser varierade ut, man kan missa bollen om man tajmar fel, snyggare än VT2009 otroligt nog.

Återstår att se hur Wii-versionen av VT blir men i vilket fall så är det Wii som vinner tenniskampen i år på walk over.


Var recenserar du spel?

#40

Postad 31 maj 2009 - 14:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Gamingeye.

#41

Postad 31 maj 2009 - 15:37

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Oooohhh herre gud. Aja, lycka till där!

#42

Postad 31 maj 2009 - 18:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Tack, det behövs nog :)

#43

Postad 01 juni 2009 - 09:30

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Jag har en känsla av att VT inte kommer vara den bästa av de två på Wii heller. Har förstått att utvecklarna är lite blyga med att visa upp det för media för hands-on osv. Och det är väl aldrig nått riktigt bra tecken. Grand Slam har ju flera siter testat redan och det funkar i alla fall.

Väl Mött!
/Skorpan

P.S är det nån fler än jag som har svårt att tro att Söderling slog ut Nadal?? Stort!! :)

#44

Postad 01 juni 2009 - 12:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

P.S är det nån fler än jag som har svårt att tro att Söderling slog ut Nadal?? Stort!! :)

Enormt är vad det är. Otroligt. Nu är det bara att ta hem skiten.

Iofs så har VT Wii fåt 88/100 i enda recensionen jag sett så det är nog inte så dåligt. Men man vet aldrig, de som recenserar VT 360 ger ju det överbetyg så..

#45

Postad 09 juni 2009 - 23:43

whopp
  • whopp
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
Nån som hört nått om att motion+ ska börja integreras i vanliga remoten?
För jag tycker att det börjar bli helt absurt dyrt att köpa kontroller till konsollerna nuförtiden.

går säkert spara från utlandet men en enkel kalkyl från webhallen ger:
399 + 299 + 219 = 917:- för ett helt set med remote + nunchuck + motion+...
Helt galet!

Eller som någon tidigare sa, 1200:- om man vill ha motion+ till 4 redan befintliga kontroller.

Det mest sjuka är att i min mening borde den delas ut gratis, då kontrollen var en stor besvikelse.
Den kassa precisionen på orginalkontrollen gjorde ju att man lessnade ur på 5 minuter.
Så att ta 300 spänn för något som egentligen borde suttit med från början känns även det absurt.

#46

Postad 10 juni 2009 - 06:28

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Har inte det problemet då jag spelar själv på min Wii. En motion+ har jag råd med iaf ;)

#47

Postad 10 juni 2009 - 12:50

sebster
  • sebster
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
300:- för Motion+ är ju helt sinnesjukt. Den kostar $20 i USA, som är vad, omkring 150kr? Med svensk moms så borde den fortfarande inte kosta mer än omkring 200kr.

Bundlad med spel kostar den $10 i USA, och på t.ex. Webhallen kostar Tiger Woods med Motion+ bara 110kr mer än utan, vilket känns mycket rimligare. Varför är den fristående varianten så mycket dyrare i Sverige ?

Edit: Och på komplett skiljer det bara 80kr mellan dom vilket t.o.m. blir mindre än $10+moms.

Redigerat av sebster, 10 juni 2009 - 13:02.


#48

Postad 10 juni 2009 - 16:12

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Ett paket är skickat från webhallen idag med Wii motion + och grand slam tennis. Helgen är räddad. Bara att ställa ölen på kylning.
Nu ska det liras tennis ;)

#49

Postad 10 juni 2009 - 20:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Intryck sen plz ;)

#50

Postad 11 juni 2009 - 08:09

Drugge
  • Drugge
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Förhandsbokade två stycken MotionPlus från Game som damp ner i brevlådan redan igår! :)

Jobbade dock till sent in på småtimmarna så det blev bara ett snabbt test med Grand Slam Tennis vilket kändes helt ok. Inte alls så svårt som man läst om i många tester. Jag får återkomma med bättre omdöme när jag hunnit spela mer.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.