Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Nintendo Wii

2707 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nintendo Wii 2006 512MB (Spelkonsoler) 2 8,32 (678) Inga priser
Nintendo Wii Black 2009 512MB (Spelkonsoler) 4 7,79 (27) Inga priser
24 relaterade trådar
Wii - hdmi (4 inlägg) 7 år sedan
Nintendo Wii- Problem (284 inlägg) 10 år sedan
Julklapp till familjen (12 inlägg) 13 år sedan
Tråden för er som precis köpt Wii (13 inlägg) 13 år sedan
Wii + projektor = funkar? (84 inlägg) 13 år sedan
Kommande spel- Nintendo Wii (751 inlägg) 13 år sedan
WiiWare (89 inlägg) 14 år sedan
Wii Black Edition + extra motion plus paket? (9 inlägg) 14 år sedan
Egendesignad mediabänk (16 inlägg) 14 år sedan
Reciever/Förstärkare med växlare för multipla bild-/ljudkällor - möjligt (5 inlägg) 14 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 14 år sedan
Minhembio medlemmar på Connect24 (128 inlägg) 14 år sedan
Virtual Console (245 inlägg) 15 år sedan
HDMI-receivers och Nintendo Wii. Vissa problem (17 inlägg) 16 år sedan
Gästbok för Xicaxo (5 inlägg) 16 år sedan
Nintendo Wii- intryck (28 inlägg) 16 år sedan
Wii Bundle och DVI/VGA? (13 inlägg) 16 år sedan
Beställnings/bokningstråden (626 inlägg) 16 år sedan
wii under 2000:- (51 inlägg) 16 år sedan
Gå ner i vikt med Wii? (20 inlägg) 16 år sedan
Nintendo Wii ifrån tyskland? (20 inlägg) 17 år sedan
Wii - spelkänslan är tillbaka..... (28 inlägg) 17 år sedan
Prishöjningar på Wii (54 inlägg) 17 år sedan
Wii kom, Wii spelade och Wii segrade! (13 inlägg) 17 år sedan

#101

Postad 19 maj 2005 - 13:08

Vaargen77
  • Vaargen77
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Men... Varför använder de Mario-melodier? :)

Edit: Ok, ska sluta prata om filmen.

<{POST_SNAPBACK}>


Vart menar du att dem använder Mario-melodier? <_<

<{POST_SNAPBACK}>

Du har PM.

Hoppas verkligen vi slipper den där hjälm-designen, ingen normal människa vill väl ha en hjälm ståendes under tv:n? Och hur kul är det om man ska gå runt i rummet medan man spelar, blir svårt för eventuella bisittare att titta på då.

#102

Postad 19 maj 2005 - 13:09

viggo
  • viggo
  • Lärjunge

  • 360 inlägg
  • 0

Hmm, många pessimisiter här. =)

Om vi tar en titt på ryktade specs och jämför med Xbox360:
360 / Rev
GPU: R520-baserad / 2x R520-baserade = Fördel Rev

<{POST_SNAPBACK}>


The graphics system uses the R500 GPU from ATI. Whilst all sorts of information has been flying round, here's what we know. R500 is an Xbox-only chip. R520, ATI's next PC part, is nothing like it. It won't be until R600 - possibly this time next year, or even early 2007 - that we see the Xbox-esque features on the PC.

http://www.bit-tech....husiasts/1.html

ATI has been working on the Xbox 360 GPU for approximately two years, and it has been developed independently of any PC GPU. So despite what you may have heard elsewhere, the Xbox 360 GPU is not based on ATI's R5xx architecture.

http://www.anandtech...aspx?i=2423&p=2

Redigerat av viggo, 19 maj 2005 - 19:28.


#103

Postad 19 maj 2005 - 13:59

Unregistered71ffa625
  • Unregistered71ffa625
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0
Den "nya" filmen på revolution...
Den är ju ialla fall filmad från duk, frågan är om det är samme hobbysnickare som gjort den likt den förra (om det nu var en hemgjord), eller ifall det verkligen kommer att bli en hjälmhistoria, som man kan köpa till som extrautrustning. Vore helballt om hjälmen skulle innehålla gyros som kände av huvudrörelserna och en bildskärm så man kunde sitta och vända på huvudet och titta åt höger/vänster. Skulle få jäkligt kul i FPS och i bilspel må jag säga. Saknat detta då jag har spelat en del tvspel på "tvbrillor" när vi endast haft tillgång till en tv hemma.

MM

#104

Postad 19 maj 2005 - 14:43

ComhemCombo
  • ComhemCombo
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Bla bla bla bla bla...

<{POST_SNAPBACK}>


Det du säger är ren lögn och inget annat. Som jag skrev förut - hade den minsta informationen varit tillgänglig för personer som dig (som tydligen jobbar inom branschen) så hade den läckt ut på 5 minuter. Det finna hundratals sätt att läcka info på nätet utan att åka dit - ett sätt är att sitta på ett internetcafé eller ett bibliotek där ingen vet vem man är. Eftersom det finns tusentals ATI-säljare världen över så borde dom alla fått den infon du har - läckan skulle då vara ett faktum då det alltid finns personer inom alla branscher som läcker.

#105

Postad 19 maj 2005 - 15:20

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Det du säger är ren lögn och inget annat. Som jag skrev förut - hade den minsta informationen varit tillgänglig för personer som dig (som tydligen jobbar inom branschen) så hade den läckt ut på 5 minuter. Det finna hundratals sätt att läcka info på nätet utan att åka dit - ett sätt är att sitta på ett internetcafé eller ett bibliotek där ingen vet vem man är. Eftersom det finns tusentals ATI-säljare världen över så borde dom alla fått den infon du har - läckan skulle då vara ett faktum då det alltid finns personer inom alla branscher som läcker.

<{POST_SNAPBACK}>


Huh? "Läckan" om "RN520" finns ju redan ute...

#106

Postad 19 maj 2005 - 15:32

ComhemCombo
  • ComhemCombo
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Huh?

<{POST_SNAPBACK}>


Det som finns ute om Revolution är inga läckor. Hade dom varit det så hade man fått reda på mer än bara namnet...

#107

Postad 19 maj 2005 - 16:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

En sak är säker. Jag är inte så naiv att jag dissar en konsol utan att ha sett vad den kan göra. När jag får se officiella screenshots eller videos och ser vad maskinen kan göra tar jag ställning, inte dessförinnan.

<{POST_SNAPBACK}>


Det måste du vara eftersom du håller på en konsol som du inte vet något om :)

<{POST_SNAPBACK}>

Håller inte på konsolen, håller på Nintendo och vad de gjort tidigare.

Ang. Nintendospecryktena. Var det inte 4x2.5ghz?

#108

Postad 19 maj 2005 - 16:36

ComhemCombo
  • ComhemCombo
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Håller inte på konsolen, håller på Nintendo och vad de gjort tidigare.


<{POST_SNAPBACK}>


Men då kan du ju inte säga att jag har fel som tror att Revolution kommer bli ännu en barnkonsol eftersom jag tycker att Nintendo har gjort barnkonsoler sedan GC-tiden (tänker så med anledning av det du skrev - håller på Nintendo och vad de gjort tidigare) :)

#109

Postad 19 maj 2005 - 17:09

Messiah
  • Messiah
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0
Jag har tänkt lite på den filmen ON med hjälmen, jag tycker den verkar lite för välgjord för att vara nån hemmasnickare eller? Sen den lilla nya filmsnutten som dykt upp med lådan och hjälmen. Nån läcker kanske det riktiga i kass version för att man inte ska tro på det men att det ändå är nåt åt det hållet? Jag menar den filmen slutar med Mario som springer i Dimma och vad sa jag innan att jag hade drömt till Zoiler och gänget, just mario som är i en dimmig miljö. Det står om det i Nextgen forumet har ja för mig. Men sen att det är fake och att det kommer visas nåt ännu grymmare mario, men jag håller fast vid min dröm, vi kommer nog att få se nåt enormt revolutionerande.

#110

Postad 19 maj 2005 - 17:53

ComhemCombo
  • ComhemCombo
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Det är väl idag kl 21 svensk tid som Nintendo-Reggie kommer göra något?

#111

Postad 19 maj 2005 - 18:01

elk
  • elk
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0
ofan spänande ;D

#112

Postad 19 maj 2005 - 18:03

Messiah
  • Messiah
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0
Var har ni hört att det ska komma mer snack från Reggie? Det skulle varit coolt om han bara kom in med en sån hjälm på huvet, :) Men man får väl se, hopppas dom visar upp vad Revolution är för nåt, det känns ganska B annars. Alla andra visar ju alltid sitt, så man vill ju se deras med.

#113

Postad 19 maj 2005 - 18:08

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0
ångrade mig

Redigerat av Unregistered92d7e447, 19 maj 2005 - 18:16.


#114

Postad 19 maj 2005 - 18:12

ComhemCombo
  • ComhemCombo
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Var har ni hört att det ska komma mer snack från Reggie?

<{POST_SNAPBACK}>


hit och läs på "Thursday, May 19th - 12pm - A Man Called Reggie & Our Favorite Nintendo VIP". Det går rykten på alla spelforum att Nintendo skall avslöja något idag...Har man inte Gamespot Complete så tar det väl bara ett litet tag innan man får reda på vad som händer via forumen.

#115

Postad 19 maj 2005 - 18:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Men då kan du ju inte säga att jag har fel som tror att Revolution kommer bli ännu en barnkonsol eftersom jag tycker att Nintendo har gjort barnkonsoler sedan GC-tiden (tänker så med anledning av det du skrev - håller på Nintendo och vad de gjort tidigare)  <_<

<{POST_SNAPBACK}>

Du vrider mina ord :)

Jag sa att du drar förhastade slutsatser, vilket du gör eftersom vi inte vet någonting.

Däremot är det ok för mig att hålla på Nintendo eftersom jag har fakta på vad de gjort tidigare ;) .

Undac: Var det verkligen inte 4 x 2,5 ghz som ryktena om Rev sa?

#116

Postad 19 maj 2005 - 18:34

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

ångrade mig

<{POST_SNAPBACK}>


Kan gissa vad du skrev först... Och om jag gissar rätt förstår jag dig. :) <_<

#117

Postad 19 maj 2005 - 18:47

ComhemCombo
  • ComhemCombo
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Däremot är det ok för mig att hålla på Nintendo eftersom jag har fakta på vad de gjort tidigare  :) .


<{POST_SNAPBACK}>


Nej det är det inte då du inte kan veta vad dom kommer att göra i framtiden <_<

#118

Postad 19 maj 2005 - 19:13

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Har skrivit detta i varenda tråd som handlar om Nextgen konsoller nu.
Tagga ner, det är samma personer med en särsildi spetsen som hetsar de andra här inne hela tiden. SLutar inte detta upp så kommer denna person att bli avstängd i ett par dagar för att fundera över sn sitution och sitt beteende. När denna person sedan får tilltråde till forumet igen och han/hon inte sköter sig så kommer personens konto att bli raderat för all framtid.
Skärp er nu, kan ni inte hålla en god ton så skriv inte inlägg alls.
Det är bara att läsa reglerna så vet ni vad som gäller.
PUNKT, BASTA.


#119

Postad 19 maj 2005 - 20:00

ComhemCombo
  • ComhemCombo
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Har skrivit detta i varenda tråd som handlar om Nextgen konsoller nu.
Tagga ner, det är samma personer med en särsildi spetsen som hetsar de andra här inne hela tiden. SLutar inte detta upp så kommer denna person att bli avstängd i ett par dagar för att fundera över sn sitution och sitt beteende. När denna person sedan får tilltråde till forumet igen och han/hon inte sköter sig så kommer personens konto att bli raderat för all framtid.
Skärp er nu, kan ni inte hålla en god ton så skriv inte inlägg alls.
Det är bara att läsa reglerna så vet ni vad som gäller.
PUNKT, BASTA.

<{POST_SNAPBACK}>


Kom inte här med några moralpredikningar när du själv tjafsar emot vad andra säger när du tror att du har rätt eller håller på det du tror på. Gäller reglerna för oss så gäller väl dom för dig? Detta är vad jag förstår ett diskussionsforum där man skall diskutera. Om man har samma åsikter så blir det ingen riktig diskussion - diskussion kanske man kan kalla det ändå men ingen intressant sådan.

Menar du mig så kan du säga det istället för att skriva en massa trams som "en särskild i spetsen som hetsar de andra här inne hela tiden" och "fundera över sin sitution och sitt beteende", var rak och säg vem/vilka du menar!

Vilket beteende? Att man har en annan åsikt och så fort man skriver ner den så skall man tagga ner? Är det ett censurerat forum så kan du gärna säga till så man vet.

Anledningen till denna text är att jag inte gillar när man smyger med det man vill säga - säg det rakt ut så vet man/alla vad som gäller...

#120

Postad 19 maj 2005 - 20:08

Messiah
  • Messiah
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0
haha, Jag tror han menar mig ibland med, vet inte riktigt varför har inte sagt något speciellt, men ett av mina inlägg har raderats av nån.

#121

Postad 19 maj 2005 - 20:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
IGN har intervjuat Mr. Miyamoto.

Det blir väldigt mycket Revolutionsnack, men inte direkt någonting nytt :)

http://cube.ign.com/...7/617000p1.html

#122

Postad 19 maj 2005 - 20:55

elk
  • elk
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0
ingen som förljer nån stream från E3 å kan säga vad som händer där nu ?

#123

Postad 19 maj 2005 - 21:28

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0
Är det bara jag som reflekterat över att storleken på revolution borde göra det omöjligt med någon avancerad hårdvara. Det sägs ju att imac mini blir ganska rejält het med sin 1,4 gHz och ati7000, vad fasen skulle hända med ett x850xt??

Kanske nintendo inte visat upp "hjälmen" där själva grafikprocessorn sitter....

#124

Postad 19 maj 2005 - 21:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Är det bara jag som reflekterat över att storleken på revolution borde göra det omöjligt med någon avancerad hårdvara. Det sägs ju att imac mini blir ganska rejält het med sin 1,4 gHz och ati7000, vad fasen skulle hända med ett x850xt??

Kanske nintendo inte visat upp "hjälmen" där själva grafikprocessorn sitter....

<{POST_SNAPBACK}>

Nej det är flera som tidigare sagt det du säger faktiskt. Vi kom fram till att de har teknologi från Area 51 :)

#125

Postad 19 maj 2005 - 22:22

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0

Har skrivit detta i varenda tråd som handlar om Nextgen konsoller nu.
Tagga ner, det är samma personer med en särsildi spetsen som hetsar de andra här inne hela tiden. SLutar inte detta upp så kommer denna person att bli avstängd i ett par dagar för att fundera över sn sitution och sitt beteende. När denna person sedan får tilltråde till forumet igen och han/hon inte sköter sig så kommer personens konto att bli raderat för all framtid.
Skärp er nu, kan ni inte hålla en god ton så skriv inte inlägg alls.
Det är bara att läsa reglerna så vet ni vad som gäller.
PUNKT, BASTA.

<{POST_SNAPBACK}>


Kom inte här med några moralpredikningar när du själv tjafsar emot vad andra säger när du tror att du har rätt eller håller på det du tror på. Gäller reglerna för oss så gäller väl dom för dig? Detta är vad jag förstår ett diskussionsforum där man skall diskutera. Om man har samma åsikter så blir det ingen riktig diskussion - diskussion kanske man kan kalla det ändå men ingen intressant sådan.

Menar du mig så kan du säga det istället för att skriva en massa trams som "en särskild i spetsen som hetsar de andra här inne hela tiden" och "fundera över sin sitution och sitt beteende", var rak och säg vem/vilka du menar!

Vilket beteende? Att man har en annan åsikt och så fort man skriver ner den så skall man tagga ner? Är det ett censurerat forum så kan du gärna säga till så man vet.

Anledningen till denna text är att jag inte gillar när man smyger med det man vill säga - säg det rakt ut så vet man/alla vad som gäller...

<{POST_SNAPBACK}>


Hade jag menat dig så kan du vara säker på att jag hade skrivit det. Du kan vara lugn för att jag står för mina åsikter.
Angående vad som gäller så är det återigen bara att läsa reglerna. Speciellt det första stycket tycker jag passar in i detta fall.

Sedan så undrar jag vad du menar med att jag tjafsar emot andra här på forumet? Där hänger jag inte med i dina tankegångar.

Vilket beteende undrar du sedan. Ja eftersom du nu frågar så kan jag ju ge exempel på ett uttalande från dig som inte hör hemma på Prisjakts forum:

Bla bla bla bla bla...

<{POST_SNAPBACK}>


Det du säger är ren lögn och inget annat. Som jag skrev förut - hade den minsta informationen varit tillgänglig för personer som dig (som tydligen jobbar inom branschen) så hade den läckt ut på 5 minuter. Det finna hundratals sätt att läcka info på nätet utan att åka dit - ett sätt är att sitta på ett internetcafé eller ett bibliotek där ingen vet vem man är. Eftersom det finns tusentals ATI-säljare världen över så borde dom alla fått den infon du har - läckan skulle då vara ett faktum då det alltid finns personer inom alla branscher som läcker.

<{POST_SNAPBACK}>


Knappst särskilt ödmjukt eller hur? Att man citerar en annan medlems inlägg men sedan redigerar detta så man inte kan se vad det är du svarar på tyder på en bristande respekt för andras åsikter.
Sedan så finns det flera andra exempel i andra trådar som också handlar om nextgenkonsoller. Men jag orkar faktiskt inte leta reda på dem och rada upp dem för dig. Du vet själv vart du har felat.

Men som sagt, med mitt förra inlägg så pekade jag inte ut någon särskild, men tydligen så var det en som tog åt sig. DU, så det verkar ju som om du hade på känn att du har betett dig illa eller har jag fel där?

Sedan så upprepar jag mig själv igen.

Prisjakt har inte varit en demokrati, är inte en demokrati och kommer heller aldrig att bli en demokrati. Genom att man har registrerat sig här så har med denna aktion godkänt våra regler och att följa dem. Klarar man inte av att följa våra regler så får man se sig varnad/tillrättavisad de gånger då man bryter mot dessa regler.

Mycket svårare än så är det inte.

Men för att verkligen göra saker och ting klara.
Den som inte bemöter de övriga medelmmarna här på Prisjakt så som det sig bör kan räkna med att få en varning i framtiden.

Frågor och kommentarer på detta inlägg tar vi via PM så vi inte förstör denna tråd och hamnar alldeles för offtopic.

Väl mött på forumet i framtiden.

#126

Postad 19 maj 2005 - 22:34

-Emil-
  • -Emil-
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
Jag brukar inte hålla till i denna delen av forumet men blev lite intresserad i.o.m. E3. Måste ju säga att nivån på dessa Nextgen-trådar ligger väääldigt lågt, pajkastningen är ju total och helt ointressant anser jag.
Personligen måste jag dock hävda att forumet var en trevligare plats, iallafall gällande attityd och inställning, för cirka 130 poster sedan.

#127

Postad 19 maj 2005 - 22:38

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0

Har skrivit detta i varenda tråd som handlar om Nextgen konsoller nu.
Tagga ner, det är samma personer med en särsildi spetsen som hetsar de andra här inne hela tiden. SLutar inte detta upp så kommer denna person att bli avstängd i ett par dagar för att fundera över sn sitution och sitt beteende. När denna person sedan får tilltråde till forumet igen och han/hon inte sköter sig så kommer personens konto att bli raderat för all framtid.
Skärp er nu, kan ni inte hålla en god ton så skriv inte inlägg alls.
Det är bara att läsa reglerna så vet ni vad som gäller.
PUNKT, BASTA.

<{POST_SNAPBACK}>


Kom inte här med några moralpredikningar när du själv tjafsar emot vad andra säger när du tror att du har rätt eller håller på det du tror på. Gäller reglerna för oss så gäller väl dom för dig? Detta är vad jag förstår ett diskussionsforum där man skall diskutera. Om man har samma åsikter så blir det ingen riktig diskussion - diskussion kanske man kan kalla det ändå men ingen intressant sådan.

Menar du mig så kan du säga det istället för att skriva en massa trams som "en särskild i spetsen som hetsar de andra här inne hela tiden" och "fundera över sin sitution och sitt beteende", var rak och säg vem/vilka du menar!

Vilket beteende? Att man har en annan åsikt och så fort man skriver ner den så skall man tagga ner? Är det ett censurerat forum så kan du gärna säga till så man vet.

Anledningen till denna text är att jag inte gillar när man smyger med det man vill säga - säg det rakt ut så vet man/alla vad som gäller...

<{POST_SNAPBACK}>


visst skall man få diskutera men när två parter inte kan enas om något eller ens enas om att vara oense så är det inte längre en disskution utan det blir mer som en pajkastning.

jag håller helt med bergren om att det varit lite laddade komentarer i dessa nextgen tråder och hans inlägg är väl motiverade, när jag läser dessa tråder så är det första jag reagerar på nästan hur det är komentarer som både rakt på men även med sarkasm antyder saker som jag inte tycker hör hemma på ett forum.

det verkar som att det är nån prestige med att ha info om dessa konsoller att den som är först med nått bra vinner.

jag kan även tycka att moderatorerna på forumet ibland kanske låser trådar för tidigt eller andra sånna saker men som bergren säger så är det deras forum och då får man följa dom regler som finns.

men men, nu blev det alldeles för OT sorry för det men jag menar bara att du inte kan tycka att den "pajkastning" som har pågått i dessa trådar är nån disskution.

Redigerat av ZoomAir, 19 maj 2005 - 22:40.


#128

Postad 19 maj 2005 - 22:46

elk
  • elk
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0
dåså. Trådlösta kontroller blir det till rev. iallfall. va typ det enda som sades.

#129

Postad 20 maj 2005 - 00:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
http://cube.ign.com/...7/617195p1.html

IGN fick tydligen gå bakom stängda dörrar och undersöka konsolen.

Enbart positiva intryck.

De 4 uttagen (där uppe?) är som sagt för gamla kontrollers. Detta eftersom den nya inte kommer fungera till gamecube (mer ved till brasan angående innovativa kontroller).

#130

Postad 20 maj 2005 - 00:23

kalvbräss
  • kalvbräss
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
  • 0
Så j-dra snygg....
En sådan blir det :)

#131

Postad 20 maj 2005 - 01:53

Messiah
  • Messiah
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0
hehe, en sådan blir det, du är på G nu, dom lär dra ut på godiset, men om det är såhär hemligt, då är det nåt riktigt nice på gång. Man kan tro dom tänker göra nåt helt annat typ, eftersom han inte ens fick svara på frågan om HD upplösning. Då kanske det är en sån hjälm ändå eller nåt annat som visar upplösning annorlunda. Man kan ju drömma iaf, speciell blir den säkert, och det är som Perrin säger lite, ska man satsa på allt som Sony och xbox satsar på så kan spelen bli lidande. Det går mycket energi till att göra den till en mediastation som klarar allt. Nintendo kommer ju fortsätta fokusera på spel och i slutändan är nog det grejen. Men online är ett måste då jag tycker många spel blir 30 ggr roligare typ.

#132

Postad 20 maj 2005 - 02:09

Unregistered4923b52b
  • Unregistered4923b52b
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Jag måste bara fråga! Vart är det alla ser den där hjälm grejen? <_<

Edit: Never mind, hittade det :)

Redigerat av Unregistered4923b52b, 20 maj 2005 - 03:29.


#133

Postad 20 maj 2005 - 06:57

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Till skillnad från Nintendo så har MS andrapartsutvecklare som gör de flesta spelen, alltså kan MS ändå fokusera på själva konsolen utan att det tar tid från utveckligen av spelen, så jag tror inte MS förlorar något på att man satsar på en multimediacenter. Bill Gates och Company behöver bara försöka göra hårdvaran så avancerad som möjligt, jag tror det är snarare Nintendo som förlorar på att man både gör spel och hårdvara samtidigt. Shigeru har ju inte tid att delta i alla projekt nu för tiden och det är lite synd då han alltid är med och gör nyskapande grejer med sina spel.
Att man har gamla uttag på Revolution beror säkerligen på Backwardskompatibliteten, lite svårt att spela Gamecube spel på den nya revolutionerande kontrollen kanske.

#134

Postad 20 maj 2005 - 09:57

mark77th
  • mark77th
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
De som köper nintendos konsoller gör det för att spela nintendospel. Hittar de sedan ett par bra titlar i sin favoritgenren från tredjepartstillverkare så är köpet givet. Har jag fel..?

#135

Postad 20 maj 2005 - 15:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

...och det är som Perrin säger lite, ska man satsa på allt som Sony och xbox satsar på så kan spelen bli lidande.

Man kan säga att om Nintendo ska satsa på innovativitet, gratis internet, nice och liten design, samt nya kontrollmöjligheter så skulle det inte förvåna mig om grafiken (läs prestandan) blir lite lidande. Därmed inte sagt att spelen kommer bli fula, det är inte direkt konkurrenskraftigt :rolleyes: . Och folk som sett grafiken är lyriska.

De som köper nintendos konsoller gör det för att spela nintendospel. Hittar de sedan ett par bra titlar i sin favoritgenren från tredjepartstillverkare så är köpet givet. Har jag fel..?

Majoriteten resonerar nog så.

Att man har gamla uttag på Revolution beror säkerligen på Backwardskompatibliteten, lite svårt att spela Gamecube spel på den nya revolutionerande kontrollen kanske.

BW-kompabilitet tror jag också på då de nya ska vara trådlösa, MEN Reggie sa i en intervju nyss att man ska kunna lira alla Nintendos spel med de nya kontrollerna.

"We plan to give details on when we will launch it, what the price will be, what the controller will look like and how games can be played on it by the end of the year," said Nintendo's Satoru Iwata, speaking to Reuters at the Electronic Entertainment Expo annual trade show, known as E3

http://www.reuters.c...storyID=8552753

Gött, slipper man vänta tills nästa E3 ;)

#136

Postad 21 maj 2005 - 08:08

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
nintendo revolution kommer komma ut sist av alla konsoler och den kommer vara den svagaste konsolen av dom alla. Vad får nintendo att tro att vi kommer köpa den?? nerladdning av gamla nintendo spel?....NEJ en touchscreen kontroll.....NEJ
Det ska faan mycket till nu om jag ska köpa en ny nintendo konsol. Mario spelet som kommer släppas till nintendos revolution kan vara en uppföljare till mario sunshine :rolleyes: det mario spelet var det tråkigaste mario spelet jag någonsin spelat. Spruta vatten överallt var inte ett dugg skoj.

Jag tror revolution kommer släppas sommaren 2006 och att de kommer släppas med metroid,mario,kid icarus och zelda. Det skulle få folk att säga WOW så många bra spel. Sen blir det väll tyst som vanligt med nintendo och sen släpps mario kart revolution 1 år efter releasen och till sist kommer alla mario party spel och mario tennis o mario bowling o mario shack etc etc.

OK det enda som skulle få mig att köpa revolution är om det kommer en VR hjälm till den och att mario är ett vanligt mario spel och ingen uppföljare till sunshine och att grafiken är mycket bra är den sämre än ps3 och xbox 360 finns det ju ingen anledning att skaffa skiten.

#137

Postad 21 maj 2005 - 08:39

TheSweGamer
  • TheSweGamer
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Ett nytt Kid Icarus har jag väntat på i snart 19 år. Kommer spelet så blir det helt klart ett köp även om nu konsolen skulle visa sig ligga långt efter prestandamässigt.

#138

Postad 21 maj 2005 - 10:40

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Du får nog vänta på ett nytt Kid Icarus, fattar ärligt inte varför man dumpade den serien i soporna, vad jag vet så gillade alla det spelet på Nes.
Jag börjar tro mindre och mindre på Nintendo, jag tror snarare att man inte riktigt har hängt med MS och Sony i utvecklingen och därför avvaktar man med specifikationer på konsolen och info om den revolutionerande handkontrollen, MS och Sony lär knappast kopiera handkontrollen vid det här laget.

Redigerat av BerraJobb, 21 maj 2005 - 10:41.


#139

Postad 21 maj 2005 - 12:46

elk
  • elk
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0
finns ju bara 2 senarier antingen så kommer Big N att shocka hela spelvärlden med nått så unikt så att många vill ha den.
Eller så blir det en medioker spel maskin som bara Nintendo fansen kommer att köpa.

jag tror på alt 1 . jag tror dom har nått redigt häftigt på g. hur det en blir så kommer jag köpa den

#140

Postad 21 maj 2005 - 12:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Jag tror revolution kommer släppas sommaren 2006 och att de kommer släppas med metroid,mario,kid icarus och zelda. Det skulle få folk att säga WOW så många bra spel. Sen blir det väll tyst som vanligt med nintendo och sen släpps mario kart revolution 1 år efter releasen och till sist kommer alla mario party spel och mario tennis o mario bowling o mario shack etc etc.

OK det enda som skulle få mig att köpa revolution är om det kommer en VR hjälm till den och att mario är ett vanligt mario spel och ingen uppföljare till sunshine och att grafiken är mycket bra är den sämre än ps3 och xbox 360 finns det ju ingen anledning att skaffa skiten.

<{POST_SNAPBACK}>

Smash Bros och ett nytt IP av Miyamoto skulle komma på releasedagen...
I övrigt har de 3rd party support vet du va? Final Fantasy och Dragon Quest från Square Enix är Ett exempel.

VR-hjälm kommer inte komma så då kan du slopa planerna på ett köp. Men jag förstår inte hur du kan tänka "om grafiken är sämre än..".
Du menar väl om grafiken är "tillräckligt bra" och om gameplayet och spelet är "tillräckligt intressant" så köper du den? Det är åtminstone så du kommer tänka sen när du verkligen sett vad den kan göra, och inte behövt spekulera hela Revolutions framtid i huvet.
Är alla dina favoritspel de grafiskt bästa?

Men jag oroar mig inte för dig Raynilsson, du ändrar dig varje dag ;) :rolleyes:

Kid Icarius är det snack om att de ska återuppleva, Miyamoto jobbar ihop med killen som gjorde spelet.

MS och Sony lär knappast kopiera handkontrollen vid det här laget.

När ska alla fatta att det beror på just det som de inte gav information...
Läs intervjuer med Miyamoto, Iwata, Reggie...

#141

Postad 21 maj 2005 - 18:09

elk
  • elk
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0
e trisst att dom flesta som ratar Nintendo gör det för grafiken.
grafiken gör inte ett spel bra. bara snyggt. finns det inte story å kännsla i spelet så spelar det ju nada roll om det e 4564 triljoner pollysar som e på rutan

#142

Postad 21 maj 2005 - 19:04

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
storyn e givetvis viktig men grafiken är även den viktig. Grafiken gör 50% av ett spel och storyn+multiplayer möjligheter gör resten av %.

Ingen vill väll ha gårdagens grafik med en bra story till. Då kan man lika gärna sitta o spela zelda 3 till super nintendo istället.

#143

Postad 21 maj 2005 - 21:22

elk
  • elk
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0
precix. jag spelar helre Zelda 3 på snes en nått skitsnyggt spel som suger Storymäsigt å har kass kontorl å kännsla. detta kan iofs vara generations bundet. då jag e 30+ å uppväxt med c64 nes mm . spelade btw igenom Zelda 2 för nån dag sen för typ 100 gånger ;D

#144

Postad 21 maj 2005 - 21:41

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
jag var också uppväxt med nes o c64 visst händer det att man spelar zelda3 o super mario bros för minnernas skull men de nya maskinerna vill man ska mycket power grafikmässigt.Inte något nytt spel med nes grafik inte :rolleyes:.

#145

Postad 21 maj 2005 - 22:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

jag var också uppväxt med nes o c64 visst händer det att man spelar zelda3 o super mario bros för minnernas skull men de nya maskinerna vill man ska mycket power grafikmässigt.Inte något nytt spel med nes grafik inte ;).

<{POST_SNAPBACK}>

Ähä... Liiiten underskattning där :rolleyes: .

Om ett spel till Revolution med bra story har 3x så bra grafik som RE4 till GC köper du det då?

#146

Postad 22 maj 2005 - 00:52

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0
grafik är viktigt i allra högsta grad, visst ett bra spel med kanske sämre grafik är alltid bättre en ett snyggt men tråkigt spel.

men motiverar inte att varför nintendo på senaste tid ALLTID skippat grafikkraften i sina maskiner, jag tycker dom senaste nintendo konsollerna har varit leksaker med några få bra titlar. designen på dom senaste nintendo konsollerna har varit enligt mitt tycke BEDRÖVLIG ser ut som en leksak.

kul i alla fall at dom gick på en lite mer mogen design och lite mer hembio riktad design, med revolution.

en bra film är alltid bra men bra mycket bättre med kanon bild och ljud samma gäller spel tycker jag grafiken höjer spelkänslan VÄLDIGT mycket enligt mig.

hoppas nintendo har nått grymt i bakfickan men annars skulle jag aldrig köpa den framför varken X360 eller PS3 om nu specen är enligt rykterna.

så nintendo sluta tillverka leksaker :rolleyes:

Redigerat av ZoomAir, 22 maj 2005 - 00:52.


#147

Postad 22 maj 2005 - 08:38

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

jag var också uppväxt med nes o c64 visst händer det att man spelar zelda3 o super mario bros för minnernas skull men de nya maskinerna vill man ska mycket power grafikmässigt.Inte något nytt spel med nes grafik inte ;).

<{POST_SNAPBACK}>

Ähä... Liiiten underskattning där :rolleyes: .

Om ett spel till Revolution med bra story har 3x så bra grafik som RE4 till GC köper du det då?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, jag köper inte RE4x3 om jag kan köra RE4x10-20 till xbox 360 eller PS3 ;)

#148

Postad 22 maj 2005 - 11:22

piddepan
  • piddepan
  • Lärjunge

  • 283 inlägg
  • 0
RE4x10-20 låter inte direkt rimligt! Då får du nog sätta dig och kolla på en RE film! Knappt det duger väl ens!?

#149

Postad 22 maj 2005 - 11:28

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

RE4x10-20 låter inte direkt rimligt! Då får du nog sätta dig och kolla på en RE film! Knappt det duger väl ens!?

<{POST_SNAPBACK}>

jag var sarkastisk lille mannen. :rolleyes:

#150

Postad 22 maj 2005 - 14:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

men motiverar inte att varför nintendo på senaste tid ALLTID skippat grafikkraften i sina maskiner...

<{POST_SNAPBACK}>

Det har de inte heller =P. Gamecuben var kraftig nog, fanns mycket kapacitet i den. Nintendo 64 kraftigare än playstation...
Med Nintendo DS däremot har de skippat grafiken jämfört med pspn, men det lär ju komma en starkare gba2.

Angående specs diskussionen som pågår febrilt, vill bara tillägga en liten detalj.

Om nu inte Ninty har fått sina produkter tillverkade av killarna på Area 51 så finns det inte en rimlig att de kommer i närheten av konkurrensen.....varför? Jo...om de nu ska lyckas överprestera x360 bör de ha 1. Mindre chipset...läs i nm..eller likanade chipset men BETYDLIGT bättre kylsystem...speciellt med tanke på s###### storleken på maskinen...alternativ 1 kan man rätt lätt utesluta.

<{POST_SNAPBACK}>


Du tog orden ur min mun min bäste Doktor... :blink:

<{POST_SNAPBACK}>


Vet inte om detta kan vara något, flytande metall som kyler 65x effektivare än vatten och utan rörliga delar... Pacman vad tror du om Revs chanser att lägga till nåt sånt?

http://www.sapphiret...ga/blizzard.asp



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.