Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

JBL HDi

225 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
JBL Synthesis HDI-3800 (Golvhögtalare) Rapporterad 6 8,33 (2) 39 990:-
JBL Synthesis HDI-3600 (Golvhögtalare) 1 (0) 29 990:-
JBL Synthesis HDI-1600 (Surroundhögtalare) 1 (0) 19 900:-
JBL Synthesis HDI-1200P (Subwoofers) 1 (0) 29 990:-
JBL Synthesis HDI-4500 (Centerhögtalare) 1 (0) 20 900:-

#151

Postad 23 oktober 2020 - 12:26

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Woooooöoow någon som prövar sig vara bässssst och alla andra kan inget.


Vet inte vad du tyckte vad konstigt jag skrev?

Men ditt inlägg tillförde ingenting!

Det roliga är.....du skriver i JBL tråden om att jag har fel.....men företaget som konstruerar dom och ALLA som jobbar med utvecklingen utsv JBL och Revel tycker exakt som jag och följer vetenskapen till 100%.....är inte det lite ironiskt?

Och om jag inte minns helt fel så har du KEF högtalare och KEF följer också floyds och Seans vetenskap till 100%

Så om jag varit du så skulle jag tagga ner lite......

//Micke

#152

Postad 23 oktober 2020 - 12:34

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Du verkar också ha svårt för sanningen men kommer inte med nån objektiv fakta om nånting läsvärt.

Nej guiness rekordbok finns dom intr i men i otroligt många sndra böcker där det står om deras vetenskap.

Till dig också...prova sänk guarden och läs på!

//Micke

Objektiv fakta? det du säger är om något dina högst personliga objektiva bedömningar, att de är dina gör det faktiskt inte till fakta.

Sedan säger du att jag skall sänka garden efter att du själv försökt sätta munkavel på alla andra i denna tråden med hänvisning till att de är sorgligt okunninga. Tror inte att ett forum är rätta platsen för någon som inte vill diskutera utan diktera.   



#153

Postad 23 oktober 2020 - 12:40

alex2400
  • alex2400
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0
Lite sugen på ett par rediga golvare, har kollat på dessa JBL men hur står de sig mot t.ex Klipsch RF7 III? Någon som lyssnat på båda?

#154

Postad 23 oktober 2020 - 13:56

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Objektiv fakta? det du säger är om något dina högst personliga objektiva bedömningar, att de är dina gör det faktiskt inte till fakta.
Sedan säger du att jag skall sänka garden efter att du själv försökt sätta munkavel på alla andra i denna tråden med hänvisning till att de är sorgligt okunninga. Tror inte att ett forum är rätta platsen för någon som inte vill diskutera utan diktera.


Min fakta? Har du inte förstått något jsg skrivit?

Jag följer vetenskapen inte några egna objektiva åsikter.

Om jag ska ha egna objektiva vetenskapliga åsikter så skulle jag behöva lägga ner åratal för att komma fram till samma slutsatser......varför skulle jag göra det?

Du/ni kanske ska vara på andra forum där det finns folk som säger samma sak som jag......skulle du/ni lyssna då? Nej förmodligen inte.

Och nej jag försöker absolut inte sätta munkavel på folk utan hellre vägleda att kanske se saker på ett annat och mer objektivt sätt.

Det roliga med minhembio är att det sitter ganska många okunniga personer och ordbajsar och så blir dom klappade på axeln fast det är rena påhitt och inbillningar.

//Micke

#155

Postad 23 oktober 2020 - 14:00

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Lite sugen på ett par rediga golvare, har kollat på dessa JBL men hur står de sig mot t.ex Klipsch RF7 III? Någon som lyssnat på båda?


Hej Alex!

JBL:n mäter väldigt mycket bättre och låter såklart därmed bättre också.

Båda har rätt hög känslighet så ingen jättekraftig förstörkare behövs.

Klipsch skriver väldigt höga siffror när det kommer till känsligheten men det är bara hittepå siffror........men som sagt högre känslighet än flertalet högtalare.

//Micke

#156

Postad 23 oktober 2020 - 14:10

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0

Tyvärr Andreas detta inlägg bevisar din okunnighet! Sorgligt faktiskt att inte veta mer med tanke på all vetenskap som finns.

Tycker du ska sänka guarden och läsa på det som kan hända är ju faktiskt att du börjar inse fakta och lär dig en massa saker.....skulle det vara så dåligt?

//Micke

Det låter mer som att du har svårt att respektera olika åsikter, nu har jag inte lyssnat på så pass mycket, så jag kan inte uttala mig om det, du är på ett forum om hifi så självklart kommer där finnas olika åsikter, och som sagt tidigare så är inte alla ute efter neutral ljudåtergivning, det är smaksak som mycket annat, jag tänker iallafall ta mig tiden att lyssna på ett rad olika högtalare, sen kvittar det vilka märken det handlar om, man får hitta sin ljudideal helt enkelt svårare än så är det inte, men nu är det trots allt helg och vill inte sätta igång någon onödigt lång diskussion som Inte leder någonstans, vilket det inte har gjort,

Redigerat av Andreas3200, 23 oktober 2020 - 14:20.


#157

Postad 23 oktober 2020 - 14:29

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Hej Alex!

JBL:n mäter väldigt mycket bättre och låter såklart därmed bättre också.

Båda har rätt hög känslighet så ingen jättekraftig förstörkare behövs.

Klipsch skriver väldigt höga siffror när det kommer till känsligheten men det är bara hittepå siffror........men som sagt högre känslighet än flertalet högtalare.

//Micke

Ännu en gång så säger du något som en definitiv sanning om Klipsch i detta fallet, har du sett spinnorama på Klipsch RF7 och JBL3800?.
Skulle du om du såg dem ha förståelse nog att avgöra vilken av dessa som är bäst?

 

Det är sant att tester som gjorts och publicerats visar att vissa klipsch modeller har lägre känslighet än angivet i specen förmodligen alla eftersom de sannolikt använder samma metod för alla modeller. Men samtidigt som du säger det så skulle du kunna säga att samma sak gäller JBL, varför gör du inte det? är det för att du har en färgad åsikt eller att du inte är påläst? Audioholic kontrollmätte t.ex. HDI 3800 ganska nyligen och dessa hade då en känslighet på 90,4dB och inte 92dB som JBL själva specar. Samma mätningar på Klipsch har visat precis som du säger att det inte är så känsliga som anges i specen men vad är skillnaden?

 

I båda fallen är de tillräckligt lättdrivna men eftersom du tar upp det. Känslighet hos Klipsch är vida överlägsen om det nu skulle vara av betydelse även om de inte lever upp till specen.



#158

Postad 23 oktober 2020 - 15:21

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Min fakta? Har du inte förstått något jsg skrivit?

Jag följer vetenskapen inte några egna objektiva åsikter.

Om jag ska ha egna objektiva vetenskapliga åsikter så skulle jag behöva lägga ner åratal för att komma fram till samma slutsatser......varför skulle jag göra det?

Du/ni kanske ska vara på andra forum där det finns folk som säger samma sak som jag......skulle du/ni lyssna då? Nej förmodligen inte.

Och nej jag försöker absolut inte sätta munkavel på folk utan hellre vägleda att kanske se saker på ett annat och mer objektivt sätt.

Det roliga med minhembio är att det sitter ganska många okunniga personer och ordbajsar och så blir dom klappade på axeln fast det är rena påhitt och inbillningar.

//Micke

Tror jag förstått allt du sagt även om jag inte tycker det är särskilt mycket och inte så underbyggt som du vill få det att framstå som.

Det som framgått väldigt tydligt däremot är ett stort mått av arrogans.

 

Att du hänvisar till Floyd och vetenskapen får inte mig att köpa allt du säger.

Så exakt vad är det som du begripit som ingen annan fattat? Att hänvisa till Floyd och Sean gör dig inte till vetenskapsman.

 

Jag gillar också JBL och Floyd, har själv citerat Floyd många gånger i tidigare inlägg just för att han sagt och gjort bra saker. Jag har läst stora stycken i det han skrivit "vissa fler än en gång" har också sett en del föreläsningar som han hållit men det betyder inte att jag har rätt och alla andra fel.

Att jag har intresserat mig för Hifi länge och har relevant teknisk utbildning betyder inte heller att jag sitter på alla svar, men jag har ödmjukheten att erkänna att så är fallet.

 

Det hade väl varit kanon bra om alla högtalare hade spinnoramadiagram så de gick att jämföra.
Men samtidigt så är det ju viktigt att folk förstår hur det skall tolkas i så fall. Kanske inte alla gör. Men detta är främst ett hjälpmedel för designavdelningen och så länge det inte går att kalibrera/trimma in DUT exakt utifrån det man mätt fram så kommer ingen design att vara 100% korrekt. Sedan är det inte så att det är detta spinnorama ljud som tilltalar alla. Har hört många som tycker att JBL, Revel, KEF är anonyma och tråkiga. Jag förstår vad man menar när man säger så även om jag inte fullt ut håller med för egen del.


Redigerat av Blåtand, 23 oktober 2020 - 15:21.


#159

Postad 23 oktober 2020 - 17:36

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 961 inlägg
  • 0

Läste precis om Klipsch och känslighet.

Tydligen använder dom ibland teoretiska siffror för hur hög känsligheten beräknas bli i ett vardagsrum.

Givetvis nämner dom inte när dom gör så istället för att mäta det rätt upp o ner.

RP 8000F testad av Audioholics i mars 2020 visade 92dB istället för 98dB........



#160

Postad 23 oktober 2020 - 17:50

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Enligt Stereophile så har mina Klipsch Forte 3 en känslighet på 95,2dB istället för specade 99dB.

Det är en hel del i skillnad om det stämmer, men känsligheten är ändå hyfsat hög.



#161

Postad 23 oktober 2020 - 18:02

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 961 inlägg
  • 0

Enligt Stereophile så har mina Klipsch Forte 3 en känslighet på 95,2dB istället för specade 99dB.

Det är en hel del i skillnad om det stämmer, men känsligheten är ändå hyfsat hög.

Nä sådant gillar vi inte, varför inte bara skriva hur man specar-


Redigerat av johan b-lund, 23 oktober 2020 - 19:18.


#162

Postad 23 oktober 2020 - 18:17

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Det är väl sällan specen om känsligheten stämmer helt korrekt, men där är väl fall där känsligheten är högre än specat, och ja 90 db i känslighet och över får man ändå räkna som ganska hög känslighet

#163

Postad 23 oktober 2020 - 19:28

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 961 inlägg
  • 0

Det är väl sällan specen om känsligheten stämmer helt korrekt, men där är väl fall där känsligheten är högre än specat, och ja 90 db i känslighet och över får man ändå räkna som ganska hög känslighet

Nu läser jag sällan reviews men ligger man inom 1-2dB så är det ju helt ok.



#164

Postad 23 oktober 2020 - 20:01

Anton
  • Anton
  • Forumräv

  • 734 inlägg
  • 2
Gud vad det spårar i denna tråd.

Att ens tro att alla tillverkare jobbar att vara så neutrala som möjligt i alla deras serier är ju bara skrattretande!
JBL HDI hade inte designats eller låtit såhär då och jag hade inte köpt dom.

Företag designar och testar fram högtalare för olika målgrupper, ljudideal och ekonomi.

#165

Postad 23 oktober 2020 - 21:41

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

  • 4 148 inlägg
  • 0

Gud vad det spårar i denna tråd.


Bara en utförlig utvärdering med dina intryck hittills kan rädda tråden ;)

#166

Postad 24 oktober 2020 - 07:33

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 961 inlägg
  • 0

Vi väntar med spänning på vad du tycker Anton :)



#167

Postad 24 oktober 2020 - 10:10

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Gud vad det spårar i denna tråd.

Att ens tro att alla tillverkare jobbar att vara så neutrala som möjligt i alla deras serier är ju bara skrattretande!
JBL HDI hade inte designats eller låtit såhär då och jag hade inte köpt dom.

Företag designar och testar fram högtalare för olika målgrupper, ljudideal och ekonomi.

Äntligen lite sunt förnuft :)

 

Hoppas du haft några givande dagar med dina högtalare medans vi tjafsat.

Instämmer med föregående att det skulle vara kul med ett litet utlåtande.



#168

Postad 24 oktober 2020 - 14:58

Anton
  • Anton
  • Forumräv

  • 734 inlägg
  • 3

Ursäkta att det dröjt men jobbat hela dagarna sedan lite gallanfall på detta gör att man inte har mycket ork kvar om dagar, men njutit dom få timmarna jag kunnat.

 

Nu är både 3800 och 4500 uppackade och nedan kommer första filmen:

 

https://youtu.be/lLoQwvqZ1gM

 

"""""
Äntligen fått börja bygga min hembio igen efter nära 8år. Börjar med en uppackning av JBL HDI-3800. Ursäkta det dåliga ljudet, lightningkontakten är tyvärr glapp så mikrofonen funkar ej. Men både bild och ljud kommer förbättras inom snartid.

"""""

 

Det kommer mera filmer så snart jag har tid där centern packas upp sedan kommer ett hur systemtet ser ut idag.

 

 

Min feedback än så länge: 

 

Direkt ur kartong och några timmar spelande fick jag ett riktigt leende på läpparna.

Det är detta sound jag letat efter så länge.

 

Det bästa jag haft innan är Pioneer EX system 5.1 (TAD) och det jag kan jämföra mest med.

Även om dom hade mera detaljer, bredare scen och en bättre ljudscen så fattades det 

alltid drivet och midbasen. 

 

Så första som slår mig är just drivet och midbasen här är en annan liga.

Detaljer finns här med men horn kan ha en tendens att att låta lite skarpt och sccch ljud, helst vid kvinnliga vokalister. 

 

Men redan när jag hörde dessa med Michi M8 och hög volym så fanns det INGA sådana ljud eller obehagliga ting. 

Något jag hört från bl.a Klipsch. 

 

Så visst var det lite oroväckande när NAD M25 skulle användas istället såhär i början men inget som träder fram alls och då har jag inte börjat med dämpa rummet än.

 

Än så länge är jag mera nöjd med dessa än när jag köpte mina Pioneer S-1 EX

 

Här finns mycket mera spelglädje, mera driv och storslaget men detaljer och röster finns fortfarande där! 

 

Jag ska flytta högtalarna, ny bänk och mera inspelning m.m. innan en hel recension kommer.

Tanken är 80% film 20% musik men än så länge är det tvärtom 

 

 

 



#169

Postad 25 oktober 2020 - 11:18

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Låter som du kommit helt rätt med dessa, hoppas att du med placering kan få fram lite mer av de egenskaper du saknar från S-1 EX.
Även om de inte skulle nå hela vägen fram så borde det finnas en hel del av detta även i HDI 3800.

 

Fullskaligheten i ljudet från denna typ av högtalare är extremt beroendeframkallande :) 

 

Hoppas du kryar på dig 
 



#170

Postad 25 oktober 2020 - 11:24

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Det låter mer som att du har svårt att respektera olika åsikter, nu har jag inte lyssnat på så pass mycket, så jag kan inte uttala mig om det, du är på ett forum om hifi så självklart kommer där finnas olika åsikter, och som sagt tidigare så är inte alla ute efter neutral ljudåtergivning, det är smaksak som mycket annat, jag tänker iallafall ta mig tiden att lyssna på ett rad olika högtalare, sen kvittar det vilka märken det handlar om, man får hitta sin ljudideal helt enkelt svårare än så är det inte, men nu är det trots allt helg och vill inte sätta igång någon onödigt lång diskussion som Inte leder någonstans, vilket det inte har gjort,


Kära Andreas!

Har bett dig läsa på om den objektiva vetenskapen flertalet gånger nu men det kommer tydligen inte hända!

Försöker få dig att förstå att desto bättre en högtalare mäter desto bättre låter den för ALLA! Floyds forkning inom ämnet är nästintill 100% ig.

Är det så svårt att släppa sargen och läsa på inom ämnet?

Försöker lära dig fakta inte vara taskig eller otrevlig.

Men av nån anledning så väljer du att tro på rena lögner och subjektiva påhitt.....varför? För stt du önskar stt det är så?

//Micke

#171

Postad 25 oktober 2020 - 11:28

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Gud vad det spårar i denna tråd.

Att ens tro att alla tillverkare jobbar att vara så neutrala som möjligt i alla deras serier är ju bara skrattretande!
JBL HDI hade inte designats eller låtit såhär då och jag hade inte köpt dom.

Företag designar och testar fram högtalare för olika målgrupper, ljudideal och ekonomi.


Är du seriös nu eller?!?

Det är exakt den target JBL och Revel har!

Om alla högtalarkonstruktörer har den target...nej bara dom som följer vetenskapen! Och Harman gör det till 100% till sammans med vissa sndra.

Dags att läsa på lite?

//Micke

#172

Postad 25 oktober 2020 - 11:31

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Ännu en gång så säger du något som en definitiv sanning om Klipsch i detta fallet, har du sett spinnorama på Klipsch RF7 och JBL3800?.
Skulle du om du såg dem ha förståelse nog att avgöra vilken av dessa som är bäst?

Det är sant att tester som gjorts och publicerats visar att vissa klipsch modeller har lägre känslighet än angivet i specen förmodligen alla eftersom de sannolikt använder samma metod för alla modeller. Men samtidigt som du säger det så skulle du kunna säga att samma sak gäller JBL, varför gör du inte det? är det för att du har en färgad åsikt eller att du inte är påläst? Audioholic kontrollmätte t.ex. HDI 3800 ganska nyligen och dessa hade då en känslighet på 90,4dB och inte 92dB som JBL själva specar. Samma mätningar på Klipsch har visat precis som du säger att det inte är så känsliga som anges i specen men vad är skillnaden?

I båda fallen är de tillräckligt lättdrivna men eftersom du tar upp det. Känslighet hos Klipsch är vida överlägsen om det nu skulle vara av betydelse även om de inte lever upp till specen.


Svar JA på dina frågor i ditt inlägg.

Och känsligheten är högre än average för båda precis som jag skrev.

Och ja lite felmarginal ksn finnas i mötningar för känslighet men inte så extremt som i Klipsch falll.

#173

Postad 25 oktober 2020 - 11:44

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Tror jag förstått allt du sagt även om jag inte tycker det är särskilt mycket och inte så underbyggt som du vill få det att framstå som.
Det som framgått väldigt tydligt däremot är ett stort mått av arrogans.

Att du hänvisar till Floyd och vetenskapen får inte mig att köpa allt du säger.
Så exakt vad är det som du begripit som ingen annan fattat? Att hänvisa till Floyd och Sean gör dig inte till vetenskapsman.

Jag gillar också JBL och Floyd, har själv citerat Floyd många gånger i tidigare inlägg just för att han sagt och gjort bra saker. Jag har läst stora stycken i det han skrivit "vissa fler än en gång" har också sett en del föreläsningar som han hållit men det betyder inte att jag har rätt och alla andra fel.
Att jag har intresserat mig för Hifi länge och har relevant teknisk utbildning betyder inte heller att jag sitter på alla svar, men jag har ödmjukheten att erkänna att så är fallet.

Det hade väl varit kanon bra om alla högtalare hade spinnoramadiagram så de gick att jämföra.
Men samtidigt så är det ju viktigt att folk förstår hur det skall tolkas i så fall. Kanske inte alla gör. Men detta är främst ett hjälpmedel för designavdelningen och så länge det inte går att kalibrera/trimma in DUT exakt utifrån det man mätt fram så kommer ingen design att vara 100% korrekt. Sedan är det inte så att det är detta spinnorama ljud som tilltalar alla. Har hört många som tycker att JBL, Revel, KEF är anonyma och tråkiga. Jag förstår vad man menar när man säger så även om jag inte fullt ut håller med för egen del.


Ok så om jag håller mig till objektiv veteskaplig fakta så kallar du mig arrogant!

Vad ska jag kalla dig som sprider subjektiva osanningar.....lögnare?

Alltså ärligt Blåtand om du inte kan skriva mer faktabaserade inlägg till mig åtminstone som är extremt insatt i vetenskapen så låt bli.

Vetenskapen är 100% ig därför Harman med flera följer den.

Sen vet jag inte ens vad detta var för inlägg från din sida.......att du

Ja vad jag begripit som på detta forum många inte fattsr?.......att desto bättre en högtalare mäter desto bättre låter den i ett kontrollerat blindtest......punkt!

//Micke

#174

Postad 25 oktober 2020 - 11:48

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Äntligen lite sunt förnuft :)

Hoppas du haft några givande dagar med dina högtalare medans vi tjafsat.
Instämmer med föregående att det skulle vara kul med ett litet utlåtande.


Alltså ärligt!

Det skrivs en extrem osanning och du säger......äntligen lite sunt förnuft.....slltså herregud!

Jaja vissa vill verkligen inte begripa saker.

#175

Postad 25 oktober 2020 - 11:52

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Ursäkta att det dröjt men jobbat hela dagarna sedan lite gallanfall på detta gör att man inte har mycket ork kvar om dagar, men njutit dom få timmarna jag kunnat.

Nu är både 3800 och 4500 uppackade och nedan kommer första filmen:

https://youtu.be/lLoQwvqZ1gM

"""""
Äntligen fått börja bygga min hembio igen efter nära 8år. Börjar med en uppackning av JBL HDI-3800. Ursäkta det dåliga ljudet, lightningkontakten är tyvärr glapp så mikrofonen funkar ej. Men både bild och ljud kommer förbättras inom snartid.
"""""

Det kommer mera filmer så snart jag har tid där centern packas upp sedan kommer ett hur systemtet ser ut idag.


Min feedback än så länge:

Direkt ur kartong och några timmar spelande fick jag ett riktigt leende på läpparna.
Det är detta sound jag letat efter så länge.

Det bästa jag haft innan är Pioneer EX system 5.1 (TAD) och det jag kan jämföra mest med.
Även om dom hade mera detaljer, bredare scen och en bättre ljudscen så fattades det
alltid drivet och midbasen.

Så första som slår mig är just drivet och midbasen här är en annan liga.
Detaljer finns här med men horn kan ha en tendens att att låta lite skarpt och sccch ljud, helst vid kvinnliga vokalister.

Men redan när jag hörde dessa med Michi M8 och hög volym så fanns det INGA sådana ljud eller obehagliga ting.
Något jag hört från bl.a Klipsch.

Så visst var det lite oroväckande när NAD M25 skulle användas istället såhär i början men inget som träder fram alls och då har jag inte börjat med dämpa rummet än.

Än så länge är jag mera nöjd med dessa än när jag köpte mina Pioneer S-1 EX

Här finns mycket mera spelglädje, mera driv och storslaget men detaljer och röster finns fortfarande där!

Jag ska flytta högtalarna, ny bänk och mera inspelning m.m. innan en hel recension kommer.

Tanken är 80% film 20% musik men än så länge är det tvärtom


Vad kul att du gillar högtslare som är extremt linjära/neutrala on off axis och följer vetenskapen till 100%!👍👍👍

#176

Postad 25 oktober 2020 - 12:59

Anton
  • Anton
  • Forumräv

  • 734 inlägg
  • 1

Är du seriös nu eller?!?

Det är exakt den target JBL och Revel har!

Om alla högtalarkonstruktörer har den target...nej bara dom som följer vetenskapen! Och Harman gör det till 100% till sammans med vissa sndra.

Dags att läsa på lite?

//Micke

Det vore företagsmässigt och ekonomisk självmord att göra något annat för dom flesta högtalarmärken.

Har man bara lyssnat på lite olika serier så förstår man detta.
Räcker bara kolla på en högtalares olika uppbyggnader för inse detta.
Du svamlar om neutrala och nej dessa låter inte neutrala hur mycket du än vill och tror, bara för du sett en mätning.

Så gratulera inte för något du inte vet något om.

”Du borde läsa på” skriver du.
Vilket är enormt skrattretande efter alla okunniga inlägg från dig.

Tråkigt att du fått för dig massor och försöker med olika metoder utan någon fakta än din åsikt pracka på det på andra.


Och så fort någon skriver något annat så kommer
”Du borde läsa på”

Så funkar inte livet och man måste lära sig komma med något mera för övertyga.

Att jag lagt så mycket tid att svara denna ”vetenskap” (herregud) är tid jag aldrig får tillbaka men snälla har du inget bättre att skriva än det du redan gjort kan du vara snäll att lämna tråden till JBL HDI?

Starta en annan tråd om dina tankar istället?

Redigerat av Anton, 25 oktober 2020 - 13:12.


#177

Postad 25 oktober 2020 - 13:07

Anton
  • Anton
  • Forumräv

  • 734 inlägg
  • 0

Låter som du kommit helt rätt med dessa, hoppas att du med placering kan få fram lite mer av de egenskaper du saknar från S-1 EX.
Även om de inte skulle nå hela vägen fram så borde det finnas en hel del av detta även i HDI 3800.

Fullskaligheten i ljudet från denna typ av högtalare är extremt beroendeframkallande :)

Hoppas du kryar på dig


Tack 🙏🏼
Har haft det snart 1år men med Corona så blev min OP framskjuten över 6mån 🤦🏼‍♂️

Jag tror att det går få fram mera som du skriver med riktigt riktigt bra utrustning.

Kollar åt flera olika håll nu men vet ej vart jag ska vandra haha
Fortsätta med JBL Synthesis serien dvs subbar och steg/försteg.

Eller gå mot andra märken och blanda.
Arendal sub, Rotel Michi osv

Jag kommer inte svara mera på inlägg som mike88 gör och känner du att du inte måste så gör inte det heller så kanske detta kan bli en bra tråd igen

#178

Postad 25 oktober 2020 - 13:10

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

@MIIKE888:

 

Tänker ha den goda smaken att inte bemöta dina mail och utsagor då jag dels inte ser ett slut på dem och diskussionen är lika ointressant att hålla igång som en tradition med surströmming på julbordet.



#179

Postad 25 oktober 2020 - 13:34

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 961 inlägg
  • 0

Tack
Har haft det snart 1år men med Corona så blev min OP framskjuten över 6mån ‍♂️

Jag tror att det går få fram mera som du skriver med riktigt riktigt bra utrustning.

Kollar åt flera olika håll nu men vet ej vart jag ska vandra haha
Fortsätta med JBL Synthesis serien dvs subbar och steg/försteg.

Eller gå mot andra märken och blanda.
Arendal sub, Rotel Michi osv

Jag kommer inte svara mera på inlägg som mike88 gör och känner du att du inte måste så gör inte det heller så kanske detta kan bli en bra tråd igen

 

Synthesis slutsteg är Crown/Arcam rätt upp o ner så du vet.

Om du går på S1S eller S2S så vill dom sitta i baffelvägg för bästa återgivning, men kräver du inte 20hz på hög volym så fungerar det utan.

Går du på deras receiver då får du Dirac med på köpet, det kommer omvandla din setup helt och hållet!

(Arcam avr 40 men med JBL:s mjukvara!)

 

Jag har ett hopkok av JBL själv och körandes med ett hopkok av olika slutsteg och dirac.

Är så nöjd jag någonsin kan bli men visst har jag seglat på Crown fullt ut men känner inget behov.

 

Och hoppas det löser sig med op för dig!


Redigerat av johan b-lund, 25 oktober 2020 - 13:44.


#180

Postad 25 oktober 2020 - 17:36

Anton
  • Anton
  • Forumräv

  • 734 inlägg
  • 1

Synthesis slutsteg är Crown/Arcam rätt upp o ner så du vet.
Om du går på S1S eller S2S så vill dom sitta i baffelvägg för bästa återgivning, men kräver du inte 20hz på hög volym så fungerar det utan.
Går du på deras receiver då får du Dirac med på köpet, det kommer omvandla din setup helt och hållet!
(Arcam avr 40 men med JBL:s mjukvara!)

Jag har ett hopkok av JBL själv och körandes med ett hopkok av olika slutsteg och dirac.
Är så nöjd jag någonsin kan bli men visst har jag seglat på Crown fullt ut men känner inget behov.

Och hoppas det löser sig med op för dig!



Ja exakt det är samma.
Idag verkar Arcam och JBL proc extremt buggigt och mäter även dåligt.
Känns som dom haft för bråttom att lansera detta.
Köpte ett Marantz 7705 för ha så länge.


Kollar på Arcam vs JBL och Jbl 2k ligger 15.000kr mera för samma steg!
Bättre design enligt mig och Dante är det ända som skiljer?

Tycker HDI är grymt prisvärd med deras elektronik är långt ifrån det.

Då tror jag att man får mera om man kollar på annat som t.ex Rotel Michi
Elektroniken ska klara nästa uppgradering av högtalare med 👌🏼

Subbarna jag kollat på är dom nya SWW-2 dom med dubbla 12”

Men blir 100k för 2st subbar och 1steg, finns mååånga flera alternativ där.

#181

Postad 25 oktober 2020 - 18:08

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0

Kära Andreas!

Har bett dig läsa på om den objektiva vetenskapen flertalet gånger nu men det kommer tydligen inte hända!

Försöker få dig att förstå att desto bättre en högtalare mäter desto bättre låter den för ALLA! Floyds forkning inom ämnet är nästintill 100% ig.

Är det så svårt att släppa sargen och läsa på inom ämnet?

Försöker lära dig fakta inte vara taskig eller otrevlig.

Men av nån anledning så väljer du att tro på rena lögner och subjektiva påhitt.....varför? För stt du önskar stt det är så?

//Micke

jag säger inget negativt om hur verken jbl eller revel låter, faktiskt är jag sugen på att höra hur jbl hdi 3600/3800 låter, men det har knappast med någon mättning att göra, jag tror inte du förstår hur personliga högtalare är, vi har inte alla samma ljudideal, vi föredrar ljud olika, därför hittar ett par dussin olika märken, alla märken har sina målgrupper, finns so sagt folk so e föredrar både laidback, neutralt eller en ljusare högtalare det ena behöver inte utesluta det andra, lyssna på en högtalare till den musik man lyssnar på kommer avgöra vilken modell eller märke man eftertraktar, tycker det är lite tråkigt att du inte kan se utanför din egen box😒

Redigerat av Andreas3200, 25 oktober 2020 - 18:09.


#182

Postad 25 oktober 2020 - 18:18

Soulsound
  • Soulsound
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Synthesis slutsteg är Crown/Arcam rätt upp o ner så du vet.
Om du går på S1S eller S2S så vill dom sitta i baffelvägg för bästa återgivning, men kräver du inte 20hz på hög volym så fungerar det utan.
Går du på deras receiver då får du Dirac med på köpet, det kommer omvandla din setup helt och hållet!
(Arcam avr 40 men med JBL:s mjukvara!)

Jag har ett hopkok av JBL själv och körandes med ett hopkok av olika slutsteg och dirac.
Är så nöjd jag någonsin kan bli men visst har jag seglat på Crown fullt ut men känner inget behov.

Och hoppas det löser sig med op för dig!


Har provat några av Crowns steg, men de har liksom varken imponerat eller gjort mig besviken. Eller fel där egentligen, jag hade väntat mig något extra utöver andra märken jag provat, men de gjorde mig inte missnöjd annars.

Spelar med Luxman nu, men kommer snart att köra med Moon, som jag vet passar mina 4429 bra.

Borde kanske prova Crowns större steg, men har inte tagit det steget.

#183

Postad 25 oktober 2020 - 18:18

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Ja exakt det är samma.
Idag verkar Arcam och JBL proc extremt buggigt och mäter även dåligt.
Känns som dom haft för bråttom att lansera detta.
Köpte ett Marantz 7705 för ha så länge.


Kollar på Arcam vs JBL och Jbl 2k ligger 15.000kr mera för samma steg!
Bättre design enligt mig och Dante är det ända som skiljer?

Tycker HDI är grymt prisvärd med deras elektronik är långt ifrån det.

Då tror jag att man får mera om man kollar på annat som t.ex Rotel Michi
Elektroniken ska klara nästa uppgradering av högtalare med

Subbarna jag kollat på är dom nya SWW-2 dom med dubbla 12”

Men blir 100k för 2st subbar och 1steg, finns mååånga flera alternativ där.

 

Blir lite nyfiken, tror inte du sagt detta tidigare så måste fråga vilka krav du har på din färdiga anläggning?
Undrar då det låter som du är på väg att landa i en väldigt exklusiv lösning där förutsättningarna måste spela stor roll om du verkligen skall få valuta för pengarna.

 

När du säger Rotel Michi vilka delar är det du tänker dig då och hur många kanaler skall du driva.



#184

Postad 25 oktober 2020 - 19:20

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 961 inlägg
  • 0

Har provat några av Crowns steg, men de har liksom varken imponerat eller gjort mig besviken. Eller fel där egentligen, jag hade väntat mig något extra utöver andra märken jag provat, men de gjorde mig inte missnöjd annars.

Spelar med Luxman nu, men kommer snart att köra med Moon, som jag vet passar mina 4429 bra.

Borde kanske prova Crowns större steg, men har inte tagit det steget.

Crown är inget speciellt på det sättet, dom levererar utan krusiduller.

Det är åt LAB hållet som även dom är klanglösa.

Väljer man ett steg med DSP så har man justeringsmöjligheter, för mig som kör med aktiv delning gör det livet mycket enklare.

Men som det är nu körs Crown CTi till subsen o en mix av olika klass A steg till resten.

 

Jag kan tänka mig att 4429 med crown kan kännas lite tunt och tråkigt.



#185

Postad 26 oktober 2020 - 09:25

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Mailade the rock i lund, och jbl hdi serien är inget som dom tar in tyvärr för demo, nu återstår bara ljudupplevelser och hifi center, tar inte dom in det, blir det en lång tur för att höra dom, och då får de helt enkelt vänta tills man har pengar, men tänkte om man hade nåt ställe nu inte för långt ifrån där man bor, så hade varit intressant att höra dom och bilda en egen uppfattning, annars får man vänta tills man drar upp mot Stockholm men det blir när Covid-19 har lugnat sig, då har man hemmabiobutiken, som har både jbl, revel Triangle som man inte verkar kunna lyssna på i Skåne

#186

Postad 26 oktober 2020 - 10:00

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0

Vad jag förstod så handlade Anton på Ultimate i Vimmerby, så de kanske har JBL för demo? Vimmerby är väl bara halvvägs till Stockholm från Skåne?

 

Själv åkte jag 37 mil till Vimmerby för att lyssna på Revel, sen beställde jag dem för leverans direkt hem. 



#187

Postad 26 oktober 2020 - 11:12

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Det vore företagsmässigt och ekonomisk självmord att göra något annat för dom flesta högtalarmärken.

Har man bara lyssnat på lite olika serier så förstår man detta.
Räcker bara kolla på en högtalares olika uppbyggnader för inse detta.
Du svamlar om neutrala och nej dessa låter inte neutrala hur mycket du än vill och tror, bara för du sett en mätning.

Så gratulera inte för något du inte vet något om.

”Du borde läsa på” skriver du.
Vilket är enormt skrattretande efter alla okunniga inlägg från dig.

Tråkigt att du fått för dig massor och försöker med olika metoder utan någon fakta än din åsikt pracka på det på andra.


Och så fort någon skriver något annat så kommer
”Du borde läsa på”

Så funkar inte livet och man måste lära sig komma med något mera för övertyga.

Att jag lagt så mycket tid att svara denna ”vetenskap” (herregud) är tid jag aldrig får tillbaka men snälla har du inget bättre att skriva än det du redan gjort kan du vara snäll att lämna tråden till JBL HDI?

Starta en annan tråd om dina tankar istället?


Du gör dig till åtlöje med dina inlägg tyvärr.

Är det svårt att titta på mätningar på dina högtalare?!

Gå in på Audioholics eller ASR och titta på mätningarna så får du allt info du behöver.

Eller maila JBL eller Revel och fråga varför dom är så extremt neutrala högtalare.....rädd för svaret du kommer få?

#188

Postad 26 oktober 2020 - 11:18

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

@MIIKE888:

Tänker ha den goda smaken att inte bemöta dina mail och utsagor då jag dels inte ser ett slut på dem och diskussionen är lika ointressant att hålla igång som en tradition med surströmming på julbordet.


Förstår det för du har ingen objektiv fakta bakom ditt dravel som tyvärr vilseleder okunniga personer ännu mer än dom var från början.......grattis!

Detta är en JBL tråd och folk har inte ens koll på varför dom presterar som dom gör.....det är nästan lite läskigt tyvärr.


//Micke

#189

Postad 26 oktober 2020 - 11:54

Anton
  • Anton
  • Forumräv

  • 734 inlägg
  • 0

Blir lite nyfiken, tror inte du sagt detta tidigare så måste fråga vilka krav du har på din färdiga anläggning?
Undrar då det låter som du är på väg att landa i en väldigt exklusiv lösning där förutsättningarna måste spela stor roll om du verkligen skall få valuta för pengarna.

När du säger Rotel Michi vilka delar är det du tänker dig då och hur många kanaler skall du driva.

Krav?
Vad tänker du på då?

Ser det som en ständig utveckling men försöker göra så få mellanhopp som möjligt.

Om du menar rummet så är det rummet jag har nu tills vidare men letar hus så hur det ser ut i framtiden är svårt att säga.

Första steget är ju frontarna då jag lyssnar mycket på musik med men sedan centern givetvis.

Crown är inget speciellt på det sättet, dom levererar utan krusiduller.
Det är åt LAB hållet som även dom är klanglösa.
Väljer man ett steg med DSP så har man justeringsmöjligheter, för mig som kör med aktiv delning gör det livet mycket enklare.
Men som det är nu körs Crown CTi till subsen o en mix av olika klass A steg till resten.

Jag kan tänka mig att 4429 med crown kan kännas lite tunt och tråkigt.

Så har jag också upplevt dom gångerna jag testat med
PA steg därav jag tvivlar jag går åt det hållet denna gång.

Vad jag förstod så handlade Anton på Ultimate i Vimmerby, så de kanske har JBL för demo? Vimmerby är väl bara halvvägs till Stockholm från Skåne?

Själv åkte jag 37 mil till Vimmerby för att lyssna på Revel, sen beställde jag dem för leverans direkt hem.



Stämmer bra, jag köpte dom i Vimmerby på Ultimate Sound 👌🏼

Redigerat av Anton, 26 oktober 2020 - 11:53.


#190

Postad 26 oktober 2020 - 12:12

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0

Vad jag förstod så handlade Anton på Ultimate i Vimmerby, så de kanske har JBL för demo? Vimmerby är väl bara halvvägs till Stockholm från Skåne?

Själv åkte jag 37 mil till Vimmerby för att lyssna på Revel, sen beställde jag dem för leverans direkt hem.

det sämsta med så långa sträckor är att hemlån blir svårare, och i min erfarenhet så påverkar rummet väldigt mycket, mitt rum är långt ifrån perfekt, upplevde stor skillnad på mina högtalare beroende på rum, har testat dom i andra miljöer, och det låter inte likadant, så hemlån känns som ett måste för mig, extra viktigt när man lägger så mycket pengar, tycker utbudet på hifibutiker är rätt dåligt i Skåne, anledningen till att åka till Stockholm är att jag känner en vän där uppe,

#191

Postad 26 oktober 2020 - 15:53

Anton
  • Anton
  • Forumräv

  • 734 inlägg
  • 0

det sämsta med så långa sträckor är att hemlån blir svårare, och i min erfarenhet så påverkar rummet väldigt mycket, mitt rum är långt ifrån perfekt, upplevde stor skillnad på mina högtalare beroende på rum, har testat dom i andra miljöer, och det låter inte likadant, så hemlån känns som ett måste för mig, extra viktigt när man lägger så mycket pengar, tycker utbudet på hifibutiker är rätt dåligt i Skåne, anledningen till att åka till Stockholm är att jag känner en vän där uppe,

 

Skiljer det så mycket i ditt rum så är det nog ett måste att låna hem.

 

Jag har alltid kört med att jag senare få arbeta lite med rummet om det är något som skiljer allt för mycket.
Men blir det helt fel så går det ju inte trolla direkt.



#192

Postad 26 oktober 2020 - 16:32

Anton
  • Anton
  • Forumräv

  • 734 inlägg
  • 0
Ytterligare en väldigt enkel och snabb video på unboxing av JBL HDI-4500 centerhögtalaren.
Mera kommer men hoppas på lite bättre mikrofon.

 

https://youtu.be/iEJvg1fFTyk


Redigerat av Anton, 26 oktober 2020 - 16:34.


#193

Postad 26 oktober 2020 - 17:20

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Krav?
Vad tänker du på då?

Ser det som en ständig utveckling men försöker göra så få mellanhopp som möjligt.

Om du menar rummet så är det rummet jag har nu tills vidare men letar hus så hur det ser ut i framtiden är svårt att säga.
 

 

Ursäkta, att prata om krav är kanske inte det vanliga och kan nog ses som en yrkesskada :)

Det var ingen värdering i min fråga, mest att det kunde vara intressant att veta vad du siktade emot.

Du sa i ett tidigare inlägg att du senare tänker dig en prioritering 80% film vs. 20% musik, men just nu tvärt om.

 

Skall man köra Rotel Michi runt om i en hemmabio så har man ju satt ribban hyfsat högt.....


Redigerat av Blåtand, 26 oktober 2020 - 17:20.


#194

Postad 26 oktober 2020 - 18:41

Anton
  • Anton
  • Forumräv

  • 734 inlägg
  • 0

Ursäkta, att prata om krav är kanske inte det vanliga och kan nog ses som en yrkesskada :)

Det var ingen värdering i min fråga, mest att det kunde vara intressant att veta vad du siktade emot.

Du sa i ett tidigare inlägg att du senare tänker dig en prioritering 80% film vs. 20% musik, men just nu tvärt om.

 

Skall man köra Rotel Michi runt om i en hemmabio så har man ju satt ribban hyfsat högt.....

Nej ingen fara, förstod inte riktigt hur du menade bara.  :D

 

Blir nästan alltid mera musik när man köpt riktigt bra högtalare.

Så får se hur det slutar haha

Men jag siktar på en så bra hemmabio som möjligt i det rummet jag har.
Hoppas dock på ett rent hemmabiorum när jag köper hus.

Ja elektroniken som ska köpas ska inte skämmas till nästa steg heller.

Michi spelade riktigt bra på Paradigm Persona och JBL HDI så ha dom till front och center vore en dröm att ha.
Effektmässigt totalt overkill men gillar ljudet ifrån dom framförallt.

Men nu ska vi kolla på subbar först.
JBL Sverige skulle återkomma med SSW-2 men kan köpa 5-6st Arendal 2S för samma pris.
(skulle aldrig ha mera än 4st)

Även samma prisklass som 2st Paradigm Persona Sub med 6st 8" 
 



#195

Postad 27 oktober 2020 - 09:19

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0

Skiljer det så mycket i ditt rum så är det nog ett måste att låna hem.

Jag har alltid kört med att jag senare få arbeta lite med rummet om det är något som skiljer allt för mycket.
Men blir det helt fel så går det ju inte trolla direkt.


Rummet är väl ok, men inte det absolut bästa, och det bästa med att låna hem är ju att man kan mer i lugn och ro testa högtalarna med den musik man känner för, blir allt svårare i butik kan jag tycka

#196

Postad 02 november 2020 - 00:14

Anton
  • Anton
  • Forumräv

  • 734 inlägg
  • 0

Äntligen fått ordning på en nya bänken så nu har jag kunnat ställa högtalarna som dom ska.

Det är alltid lite jobb och första testet så trodde jag något var felkopplat.

Allt lät väldigt tunt och hade ändå gjort nya Bi-wirekabel med Supra Fly med nylonstrumpa men ingen fancy.
Hade allt liggandes så kostade inte en krona. 

Trodde att kabeln hade släppt så kröp runt och testade men nej!

Testade att ställa högtalarna närmare väggen som innan, kanske 15cm och blev en ny högtalare.

I alla fall i dom nedre registrerna.

 

Aldrig varit med om sådan extremt stor skillnad genom att flytta så lite.

 

Testade även olika vinklar och hittade rätt efter ett tag och ljudscenen blev så sjukt mycket bättre.

Jag tyckte på provlyssningen att ljudscenen var dålig och man hörde själva högtalaren riktigt mycket istället får måla upp scenen. 

Jag fick bort allt detta och nu är jag ännu mera nöjd! 
Suttit i timmar och lyssnat på musik.

 

Nu ska det bara in lite subbar så dessa 8" får arbeta med det dom ska göra bäst :) 

Bifogad fil(er)



#197

Postad 02 november 2020 - 09:25

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Snyggt, spelar högtalarna lite åt ljusare hållet om man får fråga. Det är just det typ av ljud jag gillar, kan tyvärr inte provlyssna dessa så hade varit roligt att höra från andra håll

#198

Postad 02 november 2020 - 11:27

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Äntligen fått ordning på en nya bänken så nu har jag kunnat ställa högtalarna som dom ska.
Det är alltid lite jobb och första testet så trodde jag något var felkopplat.

Allt lät väldigt tunt och hade ändå gjort nya Bi-wirekabel med Supra Fly med nylonstrumpa men ingen fancy.
Hade allt liggandes så kostade inte en krona.

Trodde att kabeln hade släppt så kröp runt och testade men nej!
Testade att ställa högtalarna närmare väggen som innan, kanske 15cm och blev en ny högtalare.
I alla fall i dom nedre registrerna.

Aldrig varit med om sådan extremt stor skillnad genom att flytta så lite.

Testade även olika vinklar och hittade rätt efter ett tag och ljudscenen blev så sjukt mycket bättre.
Jag tyckte på provlyssningen att ljudscenen var dålig och man hörde själva högtalaren riktigt mycket istället får måla upp scenen.

Jag fick bort allt detta och nu är jag ännu mera nöjd!
Suttit i timmar och lyssnat på musik.

Nu ska det bara in lite subbar så dessa 8" får arbeta med det dom ska göra bäst :)


Grymt 👍

Glöm inte att dämpa bakreflexen så du slipper en dipp i övre basregistret. Eller ställ ut högtalaren så dippen hamnar i frekvenser där du ändå kommer spela med dina basar. Läs om SBIR om du vill veta mer vad jag skriver om.
https://youtu.be/CwHcBCWDYAo

#199

Postad 02 november 2020 - 12:14

Unregistered6091989c
  • Unregistered6091989c
  • Forumräv

  • 580 inlägg
  • 0

Nej ingen fara, förstod inte riktigt hur du menade bara. :D

Blir nästan alltid mera musik när man köpt riktigt bra högtalare.
Så får se hur det slutar haha

Men jag siktar på en så bra hemmabio som möjligt i det rummet jag har.
Hoppas dock på ett rent hemmabiorum när jag köper hus.

Ja elektroniken som ska köpas ska inte skämmas till nästa steg heller.
Michi spelade riktigt bra på Paradigm Persona och JBL HDI så ha dom till front och center vore en dröm att ha.
Effektmässigt totalt overkill men gillar ljudet ifrån dom framförallt.

Men nu ska vi kolla på subbar först.
JBL Sverige skulle återkomma med SSW-2 men kan köpa 5-6st Arendal 2S för samma pris.
(skulle aldrig ha mera än 4st)
Även samma prisklass som 2st Paradigm Persona Sub med 6st 8"


Är. I samma sits som dig! Började med 80/20 film/musik! Inhandlade hyfsade bioprylar med dedikerat biorum! Sitter nu med 100% musik och en jäkla strömförbrukning! Vart helt enkelt för kul med musik och har lagt all energi på de! Ska dock ha en grym bio så småningom! Har en jättetv som aldrig används som är täckt med tjocka gardiner för att de förstör ljudet, slängt ut min upphöjnad och andra soffa pga av ljudet! Ett tips, bestäm dig nu så slipper du köpa bioprylar för 70k som vissa andra har gjort huff!

#200

Postad 02 november 2020 - 13:57

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

  • 4 148 inlägg
  • 0

Men nu ska vi kolla på subbar först.

JBL Sverige skulle återkomma med SSW-2 men kan köpa 5-6st Arendal 2S för samma pris.
(skulle aldrig ha mera än 4st)

Även samma prisklass som 2st Paradigm Persona Sub med 6st 8" 
 

 

Trevlig bild :)

 

Ser ut som att du kan klämma in två (eller 4) slutna lådor med BMS 18N862 där. Känns som ett bra elementval i detta sammanhang för att ha kvar punchen. :)


Redigerat av Supernaut77, 02 november 2020 - 13:57.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.