Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Lösning! NAS?

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 28 november 2010 - 23:19

Sued
  • Sued
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej,

Håller på att "bygga om" min egna lilla media hörna en aning och är i behov av lite hjälp.

Har i dagsläget en TV kopplad till en laptop via HDMI, denna i sin tur är kopplad till en USB-Hub där 2 externa WD HD's och en mus samt tangentbord är trådlöst inkopplat.

Min tanke var att inom kort inköpa antingen en Xbox eller PS3'a, eller både och för den delen. Tanken var då att jag via någon av konsollerna skulle kunna komma åt de ovan nämnda HD's för att kunna spela upp lagrad musik och film på TV'n.
Dock skulle jag vilja kunna flytta laptopen till andra platser och då kunna komma åt median lagrad på de båda HD's.

Behöver jag en NAS, eller kan jag trådlöst dela ut mina två HD's så jag enkelt tex kan ta med mig laptopen till sängen och se en film lagrad på HD'n i media hörnan? Vad behöver jag?

Mvh // Sued

#2

Postad 29 november 2010 - 13:06

Sailfast
  • Sailfast
  • Lärjunge

  • 350 inlägg
  • 0
Ja, du behöver någon sorts NAS. Lite förenklat kan man säga att en NAS är en nätverkskopplad dator + hårddisk(ar). Dina USB-diskar är just bara diskar, de har ingen egen intelligens. Så länge du har laptopen kopplad till USB-diskarna funkar det ju men vill du flytta runt laptopen så måste du ersätta denna med en annan dator eller en NAS-låda (den har en inbyggd dator i sig) med plats för diskarna.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Elias
    2024-09-04 17:25:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.