Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

NAS server med 2x2Tb diskar och PMS till PS3

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 25 december 2010 - 16:16

superjohan
  • superjohan
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Ja då tänkte man kanske skaffa sig en NAS server och trycka in i comhem routern.

Som det ser ut hemma nu så är det routern som skickar internet IPn till PS3 [kabel], min stationära dator[kabel] (som är HTPCn också) och min laptop[trådlöst] (som sällan används). Tjejen sitter bakom min dator kopplat med kabel[ska blir trådlöst] (alltså i annat rum).

Jag brukar dela ut hennes skit via PMS som går på min dator så hon sitter alltså på PS3an o glor TV om jag vill spela etc..


Men men men skit samma. Finns det NAS servrar som PMS funkar på? Köper då bara trådlöst nätverkskort till tjejen så är alla kopplade mot routern och alla kommer åt filmer etc från alla datorer och PS3an går o köra. Alltså allt material ska ju funka mkv, fulla bluerays, egna blueray rips etc... på PS3an.

Skulle va väldigt skönt om det fanns nån lösning så man slapp ha på datorn och alla kommer åt allt material oavsett vad.

Om det finns nån tråd med svar så får ni mer än gärna låsa denna och hänvisa mig rätt. Har suttit och läst ett par timmar nu men det e mest äldre trådar jag hittat.

Ser helst också att NASen inte kostar mer än 2 lax. Diskar tar man ju bara vad som sen, det är ju näst in till gratis nu.


Tack på förhand

#2

Postad 08 januari 2011 - 20:26

KennyStarfighter
  • KennyStarfighter
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
Den enda rekommendation jag kan göra är att undvika 2TB diskar. Håll dig till 3 platters-diskar, dvs just nu max 1,5TB då de faktiskt håller bättre...

#3

Postad 08 januari 2011 - 22:58

Unregisteredeb91b78d
  • Unregisteredeb91b78d
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Synology 109 eller Q-nap s motsvarighet de är riktigt bra , de kan du köra torrent m.m. på annars går det att komma lite billigare med andra märken men ofast inte samma funktionallitet, jag kör själv en 110j med plats bara för en disk men har kopplat in min andra USB disk i den och det fungerar bra plus skrivare.

#4

Postad 09 januari 2011 - 21:01

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

  • 1 310 inlägg
  • 0

Men men men skit samma. Finns det NAS servrar som PMS funkar på? Köper då bara trådlöst nätverkskort till tjejen så är alla kopplade mot routern och alla kommer åt filmer etc från alla datorer och PS3an går o köra. Alltså allt material ska ju funka mkv, fulla bluerays, egna blueray rips etc... på PS3an.

Skulle va väldigt skönt om det fanns nån lösning så man slapp ha på datorn och alla kommer åt allt material oavsett vad.

Om det finns nån tråd med svar så får ni mer än gärna låsa denna och hänvisa mig rätt. Har suttit och läst ett par timmar nu men det e mest äldre trådar jag hittat.

Du behöver lite "power" och inte bara en NAS om du skall köra PMS till PS3. Med andra ord krävs en någorlunda vettig CPU och ett operativ som PMS kan köra på. Själv kör jag Windows Home Server (WHS), vilket innebär väldigt bra stöd för PMS. Och för att orka transcodea filmer med subs behöver du alltså en vettig CPU som orkar med det. Finns en del färdigbyggda maskiner (Home Servers) att köpa för en billig peng.
Vill du veta mer så finns det flera trådar i denna dele och även i PS3-delen av forumet.

Den enda rekommendation jag kan göra är att undvika 2TB diskar. Håll dig till 3 platters-diskar, dvs just nu max 1,5TB då de faktiskt håller bättre...

Huh!?! :)
2TB håller väldigt gott och väl. Mina WD-diskar snurrar 24/7 i min WHS och har gjort så ett väldigt bra tag. Det man funderar på nu är om det kan vara värt att succesivt byta ut dem till 3TB diskar istället...



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Elias
    2024-09-04 17:25:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.