Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***

3172 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1651

Postad 15 juni 2011 - 17:27

nicthechick
  • nicthechick
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag var med om en märklig sak imorse när jag vaknade och skulle kolla hur mycket batteri som dragits under natten av min hyffsat nyinköpta S2.

Kontrollerade telefonen vid 00:30 och såg att procentnivån på batteriet låg på 27%, noterade det i anteckningar på telefonen och skrev ut tid samt batteriprocent.

Vaknade sedan av larmet 09:00 nästa dag och kollade direkt på vad batteriprocenten var denna gång då jag använt mig av det inbyggda energispararläget. Då står den mittiallt på 31% ? Den har alltså ökat från 27% till 31%? Kollar på batterikurvan och ser att den gått upp minimalt. Hur kan detta vara möjligt då jag inte har haft den ansluten till dator/vägguttag? Var tvungen att kolla en gång extra i noteringen jag gjort på telefonen men det stämde.
Kändes fel att skriva ned i noteringen sedan att telefonens förbrukning under natten var 3% PLUS :-)

(Har kört detta test tidigare nätter och provat med och utan 3g m,m. Bäst hittils är utan 3g och påtvingad stopp på Maps samt allt som gör att maps vill hoppa igång, te.x autosynk på weather osv. Då har jag kommit upp i 2% förbrukning i viloläge under 10h och 47minuter vilket är väldigt bra i mina ögon.)

Hur kommer detta sig? såg att Ruotria också hade skrivit något om detta för några inlägg sedan.

#1652

Postad 15 juni 2011 - 20:06

LJN
  • LJN
  • Forumräv

  • 895 inlägg
  • 0
Gmail: På min g:a HTC Desire så fanns funktionen "markera alla" - smidigt när man vill radera dagens skörd.
Men på S2:an så hittar jag bara funktionen "avmarkera alla" ?

När det gäller Handcent SMS som jag tidigare ställde fråga om fick jag avinstallera. Hur jag än gjorde så hamnade notifikationen i "standard SMS-applikationen" Har sökt runt på webben efter en lösning, det enda jag hittar är att fler har samma problem. Att bocka av "meddelande" hjälper inte!

Provade även "NoLed" men det tar för mycket batteri för att vara acceptabelt. Ska testa det andra betalalternativet på Market, ska förbruka mindre ström - vi får se.

En annan liten besvikelse när jag ändå håller på: Saknar komma-tecken på standardtangentbordet.

Väder widgeten, finns det någon bättre. Upplevde att den i HTC var bättre uppdaterad.

Over and out:

/Lennart

#1653

Postad 15 juni 2011 - 20:55

Unregistered68d2427b
  • Unregistered68d2427b
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
[quote name='Ruotria' date='Jun 15 2011, 01:27 ' post='3311875']
Sådär ja, då blev man en ägare till en första smartphone och en Samsung galaxy s2.
Känns som det är lika bra man vänjer sig vid det bästa direkt.
Efter att ha laddat batteriet ca 18 timmar började jag använda det och hade W-lan igång nästan hela tiden. Kollade lite youtube klipp och hade igång lite spel och maps. Var inne på default webb läsaren rätt mycket också.

Men efter 11 h 47 min tog batteriet slut. Har ingen direkt åsikt om det är mycket eller inte men det var iallafall vad den höll efter första laddningen. Är ju en mini dator så tycker väl det är ändå rätt ok med tanke på vad den används till. Jag starta telefonen och fixa gmail via wlan på telefonen ska tilläggas.

Har dock en lite fråga, men min gamla icke smartphone mobil, kunde jag föra över musik och liknande från dator via bluetooth. Men när jag försöker göra samma sak med S2 så får jag fram att det inte stöds. Funkar med alla sorters telefoner och det är bara smartphone jag inte provat med. Så S2 är första telefonen smartphonen jag provar med och det funkar.

En gissning är att det har med o göra att s2:an har den senaste bluetooth standarden (3.?.?) nånting.Också kanske har din sändare har en äldre standard.Skall kanske fungera ändå men som alla vet så brukar det strula till sig mellan ny o äldre teknik.

#1654

Postad 15 juni 2011 - 22:52

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
@Eekamouse

Bluetooth file transfer

#1655

Postad 16 juni 2011 - 00:01

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Snowstorm verkar populär.
Sen har väl smhi en också..
Beror väl på vem du litar mest på :)

#1656

Postad 16 juni 2011 - 00:13

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Snowstorm verkar populär.
Sen har väl smhi en också..
Beror väl på vem du litar mest på :)


Smhis är känd för att göra FC (Forced Close) rätt ofta
Snowstorm funkar rätt bra, weatherbug är också ganska bra men visar ofta fel ort. Jag kör med beautifull widget. funkar utmärkt, kostar dock några kronor.

#1657

Postad 16 juni 2011 - 09:07

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Finns en ny riktigt bra rom.

Cognition S2

Installera rom manager
Dra ner rom till sd-kort.
Starta rom manager och flasha rom från sd-kort

Klart..

Hade root innan.uppdaterade cwm i rom managet innan..

Har man betal version av rom manager så kan man uppdatera och flasha OTA...nice

Redigerat av moparman, 16 juni 2011 - 09:09.


#1658

Postad 16 juni 2011 - 14:18

Unregistered68d2427b
  • Unregistered68d2427b
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

@Eekamouse

Bluetooth file transfer


Blev fel, jag citerade rutoria, texten längst ner är min.

#1659

Postad 16 juni 2011 - 15:28

LJN
  • LJN
  • Forumräv

  • 895 inlägg
  • 0
Mer gnäll på S2:an: På min HTC Desire så fick jag en notifiering vid varje Google kalenderhändelse, och den notifieringen var kvar på skärmen tills man "släckte" den. Sen kunde man i HTC ställa in en "default-tid" säg 15 minuter innan starttid när påminnelse skulle skickas. På S2:an så får man scrolla ner för varje aktivitet och ange påminnelse var gång. Som det är nu är det väldigt lätt att missa ett möte...

Och jag testade igår Live Screen Notifier som ska få skärmknapparna att blinka i önskad intervall vid notifiering, men icke - den appen fungerar inte.

Mer, jag har DVD Fab och jag tänkte prova och föra över en blu-ray film. Och vad jag förstått så är mitt minneskort formaterat med FAT32, dvs. max filstorlek är 4 GB, rätt? Och då undrar jag vilket filformat jag ska välja i DVDFab och även få med text? Har någon provat detta och kan bistå med tips på vägen?

/Lennart

#1660

Postad 16 juni 2011 - 17:58

Erhnam
  • Erhnam
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Jag kan inte se på aftonbladet tv på min. har även dragit hem flash player från market men funkar ändå inte. testar över wlan.
Någon som har en lösning?

Redigerat av Erhnam, 16 juni 2011 - 17:59.


#1661

Postad 16 juni 2011 - 19:18

Keberos07
  • Keberos07
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Jag kan inte se på aftonbladet tv på min. har även dragit hem flash player från market men funkar ändå inte. testar över wlan.
Någon som har en lösning?

Det funkar på min utan problem.
Provat starta om?

#1662

Postad 16 juni 2011 - 19:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Funkar klockrent med både wlan och turbo 3g
Just sett svenska christian fast i kaoset under aftonbladet sport.
Testat både mobil och desktopversion.
Båda funkade jättebra.

Hackade till nångång på Turbo 3g..
Ingen jättebra mottagning här

Redigerat av moparman, 16 juni 2011 - 19:25.


#1663

Postad 16 juni 2011 - 20:51

Erhnam
  • Erhnam
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Tack för svar.

Kör jag 3g så funkar det så det måste vara nått med mitt trådlösa nätverk.
Testar jag att koppla upp min bärbara dator på nätverket så funkar aftonbladet TV men inte mobilen.
Läste nånstans att man ska öppna upp portar 6970-7200 i routern. Testade men ingen skillnad.
Någon som vet nått mera?

Edit.
Testade svt play och kanal5 play med samma resultat.
Googlar men hittar inte vilken port som ska öppnas.
Någon öppnade 1024-65500 och fick det att funka men det är att öppna upp några portar för mycket :D

Edit2
Efter en del letande fann jag:
"By default, the Adobe Flash Media Server uses port 1935 for the RTMP (Real-Time Messaging Protocol). This port was assigned to Adobe for the Flash Media Server by the IANA (Internet Assigned Numbers Authority)."
Det visade sig att min router inte stödde RTMP eller RTSP. Bytte till en annan router som kom det igång.
För andra som söker porten så är den alltså 1935

Redigerat av Erhnam, 16 juni 2011 - 22:24.


#1664

Postad 17 juni 2011 - 02:34

Unregistered4469bfd5
  • Unregistered4469bfd5
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
Hej! Jag är sedan en vecka tillbaka ägare av en sgs2 och är otroligt nöjd än så länge.
Dock är det en grej jag undrar över.
Ibland kan telefonen gå över i roaming-läge även fast jag har täckning med 3 som är min operatör. Har någon nåt svar på varför det är såhär?

Tack på förhand!

#1665

Postad 17 juni 2011 - 08:26

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Finns det nåt enkelt sätt att byta låtar? Jag tänker mig när man lyssnar på mp3 och måste varje gång låsa upp telefonen för att komma åt spelaren för att sen trycka fram nästa låt.
Jag kommer ihåg för några år sen hade jag en kinesisk smart phone, för att byta låt räckte det med att skaka på telefonen så kom nästa låt, tyckte det var mycket smidigare än nu på min galaxy2.

#1666

Postad 17 juni 2011 - 09:05

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Finns det nåt enkelt sätt att byta låtar? Jag tänker mig när man lyssnar på mp3 och måste varje gång låsa upp telefonen för att komma åt spelaren för att sen trycka fram nästa låt.
Jag kommer ihåg för några år sen hade jag en kinesisk smart phone, för att byta låt räckte det med att skaka på telefonen så kom nästa låt, tyckte det var mycket smidigare än nu på min galaxy2.


Du kan tex skaffa widgetlocker och använda en widget för att byta låtar på låsskärmen.

#1667

Postad 17 juni 2011 - 09:37

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Du kan tex skaffa widgetlocker och använda en widget för att byta låtar på låsskärmen.


Jag kör widget locker ihop med mediakeys, gör att man kan styra valfri spelare ifrån lockscreen, mediakeys startar senast använda spelare, så spelade jag spotify senast jag lyssnade på musik så startar spotify när jag trycker play, spelade jag musik i poweramp så startar den osv.

#1668

Postad 17 juni 2011 - 09:50

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
vad bra. Det ska jag prova. Tack

#1669

Postad 17 juni 2011 - 10:13

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Pysslat lite..


Bifogad fil  SC20110617_110516.jpeg   292,01K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  SC20110617_110539.jpeg   284,08K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  SC20110617_110549.jpeg   289,38K   0 Antal nerladdningar

Dockan längs ner är gömd i normala fall för att få en clean look

#1670

Postad 17 juni 2011 - 10:19

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

vad bra. Det ska jag prova. Tack



I inlägg #415 i den här tråden kan du se hur min lockscreen såg ut under tester, next/prev är en dubbelslider för att byta låt. Sen dess har jag lagt till en dubbelslider för att låsa upp och play/pause och bytt ut ikoner och lite annat :D


@Moparman

Du börjar verkligen få till det, ikonpaket passade verkligen in där, madelis eller?

#1671

Postad 17 juni 2011 - 10:29

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Jo ikonerna blev riktigt bra när de är så pass genomskinliga

Yepp de är hennes..Mad Metal heter de ikon paketet

#1672

Postad 17 juni 2011 - 11:59

Ruotria
  • Ruotria
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Men efter 11 h 47 min tog batteriet slut. Har ingen direkt åsikt om det är mycket eller inte men det var iallafall vad den höll efter första laddningen. Är ju en mini dator så tycker väl det är ändå rätt ok med tanke på vad den används till. Jag starta telefonen och fixa gmail via wlan på telefonen ska tilläggas.



Nu har jag haft mobilen påslagen i ca 52 timmar ( 2 dagar 3 h ungefär). Den är då nere på 65 % batterie. Så den har alltså dragit ca 35 % batter på 52 timmar. Det blir typ 1 procenenhet per timme ungefär.
Rätt okej egentligen men saken är att jag knappt använt den. Den har varit inaktiv rätt länge. Har kanske varit inne på internet totalt 1 timme av den tiden och knappt haft något på jämfört med första laddningen. Nu tänkte jag dock köra fullt igen och se hur länge den håller för att ladda den igen.

#1673

Postad 17 juni 2011 - 12:30

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Ett tips är att underklocka den.
Jag har testat sen igår..

Med den rom jag kör så installerar man setcpu och kan du överklocka den till ca 1.5ghz.
Men de går även att köra olika profiler..
Jag har ställt så att den går ner till 200mhz så fort skärmen släcks ..
Och strypt max till 800mhz..

Märker ingen större skillnad vid normalt användande.
Men spel tar betydligt mindre ström..
eller iaf det spel jag spelar...+ att den knappt blir ljummen :D

#1674

Postad 17 juni 2011 - 13:36

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0

Ett tips är att underklocka den.
Jag har testat sen igår..

Med den rom jag kör så installerar man setcpu och kan du överklocka den till ca 1.5ghz.
Men de går även att köra olika profiler..
Jag har ställt så att den går ner till 200mhz så fort skärmen släcks ..
Och strypt max till 800mhz..

Märker ingen större skillnad vid normalt användande.
Men spel tar betydligt mindre ström..
eller iaf det spel jag spelar...+ att den knappt blir ljummen :D


Kan du ge mig (och andra intresserade) en kort beskrivning hur man går tillväga? Jag gör inte mycket med min telefon som kräver mycket processorkraft så det vore toppen om jag kunde sänka värmeutvecklingen. Du har även en härlig fin startskärm i inlägg 1669, är det mycket bök för att få till en sådan?

Min första Android och jag (med hjälp av er) upptäcker intressanta delar av androidrymden varje dag! :)

#1675

Postad 17 juni 2011 - 13:52

Ruotria
  • Ruotria
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Har kollat lite mer på telefonen nu och kan väl säga att det verkar som bluetooth inte behövs. Lyckades fixa uppkoppling med bluetooth med appen bluetooth file transfer, tack var tips från er men det funka inte på kies så då prova jag anslut via wifi och det är ju mycket bättre och snabbare.
Hade dock problem med Kies då det lagga så jag prova ändra programmet till visa 256 färger och det funka rätt okej.

Verkar som man kan ansluta mellan telefoner med wifi dessutom så det känns som det finns ett alternativ till bluetooth om man inte får det att funka. Ska fortsätta och kolla runt på mobilen och skriva tankar om det.

#1676

Postad 17 juni 2011 - 14:15

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Jag har flashar mitt os till ett som heter Cognition S2
Det är klart för att användas med ett program som heter setcpu där man kan använda olika profiler och ställa cpu.

Cognition S2
http://forum.xda-dev...d.php?t=1124396
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Setcpu
https://market.andro...e=search_result

Sen behövs root för att använda setcpu och även andra program.
Root fixar du här
http://forum.xda-dev...d.php?t=1103399
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Här har du ett annat program för att klocka cpu å gpu
Kräver också root

Tegrak
https://market.andro...e=search_result
Kostar 12.76 spänn
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Modda hemskärmarna

Jag har ADW launcher EX som kostar 21 spänn.
https://market.andro...e=search_result

Där kan du få bort hela notifieringsraden högst upp.
Väljer att dra med fingret upp så kommer den fram..

Å dockan nere kommer fram när jag drar fingret ner.

Där alla program ligger så scrollar jag upp eller ner istället för att byta sida.
Sen kan man välja att ta bort all text under ikoner osv..
Ändra storlek på ikoner och antal rader osv
finns en hel del att ställa in.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
widget locker använder jag som lockscreen
Kostar 13 spänn.
https://market.andro...e=search_result
Går att få den att se ut nästan hur som helst ..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zedge för att hitta wallpaper
https://market.andro...e=search_result

Eller
Flikie Wallpapers HD
https://market.andro...e=search_result
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Madeli Design för ikoner
https://market.andro...e=order_history

Krävs konto på swedroid och att man ber att få inloggningsuppgifter
http://www.swedroid....ead.php?t=36202
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Advanced Clock Widget
För klockan jag har på lockscreen..
Går att lägga till fler saker och ställa in en hel del
https://market.andro...e=order_history
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
För klockan i text använder jag programet Minimalistic Text
https://market.andro...e=order_history
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Och programet Simple text för att själv göra ikoner av text.
https://market.andro...e=search_result


Tror det var allt :D

Du kan få 2 andra bra tips i största allmänhet

Antek app manager kan du frysa program du inte vill använda som Samsung lagt in ..gratos men kräver root
https://market.andro...e=order_history


Root Explorer för att komma åt hela filsystemet..Kräver root.
Packar även upp zip/rar/tar filer
https://market.andro...e=search_result

Redigerat av moparman, 17 juni 2011 - 14:17.


#1677

Postad 17 juni 2011 - 19:03

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Det var en fin guide som du har tagit dig tid och fixa, tusen tack! Men för att göra allt det här krävs att jag rootar telefonen? Är det som jailbreak med iphonen? Risker?

#1678

Postad 17 juni 2011 - 19:17

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
För att installera launcher och widgetlocker å mixtra där kräver inte root.
Inte heller om du vill flasha en orginal rom.
Vet inte säkert hur de är när man kommer till hemmagjorda

Men till sånt som går mer på djupet krävs root.

Enkelt att roota..
Tar inte många minuter.

Du kommer tex åt hela din mobil med filhanterare.
Vilket du inte gör i vanliga fall.

Så går du in och deletar massor av programfiler som du inte har nån aning om vad de är så händer ju saker .

Det går att gå tillbaka till orginal vid garantiärenden men du behöver en usb jigg för att nollställa en räknare....Finns en sådan som håller koll på om man flashar sånt som inte är tänkt..
Ser servicestället att räknaren står på 27 så kanske de blir svårt.
Har faktiskt ingen aning om serviceställen ens ser det men..

Själv köpte jag en jigg för 37 spänn inkl frakt .

Redigerat av moparman, 17 juni 2011 - 19:18.


#1679

Postad 17 juni 2011 - 19:29

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Jag har läst igenom allt flera gånger nu och jag har uppfattat det som att endast Setcpu, Antek app manager, Root explorer och Tegrak kräver root av de "apps" du listat i guiden. Är det korrekt?

Jag har läst igenom allt flera gånger nu och jag har uppfattat det som att endast Setcpu, Antek app manager, Root explorer och Tegrak kräver root av de "apps" du listat i guiden. Är det korrekt?

#1680

Postad 17 juni 2011 - 19:34

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Japp....

Root är bra att ha :D

#1681

Postad 17 juni 2011 - 19:45

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Jag har läst igenom allt flera gånger nu och jag har uppfattat det som att endast Setcpu, Antek app manager, Root explorer och Tegrak kräver root av de "apps" du listat i guiden. Är det korrekt?

Jag har läst igenom allt flera gånger nu och jag har uppfattat det som att endast Setcpu, Antek app manager, Root explorer och Tegrak kräver root av de "apps" du listat i guiden. Är det korrekt?


Det är korrekt iaktaget, för de allra flesta mods så behövs ingen root, launcher, ikoner, många teman till tex adw launcher eller launcher pro behövs inte heller root. Man kan tom med ett program i datorn plocka ut en *.apk (en hemladdad app) modifiera tex ikonen, avinstallera programmet och installera sin moddade *.apk utan root.

Det som kräver root är program för att över/underklocka, titanium backup (backupprogram som tar hela installationen, med inställningar och allt), program som kan ta printscreen direkt i telefonen, program för att ta bort eller blockera blotware, teman som ändrar ikonerna för mottagning, bt, wifi osv. Och beroende på telefon för att kunna byta rom och öppna bootloader (Gäller inte sgs2 som man vad jag förstått kan flasha ny rom på ändå och därmed få root samtidigt)

Det här med root överdrivs ofta enligt mig, för så fort nån frågar nått så får man svaret roota så kan du ändra, ofta kan man ändra rätt mycket ändå tex byta standardapp om man inte är nöjd med den som medföljer osv. För det andra så öppnar man faktiskt sin telefon fullständigt, utan att det finns nån som helst lösen eller annat som hindrar från att köra rootkommandon, så det skadar inte om man har ett ganska stort intresse av att läsa ordentligt på forum innan man gör nått.

#1682

Postad 17 juni 2011 - 19:57

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Ska man mixtra med root men framför allt hemmagjorda rom så skadar det inte att lägga ner några timmar att läsa på xda-developers.com

Jag var en total android rookie innan jag köpte sgs2
Jag tycker det är skoj att lära mig så jag har läst många timmar senaste.veckorna om allt från root till vilka program man behöver och hur allt funkar

#1683

Postad 17 juni 2011 - 22:18

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Tack ska ni ha grabbar! Jo jag förstår det, har haft iP4 med jailbreak och unlock så jag förstår att det ligger många spenderade timmar på diverse forum för att vara någorlunda säker. Men ska läsa in mig på forum som ni har listat. Får se om jag vågar ge mig ut i det okända till helgen :D Underklocka är av intresse för mig då jag nästan enbart använder den för att ringa, sms, och surfa på "lätta" sidor som avanza, privata affärer, di,svd och självklart Minhembio. Om det ger längre batteritid och alstrar mindre värme kan jag inte undvika root...

#1684

Postad 19 juni 2011 - 17:57

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

  • 301 inlägg
  • 0
Hej på er. Är nybliven ägare av en SG2 och har ett litet problem.
JAg kör med tele2 och utomhus samt inne hos alla jag har besökt har jag bra surf på mobilen. Men när jag är inne i mitt egna hus så är den kass. Kör speedtest och får 30-70 kbps ca. Men går jag utanför dörren så har jag typ 4-6 mbps. Bor i ett trähus så det ska inte störa. Jag har bra mottagning när det gäller telefonin, bara surfen som strular. Har tillgång till wifi via trådlösa routern, men tyvärr är det en dlink dir-655 och det vet ju alla vilken batteri-dödare den e.
Nån som har en ide om va det kan bero på ?

/Zitzo

#1685

Postad 19 juni 2011 - 17:59

skum
  • skum
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
Någon som har Telia som leverantör och kan tala om vilka inställningarna skall vara för mobilt nätverk? De "menyerna" på Telias hemsida överensstämmer inte med de som finns i telefonen. Just nu går det knappt att surfa på telefonen, så långsamt går det.

Det löste sig till slut.

Redigerat av skum, 20 juni 2011 - 12:07.


#1686

Postad 20 juni 2011 - 12:15

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Hur ?

#1687

Postad 20 juni 2011 - 12:23

LJN
  • LJN
  • Forumräv

  • 895 inlägg
  • 0
-Ingen mer än jag som tycker att "svara" telefonsamtal knappen är svår att öppna/aktivera? Och då är jag ändå van vid "touch-telefoner" Så nu har jag ställt om så att jag kan använda "home" som svarsknapp.

/Lennart

#1688

Postad 20 juni 2011 - 13:31

Ruotria
  • Ruotria
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Gick ej att citera automatiskt så kör på det manuellt:

-Ingen mer än jag som tycker att "svara" telefonsamtal knappen är svår att öppna/aktivera? Och då är jag ändå van vid "touch-telefoner" Så nu har jag ställt om så att jag kan använda "home" som svarsknapp.

/Lennart


När jag svarar så brukar jag bara skjuta den gröna ikonen åt höger så öppnas samtalet. Tycker det är riktigt smart och enkelt. Fast det kanske inte är samma på alla telefoner?

#1689

Postad 20 juni 2011 - 14:03

Viggen69
  • Viggen69
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

-Ingen mer än jag som tycker att "svara" telefonsamtal knappen är svår att öppna/aktivera? Och då är jag ändå van vid "touch-telefoner" Så nu har jag ställt om så att jag kan använda "home" som svarsknapp.

/Lennart


Jag tyckte också att det fungerade dåligt. Har ställt om så att jag använder riktiga knapparna för att svara och lägga på. Då kan man sköta det utan att titta på telefonen.

#1690

Postad 20 juni 2011 - 17:49

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

  • 301 inlägg
  • 0
Hur stor e risken att mobilen går åt helv... om jag försöker roota? Har inte en susning om hur man gör men vill testa eftersom jag hört att det kan förbättra mycket. Såg att det fanns nån guide, fast för mig e det lite snurrigt ändå men vill testa. Vilket är det absolut enklaste sättet att göra allt på?? Kan man inte bara lägga in nåt på mobilen o köra som ett program så att den flashas så? Läste om nåt som heter cognition s2 som verkar grymt. Nån som e sugen på att leka support? :) :ph34r: Vore surt om den gick sönder bara efter att ha haft den 3dagar.

Redigerat av zitzo, 20 juni 2011 - 17:53.


#1691

Postad 20 juni 2011 - 22:39

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Hur stor e risken att mobilen går åt helv... om jag försöker roota? Har inte en susning om hur man gör men vill testa eftersom jag hört att det kan förbättra mycket. Såg att det fanns nån guide, fast för mig e det lite snurrigt ändå men vill testa. Vilket är det absolut enklaste sättet att göra allt på?? Kan man inte bara lägga in nåt på mobilen o köra som ett program så att den flashas så? Läste om nåt som heter cognition s2 som verkar grymt. Nån som e sugen på att leka support? :huh: ;) Vore surt om den gick sönder bara efter att ha haft den 3dagar.


Gå till förra sidan (56) så har Moparman en steg-för-steg guide för just Cognition S2 tror jag! ;)

#1692

Postad 21 juni 2011 - 00:41

Havsgetingen
  • Havsgetingen
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Hur kommer det sig att GS2:an är betydligt snabbare än HTC Sensation? På papperet ska de väl vara jämbördiga?

Visst, lite mer RAM på Galaxyn, men de tester ja har kollat på ikväll visar att Galaxyn utklassar Sensationen i olika benchmarks och liknande. :huh:

Redigerat av Havsgetingen, 21 juni 2011 - 00:42.


#1693

Postad 21 juni 2011 - 01:05

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Hur kommer det sig att GS2:an är betydligt snabbare än HTC Sensation? På papperet ska de väl vara jämbördiga?

Visst, lite mer RAM på Galaxyn, men de tester ja har kollat på ikväll visar att Galaxyn utklassar Sensationen i olika benchmarks och liknande. :huh:


Finns flera anledningar, men de största är väl att de bygger på olika arkitektur, sen har väl samsung lyckats optimera android bättre än vad htc har gjort, eftersom att samsung fixar sin plattform själva så har de väl även möjlighet att fixa bra drivers osv. Telefoner skiljer sig ju inte mycket från tex datorer, varför utklassar ett ati-kort ett nvidia och tvärtom beroende på generation? Samma sak. Kan dessutom tänka mig att sense suger betydligt mer prestanda än vad TW4 gör och det påverkar ju också testerna.

#1694

Postad 21 juni 2011 - 08:12

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
finns en guide i tråden om c2 på xda....

tror det ska gå om man installerat cf root med cwm.
Dra ner rom till sdkort.
Boota till cwm å flasha rom från sdkort typ.

#1695

Postad 21 juni 2011 - 15:04

ogredani
  • ogredani
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Nån annan som upplever att ljudet låter lite mufflat och lågt ljud under samtal? Både med interna högtalaren och med handsfree. Volym maxat.

#1696

Postad 21 juni 2011 - 16:03

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

  • 301 inlägg
  • 0
Hej på er igen. Igår så fick jag ett ryck o satte igång med rootande etc. Följde din guide moparman. Installerade kies, körde sen in Insecure kernel (root kernel) och efter det ke7. Efter det har jag inte gjort nåt. Vad ska man göra nu? Är det färdigt eller? Vill testa cognition, kan jag lägga in den på samma sätt, bara starta odin och köra den ?

Är väldigt ny inom detta. :huh:

Redigerat av zitzo, 21 juni 2011 - 16:31.


#1697

Postad 21 juni 2011 - 18:03

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Installation Instructions:
I highly recommend flashing the full rom! (updates can be unpredictable)
(If you have problems with the update version, flash the full rom instead)
BACKUP BACKUP BACKUP!!
Download the rom zip from below (don't rename it!)
Put the downloaded zip file on your internal sdcard
Reboot into ClockworkMod Recovery (don't do this from rom manager, it won't work)
Select Install zip from sdcard
Select Browse for zip on sdcard
Select the zip file you put on your sdcard above
(Let if flash)
Reboot, Enjoy!
http://forum.xda-dev...d.php?t=1124396

Och rom laddar du ner från länken ovan..


Du behöver ha en root med clockworkmod recovery.
Root med cwm
http://forum.xda-dev...d.php?t=1103399

Stäng av telefonen.
Du måste hålla inne volym ner..home..power samtidigt för att komma till recoverymenyn

Redigerat av moparman, 21 juni 2011 - 18:07.


#1698

Postad 21 juni 2011 - 18:05

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

  • 301 inlägg
  • 0
Måste jag ha minneskort eller kan man köra från datan?

#1699

Postad 21 juni 2011 - 18:13

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Har för mig att du ska lägga det på telefonens internminne.

Du använder alltså inte datorn för att uppdatera denna

Redigerat av moparman, 21 juni 2011 - 18:13.


#1700

Postad 21 juni 2011 - 18:35

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

  • 301 inlägg
  • 0
Ok, tackar, då vet jag på ett ungefär. En annan fråga: JAg glömde skriva ner info om mjukvara mm innan jag rootade o så. KAn jag först återställa mobilen och skriva ner de o sen flasha igen? Och hur återställer jag den enklast då? Har letat efter en orginal-rom men hittar ingen.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.