The Martian
Mycket bra och välgjord film med stabila rollprestationer. Ljud och Bild i toppklass. Skönt att den inte var allt för tok allvarlig och för jobbig utan lite åt feelgood hållet för en gång skull
Betyg: 8/10
Postad 10 januari 2016 - 21:31 The Martian
Mycket bra och välgjord film med stabila rollprestationer. Ljud och Bild i toppklass. Skönt att den inte var allt för tok allvarlig och för jobbig utan lite åt feelgood hållet för en gång skull
Betyg: 8/10 Postad 10 januari 2016 - 23:21 En riktig film på Netflix, End of Days med Arnold och Robin Tunney. Action med en hel del kyrkliga och djävulska inslag Postad 11 januari 2016 - 12:05 Råkade springa på Huvudjägarna på SVTPlay. Denna har fullständigt gått under min radar.
Första halvan är ju fullständigt briljant, riktigt tajt och smart thriller med en god dos humor. Sen händer det nått...det blir minst sagt makabert och i ärlighetens namn sjunker kvalitén rejält men den klarar sig i mål ändå. Inte minst pga fina skådespelarinsatser, huvudpersonen är fantastisk.
Lite väl utspårat allt eftersom som sagt men bland det roligaste jag sett hemma på länge, 4/5 pillerknaprare.
"Detta program är olämpligt för barn" står det på SVTPlay...yepp, minst sagt! Redigerat av pacman, 11 januari 2016 - 12:05. Postad 11 januari 2016 - 13:29 Har också sett the Martian. Bra och välspelad film med riktigt bra bild och ljud. Får 8.5/10 av mig. Postad 11 januari 2016 - 14:03 Disney/Pixars Den Gode Dinosaurien 3D (svensk) på bio med mina småttingar.
Fantastiskt animerad natur som först fick mig att tro att det var äkta naturfilm med pålagda animerade djur. Så är det förstås inte, utan detta är helt enkelt den bäst digitalt renderade miljön som någonsin producerats, vilket filmen också redan har fått pris för. Synd bara att jag inte kan säga detsamma om figurerna. Varför måste dinosaurierna se ut som gummileksaker med ben? Annars är den en bra och spännande historia, läskig ibland (en del barn i publiken blev riktigt skrämda). Den lider dock mest av att det är tunt med humor jämfört med vad man vant sig med i animerade filmer. Min 3-årige son älskade den dock och höll sig vaken under hela filmen, vilket är ett gott betyg (trots att 3-åringar gärna tröttnar på 3D-glasögon och vill ta av dem efter ett tag.)
Betyg 3/5 Redigerat av agpath, 11 januari 2016 - 14:03. Postad 11 januari 2016 - 15:09 Reservoir Dogs
3 av 5
Jag blev lite besviken på Tarantinos första film faktiskt, efter allt jag hört om den... jag hade kanske orealistiska förväntningar, det är ju ändå en debut. Den är inte dålig på något vis, han håller en hög lägstanivå tycker jag, men det som kommer senare i hans produktion är klart bättre. Jag vill ändå rekommendera den, filmen är ju trots allt en modern klassiker. Redigerat av FEA, 12 februari 2016 - 02:28. Postad 11 januari 2016 - 19:08 The Iron Lady
3 av 5
Meryl Streep som den åldrade järnladyn.
Jag minns förvånansvärt mycket av händelserna som skildras i filmen, trots att jag inte var så värst intresserad av utrikespolitik då jag var 15 år gammal när Margaret Thatcher kom till makten. Givetvis togs ämnet upp i t.ex. samhällskunskapen på gymnasiet och det handlar ju om stora världsskeenden. Det är så klart lättare att ta till sig filmen om man var med på den tiden. Meryl Streep är förstås nästan alltid bra. Redigerat av FEA, 12 februari 2016 - 02:28. Postad 11 januari 2016 - 19:36 Diary of a wimpy kid Den är helt säkert byggd efter en idé om hur ett bra amerikanskt barnprogram skall vara, men den lyckas ändå engagera mig. Allt från lätt bajshumor till olösliga kärleksproblem. Barnskådespelarna är underbara. Speciellt den lätt överviktige rödhåriga killen som tror på allt från spöken till att dansa med mamma på mamma-son dansen. Narurligtvis kan inte serien undvika socksersöta stunder, men det gör inte så mycket när resten är så bra. Vilken kanal serien går/gick på har jag glömt.
4 av 5 bajsfläckar på byxan. Postad 11 januari 2016 - 20:54
En bra thriller, helt klart värd att se om man gillar sådana filmer. Ger den 3 av 5 Postad 11 januari 2016 - 22:30
2 av 5
Jason blir arg...
Som Slagsmål/Stathamrulle kan den få 4 av 5 Redigerat av FEA, 12 februari 2016 - 02:29. Postad 12 januari 2016 - 00:28
Riktigt bra om man gillar drama filmer, fyra tärningar eller vad man nu säger. Postad 12 januari 2016 - 19:16
Får instämma i detta betyg! Då är jag inte alls intresserad av den typen av musik. Riktigt bra film ändå Postad 12 januari 2016 - 19:47 Huvudjägarna
2½ av 5
Jamie Lannister talar danska. Kul.
En norsk tv-deckare utdragen till långfilm. Typ.
Mycket bra ljud på blu-rayutgåvan var det i alla fall. Redigerat av FEA, 12 februari 2016 - 02:29. Postad 12 januari 2016 - 22:42 Wild Tales eller egentligen Relatos Salvajes (Hemska, barbariska, vilda berättelser)
5 av 5
Berättelsen tar sin början...
(Jag förstår inte varför filmtiteln måste översättas till engelska från originalets spanska, eller latinamerikanska egentligen)
Vilken skön hämndrulle! Episodfilmen är bland det bästa jag sett - rekommenderas starkt! Redigerat av FEA, 12 februari 2016 - 02:29. Postad 13 januari 2016 - 20:40 The Hateful Eight
Jag såg den i Ultra Panavision även på en vanlig bio, digitalt. Är det så överallt så behöver inte vi bredfilmsjunkies ta oss till Rigoletto i Stockholm Redigerat av FEA, 12 februari 2016 - 02:29. Postad 13 januari 2016 - 23:18 Vin Diesel som odödlig häxjägare kan väl bara gå rakt ner i graven? När jag såg första trailern så hånade jag filmen totalt. Men hör och häpna, den var rätt underhållande faktiskt. Betyg 6,5/10 Redigerat av Unregistereda299ec85, 13 januari 2016 - 23:19. Postad 14 januari 2016 - 10:24 Avengers: Age of Ultron - Helt okej superhjältefilm. Jäkligt bra ljud... bilden var standard för denna typ av film. Lite tröttsamt med alla tråkiga skämt och one-liners men annars var den som sagt helt okej. Postad 14 januari 2016 - 16:25 Riktigt bra film. Inte så svår att hänga med i som jag trott, men den kräver att man är uppmärksam. Kommer se den igen och fick även lust att läsa boken. Postad 14 januari 2016 - 19:44 Whiplash
4/5
Föll mig i smaken. Inte lång och utdragen, samt J.K. Simmons är riktigt bra. Postad 16 januari 2016 - 09:26 Fick tiden att gå på planet till Barcelona men inte särskilt engagerande. För mycket av allt. Postad 16 januari 2016 - 09:43 Mad Max Fury Road
Förväntningarna uppfylldes, tyckte den var riktigt bra med en massa fart. Bildkvalitén var riktigt grym upp på duken, satt och njöt bara där
4/5 Färjestadare Postad 16 januari 2016 - 13:32 Töntig action och överdrivet effektsökeri som bara blev töntigt. Funkade inte alls för mig. Betyg 1/5 Postad 16 januari 2016 - 14:47 Johnny Depp gör årets bästa rollprestation, och sjukt nog nominerades han varken till en Golden Globe eller Oscar för den.
7/10 Postad 16 januari 2016 - 16:34 Gav denna en ny chans. Fy fan vilken skitfilm det är och jag stör mig något kopiöst på hur de slösar på olja när det är sådan bristvara.... Betyg -1/10 Postad 16 januari 2016 - 20:58 Bone Tomahawk - Riktigt bra western med en kuslig stämning och helt grotesk mot slutet. Bra roll prestationer och fint foto. Betyg: 8/10 Postad 17 januari 2016 - 01:02 Var ett tagsen vi såg den sist och den uppskattas fortfarande lika mycket här hemma. image.jpeg 212,92K 0 Antal nerladdningar Shutter Island Det blev en film för oss vuxna med. Fortfarande sjukt bra image.jpeg 64,5K 0 Antal nerladdningar Postad 17 januari 2016 - 01:04 Postad 18 januari 2016 - 00:24 Huvudjägarna var grymt bra. Norge värper fram mycket bra film
Bone Tomahawk 2/5. Absolut löjlig effektsökande gore emellanåt förtar mycket av filmen tyvärr som inte lyckas engagera riktigt. Postad 18 januari 2016 - 19:50 Mycket stark film. Postapokalysm för vuxna. Mörk. Homefront, ViaPlay Känns väldigt fånig jämfört med The Road (såg dem efter varandra på flyget). Lättsmält action. Stallone har skrivit manus.. . image.jpeg 316,64K 0 Antal nerladdningar image.jpeg 138,93K 0 Antal nerladdningar Postad 18 januari 2016 - 22:28 Ok underhållning för stunden med varierande kvalité på skämten. 4/10 Postad 18 januari 2016 - 22:47 SPECTRE, som alla Bondfilmer går den att se men inget som fastnar för eftervärlden. Rätt bra actionscener med lååånga samtalssekvenser emellan. Handlingen är inte mycket att hurra för men slår Fury road med ett helt varv. För lite fantastiska skurkar, fantastiska miljöer fantastiska brudar men bilarna och båtarna fanns ju där Postad 19 januari 2016 - 19:27 I min hemmabio visades en film med vår alldeles egna Academy Award nominee Alicia Vikander.
3½ av 5
The Man From U.N.C.L.E.
En rätt rolig agentrulle med en engelsman som ska tala amerikanska, en amerikan som snackar engelska med rysk brytning och en svenska som pratar med tysk brytning på engelska... bara det var roligt!
Här är de båda agenterna ute på uppdrag. Det här är grabbarnas film, och det var inte ens tal om antydningar, nej nej, här gällde rakt på sak - om du förstår vad jag menar...
Tekniskt sett är blu-rayutgåvan nästan perfekt. Du kan räkna stråna på Henry Cavills skäggstubb om du vill. Då är detta bara en bild fotad rakt av filmduken...
Ljudet är bland det bästa jag hört. Det finns ett Dolby ATMOS®-spår på utgåvan, och även om jag bara kan höra Dolby True HD 5.1 i min anläggning så lät det riktigt bra, jag vet inte om det beror på att de anstränger sig extra för en Dolby ATMOS®-mix och att det liksom 'spiller över' även till Dolby True HD, men bra lät det, både musik, dialog, omgivningsljud och diverse effekter. Det finns t.ex. en scen där man i bakgrunden svagt hör en tunnelbana/spårvagn som var så proffsigt mixat i alla kanaler att om jag inte visste att jag inte bodde vid en tågstation lätt hade kunnat tro att jag gjorde det. Redigerat av FEA, 12 februari 2016 - 02:29. Postad 19 januari 2016 - 20:38 Hot Shots: Part Duex, har inte sett den på ett par år men den är fortfarand elika rolig med sina torra och överdrivna skämt. En av dom bästa parodierna jag vet. Postad 19 januari 2016 - 22:18 Efter att ha kalibrerat projektorn blev det Batman The Dark Knight.(igen) Vilken rulle! Grymt bild, grymt ljud ! 10/10 Postad 19 januari 2016 - 23:16 Brutal..kände mig ganska nedstämnd efter att ha sett den. Hur som helst en väldigt bra och tung film..Rekommenderas! Bifogad fil(er)Postad 20 januari 2016 - 18:05 Aliens har 30-års jubileum i år.
Det måste firas och därför visades i hemmabion... Aliens!
4 av 5
Alien
Ellen
James Camerons Aliens kommer såklart inte i närheten av Ridley Scotts klaustrofobiska förlaga och mästerverk men den är en trevlig actionrulle... eller ska jag säga ren krigsfilm kanske... Redigerat av FEA, 12 februari 2016 - 02:30. Postad 20 januari 2016 - 21:28 Stått i hyllan sedan release dagen, kunde stått kvar där. Var helt enkelt ingeting för mig, dessutom en "dålig" bildutgåva.. 1/5 Spammare Redigerat av mcmike, 20 januari 2016 - 22:30. Postad 20 januari 2016 - 22:23 Jurassic World 3D, har nog blivit för vuxen för såna här filmer, tycker inte heller att 3D effekten gav något extra förutom vid ett par scener, handlingen var också uppenbar. 3/5 får den dock, lämplig ålder är nog 10-15 och inte 35 Kan dock vara en film att spara för 3D samlingen. Postad 21 januari 2016 - 06:10 Nightcrawler
4 av 5
Jake Gyllenhaal gör en riktigt bra och trovärdig rollprestation i denna 'läbbiga' film, han är ruggigt bra. Han är riktigt ruggig... Redigerat av FEA, 12 februari 2016 - 02:30. 5 användare läser detta ämne0 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar |