Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tryckkänsliga knappar

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 07 mars 2006 - 13:15

Unregisteredd8164c2a
  • Unregisteredd8164c2a
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0
Vad är det frågan om, hur lätt är pgr3 om man inte har tryckkänsliga knappar. klart man vill ge full gas ur en kurva med en ferarri F50 GT, njaaaa hade nog föredragit att ge lite lagom med gas.
förvisso är ju pistolgrepp´s knapparna "Analoga" men hur lätta är dom att köra med sammt att dom tar ju bara "Analogt" ca 5mm i slutet ju ?!

Nej nu längtar jag till Grantourismo även om man är en xbox ****** ;)

Var bara tvungen att skriva av mig. vad tycker ni om det ???
hur kan man slopa en så pass viktig sak ??? A & O i bil spel ju

#2

Postad 07 mars 2006 - 14:11

Unregistered8e2ab484
  • Unregistered8e2ab484
  • Forumräv

  • 589 inlägg
  • 0
inget jag ens tänkt på :)
Tycker att pgr3 funkar bra ändå men sitter i för sig mest och softspelar, jag vet inget om positiva och negativa saker med analogt mot digitalt men dom borde ju ha ett skäl till det annars verkar det ju dumt...

#3

Postad 07 mars 2006 - 19:53

joacim
  • joacim
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
stigmata: jag kan inget annat än hålla med dig! :)

Innan jag skaffade xb360 så fattade jag inte varför alla bilspel på xbox gasade med knapparna där bak. Men nu har man lärt sig =) Nej tacka vetja Playstation kontrollen tillsammans med GT3/4.

Men PGR3 är endå riktigt kul! :)

#4

Postad 07 mars 2006 - 22:36

Unregisteredd8164c2a
  • Unregisteredd8164c2a
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0
Ja ja helt klart :) jag hackar inte på pgr för det är skoj <_< men usch så illa att inte ha dom knapparna :) tycker faktiskt det är RIKTIGT dåligt.
har man spelat mkt GT vilket jag gjort så lär man sig handskas bra med knapparna :P
men nu är det hopplöst :)

#5

Postad 08 mars 2006 - 12:31

Photek
  • Photek
  • Anime Junkie

  • 478 inlägg
  • 0
Saknar inte tryckkänsliga knappar. När jag hade PS2 så fick jag ständigt ont i tummen när jag spelade t.ex. GT, för man var tvungen att trycka ner knappen ganska hårt för att få ut maxläge.
Jag föredrar de analoga "trigger"-knapparna, som dessutom har betydligt större skala vad gäller känsligheten, jämfört med knapparna på t.ex. PS2:an där det var stört omöjligt att få in rätt läge.

Redigerat av Photek, 08 mars 2006 - 12:31.


#6

Postad 08 mars 2006 - 14:46

didrik
  • didrik
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
jag håller med photek...

Redigerat av didrik, 08 mars 2006 - 14:46.


#7

Postad 08 mars 2006 - 17:46

Unregisteredd8164c2a
  • Unregisteredd8164c2a
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0

Saknar inte tryckkänsliga knappar. När jag hade PS2 så fick jag ständigt ont i tummen när jag spelade t.ex. GT, för man var tvungen att trycka ner knappen ganska hårt för att få ut maxläge.
Jag föredrar de analoga "trigger"-knapparna, som dessutom har betydligt större skala vad gäller känsligheten, jämfört med knapparna på t.ex. PS2:an där det var stört omöjligt att få in rätt läge.

<{POST_SNAPBACK}>



Så som jag upplever det så tar ju inte trigger knapparna analogt förens 5mm från botten :s
därav näst intil omöjligt att manövrera med någon skiklighet :S

#8

Postad 19 mars 2006 - 15:02

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0

Saknar inte tryckkänsliga knappar. När jag hade PS2 så fick jag ständigt ont i tummen när jag spelade t.ex. GT, för man var tvungen att trycka ner knappen ganska hårt för att få ut maxläge.
Jag föredrar de analoga "trigger"-knapparna, som dessutom har betydligt större skala vad gäller känsligheten, jämfört med knapparna på t.ex. PS2:an där det var stört omöjligt att få in rätt läge.

<{POST_SNAPBACK}>



Så som jag upplever det så tar ju inte trigger knapparna analogt förens 5mm från botten :s
därav näst intil omöjligt att manövrera med någon skiklighet :S

<{POST_SNAPBACK}>

Med tanke på att knapparna inte rör sig mer än 6-7 mm totalt, så är inte 5 mm då dåligt...

#9

Postad 19 mars 2006 - 20:47

Unregisteredd8164c2a
  • Unregisteredd8164c2a
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0
Oj vad har du för en kontroll ? mina rör sig lungt över 1cm iaf ! antingen har du dåligt ögonmått eller så har den åkt i väggen 1 gång för mkt ? eller så är den inte orginal ^^

#10

Postad 19 mars 2006 - 21:47

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Tryckkänsliga knappar som på PS2 är rätt värdelöst till bilspel, iaf om man vill komma någon så nära känsla av att hantera gas/bromsrespons. Man kan lära sig att spela med vad som helst dock. Fungerar utmärkt att lira bilspel med ett tangentbord... men autentisk spelupplevelse kan man inte kalla det.

#11

Postad 19 mars 2006 - 22:37

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0

Oj vad har du för en kontroll ? mina rör sig lungt över 1cm iaf ! antingen har du dåligt ögonmått eller så har den åkt i väggen 1 gång för mkt ? eller så är den inte orginal  ^^

<{POST_SNAPBACK}>

Originalkontroll, aldrig varit i golvet. Jag har mätt. Det är INTE 1 cm rörelse på de analoga knapparna. Knappen sticker ut knappt 1 cm från kontrollen och den går INTE ända in.

Det kanske är ditt ögonmått som är fel?

#12

Postad 20 mars 2006 - 03:01

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
detta är något som gäller även styrspaken på 360, alltså att det är mer av eller på = digitalt än analogt.
och något den gamla feta xbox kontrollen gjorde riktigt bra. t.ex på PGR2 så var det inga problem att dosera gasen exakt, Men på PGR3 är det inte lätt, styrspaken är ryckig och gasen är fullt eller ingen nästan och det tar bort mycket av det progressiva flyt man vill ah då man ska köra riktigt fort. Och jag tror inte det beror på kontrollen utan hur dom ställt in den, så det man vill ha är ju möjligheten att själv få ställa in känsligheten på de analoga knapparna och spakarna.
t.ex så ska ju inte en bil svänga fullt förrän man faktiskt trycker fullt höger/vänster och för att ha bra känsla krävs dessutom ett bra grepp så att inte bara tummen hänger där i luften hur som helst och DET är PS2 kontrollens stora minus då den är usel på att bra känna dom direkta höger/vänster och upp/ner då man har tummarna helt fel och för lite handflata mot kontrollen. gamla feta xbox killen dock är GRYM på detta också och det enda den saknar är att den högra analoga spaken skulle flyttas upp till samma position som den vänstra.

jaja ska det vara analogt så ska det vara analogt också!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.