Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vågar man köpa en xbox 360?

28 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#1

Postad 03 april 2006 - 00:55

GomerPile
  • GomerPile
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Rollspelsfanatiker som man är så hade faktiskt tänkt vänta på ps3 och FFXIII men har nu tröttnat och nästan bestämt mig för att slå till på xbox 360 tills jag läste hur mycket problem folk haft med dem. Det är ju rätt vanligt att vissa maskiner är defekta kring release men detta verkar ju sjukt, maskiner som fryser till höger och vänster, hdd problem osv Min fråga är om microsoft fått ordning på detta eller ska man vänta ett tag till?

#2

Postad 03 april 2006 - 06:36

nervsjuk
  • nervsjuk
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Har en vän som har Xbox 360, och han har spelat tusentals timmat på sin utan att den låst sig en enda gång. Han köpte rollspelet Oblivion direkt när det kom ut, och har spelat nästan dygnet runt sedan dess. Och han maskin går perfekt. Det är en maskin som han köpte på releasedagen för 360.
Många problem uppstår ju p.g.a. att folk ställer sin Xbox och dess strömadapter för tight i en hylla.
De måste stå så det finns utrymme runtomkring, så att de kan få ordentligt med luft.
Har även läst att en del överhettningar berott på en underleverantör som monterar Xbox, som glömt att dra loss en skyddsfolie från kylflänsarna. Och då överhettar 360:n p.g.a. det.

Om jag hade råd skulle jag inte tveka en sekund att köpa den.
Och se till att skaffa Live, det gör spelen mer prisvärda.
Vissa spel bli verkligen bättre när man spelar online.
Final Fantasy släpps ju även till 360.

#3

Postad 03 april 2006 - 06:54

trickyhed
  • trickyhed
  • Forumräv

  • 940 inlägg
  • 0

Rollspelsfanatiker som man är så hade faktiskt tänkt vänta på ps3 och FFXIII men har nu tröttnat och nästan bestämt mig för att slå till på xbox 360 tills jag läste hur mycket problem folk haft med dem. Det är ju rätt vanligt att vissa maskiner är defekta kring release men detta verkar ju sjukt, maskiner som fryser till höger och vänster, hdd problem osv Min fråga är om microsoft fått ordning på detta eller ska man vänta ett tag till?

<{POST_SNAPBACK}>

Kan bara svara mot mina erfarenheter och jag har faktiskt inte haft ett enda problem, inte en enda låsning etc. Jag har en 360 som är tillverkad i november.
Har lirat oblivion en hel natt utan låsning etc. Har haft den verikalt utan att en enda skiva gått sönder etc etc. Så jag tror att det är lite överdrivet att folk tror att det är fel på alla.
man tenderar att höra fler negativa saker om en produkt om folk har problem med den. De som inte har problem (majoriteten) är oftast tysta om de inte har problem. Därav tror alla att alla andra har fel på sina lådor.

Redigerat av trickyhed, 03 april 2006 - 06:54.


#4

Postad 03 april 2006 - 08:07

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0

Final Fantasy släpps ju även till 360.

<{POST_SNAPBACK}>


Det Finalfantasy som kommer till boxen är inte ett äkta FF, 12an som kommer till PS3 däremot är nästa del så att säga. Därför väntar jag på PS3 :(

Till och med i Superplay har dom klagat på kvaliten hos boxen så man blir ju lite fundersam, dock så tror jag att det kan ha varit barnsjukdommar som borde va borta nu, några oförsiktiga gamers kan det också bero på. Fast det är ju bara mina gissningar.

#5

Postad 03 april 2006 - 08:18

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Jag har haft krysslåda 360 sedan premiären och använder den dagligen flera timmar, dels för spel och sedan för DVD.
Den har hängt sig 1 gång och fått meddelande om att skivan är skitig 2 ggr. Detta sedan december.

Den tidigare xbox jag hade hände detta betydlig mer ofta. Så rent generellt tror inte jag att det är mer fel på denna än vad det är på den tidigare, bara att folk skriver mer om det nu.

#6

Postad 03 april 2006 - 08:23

Nybbe
  • Nybbe
  • Lärjunge

  • 490 inlägg
  • 0
Min låda har låst sig 4gg sedan releasedagen, allså ungefär samma låsningsfrekvens som min PC.

#7

Postad 03 april 2006 - 10:15

gele77
  • gele77
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Haft min sen releasen 2 dec, och aldrig haft några problem. Har provat och kännt på både konsoll och ström adapter efter flera timmars spelande, och de är kanppt ljummna.

Skulle man få problem så är det ju bara och få den utbytt. Nu finns det ju lådor tillgängligt så vid ev byte bör man ny omgående, vilket kanske inte var fallet vid releasen.

Önska min Force box kunde varit 10% så stabil som 360!!!

#8

Postad 03 april 2006 - 10:45

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
varför fokusera på det negativa, om alla som var positiva skulle skriva om alla saker dom tyckt om så skulle nätet drunka i lovord. du måste förstå att det inte finns något i denna värld som funkar perfekt och att positiva trådar på nätet bryr sig ingen om men negativa tror alla på och sitter rädda och huttrar hemma inför att det ska hända även dom.

xbox 360 är helt underbar och att vänta på PS3 oavsettt hur bra den än kommer bli, är bara bortkastad tid som du istället kan använda på att njuta av dom många fantastiska spelen till 360.

#9

Postad 03 april 2006 - 13:45

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
jag själv köpte en 360 den 2a dec 2005 och jag var hur nöjd som helst tills hårddisken gick sönder i januari, jag gick till ONOFF och fick pengarna tillbaks, under tiden har jag funderat på en PS3a eller xbox360 igen och beslutet är taget, jag köper xbox 360 igen. Det som avgjorde var att xbox 360 har bättre spel än PS3 och blue-ray spelar ingen roll för min del, man kan bara titta på blue-ray filmer om man har HDMI kontakt på plasman,LCDn.Xbox 360 vs PS3 i grafik kommer va likadan, ingen kommer va bättre än den andra fast xbox 360 lär ha bättre grafik i början då utvecklarna hunnit leka mer.

#10

Postad 03 april 2006 - 13:48

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0
Köp säger jag bara. Har själv en 360 sedan några veckor och är supernöjd.

#11

Postad 03 april 2006 - 16:32

Guwwic
  • Guwwic
  • Forumräv

  • 700 inlägg
  • 0
Det är väldigt få som har fel med konsollen när man tänker på hur många som faktist har en.
Inte många %

Säger bara: KÖP! KÖKPPEKPKÖ!!!!!

#12

Postad 03 april 2006 - 16:59

mackan-165
  • mackan-165
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0

varför fokusera på det negativa, om alla som var positiva skulle skriva om alla saker dom tyckt om så skulle nätet drunka i lovord. du måste förstå att det inte finns något i denna värld som funkar perfekt och att positiva trådar på nätet bryr sig ingen om men negativa tror alla på och sitter rädda och huttrar hemma inför att det ska hända även dom.

xbox 360 är helt underbar och att vänta på PS3 oavsettt hur bra den än kommer bli, är bara bortkastad tid som du istället kan använda på att njuta av dom många fantastiska spelen till 360.

<{POST_SNAPBACK}>


Håller helt med mr.Beagle här. Det är trots allt en ganska liten skara som har haft tekniska problem med sin 360, så fokusera istället på det positiva!

360'n är utan tvekan ett givet köp om du anser dig vara en gamer, så KÖP direkt, tveka inte!

#13

Postad 04 april 2006 - 07:58

Brainiac
  • Brainiac
  • Lärjunge

  • 281 inlägg
  • 0

Har även läst att en del överhettningar berott på en underleverantör som monterar Xbox, som glömt att dra loss en skyddsfolie från kylflänsarna. Och då överhettar 360:n p.g.a. det.

<{POST_SNAPBACK}>



Som jag skrev i en annan tråd, den "skyddsfolien" skulle vara där, den har samma funktion som kylpasta, d.v.s. bättre kontakt mellan flänsen och chipet. Konstigt att en felaktig nyhet fått sådant fäste, men när rättningen släpps dagen efter är det ingen som lyssnar....

#14

Postad 04 april 2006 - 08:14

ekke201
  • ekke201
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Varm, Bullrig, men ack vilken spelglädje.

Köp xbxo360 skaffa rätt TV/projektor, Skaffa bra ljud, sedan är det som i ICE AGE 2
"I belive I can fly"

:blink:

#15

Postad 04 april 2006 - 09:49

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

man kan bara titta på blue-ray filmer om man har HDMI kontakt på plasman,LCDn.

<{POST_SNAPBACK}>

:huh:
Vissa hajar då aldrig...

#16

Postad 04 april 2006 - 09:54

Silverman
  • Silverman
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Om du inte har tänkt att köpa båda maskinerna så vänta iaf till efter E3 som är om en dryg månad. Då har Sony visat upp allt som man kan göra med PS3:an och du slipper ta ett beslut som du kanske kommer att ångra.

Själv kommer jag köpa PS3:an och om ett par år köpa Xbox360 när den priset sänkts rejält och det finns några bra spel ute som jag vill ha.

#17

Postad 04 april 2006 - 10:03

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

man kan bara titta på blue-ray filmer om man har HDMI kontakt på plasman,LCDn.

<{POST_SNAPBACK}>

:D
Vissa hajar då aldrig...

<{POST_SNAPBACK}>

jo jag hajar, någon sa att NÅGRA filmer kan tänkas att släppas som man kan se med komponent eller komposit kablar eller vad det var.Senare så kommer alla bolagen släppa blue-ray filmer som man ENBART kan se med HDMI/DVI, det svaret fick jag sist :huh:

#18

Postad 04 april 2006 - 13:15

iflingpoo
  • iflingpoo
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

man kan bara titta på blue-ray filmer om man har HDMI kontakt på plasman,LCDn.

<{POST_SNAPBACK}>

:D
Vissa hajar då aldrig...

<{POST_SNAPBACK}>

jo jag hajar, någon sa att NÅGRA filmer kan tänkas att släppas som man kan se med komponent eller komposit kablar eller vad det var.Senare så kommer alla bolagen släppa blue-ray filmer som man ENBART kan se med HDMI/DVI, det svaret fick jag sist :huh:

<{POST_SNAPBACK}>


Vem sa det? Min mamma?

Precis som så många har påpekat för dig tidigare så kommer du att kunna titta på ALLA BD-filmer med komponent/komposit. Enda skillnaden mot en HDMI/DVI-anslutning är att du inte kommer att se filmen i högsta tänkbara upplösning. Capice?

Nu hoppas jag att vi slipper ta den här diskussionen fler gånger...

#19

Postad 04 april 2006 - 13:47

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
hehe josbar :huh:

#20

Postad 04 april 2006 - 13:59

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

jo jag hajar, någon sa att NÅGRA filmer kan tänkas att släppas som man kan se med komponent eller komposit kablar eller vad det var.Senare så kommer alla bolagen släppa blue-ray filmer som man ENBART kan se med HDMI/DVI, det svaret fick jag sist :huh:

<{POST_SNAPBACK}>

Om du får de svaren frågar du helt enkelt helt fel personer. Lyssna inte på iflingpoos mamma i fortsättningen. :D

edit: Inget ont om henne men ICT-flaggor verkar inte vara hennes starkaste sida, är dock säker på att bullarna är goda. ;)

Redigerat av pacman, 04 april 2006 - 14:00.


#21

Postad 04 april 2006 - 14:16

DietButcher
  • DietButcher
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0
Konkurrens har alltid varit bra i konsollvärlden, jag väntar på ps3, kanske för att köpa den kanske inte. Kanske gör jag som förra generationen och köper alla konsoller, vi får se. Först och främst vill jag att det skall komma fler och billigare spel samt att det ska bli lite priskonkurrens maskinerna emellan, än så länge finns ju bara 360 av nästa generations konsoller...det är bättre att ligga i kölvattnet än i fåran. (och nej jag försvarar inte att jag inte har råd att skaffa 360, skulle kunna köpa 4 st om jag så ville :huh: ...)

Redigerat av DietButcher, 04 april 2006 - 14:17.


#22

Postad 04 april 2006 - 14:30

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0
Helt OT, men jag bara måste få göra följande inlägg;

pacman: hahahahaha :D


Ray, när skaaaaa du lära dig? :huh:

#23

Postad 05 april 2006 - 21:21

VikingOne
  • VikingOne
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Jag köpte en dagen då de släpptes och i nuläget har det varit inga problem alls.
Den har inte ens låst sig tror jag..
Jag sitter inte och tokspelar och jag använder den inte till DVD spelare då inte den håller måttet till det. Jag har bättre prylar som spelar mina DVD filmer.
Det fel som finns är att den låter lite för mycket.

#24

Postad 05 april 2006 - 21:49

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

Det som avgjorde var att xbox 360 har bättre spel än PS3

<{POST_SNAPBACK}>


Med tanke på att det inte finns några spel till PS3an så är jag benägen att hålla med dig Ray. ;)

#25

Postad 05 april 2006 - 22:03

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Det som avgjorde var att xbox 360 har bättre spel än PS3

<{POST_SNAPBACK}>


Med tanke på att det inte finns några spel till PS3an så är jag benägen att hålla med dig Ray. ;)

<{POST_SNAPBACK}>

det finns en release lista man kan titta på :D . GTA, Gran turismo, Tekken är en del spel som kommer.Kolla på IGN.COM och klick på release dates på PS# menyn :lol:.

#26

Postad 06 april 2006 - 09:22

Brainiac
  • Brainiac
  • Lärjunge

  • 281 inlägg
  • 0

det finns en release lista man kan titta på  ;) . GTA, Gran turismo, Tekken är en del spel som kommer.Kolla på IGN.COM och klick på release dates på PS# menyn :D.

<{POST_SNAPBACK}>


Hur vet du att dessa spel är sämre än de till 360 då? Har du spelat dem? Ska du vara ****** så var iaf öppen med det, som jag :lol: Jag har redan utryckt mitt missnöje med hur Sony i mina ögon "förstört" spelbranschen, men inte håller jag på så som du. Kommer inte VF5 till 360, så blir det en PS3, inget snack, bara en fråga om när..

Lite on-topic då....
Personligen har jag inte haft något problem med min 360, kanske hängt sig 4-5ggr sen 2:e Dec, mina spel ser felfria ut och ljudnivån är inte så störande efter jag satte den i tvbänken. Det blir ju lätt så som folk ovan sagt, att alla som har en negativ upplevelse låter mest medan de nöjda sitter tysta och spelar.

#27

Postad 06 april 2006 - 09:33

POi2
  • POi2
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Köpte min premium vid release och den funkar som en klocka. No problems.

#28

Postad 06 april 2006 - 09:57

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

det finns en release lista man kan titta på  ;) . GTA, Gran turismo, Tekken är en del spel som kommer.Kolla på IGN.COM och klick på release dates på PS# menyn :lol:.

<{POST_SNAPBACK}>


Hur vet du att dessa spel är sämre än de till 360 då? Har du spelat dem? Ska du vara ****** så var iaf öppen med det, som jag :D Jag har redan utryckt mitt missnöje med hur Sony i mina ögon "förstört" spelbranschen, men inte håller jag på så som du. Kommer inte VF5 till 360, så blir det en PS3, inget snack, bara en fråga om när..

Lite on-topic då....
Personligen har jag inte haft något problem med min 360, kanske hängt sig 4-5ggr sen 2:e Dec, mina spel ser felfria ut och ljudnivån är inte så störande efter jag satte den i tvbänken. Det blir ju lätt så som folk ovan sagt, att alla som har en negativ upplevelse låter mest medan de nöjda sitter tysta och spelar.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm jag är ingen ****** (jag har haft alla alla nintendo maskiner och både Playstation och playstation 2, dreamcast och megadrive och xbox) , annars så skulle jag inte ha starka funderingar på att köpa en PS3a för någon månad sedan. Jag tycker xbox 360 har bättre spel som det ser ut NU!! HALO3, nytt FABLE, Gears of war ser riktigt häftigt o kul ut, nytt banjo kazooie och många fler.Playstation verkar tugga på med tekken, gran turismo etc visst är det bra spel men jag börjar bli lite trött på dom nu.Som sagt så är smaken som baken. Kalla mig ****** för att jag tycker xbox 360 har en intresantare release lista är ju bara :D .

#29

Postad 06 april 2006 - 13:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Ok, bra. Då har trådskaparen fått många, fina svar på sina funderingar och tråden börjar spåra ur. Dags att låsa med andra ord :)

/Tråd låst



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.