Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Demo vs. färdig produkt.

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 01 september 2006 - 07:08

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0
Är det ofta det skiljer sig mycket mellan demo-version och färdig version? Det var någon i Saints Row-tråden som sa att hans polare sagt att det färdiga spelet var bättre än demot. Tycker det verkar lite konstigt, det är väl inte så jättelänge sen som demot kom ut, kan de verkligen ha hunnit korrigera den färdiga versionen innan släpp? När det gäller TDU så var ju tydligen det första demot för dåligt så de släppte ett nytt, men även det har väl gått guld, så det vi såg i det nya demot borde ju vara det vi kommer se i det färdiga spelet, eller?

#2

Postad 01 september 2006 - 07:27

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Generellt sett så brukar det färdiga spelet vara mycket bättre än ett demo. Jag kan för mitt liv inte förstå hur du kan tro tvärtom. Det har hänt förr att, i synnerhet på den gamla 3DO tiden att demona var bättre än spelen. Men det är också en massa år sedan.

Att demot kom ut för inte så länge sedan har inte med saken att göra. Det kan mycket väl ha blivit färdigt för rätt så länge sedan.

Redigerat av Aztecface, 01 september 2006 - 07:28.


#3

Postad 01 september 2006 - 07:36

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0

Generellt sett så brukar det färdiga spelet vara mycket bättre än ett demo. Jag kan för mitt liv inte förstå hur du kan tro tvärtom.

<{POST_SNAPBACK}>


Oj!! Kan du inte det!?! Det kanske säger mer om dig än om mig... :)

Men då kan man ju istället fråga sig varför det är så? Borde inte speltillverkarna var måna om att demo:t är så troget slutprodukten som möjligt? Jag kan tänka mig att en del nu testar TDU-demot t.ex och tänker att det här var ju skit... Meningen måste väl ändå vara att få fler personer intresserade av spelet, inte tvärtom?

#4

Postad 01 september 2006 - 08:29

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
Många av de demon som hittills släppts har släppts långt efter de gjordes. Till exempel är många av de demon som finns på marketplace idag demon som gjordes till E3 i maj. Det kan förklara att vissa spel tar gigantiska steg från nyss släppta demon till release.

Har inte spelat den färdiga versionen av saints row men om man dömmer av de betyg spelet får måste de ha förbättrat en heldel från demot.

#5

Postad 01 september 2006 - 13:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Som sagt, färdiga produkten är i 99% av fallen bättre än demot, vilket helt enkelt beror på att färdiga produkten är mer omfattande och en senare version där allt är finslipat, fastställt och buggfritt. Demos kan ofta vara mycket gamla.

Man kan tro att de vill släppa versioner som får folk att vilja köpa spelen, tyvärr lyckas inte alla med det :blink:

Edit: Undantaget är ju ifall det kommer demos av spel som redan släppts... dessa kan nog vara jämförbara med slutprodukten och görs för att fler ska få upp ögonen för spelet.

Redigerat av Zoiler, 01 september 2006 - 13:59.


#6

Postad 02 september 2006 - 09:44

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

Generellt sett så brukar det färdiga spelet vara mycket bättre än ett demo. Jag kan för mitt liv inte förstå hur du kan tro tvärtom.

<{POST_SNAPBACK}>


Oj!! Kan du inte det!?! Det kanske säger mer om dig än om mig... :lol:

Men då kan man ju istället fråga sig varför det är så? Borde inte speltillverkarna var måna om att demo:t är så troget slutprodukten som möjligt? Jag kan tänka mig att en del nu testar TDU-demot t.ex och tänker att det här var ju skit... Meningen måste väl ändå vara att få fler personer intresserade av spelet, inte tvärtom?

<{POST_SNAPBACK}>



Tyvärr gör det ju det. :blink:



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.