Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

UHD på fysisk media vs streaming vs download, diskutera!

440 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 09 april 2016 - 18:36

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Nu har Netflix börjat med streaming i HDR/Dolby Vision, till att börja med endast i USA men ska rullas ut globalt snart som jag förstår det. 

Marco Polo är först ut och det talas även om Daredevil senare.

http://www.flatpanel...=1460179224



#152

Postad 10 april 2016 - 10:04

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Klart intressant - jag vet att det står "endast USA" - tog tittade ändå och tittade lite snabbt både i Netflix i min Nvidia Shield och appen direkt i TV:n, men det fanns ingenting om HDR än så länge med Marco Polo.

 

Jag har Netflix Ultra HD 4K abonnemang och TV med med HDR (10)

 

Ska bli kul att testa när det dyker upp :)



#153

Postad 13 april 2016 - 18:40

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Nu har Netflix börjat med streaming i HDR/Dolby Vision, till att börja med endast i USA men ska rullas ut globalt snart som jag förstår det. 

Marco Polo är först ut och det talas även om Daredevil senare.

http://www.flatpanel...=1460179224

 

Jag ska följa snacket på avforums, men spänning.  Hoppas det kommer leverera, det tycker jag personligen inte deras 4k tjänst gör idag med stor bild :)

 

https://www.avforums...r-content.12537


Redigerat av mcmike, 13 april 2016 - 18:41.


#154

Postad 17 april 2016 - 18:23

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0

Installerade en update till netflix appen på LG store idag. Ingen HDR ännu dock. 



#155

Postad 29 april 2016 - 06:38

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Kommer inga optiska läsare för UHD blu-ray förrän tidigast 2017 enligt Cyberlink

http://forum.cyberli...675.page#252695



#156

Postad 30 april 2016 - 09:38

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Jag ska följa snacket på avforums, men spänning.  Hoppas det kommer leverera, det tycker jag personligen inte deras 4k tjänst gör idag med stor bild :)

 

 

Har du fått uppdateringen ännu? Den ska tydligen vara släppt även för Europa nu som jag förstår det.



#157

Postad 01 maj 2016 - 07:00

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Har du fått uppdateringen ännu? Den ska tydligen vara släppt även för Europa nu som jag förstår det.

 

Jaha, då måste jag koppla in HDFuryn igen då! Så svaret på frågan, vet ej :)



#158

Postad 19 november 2016 - 22:57

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Nu börjar det dyka upp lite HDR material på tuben också :)



#159

Postad 03 december 2016 - 23:07

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

PowerDVD får licens för uppspelning av UHD blu-ray, kräver ny optisk läsare, bildsskärm & grafikkort :wub:



#160

Postad 11 december 2016 - 18:52

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

PowerDVD får licens för uppspelning av UHD blu-ray, kräver ny optisk läsare, bildsskärm & grafikkort :wub:

 

Tur att jag endast behöver en optisk läsare då då jag har en Philips BDM4065UC 4K skärm som har HDCP 2.2 samt GTX 1070 kort som klarar av HEVC 10-bit =)



#161

Postad 11 december 2016 - 19:42

Unregistered222df659
  • Unregistered222df659
  • Beroende

  • 1 236 inlägg
  • 0

Tur att jag endast behöver en optisk läsare då då jag har en Philips BDM4065UC 4K skärm som har HDCP 2.2 samt GTX 1070 kort som klarar av HEVC 10-bit =)

men vill det sig illa kanske även ny processor/moderkort... Tänker på nåt jag läste att Netflix skulle komma till pc med hdr etc, men kravet var nya intel-processor (kaby lake?)



#162

Postad 12 december 2016 - 13:50

Irule
  • Irule
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0

men vill det sig illa kanske även ny processor/moderkort... Tänker på nåt jag läste att Netflix skulle komma till pc med hdr etc, men kravet var nya intel-processor (kaby lake?)

 

Men det har inget med processorn och moderkortet att göra? Kaby lakes inbyggda grafikkort klarar av 4k60hz. Har du nyare grafikkort i den 5 år gamla dator så ska det inte vara några problem att se 4k60hz. Rätta mig om jag har fel



#163

Postad 12 december 2016 - 14:29

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

Här är en förvisso några månader gammal artikel men intressant nonetheless.

 

 

http://www.techhive....a-hd-video.html



#164

Postad 12 december 2016 - 18:13

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0

Här är en förvisso några månader gammal artikel men intressant nonetheless.

 

 

http://www.techhive....a-hd-video.html

 

 

 

Hollywood studios have always worried about digital piracy, but they’re especially skittish about 4K. The fear is that pirates could simply hook up the playback source to a video capture device, and help themselves to DRM-free copies of high-resolution content.

“If you were able to analog-capture the 4K content, you could very easily create very high quality HD streams, and now the Internet bandwidth is high enough is that you could abundantly stream that stuff,” says Avni Rambhia, an analyst with Frost and Sullivan. “What you don’t want is for 4K to become an easy source of leaked content.”

 

 

Bättre då att vänta tills kopieringsskyddet knäcks och man kan rippa skivorna till perfekta kopior. Och en 4K-ström som ska fångas av en PC lär ju inte ta upp något utrymme alls...

 

Vad är det för idioter som tar dessa beslut? Detta gör det bara jobbigare för dom som faktiskt betalar.



#165

Postad 12 december 2016 - 18:49

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0

Bättre då att vänta tills kopieringsskyddet knäcks och man kan rippa skivorna till perfekta kopior. Och en 4K-ström som ska fångas av en PC lär ju inte ta upp något utrymme alls...

 

Vad är det för idioter som tar dessa beslut? Detta gör det bara jobbigare för dom som faktiskt betalar.

 

Inte helt säkert att 4K UHD med hdcp2.2 kommer knäckas inom snar framtid. Slysoft AnyDVD gick ut kort efter 4k UHD lanseringen att dom slutar sin verksamhet tex, de var ledande i att knäcka Blu-ray hdcp som krävde unika nycklar för varje titel i princip och en internet uppkoppling till deras databas med nycklar.

 

Dessutom ligger HDR information sparat separat på disken som metadata och måste via tolkas om i spelaren för att få korrekt bild.   Inte helt säkert hur den knäcken ska gå till.. men det går väl på nått sätt.

 

Sen är 4k materialet väldigt stort och att göra en capture kan lätt ta över 100GB och inget man vill strömma native.  


Redigerat av dealerovski, 13 december 2016 - 09:24.


#166

Postad 12 december 2016 - 19:09

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 1

Har du fått uppdateringen ännu? Den ska tydligen vara släppt även för Europa nu som jag förstår det.

 

Oj det var längesedan nu! Kan konstatera att Netflix/HDR genom Nvidia shield håller riktigt bra klass, så visst finns/kommer det finnas en marknad även för "bildentusiaster" med streaming :)



#167

Postad 13 december 2016 - 14:04

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0

Inte helt säkert att 4K UHD med hdcp2.2 kommer knäckas inom snar framtid. Slysoft AnyDVD gick ut kort efter 4k UHD lanseringen att dom slutar sin verksamhet tex, de var ledande i att knäcka Blu-ray hdcp som krävde unika nycklar för varje titel i princip och en internet uppkoppling till deras databas med nycklar.

 

Dessutom ligger HDR information sparat separat på disken som metadata och måste via tolkas om i spelaren för att få korrekt bild.   Inte helt säkert hur den knäcken ska gå till.. men det går väl på nått sätt.

 

Sen är 4k materialet väldigt stort och att göra en capture kan lätt ta över 100GB och inget man vill strömma native.  

 

Slysoft är igång, det var inte pga 4K utan tjänsten i stort som tvingade dom att starta om under nytt namn. Och allt kan knäckas.  



#168

Postad 13 december 2016 - 15:05

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0

Nja, Slysoft finns inte längre. Däremot har en del av de som jobbade där startat nytt under namnet RedFox, med motsvarande produkter. Vad som hände kan läsas här: https://www.redfox.bz/sv/

 

Edit: För den som inte orkar leta själv på forumet de två nålade trådarna överst på denna sida: https://forum.redfox...eneral-chat.12/

 

Till trådens ämne så hoppas jag på en bra lösning för nedladdning/streaming i framtiden. Nu rippar jag alla skivor själv och lägger på min server, för uppspelning med Dune HD Max. Vore trevligt med en lösning där jag slipper rippa själv, utan att det kostar som Kaleidescape....


Redigerat av Erik_N, 13 december 2016 - 15:27.


#169

Postad 13 december 2016 - 19:17

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Oj det var längesedan nu! Kan konstatera att Netflix/HDR genom Nvidia shield håller riktigt bra klass, så visst finns/kommer det finnas en marknad även för "bildentusiaster" med streaming :)

 

Håller med. Jag använder Amazon, Vudu och Fandango Now, alla tre med HDR, Vudu med Atmos och de två senare är med i Ultraviolet så USA-köpta BD blir automatiskt strömningsbara.

 

jag har ingen UHD-spelare att jämföra med men i mina gamla ögon är det grymt (Samsung KS7005, Roku Ultra).

 

"Mannen i det höga slottet" i HDR får mig att tappa hakan!



#170

Postad 10 januari 2017 - 11:40

Unregistered2df24d9e
  • Unregistered2df24d9e
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0
Tror det blir svårt att få skivkvalité via stream

Redigerat av Unregistered2df24d9e, 10 januari 2017 - 11:42.


#171

Postad 15 januari 2017 - 12:30

Aiwi
  • Aiwi
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Vilken box för 4K-streaming?

 

Har nu en 4K-TV med HDR och behöver uppgradera mina streaming-enheter. Det är en LG OLED TV från 2016 med Netflix, Youtube, Dailymotion, Amazon, Plex, DLNA inbyggda.

 

Jag kör i dagsläget Netflix i 4K och sedan vid olika tillfällen HBO, C-More och Viaplay. Inkopplat i TV'n är en Apple TV (gen 3, utan siri och touch) samt en Chromecast (gen 2, den runda pucken). Chromecasten är absolut favorit, men den stöder ju bara 1080p icke-HDR.

 

Om jag försöker visa en fil med väldigt hög bitrate (ca 60Mb/s 10bit 4:2:0 H265 2160p) från datorn så fungerar inte Plex eller de inbyggda apparna för DLNA. Chromecasten fungerar men datorn behöver konvertera ner materialet. Jag kör oftast Videostream for Google Chrome för att casta. För de svenska streaming-tjänsterna kör jag deras appar och sedan Google Chromecast-castning till TV'n.

Diskmedia är ju egentligen det enda som gäller för 4K HDR med hög bitrate i dagsläget. Men jag kommer aldrig att köpa en skiva igen i mitt liv.

 

Vilken enhet skulle ni köpa för att uppgradera?

 

- Chromecast Ultra
- Nvidia Shield TV

 

Jag är orolig över Chomecastens prestanda, men är också orolig över Shield-ens appstöd för Google Cast.

Har någon av er testat casta high-bitrate 4K till en Chromecast Ultra?


Redigerat av Aiwi, 15 januari 2017 - 12:32.


#172

Postad 15 januari 2017 - 12:55

guth
  • guth
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Vilken box för 4K-streaming? ...

 

Jag har testat att streama UHD i 80Mb/s med Plex på min Samsung UBD-8500. Den klarar dessutom av att spela upp UHD-skivor! :)

 

Dessutom klarar den att spela upp med korrekt bildfrekvens på TV:n. Chromecast (ej Ultra) hade ju t.ex. bara 60 Hz ett bra tag, sedan fick den även möjlighet att spela upp med 50 Hz via manuell inställning. Men 24 Hz klarar den väl fortfarande inte? Det gör den totalt oanvändbar för mig vad gäller filmuppspelning i filmens korrekta uppspelningshastighet. Jag vet inte hur bra andra enheter är vad gäller detta. Inte Chromecast Ultra heller.

 

Får man förresten undra hur du planerar att få tag på UHD-material (förutom demo-klipp) med hög bitrate för streaming? Jag skulle gärna slippa skivor också, men vill man ha riktigt bra kvalitet så finns det väl inget alternativ idag?



#173

Postad 15 januari 2017 - 12:57

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

- Chromecast Ultra

- Nvidia Shield TV

 

Jag är orolig över Chomecastens prestanda, men är också orolig över Shield-ens appstöd för Google Cast.

Har någon av er testat casta high-bitrate 4K till en Chromecast Ultra?

 

 

 

Upplever bilden lite skarpare med CCU! År nog bara en prisfråga och smidighet vilket man föredrar :)


Redigerat av mcmike, 15 januari 2017 - 12:58.


#174

Postad 15 januari 2017 - 15:56

Aiwi
  • Aiwi
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Jag har testat att streama UHD i 80Mb/s med Plex på min Samsung UBD-8500. Den klarar dessutom av att spela upp UHD-skivor! :)

 

Dessutom klarar den att spela upp med korrekt bildfrekvens på TV:n. Chromecast (ej Ultra) hade ju t.ex. bara 60 Hz ett bra tag, sedan fick den även möjlighet att spela upp med 50 Hz via manuell inställning. Men 24 Hz klarar den väl fortfarande inte? Det gör den totalt oanvändbar för mig vad gäller filmuppspelning i filmens korrekta uppspelningshastighet. Jag vet inte hur bra andra enheter är vad gäller detta. Inte Chromecast Ultra heller.

 

Får man förresten undra hur du planerar att få tag på UHD-material (förutom demo-klipp) med hög bitrate för streaming? Jag skulle gärna slippa skivor också, men vill man ha riktigt bra kvalitet så finns det väl inget alternativ idag?

 

 

Helt korrekt är det demo-klipp i dagsläget. Det är mest att jag redan nu köper en 4K-steam-box som i framtiden kan ta hand om castad 4K-HDR.



#175

Postad 18 januari 2017 - 14:43

Unregistered3707b322
  • Unregistered3707b322
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0

Hur nära är det att kunna bränna skivor med UHD/HDR material?



#176

Postad 25 januari 2017 - 20:02

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Pioneer blir först ut med optiska läsare till PC för UHD blu-ray skivor. Kräver Windows 10 + Kaby Lake CPU.



#177

Postad 04 maj 2017 - 23:05

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Rykte om att AACS 2.0 möjligen kan vara knäckt.

#178

Postad 05 maj 2017 - 01:04

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Rykte om att AACS 2.0 möjligen kan vara knäckt.

Det är väl bekräftat?

Edit: eller kanske inte....

http://4k.com/news/p...websites-19597/

https://torrentfreak...cracked-170503/

"Update: After reviewing the full file our expert source believes that the release is indeed a copied UHD Blu-Ray Disc. Whether AACS 2.0 has been broken is still unclear."

Redigerat av lobo, 05 maj 2017 - 01:07.


#179

Postad 05 maj 2017 - 09:33

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0

Jag gissar att det krävs lika många timmar att knäcka AACS2.0 varje gång och att vissa titlar är svårare än andra. 


Redigerat av dealerovski, 05 maj 2017 - 09:36.


#180

Postad 05 maj 2017 - 11:34

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Det mesta tyder på att det verkligen är en bit för bit kopia om man läser runt. Jag tror inte Redfox är inblandad över huvudtaget i detta knäck så det hänger ju också på att dom eller andra kan skapa program som går att använda för oss som vill backa upp våra filmer.

Kul nyhet hur som helst och lite oväntat måste jag säga.

#181

Postad 05 maj 2017 - 14:16

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2 190 inlägg
  • 0

Förväntade mig inget annat. 



#182

Postad 27 maj 2017 - 16:02

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Det här låter som ett intressant projekt, "The Screening Room" är en streaming tjänst fortfarande i planeringsstadiet som låter tittaren se nya filmer samma dag de släpps på bio. Man får köpa en speciell spelare för summan av $150 och sen kostar varje film $50 där man har 48h på sig att se filmen hemma.
Bakom projektet står bl.a en av Napster grundarna Sean Parker.
Flera stora bolag har visat intresse.
 
Det framgår dock inte i vilken kvalitet filmerna kommer att vara men för $50 styck så förutsätter jag att det kommer vara bra kvalle.


Verkar som att detta projekt är på väg att bli verklighet snart, https://torrentfreak...ologies-170526/

#183

Postad 27 maj 2017 - 17:05

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

  • 752 inlägg
  • 0

Verkar som att detta projekt är på väg att bli verklighet snart, https://torrentfreak...ologies-170526/


På tiden, om det nu blir något av, och i bra kvalité och bra ljud.

#184

Postad 27 maj 2017 - 17:34

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 1
.. $50 för en film? Galet.

#185

Postad 27 maj 2017 - 18:05

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

.. $50 för en film? Galet.

Bio med familjen är ju ännu dyrare. Iofs skickar de då med idioter på köpet...

#186

Postad 27 maj 2017 - 18:26

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

.. $50 för en film? Galet.

 

 

Galet på vilket sätt?

Betänk vad det kostar på ett ungefär för en familj att ta sig till bion, snacks & biljetter och då tycker inte jag $50 är så mycket att snacka om. Dessutom slipper man alla jobbiga distraktioner som pacman säger.

Jag hade lätt utnyttjat denna tjänsten om den kommer även till Sverige.



#187

Postad 28 maj 2017 - 00:58

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 1

Får man rabatt om man bara är en person familjen?



#188

Postad 28 maj 2017 - 10:30

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Galet på vilket sätt?

Betänk vad det kostar på ett ungefär för en familj att ta sig till bion, snacks & biljetter och då tycker inte jag $50 är så mycket att snacka om. Dessutom slipper man alla jobbiga distraktioner som pacman säger.

Jag hade lätt utnyttjat denna tjänsten om den kommer även till Sverige.

 

Jag/vi med! Om det blir grym kvalitet, och sv text när man vill ha det. Kolla på projektorn hemma med familjen istället, utan massa störande moment/folk :) Blir ju billigare än att gå på bio egentligen ju :P


Redigerat av Garrett, 28 maj 2017 - 10:31.


#189

Postad 28 maj 2017 - 11:41

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Får man rabatt om man bara är en person familjen?

$25 om du kan bevisa att du inte har några vänner. ;)

#190

Postad 28 maj 2017 - 16:57

guth
  • guth
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 1

Jag har jämfört Ultra-HD mellan Netflix 4K, Panasonic DMP-UB900 och OPPO UDP-203 och Ultra-HD Blu-ray samt de jag filmat med min video Sony FDR-AX100E videokamera och jag och alla de som besökt mig anser att videokameran visar bästa bilden i min Sony KD-55XD8505 Ultra-HD TV.

 

Min egen lilla teori till varför de tycker så är att konsumentvideokameror oftast (alltid?) är förinställda att ha väldigt hög (artificiell) skärpa, och på många kameror går detta inte ens att ändra. De flesta verkar tycka att bilden blir bättre då (för annars skulle tillverkarna knappast ställa in kamerorna så). Personligen är jag dock lite allergisk mot denna skärpning, och kommersiella filmer har i princip aldrig någon större mängd skärpning. Recensenter på t.ex. blu-ray.com brukar gnälla om det finns minsta lilla skärpning i en film. De är nästan känsligare än jag.

 

Titta t.ex. på de tre bilderna på ett öga här:

https://en.wikipedia...Unsharp_masking

 

Många tycker nog att den andra eller tredje bilden ser "bäst" ut, trots att de inte innehåller mer detaljer (utan snarare mindre) än den översta. Den översta ser dock mest naturlig ut, vilket jag helt klart föredrar. Det är dock lite förvånande, tycker jag, att kommerciella filmer inte görs skarpare, eftersom så många verkar gilla det. Men jag är i alla fall glad att det inte görs...  :)

 

(För tre år sedan var jag faktiskt sugen på att köpa samma videokamera som du har, men just den höga skärpan och avsaknaden av inställning för detta gjorde att jag avstod. Nyligen köpte jag istället en (betydligt klumpigare) Panasonic AG-UX180 som klarar UHD i 60fps och där skärpan går att justera.)



#191

Postad 29 maj 2017 - 17:51

guth
  • guth
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Nu är tydligen inte alla Ultra-HD filmer filmade i 4K.

 

Sant. Och många av de som är filmade i 4K eller högre är ändå efterbehandlade i 2K DI (Digital Intermediate), och då blir det ju ändå bara 2K till slut, även om det trots det brukar bli bättre än vanlig Blu-ray (bl.a. för att Blu-ray (både UHD och vanlig) har "chroma subsampling" villket inte DI brukar ha).

 

Sidan http://realorfake4k.com/ listar förresten info om upplösning för en massa filmer.



#192

Postad 02 juni 2017 - 16:01

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Ytterligare en kopia av en UHD blu-ray titel har dykt upp så det verkar onekligen som att AACS 2.0 har knäckts.



#193

Postad 03 juni 2017 - 21:14

Irule
  • Irule
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0

Ytterligare en kopia av en UHD blu-ray titel har dykt upp så det verkar onekligen som att AACS 2.0 har knäckts.

 

Vilken titel är det vi pratar om?



#194

Postad 03 juni 2017 - 21:16

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Patriots Day



#195

Postad 04 juni 2017 - 14:08

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 444 inlägg
  • 0
Länk till källa?

#196

Postad 04 juni 2017 - 16:39

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Länk till källa?

Nu är inte tanken att länka till piratmaterial men men...

Edit: ändrar till en Reddit länk istället för direkt till torrenten, https://www.reddit.c...387&sh=9321ea64

Redigerat av lobo, 04 juni 2017 - 16:42.


#197

Postad 05 juni 2017 - 00:49

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Går inte att streama UHD över SMB via shield kodi v17.3 iaf utan stora bufferproblem idagsläget.

Tror nog att det har med optimering att göra.. bitraten borde inte vara problemet.

PowerDVD däremot är inga problem, men lite mer cpu-intensivt än BD.



#198

Postad 05 juni 2017 - 08:01

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 444 inlägg
  • 0
Nej,nej,nej....

Jsg ville inte ha torrent länken eller adressen till piratsiten utan precis som du länkade till där man kan se lite info om metadata osv. Intressant att man hsr lyckats att knäcka krypteringen även denna gång !

#199

Postad 08 juni 2017 - 15:52

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Det ryktas lite om att anledningen till att man lyckats rippa Patriots Day från UHD blu-ray skivan är en sårbarhet i Intel`s SGX programvara som är tänkt att skydda kryptonycklarna som PowerDVD använder. Redan tidigare i år visades att det är möjligt att extrahera nycklar inifrån SGX och min gissning är att det är denna sårbarhet man använt. https://www.theregis...ak_crypto_keys/

 

Smurfs 2 å andra sidan sägs inte rippats på samma vis utan här spekuleras det istället i felaktiga nycklar på just denna titel.

 

Oavsett ser det ganska ljust ut för en framtida lösning som möjliggör att kunna rippa UHD blu-ray till hårddisk.



#200

Postad 08 juni 2017 - 20:54

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0

Intressant att du rapporterar vad som händer Mentos!

 

Jag fortsätter med Dune HD Max, My Movies och egenhändigt rippat (BDMV) till servern ett tag till.

 

Känner dock att det vore väldigt skönt med en bra lösning för nedladdning/streaming när det är dags för UHD. Om Kaleidescape inte kostade så mycket pengar så....





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.