Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - HDI Dune Base/Prime/Center

1515 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Dune BD Prime (Blu-ray-spelare) 2 6 (1) Inga priser
Dune HD Center (Mediaspelare) 4 7 (1) Inga priser
Dune HD Base 3.0 (Mediaspelare) 1 8,44 (8) Inga priser
Dune BD Prime 3.0 (Blu-ray-spelare) 2 7 (6) Inga priser
Dune BD Prime 3.0 500GB (Blu-ray-spelare) 2 (0) Inga priser
Dune HD Smart H1 (Mediaspelare) 1 7,75 (3) Inga priser
Dune HD Smart D1 (Mediaspelare) 3 9,25 (11) Inga priser
Dune HD Smart B1 (Mediaspelare) 1 7,5 (3) Inga priser
Dune HD Max (Mediaspelare) 4 8,71 (6) Inga priser
Dune HD Duo (Mediaspelare) 3 7 (1) Inga priser
Dune HD TV-303D (Mediaspelare) 4 8 (3) Inga priser
Dune HD Base 3D (Mediaspelare) 4 8,36 (27) Inga priser
8 relaterade trådar

#1051

Postad 15 mars 2012 - 15:32

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Ojdå, 15000-20000kr?!

Ja då jävlar får dom vara bra...

Ang. skrapningen så får jag med allt lull-lull & bilder på 90% av det jag testat UTOM just regisör/skådespelare, jäkla lustigt, vad kan man göra annorlunda?

#1052

Postad 15 mars 2012 - 15:37

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

De nya promodellerna blir dock i en helt annan prisklass, typ 15-20.000kr och uppåt. Det är dock möjligt att det nya chippet successivt fasas in i billigare modeller dock, men det blir nog i ett senare skede, gissar jag.

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund


men är inte det för att allt det andra i dem dyra nya maskinerna är top notch eller är det för att chipet är så dyrt nu i början? tror inte det nya chipet är så mycket dyrare än nuvarande så det borde komma en version av smart serien som kommer kosta så som de nuvarande kostade när de var nya... jag tror/hoppas dem kommer i höst.

#1053

Postad 15 mars 2012 - 15:38

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

Ang. skrapningen så får jag med allt lull-lull & bilder på 90% av det jag testat UTOM just regisör/skådespelare, jäkla lustigt, vad kan man göra annorlunda?

Vilken databas har du valt? TMDB eller IMDB?

/Marcus

#1054

Postad 15 mars 2012 - 17:05

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Angående nya modeller ska vi nog inte hoppas för mycket vad gäller Dune, eller något annat märke heller för den delen. Hi-Jack tror sig veta att Sigma 8910 inte kommer att släppas i huvudtaget. I Tizzbird-tråden så beskriver en lätt subjektiv källa att även Realtek har svårt att få till något nytt dugligt chip.

Framtida lösningar kommer förmodligen använda sig av Intels eller AMD´s processorer med inbyggd GPU som bas. Kan även bli rena ARM-processorlösningar oxå. Huruvida dom blir billigare och om det blir enklare att programera till dom har jag inte kunskap nog att uttala mig om. Jag kan spekulera lite och tror att "rena" mediaspelare försvinner från marknaden till förmån för app-spelare som ska klara tusen saker - men gör inget riktigt bra

http://www.mpcclub.c...ead.php?t=28444

#1055

Postad 15 mars 2012 - 17:08

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0

Angående nya modeller ska vi nog inte hoppas för mycket vad gäller Dune, eller något annat märke heller för den delen. Hi-Jack tror sig veta att Sigma 8910 inte kommer att släppas i huvudtaget. I Tizzbird-tråden så beskriver en lätt subjektiv källa att även Realtek har svårt att få till något nytt dugligt chip.

Framtida lösningar kommer förmodligen använda sig av Intels eller AMD´s processorer med inbyggd GPU som bas. Kan även bli rena ARM-processorlösningar oxå. Huruvida dom blir billigare och om det blir enklare att programera till dom har jag inte kunskap nog att uttala mig om. Jag kan spekulera lite och tror att "rena" mediaspelare försvinner från marknaden till förmån för app-spelare som ska klara tusen saker - men gör inget riktigt bra

http://www.mpcclub.c...ead.php?t=28444


Näää nu blir jag ledsen... så får man väl inte göra :(

#1056

Postad 15 mars 2012 - 17:23

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0

Vilken databas har du valt? TMDB eller IMDB?

/Marcus


Jag har inte uppdaterat till senaste versionen, skulle göra det igår men nåt blev fel och det hängde sig så jag sket i det för tillfället...
Med det sagt så kan jag bara välja TMDB, försökte även igår med att trycka på TMDB för att se om nåt ev skulle hända, fler
valmöjligheter eller whatever, inget hände.

Nä, blir till att uppdatera Zappiti ikväll och då ska jag alltså även kunna välja IMDB?
Vet inte hur många olika databaser det finns men borde man inte kunna skriva in själv i vilken databas den ska söka i istället för att
"bara" ha de två?


En annan sak, igår så försökte jag lägga in första skivan av The King Of Queens som MKV med målet att få det så att jag först via en bild väljer The King Of Queens, sen via bild väljer säsong, sen via bild väljer episod..

Har organiserat det EXAKT som snubben skrev i stora guiden som Zappiti själva länkar till, men det ända som blir rätt är första delen, dvs. jag får en The King Of Queens-bild, men när jag trycker så kommer inte säsongen upp.

Jag lyckades dock att på "vanligt" sätt utan zappiti få igång en episod, dock utan ljud och text...

Jag misstänker starkt att jag gjorde fel när jag rippade skivan, det enda jag rippade var de 6 uppenbara episod-filerna ner under säsongmappen, alla döpta var för sig så som guiden föreslog, The King Of Queens/Season 1/The King Of Queens S01E01, 02, 03 osv.

Några tips?

.

Redigerat av Dr. Death, 15 mars 2012 - 17:26.


#1057

Postad 15 mars 2012 - 17:32

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0

Angående nya modeller ska vi nog inte hoppas för mycket vad gäller Dune, eller något annat märke heller för den delen. Hi-Jack tror sig veta att Sigma 8910 inte kommer att släppas i huvudtaget. I Tizzbird-tråden så beskriver en lätt subjektiv källa att även Realtek har svårt att få till något nytt dugligt chip.

Framtida lösningar kommer förmodligen använda sig av Intels eller AMD´s processorer med inbyggd GPU som bas. Kan även bli rena ARM-processorlösningar oxå. Huruvida dom blir billigare och om det blir enklare att programera till dom har jag inte kunskap nog att uttala mig om. Jag kan spekulera lite och tror att "rena" mediaspelare försvinner från marknaden till förmån för app-spelare som ska klara tusen saker - men gör inget riktigt bra

http://www.mpcclub.c...ead.php?t=28444



Har inget problem med att en maskin klarar flera grejjor och att det finns en massa appar till dom, SÅ LÄNGE de håller mediaspelar delen intakt/prioriterad. Är ju faktiskt inte omöjligt att få EN enhet att funka riktigt bra med många funktioner, problemet är väl att medelsvensson inte har vett att uppskatta en sån maskin pga. att den blir "för dyr" därav blir så blir det en massa kompromisser som
resulterar i en halvkass produkt...

#1058

Postad 15 mars 2012 - 17:46

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

Jag har inte uppdaterat till senaste versionen, skulle göra det igår men nåt blev fel och det hängde sig så jag sket i det för tillfället...
Med det sagt så kan jag bara välja TMDB, försökte även igår med att trycka på TMDB för att se om nåt ev skulle hända, fler
valmöjligheter eller whatever, inget hände.

Nä, blir till att uppdatera Zappiti ikväll och då ska jag alltså även kunna välja IMDB?

Som standard så väljer Zappiti IMDB och det funkar av någon anledning inte lika bra. Så fram till den senaste versionen så gick jag in och editerade konfigfilen och ändrade helt sonika från IMDB till TMDB och då fungerar allt som jag vill.

Vet inte hur många olika databaser det finns men borde man inte kunna skriva in själv i vilken databas den ska söka i istället för att
"bara" ha de två?

Det går kanske, ingen aning. Vet du fler bra databaser?



En annan sak, igår så försökte jag lägga in första skivan av The King Of Queens som MKV med målet att få det så att jag först via en bild väljer The King Of Queens, sen via bild väljer säsong, sen via bild väljer episod..

Har organiserat det EXAKT som snubben skrev i stora guiden som Zappiti själva länkar till, men det ända som blir rätt är första delen, dvs. jag får en The King Of Queens-bild, men när jag trycker så kommer inte säsongen upp.

Jag fick också trixa lite grand med namngivningen innan jag fick rätt på det. Men jag försöker först, söker på nätet och frågar sist och då lär man sig väldigt mycket på vägen. Databasen för TV serier heter www.thetvdb.com och där kan du se titlarna motsvarande imdb.

Jag lyckades dock att på "vanligt" sätt utan zappiti få igång en episod, dock utan ljud och text...

Det är nog inte Zappiti som strular, utan helt enkelt något med rippningen som du själv misstänker.

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Redigerat av Marcus_TheRock, 15 mars 2012 - 17:47.


#1059

Postad 15 mars 2012 - 18:15

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Men hur ska man rippa, finns det fler filer man ska ta med förutom själva episoderna när man rippar till MKV?

Jag hade bara TMDB att välja på igår, alltså inte IMDB.

Jaja, hem och leka vidare nu, tack för alla svar!

#1060

Postad 15 mars 2012 - 18:38

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

Men hur ska man rippa, finns det fler filer man ska ta med förutom själva episoderna när man rippar till MKV?

Nej, du väljer ju inte vilka filer som ska tas med i MakeMKV. Du väljer vilken infon som ska vara med genom att bocka för vad du önskar. Sen skapas en containerfil. Det är ju hela poängen med MKV.

Jag hade bara TMDB att välja på igår, alltså inte IMDB.

Nej, faktiskt inte. Det står TMDB i Zappiti men i själva verket så hämtar den från IMDB. Kryptiskt, jag vet. Men det är, som sagt, fixat i senaste versionen.

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#1061

Postad 15 mars 2012 - 19:31

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Men om jag inte väljer, hur ska jag då kunna lägga varje episod som en egen fil med eget namn?

Man får ju upp en lista, med en massa ibockade rutor, det jag gjorde var att bocka ur alla utom de episoder jag ville ha och la dom i säsongmappen en och en och döpte dom på det sätt som gudien beskrev.

#1062

Postad 15 mars 2012 - 19:48

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

Men om jag inte väljer, hur ska jag då kunna lägga varje episod som en egen fil med eget namn?

Varje avsnitt borde bli en MKV fil.

Man får ju upp en lista, med en massa ibockade rutor, det jag gjorde var att bocka ur alla utom de episoder jag ville ha och la dom i säsongmappen en och en och döpte dom på det sätt som gudien beskrev.

Svårare ska det inte vara, men du måste få namnen rätt, baserat på thetvdb. När du bockade i avsnitten du ville ha, gick du längre ner i strukturen och valde ljudspår och textning också? Tänkte mest på ditt problem med att det inte blev ljud och text.

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#1063

Postad 15 mars 2012 - 20:12

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Löst det nu, problemet verkade vara att jag lade till episod-filerna så att under säsong-mappen så låg varje episod i en episod-mapp i istället för att episoden låg direkt under säsong-mappen.
Mao. så måste jag först rippa dom SEN döpa om dom istället för som jag trodde att jag gjorde, döpte om dom innan jag rippade dom men då blev det ju som sagt en extra mapp imellan och fortfarande fel namn på själva MKV:n...

Dock fattar jag inte varför jag inte hade nåt ljud eller text igår, har ej provat det än idag.
Måste man välja till detta manuellt?

#1064

Postad 15 mars 2012 - 20:22

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Problemet var att de ej vart ikryssade, ljud och text...

Finns det nåt sätt att "programmera" MakeMKV så att den drar ner alla 6 episoderna en efter en och lägger dom som varsin fil automatiskt, eller måste man dra ner varje avsnitt manuellt.

För jag antar att om jag markerar alla 6 så blir det EN fil med 6 avsnitt?


Edit*
Var så jävlig att jag provade själv och de kom i olika, hurra... :D

Redigerat av Dr. Death, 15 mars 2012 - 20:37.


#1065

Postad 16 mars 2012 - 12:26

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Ang. att jag fick med all info utom regisör/skådespelare till mina filmer löste sig när jag började lägga till årtal, då fick jag allt, även att filmerna lade sig själva i rätt kategori! :)

Har även sett att man kan kryssa i om man sett filmen/serien eller ej, kan man sen söka på Dunen efter osedda filmer?

#1066

Postad 16 mars 2012 - 13:19

Rickard-76
  • Rickard-76
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

Ang. att jag fick med all info utom regisör/skådespelare till mina filmer löste sig när jag började lägga till årtal, då fick jag allt, även att filmerna lade sig själva i rätt kategori! :)

Har även sett att man kan kryssa i om man sett filmen/serien eller ej, kan man sen söka på Dunen efter osedda filmer?


japp

#1067

Postad 16 mars 2012 - 13:48

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
jepp... så e de´...

#1068

Postad 16 mars 2012 - 14:02

Rickard-76
  • Rickard-76
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0
Själv drog jag in yadis o efter lite pillande så funkar allt perfekt , bara o "scanna" o sen ladda upp på nasen
Stavar man rätt så hittar den allt , iaf änsålänge

#1069

Postad 16 mars 2012 - 14:06

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Själv drog jag in yadis o efter lite pillande så funkar allt perfekt , bara o "scanna" o sen ladda upp på nasen
Stavar man rätt så hittar den allt , iaf änsålänge

Absolut det bästa

Men jag har blivit lite trött på att min NAS (Qnap) ändrar ordningen på mina usb diskar
så att jag måste göra en ny sökning varje gång nasen har startats om.

Någon som har en lösning på detta och hur man får diskarna att behålla sin ordningsföljd ?

#1070

Postad 16 mars 2012 - 14:13

Rickard-76
  • Rickard-76
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

Absolut det bästa

Men jag har blivit lite trött på att min NAS (Qnap) ändrar ordningen på mina usb diskar
så att jag måste göra en ny sökning varje gång nasen har startats om.

Någon som har en lösning på detta och hur man får diskarna att behålla sin ordningsföljd ?



Måste du starta om din nas?

Jag kör synology o har endast botat / startat om den när det kommer ny firmware annars e den på 24/7

#1071

Postad 16 mars 2012 - 14:35

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Måste du starta om din nas?

Jag kör synology o har endast botat / startat om den när det kommer ny firmware annars e den på 24/7

Det har kommit 3 nya FW sista tiden och sedan händer det ibland att de är lite slö och då brukar en omstart göra susen

#1072

Postad 16 mars 2012 - 15:17

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Det verkar vara lite olika vad folk föredrar, Zappiti, yadis mm.

Har faktiskt tänkt lägga in yadis och kanske nåt till på Dune och växla lite mellan de olika gränssnitten.

Ett stort plus för Zappiti är ju iPad-appen, vad jag förstått så finns ingen sån för yadis?

#1073

Postad 16 mars 2012 - 20:45

Rickard-76
  • Rickard-76
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

Det verkar vara lite olika vad folk föredrar, Zappiti, yadis mm.

Har faktiskt tänkt lägga in yadis och kanske nåt till på Dune och växla lite mellan de olika gränssnitten.

Ett stort plus för Zappiti är ju iPad-appen, vad jag förstått så finns ingen sån för yadis?


verkar inte finnnas nej , finns remote till iphone för dune dock :))

#1074

Postad 17 mars 2012 - 11:12

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
vilka Dune spelare säljer ni på The Rock Marcus?

#1075

Postad 17 mars 2012 - 11:39

Rickard-76
  • Rickard-76
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0
Han har d1 och hd max uppe för display , misstänker att han/dom kan ta in alla modeller om han vill dvs

Redigerat av Rickard-76, 17 mars 2012 - 11:54.


#1076

Postad 17 mars 2012 - 13:41

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

Han har d1 och hd max uppe för display , misstänker att han/dom kan ta in alla modeller om han vill dvs

Korrekt!

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#1077

Postad 17 mars 2012 - 14:16

WiggiWest
  • WiggiWest
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Jag funderar på att skicka tillbaks min D1 och återgå till wdtv live, Jag kan inte streama BD trådat. Varken Yadis eller Zappati kan hitta mina filer över nätverket. 90% av de gånger jag sätter igång spelaren med fjärren och skall navigera med vänster eller högerkanppen stängs maskinen av. När jag ska navigera bland mina filer i networkshare måste bläddra nedåt och gå igenom hela listan uppifrån och ner.
Jag anser att HDI luras när dom påstår att man kan streama full BD. Ibland är displayen tänd och ibland är den släckt. Känns som en riktigt ostabil och ofärdig produkt.

#1078

Postad 17 mars 2012 - 16:41

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

Jag kan inte streama BD trådat.

Det kör jag med 100% funktion hemma och på plats hos ett flertal kunder.

.Varken Yadis eller Zappati kan hitta mina filer över nätverket.

Mest trolig någon sökväg eller inställning som du inte har gjort rätt. Ta hjälp, eller labba vidare själv.

90% av de gånger jag sätter igång spelaren med fjärren och skall navigera med vänster eller högerkanppen stängs maskinen av.

Så ska den inte bete sig. Låter som om den är defekt.

När jag ska navigera bland mina filer i networkshare måste bläddra nedåt och gå igenom hela listan uppifrån och ner.

Förstår inte problemet. Hur skulle man annars göra? Trycker du page + / - så hoppar du en hel sida.

Jag anser att HDI luras när dom påstår att man kan streama full BD.

Som sagt, det kör jag hemma helt felfritt. Jag har mycket höga krav vad gäller prestanda och Dune levererar detta på ett riktigt bra sätt när allt är korrekt uppställt och konfigurerat.

Ibland är displayen tänd och ibland är den släckt. Känns som en riktigt ostabil och ofärdig produkt.

Låter också som ett hårdvarufel.

Summa summarum, så låter det som om du har fått en defekt maskin, men en del av dina problem behöver inte vara relaterat till dessa fel. Reklamera och ta nya tag för när du har fått igång allt så lovar jag dig att du inte ångrar dig.

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#1079

Postad 17 mars 2012 - 16:53

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Marcus (eller någon annan..), vet du om någon av Dune spelarna har stöd för intern 3.5" SATA disk på 3TB? funkar det bra?

#1080

Postad 17 mars 2012 - 17:16

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

Marcus (eller någon annan..), vet du om någon av Dune spelarna har stöd för intern 3.5" SATA disk på 3TB? funkar det bra?

Med senaste FW så ska det fungera i samtliga (som tar disk) med 3TB disk, men jag har själv bara testat 2TB som störst.

Jag är dock en förespråkare för central lagring, av många anledningar, men det är ju en helt annan historia.

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#1081

Postad 17 mars 2012 - 18:08

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Håller med om allt Marcus_TheRock säger.
Fungerar inte något av det som nämns är det felkonfigurerat eller trasig hårdvara.

Och central lagring, ja såklart :)

#1082

Postad 17 mars 2012 - 21:10

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0
En allmän fråga kring Dune HD-spelare. Klarar någon av dessa rar-bibliotek.
Har googlat men fått motsägande uppgifter på olika siter, men känslan är att nej, de klarar inte det.

#1083

Postad 17 mars 2012 - 21:12

Rickard-76
  • Rickard-76
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

Jag funderar på att skicka tillbaks min D1 och återgå till wdtv live, Jag kan inte streama BD trådat. Varken Yadis eller Zappati kan hitta mina filer över nätverket. 90% av de gånger jag sätter igång spelaren med fjärren och skall navigera med vänster eller högerkanppen stängs maskinen av. När jag ska navigera bland mina filer i networkshare måste bläddra nedåt och gå igenom hela listan uppifrån och ner.
Jag anser att HDI luras när dom påstår att man kan streama full BD. Ibland är displayen tänd och ibland är den släckt. Känns som en riktigt ostabil och ofärdig produkt.



Jag har haft min Dune D1 i ca 1 vecka nu och allt jag har testat har fungerat , o jag kör 1080p samt DTS HD Master Audio om det finns tillgängligt annars så högt som filmen är rippad i och det fungerar utan problem , alla filer ligger på 1000mbit nätverk - Nas : Synology DiskStation DS211j dock så stödjer bara D1 10/100mbit om jag tolkat det rätt.

Jag letade länge efter en ultimat "allround" maskin men kom fram att det finns inte "iaf inte till normal summa pengar" utan jag "som många andra" kör dune till film o tv serier, Musik o stream osv finns andra produkter som funkar så mycket bättre.

Enda problemet jag stött på är med yadis o att filerna inte gick o spela upp men hittade lösningen i forumet. Dvs yadis katalogen på Nas.en ska ligga i samma root som filmerna/tv så funkade allt perfekt.

En allmän fråga kring Dune HD-spelare. Klarar någon av dessa rar-bibliotek.
Har googlat men fått motsägande uppgifter på olika siter, men känslan är att nej, de klarar inte det.


Vad jag har läst så ska de inte ha stöd för det. Dock inte testat själv.

#1084

Postad 17 mars 2012 - 23:20

WiggiWest
  • WiggiWest
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Förmodligen är det skit bakom spakarna och jag får väl försöka att lära mig mera om nätverk. Känd mig bara grisk och sur när jag inte fick det att fungera. Fick ett tips på ett annat forum om att aktivera Fast SMB access och nu när jag provade så fungerade det faktiskt bättre. Ska försöka med en annan film imorgon och se ifall den fungerar lika bra. Det är något i mitt nätverk som stryper hastigheten och jag kan inte förstå vad det är.

Kopplarjag en extern hdd till spelaren får jag ca 20 MB/s och över nätverket fick jag ca 7.9 MB/s. Efter att jag aktiverade fast smb access får jag ca 9-10 MB/s.

MVh!

#1085

Postad 18 mars 2012 - 12:26

foggemannen
  • foggemannen
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
nån som vet om en usb hubb funkar till yadis i dune?

#1086

Postad 19 mars 2012 - 06:25

bjornsson81
  • bjornsson81
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0

bjornsson81 Var det svårt för dig att få din utbytt? Jag köpte min från Webbhallen, Nån som vet om dom brukar vara jobbiga att reklamera till?


Näe, jag beskrev mitt problem och då skickade de ut en retursedel.
Så det vara bara att packa ner den och klista på och iväg med posten, kom en ny veckan därpå.

#1087

Postad 19 mars 2012 - 14:16

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Förmodligen är det skit bakom spakarna och jag får väl försöka att lära mig mera om nätverk. Känd mig bara grisk och sur när jag inte fick det att fungera. Fick ett tips på ett annat forum om att aktivera Fast SMB access och nu när jag provade så fungerade det faktiskt bättre. Ska försöka med en annan film imorgon och se ifall den fungerar lika bra. Det är något i mitt nätverk som stryper hastigheten och jag kan inte förstå vad det är.

Kopplarjag en extern hdd till spelaren får jag ca 20 MB/s och över nätverket fick jag ca 7.9 MB/s. Efter att jag aktiverade fast smb access får jag ca 9-10 MB/s.

MVh!


jag hade också problem med hastigheten i början men sedan fixade jag NFS och ställde in allt korrekt i min NAS, pillade lite med inställningar i routern osv och nu funkar allt perfekt.

#1088

Postad 19 mars 2012 - 23:40

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Har en fråga ang. Zappiti...

När jag ska exportera till Dunen så får jag upp en ruta att jag har 3dagar på mig att registrera mig och få en licens (efter det så kan jag tydligen inte exportera längre enligt texten), när jag försöker göra detta så får jag upp ytterligare en ruta där man knappar in namn, efternamn & email-adress. Men sen vill dom ha "Invoice Number or Another bill scanned (max 2mb)".

Fattar ingenting, kostar det något att registrera, hur mycket kostar det och hur fan gör man?
Den enda info jag kan hitta om nån betalning på deras hemsida gäller iPad-appen, och den försvinner när man byter språk från franska till engelska...
Har tom. hittat en rad om att zappiti "is free".

Även när jag försökt ta ner uppdateringen som man blir upplyst om så får jag upp nån konstig ruta på franska som blir fel hur jag än väljer...

Jag antar att det är följande version man ska ha?:
Version 2.4.6.0


Nån som vet hur man ska göra?

Redigerat av Dr. Death, 19 mars 2012 - 23:53.


#1089

Postad 20 mars 2012 - 00:11

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0

Har en fråga ang. Zappiti...

När jag ska exportera till Dunen så får jag upp en ruta att jag har 3dagar på mig att registrera mig och få en licens (efter det så kan jag tydligen inte exportera längre enligt texten), när jag försöker göra detta så får jag upp ytterligare en ruta där man knappar in namn, efternamn & email-adress. Men sen vill dom ha "Invoice Number or Another bill scanned (max 2mb)".

Fattar ingenting, kostar det något att registrera, hur mycket kostar det och hur fan gör man?
Den enda info jag kan hitta om nån betalning på deras hemsida gäller iPad-appen, och den försvinner när man byter språk från franska till engelska...
Har tom. hittat en rad om att zappiti "is free".

Även när jag försökt ta ner uppdateringen som man blir upplyst om så får jag upp nån konstig ruta på franska som blir fel hur jag än väljer...

Jag antar att det är följande version man ska ha?:
Version 2.4.6.0


Nån som vet hur man ska göra?


Ta ett screenshot på din orderbekräftelse från butiken du handlat ifrån, eller scanna in följesedeln. Bifoga denna, fyll i alla fälten och skicka in. Vänta några minuter med att stänga Zappiti så att det hinner skickas (syns ju inte när det skickas iväg).

Det kostar inget förrutom för fransmännen där programmet skrivs. Förstår inte varför man infört detta med tanke på hur mycket administrativt jobb det medför och hur få det verkligen är som kommer betala för Zappiti.

Jepp, det är rätt version!

#1090

Postad 20 mars 2012 - 01:24

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Orderbekräftelse?

Ska jag skanna in kvittot på Dunen menar du?

#1091

Postad 20 mars 2012 - 01:59

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0

Orderbekräftelse?

Ska jag skanna in kvittot på Dunen menar du?


Det fungerar säkert fint! Bara de ser ordet Dune tillsammans med en summa så är de nöjda. De är ju fransmän och förstår ju ändå inte vad som står där.

#1092

Postad 20 mars 2012 - 09:10

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Och efter detta så ska jag kunna ladda ner senste versionen efter att jag fått min licens då antar jag?

Jag har köpt min begagnad så det är inte mitt namn som står på kvittot, bör jag skriva in tidigare säljares namn, eller kommer fler uppgifter krävas senare?

#1093

Postad 20 mars 2012 - 11:49

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0
Exakt vad de kräver när den är köpt som begagnad är svårt att tolka.

Vad de vill ha är ett inköpskvitto för att konfirmera att din maskin är såld utanför Frankrike, eftersom de tar betalt för programvaran om du bor i Frankrike.

Du ska kunna ladda ner och installera senaste versionen oavsett om det är registrerat eller ej för funktionen att exportera till iTunes ska fungera ändå. Det är enbart funktionen att exportera till Dune som är licensierad.

När du har skickat in ett giltigt kvitto så kommer det inom några dagar tillbaka en konfirmation som låser upp programvaran.

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#1094

Postad 20 mars 2012 - 13:26

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Men vad gör jag då för fel Marcus?

Jag kan inte franska och fattar inte vad jag ska välja, även om jag tycker att jag provat det mesta.

Får upp en ruta med en massa rappakalja på franska, i mitten en vit ruta där det står "Zappiti" som man kan markera.
Under står det "quitter" och "ignore" (eller nåt liknande) och nåt till som jag ej kommer ihåg längst till höger.

#1095

Postad 20 mars 2012 - 13:50

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

Men vad gör jag då för fel Marcus?

Jag kan inte franska och fattar inte vad jag ska välja, även om jag tycker att jag provat det mesta.

Får upp en ruta med en massa rappakalja på franska, i mitten en vit ruta där det står "Zappiti" som man kan markera.
Under står det "quitter" och "ignore" (eller nåt liknande) och nåt till som jag ej kommer ihåg längst till höger.

Jadu, Martin, finns det något som du inte haft strul med ännu...he he. ;)

Provade precis att göra en nyinstallation på en dator som jag aldrig har kört Zappiti på, utan problem. Laddade hem senaste versionen. Körde filen och då blir man ombedd att installera MS Framework 4.0, vilket sköts automatiskt. Sen var det bara att köra igång Zappiti. Du är säker på att du kör senaste versionen? De tidigare versionerna är nämligen strypta så om det är en sådan du försöker med så går det inte. Om du redan har Zapitti installerat så ska du bli ombedd att uppgradera när det startas upp, då behöver du inte hämta filen manuellt.

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Redigerat av Marcus_TheRock, 20 mars 2012 - 13:51.


#1096

Postad 20 mars 2012 - 14:11

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Alltså, det jag jag försöker göra är just att uppdatera till senaste version, har provat att både trycka på rutan som kommer upp om uppdatering, samt försökt från deras hemsida, samma resultat.

Ett tag trodde jag att jag körde den senaste versionen, men iom. att rutan som tipsar om senaste versionen fortfarande kommer upp så antar jag att så inte är fallet.

Kan som sagt inte franska...

Men visst, jag har problem med att exportera också, iaf. till Dunen direkt. Allt funkar bra och man hittar Dune-disken, kan lagra på den osv. utan problem, men när jag exporterar så tuggar den på ett bra tag som om allt funkar som det ska, sen kommer det upp ett felmeddelande, efter det så går Dune-disken inte att hitta i utforskaren. Då får man hålla på och mixtra med sladdar och on/off knappar tills den hittas igen.
Nu exporterar jag till min dator istället och bara flyttar över filerna till Dune-disken när jag är klar, men sen när jag fått tummen ur att köpa nasen så exporterar man väl filen till den istället?

Jag har inte fixat nätverket ännu, så jag kör än så länge dunen rakt mot datorn via usb och fyller upp den inbyggda 1TB hårddisken.

Redigerat av Dr. Death, 20 mars 2012 - 14:23.


#1097

Postad 20 mars 2012 - 15:16

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

Alltså, det jag jag försöker göra är just att uppdatera till senaste version, har provat att både trycka på rutan som kommer upp om uppdatering, samt försökt från deras hemsida, samma resultat.

Jag provade precis på en annan dator här i butiken som jag inte hade uppdaterat. Gick rakt igenom utan problem så det är nog något med din dator, vad det verkar. Har också uppdaterat två maskiner hemma sedan tidigare utan problem.

Ett tag trodde jag att jag körde den senaste versionen, men iom. att rutan som tipsar om senaste versionen fortfarande kommer upp så antar jag att så inte är fallet.

Så är det nog. Det står nere i högra hörnet i Zapitti vilken version du använder.

Kan som sagt inte franska...

Inte jag heller...

...men sen när jag fått tummen ur att köpa nasen så exporterar man väl filen till den istället?

Inte nödvändigtvis, men jag gör så och det fungerar bra för mig.

Jag har inte fixat nätverket ännu, så jag kör än så länge dunen rakt mot datorn via usb och fyller upp den inbyggda 1TB hårddisken.

Om du fixar det först så slipper du mycket huvudvärk, men du kanske tom börjar tycka att det är kul med konfigurationsstrul :P

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#1098

Postad 20 mars 2012 - 15:51

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Ville ta det i portioner, nu har jag ändå lärt mig en hel del som jag tyckte var avskräckande innan.

Kom på en sak, tror ev att jag haft Zappiti igång när jag försökt göra uppdateringen, vet att vissa program kräver att man stänger
programmet innan, kan det vara det?

Fattar ju som sagt inte vad det står så det kanske är något sånt?

#1099

Postad 20 mars 2012 - 16:05

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

Ville ta det i portioner, nu har jag ändå lärt mig en hel del som jag tyckte var avskräckande innan.

Absolut, man lär sig mycket när man labbar, och så länge tålamodet räcker så är det bra.

Kom på en sak, tror ev att jag haft Zappiti igång när jag försökt göra uppdateringen, vet att vissa program kräver att man stänger
programmet innan, kan det vara det?

Jo, Zappiti ber dig stänga det om det är öppet under installationen. Som sagt, jag kan inte heller franska, men det ber de flesta program en att göra så det gick ju faktiskt att räkna ut. Och du hade ju också räknat ut det, bara inte testat... :blush: Du måste följa din kvinnliga intuition.

MVH
Marcus

#1100

Postad 20 mars 2012 - 16:40

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Kom på det nu på jobbet. <_<

Jaja, bara hem och testa om det var så... :)

Tack för dina svar!


Förresten, frågade tidigare, man kan ju kryssa i om en film är sedd eller osedd. Går det på nåt sätt att söka efter osedda filmer/serier på Dunen, eller är detta nåt som kanske bara går på iPad?

Redigerat av Dr. Death, 20 mars 2012 - 16:42.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.