Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Roxcore EZ-Play HD *

567 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Roxcore EZ-Play HD (Mediaspelare) 1 4,91 (10) Inga priser
2 relaterade trådar

#451

Postad 30 december 2011 - 01:22

spip99
  • spip99
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Tackar, men det är tyvärr exakt vad jag redan har provat!
Det är när jag uppdaterar Boot/Install.img (den stora Install.img) som jag får upp en svart-vit skärm med texten:

Firmware updating...

Please do not power off!

X


Sedan händer inget mer efter en stund. Lät Roxcoren vara påslagen över natten till och med.
Har provat flera gånger sedan dess...


PROBLEMET LÖST!

Hade provat mängder av gånger med två olika lite äldre USB-minnen. När jag provade med mitt senaste förvärv av USB-minne så fungerade det direkt!
Alla tre USB-minnen var formaterade i FAT-32.

#452

Postad 30 december 2011 - 11:00

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0
Kul att det löste sig! :D

#453

Postad 30 december 2011 - 23:29

bobbon_
  • bobbon_
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej!

Är ny här och också ny användare av en EZ-Play HD (fick den i julklapp efter kjells 1/2-priset kampanj :wub: )

Jag har problem med att jag inte får ljudet genom HDMI i tv:n. I tv:n (en LG plasma) kan jag ställa in Dolby Digital eller PCM. Jag har provat bådadera, samt med RAW, DUAL CH, MULTI CH i min EZ-Play men får inte ljud i TV:n.

Vad har jag missat?

#454

Postad 31 december 2011 - 13:10

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0
Har du möjlighet att testa en annan hdmikabel så gör det. Jag kör med en 50" LG plasma, äldsta sonen likaså (en annan modell), ingen av oss har några problem med ljudet.
Kolla så att volymen är uppskruvad på spelaren samt att den inte är mutad.

Redigerat av Unregistered17177ab2, 31 december 2011 - 13:12.


#455

Postad 31 december 2011 - 15:31

Unregistered1f0fb971
  • Unregistered1f0fb971
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Är helt ny här och nybliven ägare till en Roxcore EZ-Play HD. Har fått den att fungera med USB men får inte in nätverket. Kopplar jag in den direkt i ett uttag så får jag ip, men kommer ändå inte åt utdelade mappar (kan det vara brandväggen som gör det??). Försöker jag med WLAN så får jag ingen IP. Har testat AP med DHCP och lagt in samma nyckel som jag använt på övriga PC och telefoner. Men icke sa nicke - Får ingen IP. Är det fel på USBDongeln? Den hittar ju de trådlösa näten runt omkring. Men den hittas ju inte via WSP heller.
Har flera datorer och androidtelefoner uppkopplade på nätverket och där har det inte varit några problem, fast denna lilla apparat knäcker mig :(
Har en DIR-615 som router. Men den är inte inställd som som Acesspoint (för då slutar allt att fungera, har testat det också :D )

Snälla!!Tips någon på vad jag gjort för fel? Eller är det fel på hårdvaran? Har uppdaterat till senaste Firmware 3.08sv som ligger ute på Kjell & CO...

Redigerat av Unregistered1f0fb971, 08 januari 2012 - 21:56.


#456

Postad 02 januari 2012 - 18:48

bobbon_
  • bobbon_
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Har du möjlighet att testa en annan hdmikabel så gör det. Jag kör med en 50" LG plasma, äldsta sonen likaså (en annan modell), ingen av oss har några problem med ljudet.
Kolla så att volymen är uppskruvad på spelaren samt att den inte är mutad.


Jag har fixat en annan hdmi-kabel nu jag ska prova. Tack för tipset! =) Den jag ska prova har fungerat med en xbox och lyckats skicka ljud, iof till en annan plasma men LG den med. Storebror till min =) Fungerar inte den så måste det vara något vajsing på roxcoren. Kör firmware 3.08 från Kjell & Co's sida.

#457

Postad 05 januari 2012 - 12:10

bss
  • bss
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Kan inte packa upp den nya firmware 3,08

#458

Postad 05 januari 2012 - 12:57

Unregistereddef6933b
  • Unregistereddef6933b
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
använd winrar

#459

Postad 06 januari 2012 - 00:47

spip99
  • spip99
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Kan inte packa upp den nya firmware 3,08


Använd "7-zip" som finns att hämta på http://www.7-zip.org/

Det är ett mycket bra gratisprogram.

#460

Postad 07 januari 2012 - 08:54

bobbon_
  • bobbon_
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Jag har fixat en annan hdmi-kabel nu jag ska prova. Tack för tipset! =) Den jag ska prova har fungerat med en xbox och lyckats skicka ljud, iof till en annan plasma men LG den med. Storebror till min =) Fungerar inte den så måste det vara något vajsing på roxcoren. Kör firmware 3.08 från Kjell & Co's sida.


Det funkar fortfarande inte trotts annan HDMI-kabel :( Vad kan det då vara för fel?

#461

Postad 08 januari 2012 - 02:17

Joelboman
  • Joelboman
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Har Clas Ohlsons (Traxdatas) version av denna och har lite funderingar:

Har någon kommit på nån lösning för att den inte ska starta så fort den får ström, exempelvis om man har en strömbrytare för allting?

Går det att ta bort/koppla ur fläkten utan att den blir överhettad? (om man inte har intern hårddisk)

Kan man på nåt sätt lägga in och köra Xbmc via den? (eller åtminstone få omslag à la Xbmc?)

/ J

Redigerat av Joelboman, 08 januari 2012 - 03:24.


#462

Postad 08 januari 2012 - 12:26

Ollson
  • Ollson
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Har Clas Ohlsons (Traxdatas) version av denna och har lite funderingar:

Har någon kommit på nån lösning för att den inte ska starta så fort den får ström, exempelvis om man har en strömbrytare för allting?

Går det att ta bort/koppla ur fläkten utan att den blir överhettad? (om man inte har intern hårddisk)

Kan man på nåt sätt lägga in och köra Xbmc via den? (eller åtminstone få omslag à la Xbmc?)

/ J


Fläkten går aldeles utmärkt att ta bort, den ger enbart kylning åt hårddisken.

#463

Postad 09 januari 2012 - 19:57

closerToZero
  • closerToZero
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Det här var nog den krångligaste uppdateringen jag gjort någonsin. Jag lyckades aldrig få in Cyclones EU5 (boot-imagen) helt, spelaren envisades med att frysa mitt i uppdateringen. efter många om och men och fipplande fram och tillbaka testade jag ett annat usb-minne, varvid jag lyckades komma till "error erasing yaffs2 image", lackade ur och installerade kjells v3.0. vid snabb kontroll såg jag att bootcoden uppdaterats till v21 och testade uppdatera till 3.08 .. det gick. äntligen.

lite nya tjänster och tidigare krånglande filer verkar funka bättre nu, men det blir nog inte fler roxcore-prylar.

#464

Postad 10 januari 2012 - 23:26

spip99
  • spip99
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

PROBLEMET LÖST!

Hade provat mängder av gånger med två olika lite äldre USB-minnen. När jag provade med mitt senaste förvärv av USB-minne så fungerade det direkt!
Alla tre USB-minnen var formaterade i FAT-32.


Kan tillägga att jag skickade ett mail till Kjell & Co, där dom skrev:

"För att få utfört uppdateringen korrekt får vi hänvisa dig till någon av våra butiker.
De kommer sedan att skicka den vidare till vår serviceavdelning för uppdatering."

Kan vara bra att känna till ifall någon inte skulle få in uppdateringen.

#465

Postad 16 januari 2012 - 22:11

Alejandroz
  • Alejandroz
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag passar på att fråga samma fråga som många andra och undrar om någon vet om man kan fixa nått för att få coverart till filmer och musik??

En Anna av mina frågor är om någon kollat om firmwaren från medi8er maskinen fungerar på roxcoren ez play hd

#466

Postad 17 januari 2012 - 22:39

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0
Lägger alltid in omslag i mappen med filfil och text och det visas, kommer dock inte ihåg om det behövdes nån inställning.

#467

Postad 18 januari 2012 - 12:38

Alejandroz
  • Alejandroz
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Av nån konstig anledning krånglar boxen nu speciellt externa hårddisken , problemet är inte de att boxen inte hittat hårddisken utan att när man ska starta en film så laggar den fast och blir svart

#468

Postad 18 januari 2012 - 20:41

Perus
  • Perus
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Alla som har problem med nya kjell firmwaren pga. bootcode testa flasha till sumviosion cyclone mkv1 enclosure EU5 finns med en bootcode update. Fungerade fint för mig.

Står hur man gör i medföljande textdokument
http://www.mediafire...udl2e79opcu7els


Underbart, tackar för denna och nu har min "Gamla" EZ HD ny bootcode+Kjell 3.08 :)

Mvh,
Per

#469

Postad 18 januari 2012 - 20:47

Perus
  • Perus
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Av nån konstig anledning krånglar boxen nu speciellt externa hårddisken , problemet är inte de att boxen inte hittat hårddisken utan att när man ska starta en film så laggar den fast och blir svart


Råkade själv ut för detta för några månader sedan och har efter det slutat med intern HD....Googlade lite tidigare och fann dessvärre att detta verkar hända med RealTek-chipet som sitter i denna spelare (mfl.)...hittar inga källor nu på direkten och Kjell & Co ville inte serva den efter 1års garanti.

Edit: Såg precis att du skrev "externa disken" och den fungerar fortfarande och tycks inte påverkas av att SATA-interfacet i RealTek-chipet lägger av.

/Per

Redigerat av Perus, 18 januari 2012 - 20:48.


#470

Postad 20 januari 2012 - 11:16

Alejandroz
  • Alejandroz
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag har även en intern hd i den och känns som att boxen blir varm så jag funderar på att plocka ut den

#471

Postad 22 januari 2012 - 00:15

BrokenDreams
  • BrokenDreams
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Jag fick också gå "omvägen" via Sumvision Cyclone MKV1 Enclosure EU5 för att få in version 3.08 och fick bootbilden utbytt till Sumvisions vilket var ett nedköp.

Jag har försökt få tillbaka Roxcore-loggan under booten utan framgång och misstänker att jag misslyckats för att bootcoden bara uppgraderas om det behövs. Som en effekt kan jag erbjuda en ompackad Kjell&Co:s firmware som inkluderar bootcode från Sumvision.

Ni får gärna berätta om loggan ändras efter uppgraderingen så vet jag om det är lönt att fortsätta kämpa med loggan eller inte.

http://www.mediafire...000t3l2l47aj8hd

#472

Postad 23 januari 2012 - 09:05

grings
  • grings
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Någon som försökt få EZ Play HD att fungera tillsammans med PS3 Media Server? Jag har försökt ett par dagar men det vill inte fungera fullt ut. Jag kan köra grejor från min hårddisk och med lång väntan fungerar ibland TV4Play. Men det strular något otroligt. Filmkanalerna fungerar inte alls. Jag använder Sharkhunters Build av PMS.

#473

Postad 24 januari 2012 - 13:36

Alejandroz
  • Alejandroz
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag har fått min router att dela ut roxcoren som nas hårddisk ( dock måste roxcoren vara påslagen)

Jo angående mitt problem med att boxen hakade upp sig löstes problemet när jag tog bort hårddisken som jag stoppat in i den ( min enda slutats är att den troligtvis blir överhettad )

Redigerat av Alejandroz, 25 januari 2012 - 01:12.


#474

Postad 25 januari 2012 - 01:14

Alejandroz
  • Alejandroz
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Någon som försökt få EZ Play HD att fungera tillsammans med PS3 Media Server? Jag har försökt ett par dagar men det vill inte fungera fullt ut. Jag kan köra grejor från min hårddisk och med lång väntan fungerar ibland TV4Play. Men det strular något otroligt. Filmkanalerna fungerar inte alls. Jag använder Sharkhunters Build av PMS.



Jag undrar vad exakt du försöker göra med just ps3 media server ?? Är tversity ett annat alternativ som kan lösa dina problem?

#475

Postad 25 januari 2012 - 22:06

Unregistereded67a455
  • Unregistereded67a455
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej, har problem med att få min EZ-play HD att hitta de delade mapparna på min dator. Har följt guiden som finns här på minhembio.com men ingen skillnad.
Problemet är att jag får upp den här "login/pass" men oavsett vilket konto (har gjort nytt enkom för roxcore) jag testar så får jag felmeddelande.

Några idéer? Ska lämna in spelaren på lokala kjell så att de skickar iväg den för att fixa bootcoden, är detta kanske något som fixar sig med senaste firmware (3.08)?

#476

Postad 26 januari 2012 - 07:18

BrokenDreams
  • BrokenDreams
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Hej, har problem med att få min EZ-play HD att hitta de delade mapparna på min dator. Har följt guiden som finns här på minhembio.com men ingen skillnad.
Problemet är att jag får upp den här "login/pass" men oavsett vilket konto (har gjort nytt enkom för roxcore) jag testar så får jag felmeddelande.

Kan du logga in från en annan dator och fungerar det då? Jag ska leta rätt på guiden och titta lite på den.

Några idéer? Ska lämna in spelaren på lokala kjell så att de skickar iväg den för att fixa bootcoden, är detta kanske något som fixar sig med senaste firmware (3.08)?

Nej, Kjell&Cos firmware saknar bootcodeuppdatering. Du kan prova med den modifierade firmwaren jag länkade till för ett par poster sedan för den "ska" fungera. Om du får problem med att installationen hänger sig (vilket jag fick) kan du prova med ett annat USB-minne.
http://www.mediafire...000t3l2l47aj8hd

#477

Postad 26 januari 2012 - 09:36

Unregistereded67a455
  • Unregistereded67a455
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Kan du logga in från en annan dator och fungerar det då? Jag ska leta rätt på guiden och titta lite på den.


Nej, Kjell&Cos firmware saknar bootcodeuppdatering. Du kan prova med den modifierade firmwaren jag länkade till för ett par poster sedan för den "ska" fungera. Om du får problem med att installationen hänger sig (vilket jag fick) kan du prova med ett annat USB-minne.
http://www.mediafire...000t3l2l47aj8hd


Kan logga in utan problem från andra datorer i nätverket och har då behörigheterna jag ska.

Uttryckte mig kanske lite slarvigt i den andra delen. Det jag menade var att de skickar iväg den för att flasha om bootcoden på sitt supportcenter, vilket ju möjliggör att jag kan installera senaste fw.
Så min fråga var väl egentligen om någon blivit av med nätverksbekymmer efter att installerat fw 3.08

#478

Postad 27 januari 2012 - 16:06

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0
Kör du Win7 kanske den här hjälper : https://www.minhembi...howtopic=256123

#479

Postad 27 januari 2012 - 17:04

Unregistereded67a455
  • Unregistereded67a455
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Kör du Win7 kanske den här hjälper : https://www.minhembi...howtopic=256123


Det är den jag testat för att dela ut mapparna, skrev att jag testat guiden här i min förra post. skulle kanske skrivit ut vilken jag menade...
Tack iaf

#480

Postad 27 januari 2012 - 20:58

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0
Ok.
Har för mej att jag läst nånstans att en del fått problem efter uppdatering av Messenger, kanske kan vara nåt sånt.

#481

Postad 04 februari 2012 - 12:02

grings
  • grings
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Jag undrar vad exakt du försöker göra med just ps3 media server ?? Är tversity ett annat alternativ som kan lösa dina problem?

Mest är jag ute efter att kunna köra Play-kanaler (TV4 och SVTplay). Vet inte vad tversity är, men ger mig ut och letar rätt på det och kollar om det är något.

#482

Postad 11 februari 2012 - 20:57

Alejandroz
  • Alejandroz
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Mest är jag ute efter att kunna köra Play-kanaler (TV4 och SVTplay). Vet inte vad tversity är, men ger mig ut och letar rätt på det och kollar om det är något.

. Hur löste det sig för dig?

#483

Postad 12 februari 2012 - 10:24

grings
  • grings
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

. Hur löste det sig för dig?


Jag testar tversity men får inte tv4play att funka. När jag försöker gå in där via spelaren dör den! Får starta om. Men jag får mecka vidare med Tversity - inte säker på att jag lagt upp det rätt. Men det mesta verkar vara automatiskt så det borde ju funka.

#484

Postad 15 februari 2012 - 11:51

acncarlsson
  • acncarlsson
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Någon som har fått Play-kanalerna(SVT eller TV4) att fungerar genom boxen?

#485

Postad 27 februari 2012 - 16:50

ddaniel2
  • ddaniel2
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Om det är någon som går i tankarna att skaffa sej en ez play hd så avråder jag det STARKT om man har tänkt sej att använda Win 7 på någon dator som man vill ha kontakt med via nätverket.. Jag köpte mej en sådan för några veckor sedan och det går inte att logga in på datorn för att streema film, musik eller någonting annat och på Kjell och kompany så kan dom inte hjälpa till för dom vet inte hur man ska göra för att ställa in Win 7 så det fungerar. Alltså ingen hjälp från dom som har den som sitt eget märke..
Köp alltså INTE den om man inte har tänkt sej att använda den till annat än att läsa från usb!!!

#486

Postad 27 februari 2012 - 17:17

ddaniel2
  • ddaniel2
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Om det är någon som går i tankarna att skaffa sej en ez play hd så avråder jag det STARKT om man har tänkt sej att använda Win 7 på någon dator som man vill ha kontakt med via nätverket.. Jag köpte mej en sådan för några veckor sedan och det går inte att logga in på datorn för att streema film, musik eller någonting annat och på Kjell och kompany så kan dom inte hjälpa till för dom vet inte hur man ska göra för att ställa in Win 7 så det fungerar. Alltså ingen hjälp från dom som har den som sitt eget märke..
Köp alltså INTE den om man inte har tänkt sej att använda den till annat än att läsa från usb!!!

Redigerat av ddaniel2, 27 februari 2012 - 17:22.


#487

Postad 27 februari 2012 - 18:12

ddaniel2
  • ddaniel2
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Skaffade min Roxcore spelare för ett bra tag sen, måste erkänna att den känns väldigt budget i både utssende o i GUI:et.. men för 1500 pix kan man inte få en bättre media spelare.

Ska ge er en liten guide här hur ja löste så spelaren funkar som jag vill.

Jag kör Win7 Ultimate på en laptop.

Första ni bör göra när ni packat upp er roxcore är att uppgradera firmwaret till Mvix.
Så jag börjar med en guide för att fixa till det :)

1. Ladda hem Mvix Ultio 1.3 Firmware
http://www.mvixusa.c...wnloaditemid=57

2. Fixa en USB-Sticka o formatera den som FAT32

3. Packa sedan upp zipfilen MvixUSA_Ultio_Firmware_V1.3.zip till Stickan
NI ska INTE ta med mappen utan när ni öppnar stickan ska ni se dessa två file.r

logo_pal.bmp
install.img

4. Starta er Roxcore spelare tryck dit eran USB-Sticka i valfri USB-port gå sedan till.
Setup
--System
----System Update
o välj Update.

Klart.

Nu har ni öppnat en helt ny dörr för vad eran spelare klarar av.
Nu kommer en guide med lite smått o gott :D

Fixa Bittorent samt Samba Client
För att detta ska funka MÅSTE ni ha en HDD i spelaren som är formaterad via spelaren EFTER uppdateringen
För att formatera disken går ni till
Setup
--System
----HDD Format

Har ni redan gjort steg 1 samt 2 enligt nedan och har stickan i USB-Porten kommer ni bli frågade om ni vill installera filerna.

Råkar ni missa den chansen så får ni köra vidare engligt nedan :)

1. Ladda ner Mvix Ultio Samba and Bit Torrent Modules 1.1
http://www.mvixusa.c...wnloaditemid=58

2.Packa upp Mvix Ultio Widgets Pack_v1.1.zip på USB-Stickan OBS glöm inte ta bort dom två filer så redan ligger där.
Nu ska ni alltså ha dessa 4 filer på stickan
btpd_0.0.1_mipsel.ipk
font-intl_0.0.1_mipsel.ipk
samba_3.0.23c_mipsel.ipk
unicgi_0.0.1_mipsel.ipk

3. Starta er Roxcore spelare tryck dit eran USB-Sticka i valfri USB-port gå sedan till.
Setup
--BT/Samba Info

Installera
btpd
samba
unicig
font-intl

Efter att ni gjort detta bör ni kunna logga in på eran spelare via http-gränssnitt http://mediapspelarensipnr
Ni hittar eran spelare ip nummer genom att gå till
Setup
--Network

Ni bör även hitta eran spelare på nätverket under namnet ULTIO
För att kunna flytta över filer via nätverket behöver ni göra följande
Setup
--System
----Login Control
Väl off
Nu ska ni kunna radera, flytta, kopiera på eran spelare.


Nu kommer en guide för att ni ska kunna stream ljud från eran pc till medisapelaren ex om ni vill spela upp musiken från spotify på eran Spelare ;)

För att göra det finns det tydligen en shitloads of saker man kan göra.. men det ja fann snabbas o enklas o göra är det ja väljer o skriva om såklart ;)

För att kunna stream till spelaren behöver ni en UPnP server installerad på eran dator. Den bästa för just detta ändamålet är Jamcast enligt mitt tycke.. för man behöver inga andra program som man behöver i många av dom andra lösningarna.

Iaf här kommer guiden

1.Ladda hem Jamcast
http://www.sdstechno...fDownloads.aspx (ni behöver fixa ett gratis medlemskap)

2. Installera Jamcast

3. Ändra eran inspelningsenhet från tex mic till what you here/stereo mix.. detta är lite pilligt beronde på OS och ljudkort.. Men jag ska ta det kortfattat hur man gör i Vista/Win7

Se till först o främst att ni har dom senaste drivarna till erat ljudkort från tillvärkaren och INTE windows egna.
Leta reda på eran Ljudikon istartfältet högerklicka på denna o välj Recordning Devices
Nu får ni upp en ny dialogruta, vissa ser både Microphone samt Stereo Mix.
Ni som inte ser Stereo Mix högerklicka i rutan o bocka för "show disabled devices" nu borde det ploppa upp en Stereo Mix. Om inte får ni googla runt lite i sök om hjälp..

Nu väljer ni Stereo Mix som Default Device genom att högerklicka på den o välj "Set as default device"

4.Öppna upp Jamcast, borde kommit dit en ny ikon brevid klockan som ni inte känner igen sen tidigare.
Höger klicka o väl Server Manager.

Se till att eran roxcore spelare är igång och att den har fått ett ip nummer och att ni hittar den på nätverket.

Tbax till Jamcast, klicka på fliken Devices Där borde ni hitta en "device" som kallas Default UPnP Device.. om inte
gå till eran roxcore spelare o gå till
UPnP

Klicka sedan på Find i Jamcast.
Nu borde den dyka upp, högerklicka på den o se till at DRM Permitted är ibockad.
Välj sedan Properties

Leta reda på ForceMP3CaptureStream o sätt true på denna
välj även true på ImpersonateWMC

Under fliken Netowork kan ni döpa om vad ni vill att Mediaspelaren ska hitta Jamcast under för namn.
Under fliken Share kan ni lägga till mappar dock ENDAST musik.. som ni vill dela ut till spelaren.

Nu om ni går tillbaka till eran roxcore borde ni under UPnP hitta en folder med namnet ni skrev in under fliken network på jamcast. Plus att det står Windows Media Connect.
Gå in där
/My Music/
../Playlists/
..../Virtual Soundcard/
o sen Virtual Soundcard igen

Nu bör det om allt står rätt till bli så att tiden till höger börjar rulla på.
Nu kan ni testa o dra igång t ex sportify på eran dator.
OCH TADA Spotify via eran spelare ;)

Det kan dock förekomma lite delay men jag har inte varit med om längre än 7 sec delay o det är efter x antal timmars spelande.

Hoppas ni har funnit eran spelare lite roligare nu.

Vill ni veta mera elelr har frågor så PMa inte utan lägg till min MSN: [email protected]


Jag uppdaterade min Roxcore ez-play med denna och då dom min mediaspelare... vet inte vad det är för fel... Startknappen lyser på spelaren men det blir ingen bild på min tv!!!
Någon som har nå tipps?

#488

Postad 01 mars 2012 - 17:12

Larry_Carlton
  • Larry_Carlton
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Men vi är många som kör W7 utan problem. Ser du spelaren i windows och/eller tvärtom? Det verkar som om det inte fungerar utan lösenord i Windows. Kan det vara felet?

#489

Postad 01 mars 2012 - 17:16

Larry_Carlton
  • Larry_Carlton
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Jag uppdaterade min Roxcore ez-play med denna och då dom min mediaspelare... vet inte vad det är för fel... Startknappen lyser på spelaren men det blir ingen bild på min tv!!!
Någon som har nå tipps?


Formatering på USB-pinnen? Får inte vara NTFS: Kjell hade en guide tidigare vid död spelare. De har tagt bort den, men det stod så här:


Roxcore EZ-Play HD Recovery

Följ anvisningarna nedan om Firmware-uppgradering misslyckas.

1. Ta ur strömsladden.
2. Anslut USB-minnet, endast innehållande firmware (filerna "install.img och "logo_pal.bmp").
3. Tryck in och håll inne Av/på knappen (Släpp inte knappen)
4. Anslut strömsladden
5. Håll knappen intryckt tills Roxcore-loggan syns, släpp då knappen.
6. Firmware laddas nu in.

Kanske värt att prova.

#490

Postad 04 mars 2012 - 17:51

ddaniel2
  • ddaniel2
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Jag provade det men den vill inte läsa in usb minnet. lampan på lysknappen tänds och fläkten på baksidan startar men sen händer det inget mer.. det verkar inte var någon speciellt bra spelare. Först går det inte att få igång nätverket och sen när jag ska uppdatera till en annan programvara som ett sista desperat försök att få skitspelaren att fungera så tvär dör den...

#491

Postad 05 mars 2012 - 12:16

ddaniel2
  • ddaniel2
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Jag hittade på en sida som beskriver hur jag troligtvis kan få igång den men är ju inte så hemma på sånt och fattar inte mycket av vad dom menar.. Finns det någon som kan lite programspråk och sånt som kan hjälpa mej att förstå vad det är dom gör?
http://www.avsforum....69#post17264069
Mvh/Daniel

#492

Postad 06 mars 2012 - 13:51

Unregistereddef6933b
  • Unregistereddef6933b
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Jag hittade på en sida som beskriver hur jag troligtvis kan få igång den men är ju inte så hemma på sånt och fattar inte mycket av vad dom menar.. Finns det någon som kan lite programspråk och sånt som kan hjälpa mej att förstå vad det är dom gör?
http://www.avsforum....69#post17264069
Mvh/Daniel

testa med ett nytt usb minne som är fat 32 formaterat själv tycker jag roxcore funkar hur bra som helst
mvh kocken68

#493

Postad 09 mars 2012 - 19:33

ErnstGunnar
  • ErnstGunnar
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej!

Är helt ny här och jag skapade detta konto just för den här tråden..

Jag har då en ez-play stream (inte hd alltså, lär inte vara stor skillnad ändå)
Iallafall till mitt problem, jag köpte då denna svarta lilla låda för 2 dagar sedan.

Kopplade in den med detsamma och uppgraderade den till 3.0.8, det första jag gjorde var att gå in på youtube och kolla på ett klipp (kom in på nätverket utan problem) det som slog mig med en gång var att ljudet låg ungefär en halv sekund efter.. Detta störde mig fruktansvärt mycket men jag fick för mig att det var av den enkla anledningen till att klippet var streamat och att det var lagg eller liknande.

Så jag kopplar då in min externa hårddisk och tänkte kolla på en film, ÄVEN där så ligger ljudet efter med ungefär en halv sekund. Efter att ha kollat igenom varenda liten meny på spelaren och även bytt hdmi-kabel så går jag ner till kjell med lådan och säger som det är.
Han blir förvånad och säger att dom aldrig någonsin har stött på ett liknande problem. Men kassören ger mig gladeligen en ny liten låda som jag så glatt spatserar hem med i hopp om att äntligen kunna avnjuta bra film med ett synkat ljud.

Packar upp den kopplar in och uppgraderar precis som förut. Trycker på play... och det ÄR samma problem!
Jag vet verkligen inte vad jag ska göra, har även kollat igenom tv:ns inställningar men inget funkar.
Har en helt ny 47" sony led tv om det ska göra någon skillnad.

Lång historia kort: Mitt ljud ligger en halv sekund efter, va fan ska jag göra?

Tacksam för svar!
Ernst Gunnar

#494

Postad 09 mars 2012 - 23:37

Larry_Carlton
  • Larry_Carlton
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Jag hittade på en sida som beskriver hur jag troligtvis kan få igång den men är ju inte så hemma på sånt och fattar inte mycket av vad dom menar.. Finns det någon som kan lite programspråk och sånt som kan hjälpa mej att förstå vad det är dom gör?
http://www.avsforum....69#post17264069
Mvh/Daniel


Och det kan inte vara så att du har "fel" utgång ansluten? Har du testat med SCART? (för att få igång det, alltså?)

#495

Postad 11 mars 2012 - 08:43

ddaniel2
  • ddaniel2
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Jag kör med hdmi.. Fungerade bra innan uppdateringen men har även provat med av utgången från mediaspelaren men tv säger ingen signal... Ps: finns ingen scart ut på mediaspelaren..

#496

Postad 11 mars 2012 - 12:17

Larry_Carlton
  • Larry_Carlton
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Jag kör med hdmi.. Fungerade bra innan uppdateringen men har även provat med av utgången från mediaspelaren men tv säger ingen signal... Ps: finns ingen scart ut på mediaspelaren..


Tur att du förstod vad jag menade, trots att jag skrev fel. Min tanke var ju att inställningarna kunde ändrats när du flashade om, ifall nu det hade blivit rätt. Jag tror Kjell tar emot dem för uppgradering av firmware.

#497

Postad 16 mars 2012 - 21:26

ddaniel2
  • ddaniel2
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Skiten fungerar ju inte med win i alla fall och jag tänker inte byta tillbaka till xp. Blir nog att köpa mej en popcorn eller nått som fungerar som dom ska..
Mvh/Daniel

#498

Postad 16 mars 2012 - 22:18

Larry_Carlton
  • Larry_Carlton
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Skiten fungerar ju inte med win i alla fall och jag tänker inte byta tillbaka till xp. Blir nog att köpa mej en popcorn eller nått som fungerar som dom ska..
Mvh/Daniel

Fast det gör den ju. Jag har använt min med Windows7, sedan det systemet kom. Jag använde Vista före det. Det kan mycket väl vara fel just på din apparat.

#499

Postad 16 mars 2012 - 23:52

Unregistereddef6933b
  • Unregistereddef6933b
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 1

Fast det gör den ju. Jag har använt min med Windows7, sedan det systemet kom. Jag använde Vista före det. Det kan mycket väl vara fel just på din apparat.

håller helt med larry min funkar tan problem med både xp vista win 7 server 2008 ja tror att de kan va fel på din roxcore eller så gör du nått annat fel
mvh kocken68

#500

Postad 17 mars 2012 - 01:03

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Inget problem med WIndows här heller. Fast jag kör iof med WHS v1.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.