Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

E3 2013

1094 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#1051

Postad 16 juni 2013 - 10:27

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

  • 905 inlägg
  • 0

Men ok, exakt VAD är det som är skit med XONE? Tycker mig ha en hyfsat klar bild på hur saker kommer funka som kommer beröra mig personligen när det gäller funktionerna.


Tyvärr hela känslan kring den just nu, saker och ring är oklara. Det här med att låna spel med varann från ens friendlist, inte för att det egentligen kommer vara något problem för mig, men förstår om folk undrar. Kinect!! Kommer man kunna stänga av skiten helt? Det står att den måste vara inkopplad, men man kan pausa den.. varför måste den då vara inkopplad? :unsure:

Sen kan det ju vara så att den fått lite väl mycket oförtjänt kritik, men Microsofts snubbar som uttalat sig gör knappast situationen bättre, snarare tvärtom..

Redigerat av Mikael_80, 16 juni 2013 - 10:27.


#1052

Postad 16 juni 2013 - 10:47

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Men ok, exakt VAD är det som är skit med XONE? Tycker mig ha en hyfsat klar bild på hur saker kommer funka som kommer beröra mig personligen när det gäller funktionerna.

Jag kan skriva som jag ser det.
Nu finns det en klar bild över hur saker kommer att fungera. Vi är alla med på det. Det är bra, det tycker nog alla. Skitbra att vi vet hur det fungerar nu. Typ. Det mesta börjar bli klart iaf.

Det som folk anser är skit är just att du numera inte köper ett spel utan en licens att själv använda spelet. Du köper en rättighet att utnyttja materialet, och problemet med det är att spelet inte kan säljas vidare hur som helst. Andrahandsmarknaden som ändå är rätt stor mellan privatpersoner dör ut direkt. Det anser folk är skit.

Att enheten behöver internetuppkoppling varje dygn vet vi. Folk som bor i ett av dom ej exklusiva 21 länderna samt folk som inte har tillgång till internet som många har i sverige tycker att det här är skit. Är man vara hemma så är det nog absolut inget problem för dom flesta då ex... ja, 100% av oss som läser den här tråden kör med en bra uppkoppling hemma. Troligtvis har majoriteten en trådlös uppkoppling och då är det ett väldigt stort ickeproblem. Problemet träder bara ikraft om du ska åka iväg någonstans. Så öär det vara för typ 95% av alla potentiella köare i sverige, så egentligen ett ickeproblem här.

Kinect. Det går inte att kontrollera när denmär på. Du kan stänga av funktionerna, men eftersom du inte kan koppla ur denmså kan ms alltid sätta på kameran. Det är tom stor risk att ms fgör det eftersom usas regering har full tillgång till allt ms har tillgång till. Detär en övervakningskamera som du måste ha inkopplad. Detta är rent skit och att bli övervakad är en sanning. Även om man klär kinect med en strumpa så är det en funktion som kommer missbrukas.

Finns bra saker också, det kan ingen säga emot. I angry joe-intervjun så kommer det fram att alla ens spel kan spelas av en kompis från ett delat bibliotek när som helst som jag förstod det, så länge man själv inte spelar spelet.

Sen så är det bara överväga själv. Det som stör mig är att det finns dom som bestämt sig för att vara på ett läger och därmed sväljer allt företaget väljer att göra, oavsett hur löjliga krav det än är. En enad relativt oberoende press säger samma sak som mig. Sony fick stående ovationer när dom sa att deras konsol kommer fungera som alla andra konsoler gjort tidigare. Det är riktigt illa. Det ska inte ens behöva tas upp imo. Ms har löjliga krav och en enad press stämmer in i det. Med ett halvår kvar så kommer förhoppningsvis folk att inse att dom bör vänta med xbone. Säljer den vrdelöst, och jag hoppas att den gör det, så måste ms ändra på detta.

Kan någon här inne säga att konsolen hade fått sämre features om den:
1. Inte skulle kräva internetuppkoppling
2. Inte hade total kontroll över andrahandsmarknaden
3. Inte krävde att kameran skulle vara ikopplad?

Nej, ingen ka göra det. Alltså är desaa feats dåliga och borde inte finnas med.

#1053

Postad 16 juni 2013 - 10:55

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Jag kan skriva som jag ser det.
Nu finns det en klar bild över hur saker kommer att fungera. Vi är alla med på det. Det är bra, det tycker nog alla. Skitbra att vi vet hur det fungerar nu. Typ. Det mesta börjar bli klart iaf.

Det som folk anser är skit är just att du numera inte köper ett spel utan en licens att själv använda spelet. Du köper en rättighet att utnyttja materialet, och problemet med det är att spelet inte kan säljas vidare hur som helst. Andrahandsmarknaden som ändå är rätt stor mellan privatpersoner dör ut direkt. Det anser folk är skit.

Att enheten behöver internetuppkoppling varje dygn vet vi. Folk som bor i ett av dom ej exklusiva 21 länderna samt folk som inte har tillgång till internet som många har i sverige tycker att det här är skit. Är man vara hemma så är det nog absolut inget problem för dom flesta då ex... ja, 100% av oss som läser den här tråden kör med en bra uppkoppling hemma. Troligtvis har majoriteten en trådlös uppkoppling och då är det ett väldigt stort ickeproblem. Problemet träder bara ikraft om du ska åka iväg någonstans. Så öär det vara för typ 95% av alla potentiella köare i sverige, så egentligen ett ickeproblem här.

Kinect. Det går inte att kontrollera när denmär på. Du kan stänga av funktionerna, men eftersom du inte kan koppla ur denmså kan ms alltid sätta på kameran. Det är tom stor risk att ms fgör det eftersom usas regering har full tillgång till allt ms har tillgång till. Detär en övervakningskamera som du måste ha inkopplad. Detta är rent skit och att bli övervakad är en sanning. Även om man klär kinect med en strumpa så är det en funktion som kommer missbrukas.

Finns bra saker också, det kan ingen säga emot. I angry joe-intervjun så kommer det fram att alla ens spel kan spelas av en kompis från ett delat bibliotek när som helst som jag förstod det, så länge man själv inte spelar spelet.

Sen så är det bara överväga själv. Det som stör mig är att det finns dom som bestämt sig för att vara på ett läger och därmed sväljer allt företaget väljer att göra, oavsett hur löjliga krav det än är. En enad relativt oberoende press säger samma sak som mig. Sony fick stående ovationer när dom sa att deras konsol kommer fungera som alla andra konsoler gjort tidigare. Det är riktigt illa. Det ska inte ens behöva tas upp imo. Ms har löjliga krav och en enad press stämmer in i det. Med ett halvår kvar så kommer förhoppningsvis folk att inse att dom bör vänta med xbone. Säljer den vrdelöst, och jag hoppas att den gör det, så måste ms ändra på detta.

Kan någon här inne säga att konsolen hade fått sämre features om den:
1. Inte skulle kräva internetuppkoppling
2. Inte hade total kontroll över andrahandsmarknaden
3. Inte krävde att kameran skulle vara ikopplad?

Nej, ingen ka göra det. Alltså är desaa feats dåliga och borde inte finnas med.


går väl inte heller att byta hd
och den är bra mycket klenare en ps4

#1054

Postad 16 juni 2013 - 11:03

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

går väl inte heller att byta hd
och den är bra mycket klenare en ps4

Hårddisk känner jag inte till något om.
Klenare på pappret, det är den. Sen tar dom tre olika osen upp 3gb hos xbone vs 1gb på ps4an.

DOck så vet vi inte riktigt hur detta kommer representeras då ms har the cloud som kanske är något fräsigt. Fungerar det som ms har tänkt så behöver konsolernas prestanda nödvändigtvis inte skilja så mycket som dom gör hårdvarumässigt. 8gb ddr5 är makalöst bra, bf3 på max allt behöver väl bara mellan 1 och 2 gb ddr5 plus ett bra ram, så sonys konsol är på pappret väldigt stark. Men vi får vänta och se. Vi vet ju vilken av dagens enheter som hanterar spel bäst (360)

#1055

Postad 16 juni 2013 - 11:08

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

Inte skulle kräva internetuppkoppling

Utan detta så hade inte family sharing och installera spelen till disk funkat ngt som jag ser som kanongrymma features.
Du kan koppla in externa diskar så utöka disk är alltså enklare än på ps4.

#1056

Postad 16 juni 2013 - 11:09

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

Jag kan skriva som jag ser det.
Nu finns det en klar bild över hur saker kommer att fungera. Vi är alla med på det. Det är bra, det tycker nog alla. Skitbra att vi vet hur det fungerar nu. Typ. Det mesta börjar bli klart iaf.

Det som folk anser är skit är just att du numera inte köper ett spel utan en licens att själv använda spelet. Du köper en rättighet att utnyttja materialet, och problemet med det är att spelet inte kan säljas vidare hur som helst. Andrahandsmarknaden som ändå är rätt stor mellan privatpersoner dör ut direkt. Det anser folk är skit.

Att enheten behöver internetuppkoppling varje dygn vet vi. Folk som bor i ett av dom ej exklusiva 21 länderna samt folk som inte har tillgång till internet som många har i sverige tycker att det här är skit. Är man vara hemma så är det nog absolut inget problem för dom flesta då ex... ja, 100% av oss som läser den här tråden kör med en bra uppkoppling hemma. Troligtvis har majoriteten en trådlös uppkoppling och då är det ett väldigt stort ickeproblem. Problemet träder bara ikraft om du ska åka iväg någonstans. Så öär det vara för typ 95% av alla potentiella köare i sverige, så egentligen ett ickeproblem här.

Kinect. Det går inte att kontrollera när denmär på. Du kan stänga av funktionerna, men eftersom du inte kan koppla ur denmså kan ms alltid sätta på kameran. Det är tom stor risk att ms fgör det eftersom usas regering har full tillgång till allt ms har tillgång till. Detär en övervakningskamera som du måste ha inkopplad. Detta är rent skit och att bli övervakad är en sanning. Även om man klär kinect med en strumpa så är det en funktion som kommer missbrukas.

Finns bra saker också, det kan ingen säga emot. I angry joe-intervjun så kommer det fram att alla ens spel kan spelas av en kompis från ett delat bibliotek när som helst som jag förstod det, så länge man själv inte spelar spelet.

Sen så är det bara överväga själv. Det som stör mig är att det finns dom som bestämt sig för att vara på ett läger och därmed sväljer allt företaget väljer att göra, oavsett hur löjliga krav det än är. En enad relativt oberoende press säger samma sak som mig. Sony fick stående ovationer när dom sa att deras konsol kommer fungera som alla andra konsoler gjort tidigare. Det är riktigt illa. Det ska inte ens behöva tas upp imo. Ms har löjliga krav och en enad press stämmer in i det. Med ett halvår kvar så kommer förhoppningsvis folk att inse att dom bör vänta med xbone. Säljer den vrdelöst, och jag hoppas att den gör det, så måste ms ändra på detta.

Kan någon här inne säga att konsolen hade fått sämre features om den:
1. Inte skulle kräva internetuppkoppling
2. Inte hade total kontroll över andrahandsmarknaden
3. Inte krävde att kameran skulle vara ikopplad?

Nej, ingen ka göra det. Alltså är desaa feats dåliga och borde inte finnas med.


viktigaste delen med internetchecken är att man ALLTID är beroende av en andra part för om man ska få kunna spela sina spel eller inte och att denna part endast ser till sina affärsintressen.

#1057

Postad 16 juni 2013 - 11:11

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

spel eller inte och att denna part endast ser till sina affärsintressen.


Och i dom affärsintressena så finns kunderna tror du inte?

#1058

Postad 16 juni 2013 - 11:16

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 634 inlägg
  • 0

Kan någon här inne säga att konsolen hade fått sämre features om den:
1. Inte skulle kräva internetuppkoppling
2. Inte hade total kontroll över andrahandsmarknaden



Det är klart att det inte är positivt MEN personligen hade någon frågat mig om vad säger du om att inte behöva ha skivan i när du spelar samt att kunna byta spel hur du vill utan att fippla med skivor samt att kunna spela dina 10 polares spel, dock kanske inte samtidigt utan att behöva fråga om att låna skivan utan det är bara tanka ner spelet på nätet. För att detta skall fungera så kommer vi att kräva att några bytes med data skickas mot nätet en gång om dagen samt att andrahandsmarknaden kommer att begränsas så hade jag tagit den dealen. Jag förstår dock att alla inte gillar det men tycker att det är lite roligt med innovativt tänkande faktiskt.

#1059

Postad 16 juni 2013 - 11:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag är med på ditt tänkande. Jag är lite lite emot installation då det dödade min gamla ps3 :) men visst gamelibrary ät en mycket intressant ide, som garanterat kommer utnyttjas av kompisgäng. Att ms inte tryckt på det förrän nu förstår jag inte. Det dom skulle ha gjort var att presentera denna feat och förklara att dom varit tvungna att implementera drm pga det. Så mycket bättre det hade blivit då. Ms och pr...

Därmed så är det bara internetet som är ett problem. Ett stort problem om man inte lever i väl uppkopplade länder tyvärr. Men som jag också skrev, hemma kommer majoriteten av svenska ev kppare inte ha minsta problem med det.
Ja. Kameran också :)

Redigerat av Zartok, 16 juni 2013 - 11:23.


#1060

Postad 16 juni 2013 - 11:27

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

Och i dom affärsintressena så finns kunderna tror du inte?


när det sker så kommer de flesta kunderna ha bytt upp sig och de som bryr sig om att kunna spela sina gamla spel är så få att kostnaden inte är värt det

#1061

Postad 16 juni 2013 - 12:11

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Hårddisk känner jag inte till något om.
Klenare på pappret, det är den. Sen tar dom tre olika osen upp 3gb hos xbone vs 1gb på ps4an.

DOck så vet vi inte riktigt hur detta kommer representeras då ms har the cloud som kanske är något fräsigt. Fungerar det som ms har tänkt så behöver konsolernas prestanda nödvändigtvis inte skilja så mycket som dom gör hårdvarumässigt. 8gb ddr5 är makalöst bra, bf3 på max allt behöver väl bara mellan 1 och 2 gb ddr5 plus ett bra ram, så sonys konsol är på pappret väldigt stark. Men vi får vänta och se. Vi vet ju vilken av dagens enheter som hanterar spel bäst (360)


det skilde en hel del i arkitektur med ps3 (cell) och xbox360 därför såg ofta tredjeparts bättre ut på xbox 360 för cell va svår att programmera till men skulle dom lagt ner lite mer energi och tid så hade det sett annorlunda ut...
men första part tex uncharted 3 och nu last of us ser bättre ut en nånting annat på xbox 360...

men med ps4 och xbone så är dom ganska lika uppbyggda så denna generation kommer den skillnaden bli betydligt större till ps4 fördel ca:50% bättre GPU, och snabbare och mycket mer minne till förfogande till spelen...
sen får man se hur mycket ddr3 och esramet kommer att flaska osv...

sen ryktas det om att microsoft har problem med att få fram kretsar så dom kanske kommer strypa gpu,n med 30% ytterligare...
ser jobbigt ut för microsoft och xbone...

första part kommer nog se galet bra ut från sony när dom lärt sig hantera cpu/gpu,n och gdr5 unified minnet ser fram emot en rolig tid framöver...

men största vinnaren känns endå som PC som kommer få bättre och snabbare portar tack vare x86

Redigerat av Rumpnisse, 16 juni 2013 - 12:17.


#1062

Postad 16 juni 2013 - 12:12

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0
Om ni köper hem en film/ser den via netflix eller whatever men du får bara se den själv, så kan du bli straffad och få betala böter om kinect plockar upp mer folk i rummet:
http://kotaku.com/59...cense-violation

#1063

Postad 16 juni 2013 - 12:15

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

Om ni köper hem en film/ser den via netflix eller whatever men du får bara se den själv, så kan du bli straffad och få betala böter om kinect plockar upp mer folk i rummet:
http://kotaku.com/59...cense-violation


det där är bara spekulationer just nu, många företag gör patent som aldrig används

Sony är också ganska duktiga på den sidan

Postad bild

#1064

Postad 16 juni 2013 - 12:15

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Om ni köper hem en film/ser den via netflix eller whatever men du får bara se den själv, så kan du bli straffad och få betala böter om kinect plockar upp mer folk i rummet:
http://kotaku.com/59...cense-violation

Att inte fler livnär sig på att skriva artiklar om alla patent företag reggar...

Redigerat av Topper Harley 77, 16 juni 2013 - 12:16.


#1065

Postad 16 juni 2013 - 12:25

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

Att inte fler livnär sig på att skriva artiklar om alla patent företag reggar...

Det är MS kinect policy som väcker dessa frågor, ms säger att man kan "pausa" kinect..varför kan man inte då dra ur usb-sladden helt?
Jag har kinect till 360 och använt den 3 ggr själv och sonen som är 5 år en vecka totalt men nu ligger den och samlar damm.

#1066

Postad 16 juni 2013 - 12:39

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

  • 905 inlägg
  • 2

Det är MS kinect policy som väcker dessa frågor, ms säger att man kan "pausa" kinect..varför kan man inte då dra ur usb-sladden helt?
Jag har kinect till 360 och använt den 3 ggr själv och sonen som är 5 år en vecka totalt men nu ligger den och samlar damm.


Precis, det undrar jag också! För som Zartok skrev, om man bara kan pausa den så kan säkerligen MS eller någon annan obehörig sätta på den igen, och då sitter man där och blir övervakad med världens mest avancerade kamera! Fixar dom så jag kan stänga av Kinect så köper jag en Xbone rakt av, då det är den delen av dealen jag stör mig mest på.. dom andra grejerna kan jag leva med, och det steamliknande upplägget ser jag faktiskt som lite positivt!

#1067

Postad 16 juni 2013 - 12:45

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Om den är pausad så borde man ju kunna rikta kameran in i väggen utan att den fattar nåt. Funkar inte de har jag svårt att se att den är pausad.

#1068

Postad 16 juni 2013 - 12:48

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0

Jag trodde du skrev att det var oklart, men jag har för mig att sony inte har sagt något alls om skivlöst spelande varpå det bör vara som idag, dvs spel med skiva eller köpa via store och spela utan skiva. Jag håller med att det är en bekväm lösning, men av det vi fått se så verkar ingen sån lösning vara planerad utöver digitala köp över psstore. Det är troligt att det inte går att köra en sån lösning eftersom du kan sälja vidare eller låna skivan hur som helst. Problemet skulle annars bli att du hade kunnat köpa en skiva och alla dina polare hade kunnat spela via den. Man hade behövt låsa upp materialet och binda den till din konsol då.

Du tycker alltså att det inte är oklart när Sony inte sagt något om funktionen?

Märkligt då att ditt inlägg är fullt av "vad det verkar", "det är troligt" osv. Jag skulle snarare säga att det bara bevisar osäkerheten.

#1069

Postad 16 juni 2013 - 13:02

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0
I USA har PS4 88% av rösterna och Saudiarabien är enda landet med flest röstningar på xbox one - 47% till Xbox One men detta kommer troligtvis att ändras eftersom Saudiarabien inte är med på listan över supported countries.
http://www.gamespot....le/xbox-vs-ps4/

#1070

Postad 16 juni 2013 - 13:29

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Om ni köper hem en film/ser den via netflix eller whatever men du får bara se den själv, så kan du bli straffad och få betala böter om kinect plockar upp mer folk i rummet:
http://kotaku.com/59...cense-violation


Gött, en patent som inte nämner något om varken specifik hårdvara.

Inget sagt och nu blir det en "Kinect" patent.

Så tänk gärna på vad du skriver....och läs mer än rubriken. Ingen anledning att sprida påståenden tagna ur luft.

#1071

Postad 16 juni 2013 - 13:29

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

men med ps4 och xbone så är dom ganska lika uppbyggda så denna generation kommer den skillnaden bli betydligt större till ps4 fördel ca:50% bättre GPU, och snabbare och mycket mer minne till förfogande till spelen...
sen får man se hur mycket ddr3 och esramet kommer att flaska osv...


Är det verkligen bekräftat att GPUn i Xbox One kommer att använda DDR3-minne?

DDR3 är bra som RAM pga låg latency, men har inte alls bandbredden som krävs för en "snabb" GPU. Det första grafikkortet (till PC) med GDDR5 kom 2008, och numera är det bara lågbudgetkort som inte har det.

#1072

Postad 16 juni 2013 - 13:38

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Det är MS kinect policy som väcker dessa frågor, ms säger att man kan "pausa" kinect..varför kan man inte då dra ur usb-sladden helt?
Jag har kinect till 360 och använt den 3 ggr själv och sonen som är 5 år en vecka totalt men nu ligger den och samlar damm.


Fortfarande inte 1 ord och Kinect eller 1 ord om Xbox i patenten.

Om Patent = Verklighet stämde så skulle nog folk inte våga köpa prylar från Sony eller Microsoft.

Måste säga att det är ett lågvattenmärke av Kotaku att läsa en patent och sen fritolka den som att den kommer användas på Kinect.

Majoriteten av patenter är "vilande" alltså man tar höjd för saker som skulle "möjligtvis" kunna användas i framtiden.

OOOOO nej en patent från Sony för att avbryta spel med reklam:

http://www.eurogamer...ming-with-an-ad

Jaha då var det bekräftat. Spelar du på PS4 så kommer du bli pausad för reklam.....

Redigerat av PalmiNio, 16 juni 2013 - 13:37.


#1073

Postad 16 juni 2013 - 13:39

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Är det verkligen bekräftat att GPUn i Xbox One kommer att använda DDR3-minne?

DDR3 är bra som RAM pga låg latency, men har inte alls bandbredden som krävs för en "snabb" GPU. Det första grafikkortet (till PC) med GDDR5 kom 2008, och numera är det bara lågbudgetkort som inte har det.


ja det är bekräftat

#1074

Postad 16 juni 2013 - 13:41

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Är det verkligen bekräftat att GPUn i Xbox One kommer att använda DDR3-minne?



Finns bilder på Xbone öppen där chipen syns.

#1075

Postad 16 juni 2013 - 13:58

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 2

Så tänk gärna på vad du skriver....och läs mer än rubriken. Ingen anledning att sprida påståenden tagna ur luft.

Det är inte jag som har skrivit artikeln, jag läste den imorse och tyckte det va intressant att dela med mig!
Ett forum är fortfarande för diskussioner, du som admin borde veta det.
Det verkar som alla tar saker och ting personligt här, man kan fortfarande diskutera saker utan att bli sura eller ledsna eller hur?
Och jag är ingen Sony/ps f*anboy eftersom jag äger och spelar på xbox360 idag.

#1076

Postad 16 juni 2013 - 14:05

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Det är inte jag som har skrivit artikeln, jag läste den imorse och tyckte det va intressant att dela med mig!
Ett forum är fortfarande för diskussioner, du som admin borde veta det.
Det verkar som alla tar saker och ting personligt här, man kan fortfarande diskutera saker utan att bli sura eller ledsna eller hur?
Och jag är ingen Sony/ps f*anboy eftersom jag äger och spelar på xbox360 idag.



Ööö du skriver:
"Om ni köper hem en film/ser den via netflix eller whatever men du får bara se den själv, så kan du bli straffad och få betala böter om kinect plockar upp mer folk i rummet:"

Sen hänvisar till länken. Du skriver alltså ett påstående baserat på en artikel som är fritolkat på en patent som inte har något med Xbox att göra.

Vet inte vad diskussionen är som du hänvisar till. Du skrev ett påstående på något är fabricerat. Inte direkt ett diskussionsunderlag.

Har inget med Xbox att göra och har inget med E3 att göra så om du vill diskutera patenter så kan du starta en annan tråd.

Redigerat av PalmiNio, 16 juni 2013 - 14:06.


#1077

Postad 16 juni 2013 - 14:10

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

Ööö du skriver:
"Om ni köper hem en film/ser den via netflix eller whatever men du får bara se den själv, så kan du bli straffad och få betala böter om kinect plockar upp mer folk i rummet:"

Sen hänvisar till länken. Du skriver alltså ett påstående baserat på en artikel som är fritolkat på en patent som inte har något med Xbox att göra.

Vet inte vad diskussionen är som du hänvisar till. Du skrev ett påstående på något är fabricerat. Inte direkt ett diskussionsunderlag.

Har inget med Xbox att göra och har inget med E3 att göra så om du vill diskutera patenter så kan du starta en annan tråd.

Det har med ms och kinect att göra men ingen idé känner jag.
Det är sista inlägget jag gör i denna tråd.

#1078

Postad 16 juni 2013 - 14:17

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

det skilde en hel del i arkitektur med ps3 (cell) och xbox360 därför såg ofta tredjeparts bättre ut på xbox 360 för cell va svår att programmera till men skulle dom lagt ner lite mer energi och tid så hade det sett annorlunda ut...
men första part tex uncharted 3 och nu last of us ser bättre ut en nånting annat på xbox 360...

men med ps4 och xbone så är dom ganska lika uppbyggda så denna generation kommer den skillnaden bli betydligt större till ps4 fördel ca:50% bättre GPU, och snabbare och mycket mer minne till förfogande till spelen...
sen får man se hur mycket ddr3 och esramet kommer att flaska osv...

sen ryktas det om att microsoft har problem med att få fram kretsar så dom kanske kommer strypa gpu,n med 30% ytterligare...
ser jobbigt ut för microsoft och xbone...

första part kommer nog se galet bra ut från sony när dom lärt sig hantera cpu/gpu,n och gdr5 unified minnet ser fram emot en rolig tid framöver...

men största vinnaren känns endå som PC som kommer få bättre och snabbare portar tack vare x86

du har helt rätt i det du skriver, cell verkar ha varit ett helskotta att arbeta med. det är intressant att situationen verkar vara tvärt om nu. idag är det sony som kommer med en väldigt lättarbetad konsol medans ms verkar ha en... ja, iaf lite svårare konsol att arbeta med, OM jag förstått det rätt. dock så lär ingen av dom vara lika svår som cell eller ps2 som jag också har för mig var lite jobbig att arbeta med.

jag får får mig att det tom ska vara ännu större skillnad på konsolerna om man ser till papprena och teraflopsen och allt vad det nu heter, men vi får vara lite semivaksamma då vi faktiskt inte har fått något konkret på vad molnet kommer att göra. det jag som känner till att vi har fått är att ms officiellt gått ut med och sagt att molnet sköter beräkningar på ett annat ställe vilket gör att xbonen hemma avlastas.

det får mig att tänka på hur offlinespelandet kommer fungera. kommer det innebära att vissa spel behöver molnet för att fungera bra tro?

mjo, jag läste också något om att det kan vara svårt att få fram dom där 32mb-edram eller vad dom nu hette. esram... något sånt. dock så tror jag själv inte att det kommer att vara några problem. jag menar, det är microsoft vi talar om. klarar en tillverkare inte att leverera så har dom troligtvis möjlighet att vända sig till en annan, det finns väl ett par underleverantörer till såna saker gissar jag? ^^

PC är alltid vinnare i längden. pc kommer EGENTLIGEN nästan alltid att ha försprånget. visst, du får ingen dator som klarar av det ps4 kommer att klara för under 10.000 idag, men samtidigt, om fem år kanske du kan få en pc som klarar det ps4 gör för 5000. inte för att jag ser det hända, men jag vet med mig att jag tänker så varje generation också *asg* det enda pc har emot sig är att det är själlöst. imo. spela framför en datorskärm. urk. koppla till tv eller projektor känns ändå fel. det känns som att man försöker göra pc'n till något den inte ska vara typ. men visst håller jag med dig, pc är och förblir vinnaren oavsett vad som händer. du kan mixtra med texturer och grafiksettings i oändlighet så att även en gammal dator klarar av nya spel, och en ny pc klarar av 100% av alla gamla spel som någonsin släppts till pc. en ny konsol klarar av 1% av alla spel som släppts till konsol. hemskt snällt räknat =D

#1079

Postad 16 juni 2013 - 14:21

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Det har med ms och kinect att göra men ingen idé känner jag.
Det är sista inlägget jag gör i denna tråd.



NEJ det har inget med Kinect att göra. Gå själv in och läs patenten, varken ordet Xbox eller Kinect nämns.

Det är något som kan appliceras på VALFRI kamera. Lätt att göra antagandet att kamera + MS = Kinect men patenter funkar inte så.

MEN om detta var sanningen vi ska gå utifrån så har Sony en patent som möjliggör reklampauser när du spelar. Ska vi ta detta som att detta kommer ske på Playstation 4?

Nej såklart inte för det är en PATENT. Företag reggar tusentals patenter som de aldrig använder i praktiken.

#1080

Postad 16 juni 2013 - 14:31

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Du tycker alltså att det inte är oklart när Sony inte sagt något om funktionen?

Märkligt då att ditt inlägg är fullt av "vad det verkar", "det är troligt" osv. Jag skulle snarare säga att det bara bevisar osäkerheten.

nejdu, det går att anta att saker fungerar som man tänker att dom ska utan att det blir något strul. kolla, när jag fotar något med mobilen så kan jag kasta upp det på photobucket enkelt med en app.

nu kommer jag göra en reductio ad absurdum på dig. du verkar, på fullaste allvar mena att om sony INTE har meddelat något om en sak på konsolen, så är det oklart? sony har ju INTE sagt något alls om kontrollen (mer eller mindre). jag vet inte ens om dom sagt att det är blåtand på den. innebär det också i din värld att det mycket väl kan innebära att kontrollen inte alls fungerar genom att trycka på knappar, utan istället genom att släppa på knapparna?

som du märker så går det inte att resonera så. sony sa i sin första presskonferens att konsolen kommer att stödja begagnade spel. sen så dök hela internets samlade amatörpress upp och sa: "visst, det gör xbone också. bara det att den har en massa krav. men du KAN spela begagnade spel på den. sony kan göra samma sak". utan att sony hade sagt något om begränsningar så dök det upp teorier om att enheten kommer att ha det, just eftersom man inte var mer tydlig.

om jag säger att jag kör en bil till jobbet så börjar du inte fråga hur många hjul min bil har. det är samma slutledningsförmåga som behövs för sonys funktioner på ps4. när dom presenterar share så säger dom vad det ska göra och hur det ska fungera. det räcker gott och väl. du ska kunna ladda upp dina klipp via sharefunktionen, och det är en knapp på kontrollen som gör det. då kan man anta att man antingen knyter ett konto till sin konsol, eller att knappen öppnar ett fönster med alternativ där du kan välja vad som ska delas och hur det ska göra det. svårare än så behöver det inte vara. glasklart.

det är bara ms som har totalscrewat upp alla som är intresserade av en xbone och fått dom att hela tiden behöva 1000 definitioner på varje mening, just eftersom ms har gjort såna mirakulösa kringelkrokar och ordlekar med sina uttalanden så att det aldrig setts tidigare.

#1081

Postad 16 juni 2013 - 15:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 1

en ny pc klarar av 100% av alla gamla spel som någonsin släppts till pc

Du borde informera Humming om hur han ska få igång Kotor till sin PC då, han fick köpa iPad-versionen ;)

#1082

Postad 16 juni 2013 - 15:16

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 109 inlägg
  • 0

en ny pc klarar av 100% av alla gamla spel som någonsin släppts till pc.*


*Med lite, till en hel del meck.

Försökt t.ex. spela GTA utan frameratelimiter, eller några spel skrivna för DOS på en senaste Windows, m.m.

#1083

Postad 16 juni 2013 - 15:31

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Sluta vara så tekniskt begåvade och släng ett ben till den tekniskt handikappade zartok nu :D alla spel borde åtminstone gå att emulera på något vänster :)

Vänta... kotor? Jag har ju kört det på min... nej. Jag körde det på xbox noll. Och det var magiskt :D

Redigerat av Zartok, 16 juni 2013 - 15:32.


#1084

Postad 16 juni 2013 - 15:33

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Du borde informera Humming om hur han ska få igång Kotor till sin PC då, han fick köpa iPad-versionen ;)


Precis. Eller när man spenderar all sin speltid med att försöka få komma på varför Sleeping Dogs krashar efter 30 minuter speltid.

PC må vara snyggare, men det väger inte upp omaket med att få spel att fungera på den. Eller tangentbord/mus.

#1085

Postad 16 juni 2013 - 15:58

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Aye. Bråkigt och själlöst. Därför kör jag konsol :)

#1086

Postad 16 juni 2013 - 16:37

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0
Det kan ju inte vara bra för oss konsumenter att microsoft blir såhär uppätna i alla polls?

Sluta vara så tekniskt begåvade och släng ett ben till den tekniskt handikappade zartok nu :D alla spel borde åtminstone gå att emulera på något vänster :)

Vänta... kotor? Jag har ju kört det på min... nej. Jag körde det på xbox noll. Och det var magiskt :D

Med spel gjorda för äldre operativsystem är det många gånger lättare att helt enkelt installera det operativsystemet än att hålla på och trixa. Är inte ens säker på att alla spel blir spelbara vid emulering, minns själv när jag försökte få igång tex Myst på win vista eller win7 för det va fan inte roligt även om gick tillslut och fungerade dugligt.

#1087

Postad 16 juni 2013 - 17:06

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0

nejdu, det går att anta att saker fungerar som man tänker att dom ska utan att det blir något strul. kolla, när jag fotar något med mobilen så kan jag kasta upp det på photobucket enkelt med en app.

Att försöka dra en massa helmärkliga paralleller gynnar inte din sak. De är helt ovidkommande, som vanligt när folk försöker hitta paralleller som de tror gynnar deras argumentation.

Sony har inte sagt något om skivlöst spelande eller installation, right?

Du skriver att det kommer att fungera som tidigare (dvs med PS3), men samtidigt innehåller ditt inlägg "bör vara", "verkar ingen sån lösning", "Det är troligt". Dvs det är inte alls så klart, då hade du inte skrivit så.

Du måste ju hålla med om att det vore bra om du verkligen fick reda på att det fungerar som du tror? Men att säga att det är helt klart, även om du friskriver dig minst tre gånger i ett kort stycke gör att säger emot dig själv.

#1088

Postad 16 juni 2013 - 17:32

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Även om det inte är implenterat nu så tycker jag det är bra att patenten tas upp och diskuteras på olika sajter och forum. Det är väl bra att dom vet vad folk tycker och inte helt plötsligt får för sig att införa skiten?

Att det är för X1 och PS4 är väl uppenbart, var ska dom annars införa det, krav på kamera i windows 8 och i Sonys fall är det ju tydligt interaktivt spelande?

Sen såg jag Lias08 inlägg som ett exempel på använding och inte ett påstående att X1 skulle ha det.
LoL, jag får väl göra high-five med både Lias08 och Zartok här eftersom det verkar vara populärt :blink: :o :wacko: .

#1089

Postad 16 juni 2013 - 17:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Att försöka dra en massa helmärkliga paralleller gynnar inte din sak. De är helt ovidkommande, som vanligt när folk försöker hitta paralleller som de tror gynnar deras argumentation.

Sony har inte sagt något om skivlöst spelande eller installation, right?

Du skriver att det kommer att fungera som tidigare (dvs med PS3), men samtidigt innehåller ditt inlägg "bör vara", "verkar ingen sån lösning", "Det är troligt". Dvs det är inte alls så klart, då hade du inte skrivit så.

Du måste ju hålla med om att det vore bra om du verkligen fick reda på att det fungerar som du tror? Men att säga att det är helt klart, även om du friskriver dig minst tre gånger i ett kort stycke gör att säger emot dig själv.

Precis, sony har inte sagt något om skivlöst spelande. Det man gör då är att anta att det kommer fungera som idag, inte att det kommer att ändras, right?
Men visst, nog kan jag skriva att det kommer fungera som idag om det blir bättre. Då sony inte sagt något annat är det den enda logiska lösningen. Köpta spel via psn spelas skivlöst, annars med skiva.

Presskonferensen sa "disc based games", vilket styrker antagandet. Man behöver bara säga om man ändrar något, inte om allt är likadant.


#1090

Postad 16 juni 2013 - 17:36

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0
Var det inte ett påstående? Han skrev det som ett sådant, helt klart.

Om ni köper hem en film/ser den via netflix eller whatever men du får bara se den själv, så kan du bli straffad och få betala böter om kinect plockar upp mer folk i rummet:

Det här är alltså inte ett påstående?

Precis, sony har inte sagt något om skivlöst spelande. Det man gör då är att anta att det kommer fungera som idag, inte att det kommer att ändras, right?
Men visst, nog kan jag skriva att det kommer fungera som idag om det blir bättre. Då sony inte sagt något annat är det den enda logiska lösningen. Köpta spel via psn spelas skivlöst, annars med skiva.

Presskonferensen sa "disc based games", vilket styrker antagandet. Man behöver bara säga om man ändrar något, inte om allt är likadant.

Men varför är du då så osäker?

#1091

Postad 16 juni 2013 - 17:46

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag är pluggskadad från universitetet, där man aldrig får säga något definitivt inom mitt ämnesområde (psykokoli) då allt är teorier och inget går att bevisa

#1092

Postad 16 juni 2013 - 17:49

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Var det inte ett påstående? Han skrev det som ett sådant, helt klart.

Om ni köper hem en film/ser den via netflix eller whatever men du får bara se den själv, så kan du bli straffad och få betala böter om kinect plockar upp mer folk i rummet:

Det här är alltså inte ett påstående?

Nej jag läser det som ett exempel eftersom jag vet att det är ett patent som inte är infört i X1.

Framgår sedan av artikeln (som i övrigt är usel).

Kinect is never mentioned specifically, but seeing as a camera is going to need to track and identify people in the room, it can't really be anything else.



#1093

Postad 16 juni 2013 - 18:12

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0

Nej jag läser det som ett exempel eftersom jag vet att det är ett patent som inte är infört i X1.

Framgår sedan av artikeln (som i övrigt är usel).

Eftersom du vet det, ja. Men om du inte hade haft en aning om det, hur hade du då tolkat texten?

Han gör som vanligt, tar varje chans att använda (väldigt) lösa rykten för sanningar för att nedvärdera One.

#1094

Postad 16 juni 2013 - 19:29

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 2
Postad bild

#1095

Postad 16 juni 2013 - 20:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 3
Gömde en del inlägg, tonen som folk skriver med här är totalt respektlös och dryper ständigt av sarkasm. Det gäller många av er som postar. Alla har inte full koll på allt och det finns ingen anledning att gå ihop 4-5 personer och posta om hur okunniga och onormala vissa är.

E33 2013-tråden har fyllt sin funktion och är värre än nextgenwars nu därför låser jag denna. Och fortsätter det i nextgenwars-tråden så låser jag den också. Håll diskussionen på en vuxen nivå och droppa sarkasmen. Om ni tycker någon annan beter sig barnsligt så är ett tips att kanske inte försöka komma ner på samma nivå. Detta börjar bli riktigt tröttsamt.

/Tråd låst



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.