Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mirror's Edge Catalyst [PC/PS4/XB1]

91 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Mirror's Edge: Catalyst (PC) (PC-spel) 6 6,5 (1) 36:-
Mirror's Edge: Catalyst (PS4) (PlayStation 4-spel) 6 (0) 199:-
Mirror's Edge: Catalyst (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 6 5 (1) 128:-

#1

Postad 12 juni 2013 - 22:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0
Jag gillade inte ens första spelet och får ändå göra tråden =/.

http://www.youtube.c...h?v=s97B97dIpDQ

Verkar bli open world denna gång.

The recently announced Mirror's Edge reboot has been referred to as an "open-world action adventure game" by EA Labels president Frank Gibeau.

The executive was speaking at the publisher's E3 2013 analyst call, during which he discussed EA's product portfolio for the year ahead.



"I can tell you one thing," he said. "It's a very different Mirror's Edge experience than the first game.

"Obviously as you saw in the trailer there are some things that will clearly remain the same. We're not going to break what the game was good at. But in general, though, there are some changes, which are for the better I think."

...

"The first game was a lot about running away from things," he said. "And, even though you want to have sections with that, you also want Faith... she's a powerful character and you want her to take control. You'll see a little bit more of that in this game.

"Again, we're not going to turn this into a shooter. On the contrary, in fact. But we are going to evolve Faith and the story. Once we show more of this people will be genuinely excited. I am personally extremely excited about it."

...

"Mirror's Edge is a game that's been very close to my heart and to DICE's heart for a long time," he said. "It was a new IP we made in 2008. It's a game that was loved by many. It's a game that frustrated some, to be fair.

"We knew we were going to come back to it one day, and we've had a small team on it on and off in conceptual mode. Not until Sarah approached me and [General Manager] Karl-Magnus Troedsson and said, 'I have something I want to pitch to you guys,' - we got that pitch and I was amazed by what she showed us. I said, 'yes, this is it. We're now going to do it.'

"We were waiting for the right idea. I'm so excited that the idea itself is so different and spectacular that it can only work on future machines, like the Xbox One and PS4 and PC. That's when I knew we had the right idea."



#2

Postad 12 juni 2013 - 22:44

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0
Kan bli hur bra som helst, speciellt med open world.
Hoppas bara man slipper klara hela banor på tid som man endast kan uppnå genom genvägar och noll misstag. Förbaskat jobbigt med det modet på konsol.

Speed run :(
http://www.youtube.c...h?v=S4ZxFsA1GWo

Redigerat av Unregisteredb3599d3b, 12 juni 2013 - 22:47.


#3

Postad 12 juni 2013 - 23:02

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

  • 2 805 inlägg
  • 0
Lite av charmen med orginalet var att det var ganska hardcore, man kunde inte direkt sitta med en varmkorv i ena handen och springa genom banorna som vissa andra spel. :)

Får hoppas dom inte trappat ner på svårigheten för att tilltala en bredare publik.

#4

Postad 12 juni 2013 - 23:17

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
Hmm, "open-world action adventure game" gör mig aningen orolig, samt uttalandet att "It's a very different Mirror's Edge experience than the first game". Charmen med första spelet var ju delvis att det var så intressant bandesign med en del pusselelement, och så förstås att man faktiskt hade en kropp i förstapersonsvy. Lite åksjuka innan jag vande mig, men tänk mirror's edge med oculus rift. Hade varit nåt det. Så hoppas inte de gör spelet för ofokuserat nu bara och för likt andra spel. Låt det ha kvar sin gamla charm!.. håller med l2ickard

#5

Postad 12 juni 2013 - 23:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0
Du får vara glad att det ens kommer ;)

#6

Postad 13 juni 2013 - 07:45

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Du får vara glad att det ens kommer ;)

Så kan man ju se det förstås. Men å andra sidan, hur mycket är det värt om det är en väldigt annorlunda upplevelse jämfört med ettan? Kanske var ett olyckligt ordval av EA - personen men jag kan inte låta bli att oroas lite av det. Man vet ju hur det brukar vara, ett spel hyllas (även om ME inte var perfekt precis) , men säljer inte tillräckligt bra. Vad göra? Less complicated and MOAR action!!

Andra gången när jag körde igenom ME utan att skjuta någon så var det riktigt kul. Lite takedowns här och var men också mycket fly undan. Låter som att det inte var så populärt hos EA tex.

Redigerat av jayreso, 13 juni 2013 - 07:50.


#7

Postad 13 juni 2013 - 12:13

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 254 inlägg
  • 0
Blir nog inte så annorlunda, tror bara de vill göra det mindre linjärt och mer utforskning med open world. Ettan var ju väldigt linjärt även om det fanns flera vägar man kunde ta sig till målet genom. Faith ser ganska mycket äldre ut dock och verkar tuffare än förut x_x

#8

Postad 13 juni 2013 - 13:01

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

  • 2 805 inlägg
  • 0

Faith ser ganska mycket äldre ut dock och verkar tuffare än förut x_x


Tror dock det är en prequel för i trailern så tatuerar hon sej precis. Samma tatureringar som hon hade i Mirrors Edge 1. :)

#9

Postad 13 juni 2013 - 15:38

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Jo, det är en origin story. Tycker att det kan vara intressant, storyn i ettan kändes ju sådär, nu får man kanske verkligen se hur samhället blev som det är i ME1.

#10

Postad 13 juni 2013 - 15:57

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0
ME 2 är ett av spelen jag ser mest fram emot till ps4'a. Tyckte ettan va riktigt bra. Körde oxå igenom det utan vapen, eller utan vapen tills typ sista kapitlet.

#11

Postad 13 juni 2013 - 18:37

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Kan bli hur bra som helst, speciellt med open world.
Hoppas bara man slipper klara hela banor på tid som man endast kan uppnå genom genvägar och noll misstag. Förbaskat jobbigt med det modet på konsol.

Speed run :(

Vad snackar du om? Om du inte gillade dom, spela dom inte då. Kör story-uppdrag eller time-trial och hoppa över speedrun. Hade spelet inte varit utmanande hade det förlorat mycket av sin charm. Känslan när man satte en svår kombination eller hittade nya vägar var ju oslagbar :)

#12

Postad 13 juni 2013 - 18:41

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 254 inlägg
  • 0
Ja Time Trial var ju ett annat läge än storymode, inget man behövde spela :P

#13

Postad 13 juni 2013 - 19:09

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0

Vad snackar du om? Om du inte gillade dom, spela dom inte då. Kör story-uppdrag eller time-trial och hoppa över speedrun. Hade spelet inte varit utmanande hade det förlorat mycket av sin charm. Känslan när man satte en svår kombination eller hittade nya vägar var ju oslagbar :)

Spelade på xbox och vissa banor tog fan 2-3 dagar att klara pga att det inte fanns nån form av checkpoints i speedrun. Hoppade över dom sista banorna för det tog för lång tid samt la ner time trials efter några banor också pga att det va så jäkla tidskrävande att få maximal score. Visst va det roligt men ack så frustrerande när minsta lilla miss på en 7 minuters bana gjorde att man va tvungen att börja om gång på gång.

Hade velat kört allt pga achievements men men.

#14

Postad 24 juni 2013 - 23:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 1
Trailern är ute i 1080p nu, ett par giffar. Detta är gjort i spelmotorn (Frostbite).

Postad bild
Postad bild

#15

Postad 27 augusti 2013 - 19:00

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
Ur ett gamerperspektiv låter detta mycket bra. :)

The origin story sequel to Mirror's Edge is a game that includes core concepts that can't be created on existing consoles, executive vice president of EA's games label Patrick Soderlund tells Polygon.

http://www.polygon.c...-would-mean-too

#16

Postad 28 augusti 2013 - 12:22

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 254 inlägg
  • 0
Syftar antagligen på fysiken eftersom man redan i ettan behövde ett grafikkort eller självstående kort med PhysX. Kanske att det integreras mer i gameplayet nu då. Typ att brädor och objekt som man springer på rör på sig om de är i obalans eller bekjuts och sånt hade varit coolt.

#17

Postad 28 augusti 2013 - 12:25

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Om det inkluderar lite "skitigare" stadsdelar som Dark Angel så kan det bli intressant.

#18

Postad 28 augusti 2013 - 16:23

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Om det inkluderar lite "skitigare" stadsdelar som Dark Angel så kan det bli intressant.


Usch nej, en av de bästa delarna med ME var ju utseendet på världen, den delen av spelet som var under jorden var ju inte alls lika trevliga som när man var på taken. :)

Däremot så vill jag gärna se civilster i ME2

#19

Postad 28 augusti 2013 - 19:59

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Om det inkluderar lite "skitigare" stadsdelar som Dark Angel så kan det bli intressant.

Håller med simulacra. "Alla" andra spel är ju skitiga. Mirror's Edge stack ut, på ett så underbart sätt, tack vara att det var så cleant och stilistiskt.

#20

Postad 29 augusti 2013 - 14:13

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Usch nej, en av de bästa delarna med ME var ju utseendet på världen, den delen av spelet som var under jorden var ju inte alls lika trevliga som när man var på taken. :)

Däremot så vill jag gärna se civilster i ME2

Håller med simulacra. "Alla" andra spel är ju skitiga. Mirror's Edge stack ut, på ett så underbart sätt, tack vara att det var så cleant och stilistiskt.


Läs om läs rätt.
Menar att VISSA delar skall vara "skitiga", dvs där inte de rikaste/medelklassen bor/jobbar.

Redigerat av sinnes, 29 augusti 2013 - 14:13.


#21

Postad 29 augusti 2013 - 14:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

Läs om läs rätt.

Det var inte direkt glasklart.

#22

Postad 29 augusti 2013 - 15:47

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Läs om läs rätt.
Menar att VISSA delar skall vara "skitiga", dvs där inte de rikaste/medelklassen bor/jobbar.


Jag läste rätt, och jag säger fortf att jag inte vill se ngra skitiga delar alls i 2:an eftersom utomhusdelarna var de bästa, snyggaste och roligaste :)

#23

Postad 30 augusti 2013 - 21:38

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

  • 733 inlägg
  • 1
Mirror's Edge ska inte vara smutsigt någonstans.

Vet inte om det stämmer eller hur bakgrunden i spelet egentligen är, men jag har alltid sett det som om stadens (landets?) totalitära regim sätter ett väldigt stort värde på att ha en skinande stad som ett visuellt erkännande på hur bra dom är på att regera och är rätt för folket.

Så städning är väldigt viktigt. Så jag antar att säkerhetsföretagen i staden jobbar en hel del med att tvinga dom arbetslösa och oproduktiva med stadsstädning, eller så försvinner dom mystiskt pga mindre vänliga omständigheter. Så det finns i stort sett bara rika, mellanklass och städslavar.

#24

Postad 05 september 2013 - 17:21

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 254 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=j-mEnMMmSrQ

#25

Postad 05 september 2013 - 17:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 1

Trailer

Gameplayet verkar helt okej, men grafiken känns inte särskilt nextgen med tanke på jaggies, bloom och repetitiva texturer i den videon. Frameraten var inte heller särskilt mjuk. PS4/Xbox One-versionen? Vill se PC.

#26

Postad 05 september 2013 - 18:07

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 2

Gameplayet verkar helt okej, men grafiken känns inte särskilt nextgen med tanke på jaggies, bloom och repetitiva texturer i den videon. Frameraten var inte heller särskilt mjuk. PS4/Xbox One-versionen? Vill se PC.


Ballongbyxorna var ett stort minus också, är den här videon från 1992 eller?

#27

Postad 05 september 2013 - 19:36

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Gameplayet verkar helt okej, men grafiken känns inte särskilt nextgen med tanke på jaggies, bloom och repetitiva texturer i den videon. Frameraten var inte heller särskilt mjuk. PS4/Xbox One-versionen? Vill se PC.

Haha när videon börjar och kameran panorerar ner mot marken så hann jag tänka; vad fan snackar han om :P sen plingade det till mellan axlarna ;)

#28

Postad 05 september 2013 - 23:33

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

  • 10 022 inlägg
  • 0
Detta i VR med head tracking, treadmill och Kinect ;)

#29

Postad 06 september 2013 - 07:27

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 464 inlägg
  • 0

Gameplayet verkar helt okej, men grafiken känns inte särskilt nextgen med tanke på jaggies, bloom och repetitiva texturer i den videon. Frameraten var inte heller särskilt mjuk. PS4/Xbox One-versionen? Vill se PC.


Kolla vid 1:02, där saknas en hel textur på karaktären. ;)

Men de har verkligen fått till den där GoPro-känslan bra. Synd dock att bilarna inte ser lika bra ut som i Forza. :P

#30

Postad 06 september 2013 - 10:33

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

  • 10 022 inlägg
  • 0
Förhoppningsvis flyter det på så pass man inte hinner tänka på grafiken. Lär ju inte smyga runt direkt.

#31

Postad 09 juni 2014 - 12:46

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Ryktas om info på E3.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  image.jpg   389,49K   1 Antal nerladdningar


#32

Postad 09 juni 2014 - 12:52

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 528 inlägg
  • 0
Inte bara ryktas:

http://www.fz.se/art...e-2-visas-pa-e3

#33

Postad 09 juni 2014 - 14:52

bjornengqvist
  • bjornengqvist
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0
Kan det vara så att vi kommer att få ett släppdatum? Jag gissar på någon gång hösten 2015. Som sedan givetvis flyttas till 2016.

#34

Postad 09 juni 2014 - 16:13

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0
Hoppas på ett datum, men tror att dom kommer hålla på det enbart för att vara säkra.

#35

Postad 09 juni 2014 - 19:15

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

  • 10 022 inlägg
  • 0
Occulus Rift och detta och fokus på en massa vertigo mumma :)

#36

Postad 09 juni 2014 - 21:04

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
http://www.mirrorsedge.com

#37

Postad 09 juni 2014 - 21:54

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

http://www.mirrorsedge.com

Ja, ja, ja! Ser väldigt troget ut originalet. Blir jäkligt taggad.

Kan det vara så att vi kommer att få ett släppdatum? Jag gissar på någon gång hösten 2015. Som sedan givetvis flyttas till 2016.

Låter som ett troligt scenario. :/ Men men, kan ju alltid gå tillbaka till ettan om jag blir sugen.

#38

Postad 09 juni 2015 - 18:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 1

mirrors-edge-catalyst.jpg

 

 

 

 

Hello everyone,

Two years ago we revealed that we were making a new Mirror’s Edge™. Last year, we gave you a behind the scenes look into some of the early progress we had made. And though we haven't said much else in all that time, we have been listening. Thank you for your incredible passion and your patience. I'm excited to tell you that it's paid off — by this time next week, you will have finally seen more of the game at E3.

Mirror’s Edge has always had a special place in the hearts of all of us at DICE. The first game had a lot of promise. It was unlike anything else in terms of the gameplay and style — it had a unique soul. But as much as we loved that game, we knew it could be more. So that’s what we have set out to do as we introduce Mirror’s Edge to a new generation.

The team has spent a lot of time re-evaluating every aspect of the game and making it a new experience. This is not a sequel, this is not Mirror's Edge 2. We have landed on a vision that honors the first game — pushing the boundaries of first person movement and diving deeper into the story behind our heroine Faith — but also brings a lot of great new, interesting gameplay and features to the experience for our players.

So on behalf on the entire team here at DICE, we can’t wait to show you what we have been pouring our heart and soul into. We can’t wait to introduce you to Mirror’s Edge™ Catalyst.

Sara Jansson
Senior Producer, Mirror’s Edge Catalyst

 

 

 

 

 

 

 

Fuck Yeah! Hoppas de fattar att folk vill skjuta nu och inte bara hoppa runt bland pastellmålade plattformar. Pang-pang, blod och explosioner tack!



#39

Postad 09 juni 2015 - 19:44

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

  • 10 022 inlägg
  • 2

handgranater men ska inte springa runt med någon jädrans kalashnikov och meja runt. Går inte köra vettig parkour hållandes granatgevär.



#40

Postad 09 juni 2015 - 19:51

Poppler
  • Poppler
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Mirror's Edge: The Presequel. 



#41

Postad 09 juni 2015 - 21:32

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Fuck Yeah! Hoppas de fattar att folk vill skjuta nu och inte bara hoppa runt bland pastellmålade plattformar. Pang-pang, blod och explosioner tack!

Känner jag dig så bra nu att jag har rätt när jag säger att det är ironi?  :rolleyes:

 

Det här är, som jag säkert skrivit överallt redan, det ENDA spel jag ser fram emot. Men jag är livrädd för att man har gjort kontrollen mer mainstream/lättare och att man lagt in fler vapen. NU ser jag fram emot E3 iaf :)



#42

Postad 09 juni 2015 - 21:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

Känner jag dig så bra nu att jag har rätt när jag säger att det är ironi?  :rolleyes:

Verkar onekligen så ;)

 

MEN, jag tyckte inte ettan var särskilt kul och hoppas vi får något lite annorlunda, vad vet jag inte.



#43

Postad 09 juni 2015 - 22:37

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 254 inlägg
  • 0

Fighterna med vapen i ettan var värdelösa. Bland det sämsta jag sett i ett first person... parkour-spel. De kan lika gärna kasta bort det helt. Inte för att det var med så mycket men...

 

Faith ser mer asiatisk ut nu. Ninja Warrior eller vad?

 

EDIT: Det jag helst skulle vilja se är ett längre spel och mer fokus på storyn. Storyn var rätt spännande i ettan men spelet var så kort så det kändes som ett slags testprojekt som inte fick blomma ut. Lite mer valfrihet hade inte skadat heller, inte open world utan mer att man kan ta fler vägar till målet.


Redigerat av Freezard, 09 juni 2015 - 22:42.


#44

Postad 10 juni 2015 - 17:53

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Fighterna med vapen i ettan var värdelösa. Bland det sämsta jag sett i ett first person... parkour-spel. De kan lika gärna kasta bort det helt. Inte för att det var med så mycket men...

 

Faith ser mer asiatisk ut nu. Ninja Warrior eller vad?

 

EDIT: Det jag helst skulle vilja se är ett längre spel och mer fokus på storyn. Storyn var rätt spännande i ettan men spelet var så kort så det kändes som ett slags testprojekt som inte fick blomma ut. Lite mer valfrihet hade inte skadat heller, inte open world utan mer att man kan ta fler vägar till målet.

Närstriderna tycker jag funkade, vapenkontrollen däremot var stel. Nu kanske jag läser in saker själv, men jag tycker att det var lyckat att man inte kunde springa runt och sprida död omkring sig, som i CoD. Oavsett om det var medvetet eller omedvetet. Faith är ingen elitsoldat och detta tvingade spelaren att fly...istället för att illa fäkta ;)

 

Håller med om det du skriver angående story-delen. 



#45

Postad 10 juni 2015 - 19:36

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

  • 10 022 inlägg
  • 0

De enda vapen hon ska kunna ha med sig är pistol och handgranater. Resten tynger ner för mycket. Kanske kan göra något roligt med indiana jones piska? Vet inte om jag är skadad av Just Cause 2. Lirade Far Cry 4 och blev frustrerad över att jag inte hade någon grappel hook ;)



#46

Postad 10 juni 2015 - 19:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

Det finns en hel del de kan göra, hoppas de har kikat lite på Dying Light, de får försöka slå det.



#47

Postad 11 juni 2015 - 10:22

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Läckert!

http://www.youtube.com/watch?v=vraGlkSIkWw



#48

Postad 11 juni 2015 - 10:53

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

  • 10 022 inlägg
  • 0

Japp det är det där de ska göra :)



#49

Postad 11 juni 2015 - 10:56

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Tror detta kan bli riktigt bra :) Gillade första spelet riktigt mycket. 

Kommer inte köra detta på konsol dock, alldeles för seg kontroll för det. PC är det som gäller i detta spel säger jag :)



#50

Postad 11 juni 2015 - 13:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

Läckert!

Texturerna och skuggorna var ju inte direkt awesome.. Xbox One-versionen?





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Elias
    2024-09-04 17:25:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.