Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

CDON.com - erfarenheter av denna butik?

1069 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#251

Postad 30 december 2010 - 22:34

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

CDON ska man verkligen akta sig för o köpa ifrån nu mer om en vill ha saker inom en rimlig tid.
Fick erbjudande om 50 kr rabatt som jag ändå tänkte utnyttja och beställde två filmer i söndag, på måndagen stod det att varorna packades och den 28e fick jag mail om att de postat iväg grejjerna, detta har inte dykt upp än. brev-id't som de skickade med finns inte ens reggat hos posten (detta är inte första gången det sker från det här företaget)
Hade jag vetat de behöver över en vecka på sig att få fram saker de har i lager hade jag aldrig brytt mig om att nyttja den där 50 lappen.
en nu är det definitivt sluthandlat från detta fiasko företag.
De behandlar sina kunder som skit och jag har hört många hemska historier om hur de behandlar sin personal också!

Jag rekommenderar att handla från discshop när det gäller film istället och webhallen om det gäller spel.
Från dessa företag får man sakerna i tid och om det ändå uppstår ngt problem (det kan hända alla) så försöker iaf dessa företag göra ngt åt saken.
CDON har gått från att vara riktigt bra till rena rama clown företaget.

Posten kommer med ditt brev/paket. Inte CDON.com.

Är det skickat så är det nog det ska du se. De är snabba som tusan vanligtvis så din försändelse är nog helt enkelt bara försenad.

#252

Postad 30 december 2010 - 22:54

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

CDON ska man verkligen akta sig för o köpa ifrån nu mer om en vill ha saker inom en rimlig tid.
Fick erbjudande om 50 kr rabatt som jag ändå tänkte utnyttja och beställde två filmer i söndag, på måndagen stod det att varorna packades och den 28e fick jag mail om att de postat iväg grejjerna, detta har inte dykt upp än. brev-id't som de skickade med finns inte ens reggat hos posten (detta är inte första gången det sker från det här företaget)
Hade jag vetat de behöver över en vecka på sig att få fram saker de har i lager hade jag aldrig brytt mig om att nyttja den där 50 lappen.
en nu är det definitivt sluthandlat från detta fiasko företag.
De behandlar sina kunder som skit och jag har hört många hemska historier om hur de behandlar sin personal också!

Jag rekommenderar att handla från discshop när det gäller film istället och webhallen om det gäller spel.
Från dessa företag får man sakerna i tid och om det ändå uppstår ngt problem (det kan hända alla) så försöker iaf dessa företag göra ngt åt saken.
CDON har gått från att vara riktigt bra till rena rama clown företaget.


skriver du allt det här pga att posten är lite sen med ditt paket, och du skyller på cdon? skärp dig. verkar mer som att du har jobbat där och fått sparken...

Personligen har jag bara bra erfarenheter från cdon, har alltid fått mina paket efter 2-3 dagar, dem svarar alltid på mail inom 24 timmar, dem har riktigt bra deals ibland på spel osv...

#253

Postad 30 december 2010 - 23:23

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Jag handlar nästan uteslutande hos CDON numera efter att ha handlat mest hos Discshop innan. Fick 100 kr rabattkod från CDON nu som tack för året.Från Discshop har jag aldrig fått nåt liknande, sen hade CDON en kul grej som hette återbäringen nu i jul så 100 spänn till där fick man i rabattkod ;).. Brukar ta ung 2 dagar för film och då har jag lagt en väldig massa ordrar under 2010. När jag beställt andra varor (Böcker,CD, Merchendise) på samma order så har de ibland tagit lite längre tid att komma fram.

I veckan var jag med om att Discshop tog 2 dagar på sig och deras leverans nästa dag har jag hört är lite av falsk marknadsföring numera mer eller mindre. Gick inte de över till nåt miljötjafs precis som CDON?!!

Sen har ju CDON så sjukt mkt mer kampanjer typ ta 3 för 2 eller 2 för ett visst pris, bonustrappan etc mkt trevligare att handla där anser jag.


Fler som störde sig på att Discshop hade TV-spel i julkalendern 22.a & 23.e Dec och sen 24 alla säsonger den 24.e, vilket skämt det var...

Redigerat av henke007, 30 december 2010 - 23:35.


#254

Postad 01 januari 2011 - 16:14

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0
CDON har blivit ett företag jag handlar allt mer ifrån.

Bra priser, snabba och bra kundservice.

Fler sådana företag.

#255

Postad 01 januari 2011 - 16:19

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

  • 892 inlägg
  • 0
För mig tar det jämt 5 dagar innan jag får mina filmer från CDON, men det kan jag leva med så länge inget annat strular och när dem har bra priser.

Edit: Annars föredrar jag Discshop om dem har samma priser då dem levererar till mig mycket snabbare iaf.

Redigerat av Bigrauk, 01 januari 2011 - 16:22.


#256

Postad 02 januari 2011 - 17:21

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0
Fem vardagar för leverans är inte normalt. Har du någon teori om varför?

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 02 januari 2011 - 17:21.


#257

Postad 03 januari 2011 - 12:37

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

  • 1 671 inlägg
  • 0
Lade en beställning på norska CDON och var tvungen att regga mig som ny kund. Fick följande alternativ längst ned (valde inget av dem). Är det här seriöst??? :)

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  CDON.jpg   373,36K   2 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregisteredcc128e50, 03 januari 2011 - 12:38.


#258

Postad 04 januari 2011 - 00:34

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
Det är klart, de är väl måna om att inte skicka porreklam till folk som inte vill ha det och vice versa.

#259

Postad 04 januari 2011 - 00:46

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

  • 2 530 inlägg
  • 0
Helt ok men Ginza är snabbare :) Sist jag beställde från Ginza, det var i November så beställde jag 04.30 på morgonen och hade paketet 10.10 samma dag på utlämningsstället, det kallar jag service :D Men varken cdon eller ginza har varit några problem med leveranserna eller betalningen. Faktura och postförskott är bäst som jag ser det.

Redigerat av Unregistered2141, 04 januari 2011 - 01:06.


#260

Postad 04 januari 2011 - 00:50

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
Har bara haft bra erfarenheter från cdon tills dom två senaste beställningarna.

dom hade en körning om man beställde den innan den 20e klockan 12 så skulle man få paketet innan julafton, sagt och gjort så gjorde jag en beställning.

Paketet ska enligt dom skickats den 20e men enligt posten mottog dom paketet den 22e som jag även fick sms om ifrån posten, ännu har jag inte mottagit detta paket så verkar som både cdon och posten strulat till det.

Gav dom en chans till och beställde lite fler filmer och nu tar det ju lite tid för dom och nu med jul och nyår osv, lade beställningen den 25e och väntar fortfarande på det paketet.

Dock kan det vara posten som strular med båda mina paket, dock har postgången fungerar perfekt från både webhallen och discshop under samma tider ):

#261

Postad 04 januari 2011 - 16:01

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

Helt ok men Ginza är snabbare :) Sist jag beställde från Ginza, det var i November så beställde jag 04.30 på morgonen och hade paketet 10.10 samma dag på utlämningsstället, det kallar jag service B)

Jösses! :lol: Ginza handlar jag sporadiskt av (generellt dyrare än CDON och har ej möjlighet till fri frakt där) och har gjort så under flera år. Historisk har de som regel behövt en dag mer än CDON för leveransen. Skumt att det tycks fungera så olika.

Ett företag som funkat bra för mig är Elgiganten. Ett och annat filmfynd m.m. därifrån och det är 1-2 dagar som gällt för leveransen. Enstaka från Webhallen har också kommit snabbt.

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 04 januari 2011 - 16:04.


#262

Postad 05 januari 2011 - 18:44

noxzit
  • noxzit
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
jag gjorde en beställning i söndags 2 spel som skulle ha en leveranstid på 1-3 dagar. beställnings datum var alltså 2 jan,
kollade redan på måndagen orderstatus.. där var det bara tomt... väntade tills tisdag.. men idag onsdag när jag såg att inget kom i posten och när postombudet inte heller hade något till mig så blev jag förbannad. jag skrev ett fint mail till cdon och frågade vart min beställning höll hus och varför jag inte kunde se någon orderstatus..

nu till det roliga. I svaret som kom någon timme senare så skrev dem att det var skickat i måndags, dvs den 3e jan..
och statusen visades inte för att det var skickat som ett brev. dem var så vänliga att tom skicka bred-id..

och jag som nu är MEGA petig på allt med leveranser kollade genast på posten.se vart mitt brev höll hus.. och det var precis INGENSTANS!!.. ugglor?

nu blir det ännu roligare..
jag fick ett sms typ NYSS där det stod att posten hade tagit emot mitt brev och att det var på väg till mig.. detta sms inkom alltså ca 4 timmar efter mailet från cdon..

jag kollade så klart direkt vart det var och bara antog att det skulle vara hos mitt postombud.. men det var i GÖTEBORG!!!!! fel sida om landet.. ehm kollar upp cdons adress och ser att dem har sin postlåda i malmö..
Så som jag ser det så fick cdon inte handen ur arslet förrän mitt mail damp ner i deras inbox, och mitt brev blev postat fort som fan. För inte fan kan det ta posten 3 dagar att köra lastbil från malmö till göteborg??

btw det ska till västerås så jag förväntar mig att min snigel till lastbil kommer lagom till jul nästa år..

och visst jag är petig på leveranstider, men kan man inte hålla en leverans inom 2 dar så är det kanske dags att se över företaget lite och kolla om någon överhuvudtaget jobbar..


och det var sista gången jag handlade hos cdon.com

#263

Postad 05 januari 2011 - 18:48

Unregistered1bd2da95
  • Unregistered1bd2da95
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Jag älskar CDON.

beställer 1-2 ggr / månad o det fungerar perfekt.

Håller lägre priser än Ginza. Levererar snabbare o enklare att leta skivor i..

Skickar oxå på faktura så slipper man gå o hämta visa kort + bankdosa för att få hem en skiva..


Gillar dom starkt.. hoppas jag inte råkar ut för skit som vissa har gjort..

#264

Postad 05 januari 2011 - 18:53

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0
Herregud handla i butik istället.

Vad har kontoret i malmö med logistiken i Viared att göra?

#265

Postad 05 januari 2011 - 19:58

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

jag fick ett sms typ NYSS där det stod att posten hade tagit emot mitt brev och att det var på väg till mig.. detta sms inkom alltså ca 4 timmar efter mailet från cdon..

Så som jag ser det så fick cdon inte handen ur arslet förrän mitt mail damp ner i deras inbox, och mitt brev blev postat fort som fan.

Skulle ju man kunna tro men jag undrar om det inte bara var en tillfällighet... De sms jag fått från Posten har som regel (kanske alltid) kommit samma dag som brevet landat i brevlådan. Senaste kom den 30/12 kl 14.20 vilket är ungefär den tid brevbäraren dyker upp.

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 05 januari 2011 - 19:59.


#266

Postad 05 januari 2011 - 23:07

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

  • 892 inlägg
  • 0

Fem vardagar för leverans är inte normalt. Har du någon teori om varför?

För det första så skickar dom ju miljövänligt eller vad det nu kallas för, vilket tar 1-2 dagar extra med posten och så bor man numera på Gotland.

Min senaste beställning gjorde jag Ons den 29 dec och fick sms från posten att dem mottagit brevet från CDON Tor den 30 dec och jag fick leveransen igår Tis den 4 Jan i brevlådan. So five days is the shit for me :P

#267

Postad 06 januari 2011 - 07:16

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0
Då förstår jag att det kan ta lite längre tid pga det geografiska läget men det där var inte fem dagars leveranstid det var tre (vardagar: tor, mån, tis). :P Borde gälla även för t.ex. Discshop kan man tycka... Dock så garanterar de att de skickar samma dag om beställningen läggs före 16.00 så håller man den tiden så är de nog ofta en dag snabbare antar jag.

Edit: Beställde tre produkter i söndags kväll (16/1) och de kom samtliga idag tisdag (18/1). Ett paket i brevlådan och två på uthämtningsstället. Samtliga sms-aviserades idag. Mycket bra ännu en gång...

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 18 januari 2011 - 17:27.


#268

Postad 19 januari 2011 - 20:39

Tegheim
  • Tegheim
  • Lärjunge

  • 497 inlägg
  • 0
2011-01-17:
Beställde Band of Brothers plåtbox på Bluray för 449:- och fri frakt-kod.

2011-01-19:
Boxen ligger i brevlådan. Så länge fruktansvärt nöjd! Sprang upp i biorummet och läste på baksidan av fodralet, allt såg grönt ut och jag rev isär allt och skulle titta...
WTF? Ingen svensk text?
Har jag blivit snurrig? Gick och hämta fodralet, jo, det är ju svensk text! Ska finnas alla modeller av text på denna skiva!
Gick tillbaka och plocka ur skivan för att se att jag inte startat fel skiva.
WTF nr2!
"FOR RENTAL OR RESALE" står det på skivan...
Gick tillbaka till fodralet IGEN, och läser PÅ SVENSKA, "EJ FÖR UTHYRNING"
Blir riktigt trött, går in på hemsidan och ska läsa om art.nr. jag precis köpt. Svensk text, men slut i lager såklart.
Fint, då har man fått deras sista box, med fel innehåll... Tack för den!

Kundtjänst-knappen trycktes hårt. Självklart bara mail-kontakt...
Nu ska man vara förbannad hela natten för att nåt pucko inte tror att vi andra puckon inte märker att vi inte fattar vad dom säger på filmen!

Fortsättning följer!

#269

Postad 20 januari 2011 - 10:34

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
Klart att du är arg, men det lär knappast vara CDON som har lagt i fel skiva i ditt exemplar.

#270

Postad 22 januari 2011 - 15:58

Tegheim
  • Tegheim
  • Lärjunge

  • 497 inlägg
  • 0
Säkert inte CDON som gjort felet kanske. Men sinnet rann ur mig när man suttit och väntat.

Dock så tog CDON tillbaka skivan kostnadsfritt och fraktfritt. Inga bekymmer. De hade inga fler exemplar hemma, och jag valde då att ringa Ginza.

Deras service är sjukt imponerande. För det första så har dom telefonnummer, så man kan ringa.
Fick tag i en Stefan där som personligen gick iväg och provtittade på filmen ihop med en kollega, ringde sedan upp mig igen och sa att allt var grönt. Skickade sedan boxen med snabb-frakt så jag hade den dagen efter garanterat. Och igår låg den här och helgen är räddad :)
När jag igår ringde Ginza och undrade varför min telefon-order med stefan inte syntes på "mina sidor" svarade dom:
-Den skickades lite vid sidan av för att garantera dagen efter, så det kom aldrig upp där.

Helnöjd!
Så lika sur som jag va i onsdags, lika glad är jag nu :)

#271

Postad 31 januari 2011 - 20:02

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0
Ja, många med mig är besvikna på CDON som i helgen hade ett kampanjpris på en Western Digital 2 TB USB-disk.
Priset var satt till 245:-, vilket mot ordinarie pris var rejält bra...men som ett kampanjpris med ett antaget begränsat antal diskar inte helt omöjligt.

Order lagd på 3 stycken diskar, som idag stoppats med ett mail som meddelar att fel pris hade angivits. Ingen kompensation, ingen rabatt på åtminstone en disk. Ingenting mer än att fel pris hade angivits ;).

Ganska bedrövligt hanterat trots att de säkerligen i det finstilta har rätt att göra på detta sätt.

Vi kunder "röstar med fötterna" och inte är CDON så pass speciella, billiga, bra att jag någonsin måste köpa från dem igen. Det är känslan just nu, och undrar om inte deras klumpiga hantering kostar dem mer är att tagit förlusten på diskarna och skickat ut dem till de som hunnit lägga sin order. Jag har ingen aning om marginalen de har på dessa diskar, men om de nu kostar 500:- mer än de 245:- som jag trodde var kampanjpriset så lär ju inte förlusten vara 500:- åtminstone.

Nej CDON, så här hanterar man inte denna typ av fel. Ingen kompensation, ingen rabatt...ingenting utom en ursäkt att priset var fel. DÅLIGT!!!

Redigerat av Manor, 31 januari 2011 - 20:03.


#272

Postad 31 januari 2011 - 23:28

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0
Att dom inte har telefonsupport är ju verkligen helt bedrövlig dåligt när dom är en av Svergies absolut största internetbutiker. Tror dom är ensamma om att inte ha det på marknaden. Vad är problemet egentligen? Hur svårt eller jobbigt kan det vara att sätta in en telefon? Det är en väldigt stor trygghet att veta att man kan ringa om det uppstår något akut.

Om dom nu inte av någon konstig anledning vill ha vanliga supportärenden via telefon så kan dom väl åtminstone ha ett nummer man kan ringa vid akuta ärenden. Men nä, inte ens det.

Redigerat av belzebubb, 31 januari 2011 - 23:36.


#273

Postad 31 januari 2011 - 23:57

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0
Beställde ett skinfodral till min telefon från CDON, paketet skulle innehålla ett fodral och ett displayskydd. Men när jag fick paketet fans det inget skärmskydd med i paketet trotts att det stod klart och tydligt att det skulle medfölja i produktbeskrivningen. Kontaktade kundtjänst och påpekade detta och frågade varför inte det inte produkten matchade beskrivningen, och hur detta skulle lösas? Några dagar efter att jag har kontaktat dem dimper det till min förvåning ned ännu ett paket från dem i postlådan. I paketet ligger ännu ett fodral utan skärmskydd + en faktura på produkten, och detta har de skickat utan att jag bet om det! Så nu hade jag två fodral utan displayskydd varav ett jag inte ens hade beställt!!!! Som att jag skulle bli gladare med två felaktiga produkter? fattar inte vad de tänker med . . .

Handlar numera mina produkter på annat håll, och är nöjd.

#274

Postad 01 februari 2011 - 15:05

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0


Läste om det där. Lite förståelse har jag dock för cdon.
Det fanns ju folk som la beställningar på mer än 50st, allt för att tjäna pengar på det.

Verkar ju faktiskt som att detta var ett mänskligt misstag helt enkelt. Alla kan ju göra fel.
Så även cdon.

Redigerat av BrittBastard, 01 februari 2011 - 15:07.


#275

Postad 01 februari 2011 - 15:16

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

  • 1 045 inlägg
  • 0
Har kanske köpt 500 filmer hos comhem

Aldrig ett fel ..

Maveric

Nej CDON, så här hanterar man inte denna typ av fel. Ingen kompensation, ingen rabatt...ingenting utom en ursäkt att priset var fel. DÅLIGT!!!

Du kanske borde ha förstått själv att det var fel pris :)

Maveric

#276

Postad 01 februari 2011 - 15:20

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0

Läste om det där. Lite förståelse har jag dock för cdon.
Det fanns ju folk som la beställningar på mer än 50st, allt för att tjäna pengar på det.

Verkar ju faktiskt som att detta var ett mänskligt misstag helt enkelt. Alla kan ju göra fel.
Så även cdon.


Jag håller med. Men i dagens "ge mig mer" samhället har man tydligen inte rätt till ett misstag. Det spelar ingen roll hur många kunder man har gjort nöjda. Det är bara missnöjda som räknas. Trist!

#277

Postad 01 februari 2011 - 15:23

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Ja, många med mig är besvikna på CDON som i helgen hade ett kampanjpris på en Western Digital 2 TB USB-disk.
Priset var satt till 245:-, vilket mot ordinarie pris var rejält bra...men som ett kampanjpris med ett antaget begränsat antal diskar inte helt omöjligt.

Order lagd på 3 stycken diskar, som idag stoppats med ett mail som meddelar att fel pris hade angivits. Ingen kompensation, ingen rabatt på åtminstone en disk. Ingenting mer än att fel pris hade angivits :).

Ganska bedrövligt hanterat trots att de säkerligen i det finstilta har rätt att göra på detta sätt.

Vi kunder "röstar med fötterna" och inte är CDON så pass speciella, billiga, bra att jag någonsin måste köpa från dem igen. Det är känslan just nu, och undrar om inte deras klumpiga hantering kostar dem mer är att tagit förlusten på diskarna och skickat ut dem till de som hunnit lägga sin order. Jag har ingen aning om marginalen de har på dessa diskar, men om de nu kostar 500:- mer än de 245:- som jag trodde var kampanjpriset så lär ju inte förlusten vara 500:- åtminstone.

Nej CDON, så här hanterar man inte denna typ av fel. Ingen kompensation, ingen rabatt...ingenting utom en ursäkt att priset var fel. DÅLIGT!!!


Priser i tidningar/webbutiker mm sätts i princip alltid med reservation för tryckfel/fel prissättning mm.

Förstår inte varför du blev så arg. Du har ju inte betalat för dom eller?

"Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel, leverantörers prishöjningar och lagerhållning, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning. Samtliga priser är inklusive moms. Du betalar en fraktkostnad per beställning, för närvarande 29 kr. Fraktfritt vid beställning över 600 kr."

Klart det kan vara surt att det otroliga priset var just otroligt men det är sånt som händer. När jag beställde min borrmaskin häromdagen hade butiken en lövblåsare för 0 kr i webshopen. Då kan man knappast köpa 30 såna för 0 kr :)

#278

Postad 01 februari 2011 - 15:28

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

  • 2 082 inlägg
  • 0
Har handlat hur mycket och hur länge som helst från cdon och aldrig haft något problem man inte har kunnat löst med ett snabbt mail.
Man får väl ändå förstå att den kan bli fel ibland det är ju bara mänskligt.
Tycker dom är väldigt bra på att skicka rabattkoder i förrgår fick jag en på 150:- och sitter här nu med Robert Plant-Band of joy vilket jag betalade 28:- för.
/Mats

#279

Postad 01 februari 2011 - 15:38

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

Att dom inte har telefonsupport är ju verkligen helt bedrövlig dåligt när dom är en av Svergies absolut största internetbutiker. Tror dom är ensamma om att inte ha det på marknaden. Vad är problemet egentligen? Hur svårt eller jobbigt kan det vara att sätta in en telefon? Det är en väldigt stor trygghet att veta att man kan ringa om det uppstår något akut.

Om dom nu inte av någon konstig anledning vill ha vanliga supportärenden via telefon så kan dom väl åtminstone ha ett nummer man kan ringa vid akuta ärenden. Men nä, inte ens det.


Om du luskar lite på nätet så kan du hitta ett telefonnummer till CDON, har ringt dem några gånger när jag har gett upp mailkontakten. Man får ringa deras huvudkontor som jag inte mins nr till och beskriva sitt ärende så kopplar de glatt till rätt avdelning.

De gånger jag har ringt har de varit väldigt trevliga men visst de kanske ändra sig om fler tar denna om/genväg.

Redigerat av hugeman, 01 februari 2011 - 15:43.


#280

Postad 03 februari 2011 - 07:46

Wario
  • Wario
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Handlar frekvent hos CDON och det har aldrig varit några som helst problem. Bra priser och erbjudanden. Leveransen sker på 24 timmar.

#281

Postad 03 februari 2011 - 07:48

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Just nu betydligt kortare leverans tid än Megastore.

#282

Postad 04 februari 2011 - 09:10

Unregistered148fa9f1
  • Unregistered148fa9f1
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Har aldrig haft problem med cdon.com
Handlar alltid på faktura genom Klarna Kredit.
Och dom är snabba på att skicka varorna också.

#283

Postad 05 februari 2011 - 22:43

Ragnwald1
  • Ragnwald1
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Har varit kund hos dem sedan starten och enbart haft problem en enda gång.

Det var en DTS-audio och DVD-audio kodad skiva som visade sig vara felprogrammerad i mastringen, så att enbart DTS-ljudet fanns tillgängligt. Skivan fanns i en senare utgåva där båda funktionerna fungerade.
Problem uppstod när jag skulle försöka byta skivan till den fungerande senare upplagan, supporten förstod ingenting och jag sitter fortfarande efter 5år med samma skiva. Lågavlönade halåor knappandes tangenter. ;)

Köper med faktura och de skickar raskt meddelande om förseningar och efter en tid även om skivan är obeställbar.
Om den är obeställbar på grund av att den är slut hos grossisten, kan man ju tycka att den inte borde synas som just beställbar. Annars helt ok.

#284

Postad 08 februari 2011 - 19:14

jefvul
  • jefvul
  • Användare

  • 235 inlägg
  • 0
Har gjort många beställningar och aldrig haft ett problem. Detta var dock första gången jag beställde sedan jag börjat läsa om långsamma leveranser.
La en beställning på Fantasia Blu-ray den 30 janurari. Den 1 februari får jag mail om att "Din order är postad". Idag, 8 februari, har jag ännu inte fått mitt paket.
Söker man på kolli-nr står följande den 1, 2, 3, 4 och 7 februari:
"Göteborg, Sorterad av Posten. Varubrev delas normalt ut av brevbärare i postlåda. Hämtas annars efter avisering hos ombud."

Att det ska ta mer än en vecka för att få en ynka film som finns på lager är ju dessvärre inte nåt annat än rent bedrövligt.

#285

Postad 08 februari 2011 - 19:47

Unregistered5bb908bc
  • Unregistered5bb908bc
  • Forumräv

  • 718 inlägg
  • 0

Har gjort många beställningar och aldrig haft ett problem. Detta var dock första gången jag beställde sedan jag börjat läsa om långsamma leveranser.
La en beställning på Fantasia Blu-ray den 30 janurari. Den 1 februari får jag mail om att "Din order är postad". Idag, 8 februari, har jag ännu inte fått mitt paket.
Söker man på kolli-nr står följande den 1, 2, 3, 4 och 7 februari:
"Göteborg, Sorterad av Posten. Varubrev delas normalt ut av brevbärare i postlåda. Hämtas annars efter avisering hos ombud."

Att det ska ta mer än en vecka för att få en ynka film som finns på lager är ju dessvärre inte nåt annat än rent bedrövligt.


Och detta beror på CDON? Borde inte detta hamna i en "erfarenheter av Posten" tråd?

#286

Postad 09 februari 2011 - 15:38

Low Fidelity
  • Low Fidelity
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Jag har varit kund hos CDON sedan starten och närmar mig snart min 500:e beställning, utan minsta problem.

#287

Postad 09 februari 2011 - 22:47

zyxxel
  • zyxxel
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag har handlat ett antal gånger förut utan problem.

Denna gång har det dock inte gått så bra.

Leveransbekräftelse att allt skeppats gick ut onsdag 2011-02-02 och alla pengar drogs.
Två dagar senare fanns kolli-id fortfarande inte registrerat hos posten.
cdon tyckte att det var ju lite otur men grejerna kommer nog snart.
Måndag 2011-02-07 på morgonen så skickade de äntligen över info om kolli-id till posten och paket gick iväg samma dag.
Idag, onsdag fick jag paketet. 6 artiklar kom. 12 artiklar kom inte.
Packsedeln angav att allt skulle vara med i försändelsen.
Postens information angav att det var kolli 1 av 1.
Kartongen var för liten för att ens kunna rymma alla artiklar.

Återstår att se vad cdon svarar mig i detta ärende. Jag har fått en 29:- frifraktkod, vilket inte är så meningsfullt då jag alltid beställt långt över frifraktgränsen.

Just nu är differensen mellan vad jag betalat och vad jag erhållit runt 1700:-

Och de har hitintills ignorerat min fråga hur det kom sig att inget paket gick iväg trots att de skickat bekräftelse och drog pengarna. Eller varför de inte i fredags tittade hos sig själva och skeppade i stället för att hänvisa till posten samt registrera + skicka paket först på månag.

#288

Postad 20 februari 2011 - 14:24

zyxxel
  • zyxxel
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Närmar sig.

Efter två dagar - 11/2 ringde de upp och lovade att de 12 missade sakerna skulle gå iväg samma dag, samt att jag skulle få en rabattkod på 100:-

15/2 gick äntligen mail iväg att de skeppade sakerna. 1 av de 12 sakerna var dock hopmixat med de saker jag fått tidigare.
Fick svar att de skulle maila den sammanblandade artikeln, och att jag fick behålla den artikel de skickat dubbelt av.
16/2 fick posten kännedom om kolli-ID för paketet och 18/2 hämtade jag ut det - innehåll stämde med packlistan.

Borde forhoppningsvis på måndag ha det sista brevet, två och en halv vecka efter att de rapporterade att de hade skeppat hela min beställning (2/2).

Så CDON städar upp efter sig. Men det verkar som om de skulle behöva röja upp lite i sitt leveranssystem - rätt många saker som gick fel i en och samma beställning. Och det verkar som om de satt i system att skicka ut mail att paket gått i väg samtidigt som de skriver ut packlistan - inte när de väl gjort i ordning paketet. Första paketet fick posten 3 arbetsdagar efter mailutskicket. Andra paketet fick posten på eftermiddagen efterföljande dag. Mailen borde ju gå ut samtidigt som de lyft en färdig kartong till uthyllan, redo för posten att hämta upp.

Företag som packar kartongerna först, riskerar inte att plötsligt sakna en artikel eller två när man redan gett löfte att paketet är på väg.

#289

Postad 20 februari 2011 - 18:15

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
Sen vet du ju inte vad Posten har sysslat med, det är ju faktiskt fler parter än CDON, även om självklart de borde klara att packa rätt, det är ju det enda de behöver klara på lagret ;)

#290

Postad 21 februari 2011 - 15:43

zyxxel
  • zyxxel
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jodå, jag vet rätt bra vad posten sysslat med. Det kan dröja ett antal timmar innan ett kollinummer dyker upp på webben. Men när det dyker upp så anger det klockstämpeln när det blev registrerat.

Tar det tre arbetsdagar innan det kommer in i systemet, så är det inte för att posten har något hemligt USB-minne att ligga och buffra det på, utan för att det tog tre arbetsdagar innan CDON registrerade kollinumret. Samma sak när paketet får sin initiala tidsstämpel i samband med att det tas emot. Procenten paket som posten knuffar in i systemet utan att först pipa streckkoden är så liten så den bara finns inte - och även om postis #1 missar att pipa streckkoden så kommer rätt snart någon annan att behöva pipa streckkoden för att få sin in-hylla tom och veta vilken ut-hylla som paketet skall flyttas till.

Posten är fullt kapabla att skicka saker fel, eller att få saker att ligga kvar en extra dag någonstans. Men är det något de är bra på så är det att scanna streckkoder och följa upp var paketet har hamnat, och när.

Och som sagt - posten har i samtliga fall fått paketet samma dag som de erhållit kolliid, dvs om kolliid dröjt en eller ett par dagar att komma in som elektronisk förhandsinformation så har själva paketet också dröjt till samma dag fast ett antal timmar senare.

Vid tidigare tillfällen så har mail med kolliid gått ut samma dag som posten fått information om kolliid, respektive fått kartongen. Så gissningen är att man någonstans haft svinn i lagersaldot så man skickat ut mail därför att man trott att man haft allt hemma för att fylla kartongen.

#291

Postad 22 februari 2011 - 13:54

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
den som är direktanslutna med posten får ju kollinr när det skrivs ut av företaget, har inget att göra med när det är inlämnat/scannat hos posten. Beror på när det är upphämtning också. Har varit med om 1 gång att det har skrivits ut kollinr och lagts på någon låda, utan att produkten funnits hemma, och har sen fått vänta någon vecka ;)

#292

Postad 22 februari 2011 - 20:43

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0
Kul hur vissa kan skylla på att det är Postens fel att det blir sena leveranser ibland. Posten håller nog kvar Cdons paket lite då och då bara för att j*vlas med deras kunder, medans dom alltid levererar tex Discshops paket nästkommande arbetsdag :)

#293

Postad 22 februari 2011 - 21:01

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0
Angående post och CDON så är det ju bedrövligt att de skickar paket som de vet inte går in i en postlåda, som post och inte som paket som man får hämta ut. Beställde ett stort paket från CDON som levererades till mig men jag var inte hemma och paketet passade ju inte i lådan, då ställde posten paketet utanför mig!? Ingen avi ingenting kontakt med mig, får man göra så? Vem som helst kan ju gå förbi och plocka paketet, vem ska då stå för notan? Detta är ju både CDON och postens fel, CDON kan ju börja med att skicka stora paket till utlämningställe, och posten kan väl inte gå runt och ställa paket vart dom vill!

#294

Postad 22 februari 2011 - 21:42

Unregisteredb2a15602
  • Unregisteredb2a15602
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0
:) Allvarligt, klagar du på cdon för att de ger kunderna en möjlighet att få prylarna direkt till dörren? Det är ju helt och hållet brevbärarens fel när han lämnar paketet utanför dörren, vilket tyvärr inte är så ovanligt. Är ingen hemma så skall paketet gå till närmaste serviceställe, allt annat är tjänstefel.

För övrigt så har jag bara en sak att klaga på vad gäller cdon: lite seg leverans, tar oftast 3-5 dagar. Men de har väl ett annat avtal med posten än de som är blixtsnabba, vad vet jag.

#295

Postad 22 februari 2011 - 21:49

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0

Angående post och CDON så är det ju bedrövligt att de skickar paket som de vet inte går in i en postlåda, som post och inte som paket som man får hämta ut. Beställde ett stort paket från CDON som levererades till mig men jag var inte hemma och paketet passade ju inte i lådan, då ställde posten paketet utanför mig!? Ingen avi ingenting kontakt med mig, får man göra så? Vem som helst kan ju gå förbi och plocka paketet, vem ska då stå för notan? Detta är ju både CDON och postens fel, CDON kan ju börja med att skicka stora paket till utlämningställe, och posten kan väl inte gå runt och ställa paket vart dom vill!


Det är en fråga om pengar. Det är billigare att ersätta det lilla som försvinner än att skicka som paket. SÅ gjorde jag när jag hade ett postorderföretag.

Jag är som vanligt nöjd med Cdon, beställde i Fredags eftermiddag, fick idag. Toppen

#296

Postad 23 februari 2011 - 21:43

zyxxel
  • zyxxel
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

den som är direktanslutna med posten får ju kollinr när det skrivs ut av företaget, har inget att göra med när det är inlämnat/scannat hos posten. Beror på när det är upphämtning också. Har varit med om 1 gång att det har skrivits ut kollinr och lagts på någon låda, utan att produkten funnits hemma, och har sen fått vänta någon vecka :wub:

Spelar ingen roll om mottagaren är ansluten till posten eller ej.

Avsändaren - CDON - sänder in kollinr elektroniskt direkt in i postens system. Så oberoende av hur många timmars fördröjning posten har innan deras websida visar kollinumret så dyker det till sist upp med exakt den klockstämpel när CDON gjorde inrapporteringen. Och ringer någon Posten så kan de hitta kollinumret i sitt eget system även om webtjänsten ej hunnit uppdaterats.

Scanningen däremot är själva paketen som hoppar runt mellan olika omsorteringspunkter.

Många företag har först en plocklista. När alla artiklar är plockade i plastbacken så hämtas ett kollinummer ut samtidigt som man får etiketten att klistra på en lämpligt stor kartong. Det gör att företaget inte har något kollinummer att maila ut till mottagaren med mindre än att packaren har ansett sig lyckats packa ihop ett komplett paket. Får packaren en miss i lagersaldot så kan han då påverka om paketet skall fördröjas (och så även kollinummer) eller om en delleverans görs där kundens leveransinfo listar exakt de saker som faktiskt lyckades packas.

I goodwillsammanhang är det stor skillnad på att få ett mail "alla dina grejer har i dag skeppats" och sedan i verkligheten få vänta två veckor extra för att det inte stämde, mot att få ett mail: 6 av 18 grejer gick ut idag (den dag de åtminstone lyftes till uthyllan även om ev hämtning redan skulle råkat sket denna dag) men där kunden vet vilka 6 saker som kommer, och nästan exakt vet vilken dag dessa kommer.

En informerad kund kan alltså unvika en extra bilkörning för att hämta en kartong som ändå inte innehåller den akuta produkten.

En informerad kund kan vidare planera in alternativa inköp/åtgärder för att klara akuta problem.

#297

Postad 25 februari 2011 - 11:09

nedman
  • nedman
  • Forumräv

  • 774 inlägg
  • 0
Beställde innan lunch igår.
Fick precis filmerna i brevlåda, så jag är nöjd :lol:

#298

Postad 19 juli 2011 - 15:10

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0
Fick en hårddisk levererad endast förpackad i en antistatpåse i ett jiffykuvert. Skickade en reklamation till dem och se det fina svaret.

"Vi beklagar verkligen detta. Nytt emballage är på väg in men man har valt att skicka ut de som ligger på vänt för att kunderna ska slippa vänta. Vi skickar ut en retursedel till dig per post så att du kan returnera hdd till oss."

De skickar alltså medvetet ut gods till sina kunder med undermåligt emballage, jag tycker det visar på en bra policy, leverera snabbt, det är inte så viktigt om sakerna är hela när de kommer fram.

#299

Postad 22 juli 2011 - 14:23

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0

Fick en hårddisk levererad endast förpackad i en antistatpåse i ett jiffykuvert. Skickade en reklamation till dem och se det fina svaret.

"Vi beklagar verkligen detta. Nytt emballage är på väg in men man har valt att skicka ut de som ligger på vänt för att kunderna ska slippa vänta. Vi skickar ut en retursedel till dig per post så att du kan returnera hdd till oss."

De skickar alltså medvetet ut gods till sina kunder med undermåligt emballage, jag tycker det visar på en bra policy, leverera snabbt, det är inte så viktigt om sakerna är hela när de kommer fram.


Så ruttet.
Då är det nog bättre att lägga till några tior och handla av en datorbutik istället.

#300

Postad 29 juli 2011 - 10:58

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0

Så ruttet.
Då är det nog bättre att lägga till några tior och handla av en datorbutik istället.

Fick svar från dem för 10 dagar sen att de väntade in nytt emballage och att de sedan skulle skicka ut en ny hdd till mig. Jag har fortfarande inte fått nån ny disk vilket borde innebära att de inte fått nåt emballage och således inte skickat ut några stötkänsliga saker från sitt lager. Vilket inte 'är så troligt.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.