Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Google Chromecast Ultra

282 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 30 november 2016 - 15:49

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Tjackade en ChromeCast Ultra häromdagen, och den funkar utmärkt bortsett från att ljudsynken är typ en halv sekund off. Jag har förstärkaren inställd på automatisk ljudsynk, vilket funkar utmärkt med min Apple TV och alla pryttlar som är inkopplade i den, men hur löser jag ljudsynken på ChromeCasten?



#52

Postad 30 november 2016 - 20:14

putta
  • putta
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0

Till det som du ska använda cc:n till idag så räcker det gott och väl med en cc2. Förutsatt att du har ett trådlöst nätverk som stödjer AC-standarden (802.11ac) så kommer Wifi att räcka (och du har okej uppkoppling/avstånd mellan router och cc) 
Med äldre standard av wifi är det inte lika säkert.


Tack för era inlägg....skall till elgiganten imorgon som har båda alternativen så får vi se vad det landar men förstår att jag klarar mig väl med cc2
//P

#53

Postad 30 november 2016 - 23:45

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Hej
Står i begrepp att köpa en cc men vet ej vilken av cc2 eller ccu jag skall välja...har idag bara hdtv och har tänkt nyttja cmore och viaplay i första hand...är trådbundet nätverk att föredra som ccu har?

Hoppas någon kan vägleda

Tack

Om du ska köpa 4k tv i framtiden borde du köpa ccu. Alla tv apparater blir nog 4k så småningom. Du kommer säkert vilja ha en ccu då. Men idagsläget som dom säger fungerar cc2 nog lika bra till hd bild.

Redigerat av axion84, 30 november 2016 - 23:46.


#54

Postad 01 december 2016 - 11:40

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Om du ska köpa 4k tv i framtiden borde du köpa ccu. Alla tv apparater blir nog 4k så småningom. Du kommer säkert vilja ha en ccu då. Men idagsläget som dom säger fungerar cc2 nog lika bra till hd bild.

Personligen tänker jag som så, att när jag byter till 4k TV om 1-2 år så finns nog en CC Ultra2 att köpa. 



#55

Postad 01 december 2016 - 14:15

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 444 inlägg
  • 0
Har slängt in en HDMI splitter som låg i byrålådan och nu fungerar det, dock är det lika bra att köra CC2 i mitt setup ;-)

Ja,ja då har jag ändå provat en Ultra, dock har jag beställt en HDFury Linker för att knäcka HDCP 2.2 problemet för alla produkter:-)

Återkommer med mer info efter test.

#56

Postad 01 december 2016 - 14:59

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Endast en butik som säljer den i dagsläget enligt prisjakt, var har ni köpte era nånstans?



#57

Postad 02 december 2016 - 23:53

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0

Endast en butik som säljer den i dagsläget enligt prisjakt, var har ni köpte era nånstans?

ser ut att finnas i lager i typ alla elgigantboxar!?



#58

Postad 03 december 2016 - 11:16

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

  • 752 inlägg
  • 0
Google store
Chromecast Ultra (svart)
780,00 kr

#59

Postad 25 december 2016 - 12:15

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

 Varifrån kan man kasta 4k materiel till denna ifrån idag? :)



#60

Postad 25 december 2016 - 13:10

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Youtube har en del 4k HDR material som jag testat. Vet inte hur det är med Netflix och andra streamingtjänster men borde ju funka det också.

Google la till DV stöd i senaste uppdateringen som jag förstår det.



#61

Postad 25 december 2016 - 13:24

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Youtube har en del 4k HDR material som jag testat. Vet inte hur det är med Netflix och andra streamingtjänster men borde ju funka det också.

Google la till DV stöd i senaste uppdateringen som jag förstår det.

 

Vilken enhet har du kastad från, fungerade det som det skulle med 4k/HDR? funderar på att åka upp och köpa en, kan man ställa den i 50HZ?


Redigerat av mcmike, 25 december 2016 - 13:24.


#62

Postad 25 december 2016 - 14:06

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Vilken enhet har du kastad från, fungerade det som det skulle med 4k/HDR? funderar på att åka upp och köpa en, kan man ställa den i 50HZ?

 

Från min Macbook Pro med Chrome webläsaren. Jag tror den outputtar allt i 60hz men ska kolla mer noggrant senare om det finns nån inställning för detta.


Redigerat av Mentos, 25 december 2016 - 14:07.


#63

Postad 25 december 2016 - 14:17

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Från min Macbook Pro med Chrome webläsaren. Jag tror den outputtar allt i 60hz men ska kolla mer noggrant senare om det finns nån inställning för detta.

 

Ok, tack! Jag beställde en får vi se vad den kan tillföra här hemma :)



#64

Postad 25 december 2016 - 16:32

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Kopplade upp den trådat genom Intergralen, den skickar en helt korrekt HDR signal med tele👌Varför hade man inte köpt denna innan, nu åker shielden ut😊50hz funkar galant!

Bifogad fil(er)


Redigerat av mcmike, 25 december 2016 - 16:33.


#65

Postad 27 december 2016 - 16:31

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Jag har fortfarande störiga problem med att ljudet är rejält fördröjt och således i osynk med bilden. Och det spelar ingen roll om jag kör via Google Home-appen, eller direkt från Netflix- eller YouTube-apparna i min iPhone. Någon som vet hur jag fixar detta? Den är direktinkopplad i min Marantz SR6010 (game-ingången).
 



#66

Postad 27 december 2016 - 16:45

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Jag har fortfarande störiga problem med att ljudet är rejält fördröjt och således i osynk med bilden. Och det spelar ingen roll om jag kör via Google Home-appen, eller direkt från Netflix- eller YouTube-apparna i min iPhone. Någon som vet hur jag fixar detta? Den är direktinkopplad i min Marantz SR6010 (game-ingången).

Antar den funkar utan problem direkt i tven?

Har du prövat Du prövat utan automatisk sync? Är ju alltid svårt att lösa när ljudet är senare, brukar vara bilden som släpar.
Kör du bypass/passthrough på bilden?
Är det bara game ingången som bråkar eller alla?

#67

Postad 31 december 2016 - 00:31

Unregistered8addaf2c
  • Unregistered8addaf2c
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Just nu i alla fall imo. besvikelse produkt/bortkastade pengar,

https://productforum...00/sX-O5v2cDwAJ

 

Kanske kan bli något med någon uppdatering i framtiden, men de känns inte som om de är "på bollen" trots en så pass ny produkt.

 

 

-ld99



#68

Postad 31 december 2016 - 00:38

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Just nu i alla fall imo. besvikelse produkt/bortkastade pengar,
https://productforum...00/sX-O5v2cDwAJ

Kanske kan bli något med någon uppdatering i framtiden, men de känns inte som om de är "på bollen" trots en så pass ny produkt.


-ld99

Verkade endast gälla LG när jag läste vidare, så så bortkastade pengar är det ju inte för alla.

Eller missade jag att det var alla?

Citat:
Hi everybody,

As mentioned in my previous post, Dolby Vision support for LG TVs in particular is still on the way and will be available in an upcoming firmware update.

Best,
Grace

Redigerat av SKIBBE, 31 december 2016 - 00:41.


#69

Postad 31 december 2016 - 12:02

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Just nu i alla fall imo. besvikelse produkt/bortkastade pengar,

Kanske kan bli något med någon uppdatering i framtiden, men de känns inte som om de är "på bollen" trots en så pass ny produkt.

 

 

Absolut inte, den fungerar precis som utlovat här hemma. Testade till och med trådlöst (8m från routern) med HDR material utan några som helst problem med bilden :rolleyes:



#70

Postad 31 december 2016 - 13:41

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Funkar helt felfritt här hemma också. Riktigt imponerad av denna lilla pryl.



#71

Postad 31 december 2016 - 13:45

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0
Instämmer med ovan, mycket trevlig uppgradering. Har inbyggd Netflixapp i min TV men tycker att CCU presterar bättre när det gäller 1080-material.

#72

Postad 01 januari 2017 - 10:37

Unregistered8addaf2c
  • Unregistered8addaf2c
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Till ni ovan i tråden :)
Glad att ni är nöjda, och ni med nuvarande firmware får ingen korruption i ex. vis hbo när man växlar avsnitt?

Stöd för Dolby Vision står i massor av Web innehåll som är daterat innan släppet.
Jag kan inte hitta något officiellt från Google om att den har stöd längre, men kanske jag som är dålig på att leta, står dock fast vid min personliga åsikt att just nu i alla fall tycker jag inte den är värd pengen, men den åsikten kan som sagt ändra sig med framtida uppgraderingar.

En nackdel mot gen 1, gen 2 är väl också som jag ser det att nätverksuttaget sitter i nätaddaptern, dvs innan drev jag den via usb ut på stärkaren och tv'n (suttit i båda) och fick enkelt automatisk omstart då jag stängde dessa, nu fick det bli en nexa då i alla fall jag har så mycket mer problem med denna än min gen 1.


-ld99

Redigerat av Unregistered8addaf2c, 01 januari 2017 - 10:42.


#73

Postad 03 januari 2017 - 05:42

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Antar den funkar utan problem direkt i tven?

Har du prövat Du prövat utan automatisk sync? Är ju alltid svårt att lösa när ljudet är senare, brukar vara bilden som släpar.
Kör du bypass/passthrough på bilden?
Är det bara game ingången som bråkar eller alla?

Har ingen TV, utan kör bara projje nuförtiden... Har inte testat fler ingångar, men ska göra det. Tycker inte det borde bli någon skillnad. Och jag har testat både med automatisk synk och manuell. Sjukt irriterande...



#74

Postad 03 januari 2017 - 09:25

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

Till ni ovan i tråden :)
Glad att ni är nöjda, och ni med nuvarande firmware får ingen korruption i ex. vis hbo när man växlar avsnitt?

Stöd för Dolby Vision står i massor av Web innehåll som är daterat innan släppet.
Jag kan inte hitta något officiellt från Google om att den har stöd längre, men kanske jag som är dålig på att leta, står dock fast vid min personliga åsikt att just nu i alla fall tycker jag inte den är värd pengen, men den åsikten kan som sagt ändra sig med framtida uppgraderingar.

En nackdel mot gen 1, gen 2 är väl också som jag ser det att nätverksuttaget sitter i nätaddaptern, dvs innan drev jag den via usb ut på stärkaren och tv'n (suttit i båda) och fick enkelt automatisk omstart då jag stängde dessa, nu fick det bli en nexa då i alla fall jag har så mycket mer problem med denna än min gen 1.


-ld99


Den startar om automatiskt då som då sällan man märker det så spelar ingen större roll om den drivs med egen ström

#75

Postad 03 januari 2017 - 11:45

Unregistered8addaf2c
  • Unregistered8addaf2c
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Den startar om automatiskt då som då sällan man märker det så spelar ingen större roll om den drivs med egen ström

 

Det låter bra,

Källa till den infon?

 

 

-ld99



#76

Postad 03 januari 2017 - 12:00

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 1

Det låter bra,

Källa till den infon?

 

 

-ld99

källa är att du kollar ver nr på  senaste updaten och kollar då som då om det uppdaterats efter de kommit en ny... lika va det på cc2 den  har jag haft på utan omstart  sen den släpptes och har alltid haft  senaste firmware 



#77

Postad 03 januari 2017 - 12:07

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 1

från googles support forum

 

5. Does the Chromecast update on it's own?

  A. Yes, it handles it on its own. No need to do anything.



#78

Postad 03 januari 2017 - 14:38

Unregistered8addaf2c
  • Unregistered8addaf2c
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

från googles support forum

 

5. Does the Chromecast update on it's own?

  A. Yes, it handles it on its own. No need to do anything.

 

Tack för infon. då vet jag,

Men om det är omstart vid firmware uppdateringar så är det inte allt för ofta.

 

-ld99


Redigerat av Unregistered8addaf2c, 03 januari 2017 - 14:39.


#79

Postad 03 januari 2017 - 17:31

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

tror nog den startar om  då som då  bara för att kunna kolla om det finns en firmware update



#80

Postad 04 januari 2017 - 09:10

Unregistered8addaf2c
  • Unregistered8addaf2c
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

tror nog den startar om  då som då  bara för att kunna kolla om det finns en firmware update

 

Som sagt glad att det fungerar för dig, de när de nu sker omstarterna räcker i alla fall inte för mig med mina personliga  nuvarande empiriska erfarenheter, men som sagt fixat med en nexa.

 

En annan sak som jag finner irriterande är att trots att den är uppsat med lan via kabel och något wifi aldrig angetts så slår den av och på wifi ett par ggr i minuten, vilket enkelt kan kollas med någon scanner app i dator/padda/telefon, kommer upp utan wifi id och syns på styrkan och är man osäker så dra strömmen och se att aktiviteten upphör.

 

Kanske en kvarleva sedan snoop tiden med insamling av wifi data när de åkte runt och fotade för street view som det stod rätt mycket om för några år sedan? ;)

https://www.theguard...ng-private-data

 

Sicke fall så förväntar jag mig i alla fall att när man väljer trådbundet så ska inte wifi'n ligga och resta och störa, detta dessutom på en kanal som jag inte kan välja.

 

-ld99

 

Edit in,

Stavning.


Redigerat av Unregistered8addaf2c, 04 januari 2017 - 09:15.


#81

Postad 04 januari 2017 - 10:19

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0
Jag kör också kabel, men var tvungen att addera ett wi-fi i samband med setup. Kan man nu tryggt ta bort wi-fi via Google Home-appen och pucken fungerar ändå? Kan ju se längst ned på bakgrundsbilden att den ofta är uppkopplad på mitt wi-fi. Alternativt tar jag bara bort wi-fi-accessen via mitt macfilter i routern.

#82

Postad 04 januari 2017 - 12:32

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

Jag kör också kabel, men var tvungen att addera ett wi-fi i samband med setup. Kan man nu tryggt ta bort wi-fi via Google Home-appen och pucken fungerar ändå? Kan ju se längst ned på bakgrundsbilden att den ofta är uppkopplad på mitt wi-fi. Alternativt tar jag bara bort wi-fi-accessen via mitt macfilter i routern.

Om du har en router som kan blocka internet till en specifik enhet så kan du göra så med på så vis behövs inte block av Mac adress ..Blir lite lättare att aktivera internet om de behövs nångång . BL Asus routrar har den möjligheten 



#83

Postad 04 januari 2017 - 14:35

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Om du har en router som kan blocka internet till en specifik enhet så kan du göra så med på så vis behövs inte block av Mac adress ..Blir lite lättare att aktivera internet om de behövs nångång . BL Asus routrar har den möjligheten 

Är det inte en specifik mac-adress man blockerar när man ska blockera en specifik enhet? Hade för mig det...



#84

Postad 04 januari 2017 - 20:13

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0
Jag har en Asus router. Ska in och kolla detta.

#85

Postad 04 januari 2017 - 20:21

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

Du loggar in på Asus routern klicka sen på den runda symbolen ovan knappen view list klicka sen på enheten på höger Kant och i rutan som kommer upp så kan du blockera internet som förbindelse på så vis hindrar du den  från att använda wifi  vid casting = mycket snabbare så en att blockera mac..

 

Du ska alltså få upp denna ruta 

http://www.foxnetlab..._web_eng_05.png

 

mac blockering används enbart om man  vill blockera en enhet helt från att ansluta till routern!!

 

internet blockering  gör som det heter!


Redigerat av Duckface21, 04 januari 2017 - 20:32.


#86

Postad 05 januari 2017 - 08:49

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0

Du loggar in på Asus routern klicka sen på den runda symbolen ovan knappen view list klicka sen på enheten på höger Kant och i rutan som kommer upp så kan du blockera internet som förbindelse på så vis hindrar du den från att använda wifi vid casting = mycket snabbare så en att blockera mac..

Du ska alltså få upp denna ruta
http://www.foxnetlab..._web_eng_05.png

mac blockering används enbart om man vill blockera en enhet helt från att ansluta till routern!!

internet blockering gör som det heter!

Intressant! Den rutan har jag inte fått fram hittills. Ska testa. Enheten bör i och för sig ha olika macadresser för LAN respektive wi-fi, varför macblockering av wi-fi bör ha avsedd effekt.

Edit: funkade fint, tack!

Redigerat av Saturnus, 05 januari 2017 - 10:28.


#87

Postad 05 januari 2017 - 21:01

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0

För att få vettigt ljud har jag kopplat in min CC Ultra till förstärkaren.

Men jag får bara stereoljud hur jag än försöker.

Beror det på att min 5-åriga förstärkare är totalt utdaterad? (Pioneer SC LX85)

Använder Pion som växlare mellan TV (Samsung SUHD från 2015) och proj.

Ingångarna används främst till BD, ComHem och nu Chromcasten.



#88

Postad 05 januari 2017 - 21:07

FenioN
  • FenioN
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Beror ju på vart du spelar ifrån..

#89

Postad 05 januari 2017 - 23:50

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0

T ex Youtube-klipp med 5.1. Trailers m.m.

Om det är det du menar.



#90

Postad 05 januari 2017 - 23:57

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

T ex Youtube-klipp med 5.1. Trailers m.m.
Om det är det du menar.

Var hittar du Youtube klipp med 5.1...

Du kan däremot ta Youtubes stereo signal och koda med DPLII i din reciver och konvertera upp till 5.1 men det låter ju sådär.

Vad jag vet så finns det inga klipp med en 5.1 signal eller högre. Endast 2.0 (sak samma om klippet heter 5.1 demo test) fortfarande endast stereo.

Redigerat av SKIBBE, 06 januari 2017 - 00:07.


#91

Postad 06 januari 2017 - 00:06

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0
Spela upp nått från Plex på datorn med 5.1 eller Netflix eller HBO Nordic så ska du se de kommer funka på en gång!!!... YouTube eller SVTplay eller tv4 play har ej 5.1

#92

Postad 06 januari 2017 - 13:26

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 1

Ha, ha! Jag var så enfaldig att jag trodde det verkligen var 5.1. Dooh!

Får kolla ngt annat.

Tack för klargörandet!



#93

Postad 25 januari 2017 - 14:01

bkam
  • bkam
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0

stödjer den atmos & dts x ljud när ni strömar sånt?



#94

Postad 25 januari 2017 - 16:49

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0
Hur är netflix hdr i en lg oled med denna? Är det lika sunkig bild som tv:n's inbyggda app. Har en 920v och jag föredrar faktiskt att kolla netflix hdrmaterial från atv:n för det inte blir lika "blaskig" bild då även om man bara får 1080p.

#95

Postad 25 januari 2017 - 17:34

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Är det någon som har testat denna med Google Play Movie och om ni får ut 5.1 ljud?

Jag vet att det funkar på Shield men jag får inte 5.1 ljud via min gamla CC gen1 via Google Play.



#96

Postad 26 januari 2017 - 02:20

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

stödjer den atmos & dts x ljud när ni strömar sånt?

den stödjer atmos via DD+ men  finns igen i sverige som har det  ännu netflix usa har en del filmer med atmos


Hur är netflix hdr i en lg oled med denna? Är det lika sunkig bild som tv:n's inbyggda app. Har en 920v och jag föredrar faktiskt att kolla netflix hdrmaterial från atv:n för det inte blir lika "blaskig" bild då även om man bara får 1080p.

chromecast ger inte blaskig bild



#97

Postad 26 januari 2017 - 09:18

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Hur är netflix hdr i en lg oled med denna? Är det lika sunkig bild som tv:n's inbyggda app. Har en 920v och jag föredrar faktiskt att kolla netflix hdrmaterial från atv:n för det inte blir lika "blaskig" bild då även om man bara får 1080p.

Ett problem som jag har upplevt är att bilden blir ganska dassig om jag kör 1080/24p filmer med Chromecasten. Detta märks framförallt på min Projektor (Epson 6600).

Kör jag samma film via min Samsung BD spelare som har stöd för auto refresh rate så blir det en påtaglig skillnad eller om jag kör Shield konsolen och kör rätt bildfrekvens (dvs 24,50 eller 60hz) så blir det också skillnad. Detta gäller då CC gen1. Har ej testat ultra varianten.

 

Jag ska tillägga att jag inte upplever samma problem på min Samsung TV KS8005 49".

Om det beror på att det är en mindre skärm eller att TVn kompenserar bättre ska jag låta vara osagt. Har dock förstått att vissa Samsung TV modeller kan plocka 24Hz ur en 60Hz signal. Vet inte om LG har samma funktion.


Redigerat av Aristoteles, 26 januari 2017 - 09:28.


#98

Postad 26 januari 2017 - 10:21

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

Ett problem som jag har upplevt är att bilden blir ganska dassig om jag kör 1080/24p filmer med Chromecasten. Detta märks framförallt på min Projektor (Epson 6600).

Kör jag samma film via min Samsung BD spelare som har stöd för auto refresh rate så blir det en påtaglig skillnad eller om jag kör Shield konsolen och kör rätt bildfrekvens (dvs 24,50 eller 60hz) så blir det också skillnad. Detta gäller då CC gen1. Har ej testat ultra varianten.

 

Jag ska tillägga att jag inte upplever samma problem på min Samsung TV KS8005 49".

Om det beror på att det är en mindre skärm eller att TVn kompenserar bättre ska jag låta vara osagt. Har dock förstått att vissa Samsung TV modeller kan plocka 24Hz ur en 60Hz signal. Vet inte om LG har samma funktion.

det är ju inte ett fel i chromecast utan nånstans i länkade apparater



#99

Postad 26 januari 2017 - 12:52

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Fel och fel, problemet är att ChromeCast inte har stöd för 24hz

 

http://www.flatpanel...l&id=1449827862


Redigerat av Aristoteles, 26 januari 2017 - 12:54.


#100

Postad 26 januari 2017 - 12:57

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0
Sant men de ska inte bli dålig bild för det därmed är det annat i kedjan som skapar det.... Sen så tror jag 24p är på g till ultra



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.