Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dagens plus och minus, ingen politik eller religion

3479 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2601

Postad 04 februari 2022 - 08:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
-Haft Covid den här veckan.
+Haft Covid den här veckan.

Känns lite skönt att ha gjort bort det .
Fick en extremt lindrig version .
Feber en dag,ingen hosta,lite lite förkyld .
Kanske för att jag är trippelvaccinerad.

#2602

Postad 04 februari 2022 - 10:17

Kullre
  • Kullre
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

- bekräftat covid, trevlig helg! 

Haha, kämpa! Hände mig för exakt tre veckor sen.



#2603

Postad 04 februari 2022 - 12:31

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

- Frölundas nya klubbmärke

+ Klubbmärket dras tillbaka



#2604

Postad 04 februari 2022 - 19:52

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 1

- Frölundas nya klubbmärke

+ Klubbmärket dras tillbaka

Det blev ett kort liv på den varianten. Men jag kan inte påstå att jag är förvånad. Den var inget vidare  :) .

 

+ Enligt en expert jag hörde nyligen, smittspridningen måste minska snart. Det är helt enkelt slut på människor att smitta.

+ Restriktionerna försvinner. Det blir väl ett nytt normalläge.

- Restriktionerna försvinner men ovaccinerade skall fortsatt vara särskilt försiktiga. Varför kan man inte bibehålla vaccinpassen och sluta lita på att stollar skall uppträda rationellt.

+ Kul citat från kollega, "Jag har känt mig positiv några dagar, men nu är det bättre".

- Göteborgs filmfestival är nästan slut. Spännande att se hur den blir nästa år.


Redigerat av Mr_Tom, 04 februari 2022 - 19:53.


#2605

Postad 04 februari 2022 - 23:31

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Det blev ett kort liv på den varianten. Men jag kan inte påstå att jag är förvånad. Den var inget vidare  :) .

 

ingen aning om du är sportintresserad eller inte men detta är knappast något nytt.

VARJE gång ett lag (oavsett sport) skaffar nytt hemmaställ/bortaställ så får det kritik.

Spelar egentligen ingen roll hur dom är designade, folk kommer störa sig oavsett bara för  att "det ser inte ut som förr"

 

Det där med förändring är inget som vi människor gillar nåt vidare alltså.

"det var bättre förr"  :D



#2606

Postad 05 februari 2022 - 10:35

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

ingen aning om du är sportintresserad eller inte men detta är knappast något nytt.
VARJE gång ett lag (oavsett sport) skaffar nytt hemmaställ/bortaställ så får det kritik.
Spelar egentligen ingen roll hur dom är designade, folk kommer störa sig oavsett bara för att "det ser inte ut som förr"

Det där med förändring är inget som vi människor gillar nåt vidare alltså.
"det var bättre förr" :D


Googla Frida Hansdotter och kolla på hennes logga så klarnar det nog varför dom byter, förutom vinkeln på loggan så är den 90% kopia åtminstone. Rent löjligt lika.

#2607

Postad 05 februari 2022 - 13:15

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Hur mycket pengar och tid la dom på detta egentligen? Och fansen hade ingenting att bidra med. Känns som en jäkligt dålig idé från början till slut.

+ Brynäs har ändå dom snyggaste tröjorna 😎

#2608

Postad 05 februari 2022 - 16:06

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0
+ Go ”long-run” idag, perfekt väder och uppladdning.
+ Race of Champions
+ Första OS-guldet för Sverige

Hur mycket pengar och tid la dom på detta egentligen? Och fansen hade ingenting att bidra med. Känns som en jäkligt dålig idé från början till slut.

+ Brynäs har ändå dom snyggaste tröjorna 😎

Två år och runt en miljon…
Ingen vidare bra reklam för byrån som skulle kolla om de fanns liknande loggor 😆😆😆

Brynäs tröjor är onekligen rena, hur lyckas de ha i stort sett reklamfria tröjor?

#2609

Postad 05 februari 2022 - 17:01

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Hur mycket pengar och tid la dom på detta egentligen? Och fansen hade ingenting att bidra med. Känns som en jäkligt dålig idé från början till slut.

+ Brynäs har ändå dom snyggaste tröjorna

 

Det är ju en ny stark rörelse som lyckats lobba för att indianen är en karikatyr av en minoritetsbefolkning som inte är ok.



#2610

Postad 05 februari 2022 - 17:15

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 0



Brynäs tröjor är onekligen rena, hur lyckas de ha i stort sett reklamfria tröjor?


Finns väl ingen som vill sponsra det skräpgänget 😂😂

#2611

Postad 05 februari 2022 - 18:46

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

ingen aning om du är sportintresserad eller inte men detta är knappast något nytt.

VARJE gång ett lag (oavsett sport) skaffar nytt hemmaställ/bortaställ så får det kritik.

Spelar egentligen ingen roll hur dom är designade, folk kommer störa sig oavsett bara för  att "det ser inte ut som förr"

 

Det där med förändring är inget som vi människor gillar nåt vidare alltså.

"det var bättre förr"  :D

Jag vet inte hur du följer din omvärld men i detta fallet var det väl ett namnbyte orsakat av vad man kan kalla "förändrat samhällsklimat". Hur ord uppfattas kan ju förändras med tiden och flera nordamerikanske lag har också bytt namn av samma orsak. Många är emot förändring men detta namnbyte var nog en nödvändig sådan.

 

Min synpunkt var dock att baserad på att jag tyckte den nya loggan var ganska tråkig och färglös :) .



#2612

Postad 05 februari 2022 - 18:57

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Googla Frida Hansdotter och kolla på hennes logga så klarnar det nog varför dom byter, förutom vinkeln på loggan så är den 90% kopia åtminstone. Rent löjligt lika.

Visst är dom väldigt lika, men i grunden är det ju bokstaven F som man skruvat på med lite olika resultat. Men detta kan ju vara en bra orsak för Frölunda att backa och göra om.


Redigerat av Mr_Tom, 05 februari 2022 - 19:08.


#2613

Postad 05 februari 2022 - 19:03

Kullre
  • Kullre
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

Det är ju en ny sinnessjuk rörelse som lyckats lobba för att indianen är en karikatyr av en minoritetsbefolkning som inte är ok.

Japp, galet.

#2614

Postad 05 februari 2022 - 21:17

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 634 inlägg
  • 0

Det är ju en ny stark rörelse som lyckats lobba för att indianen är en karikatyr av en minoritetsbefolkning som inte är ok.


Det är ganska roligt ändå om man tänker på det. När det skulle bytas namn så kom de ju på att åsyfta deras gamla lag som kallades för vilda västern. Då hade de indianer och cowboys och välja på. De valde bort cowboys för att de inte ville att laget skulle förknippas med skjutvapen och indianer var kvar. Man försökte alltså vara så pk de kunde vara med trampade ändå i fällan.

#2615

Postad 05 februari 2022 - 21:31

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Jag vet inte hur du följer din omvärld men i detta fallet var det väl ett namnbyte orsakat av vad man kan kalla "förändrat samhällsklimat". Hur ord uppfattas kan ju förändras med tiden och flera nordamerikanske lag har också bytt namn av samma orsak. Många är emot förändring men detta namnbyte var nog en nödvändig sådan.

 

Min synpunkt var dock att baserad på att jag tyckte den nya loggan var ganska tråkig och färglös :) .

Är pittsburg penguins fortfarande okay eller är det en skymf mot pingviner? Eller är det en skymt mot pittsburgs hockeyspelare att de liknar pingviner?



#2616

Postad 05 februari 2022 - 21:53

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 249 inlägg
  • 0

Är pittsburg penguins fortfarande okay eller är det en skymf mot pingviner? Eller är det en skymt mot pittsburgs hockeyspelare att de liknar pingviner?

Vad tror du själv?

#2617

Postad 05 februari 2022 - 22:03

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

+ Pittsburg kommentaren fick mig att tänka på verklighetsbaserade filmen Gross Misconduct: The Life of Brian Spencer. Där han i en TV-intervju kommenterar pingvinen, när han spelade för dom. Minns det som en bra film.

- Bara ett guld idag.


Redigerat av Nizz_e, 05 februari 2022 - 22:05.


#2618

Postad 05 februari 2022 - 22:24

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Är pittsburg penguins fortfarande okay eller är det en skymf mot pingviner? Eller är det en skymt mot pittsburgs hockeyspelare att de liknar pingviner?

Jag förstår inte din poäng.

 

Jag konstaterar enbart att det sker en förändring i samhället avseende hur ord uppfattas, men det kanske du har missat? Jag förstår inte heller din tidigare  kommentar att det är "en ny stark rörelse". Detta har ju en förändring som pågår ständigt. Se i backspegeln på språkets förändring under några decennier. NHL lag har ju också bytt namn under lång tid, av olika skäl. Nu är det väl flera som är "på gång", av olika skäl. 



#2619

Postad 05 februari 2022 - 23:05

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 2

+ Riktigt lyckat biobesök och middag. Första gången på evigheter som jag har mått genuint bra.

- Inget just ikväll. Fantastiskt.



#2620

Postad 06 februari 2022 - 00:36

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Jag vet inte hur du följer din omvärld men i detta fallet var det väl ett namnbyte orsakat av vad man kan kalla "förändrat samhällsklimat". Hur ord uppfattas kan ju förändras med tiden och flera nordamerikanske lag har också bytt namn av samma orsak. Många är emot förändring men detta namnbyte var nog en nödvändig sådan.

 

Min synpunkt var dock att baserad på att jag tyckte den nya loggan var ganska tråkig och färglös :) .

jag godtar det sista du skriver men det som du kokar ihop innan får du nog se över en gång till  :lol:



#2621

Postad 06 februari 2022 - 07:53

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
+ Synliga stollar.
- Osynliga stolpskott.

Bättre belysa mörka potthål än att fastna i dem.

#2622

Postad 06 februari 2022 - 09:58

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Jag förstår inte din poäng.

Jag konstaterar enbart att det sker en förändring i samhället avseende hur ord uppfattas, men det kanske du har missat? Jag förstår inte heller din tidigare kommentar att det är "en ny stark rörelse". Detta har ju en förändring som pågår ständigt. Se i backspegeln på språkets förändring under några decennier. NHL lag har ju också bytt namn under lång tid, av olika skäl. Nu är det väl flera som är "på gång", av olika skäl.


Förändringarna kommer ju någonstans ifrån. NHL byter ofta vid ägarbyte eller nya sponsorer men i det här fallet är det ju en rörelse som lobbat framgångsrikt :)

Om tio år när pingvinerna är borta då nordpolen smält kommer folk börja hata på pittsburgh :P

#2623

Postad 06 februari 2022 - 10:46

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

jag godtar det sista du skriver men det som du kokar ihop innan får du nog se över en gång till  :lol:

Din kommentar förvånar mig.

 

Bortsett från stavfel tycker jag inte det är något komplicerat. Men du kanske inte har sammanhanget även om jag trodde det var välkänt, speciellt om man är sportintresserad. Jag vill inte fortsätta diskussionen för den är OT men här kommer länkar med lite om sammanhanget.

 

https://www.aftonbla...gan-hanger-kvar

https://www.gp.se/sp...iken-1.31651599

https://en.wikipedia...ame_controversy

https://en.wikipedia...ogo_controversy



#2624

Postad 06 februari 2022 - 11:05

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 249 inlägg
  • 0

Om tio år när pingvinerna är borta då nordpolen smält kommer folk börja hata på pittsburgh :P


De kommer bli uppätna av de svältande isbjörnarna innan dess. ;)

#2625

Postad 06 februari 2022 - 11:14

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

+ OS-Guld i skridsko, 5000 m

- Får väl klaga på vädret i brist på annat  :)



#2626

Postad 06 februari 2022 - 12:36

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

+ OS-Guld i skridsko, 5000 m
- Får väl klaga på vädret i brist på annat :)


+härligt väder med sol -1 och 4cm nysnö
+ OS guld

-Idag inget negativt ännu :-)

#2627

Postad 06 februari 2022 - 15:28

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
+ I övrigt det mesta gottgott.
- Ronnie H har kastat in handduken. En folklig hjälte som klivit av.

#2628

Postad 07 februari 2022 - 00:52

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

+ Wordle! Visserligen var dagens ord ganska lätt, men min strategi att börja med ord med tre vokaler lönar sig definitivt. Efter det första ordet fanns det inte så många andra ord att välja på som stämde med vad det första ordet avslöjat.

 

Wordle 233 3/6
 
🟨⬛🟩⬛⬛
⬛⬛🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩
 
Bifogad fil  chrome_screenshot_1644191192890.png   409,49K   0 Antal nerladdningar
 
😎


#2629

Postad 07 februari 2022 - 09:16

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 634 inlägg
  • 0
Snyggt zacabeb. Fattar inte statistiken? Om du spelat 27 ggr, klarat 100%, hur kan din streck bara vara 26?

#2630

Postad 07 februari 2022 - 09:48

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Jag tror att streak bara räknar dagar man vinner i sträck. Dvs gör man uppehåll en dag så börjar den om.



#2631

Postad 07 februari 2022 - 20:27

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

  • 1 149 inlägg
  • 0
- Trist väder.

+ Beställt thermopool att bygga själv.

#2632

Postad 08 februari 2022 - 08:47

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0
+ Kanske vann över Zacabeb denna gång ;)

Wordle 234 2/6

⬛🟩🟩⬛🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

#2633

Postad 08 februari 2022 - 21:27

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

+ Kanske vann över Zacabeb denna gång ;)

 

Ja, jag tog den först på tredje försöket. :P

 

+ Hyresvärden har äntligen fått en glasmästare att laga fönstret i porten. Min hyresvärd börjar skärpa sig; det tog bara tre månader att byta rutan.

 

+ Fyra svenska maskörer är Oscarnominerade. De första två är Eva von Bahr och Love Larsson för arbetet med Stellan Skarsgårds mask i Dune. De har varit Oscarnominerade två gånger tidigare för Hundraåringen och En man som heter Ove. De andra två maskörerna är Anna Carin Lock och Göran Lundström för arbetet med Jaret Letos mask i House of Gucci.

 

± Är lite orolig för hur det kommer gå nu när restriktionerna försvinner. Men så har ju en stor mängd människor ändå högtidligt skitit i dem, så de fanns väl mest bara på papper.

 

- Har köpt en batteriladdare, GP ReCyko Speed Charger, som kan ladda åtta AA NiMH samtidigt vilket är trevligt i princip. Problemet är bara att den kräver minst 2A (9,9W) via USB Micro-B för detta och ingen av de USB-laddare jag har testat med kan leverera det under längre tid än några minuter innan spänningen sjunker, vilket gör att laddaren stänger av en av de två laddenheterna. Mycket irriterande. 2A räckte inte, 2.4A inte heller, så nu är en tredje laddare på väg. Funkar inte den så måste det vara fel på batteriladdaren.

 

- Att det ska vara sånt krångel att få tag på en laddare som levererar den ström som påstås och inte heller är farlig. Titta på DiodesGoneWild på YouTube för att se hur illa konstruerade och tillverkade många laddare är.


Redigerat av Zacabeb, 08 februari 2022 - 21:28.


#2634

Postad 09 februari 2022 - 08:33

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 1

+ Det börjar märkas av nu att dagarna blir längre

- Sveriges radio sprider desinformation. Vissa kanske tror på tomtarna i reportaget  ;)

https://sverigesradi...ad-aktivisterna



#2635

Postad 09 februari 2022 - 10:06

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 3

+ Det börjar märkas av nu att dagarna blir längre

- Sveriges radio sprider desinformation. Vissa kanske tror på tomtarna i reportaget  ;)

https://sverigesradi...ad-aktivisterna

Ang. SR: tycker snarare att människorna i reportaget gör ett bra jobb att framställa sig själva som duktiga sne-tänkare, skämskudde kom till flitig användning..



#2636

Postad 09 februari 2022 - 15:34

Kullre
  • Kullre
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

- Sveriges radio sprider desinformation. Vissa kanske tror på tomtarna i reportaget  ;)

https://sverigesradi...ad-aktivisterna

Precis. Att synliggöra dylika stollar!

 

Förväntar mig att diverse TV-personligheter och artister nu kommer avböja framtida medverkan i SVT:s medialandskap.



#2637

Postad 09 februari 2022 - 18:18

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 3

+ Seriösa reportrar som intervjuar foliehattar, försöker få inblick i deras världsbild och vågar ställa obekväma frågor till dem, samt påpekar fakta.

 

- Bombastiska podcastskapare som bjuder in foliehattar på pyjamasparty.


Redigerat av Zacabeb, 09 februari 2022 - 18:19.


#2638

Postad 09 februari 2022 - 19:36

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
+ helt plötsligt blev jag återigen sugen på att lägga av med snuset. Snusat konstant i snart 30 år, med ett antal kortare stunder (veckor) utan och ett par längre perioder (1 år) utan.
Frågan är bara, ska man köra cold turkey (som jag gjort förr) eller ska man trappa ner..?

- var utan snus inlagd i två-tre timmar i eftermiddags, man blir fan inte klok i huvudet så lättirriterad men blir. Sen vet jag ju att det går över rätt snabbt.

++ åka till kontor-kontoret imorgon, längesen nu!

#2639

Postad 10 februari 2022 - 00:15

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 1
+ Wordle är ett roligt spel. Kom dessutom på ett ord med fyra vokaler att öppna med. :D

Wordle 236 2/6

🟨🟨⬛⬛⬛
🟩🟩🟩🟩🟩

Redigerat av Zacabeb, 10 februari 2022 - 00:16.


#2640

Postad 10 februari 2022 - 15:29

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 1
- wordle. Kommer inte undan det nånstans.

+ Fick ledigt 2 dagar nästa vecka, så hela veckan ledig i princip 😎

#2641

Postad 10 februari 2022 - 16:20

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

+ helt plötsligt blev jag återigen sugen på att lägga av med snuset. Snusat konstant i snart 30 år, med ett antal kortare stunder (veckor) utan och ett par längre perioder (1 år) utan.
Frågan är bara, ska man köra cold turkey (som jag gjort förr) eller ska man trappa ner..?

- var utan snus inlagd i två-tre timmar i eftermiddags, man blir fan inte klok i huvudet så lättirriterad men blir. Sen vet jag ju att det går över rätt snabbt.

++ åka till kontor-kontoret imorgon, längesen nu!


Varför sluta ? 😃
Jag slutade för 17 år sen.
Har dock snålsnusat av kompisar då och då.
Även köpt nån enstaka dosa/år.

Men nu har jag inte snusat någonting på 10 månader .

Men jag saknar det med jämna mellanrum fortfarande 😞

Ska börja om när jag går i pension 😃

#2642

Postad 10 februari 2022 - 18:10

midsommarfiraren
  • midsommarfiraren
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Nu verkar våren vara på g, åtminstone i södra Sverige.  :D



#2643

Postad 10 februari 2022 - 21:39

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

Nu verkar våren vara på g, åtminstone i södra Sverige.  :D

 

ja imorse hörde jag fåglarna drag igång rejält, redan innan solen gått upp.  :D

 

+ Räkna matte med grabben, och se den fantastiska utvecklingen i realtid, lika kul som att träna pojklag och se dem bli skarpa tillsammans.

- Trytande tålamod emellanåt.


Redigerat av PML73, 10 februari 2022 - 21:40.


#2644

Postad 11 februari 2022 - 12:07

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

+ Elräkningen för januari var lägre mot decemberräkningen

- Fortfarande för höga räkningar



#2645

Postad 11 februari 2022 - 13:11

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Den kanske inte landade på 22k åtminstone som för Uffe? :D

 

+ Fredag = Snart helg

+ Lunch på KFC.



#2646

Postad 11 februari 2022 - 14:19

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Den kanske inte landade på 22k åtminstone som för Uffe? :D

 

WOW, Brunnberg förnekar sig inte i rollen som gnällgubbe som sett för mycket på swebbtv och efter det vet hur allt fungerar :)

 

- "Har knappt förbrukat någon el och fått en faktura på 22k"... jo tjena.

- "Elbil, det är hokus pokus för mig"

- "Jag är så trött på det här att det är världskrig i huvudet på mig"

 

Och mycket av gnällandet på bränslepriset görs bakom ratten på en Range Rover TDV8  :rolleyes:

 

+ Tack för fredageftermiddagens gapskratt, det är nästan så man undrar om Ulf gör en roll där han driver med denna typen av människor (hans tidigare utspel under åren tyder tyvärr inte på det).

- Det finns för många som Ulf därute tyvärr.



#2647

Postad 12 februari 2022 - 06:36

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

- Det finns för många som Ulf därute tyvärr.

 

Dagens feta och kursiva minus, punkt...

 

+ Lite morgonjazz med Ethan Iverson Quartet förhöjer upplevelsen på hela livet. Senare idag studion och vänner. Kanske t o m hinner med att hälsa på min farbror.  :wub:

- Fööör många Ulf därute som bara kan gnälla på livet, det är alltid alla andras fel till att champagnen smakar avslaget och annan upplevd orättvisa.  :lol:


Redigerat av PML73, 12 februari 2022 - 06:52.


#2648

Postad 12 februari 2022 - 10:06

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 1

- "Har knappt förbrukat någon el och fått en faktura på 22k"... jo tjena.

Nästan ingen förbrukning och 22 k i räkning. Det låter som ett sällsynt dåligt elavtal.

 

+ Kul inslag men samtidigt ganska tragiskt.

 

- Tyvärr är väl han ett typexempel på på dom som sitter på krogen och löser världsproblemen. Jag kommer ihåg en lärare som yttrade orden, "Tror ni detta är enkelt, vänta till jag har förklarat".

 

+ Helg



#2649

Postad 12 februari 2022 - 11:52

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
+ Inväntar med spänning på nästa blockbuster. "En man som heter Ulf, har svårt att förstå".

- Inte ens vädret.

#2650

Postad 12 februari 2022 - 15:41

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

- Hela e-hälsomyndigheten ligger nere, vilket gör att ingen i Sverige kan hämta ut receptbelagd medicin på apotek.

 

+ Behöver själv inte hämta ut någon medicin.

 

Hoppas på att det åtgärdas relativt snabbt och inte rör sig om en ransomware-attack likt den mot Coop. Om det drar ut på tiden är det fruktansvärt allvarligt.

 

Tillägg: Det är löst nu.


Redigerat av Zacabeb, 12 februari 2022 - 17:50.




2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar


    Facebook (1)
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.