Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Cyberpunk 2077

520 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Cyberpunk 2077 (PC) (PC-spel) 7 6,65 (19) 264:-
Cyberpunk 2077 (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 9 5,91 (10) 439:-
Cyberpunk 2077 (PS4) (PlayStation 4-spel) 9 5,37 (29) 199:-

#251

Postad 10 december 2020 - 13:35

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlägg
  • 2

Som väntat:

Cyberpunk 2077 is a mess on PS4 and Xbox One - and the memes have already begun • Eurogamer.net

 

Bifogad fil  2.jpg   84,25K   0 Antal nerladdningar

 

Bifogad fil  3.jpg   91,91K   0 Antal nerladdningar



#252

Postad 10 december 2020 - 14:10

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlägg
  • 0

Herregud...

 

"Thankfully, your character’s gender is not tied to your choice of genitals. You can create a dude with a vagina or a lady with a penis, that’s no problem. But because of everything else about how the game handles trans identity, this hardly feels like the progressive step it should be. Rather than just letting you pick your pronouns independently of all your other character creation choices, your pronouns are assigned based on your selection of voice: Pick the “feminine” voice and your pronouns are she/her, and vice versa. (There are no nonbinary pronoun options.) As a trans woman with a voice that many would not describe as “feminine,” this direct linking of gender identity to having a voice that sounds “masculine” or “feminine” feels weirdly essentializing.

 

I could have forgiven it if the rest of the game took strides to humanize trans identities, but boy, it sure doesn’t. Ubiquitous throughout Night City are ads for a beverage called Chromanticure that feature a female-coded model with a penis visible through her skintight clothing, making it clear that in Cyberpunk 2077, trans bodies are objectified and commodified. Some cis bodies are, too, of course, but the crucial difference is that, as V, we constantly meet, interact with, and form relationships with cis characters who have far more dimension than the surface of any sexualized image on a billboard. The same can’t be said of trans characters. Even if you opt to play as a trans V, she’s not particularly well-defined. The game is about what you see through her eyes and what she goes through, not about who she is as a person."

 

Vilka problem folk har idag...

 

https://www.polygon....xbox-one-stadia



#253

Postad 10 december 2020 - 14:22

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlägg
  • 0

Som väntat:

Varnade nyss en polare som sitter med en vanlig PS4:a.

Det här är ju ospelbart.



#254

Postad 10 december 2020 - 16:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Mer One S här:

https://www.youtube....h?v=9vhZqQKLeHY

 

Ser ut som en Switch port :D

 

När hon/hen/han/det torkade bort smutsen från spegeln och såg sig själv.... kollade snabbt bort, blev inte mycket bättre :D

 

Lite skillnad på Cyberpunk och Doom-spelen i optimering.

 

Egentligen har spelet inte lanserats än, detta är bara early access. Få se när det är klart, om något år kanske.

 

Edit:

 

Clearly, CD Projekt has plenty of work to do getting the console version of Cyberpunk 2077 up to scratch. In a tweet, the developer said: "The journey has just begun and we are hard at work on the upcoming fixes and updates to the game."

 

 

Jag ogillar verkligen uttalanden som "resan har precis börjat" eller "detta är en resa vi gör tillsammans med communityn" etc. Halo-utvecklarna sa samma sak igår i en bloggpost. Det betyder i klartext, "spelet är inte klart när vi släpper det men ni som betatestar kommer ändå betala fullpris så whatevs lol".

 

 

Edit2: från samma tweet.

 

We are truly humbled that so many of you trusted us and decided to support #Cyberpunk2077 before the release! Even 8 million thank yous isn't enough!

 

 

Så det har sålt 8 miljoner?


Redigerat av Zoiler, 10 december 2020 - 16:50.


#255

Postad 10 december 2020 - 17:27

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlägg
  • 0

Egentligen har spelet inte lanserats än, detta är bara early access. Få se när det är klart, om något år kanske.

 


Jag ogillar verkligen uttalanden som "resan har precis börjat" eller "detta är en resa vi gör tillsammans med communityn" etc. Halo-utvecklarna sa samma sak igår i en bloggpost. Det betyder i klartext, "spelet är inte klart när vi släpper det men ni som betatestar kommer ändå betala fullpris så whatevs lol".

 

Ja, jag tänkte precis säga samma sak.

Tråkigt att folk går med på sån här skit, då spelutvecklarna kan släppa mer och mer ofärdiga spel, till fullpris.

Ett år till i ugnen hade nog inte skadat, men då hade folk flippat totalt.

 

Va precis över hos en polare en sväng, och fick se lite gameplay på PC.

Han har också ett RTX 2080, fast bättre CPU.

 

Fick köra utan raytracing, i 1440p med dlss på performance, för att få hyfsat smooth gameplay.

Testade lite med raytracing, men det kändes inte kul att spela i typ 30fps, med mus och tangenbord.

 

Upplevde direkt en bugg, i ett uppdrag, när vi skulle hoppa genom ett fönster, och skjuta en boss på andra sidan.

När vi skulle igenom fönstret igen, så fastnade vi. Spelade inte nån roll hur mycket vi än krånglade. Fick köra om.

 

Känns allmänt klumpigt just nu, och gunplay var väl sisådär.

 

Får se hur spelet är, när next gen patchen släpps.

Inte så sugen på att va beta testare just nu.



#256

Postad 10 december 2020 - 17:34

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

early access är ju en våt dröm för spelutvecklare på så många nivåer. Verkligen bara win win win för dem.

Det går sisådär med min amazonbeställning. De har tydligen cyberpunk i lager men bara om man betalar fullpris :D. Så undrar när min 279 :- då alla som betalar fullpris får förtur :D
 



#257

Postad 10 december 2020 - 20:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag har hunnit med runt tio timmar eller så och det känns väldigt bra att hypen hittills håller. Spelar på en pspro, så jag slipper 20fps iaf :D

#258

Postad 10 december 2020 - 20:57

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Denna fråga kanske har ställts, men jag blundar mig igenom det som är skrivet eftersom jag inte vill ha spoilers eller liknande!
Min fråga lyder: kan man ha flera sparfiler? Både jag och min son vill spela detta på samma konsol.

#259

Postad 10 december 2020 - 21:02

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Min fråga lyder: kan man ha flera sparfiler?

På PC går det iaf genom att spara manuellt.

 

Har spelat ca 4 timmar (fick en massa att göra under dagen) och det börjar faktiskt bli rätt intressant även om inlärningskurvan är rätt brant. Gillar att det är så storskaligt och när man väl börjar förstå hur mycket som går att anpassa kan man förmodligen ha en hel del kul.


Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 10 december 2020 - 21:04.


#260

Postad 10 december 2020 - 21:09

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

På PC går det iaf genom att spara manuellt.

Har spelat ca 4 timmar (fick en massa att göra under dagen) och det börjar faktiskt bli rätt intressant även om inlärningskurvan är rätt brant. Gillar att det är så storskaligt och när man väl börjar förstå hur mycket som går att anpassa kan man förmodligen ha en hel del kul.


Tack 👍🏼

#261

Postad 10 december 2020 - 21:56

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlägg
  • 0

DF spelar med 3090 och maxad grafik:

https://www.youtube....h?v=hZp8fXLXgqg



#262

Postad 10 december 2020 - 22:09

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlägg
  • 0

DF testar frameraten på PS4 vs PS4 Pro:

 

https://www.youtube....h?v=C5pHpQqhmR4



#263

Postad 10 december 2020 - 22:44

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlägg
  • 0

Japp, 720p och 15-20 fps när det händer något. Pro är rejält suddig med och sjunker till 18fps.

 

Det ska ju vara runt 1080p på Pro, men det ser inte ut så. Väldigt suddigt, och pixliga ytor som om de renderades låg precision och hastighet (eftersläp).



#264

Postad 10 december 2020 - 22:47

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Jag kommer nog vänta med Cyberpunk till en Next gen patch, annars är man jäkligt sugen.



#265

Postad 10 december 2020 - 23:19

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlägg
  • 0

Väldigt suddigt


Ska tydligen gå att slå av filmgrain även på konsoll, för lite skarpare bild.
Va lite soft även på PC, innan vi slog av alla ”filmeffekter”.

DF brukar aldrig göra detta, då dom verkar ha fetish för motion blur å annat ”cinematiskt” otyg i spelen.

Jag kommer nog vänta med Cyberpunk till en Next gen patch, annars är man jäkligt sugen.


Önskar att dom kunde tala om när denna patch kommer. Blir det i januari, eller blir det inte förrän om ett halvår?
Hade hoppats på att dom iaf hade 4K lägen redo redan nu, då det är viktigare än raytracingen.

#266

Postad 10 december 2020 - 23:28

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlägg
  • 0

Ska tydligen gå att slå av filmgrain även på konsoll, för lite skarpare bild.

 

Ah, kanske är det i kombination med Youtube-komprimeringen.

 

Filmgrain i 720p ser väl inte jättebra ut till att börja med iofs.



#267

Postad 10 december 2020 - 23:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Önskar att dom kunde tala om när denna patch kommer. Blir det i januari, eller blir det inte förrän om ett halvår?
Hade hoppats på att dom iaf hade 4K lägen redo redan nu, då det är viktigare än raytracingen.

 

Skulle gissa på 3-6 månader iaf.



#268

Postad 10 december 2020 - 23:59

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag har börjat lära mig systemet och quockhacking. Det gjorde dock att det blev lite för lätt att missbruka med ett OS med många ramslots.

Ungefär såhär dödar jag allt: quickhack lura hit motståndaren samt disable optics (gör fienden blind). När de är framme så ser de inget. En runda shotgun i huvudet.

Ska fortsätta bygga på karaktären för att se om det går att göra det ännu fräsigare :P

#269

Postad 11 december 2020 - 01:05

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Jackie gick igenom två metallskåp samt en hissdörr.

Bar keps men sen när V tittade sig själv i spegeln på rummet så var både keps och hår borta.

 

Vilken stor skillnad köra i 60 fps än 30. :D Den minimala skillnaden i grafik gör att 60 fps läget vinner.

Grafiskt så behövs det verkligen en next-gen patch till konsol.

 

Kör V som kvinna med största brösten, kvinnlig röst samt största dasen. Hehe



#270

Postad 11 december 2020 - 01:11

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag stängde av för kvällen nu när dagens andra krasch skedde. Det började ändå bli lite sent kände jag.

Det jag kan säga är att jag är otroligt nöjd med spelet såhär långt. Jag har ju sagt att jag gärna köper en alpha. Detta känns inte riktigt lika klart som Destiny-alphan som kom (den med Dinklages röst omodifierad).

Jag har inte sett så många visuellt störande buggar, men lipsync har jag aldrig tyckt ser så bra ut. Men även det är skitsamma.

Jag hoppas att spelet kan bli lite mer stabilt och inte krascha så mycket, det bör vara fokus ett.

#271

Postad 11 december 2020 - 07:23

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlägg
  • 1
HDR är skrot på spelet också:

https://youtu.be/e1BA2O-NTcE

Ändrar man black level, så krossar man istället detaljer i svärtan. Så bättre att spela i SDR.

Tydligen samma problem på PC.

#272

Postad 11 december 2020 - 08:56

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

Testade att lira lite igår (PS4-versionen på PS5) och har väl inte jättebra first impressions.
Det första man möts av är att man ska välja röst och inte ens där är rösterna i sync.
Hade en 2-3 krascher, framedrops och ojojoj så många visuella buggar. Karaktärer som gick igenom stängda dörrar, väggar. Flygande flaskor, brickor. Sköt en tjej som stod på ett bord så att hon sakta gled ner genom bordsskivan, fastnade halvvägs och började snurra.

Detta spel är riktigt trasigt och behöver patchas pronto. Skulle jag inte köpt det nu skulle jag suttit i båten och inväntat next-gen-uppdateringarna.



#273

Postad 11 december 2020 - 15:13

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 762 inlägg
  • 0
Finns inte en chans att jag väljer att spela detta på konsol idag. Av det lilla jag sett så ser ju PC-versionen galet bra ut i jämförelse, man kan ju iaf hoppas next gen-versionen till konsol åtminstone kommer i närheten av det.

#274

Postad 11 december 2020 - 16:22

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Man måste ju vara psykopat om man spelar det här på konsol! herregud så det ser ut.



#275

Postad 11 december 2020 - 16:46

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlägg
  • 0

Dom skulle helt enkelt ha gjort spelet exklusivt till next gen.

Visst, folk hade säkert blivit sura på dom, för att skippa PS4 och One konsollerna, men hellre det, än den katastrof det nu blivit.

Folk på last gen konsollerna, borde fan få tillbaks pengarna.



#276

Postad 11 december 2020 - 17:01

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Min gissning är att det helt enkelt ligger för mycket pengar i projektet för att hoppa över Ps4 och Xbox One. De ska ändå ha en eloge åt att det funkar så pass mycket bättre på Ps5 och Xbox Series X.

 

Är mycket överraskad av spelet måste jag medge. Det är faktiskt riktigt kul när Reeves väl kommer in i bilden. :)



#277

Postad 11 december 2020 - 17:08

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag har blivit lite less på kraschar nu, fått fyra stycken till, plus en korrupt sparfil. Det här måste vara prio inför nästa uppdatering (1.03).

#278

Postad 11 december 2020 - 17:11

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlägg
  • 0

Får hoppas på att dom ändå kan patcha spelet, till den nivå, att det iaf inte droppar lika hårt längre på PS4 och One S.

Även om det krävs 480p, och ser ännu mer ut som en Switch port :D

 

Sen får vi iofs inte glömma, att det faktiskt finns folk som inte bryr sig.

Dom spelar och har kul ändå.

Kolla bara på hur vissa spel "flöt" på slutet av PS3 och 360 eran.

Far Cry 3 på PS3 låg runt 15-20 fps, men min polare som körde spelet på den konsollen, tyckte ändå det va skitkul, även om jag själv fick psykbryt av den usla frameraten. :D


 plus en korrupt sparfil.

Fy fan, hur långt hade du kommit?



#279

Postad 11 december 2020 - 18:42

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Tyvärr, så är ju detta väldigt vanligt känns det som. Men hur fan kan man släppa ett halvfärdigt spel. Ja det är säkert stor press på cdpr att få ut spelet i butik. Men när dom försenade spelet sista gången, så måste dom vetat att dom inte skulle hinna fixa spelet. Skulle lätt behöva 6 månader till innan release. Eller så skulle dom släppa det som early access till en bråkdel av kostnaden på spelet.



#280

Postad 11 december 2020 - 18:54

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlägg
  • 0

Ja, hade dom släppt som early access, så hade ju folk iaf varit beredda på att det är buggigt.

 

Dom skulle ha gjort en beta weekend, och låtit folk testa spelet, och se hur det gått.

 

Men, men, nu är det försent. Bara att hoppas på att det kommer rejäla patchar på löpande band.



#281

Postad 11 december 2020 - 19:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0


Fy fan, hur långt hade du kommit?


Som tur är så sparar jag rätt ofta. Pga att spelet har kraschat mycket... så något positivt fanns det ju, bara någon minut förlorad 😅

#282

Postad 11 december 2020 - 21:35

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlägg
  • 0

Har spelat några timmar nu. Ser bra ut på PC iaf. ;)

Kör 3440x1440 på ultra med DLSS quality. Ligger oftast över 60 fps men dippar ibland till 50. Inget stutter så det flyter på bra med Gsync.

 

edit: Ryzen 9 5900X och RTX 2080 Gaming OC.

 

Och buggar finns det. ;)

Cyberpunk-2077-Screenshot-2020-12-11-21-29-32-37.png


Redigerat av Ageve, 12 december 2020 - 01:00.


#283

Postad 11 december 2020 - 22:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Tycker folk är lite väl förargade här, detta är bara början på resan. Man får tåla en krasch eller fem.

 

 

Men ja, känns lite No Mans Sky med hur de inte visade de svagaste konsolerna, samt körde/gick så långsamt som möjligt i trailers.


Redigerat av Zoiler, 11 december 2020 - 22:18.


#284

Postad 11 december 2020 - 22:22

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0

Nästan ospelbart på PS4 Pro. Blir att lägga på is i väntan på PS5 och next gen uppdateringen.



#285

Postad 12 december 2020 - 00:36

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlägg
  • 0
Fick låna spelet av en polare, som gav upp att spela det på sin Pro, i väntan på att hans PS5:an ska trilla in istället. Så nu slipper jag iaf att betala för att buggtesta ;)

Har bara spelat två timmar ungefär. Sett några komiska buggar, som när Jackie kör hem V efter ett uppdrag, och man hör ljudet av däckskrik, hela tiden, som om han körde som en j*vla galning, när han bara sakta svänger runt och stannar i ett garage. Extra kul att han inte styr ratten överhuvudtaget, utan bara ser ut att köra rakt fram. Blir som i dom där gamla filmerna från 50-talet, när dom fejkar att dom styr bilen, till bakprojektion, som inte synkar alls :D

Spelet flyter iaf bra på PS5. Men sen kom en redig krasch. Som tur va så har jag sparat ofta, då jag kände på mig att det skulle stupa när som helst.

Tänkte testa igen, men såg nu att en ny patch håller på att laddas ner, 1.04, och den är på 17 gig.
Får se om det är mindre buggigt efter denna uppdatering, om det nu inte pajjar nånting annat :D

Testar igen i mörrn.
Är det fortfarande brutalt buggigt, och det fortsätter att krascha, så lämnar jag nog tillbaks spelet. Även om det blir komiskt emellanåt, så förstör det ju inlevelsen i spelet.

#286

Postad 12 december 2020 - 01:23

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Hoppas att hotfixen 1.04 kan fixa några att stabilitetsproblemen som säkert fler än jag provat 😅

Blir att ladda hem och fortsätta imorgon. Ligger på ca 20 timmar just nu. Gjort hemskt mycket sidogrejs.

#287

Postad 12 december 2020 - 15:38

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Det här spelet behöver verkligen ett transmog system. Man ser ju inte klok ut!



#288

Postad 12 december 2020 - 16:57

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlägg
  • 0
Körde lite förut. Testade att slå av Chromatic aberration, vilken är den största boven till varför det blir så soft. Och spelet blev märkbart skarpare, på PS5:an. Visst det är ju fortfarande inte 4K skarpt, men nu blir det inte riktigt lika grötigt. Samt att jag inte använder filmgrain.

#289

Postad 12 december 2020 - 17:12

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0
Coolt man kan ändra grafikinställningar. Det är inte vanligt på konsol :)

#290

Postad 12 december 2020 - 17:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

https://www.youtube....eature=emb_logo

 

Vill man ha 60 FPS på konsol = PS5 då SX hackar mycket mer.

 

Men klarar man 30 FPS så rekommenderar de det läget då det inte har några dips, ser klart snyggast ut och har mycket fler fotgängare. Quality Mode på SX dvs, det finns inte ens på PS5.

 

Dock kör ju båda nextgenkonsolerna bara de gamla versionerna med fler hästkrafter så det är inga nextgenspel. När patchen kommer blir det väl nåt halvting i alla fall.


Redigerat av Zoiler, 12 december 2020 - 17:59.


#291

Postad 12 december 2020 - 19:23

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Personligen skulle jag aldrig få tanken att spela PS4 versionen på PS5, då väntar jag hellre.

 

Men menar du att PS5 håller sig sirka vid 60, men dippar ibland, men att SX håller sig låst til 30?



#292

Postad 12 december 2020 - 19:44

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlägg
  • 0

Efter att ha kört PC-versionen på ultra ett antal timmar, så ser det... inte direkt bra ut i klippet ovan. Som de säger så saknas massor av grafikeffekter osv. Gatlampor tänds mitt framför en, och grejer spawnar in när man nästan har gått förbi de redan. Och sen är det ju rejält suddigt med förutom 30fps läget på XSX.

 

PS5 är ju iaf nära 60 fps, men suddigt.

 

En nextgen patch med 60fps läge är ett måste, dvs valbar RT (diabildsvisning).


Redigerat av Ageve, 12 december 2020 - 19:55.


#293

Postad 12 december 2020 - 19:51

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 1

30 fps läget känns ju ospelbart efter att man prövat mjukheten när man tittar runt i 60 fps.

Blir till att spela i lugnt tempo till next-gen patchen kommer. lol

 

Har ju Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age: Definitive Edition att köra igenom via gamepass.


Redigerat av Zerox_no1, 12 december 2020 - 20:00.


#294

Postad 12 december 2020 - 20:02

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Spelat hela dagen och version 1.04 har VERKLIGEN stabiliserat spelet! Bara två kraschar idag! 😅

Jag stötte på en gamebraking bug idag när jag spelade. En ruta efter ett telefonsamtal blev kvar, vilket låste telefonen; det gick inte att ta emot eller ringa telefonsamtal.

Storyevents fungerade inte heller. Tur att jag har typ sju olika saves, den sista var nog långt bak för att jag inte hade fått buggen. Men... Det var alldeles för nära.

Jag har craftat de bästa quickhacksen också, de är alldeles för bra imo. Cyberpsycho gör att fienden anfaller varandra tills psychot dör, sen finns även två direktdödande hacks, råaste är ett rent suicid.

Kul, men det blev inte så svårt att spela längre 😅

Level 21 för närvarande.

Redigerat av Zartok, 12 december 2020 - 20:02.


#295

Postad 12 december 2020 - 20:38

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 762 inlägg
  • 0

https://www.youtube....eature=emb_logo

Vill man ha 60 FPS på konsol = PS5 då SX hackar mycket mer.

Men klarar man 30 FPS så rekommenderar de det läget då det inte har några dips, ser klart snyggast ut och har mycket fler fotgängare. Quality Mode på SX dvs, det finns inte ens på PS5.

Dock kör ju båda nextgenkonsolerna bara de gamla versionerna med fler hästkrafter så det är inga nextgenspel. När patchen kommer blir det väl nåt halvting i alla fall.


Verkar ju iofs som SX har fler fotgängare och trafik på både performance och quality?

#296

Postad 12 december 2020 - 20:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Men menar du att PS5 håller sig sirka vid 60, men dippar ibland, men att SX håller sig låst til 30?

 

Performance Mode:

PS5 är nästan alltid 60 när man gör allt annat än att åka bil, när man åker bil är det 55-60 typ.

SX är värre, det dippar 50-60 när man gör annat än att åka bil. Någorlunda likvärdig med PS5 när man åker bil, förutom att det frös ibland av någon märklig anledning.

 

I alla fall, PS5 klart bättre om man vill ha 60 FPS (performance mode)

 

 

Quality Mode:

PS5: finns inte

SX: mer eller mindre låst 30 fps och bäst grafik.

 

Verkar ju iofs som SX har fler fotgängare och trafik på både performance och quality?

 

 

Jaså? DF sa väl att de bara märkte det i Quality Mode dock. Antar att det är något de kunde lägga in iom att de får mer utrymme när de slipper köra 30 fps, de har lagt in andra tekniker också som gör att det ser bättre ut.

 

 

Gatlampor tänds mitt framför en, och grejer spawnar in när man nästan har gått förbi de redan

 

 

Mm, tänkte också på det. Ser för j-vligt ut.


Redigerat av Zoiler, 12 december 2020 - 20:45.


#297

Postad 12 december 2020 - 20:48

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 762 inlägg
  • 0

Jaså? DF sa väl att de bara märkte det i Quality Mode dock. Antar att det är något de kunde lägga in iom att de får mer utrymme när de slipper köra 30 fps, de har lagt in andra tekniker också som gör att det ser bättre ut.


Tänkte på jämförelsen vid 7:34 där alla tre varianterna syns. Tyckte också dom nämnde något om trafiken men är osäker.

#298

Postad 12 december 2020 - 20:54

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Frågan är hur mycket snyggare det kan bli på Next gen version utan att tappa för mycket i fps, Ray tracing lär ju bara gå i Quality mode och 30 fps. Kanske kan man få en betydligt bättre performance mode med en next gen Patch på SX då framförallt. Verkar ju som utvecklarna inte haft tillgång till SX hårdvaran lika länge som PS5, en klar fördel för PS5 är nog att det är lättare för utvecklarna att optimera spelen.

#299

Postad 12 december 2020 - 21:04

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
DF visade att det är mer fotgängare på SX i performance mode jämfört med PS5. Som jag förstod det iaf.

#300

Postad 12 december 2020 - 22:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Verkar ju iofs som SX har fler fotgängare och trafik på både performance och quality?

 

DF visade att det är mer fotgängare på SX i performance mode jämfört med PS5. Som jag förstod det iaf.

 

 

Weird att det är mer i båda lägena. Det verkar vara Xbox One X vs PS4 Pro som gör skillnaden då? Eftersom det är deras baslinje.





2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.