Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Löd egna audiokablar (RG62 etc)

756 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#601

Postad 24 februari 2009 - 01:28

-SurfeZ-
  • -SurfeZ-
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0
För att få Stereo behöver du koppla grön(på din bild) i en annan RCA, alltså en likadan till, annars får du mono....

Du ska alltså ha en RCA med grön i mitten och jord runtom och en till med svart i mitten och jord runtom. så som du har ritat på din bild ;)

Btw undrar om man kan koppla jord direkt från de båda RCA till en kabel eller måste det vara två skärmade kablar tills den når 3,5 mm kontakten ?

#602

Postad 24 februari 2009 - 03:10

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlägg
  • 0

För att få Stereo behöver du koppla grön(på din bild) i en annan RCA, alltså en likadan till, annars får du mono....

Du ska alltså ha en RCA med grön i mitten och jord runtom och en till med svart i mitten och jord runtom. så som du har ritat på din bild ;)

Btw undrar om man kan koppla jord direkt från de båda RCA till en kabel eller måste det vara två skärmade kablar tills den når 3,5 mm kontakten ?


Måste inte vara skärmade.

#603

Postad 24 februari 2009 - 12:34

Unregistered6619c894
  • Unregistered6619c894
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

För att få Stereo behöver du koppla grön(på din bild) i en annan RCA, alltså en likadan till, annars får du mono....

Du ska alltså ha en RCA med grön i mitten och jord runtom och en till med svart i mitten och jord runtom. så som du har ritat på din bild ;)


Nu blev jag lite osäker här. Men kabeln ska ju användas digitalt från ljudkortet till min DAC. Då ska man väl ändå inte ha två RCA-kontakter?

#604

Postad 24 februari 2009 - 14:30

-SurfeZ-
  • -SurfeZ-
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0
Jaha, trodde du skulle göra en stereo kabel från förstärkare till 3,5 ( mp3 mm) My bad ;)

#605

Postad 24 februari 2009 - 15:20

Unregistered6619c894
  • Unregistered6619c894
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Jaha, trodde du skulle göra en stereo kabel från förstärkare till 3,5 ( mp3 mm) My bad :blink:


Det va tur. Blev lite nervös där ett tag att jag skulle behöva köpa ännu mer kabel ;)
Men annars stämmer det så som min bild visade? Ledare mellan dom svarta pilarna, skärm mellan dom röda och strunta i den gröna "piggen"?

#606

Postad 24 februari 2009 - 15:28

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlägg
  • 0

Det va tur. Blev lite nervös där ett tag att jag skulle behöva köpa ännu mer kabel ;)
Men annars stämmer det så som min bild visade? Ledare mellan dom svarta pilarna, skärm mellan dom röda och strunta i den gröna "piggen"?


Ja, det stämmer, dock kan du koppla bägge ledare till ledaren och skärmen till skärmen, men det är mest troligt överkurs om det ska vara en 3.5mm TS kontakt och inte TRS.

#607

Postad 24 februari 2009 - 15:38

Unregistered6619c894
  • Unregistered6619c894
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Ja, det stämmer, dock kan du koppla bägge ledare till ledaren och skärmen till skärmen, men det är mest troligt överkurs om det ska vara en 3.5mm TS kontakt och inte TRS.


Tack så mycket för hjälpen! ;)
Nu återstår bara att ta mej bort till polarens jobb så han kan löda åt mej. Sen återkommer jag med hur det gick.

Tack igen.

#608

Postad 25 februari 2009 - 11:30

-SurfeZ-
  • -SurfeZ-
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0
När man löder en RCA med koaxialkabel har man ju koaxialkabeln för att skärma. skärmen kopplas till jord. men när du kopplar kabeln till förstärkaren så måste ju förstärkaren vara jordad.

problemet är att jag inte har jordat uttag där förstärkaren står. Betyder det att det blir sämre skärmning och därmed sämre kvalité´eller spelar det ingen roll ? någon som vet? :rolleyes:

#609

Postad 25 februari 2009 - 13:31

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

  • 1 095 inlägg
  • 0
Vad jag vet är skärmen i huvudsak till för att skärma av ev. yttre påverkan i ditt kabelnäste. Jag tror de flesta här inte har jordade uttag i vardagsrummet. Det har man ju vanligtvis i våtutrymmen.

#610

Postad 25 februari 2009 - 17:02

-SurfeZ-
  • -SurfeZ-
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0
jo det stämmer ju, att den skärmar från andra signaler och störningar utifrån. Men skärmen är endast till för just det, att skärma, då den är kopplad till jord (minus) så måste det ha ett syfte annars skulle man kunna skippa halva kontakten och bara köra med "pinnen" eller har jag missat nått ? :rolleyes:

#611

Postad 25 februari 2009 - 20:39

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlägg
  • 0
mmm men det är fortfarande jord på oldschool stärkare som inte har mer än fas och nolla ;)

#612

Postad 26 februari 2009 - 15:15

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Skärmen i en ledare har funtionen "potens 0" denna är alltså "motpolen" till signaledaren den ledaren i mitten, mittersta stiftet på en RCA)
Denna potens0 fungerar även som jord, alltså att störningar ska tas upp av denna och ledas bort via (i detta fallet) "N-ledaren" till en jordpungt.
Grejen är den att "potens0" ändrar sig inte, denna "bär ingen signal" det gör signaledaren/signaledarna, signaledarens signal fungerar så att denna ökar eller minskar i förhållande till jorden (potens0) och man tar ut ett förhållande mellan dessa.
alltså så är det så att jordningen (potens0) har ingen laddning, denna är helt "passiv" och det är signaledaren som sköter detta med att tillhandahålal ett visst spännings förhållande.
Denna spänning mäts upp som ett förhållande mellan Potens0 som har just 0v
och signalen som ligger på (för att ta något ur luften) 1,5v
om du mäter på bara signaledningen (alltså ingen sluten krets) så blir det 0v och på bara jorden (potens0) så blir det av samam anledning 0v men mellan dessa två (signal och potens0) så är det 1,5v
Om vi hoppar till en annan anslutning på samma stärkare så kan det vara 1,25v mellan potens0/jorden/chassit och ena signaledaren.
Samtidigt så kan chassit vara potens0 till någon annan krets i aparaten på 55v.

Så i själva chassit/jorden/skärmen på kabeln så ligger det ingen laddning, utan laddningen ligger mellan denna och någon av de signalvägar som finna i aparaten.

Ehhh, inte så att jag själv tycker att detta blev någon vidare bra förklaring, men gjorde ett försök i alla fall... aja du får leta lite på nätet om detta och försöka hitta någon som kan förklara detta på ett mer pedagogiskt sätt än jag... :lol:

#613

Postad 26 februari 2009 - 15:57

-SurfeZ-
  • -SurfeZ-
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0
oj, nu blev det mkt på en gång :rolleyes: men jag tror jag har fattat.
Tack ! :lol:

#614

Postad 27 februari 2009 - 21:34

-SurfeZ-
  • -SurfeZ-
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0
vet ej om detta passar in i denna tråd....men..men

fastnade för danna produkt http://www.xenonkung...rningsskydd.php :)

det är ett ferritblock tydligen tar de bort störningar, de finns monterade på de felsta DVI och VGA kablar.

tror ni att man kan använde dessa ferritblock på högtalarkablar eller lågnivåikablar dyl :rolleyes:

#615

Postad 28 februari 2009 - 01:25

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

  • 1 450 inlägg
  • 0

När man löder en RCA med koaxialkabel har man ju koaxialkabeln för att skärma. skärmen kopplas till jord. men när du kopplar kabeln till förstärkaren så måste ju förstärkaren vara jordad.

problemet är att jag inte har jordat uttag där förstärkaren står. Betyder det att det blir sämre skärmning och därmed sämre kvalité´eller spelar det ingen roll ? någon som vet? :)


Om du talar om en koaxialkabel med endast en "skärm" så funkar den inte som skärm. Uppbyggnaden av en kabel med en centrumledare och en ledare i en cirkel runt (ko-axial) är till för att skapa en viss impedans som är oberoende av längden på kabeln. Vill du ha skärm behövs ytterligare en eller flera skärmar.

#616

Postad 28 februari 2009 - 10:01

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

Om du talar om en koaxialkabel med endast en "skärm" så funkar den inte som skärm. Uppbyggnaden av en kabel med en centrumledare och en ledare i en cirkel runt (ko-axial) är till för att skapa en viss impedans som är oberoende av längden på kabeln. Vill du ha skärm behövs ytterligare en eller flera skärmar.


Faktiskt fel, denna agerar faktiskt skärm denna med, om en inte lika effektiv så gör den det fortfarande :)
Bäsre när man har RCA (utan att knöla till det...) är att köra "semibalancerat" att man har en centrumledare, en "skärm" och sedan en yttre skärm, den inre skärmen ansluter du som vanligt, men det yttre skärmen ansluter du bara i ena änden av kabeln och då såklart på skärmen/potens0 i RCA kontakten.
Den sidan som du ansluter skärmen till ska vara den sidan som sitter i CD spelaren, eller datorn. alltså "i början av signalens väg" :rolleyes:

lycka till !

#617

Postad 01 mars 2009 - 00:42

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

  • 1 450 inlägg
  • 0
Jaha där ser man. Är nog så ja :P

Vad gäller semibalanserat så vet jag iaf att man kan introducera mera störningar eftersom skärmen kan fungera som en antenn. Då kan det bli rysk radio i högtalarna tillsammans med Opeth eller vad man nu lyssnar till :P Och i vilken ände man ska ansluta skärmen finns det delade meningar om.

#618

Postad 01 mars 2009 - 20:36

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
har aldrig fått rysk radio/opera i mina högtalare i alla fall.. :blush:

#619

Postad 03 mars 2009 - 10:50

Unregistered8947db47
  • Unregistered8947db47
  • Lärjunge

  • 278 inlägg
  • 0
......raderat.....ger upp

Redigerat av Unregistered8947db47, 13 mars 2009 - 21:53.


#620

Postad 13 mars 2009 - 06:25

Corpze
  • Corpze
  • Forumräv

  • 542 inlägg
  • 0
Tänkte göra mina egna kablar nu, analoga rca-kablar mellan cd och stärkare, men jag vill inte ha en tråkig svart kabel då jag kör supra i övrigt!

Är det någon som vet om en bra kabel som är vit istället? var kan man få tag på bra RCA-kontakter?

#621

Postad 13 mars 2009 - 09:11

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

  • 1 450 inlägg
  • 0
Står en hel del om Lonworks-kabel tillsammans med Neutrik-kontakter i denna tråd. Elfa säljer.

Redigerat av Unregistered24c8b9de, 13 mars 2009 - 09:17.


#622

Postad 13 mars 2009 - 16:19

Corpze
  • Corpze
  • Forumräv

  • 542 inlägg
  • 0

Står en hel del om Lonworks-kabel tillsammans med Neutrik-kontakter i denna tråd. Elfa säljer.


Är det denna kabel man skall ha i så fall? hur kopplar man denna, det är ju två ledare? Eller skall man köra båda ledarna som en och tvinna ihop?

edit: är det såhär skärmen och den andra ledaren skall kopplas:
Bifogad fil  rcakoppl.jpg   5,99K   2 Antal nerladdningar

Mao, ena ledaren skall anslutas till mittstiftet på kontakten i båda ändar och ena ledaren till jordstiftet på ena kontakten och på andra kontakten ledare+skärm till jordstiftet?

Redigerat av Corpze, 13 mars 2009 - 17:04.


#623

Postad 14 mars 2009 - 16:21

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlägg
  • 0
Ena ledaren skickar du signalen genom och den andra skärmen/jorden, då beroende på om du har den enkel eller två pariga kabeln.

Finns ju en ståltråd som ligger i direkt kontakt med aluskärmen i LonWorks, den använder jag själv som jord eftersom att jag köpte den enkelpariga kabeln :blink:

#624

Postad 14 mars 2009 - 18:07

Corpze
  • Corpze
  • Forumräv

  • 542 inlägg
  • 0

Ena ledaren skickar du signalen genom och den andra skärmen/jorden, då beroende på om du har den enkel eller två pariga kabeln.

Finns ju en ståltråd som ligger i direkt kontakt med aluskärmen i LonWorks, den använder jag själv som jord eftersom att jag köpte den enkelpariga kabeln :)


Jepp, jag ska också införskaffa mig den enpariga lonworkskabeln! Eftersom den blir semibalanserad och därmed enkelriktad så vore det fint att ha liknande märkning som supra har på sina kablar, men var kan man få tag på sådan märkning?

Bifogad fil  supra_dac_x.jpg   48,8K   1 Antal nerladdningar

#625

Postad 14 mars 2009 - 19:32

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlägg
  • 0
Elfa tror jag har sådana märkningar.

#626

Postad 15 mars 2009 - 07:57

Corpze
  • Corpze
  • Forumräv

  • 542 inlägg
  • 0

Elfa tror jag har sådana märkningar.


Verkar inte så :)

#627

Postad 15 mars 2009 - 15:49

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Verkar finnas mycket kunnighet här så någon av er kanske kan hjälpa mig med mitt problem?

#628

Postad 15 mars 2009 - 16:13

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Det blir till att ta fram lödkolven :)

bara att löda fast den jordanslutning som lossnat.

#629

Postad 16 mars 2009 - 22:23

-SurfeZ-
  • -SurfeZ-
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0
Hej

Har en koaxialkabel som jag tänkte göra till några RCA. problemet är dock att skärmen är av stål...så det går ej att löda. undrar nu hur jag ska få fast kaoxialkaben i chassit (jord)

#630

Postad 17 mars 2009 - 04:21

keyah
  • keyah
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Efter att ha ögnat igenom hela tråden blir man ju inte annat än väldigt sugen på att ge sig på att tillverka ett par egna RCA-kablar till anläggningen.

Men för någon med obefintliga kunskaper gällande lödning, vad är egentligen det värsta som kan hända om det blir något fel med lödningen och kablarna kopplas in i anläggningen? Vad kan t ex. kortslutning i kabeln mellan cd-spelaren och förstärkare ställa till med?

#631

Postad 20 mars 2009 - 11:57

SorenG
  • SorenG
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Någon som testat LonWork som XLR till XLR?
Spånar på att testa den med 4 ledare till detta.

#632

Postad 20 mars 2009 - 12:01

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Kan inte se varför det inte skulle fungera prima :D

#633

Postad 22 mars 2009 - 21:24

Unregistered46986fd8
  • Unregistered46986fd8
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Ska nu skicka ljudet digitalt mellan ljudkortet och CD-spelaren, en HK HD990 som sköter D/A omvandlingen. Som jag förstått så är det RG59 som gäller med Neutrix kontakter. Enda problemet är att jag behöver 10m, kanske kan räcka med 8m om jag drar det lite provisoriskt. Är detta ett problem med RG59 koaxial kablen?

Ska även knåpa ihop ett par LonWorks också med Neutrix kontakter mellan CD spelaren och förstärkaren. Ska bli intressant att se hur det funkar :P

#634

Postad 23 mars 2009 - 09:17

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
10m e inget problem för själva kabeln,. men har för mig att digital Coax e lite k'änslig mot längder, men e inte säker...
Alltså att principen som sådan är dålig på långa längder, men detta får någon annan svara på för jag minns inte ritkigt.

#635

Postad 30 mars 2009 - 17:10

Unregistered1574
  • Unregistered1574
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
Hej!

Är inte så inne på detta med hemmabio ;)

Jag hade tänkt prova att löda ihop en kabel för flerkanalit ljud från dvd:n :)
Dvs en coaxial kabel.

Vad behöver jag till detta? ;)

Mvh

#636

Postad 30 mars 2009 - 17:54

benghan
  • benghan
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0

Hej!

Är inte så inne på detta med hemmabio ;)

Jag hade tänkt prova att löda ihop en kabel för flerkanalit ljud från dvd:n :)
Dvs en coaxial kabel.

Vad behöver jag till detta? ;)

Mvh


Det du behöver är en lagom längd coaxialkabel samt 2st rca-kontakter, hanar.

Till en digital kabel passar RG59 bäst och som kontakter tycker jag Neutrik kontakterna håller bra kvalitet.

Allt finns på elfa med artikelnummer:
Kabel RG59: 55-906-17
Kontakter Neutrik: 42-275-00 (svart)

Sen behövs förstås Lödkolv/station , tenn mm. Samt lite vana med lödkolven.

Lycka till med din kabel!

#637

Postad 05 april 2009 - 20:23

Unregistered5b876f4b
  • Unregistered5b876f4b
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0
har precis flyttat och ska koppla in subben men min gamla kabel är 5m för lång så jag tänkte det skulle vara roligt att göra en ny själv som är kortare

fungerar LonWorks kabeln till subkabel också eller har en subkabel andra kriterier t.ex kapacitans,Impedans m.m ???
ska koppla till lågnivåingångarna på suben och vill göra en y-link subbaskabel

#638

Postad 05 april 2009 - 22:11

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlägg
  • 0

har precis flyttat och ska koppla in subben men min gamla kabel är 5m för lång så jag tänkte det skulle vara roligt att göra en ny själv som är kortare

fungerar LonWorks kabeln till subkabel också eller har en subkabel andra kriterier t.ex kapacitans,Impedans m.m ???
ska koppla till lågnivåingångarna på suben och vill göra en y-link subbaskabel


jo den funkar som signalkabel där emellan

#639

Postad 11 maj 2009 - 16:34

dahlan78
  • dahlan78
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hoppar in i tråden med en fråga som jag inte riktigt har fått klarhet i:
Hur stor roll spelar egentligen materialet i ledaren på koaxialkabel typ RG62/RG59(för analog användning)?
De flesta varianterna på t.ex. ELFA använder sig av "Copper clad steel", dvs. stål med en tunn ytbeläggning av koppar. Det talas allmänt om att man ska ha solid kopparkärna för analoga signaler men hur är det egentligen med den saken? Har någon här använt sig av copper clad steel-ledare med gott resultat?

#640

Postad 03 juni 2009 - 23:09

Unregistered4ffee700
  • Unregistered4ffee700
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Borde inte denna vara optimal?

Triaxialkabel Superflex TPE 75 Ω från elfa.

75ohm samt dubbelskärmad och silverpläterad.

spawnar lite.

Tacksam för svar

#641

Postad 04 juni 2009 - 01:41

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlägg
  • 0
superantew kolla även på induktansen och kapacitansen om den finns angiven, det fina med RG59 till koaxialt bruk, är att den har relativt låg kapacitans och även rätt impedans mellan ledare och skärm.

#642

Postad 04 juni 2009 - 09:41

Unregistered4ffee700
  • Unregistered4ffee700
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

superantew kolla även på induktansen och kapacitansen om den finns angiven, det fina med RG59 till koaxialt bruk, är att den har relativt låg kapacitans och även rätt impedans mellan ledare och skärm.


Rg-62
Antal ledare: 1
Diameter dielektrikum: 3.71 mm
Diameter innerledare: 0.65 mm
Dämpning: 4,4 dB/100 m @ 20 MHz, 10,2 dB/100 m @ 100 MHz, 14,,9 dB/100 m @ 200 MHz, 24,7 dB/100 m @ 500 MHz
Färg: Black
Impedans: 93 Ω
Kapacitans: 42.5 pF/m
Ledare: Copper clad steel
Ledarisolering: Polyethene (PE)
Ledaruppbyggnad: 1×0,65 mm
Skärm: Copper
Våghastighet: 0.83
Ytterdiameter: 6,2 mm
Ytterisolering: PVC
Arbetstemperatur: −25...+70 °C


Triax 11 Superflex1,4/6,6:

Antal ledare: 1
Diameter dielektrikum: 6.1 mm
Diameter innerledare: 1.4 mm
Dämpning: 0,5 dB/100 m @ 1 MHz, 1,3 dB/100 m @ 5 MHz, 1,8 dB/100 m @ 10 MHz, 4,5 dB/100 m @ 50 MHz, 6,7 dB/100 m @ 100 MHz
Färg: Red
Impedans: 75 Ω
Kapacitans: 54 pF/m
Ledare: Copper, silver plated
Ledarisolering: Polyethene (PE)
Ledaruppbyggnad: 19×0,28 mm
Skärm: Copper, silver plated
Våghastighet: 0.8
Ytterdiameter: 11,2 mm
Ytterisolering: TPE
Arbetstemperatur: −40...+100 °C

Vad är bäst att gå efter? så låg kapacitans som möjligt eller?
men rg62 har ju inte 75ohm är inte det det egentliga värdet eller har det inte så stor betydelse?
någon som gjort utav denna kabel och fått ett gott resultat?
Jag tänker bygga kablar och vill ha det med finast ljud i.
Något att rekommendera? max 200kr metern ni kan även ge tips på andra sider. men det skall vara lösmeter

#643

Postad 04 juni 2009 - 11:47

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

  • 1 095 inlägg
  • 0
75 ohm ska man ha till coaxialkablar, typ antennkablar och digitalkablar.
Till analoga signalkablar är det låg kapacitans som gäller.

#644

Postad 05 juni 2009 - 04:05

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlägg
  • 0

Vad är bäst att gå efter? så låg kapacitans som möjligt eller?
men rg62 har ju inte 75ohm är inte det det egentliga värdet eller har det inte så stor betydelse?
någon som gjort utav denna kabel och fått ett gott resultat?
Jag tänker bygga kablar och vill ha det med finast ljud i.
Något att rekommendera? max 200kr metern ni kan även ge tips på andra sider. men det skall vara lösmeter


Är det en Koaxial kabel du ska ha så ska impedansen vara 75 ohm oavsett. Dock var det RG59 inte RG62 jag nämnde :(
Sen om man hittat två kablar som har 75ohmig impedans så är nästa steg att jämföra kapacitansen, denna bör vara så låg som möjligt.
En annan faktor som är intressant att titta på, om man ska använda kabeln över längre sträckor, är dämpningen som då bör vara så låg som möjligt för att tappa så lite signalstyrka som möjligt efter vägen. Dämpningen är dock mindre intressant vid korta sträckor, säg upp till 10-15 meter (personliga erfarenheter av billiga antennkablar).

Men kika på RG59

#645

Postad 25 juni 2009 - 09:10

Unregistered01212181
  • Unregistered01212181
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0
Har försökt läsa i tråden men många av länkarna till kontakter fungerar inte längre.
Hur är det med kontakter till analoga kablar? Har Biltema fortfarande kontakter (hittar inga) och duger dom eller ska det vara Neutrik? Där finns det ju lite att välja på, duger det med billig Neutrik eller ska det vara dyr Neutrik? Sen finns det ju lite däremellan.

#646

Postad 25 juni 2009 - 09:24

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

  • 1 095 inlägg
  • 0
De flesta har nog använt den billiga.

#647

Postad 25 juni 2009 - 09:34

Unregistereda73534df
  • Unregistereda73534df
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0
De "billiga" Neutrik-kontakterna fungerar mycket bra. Lätta att löda dessutom.

#648

Postad 25 juni 2009 - 11:24

Unregistered01212181
  • Unregistered01212181
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0
Ok, tack för de snabba svaren. Det får bli en beställning på Conrad idag.

#649

Postad 25 juni 2009 - 12:01

Unregistered01212181
  • Unregistered01212181
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0
Eller så kanske det får bli från Kjelle, Conrad hade ingen krympslang som jag gillade. Men Kjelle har inte Neutriks billiga, däremot den dyra 50-lappen billigare samt dessa, är de något att ha eller? Ser ju bra ut iaf...

#650

Postad 25 juni 2009 - 13:33

Unregistered5b876f4b
  • Unregistered5b876f4b
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0

Eller så kanske det får bli från Kjelle, Conrad hade ingen krympslang som jag gillade. Men Kjelle har inte Neutriks billiga, däremot den dyra 50-lappen billigare samt dessa, är de något att ha eller? Ser ju bra ut iaf...

ser ut som biltemas kontakter och de rekomenderas inte....har provat dessa, svårt att fästa skärmen i kontakten

rekomenderar den billiga neutrik kontakten, bra skärmanslutning ,hyfsat lätt att löda



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.