Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mario Strikers Charged

58 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycks om Mario Strikers? 5 är bäst (17 medlem(mar) har röstat)

Vad tycks om Mario Strikers? 5 är bäst

  1. 1 (1 röster [5.88%])

    Procent av omröstning: 5.88%

  2. 2 (0 röster [0.00%])

    Procent av omröstning: 0.00%

  3. 3 (2 röster [11.76%])

    Procent av omröstning: 11.76%

  4. 4 (11 röster [64.71%])

    Procent av omröstning: 64.71%

  5. 5 (3 röster [17.65%])

    Procent av omröstning: 17.65%

Rösta Gäster kan inte rösta
Mario Strikers Charged Football (Wii) (Nintendo Wii-spel) 3 7,43 (6) 999:-

#1

Postad 23 maj 2007 - 11:05

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Gamerankings

Postad bild

Mario is joined by other famous Nintendo characters who take on the role of captain. Players then select a host of popular teammates to make up the rest of the team.

Players form an original team by combining one of 12 captains with three of eight sidekicks before competing in one of the games many modes. Anything goes in Mario Strikers Charged as players are allowed to utilize a variety of special abilities to clinch important goals.

* Each captain has their own set of skills, super abilities as well as the ability to perform special shots called Mega Strikes, where the iron ball splits up to five balls and flies at the goal. The defending player must use the Wii Remote to target and aim at and shoot these balls out of the air before they concede a goal. In this game players can also charge energy to the metal ball, making it more likely to find its target when fired at goal.
* Each of the stadiums in Mario Strikers Charged have various characteristics and contraptions, which influence game play. Players must learn to use this to their advantage to truly dominate the pitch.
* Multiplayer: Mario Strikers Charged will not only feature an action packed multiplayer mode but will also support the Nintendo WiFi connection service, allowing players to take part in tournaments with people from all around the world.
* Use the skill the Wii Remote and Nunchuk Controller provide to win the ball, score unstoppable goals and take control of the goal keeper to perform spectacular saves.

----------------------------------------------------------------------------------------
Ville bara tipsa om att detta fotbollsspel till Wii släpps på lördag och kommer att vara det första som går att spela online :rolleyes: Ska se till att recensera det åt er så ni vet på lördag om ni ska köpa det eller ej :D. Ha det gott kära vänner!


Redigerat av Zoiler, 01 juni 2007 - 12:24.


#2

Postad 23 maj 2007 - 11:15

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Det jag sett av spelet verkar mycket lovande iaf. Ska bli kul att prova på hur online fungerar på Wii.

#3

Postad 23 maj 2007 - 12:24

Unregistered0b4fd033
  • Unregistered0b4fd033
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Detta låter spännande, vad har det fått för betyg?

#4

Postad 23 maj 2007 - 12:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Detta låter spännande, vad har det fått för betyg?

<{POST_SNAPBACK}>

http://www.gameranki.....ario strikers

+

http://wii.ign.com/a...0/790253p3.html

Det är ett gammal Gamecubespel så..

http://www.gameranki.....ario strikers

#5

Postad 23 maj 2007 - 19:08

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
På fredag släpps det ju

#6

Postad 24 maj 2007 - 19:39

Demir
  • Demir
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Ett riktigt kul spel att spela. Kanske ska vi starta ett liga här på Minhembio när alla här har fått sitt ex?

#7

Postad 24 maj 2007 - 20:41

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Lätt.

#8

Postad 25 maj 2007 - 13:57

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Nu har ja spelat spelet nån halvtimme o sedan paus för o åka o äta.
Gillar spelet skarpt ;)

Men de är bra mkt mer komplext än va de ser ut o va vid första anblicken.
Helt klart ett kanon spel! :)

Har lirat online emot 2 tjommar, fick stryk den första matchen för då va vi 2 emot 2.
Ingen av oss tänkte på defense :D

Andra matchen förlora ja första o vann andra o sen i 3e så tappa killen sin connection :lol:

(man kör bäst av 3 i 3minuters matcher online.)


Min ranking va 5600 från början typ o nu ligger ja runt 3800 =)

#9

Postad 25 maj 2007 - 18:15

Knape
  • Knape
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
Har spelat runt 20 matcher idag online, men tappar connection ganska ofta. Fast aldrig i själva matchen. Just nu går det inte ansluta till servern alls.

Varje mii får en egen freindcode och ranking på servern. Rankingsystemet ger 10 poäng för vinst och 1 poäng för förlust och 1 poäng för varje mål.
Ex 7-3 ger vinnaren 17 och förloraren 4 poäng.
Så den som spelar mest kommer leda rankingen eftersom man inte kan backa. Den som spelat mest idag har runt 1000 poäng.

Man spelar bäst av 3 matcher mot varje motståndare, 3 minuter per match.
Man kan även köra 2 mot 2 och får då poäng som vanligt till den Mii som man använder. Finns ett antal olika miljöer (runt 10 gissar jag). Minst 2 är nästan ospelbara pga all lava och blixtar som kan paralysera ett helt lag om man har otur. Men spelet är ganska roligt hittills och köpvärt.

Redigerat av Knape, 25 maj 2007 - 18:29.


#10

Postad 25 maj 2007 - 22:27

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Mm, jag hade också problem att ansluta till online-servern, antar det var för många just då som försökte samtidigt.
Ska testa igen snart antagligen.

#11

Postad 26 maj 2007 - 13:12

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

  • 1 061 inlägg
  • 0
server är dålig vad jag förstår.. bra jobbat nintendo

#12

Postad 26 maj 2007 - 21:46

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Servern är antaligen inte "dålig", är nog bara väldigt många som försöker ansluta.

#13

Postad 26 maj 2007 - 22:15

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Precis.

Snarare starkt jobbat Nintendo att ni sålt så många Mario Strikers ex så att
servern blev överbelastad redan dag 1.

#14

Postad 27 maj 2007 - 11:00

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Nu tycker jag ni är lite.. löjliga ärligt talat.
Förväntar ni er att dom ska stå i butiken och säga åt kunderna "nej tyvärr, är redan 20 pers som har köpt det där spelet idag så nu säljer vi inte fler", eller ska dom kanske skriva på ett kontrakt att dom endast får spela online 5 timmar per vecka?
Och sen att servrarna inte fungerar just nu är ju bara att räkna med, serverna är beräknade att klara normalt tryck, sen när ALLA som äger spelet försöker spela så är det klart att det inte fungerar till topp.

#15

Postad 27 maj 2007 - 13:51

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Jag var inte ironisk.
Eftersom de trots allt är de första Licenserade Nintendo spelet till en stationär konsoll
som är online kompatibelt så tycker jag att de är roligt att så många köpt spelet
så att servern blir överbelastad.

Hellre det än att typ inga är online.
De va bara i fredags de strula för mig.
Igår gick de bra hela dagen, o de tar typ max 10 sekunder innan
man får möta någon inför nästa match.
Synd bara att någon tönt fuskat i poängsystemet så att rankingen är
nere. (De va så runt 00:00 i natt iaf.)

#16

Postad 27 maj 2007 - 14:24

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Kan vi inte pilla ner våra friendcodes här, så vi kan mötas online?

#17

Postad 27 maj 2007 - 15:45

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Den där sifferkombinationen, friendcodes, eller vad du kallade det, det är samma nummer som man lägger till vänner på i Connect24 va? Bara att man måste lägga till dom i Mario Strikers också?

#18

Postad 27 maj 2007 - 17:18

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Näääe

Varje Mii får en unik friendcode på 12 siffror i Mario Strikers.

#19

Postad 27 maj 2007 - 18:33

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Ville bara tipsa om att min recension snart är uppe :)

#20

Postad 27 maj 2007 - 18:42

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Härligt :)

#21

Postad 27 maj 2007 - 20:35

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Nån som vill lira en match?
PM`a så kan vi byta friendcode!

#22

Postad 27 maj 2007 - 20:53

mangej
  • mangej
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Hur gör man för att göra nån typ av specialattack typ. Det är inte när man skjuter utan jag lirar crystal cup eller vad det nu heter och nu har motståndarna börjat göra attacker mot mig (hammer bros som kastar flera hammare på målvakten när man chargar slår nu bara ett slag i marken och mina spelare far omkull). Jag hittar inte hur man gör sånt.

När jag försöker ansluta till att lira på nätet så får jag ett felmeddelande där det står "error getting stats"

#23

Postad 27 maj 2007 - 20:59

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Och här har vi den: http://www.nordicgam.../recen/739.html
Och missa inte den fina fokusbilden på http://www.nordicgamers.se :)

#24

Postad 27 maj 2007 - 21:30

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Hur gör man för att göra nån typ av specialattack typ. Det är inte när man skjuter utan jag lirar crystal cup eller vad det nu heter och nu har motståndarna börjat göra attacker mot mig (hammer bros som kastar flera hammare på målvakten när man chargar slår nu bara ett slag i marken och mina spelare far omkull). Jag hittar inte hur man gör sånt.

När jag försöker ansluta till att lira på nätet så får jag ett felmeddelande där det står "error getting stats"

<{POST_SNAPBACK}>


Du håller in B så sker dessa specialskott automatiskt, sen vilket skott det blir beror på vilken karaktär som skjuter helt enkelt.
Error getting stats är ett vanligt fel just nu, beror antagligen på överbefolkning på online-servrarna.

Btw, ett tips är att köra igenom träningen så hade du vetat hur man gör specialskott t.ex.

#25

Postad 27 maj 2007 - 21:34

mangej
  • mangej
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Hur gör man för att göra nån typ av specialattack typ. Det är inte när man skjuter utan jag lirar crystal cup eller vad det nu heter och nu har motståndarna börjat göra attacker mot mig (hammer bros som kastar flera hammare på målvakten när man chargar slår nu bara ett slag i marken och mina spelare far omkull). Jag hittar inte hur man gör sånt.

När jag försöker ansluta till att lira på nätet så får jag ett felmeddelande där det står "error getting stats"

<{POST_SNAPBACK}>


Du håller in B så sker dessa specialskott automatiskt, sen vilket skott det blir beror på vilken karaktär som skjuter helt enkelt.
Error getting stats är ett vanligt fel just nu, beror antagligen på överbefolkning på online-servrarna.

Btw, ett tips är att köra igenom träningen så hade du vetat hur man gör specialskott t.ex.

<{POST_SNAPBACK}>


Men det är inte specialskottet jag menar utan det är någonting annat dom gör. Dom skjuter inte utan dom gör någon slagsfint eller vad det är mer än den vanliga som man gör när man trycker på styrkorset.

#26

Postad 27 maj 2007 - 21:35

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Använd D-paden när du har bollen så fintar du.

#27

Postad 27 maj 2007 - 21:45

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0

Hur gör man för att göra nån typ av specialattack typ. Det är inte när man skjuter utan jag lirar crystal cup eller vad det nu heter och nu har motståndarna börjat göra attacker mot mig (hammer bros som kastar flera hammare på målvakten när man chargar slår nu bara ett slag i marken och mina spelare far omkull). Jag hittar inte hur man gör sånt.

När jag försöker ansluta till att lira på nätet så får jag ett felmeddelande där det står "error getting stats"

<{POST_SNAPBACK}>



Styrkorset!

Bara o försöka igen, de är antagligen många som försöker connecta när du får de felmedelandet.
Jag kommer in hela tiden iaf.

#28

Postad 27 maj 2007 - 22:11

mangej
  • mangej
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Aha okej. Jag kom in nu iaf vann två och förlorade en :)

Borde dom inte styra upp en bättre server om den nu har varit så överbelastad?

#29

Postad 27 maj 2007 - 22:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Det är nog mer än en server :)

#30

Postad 27 maj 2007 - 22:47

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

  • 1 061 inlägg
  • 0
tydligen kommer friendskoden för spel knytas till miin, så om andra spel använder den mii får det samma kod

"Basicly Justin Dowdeswell from Next Level Games, the maker of Mario Strikers Charged Football, says that the friend code will be tied to your Mii, available for use in all future games as well. Nice, if true"
http://www.neogaf.co...ad.php?t=159076

#31

Postad 28 maj 2007 - 07:03

Knape
  • Knape
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
Upplever ni också att en del drar ut sladden när de förlorar? Tycker ofta matchen avbryts när man vunnit första med många mål. Ganska irriterande eftersom man inte får några poäng då.

#32

Postad 28 maj 2007 - 12:29

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Räknas det inte som vinst om förloraren quittar? Dåligt system isf.

#33

Postad 28 maj 2007 - 12:51

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

  • 728 inlägg
  • 0
hur drar man ur sladden på trådlöst? ;) nej, de kanske stänger av consolen, men det är ju sånt som många onlinegrejor har svårt med, eller hur? konstigt eftersom man får poäng även om man förlorar iofs, eller hur?

#34

Postad 29 maj 2007 - 11:40

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0
Har någon av er som testat spelet kört det på en chippad Wii? Fungerade det att koppla upp sig ordentligt eller blev det problem i stil med gamla Xbox Live? Observera, min fråga gäller endast orginalspel, inget annat!

#35

Postad 29 maj 2007 - 11:52

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Jag har originalet på en chippad wii och det fungerar utmärkt.

#36

Postad 29 maj 2007 - 12:37

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0

Upplever ni också att en del drar ut sladden när de förlorar? Tycker ofta matchen avbryts när man vunnit första med många mål. Ganska irriterande eftersom man inte får några poäng då.

<{POST_SNAPBACK}>



JA o de är så JÄVLA irriterande!!!
Nu får man iaf vinst om man vann den första matchen.
Men i söndags när ja vann två sen blev de lost connection då fick ja
ingen vinst men 1 förlust.

Sen vann ja över en kille i sudden o i andra matchen gjrode ja 3-0 med 5sekunder kvar.
Då drog aset och jag fick 0 vinster och 1 förlust. Då va ja måttligt glad.
Ja har värdelöstfacit typ 12 vinster o 21 förluster.. men ja skulel fan aldrig stänga
ner bara för ja loosar

#37

Postad 29 maj 2007 - 14:35

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

  • 598 inlägg
  • 0
Vart hittar nummret till sin mii?

#38

Postad 29 maj 2007 - 15:13

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Spelade en del Strikers idag, men va trött jag blev på vissa personer online.
En jag spelade mot hade kommit på något sätt att ha bollen i luften hela tiden och nickpassa mellan sina spelare, så enda sättet att stoppa denna person efter han fått bollen var för mig att tackla en av hans spelare som var på väg att få bollen, och på det sättet skänka en power-up till han, extremt irriterande.
En annan person laggade konstant, vet inte om detta var med meningen iofs men det var verkligen frustrerande.

Vilken huvudkaraktär och vilka "sidekicks" brukar ni spela med? Jag gillar hon som skjuter ägg ur munnen i SMB 2 och hennes specialskott gör att bollen blir till ett ägg.
Han som kastar hammare mot målvakten verkar vara en populär sidekick också, känns som om det är ett givet mål om man får in specialskotten med honom. Bowser verkar vara en populär karaktär bland dom bättre spelarna tycker jag har sett en tendens till.

#39

Postad 29 maj 2007 - 16:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Vilken huvudkaraktär och vilka "sidekicks" brukar ni spela med? Jag gillar hon som skjuter ägg ur munnen i SMB 2 och hennes specialskott gör att bollen blir till ett ägg.
Han som kastar hammare mot målvakten verkar vara en populär sidekick också, känns som om det är ett givet mål om man får in specialskotten med honom

<{POST_SNAPBACK}>

Birdo och en av hammarbröderna från Mario 3?

#40

Postad 29 maj 2007 - 16:36

Knape
  • Knape
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0

hur drar man ur sladden på trådlöst? :blink: nej, de kanske stänger av consolen, men det är ju sånt som många onlinegrejor har svårt med, eller hur? konstigt eftersom man får poäng även om man förlorar iofs, eller hur?

<{POST_SNAPBACK}>


Många har inte trådlöst nät hemma och kör med lan-adaptern, tvek om folk hade orkat starta om hela konsolen för sina stats.

Birdo och en av hammarbröderna från Mario 3?

<{POST_SNAPBACK}>


Jopp, själv kör jag med 2 skelettkoopas (vet inte varifrån dom kommer, smw?) och en hammarbror.

Redigerat av Knape, 29 maj 2007 - 16:44.


#41

Postad 29 maj 2007 - 16:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Jopp, själv kör jag med 2 skelettkoopas (vet inte varifrån dom kommer, smw?)

<{POST_SNAPBACK}>

Super Mario Bros 3 där också.

#42

Postad 29 maj 2007 - 18:05

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Skelettkoopas är coola också, dock gillar jag inte att deras specialskott nästan alltid kräver att man skjuter 2 ggr.
Birdos och Hammerbros-specialskott går ju knappt att missa med, speciellt hammerbros.

#43

Postad 29 maj 2007 - 18:08

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Hammerbros är ju endå SMB 1 :blink:

#44

Postad 29 maj 2007 - 18:33

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Ajust, dom var med redan där, nu när du säger det.

#45

Postad 29 maj 2007 - 19:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Just det, de hade en liten roll där (såg nästan ut som vanliga koopas?). Man kan säga att deras "genombrott" kom i 3:an.

#46

Postad 29 maj 2007 - 20:06

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Deras 15 minuter... :blink:
Enough about them.

Dax för folk att börja plita ner deras friendcodes.

#47

Postad 30 maj 2007 - 00:34

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

  • 598 inlägg
  • 0
Här är mitt nr om ni vill köra några matcher! :mellow:

206259 436569

wii nr: 3927 4370 2598 8581

Redigerat av Gavva, 30 maj 2007 - 00:49.


#48

Postad 02 juni 2007 - 21:56

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
Har lirat lite hos en polare, men inte har förmått mig själv att köpa det själv än. Mitt uppe i tenta-p och flytt så det får vänta ett par veckor innan det blir ett köp.

Tycker det verkar hysteriskt kul det jag provat, men det är nog för lite för att kunna sätta ett betyg än.

#49

Postad 05 juni 2007 - 10:43

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0
Lirade det för första gången igår och det var riktigt vanebildande!

Hade dock ingen större framgång med hammerbros.
Lirade cup med en polare och en av våra stabilaste målgörare på högre nivåer blev Dry Bones som med sitt "elektrifierande" skillshot renderade keepern chanslös på returen.
Dessutom är han snabb som fasen vilket alltid är lyckat.

Får se om det blir ett köp på vägen hem idag...

Redigerat av Sambuccashake, 05 juni 2007 - 10:43.


#50

Postad 11 juni 2007 - 15:59

oZido
  • oZido
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Riktigt sjyst lir! Om nån vill köra mot mig på nätet så har ni min friend code här: 021576 741473



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.