Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Suck för WII.... :-(

14 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 24 maj 2007 - 09:59

ulrikaf
  • ulrikaf
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hejsan.. är det bara jag som tycker att Wii strular hela tiden?? Min son sålde jultidningar och fick då Nintendo Wii som belöning bla.. Han var så glad över det... Men numera spelas det EXTREMT sällan på det.. Ett spel som vi köpte till hängde sig efter ca ½ spelet.."enl honom" lämnade det till Game då jag fick ett nytt.. Vad sker.. Joo skiten "ursäkta" hänger sig på samma ställe... :-( Så jag lämnar det åter och det känns som om man inte är betrodd av personalen på game. Köper ett annat spel och det funkar hur bra som helst.. VARFÖR BLEV DET SÅ???
Sen en fråga till Min dotter spelade nyligen med wiit och hon stängde av som vanligt, men när sonen skulle spela dagen efter så funkade det inte. Förmodligen måste man trycka på den lilla röda knappen igen för att installera dosorna... Ska det vara så????
Tacka vet jag NINTENDO 64 och Ps2Tack.. en mamma som snart slänger ut skiten... :-)

#2

Postad 24 maj 2007 - 10:09

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0
Mitt Wii har inte hängt sig eller strulat förutom en gång, då den "tappade" kontrollerna och man var tvungen att "gifta" ihop dom med konsollen igen annars så har det fungerat kanon.

Dumt att slänga ut det, det lär finnas många som är spekulanter på en beg. konsoll. :wub:

#3

Postad 24 maj 2007 - 10:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Om batterierna tagit slut så kan man behöva bonda om kontrollerna. Det är så bluetooth fungerar och har ingenting med Wii att göra.
Att spelen är buggiga är inte heller Nintendos fel. Spel hänger sig på alla konsoller för övrigt. Det är inte ett nytt fenomen direkt. Finns ingen buggfri mjukvara.

#4

Postad 24 maj 2007 - 11:05

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Mm har inte haft nåra problem med mitt Wii
Tycker snarare att man hör väldigt lite om att folk har problem mes sina Nintendo Wii...
Testa att kolla in på PS3 eller 360 forum sidorna åså läser du om vilka problem dom har.. :wub:

Du har kanske helt enkelt haft otur

#5

Postad 24 maj 2007 - 11:24

JKPN
  • JKPN
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Även om det är jobbigt, så dra iväg ett mail till Bergsala (distributör) och hör om de har haft fler problem med problemet du beskriver. De kanske vill ha in konsolen för kontroll, kanske får du en ny eller en lösning på problemet

#6

Postad 24 maj 2007 - 15:39

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Ja att den tappar kontrollerna har hänt mig typ 2ggr på 6månader och ärligt talat,
hur jobbigt är de o fixa det då? Tar max 15sekunder perkontroll.
Dvs max 1min för alla 4 kontrollerna.

Inget utav mina 10 spel har strulat peppar peppar så de är nog bara måndags ex.
Visst de har hängt sig nångång när man precis ska sätta igång spelet.

Typ om man har donat med annat o sen ska starta spelet.
Men då har ja bara behövt starta om maskinen med powerknappen så har de funkat klockrent
efter det. Det har faktiskt aldrig hängt sig inne i ett spel.


Konsollen står så att den inte vibrerar om man hoppar på golvet precis framför etc?

#7

Postad 24 maj 2007 - 16:28

gusax
  • gusax
  • Beroende

  • 1 425 inlägg
  • 0
Min wii har låst sig en gång så jag fått dra ur strömsladden och en annan gång så kunde den inte läsa Zelda-skivan av någon anledning. Men efter att man tagit ut skivan och satt in den igen så funkade det.

Min PS2 gav nästan upp helt förra sommarn däremot, det lät som att några kugghjul i dvdläsaren kuggade över. Det slutade med att jag skruvade isär den, hittade plastgrejen som började bli utsliten och böjde till den lite. Så nu funkar även den fint :-)

#8

Postad 25 maj 2007 - 07:00

matte76
  • matte76
  • Forumräv

  • 929 inlägg
  • 0
Har inte haft några problem med min Wii. Den går som en dröm och jag spelar VC-spel som en galning ;)

#9

Postad 26 maj 2007 - 16:18

ulrikaf
  • ulrikaf
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Min son försöker starta sitt wii men det funkar inte.. eller skärmen kommer fram med menyn..tror jag att det heter.. men sen går det inte mer.."SKIVA SITTER I" försöker scarta om dosorna men det verkar inte heller funka trotts nya batteri.... VAD kan det vara för fel??????? :)

#10

Postad 26 maj 2007 - 18:12

Vaargen77
  • Vaargen77
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Har ni uppdaterat mjukvaran i den? Kan hjälpa.

#11

Postad 27 maj 2007 - 06:53

ulrikaf
  • ulrikaf
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
HUR uppdaterar man den då????? :) :blink:

#12

Postad 27 maj 2007 - 07:10

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
kanske prova att utnyttja garantin? :)

#13

Postad 27 maj 2007 - 08:41

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0

HUR uppdaterar man den då????? :)  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>


Ett tips kan ju vara att titta i manualen, eller ringa supporten så kan de säkert hjälpa er.

#14

Postad 27 maj 2007 - 11:19

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Den nuvarande generationen TV-spelskonsoler är lite mer komplicerade än de gamla. Det är internetuppkopplingar, trådlösa kontroller, olika bild och ljudinställningar, nya mjukvaruuppdateringar hela tiden etc etc. Det finns stora fördelar med detta men det kräver att man pillar och pysslar en del med konsolen för att allt skall vara inställt rätt och fungera. Detta kan också kräva att man läser igenom delar av manualen eller tar hjälp av någon med lite mer erfarenhet av sådana här grejer. Du har ingen trevlig spelande granne i 18-årsåldern eller så?
Om du vill ha något enklare så sälj Wii och köp en PS2 eller Nintendo DS tills ditt barn blir stort nog att fixa det hela själv. Det dröjer nog inte så länge. :)

#15

Postad 29 maj 2007 - 06:06

ulrikaf
  • ulrikaf
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Vi har PS2 samt haft alla Nintendo konsoller.... Detta spel fick sonen efter att han sålde jultidningar med sin syster i julas...
Men NU funkar spelet IGEN.... :wub:
Tack för all hjälp!!
Kram en mamma som fattar noll ;)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.