Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dammsugare

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 18 januari 2009 - 20:13

Simz
  • Simz
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Råkade använda våran dammsugare lite för mycket när vi renoverade i lägenheten så den håller på att skära ihopp av allt bygg damm.
Det är en Mile vilket jag har varit ganska nöjd med.
Men när jag köpte den gjorde jag ingen reserch så denna gång tänkte jag göra det.
Har nu kolla lite och sett att det finns en Electrolux modell som skall vara ganska tyst som verkar intressant.
Men som allt annat så skall den vara snygg också och jag har sett i ett galler här på forumet att det fanns en special edition som var helt vit. Har inte sett denna i någon butik.
Någon som vet?
Är annars intresserad av vad ni rekomenderar.
Finns en på TV shop som filtreras genom vatten. Är detta bra?
/Simz

#2

Postad 18 januari 2009 - 23:10

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Eftersom det bara verkar finnas på TV-shop så är det nog ingen höjdare :)

Jag gillar elux ultra silencer - tror den heter 3340 och är minstingen i modellserien utan s-format rör och med ett betydligt mindre sladdrigt munstycke än de dyrare modellerna i ultra silencer serien.

#3

Postad 17 mars 2009 - 01:29

Unregistereda501c643
  • Unregistereda501c643
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Köpte precis en Miele S5281 med aktivt hepa filter som är riktigt bra. Köpte den som är glanssvart och tycker den är väldigt snygg. Den suger riktigt bra och finns som hel-automatisk också (S5481) men kostar lite mer då.
De enda negativa änsålänge är väl det där håriga munstycket som kommer med, har håren blivit snea väldligt fårt och böjt sig innåt av sugkraften.

Har dammsugat en del slip damm och annan bygg smuts med den och den gör det utan besvär.

#4

Postad 17 mars 2009 - 15:37

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Den gör det i början innan det letar sig genom dina filter in i motorn :)

#5

Postad 17 mars 2009 - 21:31

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Den gör det i början innan det letar sig genom dina filter in i motorn :)

Hehe...misstänker du kanske har rätt - har en rätt liten boschdammsugare och märkte att en del byggdamm tar sig igenom det mesta...

#6

Postad 18 mars 2009 - 23:39

Unregistereda501c643
  • Unregistereda501c643
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
hehe vore trevligt då dom lovar att den inte skall göra det! Då får man reklamera :)

#7

Postad 25 mars 2009 - 23:09

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Råkade använda våran dammsugare lite för mycket när vi renoverade i lägenheten så den håller på att skära ihopp av allt bygg damm.
Det är en Mile vilket jag har varit ganska nöjd med.
Men när jag köpte den gjorde jag ingen reserch så denna gång tänkte jag göra det.
Har nu kolla lite och sett att det finns en Electrolux modell som skall vara ganska tyst som verkar intressant.
Men som allt annat så skall den vara snygg också och jag har sett i ett galler här på forumet att det fanns en special edition som var helt vit. Har inte sett denna i någon butik.
Någon som vet?
Är annars intresserad av vad ni rekomenderar.
Finns en på TV shop som filtreras genom vatten. Är detta bra?
/Simz

Om du gillar Mieles utförande med svängbara (och kullagrade) hjul runt om så skulle jag satsa på en S5281 eller den lite mindre S5282. Bägge har högre sugförmåga än Electrolux tysta maskin så du kan sänka effekten lite om du vill få ner ljudet på Miele-maskinerna.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.