Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Intelligent Sound, vet ni vad det är ?

2358 svar till detta ämne Högtalare Intelligent sound
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Proson Stratego 212SA (Golvhögtalare) 1 6,5 (1) Inga priser
Intelligent Sound IS6 Pro II (Surroundhögtalare) 1 (0) Inga priser
Intelligent Sound IS 815 Pro Mkll (Golvhögtalare) 1 8,33 (2) Inga priser
Intelligent Sound IS6 Pro MKII+ (Surroundhögtalare) 1 8,75 (3) Inga priser
Intelligent Sound IS8 Pro MKII+ (Surroundhögtalare) 1 7,5 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

#1351

Postad 15 juni 2021 - 18:34

magi
  • magi
  • Forumräv

  • 681 inlägg
  • 0

Vilka byggen är det som är ”hemmasnickrade budgetbyggen” då?
Högtalarna i pro serien tillverkas ju inte ”hemma”


Om man tittar på högtalarna och hur dom är tillverkad så håller dom samma goda kvalitet som vilken medelgod 15 åring klarar att knåpa ihop i garaget.
Sen spelar naturligtvis bygg kvaliteten in på hur dom låter.

#1352

Postad 15 juni 2021 - 18:54

cRiTza
  • cRiTza
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Om man tittar på högtalarna och hur dom är tillverkad så håller dom samma goda kvalitet som vilken medelgod 15 åring klarar att knåpa ihop i garaget.
Sen spelar naturligtvis bygg kvaliteten in på hur dom låter.


Ok så du menar att de är dåligt byggda och låter sämre p.g.a. Att de är undermåligt byggda?
Jag har inte analyserat massor av olika tillverkares lådor, men dessa byggs i ett litet snickeri och behandlas därefter, så lite över vilken 15-årings nivå som helst är de ju.
Du får det att låta som en typ hembyggd lådbil eller nåt....

#1353

Postad 15 juni 2021 - 19:12

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

Ok så du menar att de är dåligt byggda och låter sämre p.g.a. Att de är undermåligt byggda?
Jag har inte analyserat massor av olika tillverkares lådor, men dessa byggs i ett litet snickeri och behandlas därefter, så lite över vilken 15-årings nivå som helst är de ju.
Du får det att låta som en typ hembyggd lådbil eller nåt....


IS lådor påminner inte lite om just hembyggda lådbilar. Jag vet en kille som vid 15 års ålder byggde Voighthorn till sin far. En bra distans redan där mot IS hybrisburkar.

#1354

Postad 15 juni 2021 - 19:21

cRiTza
  • cRiTza
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
ok vad är det som gör dem så dåliga då? Det måste finnas massa konkreta exempel då eftersom du också liknar dem vid en hembyggd lådbil, hit me plz.

#1355

Postad 15 juni 2021 - 19:31

magi
  • magi
  • Forumräv

  • 681 inlägg
  • 0

Ok så du menar att de är dåligt byggda och låter sämre p.g.a. Att de är undermåligt byggda?
Jag har inte analyserat massor av olika tillverkares lådor, men dessa byggs i ett litet snickeri och behandlas därefter, så lite över vilken 15-årings nivå som helst är de ju.
Du får det att låta som en typ hembyggd lådbil eller nåt....


De är rätt enkelt att titta och jämföra IS och andra tillverkare som ligger i samma prisläge byggkvaliten är minst sagt tvivelaktig på IS.
Längre upp i tråden finns några bilder som visar på frånvaron av kvalitet.

Nu bygger kanske inte en 15 åring en lådbil snarare en epa traktor.

#1356

Postad 15 juni 2021 - 20:14

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 007 inlägg
  • 0

ok vad är det som gör dem så dåliga då? Det måste finnas massa konkreta exempel då eftersom du också liknar dem vid en hembyggd lådbil, hit me plz.

 

Läs igenom tråden från början, så ser du ett antal exempel på IS byggkvalitet. En bra källa till humor om du har en tråkig dag. ;)

 

Personligen så är jag ute efter så hög upplösning som möjligt och bryr mig väldigt lite om det är någotsånär bra låda.

 

En välkonstruerad låda är ett grundläggande krav för bra ljud. Jag vet att IS påstår motsatsen, men det betyder inte att det stämmer. Deras hemsida är också en bra källa till humor.

 

Byggkvaliteten på deras lådor varierar. Lägstanivån är bilden på förra sidan, och basportar pluggade med klistermärken, delningsfilter i glasslådor osv.

 

Bifogad fil  post-27321-0-47177000-1621673259.png   559,29K   5 Antal nerladdningar

Bifogad fil  post-27321-0-46259200-1614189035.png   330,96K   4 Antal nerladdningar

Bifogad fil  post-27321-0-66108700-1612032678.jpg   48,63K   5 Antal nerladdningar

 

Högstanivån är nog denna stativaren:

 

https://intelligents...ogtalare/is6-r/

 

Det är en kinesisk OEM-låda som levereras utan hål i baffeln. Ca 2500kr/par (Australien), men Petter köper de säkert mycket billigare från Kina (liksom plasthögtalaren).

http://www.theloudsp...inet-pair-cherr


Redigerat av Ageve, 15 juni 2021 - 21:17.


#1357

Postad 15 juni 2021 - 20:16

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 3

ok vad är det som gör dem så dåliga då? Det måste finnas massa konkreta exempel då eftersom du också liknar dem vid en hembyggd lådbil, hit me plz.

 

Jag rekommenderar dig att läsa igenom hela tråden om du är genuint nyfiken på vad vi ifrågasätter med IS produkter. Det är allt från dåliga element, dålig design, filter som påstås trotsa fysikaliska lagar, högtalare som inte påverkas av rumsakustik, etc etc. Att repetera alla galenskaper är inte produktivt så återkom när du läst igenom  allt om du har frågor kring något specifikt.



#1358

Postad 15 juni 2021 - 20:20

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 2

Ok så du menar att de är dåligt byggda och låter sämre p.g.a. Att de är undermåligt byggda?
Jag har inte analyserat massor av olika tillverkares lådor, men dessa byggs i ett litet snickeri och behandlas därefter, så lite över vilken 15-årings nivå som helst är de ju.
Du får det att låta som en typ hembyggd lådbil eller nåt....

 

Lådorna byggs så vitt jag vet numera av killen som startade den här tråden från början (om inte hela högtalaren är gjord i plast och importerad färdig från kina i en container förstås).

 

Han har bevisat om och om igen att han inte har den blekaste aning om hur man bygger bra högtalare. Och att fräsa ut lite skivor i valchromat och skruva ihop är inte höjden av finish i min värld. Inte för en högtalare som kostar hundratusentals kronor.



#1359

Postad 15 juni 2021 - 20:25

cRiTza
  • cRiTza
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Ok har inte kollat igenom hela tråden, hittade en bild på en golvhögtalare som var öppen på baksidan och uppdelad i olika fack, såg mer påkostad/komplicerad ut än IS vanliga högtalare. De jag själv äger tycker jag inte är tvivelaktiga i byggkvaliteten, däremot mindre moderna designmässigt och komplicerade att bygga kanske.

#1360

Postad 15 juni 2021 - 20:29

cRiTza
  • cRiTza
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Lådorna byggs så vitt jag vet numera av killen som startade den här tråden från början (om inte hela högtalaren är gjord i plast och importerad färdig från kina i en container förstås).

Han har bevisat om och om igen att han inte har den blekaste aning om hur man bygger bra högtalare. Och att fräsa ut lite skivor i valchromat och skruva ihop är inte höjden av finish i min värld. Inte för en högtalare som kostar hundratusentals kronor.

Ok men det är väl inte han som designar och bestämmer hur lådorna skall vara, han bygger dem. Vad spelar det för roll vad han har för kunskap om att bygga högtalarlådor, annat är att han är ok på att snickra.

Redigerat av cRiTza, 15 juni 2021 - 20:30.


#1361

Postad 15 juni 2021 - 20:58

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Ok men det är väl inte han som designar och bestämmer hur lådorna skall vara, han bygger dem. Vad spelar det för roll vad han har för kunskap om att bygga högtalarlådor, annat är att han är ok på att snickra.

 

Ok, jag förtydligar, "han har inte heller en aning om hur man bygger en bra högtalare". Så kombinerat mellan honom och Petter så är det ingen som verkar ha en aning om hur man designar eller bygger en bra högtalare. Det spelar ju dessutom inte någon roll ljudmässigt enligt IS för lådan påverkar ju inte märkbart  :rolleyes:

 

 

Ok har inte kollat igenom hela tråden, hittade en bild på en golvhögtalare som var öppen på baksidan och uppdelad i olika fack, såg mer påkostad/komplicerad ut än IS vanliga högtalare. De jag själv äger tycker jag inte är tvivelaktiga i byggkvaliteten, däremot mindre moderna designmässigt och komplicerade att bygga kanske.

 

Vilka högtalare äger du? Alla jag sett har varit likvärdiga med billiga högtalare både i design och finish.



#1362

Postad 15 juni 2021 - 21:33

cRiTza
  • cRiTza
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Jag har IS 6 Pro mkII
har haft 8 15 och dubbel 6 och monitor 4
Dubbel 6 var väl prosonburkarna vad jag vet, de var ju inte byggda av en människa kändes det som
Vilka har du tittat på?

#1363

Postad 15 juni 2021 - 21:50

cRiTza
  • cRiTza
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Ok, jag förtydligar, "han har inte heller en aning om hur man bygger en bra högtalare". Så kombinerat mellan honom och Petter så är det ingen som verkar ha en aning om hur man designar eller bygger en bra högtalare. Det spelar ju dessutom inte någon roll ljudmässigt enligt IS för lådan påverkar ju inte märkbart.


När du säger bygger en bra högtalare menar du då att deras är så dåligt byggda på nåt sätt att det låter illa när man spelar dem, eller vad!?

Redigerat av cRiTza, 15 juni 2021 - 21:51.


#1364

Postad 15 juni 2021 - 22:11

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Jag har IS 6 Pro mkII
har haft 8 15 och dubbel 6 och monitor 4
Dubbel 6 var väl prosonburkarna vad jag vet, de var ju inte byggda av en människa kändes det som
Vilka har du tittat på?

 

Ok, just IS 6 vet jag inte om det pratats så mycket om, men de imponerar inte direkt utseendemässigt med tanke på att de kostar 40.000:-. Vet inte heller vad de sitter för element i dem så de kan ju tills motsatsen bevisats kunna innehålla riktigt bra komponenter. Med tanke på vad som sitter i deras dyrare modeller är det dock mycket tveksamt.

 

Jag har inte varit och "tittat" på några IS-högtalare alls. Jag är inte intresserad av det efter att ha analyserat deras hantverk via nätet, här i tråden och IS egna publicerade material.

 

 

När du säger bygger en bra högtalare menar du då att deras är så dåligt byggda på nåt sätt att det låter illa när man spelar dem, eller vad!?

 

Jag menar att de är oerhört enkla i sin design för att vara högtalare i den prisklassen. Helt fyrkantiga lådor i 19mm valchromat utan intern stagning imponerar inte direkt. Men så har de ju också konstant påstått att lådorna inte spelar någon roll eftersom all magi sitter i delningsfiltret (detta är förstås ren BS om man kan något alls om högtalardesign).

 

Men läs som sagt gärna igenom tråden istället för att ställa frågor som redan diskuterats och retts ut i tråden. Jag lovar dig att den innehåller väldigt mycket intressant och lärorik information.



#1365

Postad 15 juni 2021 - 22:23

cRiTza
  • cRiTza
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Tror att det är ganska liknande innehåll i 6 orna som t.ex. IS Pro 8 MKII, basarna till 6 pro är stagade, har ej tittat in i 6orna.
Dock så är ju 6orna byggda av en person och målade och lackade så om man lägger ihop kostnaden för allt det och därtill terminaler kablar och filter så är det inte överdrivet mycket marginal på högtalaren skulle jag tro.
Sen så måste ju nån också vilja betala för dem ändå, och utseendemässigt så osar ju inte högtalarna super high end kvalitet.
Men jag har jämfört ljudmässigt med mestadels studiomonitorer, men även ett par hi-fi system varav ett som kostade över 400.000 som jag tyckte lät sämre.
Jag har skummat igenom en tredjedel av tråden hittills, finns mkt skrammel som inte har med nåt vettigt att göra också, men en hel del vettig info också.

 

Jag kan tyvärr inget om högtalartillverkning och när du säger att lösningen inte kan sitta i filtret utan att det är BS så kan jag inte säga att det inte stämmer.
Men om de bygger dåliga lådor med billiga komponenter, hur f*n kan dom låta så bra då undrar jag?
Jag såg nån i tråden som sa att de lyssnat på nån IS högtalare i hemmamiljö och sa att det var det sämsta hen hört. Det är jag otroligt tveksamt till utav egen erfarenhet, vet ej vilken högtalare det var men det kan omöjligen vara någon av de jag ägt utan att det isåfall var något fel på dem eller förstärkare eller dylikt.

 

Ska läsa igenom hela tråden när jag har tid.

 

Kan också tänka mig att ett uttalande som: ”80% av ljudkvaliteten i våra högtalare beror på delningsfiltren” som stod nånstans, då kan bli typ:
Jaha då kan ja ta vilken usel plåtburk som helst med en pappkartong till element som högtalare så kommer den låta bra.
Måste ju ändå finnas en ok grundförutsättning för att någonting skall kunna fungera ok, det är väl rimligt tycker jag.

Läs igenom tråden från början, så ser du ett antal exempel på IS byggkvalitet. En bra källa till humor om du har en tråkig dag. ;)

 


En välkonstruerad låda är ett grundläggande krav för bra ljud. Jag vet att IS påstår motsatsen, men det betyder inte att det stämmer. Deras hemsida är också en bra källa till humor.

Byggkvaliteten på deras lådor varierar. Lägstanivån är bilden på förra sidan, och basportar pluggade med klistermärken, delningsfilter i glasslådor osv.

Postad bildpost-27321-0-47177000-1621673259.png
Postad bildpost-27321-0-46259200-1614189035.png
Postad bildpost-27321-0-66108700-1612032678.jpg

Högstanivån är nog denna stativaren:

https://intelligents...ogtalare/is6-r/

Det är en kinesisk OEM-låda som levereras utan hål i baffeln. Ca 2500kr/par (Australien), men Petter köper de säkert mycket billigare från Kina (liksom plasthögtalaren).
http://www.theloudsp...inet-pair-cherr

 

Den kinesiska OEM lådan tycker jag personligen känns mindre kvalitativ än IS Pro högtalarna. Men det kanske är hugget som stucket.
Jag vet inte hur en IS högtalare skulle låta ifall de hade jättedyra element och andra komponenter i sig.
Den stora högtalarlådan på bilden med isolering i ser ut som en gedigen låda tycker jag, vad är det för fel på den? Fyllningen eller?

 

Jag har aldrig fått intrycket att IS säger att en låda kan vara uselt/undermåligt konstruerad och ändå vara en bra grundpelare för ett bra ljud? Som jag förstått det så är det filtren som är viktigast, och om du nu har mycket erfarenhet av högtalare måste väl veta att en högtalare som har jättedyra komponenter (dyra element, dyra kablar o terminaler) i sig inte behöver låta bra för det?

 

Alla tillverkares dröm är väl att få säga att min högtalare är den bästa som finns. Efter att ha lyssnat på IS högtalare själv så har utseende fått mindre betydelse för mig (eftersom många av deras modeller inte ser jättebra ut)

 

PS håller med om att ett filter i en glasslåda i ett highend samma hang ser ut som årets skämt, vet dock ingenting om syftet med den, mig veterligen så säljs inga högtalare med glasskartonger i så varför den bilden ens figurerar här vet jag ej


Redigerat av Berggren, 16 juni 2021 - 07:36.


#1366

Postad 16 juni 2021 - 04:56

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

PS håller med om att ett filter i en glasslåda i ett highend samma hang ser ut som årets skämt, vet dock ingenting om syftet med den, mig veterligen så säljs inga högtalare med glasskartonger i så varför den bilden ens figurerar här vet jag ej


Jag citerar en annan medlem här på MHB. "När man förstår väldigt lite om världen, vetenskap och hela kalaset, så kan man ändå känna sig lite unik och smartare om man övertygar sig själv att man känner till något som ingen annan vet. Sen finns det naturligtvis folk som försöker göra en slant genom att sälja prylar eller visa videos med reklam för folket som ingen förstår." Detta är IS affärsidé. Att strö tvivel i all vedertagen vetenskap för att påvisa att känslan ändå står över verkligheten. Som om dessa två då behöver vara motpart... Märklig hävd av IS.

Med de bilder som presenterats och erfarenheter jag samlat genom livet. Så skulle jag inte förvånas över att de faktiskt kan vinna med en skarvkabels längd i duell mot klassiker såsom Jamo 265 och 365. Dessa Jamo fyndar du på blocket för runt 500kr, och det är dyrt enligt mig.

#1367

Postad 16 juni 2021 - 06:27

cRiTza
  • cRiTza
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Ok vet ej vem som skriver detta, och vad hen har för erfarenhet av IS produkter men det överensstämmer inte med vad jag tycker, det är dock ett väldigt djärvt påstående och jag skulle vilja veta vad denne har för bevis för att det stämmer?!
I slutet av inlägget så skriver du att IS produkter sen kanske skulle kunna låta bättre än en högtalare som kostar 500kr på blocket, och tillägger att det också är dyrt, alltså att produkten som de säljer är värd mindre än 500kr!?
Det är ju också din åsikt baserat på inläggen du sett på detta forum, som resulterat i att du ”är säker på” att det är en skitprodukt då!?


Vilka av deras produkter har du jämfört med dessa Jamo då? Eller är det bara en hypotes grundat på uttalanden som gjorts på forumet?

#1368

Postad 16 juni 2021 - 07:00

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 968 inlägg
  • 2

Såg den här tråden nu först och har inte varit aktiv här på länge, men jag är en Intelligent Sound förespråkare och har sett mycket negativa kommentarer om företaget här som jag dock inte vet så mycket om varför.

En dag senare har du gått från 1 inlägg till 20+  i denna tråd :P

Sluta nu, det blir bara pinsamt igen.



#1369

Postad 16 juni 2021 - 07:01

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 963 inlägg
  • 0

Att sälja befintliga produkter med tvivelaktig kvalité som sedan är "pimpade" är något IS har gjort i flera år.

Prispålägget är inte nådigt och som jag förstår det så är deras filter anledningen.

Finns det något patent på filterkopplingen?

Om svaret är Nej då får var och en dra sina slutsatser.

 

 

Deras högtalare är inte i samma behov av rumsakustik, det är inget ovanligt i sig.

Det ovanliga är att det handlar om högtalare med vanligt spridningsmönster, inte dipol/bipol, konstruktions alá Carlsson etc

Då borde en mässa sitta som en smäck, Best in Show, men jag kan inte hitta något sådant.

 

 

Allt med element för en spottstyver med den kvalitén och linjäritet som medföljer.

Ta 20 st element av bra klass och mät på dom, alla parametrar ligger väldigt nära varandra.

Gör samma sak med ett element av dålig klass och resultatet blir inte speciellt bra alls.

Funktionen i ett filter beror helt på vad den "ser" från vart element, är parametrarna off då blir delning och ev konjugatlänkar lika så.

 

 

Att ha en filosofi som inte följer mainstream brukar vara uppfriskande och väldigt kul.

Men att re-branda skräp och påstå (helt utan källkritik) att ens egen uppfinning fixar till allt - Nä Tack!

Och jag väntar fortfarande på en konstruktion med erkänt bra element (läs dyra) för då är grundförutsättningarna bra.

Men vi kommer nog inte ha råd med den........



#1370

Postad 16 juni 2021 - 08:36

cRiTza
  • cRiTza
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

En dag senare har du gått från 1 inlägg till 20+ i denna tråd :P
Sluta nu, det blir bara pinsamt igen.

Ok du insinuerar något, vänligen förtydliga.

Redigerat av cRiTza, 16 juni 2021 - 08:36.


#1371

Postad 16 juni 2021 - 08:46

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Ok du insinuerar något, vänligen förtydliga.

 

Jag vill inte gå så långt som att påstå att du är en av de som varit här tidigare och enbart varit aktiva i trådar om IS. Men det är trots allt lite speciellt för kunder till dem att registrera konton och direkt börja skriva mängder av inlägg i dessa trådar.

 

Man kan lätt misstänka att ni har ett eget intresse i företaget. Eget intresse behöver inte betyda rent monetärt utan att man fått köpa mycket produkter av Petter till "kompispris", eller att man får bygga hans lådor i sin CNC.



#1372

Postad 16 juni 2021 - 08:54

cRiTza
  • cRiTza
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Att sälja befintliga produkter med tvivelaktig kvalité som sedan är "pimpade" är något IS har gjort i flera år.
Prispålägget är inte nådigt och som jag förstår det så är deras filter anledningen.
Finns det något patent på filterkopplingen?
Om svaret är Nej då får var och en dra sina slutsatser.
 
 
Deras högtalare är inte i samma behov av rumsakustik, det är inget ovanligt i sig.
Det ovanliga är att det handlar om högtalare med vanligt spridningsmönster, inte dipol/bipol, konstruktions alá Carlsson etc
Då borde en mässa sitta som en smäck, Best in Show, men jag kan inte hitta något sådant.
 
 
Allt med element för en spottstyver med den kvalitén och linjäritet som medföljer.
Ta 20 st element av bra klass och mät på dom, alla parametrar ligger väldigt nära varandra.
Gör samma sak med ett element av dålig klass och resultatet blir inte speciellt bra alls.
Funktionen i ett filter beror helt på vad den "ser" från vart element, är parametrarna off då blir delning och ev konjugatlänkar lika så.
 
 
Att ha en filosofi som inte följer mainstream brukar vara uppfriskande och väldigt kul.
Men att re-branda skräp och påstå (helt utan källkritik) att ens egen uppfinning fixar till allt - Nä Tack!
Och jag väntar fortfarande på en konstruktion med erkänt bra element (läs dyra) för då är grundförutsättningarna bra.
Men vi kommer nog inte ha råd med den........


Ok har du lyssnat på högtalarna? Om så vilka, jag tycker is pro 6 mkII, 6 12 pro och nya monitor 4 låter bäst.
Om du är av åsikten att du inte gillar företaget för att de rebrandat billiga produkter och därför dömer ut dem så respekterar jag din åsikt, jag kan själv störa mig på företag av moraliska eller andra anledningar och därför aldrig ge dem en chans.
Jag köpte mina första högtalare där för ca 8 år sedan, och endast haft deras högtalare sedan dess.
Däremot så handlar det för mig inte om vad de använder för lådor eller element eller nånting, om de såg ut som kalle anka och lät som de gjorde så skulle jag (om än motvilligt) ha dem i min lilla studio.

#1373

Postad 16 juni 2021 - 09:12

cRiTza
  • cRiTza
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Jag vill inte gå så långt som att påstå att du är en av de som varit här tidigare och enbart varit aktiva i trådar om IS. Men det är trots allt lite speciellt för kunder till dem att registrera konton och direkt börja skriva mängder av inlägg i dessa trådar.
 
Man kan lätt misstänka att ni har ett eget intresse i företaget. Eget intresse behöver inte betyda rent monetärt utan att man fått köpa mycket produkter av Petter till "kompispris", eller att man får bygga hans lådor i sin CNC.


Jag kan direkt säga min koppling till företaget.
Eftersom jag handlat där i många år så är det svårt att inte få en personlig relation till dem eftersom de är ett litet och speciellt företag. Petter som driver det är en lite egen typ på ett skönt sätt tycker jag, men också ansvarig för typ allting vad det gäller marknadsföring och beslut av produkter tillsammans med sin fru vad jag förstår.

Jag har flera områden där jag inte håller med deras filosofier, eller rättare sagt konkret så har jag svårt att tro att en jättedyr kabel eller kontakt skulle ha en enorm inverkan på ljudet, men har inte heller testat 10 olika billiga och dyra kablar. Blir själv skeptisk när jag ser en högtalarkabel som kostar 2000kr metern eller liknande.
Tänker väl också att om en duy kabel tillsammans med kontakt kan ge 1% bättre ljud så varför inte!?
Men det ligger inte först i prio.


Jag minns ej varför jag reggade ett konto för många år sedan här men kanske var nåt om en projektor eller vad vet jag.
Däremot så fick jag reda på att det fanns en enorm tråd på min hembio om IS som jag började läsa i och tyckte att den innehöll mycket intressant men faktiskt mycket mer anklagelser och det påverkar ju ett litet företag som jag gillar att handla av så därför ville jag se om jag kunde positivt påverka denna tråd genom att ge min syn på deras produkter.

Jag har genast mötts av folk som är uppenbart kritiska och om jag läser hela tråden så förstår jag varför folk kan vara kritiska.
Ser också att de få som skrivit positiva saker om deras produkter fått kämpa rätt hårt......

Så rent krasst tycker jag att IS har ett oförtjänt dåligt rykte här för det ljud de levererar i flera av sina produkter, inte hur de valt att göra vissa produkter i nuläge eller det förflutna.

#1374

Postad 16 juni 2021 - 10:55

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 2

Det dåliga ryktet är inte oförtjänt när de hävdar saker som inte är möjligt enligt fysikens lagar. Det blir ju att rent av ljuga folk rätt upp i ansiktet. Sen prisas produkter baserat på detta ljug.  Vilseledande reklam är väl inte ens lagligt? "Alla påståenden måste vara sanna och kunna bevisas av företaget som står bakom budskapet". Reklamering görs bland annat via Facebook med rabatterade priser osv. (Facebooksidan hävdar dessutom att med nya målningar i lyssningsrummet så förbättras akustiken.....tydligen helt pefekt för samtliga högtalare oavsett storlek eller bestyckning)



#1375

Postad 16 juni 2021 - 12:13

cRiTza
  • cRiTza
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Det dåliga ryktet är inte oförtjänt när de hävdar saker som inte är möjligt enligt fysikens lagar. Det blir ju att rent av ljuga folk rätt upp i ansiktet. Sen prisas produkter baserat på detta ljug.  Vilseledande reklam är väl inte ens lagligt? "Alla påståenden måste vara sanna och kunna bevisas av företaget som står bakom budskapet". Reklamering görs bland annat via Facebook med rabatterade priser osv. (Facebooksidan hävdar dessutom att med nya målningar i lyssningsrummet så förbättras akustiken.....tydligen helt pefekt för samtliga högtalare oavsett storlek eller bestyckning)


Hej tyvärr har jag ej hunnit läsa igenom alla 1500 inlägg ännu du får jättegärna hävisa till vart de säger saker som motverkar fysikens lagar!

Det med tavlorna tror jag att de menar att en naturlig lyssningsmiljö är oftast ett vardagsrum/rum där det finns saker, matta bokhylla gardiner, alltså inte helt kalt rum där ljudet studsar överallt hejvilt. Jag upplever samma sak, skönare lyssningsupplwvelse där rummet inte känns tomt eller dött.

#1376

Postad 16 juni 2021 - 15:33

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 963 inlägg
  • 0

Ok har du lyssnat på högtalarna? Om så vilka, jag tycker is pro 6 mkII, 6 12 pro och nya monitor 4 låter bäst.
Om du är av åsikten att du inte gillar företaget för att de rebrandat billiga produkter och därför dömer ut dem så respekterar jag din åsikt, jag kan själv störa mig på företag av moraliska eller andra anledningar och därför aldrig ge dem en chans.
Jag köpte mina första högtalare där för ca 8 år sedan, och endast haft deras högtalare sedan dess.
Däremot så handlar det för mig inte om vad de använder för lådor eller element eller nånting, om de såg ut som kalle anka och lät som de gjorde så skulle jag (om än motvilligt) ha dem i min lilla studio.

Det var inte direkt i går jag gjorde det och jag tyckte varken bu eller bä - så Nej inget för mig.

Jag minns inte ens vilken model, en smal golvare med dubbla basar vill jag minnas.

 

Och hur det låter är helt sekundärt i det här fallet.

Varför, jo för med så dålig kvalisort på elementen dom har vissa fall så kommer inget högtalare mäta som en annan.

Om kunden inte kan höra det så blir IS skitglada för dom har lyckats lura en kund till.

 

Har dom ens mätningar där dom specar hur det är uppmätt?



#1377

Postad 16 juni 2021 - 15:49

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Hej tyvärr har jag ej hunnit läsa igenom alla 1500 inlägg ännu du får jättegärna hävisa till vart de säger saker som motverkar fysikens lagar!

Det med tavlorna tror jag att de menar att en naturlig lyssningsmiljö är oftast ett vardagsrum/rum där det finns saker, matta bokhylla gardiner, alltså inte helt kalt rum där ljudet studsar överallt hejvilt. Jag upplever samma sak, skönare lyssningsupplwvelse där rummet inte känns tomt eller dött.

Det blir lite dumt att vara tvungen att upprepa dessa "udda synsätt" som detta företag står för då allting redan er skrivet i tråden. Jag rekommenderar att du läser den först, då framkommer vad som inte kan relateras till verkligheten.



#1378

Postad 16 juni 2021 - 16:03

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

Ok vet ej vem som skriver detta, och vad hen har för erfarenhet av IS produkter men det överensstämmer inte med vad jag tycker, det är dock ett väldigt djärvt påstående och jag skulle vilja veta vad denne har för bevis för att det stämmer?!
I slutet av inlägget så skriver du att IS produkter sen kanske skulle kunna låta bättre än en högtalare som kostar 500kr på blocket, och tillägger att det också är dyrt, alltså att produkten som de säljer är värd mindre än 500kr!?
Det är ju också din åsikt baserat på inläggen du sett på detta forum, som resulterat i att du ”är säker på” att det är en skitprodukt då!?
Vilka av deras produkter har du jämfört med dessa Jamo då? Eller är det bara en hypotes grundat på uttalanden som gjorts på forumet?

Att betala mer än femhundrakronor för ett par IS skulle jag inte göra helt enkelt. Detta enbart på grund av vilka element som används. Då är det rakt effektivare att spendera under tiotusen kr på valfri begsajt på kända märken med seriös R&D. Och som stått väl i tidens tand. Ingedera kan IS stoltsera med.

IS är oseriös och lever på de som önskar sig ha funnit den hemliga graal om all förklaring.

I efterhand läser jag i din text att du troligen funnits här på MHB tidigare. Text och dess innehåll med frasering liksom dialekt är tämligen lätt att följa.

Vänligen

Edit: fyi, jag ligger på span och fundering kring Totem's toppserie Metal. Så när det gäller mitt mål med lyssning så finns inga genvägar.

Redigerat av PML73, 16 juni 2021 - 16:06.


#1379

Postad 16 juni 2021 - 16:35

cRiTza
  • cRiTza
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Det var inte direkt i går jag gjorde det och jag tyckte varken bu eller bä - så Nej inget för mig.
Jag minns inte ens vilken model, en smal golvare med dubbla basar vill jag minnas.
 
Och hur det låter är helt sekundärt i det här fallet.
Varför, jo för med så dålig kvalisort på elementen dom har vissa fall så kommer inget högtalare mäta som en annan.
Om kunden inte kan höra det så blir IS skitglada för dom har lyckats lura en kund till.
 
Har dom ens mätningar där dom specar hur det är uppmätt?


Hej jag vet faktiskt inte hur deras tillverkningsprocess går till, vet inte hur någon högtalartillverkares process går till när det gäller mätningar o filter osv, kan snickra hyffsat och kan bygga en låda men ej utforma och dimensionera (offtopic)
Kvaliteten på de högtalarna som skulle ge olika resultat vet jag inte vilka det skulle vara?
Vet att prosonhögtalarna som jag hade ett par fick de hålla på att jobba på invändigt för att de skulle vara mer stabila.

Deras pro högtalare byggs ju för i ett litet snickeri med cnc maskin, så de får ju samma utformning och stagning varje gång gissningsvis på en halv millimeter eller nåt?
Så för din del så låter det som att du tror att flertalet av deras högtalare har så dålig byggkvalitet/komponentkvalitet att 3 olika par från samma serie skulle låta väldigt olika då eller?
Sunt förnuft säger mig att Många saker som kostar mindre ofta är sämre i kvalitet, vet dock inte om IS använder grejer som är så dåliga att det du säger kan stämma.
När det gäller deras pro serie har ja faktiskt svårt att tro det själv, men har ju inga tekniska specar att vifta med som bevisar det?
Vanliga specar som vikt mått impedans o sånt står ju, men antar att du letar efter annat?

Det blir lite dumt att vara tvungen att upprepa dessa "udda synsätt" som detta företag står för då allting redan er skrivet i tråden. Jag rekommenderar att du läser den först, då framkommer vad som inte kan relateras till verkligheten.


Får återkomma!

#1380

Postad 16 juni 2021 - 16:46

cRiTza
  • cRiTza
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Att betala mer än femhundrakronor för ett par IS skulle jag inte göra helt enkelt. Detta enbart på grund av vilka element som används. Då är det rakt effektivare att spendera under tiotusen kr på valfri begsajt på kända märken med seriös R&D. Och som stått väl i tidens tand. Ingedera kan IS stoltsera med.
IS är oseriös och lever på de som önskar sig ha funnit den hemliga graal om all förklaring.
I efterhand läser jag i din text att du troligen funnits här på MHB tidigare. Text och dess innehåll med frasering liksom dialekt är tämligen lätt att följa.
Vänligen
Edit: fyi, jag ligger på span och fundering kring Totem's toppserie Metal. Så när det gäller mitt mål med lyssning så finns inga genvägar.


Ja smaken är som baken, , men din kommentar om att IS är oseriösa håller jag inte med om.
Och din mening om text o frasering o dialekt förstår jag inte riktigt?
Har ingen aning om vad Totem är för högtalare, men antar att det är nåt som du anser är toppklass!?

#1381

Postad 16 juni 2021 - 17:04

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 968 inlägg
  • 0

cRiTza

 

Vad är det du vill åstakomma med att vara så aktiv i denna tråd och från ingenstans?

 

Du måste väl redan nu inse att resan du gör inte kommer att få någon annan läsare att ändra uppfattning angånde IS?

Här finns ju folk som både har lyssnat, ägt dessa "fantastiska" produkter och de som inte ens provlyssnat.  Ingen (seriös användare) har ju något gott att säga.

Du får naturligtvis tycka och tänka själv, men att försöka övertyga någon annan angående IS och kvalité/ljud blir nog tufft :P

 

Att byta filter... förlåt, ett "magiskt" filter på tex en billig Proson högtalare är och kommer alltid att vara som

"att styla en volvo är som att sminka en gris"

 

Att dessutom mångdubbla priset på något som är billigt och "meh" från början är inget annat än oseriöst.

 

Listan på oseriöst kan göras mycket längre men jag fördjupar mig inte i detta mer utan låter trådens alla inlägg tala sitt tydliga språk.


Redigerat av somoene2, 16 juni 2021 - 17:06.


#1382

Postad 16 juni 2021 - 17:05

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

Ja smaken är som baken, , men din kommentar om att IS är oseriösa håller jag inte med om.
Och din mening om text o frasering o dialekt förstår jag inte riktigt?
Har ingen aning om vad Totem är för högtalare, men antar att det är nåt som du anser är toppklass!?


För enkelhetens skull så kan jag lägga upp det många andra genom åren förstått om mig här på forumet. Canton hade sin "prime" på slutet av 90-talet, RC-L som den mest prisvärda, enligt mig förstås. Sedan har det svängt lite om favvohögtalare, Revel F30, Mirage M1(äger), MBL101, Hedlund Hornhögtalare(äger), och till sist Totem Metal. Alla dessa är utvecklade med inför öppen ridå med sprängskisser och delningsfilter som ger en föraning om hur resultatet blir. Sist där är Totem Metal som INTE ens har delningsfilter för att de mekaniska egenskaperna på högtalarna gör jobbet utan fasförvridningar osv. Över tid har dock RC-L visat sig vara riktigt svårslagen i sin bredd på olika källor och format. Googla dessa högtalare och du lär finna mycket godis att festa på.

Men att kliva in och rakt påstå det som endast finns i få svenska reklamblad som sanning gällande hi-end vore i dess jämförelser med marknaden vara tämligen naivt.

Vad har du lyssnat på utöver dessa fantastiska IS?

#1383

Postad 16 juni 2021 - 17:12

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Var det inte några här som skulle in och lyssna på IS i deras butik? Skulle vara intressant att höra vad ni tycker



#1384

Postad 16 juni 2021 - 18:06

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 007 inlägg
  • 0

Ja smaken är som baken, , men din kommentar om att IS är oseriösa håller jag inte med om.

 

Det finns mycket i denna tråden som visar vilken nivå IS ligger på, både när det gäller byggkvalitet/konstruktion och marknadsföring. Om du inte är en av de, som redan har varit aktiva i tråden, så kan du som sagt börja med att läsa den från början.

 

Om du efter att ha läst tråden fortfarande tycker att de är seriösa, så är det ju ingen som hindrar dig från att köpa deras högtalare.



#1385

Postad 16 juni 2021 - 18:24

cRiTza
  • cRiTza
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Det finns mycket i denna tråden som visar vilken nivå IS ligger på, både när det gäller byggkvalitet/konstruktion och marknadsföring. Om du inte är en av de, som redan har varit aktiva i tråden, så kan du som sagt börja med att läsa den från början.
 
Om du efter att ha läst tråden fortfarande tycker att de är seriösa, så är det ju ingen som hindrar dig från att köpa deras högtalare.


Håller på att läsa från båda hållen, tar lite tid dock
Jag ser saker som verkar vara vettigt, andra saker som är rent trams och påhopp och nåt mittemellan, men också att min känsla är att en del är så säkra på att IS är ett blufföretag. Min erfarenhet är inte det, de har okontroversiella påståenden, och metoder och det rör såklart om i grytan.
Men vad vet jag, kanske är jorden rund och inte platt......
Såklart förstår jag att det måste ligga något i tvivlet som många verkar ha, att det bara inte uppkommit ur tomma intet.
De få som tidigare försvarat företaget har som sagt inte haft det så enkelt, men det är fortfarande folk i tråden här som envist klankar ner utan att ens ha jämfört deras produkter verkar det som....... det är för mig mindre respektingivande än billiga element med mirakelfilter.

#1386

Postad 16 juni 2021 - 19:51

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 968 inlägg
  • 0
Vad bra, du tycker si andra tycker så.
Men när du helt klart verkar tillhöra IS lägret på ett eller annat sätt så faller allt du skriver platt i min värld.
Att du dessutom endast är aktiv i denna tråd bekräftar det för min del.

#1387

Postad 16 juni 2021 - 20:01

cRiTza
  • cRiTza
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Vad bra, du tycker si andra tycker så.
Men när du helt klart verkar tillhöra IS lägret på ett eller annat sätt så faller allt du skriver platt i min värld.
Att du dessutom endast är aktiv i denna tråd bekräftar det för min del.

Tjena, jag skrev i ett tidigare inlägg anledningen till att jag är aktiv i denna tråd, vet inte om det gör nån större skillnad för dig. Men du verkar gå ut med stora stoppskylten direkt!

Väl mött hur som helst

Redigerat av cRiTza, 16 juni 2021 - 20:01.


#1388

Postad 16 juni 2021 - 20:51

cRiTza
  • cRiTza
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

För enkelhetens skull så kan jag lägga upp det många andra genom åren förstått om mig här på forumet. Canton hade sin "prime" på slutet av 90-talet, RC-L som den mest prisvärda, enligt mig förstås. Sedan har det svängt lite om favvohögtalare, Revel F30, Mirage M1(äger), MBL101, Hedlund Hornhögtalare(äger), och till sist Totem Metal. Alla dessa är utvecklade med inför öppen ridå med sprängskisser och delningsfilter som ger en föraning om hur resultatet blir. Sist där är Totem Metal som INTE ens har delningsfilter för att de mekaniska egenskaperna på högtalarna gör jobbet utan fasförvridningar osv. Över tid har dock RC-L visat sig vara riktigt svårslagen i sin bredd på olika källor och format. Googla dessa högtalare och du lär finna mycket godis att festa på.
Men att kliva in och rakt påstå det som endast finns i få svenska reklamblad som sanning gällande hi-end vore i dess jämförelser med marknaden vara tämligen naivt.
Vad har du lyssnat på utöver dessa fantastiska IS?


Mest studiomonitorer eftersom jag sysslar med musikproduktion, ATC, Event Opal, Dynaudio, Genelec. Det enda dyra Hi-fi systemet jag jämfört med är Audio Physics Caldera II för ca 8 år sedan, tyckte det lät bra, men IS var snäppet vassare, tyckte även personen som hade dem med sig till butiken.

#1389

Postad 16 juni 2021 - 21:07

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
cRITza,

Men seriöst. Studiomonitorer är ju sällan användbara för lyssning utanför studios med ämnad akustik för ändamålet. Att peta in s.k. monitorer som har helt andra företräden än välljud i vardagsrum i jämförelse med enbart IS och därav bedöma hur illa alla andra hifimärken är blir ju en aning deduktivt. Dessutom ska monitorer avslöja alla fel medans du hemma ska kunna njuta av allt. Helt olika världar du blandar ihop till en klump.

Nej du, vilka högtalare har du haft i vardagsrummet?

#1390

Postad 16 juni 2021 - 21:38

cRiTza
  • cRiTza
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

cRITza,
Men seriöst. Studiomonitorer är ju sällan användbara för lyssning utanför studios med ämnad akustik för ändamålet. Att peta in s.k. monitorer som har helt andra företräden än välljud i vardagsrum i jämförelse med enbart IS och därav bedöma hur illa alla andra hifimärken är blir ju en aning deduktivt. Dessutom ska monitorer avslöja alla fel medans du hemma ska kunna njuta av allt. Helt olika världar du blandar ihop till en klump.
Nej du, vilka högtalare har du haft i vardagsrummet?

Hej har jag försökt bedöma hur illa alla andra hifimärken är? Nej verkligen inte, jag har försökt berätta att jag tycker om IS högtalare för att de är behagliga att lyssna på vare sig i en studio eller ett vardagsrum.
Du har ju MOTU som avatar, ett pro audio märke, då har du kanske någon hum om både hifi och studiomonitorer.
Vad är det en hifi högtalare har som en studiomonitor inte har, rent tekniskt?

Redigerat av cRiTza, 16 juni 2021 - 21:39.


#1391

Postad 17 juni 2021 - 02:30

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0

Frågan är vad som ger sämst reklam för IS. Att deras högtalare är ombyggda billiga högtalare som blir fantastiska med ett nytt filter eller alla dessa "ägare" som ständigt dyker upp och försvarar märket i trådar?



#1392

Postad 17 juni 2021 - 05:19

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

Hej har jag försökt bedöma hur illa alla andra hifimärken är? Nej verkligen inte, jag har försökt berätta att jag tycker om IS högtalare för att de är behagliga att lyssna på vare sig i en studio eller ett vardagsrum.
Du har ju MOTU som avatar, ett pro audio märke, då har du kanske någon hum om både hifi och studiomonitorer.
Vad är det en hifi högtalare har som en studiomonitor inte har, rent tekniskt?

 

Det är stor skillnad på hur en monitor används och hur hifihögtalare används. Det första som jag nämnde är just att monitorer är ämnade för att avslöja och hemmahögtalare ska ge njutning. En seriös närfältsmonitor är ybertorr i diskanten, knivskarp och hård i mellanregistret med en torr och rapp bas(ej djupbas). De ska alltså låta avslöjande(spikrak frekvens) och skarpa med inte för stor spridning för att rummet påverkar ljudet på ett avstånd på max 2m. Andra högtalare jag eventuellt har tagit upp ska sprida ljudet och låta bra(rak frekvens) i vanliga hemmamiljöer där en perfekt avslöjande sweet-spot med toe-in inte alltid är att föredra på grund av partner eller möbeldesign osv. Rent tekniskt ska alltså en monitor låta perfekt i ett perfekt läge och en hemmahögtalare ska fungera perfekt i en helt annan miljö, dvs flera lägen...  <_<

 

Jag har mixat/mastrat med Genelec, B&W, Rokit, Yamaha, JBL och Marantz, säkert fler som jag inte minns. Dessa s.k. monitorer jag mixat med har alla väldigt olika karaktär där Genelec och Rokit kanske står närmast varandra. Jag skulle ALDRIG använda några av dessa för lyssning hemma eftersom öronen skulle blöda efter några timmars lyssning. Samt att dess begränsade spridning gör att ljudet rullar av för mycket i olika frekvenser när jag flyttar på mig. Jag går över till referenslyssning på normala högtalare hos mig och hos olika vänner och ställen.  :)

 

Du har beskrivit att du uppskattar IS för att de låter bättre än s.k. monitorer, vilka jag också anser inte är till för långlyssning eller hemmamiljö. Där är vi överens. Sedan så beskriver du IS som de bästa som finns utan att ge exempel på vilka alternativ som erbjuds i prisklasserna. Och det är här jag lämnar dina påståenden och hävdar att du faktiskt inte vet vad du pratar om alternativt inte vill veta vad du pratar om eller helt enkelt bara trollar. Det kan bara du själv ge svar på.  :blush:

 

Hifivärlden är full att trick och slick, det bästa är att vi alla är olika. Men att hävda att IS säljer bra högtalare blir i sammanhanget tämligen naivt.  ;)



#1393

Postad 17 juni 2021 - 06:09

cRiTza
  • cRiTza
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Tack för ditt utförliga svar, Jag vill vara tydlig med att jag gillar deras sound, men att jag för den delen inte fördömer eller tycker att andra högtalare suger.

1 vart blev du och jag överens om att monitorer inte är för långlyssning i hemmamiljö? Säger inte att de inte är det men frågar bara för att det blir så konstigt att du skriver nåt som jag inte alls har skrivit.
2 vart har jag hävdat att IS är de bästa högtalarna som finns?

Det blir svårt att ha en normal diskussion här om jag själv måste korrekturläsa mina inlägg för andra som inte ens verkar kunna läsa det jag skriver eller filtrerar mina påståenden och gör om dem.

Frågan är vad som ger sämst reklam för IS. Att deras högtalare är ombyggda billiga högtalare som blir fantastiska med ett nytt filter eller alla dessa "ägare" som ständigt dyker upp och försvarar märket i trådar?

”Ägare” syftar då på att jag skulle vara opartisk eller köpt av företaget då eller liknande antar jag.
Vem skall försvara märket om någon?
Jag gissar att du gärna vill att ingen gör det eller att tillverkaren gärna kommer in här och blir gjord till åtlöje av alla här inne.
Vilka av deras högtalare har du lyssnat på?

Redigerat av cRiTza, 17 juni 2021 - 06:17.


#1394

Postad 17 juni 2021 - 06:13

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Det är mycket snack nu fram och tillbaka. Det som skulle vara intressant är ett blindtest mellan olika fabrikat/modeller där deltagarna får lyssna fram vilken högtalare som låter bäst i deras öron. Skulle nån våga det? 



#1395

Postad 17 juni 2021 - 06:23

cRiTza
  • cRiTza
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Det är mycket snack nu fram och tillbaka. Det som skulle vara intressant är ett blindtest mellan olika fabrikat/modeller där deltagarna får lyssna fram vilken högtalare som låter bäst i deras öron. Skulle nån våga det?


Jättebra ide!


Var du nånsin och lyssnade på IS såg i början av denna tråden att du eventuellt skulle åka dit o lyssna.

#1396

Postad 17 juni 2021 - 06:28

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Har IS-högtalare någonsin varit med i något test?



#1397

Postad 17 juni 2021 - 06:58

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 968 inlägg
  • 0

Finns det verkligen något som kan kallas för IS-Högtalare?

Är ju ett hån mot de som faktiskt lagt ner tiden på att skapa något som någon annan sedan byter ett filter i och slår mynt av.



#1398

Postad 17 juni 2021 - 07:11

cRiTza
  • cRiTza
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Finns det verkligen något som kan kallas för IS-Högtalare?
Är ju ett hån mot de som faktiskt lagt ner tiden på att skapa något som någon annan sedan byter ett filter i och slår mynt av.

Renodlade blufföretag brukar väl inte stå sig i över 20 år. Vore nice om några av de som verkar ogilla deras metoder kunde ge en ärlig recension och säga ifall de verkligen är så dåliga.
De gör ju inte bara sådana högtalare heller.

Redigerat av cRiTza, 17 juni 2021 - 07:23.


#1399

Postad 17 juni 2021 - 08:03

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Finns det verkligen något som kan kallas för IS-Högtalare?

Ja, detta:

Bifogad fil  DA5EF535-574E-4685-802E-D5905C771A89.jpeg   19,76K   17 Antal nerladdningar



#1400

Postad 17 juni 2021 - 08:10

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Renodlade blufföretag brukar väl inte stå sig i över 20 år. Vore nice om några av de som verkar ogilla deras metoder kunde ge en ärlig recension och säga ifall de verkligen är så dåliga.
 

Ja det vore nice. Vore även nice om IS kunde anmäla sina produkter till något test.






Även taggad med Högtalare, Intelligent sound

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.