Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia 808

1208 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia 808 PureView 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,89 (18) Inga priser
1 relaterade trådar

#1051

Postad 08 oktober 2013 - 09:07

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Skulle behöva hjälp med equalizern,vill ha att man kan ändra själv på inställnings kurvorna.Har trixeos v2 på den,tacksam för svar eller en länk till någon sida hur man gör.Har rompatcher och den är hackad med safe manager hack.


Fixade det genom att lägga in dom extra "equalizer filerna" som behövs på rofs 3 och flashade,fungerar.MEN..använde Nokia Cooker när jag la in dom i rofs3 och kollar man versions numret i telefonen står det "created by Nookia Cooker",någon som vet hur man får bort det??..tacksam för tips

#1052

Postad 09 oktober 2013 - 13:28

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0

Fixade det genom att lägga in dom extra "equalizer filerna" som behövs på rofs 3 och flashade,fungerar.MEN..använde Nokia Cooker när jag la in dom i rofs3 och kollar man versions numret i telefonen står det "created by Nookia Cooker",någon som vet hur man får bort det??..tacksam för tips

Största anledningen att jag inte lade till dem var att de inte fanns till rätt version och var inte stabila då, har inte kollat på länge nu, det kanske finns nya som passar. Ang. NokiaCooker så kolla detta inlägg, där kan du få tips om hur du går tillväga.

EDIT: Kom på att versionsnummer står i filerna i ROFS3\resource\versions. Kolla i dem. Men jag rekommenderar äldre version av NC om du vill slippa detta, dock måste du göra det som står i länken ovan för att slippa att NC döper om minnena.

Redigerat av trixeo, 09 oktober 2013 - 13:31.


#1053

Postad 11 oktober 2013 - 16:04

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Största anledningen att jag inte lade till dem var att de inte fanns till rätt version och var inte stabila då, har inte kollat på länge nu, det kanske finns nya som passar. Ang. NokiaCooker så kolla detta inlägg, där kan du få tips om hur du går tillväga.

EDIT: Kom på att versionsnummer står i filerna i ROFS3\resource\versions. Kolla i dem. Men jag rekommenderar äldre version av NC om du vill slippa detta, dock måste du göra det som står i länken ovan för att slippa att NC döper om minnena.

.....tack för svar,ska göra ett försök senare,det är texten i ROFS3\resource\versions\ customersw.txt som blir omdöpt till "created with Nokia Cooker" när man har lagt in filerna i rofs3,hex editor förstår jag mig inte på alls..,använder version 3.3 och även testat 2.9 nu...

Fick tag på Nokia Cooker 2.4 så nu fungerar det perfekt

Redigerat av Unregistered0a756c1f, 12 oktober 2013 - 13:58.


#1054

Postad 15 oktober 2013 - 13:24

Unregistered3d50e77c
  • Unregistered3d50e77c
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Fick upp ett meddelande om att jag hade lite plats på C: igår. Kollade runt lite och såg att spotify och whatsapp låg på den disken. Tog bort alla låtar på Spotify och installerade om Sporify, vilket ledde till att jag gick från ca 116 mb till 303 mb free space.
Installerade om Sporify ihop om att jag ändrat några inställningar sedan senast jag installerade Sporify och att den nu skulle hamna på E: eller F:. Icket, det la sig igen på C: och jag antar att ifall jag lägger in all musik som jag har på telefonen så kommer C: att bli full igen.
Finns det något sätt att installera Spotify på någon annan disk än C:?

#1055

Postad 15 oktober 2013 - 13:55

bag
  • bag
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0
Själva musiken lägger sig ju inte på C: för då hade det ju blivit fullt på nolltid. Men jag vet inte om det går att installera nån annanstans.

Har du valt att installera på E: i inställningarna i nokia store?
Det ligger under Installationsegenskaper.

Redigerat av bag, 15 oktober 2013 - 14:05.


#1056

Postad 15 oktober 2013 - 15:04

Unregistered3d50e77c
  • Unregistered3d50e77c
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Själva musiken lägger sig ju inte på C: för då hade det ju blivit fullt på nolltid. Men jag vet inte om det går att installera nån annanstans.

Har du valt att installera på E: i inställningarna i nokia store?
Det ligger under Installationsegenskaper.


Mjo. Men den tycks strunta i det.

#1057

Postad 15 oktober 2013 - 17:15

bag
  • bag
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0
Lite märkligt det där. Jag har 292 MB ledigt. Hur mycket musik lägger du in?

Kanske läge att flasha om luren? Det har jag tänkt göra snart...

Redigerat av bag, 15 oktober 2013 - 17:16.


#1058

Postad 16 oktober 2013 - 01:59

Unregistered3d50e77c
  • Unregistered3d50e77c
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Tycks ha lättat på trycket efter ominstallationen. Även om Spotify och Whatsapp installerades på C:, som jag inte önskade, har jag ungefär dubbelt med lagerutrymme ledigt jämfört med tidigare.

#1059

Postad 27 oktober 2013 - 12:54

Gamera
  • Gamera
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Kära Bullen: Min trogna 808 la av förra veckan, kan vara vattenskada, men det kan vara att c: är så proppfullt att den bara inte vill. När jag startar skakar den till & sen händer intet, den verkar låsa sig & kräver trefingersgreppet för att stängas av igen. Vid laddning piper den till, blinkar med meny-lampan ett gäng gånger, sen ingenting.
Tänkte ge det ett försök att blåsa rent installationen. känner mig inte helt motiverad att skaffa en 1020.

Så, konkreta frågor:
1: Någon som sitter på en länk till en uppdaterad tutorial för firmware-flashning?
Flashade N8an, men det var ett bra tag sen & Navifirm är stängt nu, om jag förstått saken rätt.

2: Har hittat en källa till firmwares på mrcrab.net, är det " ndt eu scandinavia black (7153896217) " Som gäller?
Tänkte hålla mig till orginafrimware då den känns buggig nog som det är ;)


3: Borde jag istället köra på Trixeros senaste variant? Jag vet att du lagt ner, men det verkar även "ordinarie" utvecklingen till symbian gjort. Vilken väg är enklast att gå?

Hälsningar "osäker/nyfiken kille på 33 jordsnurr"

#1060

Postad 27 oktober 2013 - 13:56

bag
  • bag
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 1
Jag skulle kört på trixeos variant. Min erfarenhet är att det blir mindre buggigt med hans rensade version.

#1061

Postad 27 oktober 2013 - 15:11

Gamera
  • Gamera
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Har för mig att jag läste om krux med uppdateringar nån sida bak, men ska ge det ett försök. Det är åtminstone en solklar tutorial (kudos till Trixero´s pedagogiska begåvning).

Attans. Försöker dra ner firmwaran & den ligger såklart nere. http://www.mirrorcre...files/TOW7LKBI/
Får la göra ett försök med orginalmjukvaran, om den ovan nu är rätt version.

Då telefonen är livlös, bortsett skakningar, så försöker jag mig på deadphoneflashmetoden.

#1062

Postad 27 oktober 2013 - 16:56

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

  • 913 inlägg
  • 1
jag har Trixeos senaste nedladdad men är inte hemma förrän onsdag så då kan ja kan lägga upp den på nätet. Men vet många som tagit ner den här så säkert någon som hjälper dig innan. Lycka till

#1063

Postad 27 oktober 2013 - 19:20

Gamera
  • Gamera
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

jag har Trixeos senaste nedladdad men är inte hemma förrän onsdag så då kan ja kan lägga upp den på nätet. Men vet många som tagit ner den här så säkert någon som hjälper dig innan. Lycka till

Uppskattar mödan, men det är troligen ingen ide, verkar som jag har ett hårdvarufel.
Försökte flasha med standardfirmwaren, men datorn känns inte vid nallen via USB.
Har gogglat videor om isärplockning, tänkte riva ner den, kolla att allt sitter som det ska (dock inte högtalarn), torka kontaktytorna med alkohol, offra en T39i till elektronikdemonerna &hoppas att nallen spontant börjar funka igen.

Annars så blir det till att byta tillbaka till det vita skalet (har rött nu) & betala för en reparation.

#1064

Postad 28 oktober 2013 - 14:48

bag
  • bag
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0
ingen garanti kvar?

#1065

Postad 30 oktober 2013 - 13:22

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0

Uppskattar mödan, men det är troligen ingen ide, verkar som jag har ett hårdvarufel.
Försökte flasha med standardfirmwaren, men datorn känns inte vid nallen via USB.
Har gogglat videor om isärplockning, tänkte riva ner den, kolla att allt sitter som det ska (dock inte högtalarn), torka kontaktytorna med alkohol, offra en T39i till elektronikdemonerna &hoppas att nallen spontant börjar funka igen.

Annars så blir det till att byta tillbaka till det vita skalet (har rött nu) & betala för en reparation.

Datorn ska inte hitta telefonen vid dead flash, är du säker på att du följt guiden rätt, du ska inte koppla in telefonen förrän du satt igång själva flashningen i Phoenix. Om det inte fungerar testa ett annat USB-uttag.
Du kan också prova att sätta igång telefonen när den väl är inkopplad och Phoenix väntar på att hitta den. Ett kort tryck på power, eller ett längre tryck. Du kan också prova att hålla ner knapplåset och trycka in power samtidigt i över 10 sekunder.

Redigerat av trixeo, 30 oktober 2013 - 13:24.


#1066

Postad 31 oktober 2013 - 04:27

Unregistered3d50e77c
  • Unregistered3d50e77c
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Löste det.

Redigerat av Unregistered3d50e77c, 01 november 2013 - 17:34.


#1067

Postad 02 november 2013 - 18:38

Bengtolof
  • Bengtolof
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Hjälp sökes: Plötsligt har jag fått problem med ngn dold inställning vad gäller sökvägar....
Tidigare har min 808 med trixeo 1508v2 använt C:\Data\Others\Handysafe\ (alltså på telefonen, inte pc) som telefonens katalog för Handysafes datafiler. Det har funkat bra länge och väl tidigare; inga problem med synk till Handysafes desktopprogramvara som också använt den katalogen.
Nu har plötsligt Telefonens Handysafe börjat söka i en annan katalog C:\Others\Handysafe\. Detta gör att jag inte längre kan synka databasen med PCns desktopversion av Handysafe.
Spelar ingen roll om jag av/omistallerar. Handysafe går inte längre till C:\Data\Others\ utan det blir bara C:\Others....Kan nån tweak, rompatcher eller ngt annat spelat roll för denna ändring? Kan jag i någon conf-fil få symbian att använda C:\Data\Others\ igen?

#1068

Postad 02 november 2013 - 20:34

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

  • 913 inlägg
  • 0

Hjälp sökes: Plötsligt har jag fått problem med ngn dold inställning vad gäller sökvägar....
Tidigare har min 808 med trixeo 1508v2 använt C:\Data\Others\Handysafe\ (alltså på telefonen, inte pc) som telefonens katalog för Handysafes datafiler. Det har funkat bra länge och väl tidigare; inga problem med synk till Handysafes desktopprogramvara som också använt den katalogen.
Nu har plötsligt Telefonens Handysafe börjat söka i en annan katalog C:\Others\Handysafe\. Detta gör att jag inte längre kan synka databasen med PCns desktopversion av Handysafe.
Spelar ingen roll om jag av/omistallerar. Handysafe går inte längre till C:\Data\Others\ utan det blir bara C:\Others....Kan nån tweak, rompatcher eller ngt annat spelat roll för denna ändring? Kan jag i någon conf-fil få symbian att använda C:\Data\Others\ igen?

Ha, vet precis va du gjort för fel för hade ett h''lvete med samma fel tills jag fick hjälp...Du måste stänga av funktionen i Rompatcher att du kan se alla systemfiler.. då kommer Handysafe att kunna hitta rätt i systemet igen..lätt va... tog mig många timmars slit innan jag tror det var Trixeo som löste det åt mig

Redigerat av big_swede70, 02 november 2013 - 20:36.


#1069

Postad 07 november 2013 - 23:38

Bengtolof
  • Bengtolof
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Ha, vet precis va du gjort för fel för hade ett h''lvete med samma fel tills jag fick hjälp...Du måste stänga av funktionen i Rompatcher att du kan se alla systemfiler.. då kommer Handysafe att kunna hitta rätt i systemet igen..lätt va... tog mig många timmars slit innan jag tror det var Trixeo som löste det åt mig

Tackar, disablade den och YES, nu är sökvägarna rätt igen!

#1070

Postad 08 november 2013 - 13:57

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

  • 913 inlägg
  • 0
Är med sorg jag berättar att imorg är min 808 såld och därmed slut på min symbian era.. Jag skulle eg gått över till Nokia 1020 men efter ha läst alla problem ang synkningen av ny databas på prg handysafe och windowsmobile så får det bli en android.. Men tills jag köpt min nya så kör på ja på frugans gamla C7'a :P

Redigerat av big_swede70, 08 november 2013 - 22:41.


#1071

Postad 08 november 2013 - 18:22

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

  • 913 inlägg
  • 0
Är det någon som har senaste originalmjukvaran till 808. Jag har ju Trixeos senaste inlagd men vill ju lägga in original när jag säljer den. Eller om någon vet var man kan tanka ner den. Nokias server är ju numer nedstängd så man kan ju inte hämta via Phoenix numer ju.. EDIT: hm, verkar som Phoenix hitta originalmjukvaran iaf... skumt för den skulle ju va nedstängd men men laddar ner den nu och allt gick att installera så bara lite info till er symbian-lovers :D

Redigerat av big_swede70, 08 november 2013 - 22:41.


#1072

Postad 15 november 2013 - 23:39

claeswennberg
  • claeswennberg
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Det måste ha varit ett svårt beslut :) Är det rätt forum för att fråga vad det blir för Android då, och varför valet föll på just den? Jag kör nog på med 808:an ett tag till. För min del blev det ingen 1020 p.g.a. minnesbristen. Jag har rätt mycket musik på min + kartorna så jag behöver tanka över bilderna jag tar till datorn rätt så ofta trots 32+16Gb.

#1073

Postad 16 november 2013 - 04:51

bag
  • bag
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0
Jag är inte helt imponerad över vad 1020 presterar heller. Bara jag som reagerat på det?

#1074

Postad 16 november 2013 - 09:04

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

  • 913 inlägg
  • 0
Troligen en LG G2 pga att den har en bra kamera och stort batteri och skall va bland de värsta androiderna just nu, köper den ev idag- mvh

#1075

Postad 16 november 2013 - 12:21

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Troligen en LG G2 pga att den har en bra kamera och stort batteri och skall va bland de värsta androiderna just nu, köper den ev idag- mvh

spännande att höra vad du tycker om den,har Galaxy S2 och S3 och en Note 2 10.1 men använder mest 808an sen S2an,Fördelen är alla appar som finns,Wp lockar inte alls.Samsung är bra på att uppdatera sina telefoner,hur är det med Lg?

#1076

Postad 18 november 2013 - 15:01

SL2
  • SL2
  • Forumräv

  • 540 inlägg
  • 0
Kan nån förklara för mig varför det är så svårt att fota inomhus utan blixt? Det blir så lätt rörelseoskärpa. Kan nån inställning ändra det?

#1077

Postad 18 november 2013 - 16:49

bag
  • bag
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0
Det du kan göra är ju att leka med exponering och iso. Ju lägre exponering ju kortare slutartid. Men då får du ställa upp iso och får därigenom mer brus. För att kompensera så är det ju bra att använda pureview-tekniken testa att fota i 2 MP tar ju bort en del brus. Men annars är det väl att tända mer lampor eller dra upp dimmern lite.

#1078

Postad 18 november 2013 - 17:15

SL2
  • SL2
  • Forumräv

  • 540 inlägg
  • 1
Tack bag. Jag har faktiskt aldrig ändrat några inställningar i de situationer jag varit inomhus..
Jag har bara sett bilder från mobiler av det där jättekända märket med simplare kameror som jag ibland blir avis på när det gäller inomhusbilder.

Byter gärna rörelsesudd mot brus.

Ärligt talat vet jag ju vad ISO gör, men trodde helt enkelt att automatiska inställningar skulle hjälpa tillräckligt mycket.

Redigerat av SL2, 18 november 2013 - 17:23.


#1079

Postad 18 november 2013 - 18:22

bag
  • bag
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0
Jo iPhone är bra på att ta skarpa brusiga bilder. :D
Har lekt med det där en hel del och visst kan det vara lite meck men fördelen är att man lär sig rätt snabbt hur man ska ställa in för att det ska lira bra. Sen har du ju kontrollen själv och förhoppningsvis kan du ta bättre bilder om du kör på 2 MP PureView och inte allt för låg exponering och inte allt för hög ISO.

#1080

Postad 18 november 2013 - 19:51

SL2
  • SL2
  • Forumräv

  • 540 inlägg
  • 0
Vilka värden skulle du utgå ifrån om du till exempel ska ta bilder inomhus med lite belysning? Jag testar fram och tillbaka men det blir inte så bra.

#1081

Postad 18 november 2013 - 21:23

bag
  • bag
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0
ISO 200 eller 400
Exponering -0,7 till -1,3

Sen som sagt så hjälper det till mycket om man kan ta nytta lite av lampor och så.

Får slutartider på mellan 1/10 till 1/25 sekund.
Sen kan man vara lite extra noggrann med att rengöra gluggen. Blir lätt lite flötig.

Redigerat av bag, 18 november 2013 - 21:30.


#1082

Postad 18 november 2013 - 21:44

bag
  • bag
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0
Postad bild

Redigerat av bag, 18 november 2013 - 21:49.


#1083

Postad 18 november 2013 - 21:59

bag
  • bag
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0
Postad bild

Postad bild

#1084

Postad 19 november 2013 - 00:09

SL2
  • SL2
  • Forumräv

  • 540 inlägg
  • 0
Tack för tipsen! :)

#1085

Postad 19 november 2013 - 00:49

bag
  • bag
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0
Det var så lite. Fick du till bättre bilder sen? Dom jag la upp innan var några jag testade att knäppa innan för att visa ungefär vilka resultat jag brukar kunna ådstakomma. Sen blir det ju svårare om man inte har statiska motiv.

#1086

Postad 20 november 2013 - 10:24

SL2
  • SL2
  • Forumräv

  • 540 inlägg
  • 0
Jag får testa mig fram lite när jag får tillfälle, men det ska nog bli bra!

#1087

Postad 17 december 2013 - 13:06

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

  • 474 inlägg
  • 0
Jag kan inte öppna "Kartor" längre. Den vita ringen som indikerar att ett program startar snurrar ett tag, sedan är jag tillbaka på starsidan. Telefonen är uppdaterad och när jag ansluter till dator (Nokia Suite) står det att kartorna ska finnas, såvitt jag kan se i alla fall.

Någon som har en idé om vad problemet kan vara, och vad man kan göra åt saken?

#1088

Postad 17 december 2013 - 14:05

bag
  • bag
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0
Nope, flasha eller återställa?

#1089

Postad 18 december 2013 - 01:17

PO69
  • PO69
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Är med sorg jag berättar att imorg är min 808 såld och därmed slut på min symbian era.. Jag skulle eg gått över till Nokia 1020 men efter ha läst alla problem ang synkningen av ny databas på prg handysafe och windowsmobile så får det bli en android.. Men tills jag köpt min nya så kör på ja på frugans gamla C7'a :P

Det är verkligen tråkigt att man måste flytta från Nokia, men Android är nog den bästa alternativet...

#1090

Postad 18 december 2013 - 16:38

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0

Jag kan inte öppna "Kartor" längre. Den vita ringen som indikerar att ett program startar snurrar ett tag, sedan är jag tillbaka på starsidan. Telefonen är uppdaterad och när jag ansluter till dator (Nokia Suite) står det att kartorna ska finnas, såvitt jag kan se i alla fall.

Någon som har en idé om vad problemet kan vara, och vad man kan göra åt saken?

Du har såklart testat att starta om telefonen? Annars kan du prova att radera hela mappen cities på telefonen, starta sedan om telefonen, starta upp Kartor en liten stund, stäng programmet och installera dina kartor igen med NS.

Det är verkligen tråkigt att man måste flytta från Nokia, men Android är nog den bästa alternativet...

Jag är så nöjd med min 808 att jag inte ens funderat på att köpa nåt nytt =) Det enda jag någonsin saknat på den var att det inte finns någon app för att skriva över en bil på någon annan.

#1091

Postad 18 december 2013 - 20:50

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

  • 474 inlägg
  • 0
Radera cities funkade! Tack!

#1092

Postad 21 december 2013 - 11:46

PO69
  • PO69
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har en fråga om BOB. Jag har inte uppdaterat den på ett ca ett halvår, pga att jag läste att den numeriska knappsatsen hade försvunnit och den vill jag ha. Hur är det med det nu. Finns den kvar? Har den ändrats och i så fall hur? Har haft min 808a sedan första dagen den släpptes och tycker den är kanon, men jag har en jobbig känsla att det blir en ny mobil snart.. Men så svårt det är att hitta en värdig ersättare...
Som sagt. Finns den numeriska knappsatsen kvar? Har den ändrats och i så fall hur?

#1093

Postad 21 december 2013 - 16:44

bag
  • bag
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0
Har svårt att svara på din fråga men ända ersättaren måste väl vara Lumia 1020 som snart får en uppdatering där man kan ta bilder i RAW och få mer naturliga färger som med 808:an.

Jag hoppas och tror dock att det kommer en uppföljare med snapdragon 800, typ 1025. För den är ju så seg på att ta bilder.

#1094

Postad 22 december 2013 - 12:32

SL2
  • SL2
  • Forumräv

  • 540 inlägg
  • 0
Kan man förhindra att Nokia Suite synkar ALLA filmer på mobilen? Jag vill ju bara få med de jag har filmat som ligger i DCIM, inte filmer och serier..

#1095

Postad 27 december 2013 - 12:07

PO69
  • PO69
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har en fråga om BOB. Jag har inte uppdaterat den på ett ca ett halvår, pga att jag läste att den numeriska knappsatsen hade försvunnit och den vill jag ha. Hur är det med det nu. Finns den kvar? Har den ändrats och i så fall hur? Har haft min 808a sedan första dagen den släpptes och tycker den är kanon, men jag har en jobbig känsla att det blir en ny mobil snart.. Men så svårt det är att hitta en värdig ersättare...
Som sagt. Finns den numeriska knappsatsen kvar? Har den ändrats och i så fall hur?

#1096

Postad 29 december 2013 - 00:06

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0

Jag är så nöjd med min 808 att jag inte ens funderat på att köpa nåt nytt =) Det enda jag någonsin saknat på den var att det inte finns någon app för att skriva över en bil på någon annan.


Nokia kommer stänga ner Symbians app store om dem inte redan har gjort det och sedan finns risken är att de blockar Nokia maps att ladda ner nya kartor. Det enda som finns kvar nu är entusiaster och frågan är nu vem som äger Symbian efter Microsoft köpte upp delar av Nokia. Jag hittar absolut ingen information om detta på nätet.

Nokia gjorde Symbian open source ett kort tag, för att sedan ta bort det. Den enda chansen att Symbian kan fortleva är om Nokia fortfarande äger Symbian och beslutar sig för att lägga ut hela Symbian^3 på nätet. Microsoft lär ju knappast göra det och om dem äger det kommer de begrava det så djupt det går.

#1097

Postad 29 december 2013 - 01:50

bag
  • bag
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0
Nokia Store ska inte alls stängas ner!
Däremot kommer inga nya uppdateringar att kunna läggas upp där.

#1098

Postad 08 januari 2014 - 17:32

Unregistered3d50e77c
  • Unregistered3d50e77c
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Är det någon som kan tipsa mig om nå bra "in-ear" headset med mic, då jag söp bort orginal lurarna (wh-208). Kom just från Netonnet efter att köpt Clouds POP men dom var inte kompatibla.

#1099

Postad 09 januari 2014 - 13:40

SL2
  • SL2
  • Forumräv

  • 540 inlägg
  • 0
Jag gillar orginalet, kanten på utsidan gör att de faktiskt sitter kvar i örat vilket är ovanligt för mig.

http://www.teknikpro...ereoheadset.htm

#1100

Postad 14 januari 2014 - 19:26

Unregistered3d50e77c
  • Unregistered3d50e77c
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Wh-208 funkar inte till 808, måste vara 209. Trist att jag inte dubbel kollade det innan jag beställde dom.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.