Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Oppo BDP-83 *

1565 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Asus WL-330gE (Accesspunkter, bryggor & repeatrar) 1 (0) Inga priser
Oppo BDP-83 Regionsfri (Blu-ray-spelare) 5 8,5 (9) Inga priser
Oppo BDP-83SE (Blu-ray-spelare) 5 8,75 (3) Inga priser
Oppo BDP-83 Region A (Blu-ray-spelare) 5 (0) Inga priser
Oppo BDP-83SE NuForce Edition (Blu-ray-spelare) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#1501

Postad 28 september 2010 - 11:18

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Och spelaren som är kvar har fläkt. Skit också! Finns det andra regionsfria Blu-ray utan fläkt?

#1502

Postad 28 september 2010 - 13:01

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Tur att jag har en 83a redan :) så ni andra passa på att köpa er 83an nu innan den tar slut.

#1503

Postad 28 september 2010 - 19:49

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Vad är poängen att köpa bd83 när bd93 finns? BD 83 gör ingenting bättre på papret i alla fall. Så är bara logiskt de tar bort den modellen.

Jag orkade inte vänta på vare sig 93an än mindre 93sen eller 95 som det påstås....Så 83SEn får duga.

#1504

Postad 28 september 2010 - 23:02

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Klart man kan köpa 93an om man är ute efter 3D,annars förstår jag inte varför 83/83se duger ?

#1505

Postad 29 september 2010 - 08:56

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Klart man kan köpa 93an om man är ute efter 3D,annars förstår jag inte varför 83/83se duger ?


Ah du tänker såååå...

tänkte mer om man är ny kund varför ska man skaffa 83an oavsett om man behöver 3D eller ej :(

#1506

Postad 29 september 2010 - 12:09

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Ok nu är jag med på hur du tänkte. :(

#1507

Postad 30 september 2010 - 21:09

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Det går undan. 83sen är borttagen ur sortimentet liksom 83an. Slutsålda på amazon och crtprojectors.uk....

Sjuuukt vad heta dessa spelare är. Känns tryggt om den skulle vara en miss så lär man få tillbaks pengarna.

#1508

Postad 01 oktober 2010 - 07:56

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Då kan ju inte 93'an vara långt borta tycker man.

#1509

Postad 01 oktober 2010 - 23:21

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Undrar hur långt bort 95an är. Ryktas om att de satsar stort på den analoga sidan med den.
Invigde min 83se och den överraskade positivt på den biten. Mycket snarlik karaktär som min DAC19 DSP. Direkt svårt höra skillnader vid snabba A-B lyssningar. Törs inte ge något slutligt omdöme men de kan definitivt jämföras.

#1510

Postad 08 oktober 2010 - 17:50

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

  • 889 inlägg
  • 0
Efter att min BDP-83 har spelat upp en film på runt två timmar, så är disken väldigt varm när man kör ut den ur spelaren. Är det normalt eller ska man börja oroa sig ? ;)

#1511

Postad 08 oktober 2010 - 19:44

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Så länge du inte bränner fingrarna så kan du nog vara lugn. :D

#1512

Postad 09 oktober 2010 - 00:12

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Jo har märkt att skivorna blir rätt varma. Man hoppas att spelaren protesterar om den överhettas? Har mi ni en stack men inga problem än så länge.

Nu det här borde man ha kollat upp innan man köpt men stödjer spelaren bit perfect? 44.1 kbit verkar inte finnas att tillgå bara 48/96/192... Då får man ju inte bitperfect med CD skivor när man skickar ut en digital signal i alla fall för CD som är 16/44.1?

Vet någon här om PS3an gör äkta bit perfect? Det går att välja 44.1 och "bit perfect". Men jag har läst någonstans att den fortfarande konverterar från 44 till 48 och sedan tillbaks till 44.1 igen?

#1513

Postad 23 oktober 2010 - 14:56

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Lite frågor angående nedmixningen. Hur är det med stereoutgången? Om jag kör bluray konserter eller SACD mixar de ner surroundspåren och kör genom stereo om jag ex har 5.1 valt eller får jag alltid stereo spåret även om jag väljer surround spåret? Är nedmixningen enbart aktiv på 7.1 utgångarna eller är de aktiva även för spdif ut och stereo utgången.

#1514

Postad 24 oktober 2010 - 16:26

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Lite frågor angående nedmixningen. Hur är det med stereoutgången? Om jag kör bluray konserter eller SACD mixar de ner surroundspåren och kör genom stereo om jag ex har 5.1 valt eller får jag alltid stereo spåret även om jag väljer surround spåret? Är nedmixningen enbart aktiv på 7.1 utgångarna eller är de aktiva även för spdif ut och stereo utgången.


Jag antar att du studerat FAQ:en och manualen?

#1515

Postad 26 oktober 2010 - 03:27

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Ja. Hittade inget rakt svar direkt på hur oppon arbetar. Manualen är väl mer skriven för 83n som inte har separata stereo utgångar månne.

#1516

Postad 26 oktober 2010 - 09:10

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0
Antar att det inte blivit några prissäkningar fast 93:an inte är långt borta?

#1517

Postad 26 oktober 2010 - 17:22

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Ja. Hittade inget rakt svar direkt på hur oppon arbetar. Manualen är väl mer skriven för 83n som inte har separata stereo utgångar månne.


Jodå visst har den det.

#1518

Postad 08 november 2010 - 23:16

Unregistered6adb08ee
  • Unregistered6adb08ee
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Lite frågor angående nedmixningen. Hur är det med stereoutgången? Om jag kör bluray konserter eller SACD mixar de ner surroundspåren och kör genom stereo om jag ex har 5.1 valt eller får jag alltid stereo spåret även om jag väljer surround spåret? Är nedmixningen enbart aktiv på 7.1 utgångarna eller är de aktiva även för spdif ut och stereo utgången.


Vad du än spelar på Oppon så skickar den ut en stereosignal via den dedikerade stereoutgången. Är det inte stereo från ljudkällan görs det en downmix av flerkanalssignalen - med mycket lyckat resultat, ska sägas. Perfekt om du t ex vill lyssna på okomprimerad DTS HD Audio i stereo.

#1519

Postad 10 november 2010 - 18:46

masong
  • masong
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
hej.
jag och damen har precis skaffat oss en oppo bdp-83 efter allt ros den har fått.
Vi är dock lite missnöjada med dvd bilden(lite chockande då den typ skulle krossa allt som vi förstått).
Vi slängde i sagan om de två tornen(extended), en i ps3an och en i oppon och såg sedan lite olika scener för att jämföra. första scenen är med frodo och sam i början när dom klättrar ner för ett berg och sam tappar en ask med salt som frodo fångar, vi pausade bilden när frodo öppnar asken och då såg man tydligt mer detaljer i träet på asken på ps3an?? (5,08 min in i filmen)
scen nr 2 (5,25 in i filmen) om man ser på den stora stenen over frodos huvud när han närmar sig repet så ser jag även där mer detaljer på stenen?.

jag kör bägge i 720p genom min marantz(den släpper bara bilden igenom och även projjen) och jag har inte gjort några inställningar med oppon så det är väl igentligen våran fråga, skall man göra några inställningar på oppon för att få det bättre?
vad vi har fattat med allt googlande så skall den ju vara vassare att visa både dvd och bluray an ps3an.
Har 2 st ex av ringen så jag pausade samma sekvens och bytte bara källa i recivern om ngn undrade det.

så här står det på firmware
main version bdp83-50-04-24
loader bt0410 85750410

hur skall alla inställningar ställas för bästa resultat( epson tw-700 proj)

när man sedan skall kalibrera bilden gör man det på projektorn eller i oppospelaren?
blev kanske lite mkt text men vad skall man göra.

#1520

Postad 10 november 2010 - 20:37

voz
  • voz
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0

vi pausade bilden när frodo öppnar asken och då såg man tydligt mer detaljer i träet på asken på ps3an??

Vill bara nämna att många dvd-spelare visar halva upplösningen vid pause. Ev. gör dessa två spelare olika. Är det samma skillnad när du inte pausar?

Om du misstänker brister i de-interlacingen kan du testa "2:2 odd" (kolla manualen) som är specialanpassad för PAL-filmer.

#1521

Postad 10 november 2010 - 22:27

masong
  • masong
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
funderat lite på det som du säger att det kanske är skillnad på spelarna när man pausar, tycker dock att det ser lite skarpare ut, iallafall dom sekvänserna när fillmen rullar som vanligt. har inte kollat det du nämner som nummer 2 då jag precis har fått spelaren.

#1522

Postad 10 november 2010 - 22:39

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

  • 1 045 inlägg
  • 0
För det första så kan du inte jämföra bilden under Paus

Sedan kräver dessa spelare olika kalibrering av din projje och har du inte låtit göra en någorlunda
kalibrering kan du inte ens jämföra den sämsta mot den bästa BD spelaren

Din projje låter dessutom inte det bästa ur det bästa komma fram

Att Ps3 är en bra BD spelare, råder det ingen tvekan, men Oppo är bättre på de flesta punkter
och då framför allt med en Full HD projje som mata ut det som ges

För min trovärdighet .. har jag tidigare haft en Epson 700 och har nu HW15 och vet skillnaden
mellan projje och projje

Jag har en Ps3 samt en Oppo - 83 SE Nuforce

Maveric :D

Ps. du skall i första hand kalibrera din projje och detta med hjälp av en kalibreringskiva och dessa fick
du väl tillsammans med din oppo ? Använd sök och och ordet kalibrering så finner du massor av trådar
för detta. Sök även på component.se där proffsen för projjar befinner sig.

Redigerat av Unregistered1939, 10 november 2010 - 22:53.


#1523

Postad 11 november 2010 - 13:05

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

funderat lite på det som du säger att det kanske är skillnad på spelarna när man pausar, tycker dock att det ser lite skarpare ut, iallafall dom sekvänserna när fillmen rullar som vanligt. har inte kollat det du nämner som nummer 2 då jag precis har fått spelaren.


Nu säger jag inte att detta är fallet här men att tillföra artificiell skärpa är ju ett vanligt knep för att få halvtaskig uppskalning att se bättre ut. Och tycker man att det ser bättre ut är det väl okej, men jag skulle undvika det om det går.

Redigerat av HD-Ready, 11 november 2010 - 13:07.


#1524

Postad 11 november 2010 - 23:43

masong
  • masong
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
ok, skall testa lite mer efter helgen och se om jag kan få ngn bukt med det. jag vet att projen är inne på sista versen, blir snart ny men väntar på epsons r2000 eller om det nu blir hw 20. trodde dock att även om projen inte kan trycka ut den bästa bilden så trodde jag att oppon skulle banka skiten ur ps3an(menar nu dvd), jag menar om projen inte kan visa bästa bilden så vore väl bilden med ps3an vara ännu sämre?

jo jag har fått kalibreringsskivor, är dom bättre än dve, det är den jag har från förr.

hur är det med min firmware, finns det nyare och bättre?

bluray har jag inget att säga om, ser helt fantastiskt ut(svårt att fatta hur det kan se bättre ut även med ny proj) och ännu bättre vore det om filmerna kostade 50spänn som en dvd, då hade jag inte haft ngt problem.

#1525

Postad 09 december 2010 - 09:57

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Vad du än spelar på Oppon så skickar den ut en stereosignal via den dedikerade stereoutgången. Är det inte stereo från ljudkällan görs det en downmix av flerkanalssignalen - med mycket lyckat resultat, ska sägas. Perfekt om du t ex vill lyssna på okomprimerad DTS HD Audio i stereo.


Är någon sugen på en 83se så finns den på marknaden. Haft den i tre månader kvar och är nöjd. Min tv är långt ifrån referens så törs inte uttala mig om bilden mer än att den är så bra som någon annan på den biten. Ljudet är riktigt bra. Inte riktigt i klass med min dedikerade DAC Audio GD Ref 9 men det skulle va smått skandal om så skulle vara fallet. Imponerad över hur pass nära den kommer trots allt.
Massor bättre än min Yamaha RX-V663 förstärkare och SACD stödetär guld värt.

Tyst går den. Det enda klagomålet är att den svarar så segt på kommandon. Några sekunders fördröjning för att byta spår är måhända lite att hänga upp sig på men lite störande är det att inte kunna stoppa exakt där man vill när man spolar ex.

#1526

Postad 29 december 2010 - 19:04

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 685 inlägg
  • 0
Någon som vet hur det blir med uppdatering av firmware av denna nu när den blivit ersatt med 93an? Hur länge brukar deras firmwares vara i beta? Den senaste betan kom ju ut i augusti.

#1527

Postad 02 januari 2011 - 00:24

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Har fått lite problem med min oppo BDP-83.
När jag ska kolla på filmerna En amerikansk varulv i London och Stardust så låter spelaren jättekonstigt och mycke. Ett jäkla oväsen.
Har haft samma problem med en cd-skiva.
Men byter man skiva så låter den normalt igen.
Har testat dom i min sony spelare och där funkar dom kanon.


Nån som upplevt liknande problem?

Går ju inte att titta på dessa filmer när spelaren låter som en borrmaskin.
Antar att jag får skicka tillbaka den och få den reparerad eller utbytt.

#1528

Postad 08 januari 2011 - 19:05

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0

Någon som vet hur det blir med uppdatering av firmware av denna nu när den blivit ersatt med 93an? Hur länge brukar deras firmwares vara i beta? Den senaste betan kom ju ut i augusti.


Det undrar jag med!

#1529

Postad 31 januari 2011 - 17:29

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Ja man kan ju undra, har Oppo slutat supporta denna spelare redan? Eller är det något fel på senaste betan, vad säger ni som installerat den?

#1530

Postad 01 februari 2011 - 09:06

Unregistered2a850725
  • Unregistered2a850725
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0

Ja man kan ju undra, har Oppo slutat supporta denna spelare redan? Eller är det något fel på senaste betan, vad säger ni som installerat den?


Bortsett från lite strul med Alien boxen så har den senaste betan funkat fint på min BDP-83SE, hittade detta på Oppos wiki sida.

http://wiki.oppodigi...o_the_BDP-83.3F

Redigerat av Unregistered2a850725, 01 februari 2011 - 09:07.


#1531

Postad 02 februari 2011 - 22:54

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 685 inlägg
  • 0
Det kom en ny firmware idag när jag startade min spelare. Har inte kollat vad som är nytt, men det lär väl stå på Oppos hemsida.

#1532

Postad 03 februari 2011 - 08:22

Unregistered2a850725
  • Unregistered2a850725
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Ny beta firmware, mer info här.

http://oppodigital.c...e-54-0130b.aspx

#1533

Postad 03 februari 2011 - 21:49

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 685 inlägg
  • 0
Skumt. Måste varit den jag fick när min spelare autouppdaterade, men jag har inte kört med nån beta-firmware tidigare.

#1534

Postad 05 mars 2011 - 19:04

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Ny beta firmware släppt:

Release Information:
Release date: March 3, 2011.
Category: Public Beta Test Version

Main Version: BDP83-55-0226B
Loader Version: BE2731 or BT0431
Sub Version: MCU83-27-0326

Note: This release is still a beta test version, not an official release. Use it only if you would like to experiment with the new features and improvements. There is a small chance of the new features and improvements not working properly. If that happens, please report any issues to us.

Release Notes:
This public beta version works for both the standard BDP-83 and the BDP-83 Special Edition. Comparing to the previous official release version BDP83-50-0424, the major changes included in this version are:

  • Certain SACD discs with many short tracks or with a long track following several short tracks can cause the player to freeze during playback. This version fixes the issue. The crackles and pops that happened occasionally between tracks on some discs are also eliminated.
  • Fix for the issue of incorrect video size when playing some Blu-ray discs, such as "Patton", "Time Bandits" and "Date Night".
  • A small number of Blu-ray discs with Dolby TrueHD audio exhibit a momentary audio drop-out issue if the player is connected to an A/V receiver via HDMI and bitstream is selected as the HDMI Audio format. This version fixes the issue.
  • Support for LPCM audio streaming over home network is restored. The previous firmware did not carry this feature over from older versions. Please note that home network streaming is an experimental feature. You will need a computer running UPnP or DLNA streaming server software that can support transcoding to LPCM in order to use this feature.
  • The previous firmware version displays the time counter slightly too fast when playing SACD. This version fixes the issue.
  • The Dolby TrueHD channel mapping problem for LPCM and analog output introduced in the previous public beta firmware (not affecting the official release version) has been fixed.
  • Other general disc and media file compatibility improvement based on recent and upcoming Blu-ray releases as well as user-submitted samples.
All features and improvements of the previous firmware are also included in this version.

#1535

Postad 19 mars 2011 - 15:30

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0
Ny officiell firmvare: http://www.oppodigit...re-55-0226.aspx

Release Information:

Release date: March 17, 2011.
Category: Latest Official Release

Main Version: BDP83-55-0226
Loader Version: BE2800 or BT0500
Sub Version: MCU83-27-0326

Release Notes:


This firmware update is for both the standard BDP-83 and the BDP-83 Special Edition. Comparing to the previous official release version BDP83-50-0424, the major changes included in this version are:

1.Certain SACD discs with many short tracks or with a long track following several short tracks can cause the player to freeze during playback. This version fixes the issue. The crackles and pops that happened occasionally between tracks on some discs are also eliminated.
2.Fix for the issue of incorrect video size when playing some Blu-ray discs, such as "Patton", "Time Bandits" and "Date Night".
3.A small number of Blu-ray discs with Dolby TrueHD audio exhibit a momentary audio drop-out issue if the player is connected to an A/V receiver via HDMI and bitstream is selected as the HDMI Audio format. This version fixes the issue.
4.Support for LPCM audio streaming over home network is restored. The previous firmware did not carry this feature over from older versions. Please note that home network streaming is an experimental feature. You will need a computer running UPnP or DLNA streaming server software that can support transcoding to LPCM in order to use this feature.
5.The previous firmware version displays the time counter slightly too fast when playing SACD. This version fixes the issue.
6.Quieter laser head movement for CD playback.
7.Other general disc and media file compatibility improvement based on recent and upcoming Blu-ray releases as well as user-submitted samples.

All features and improvements of the previous firmware are also included in this version. This version has a known issue - When the TV aspect ratio is set to "16:9 Wide/Auto", MKV files may be played back with an incorrect aspect ratio. The workaround is to set the TV aspect ratio to "16:9 Wide". We hope to resolve this issue with a future firmware update.

#1536

Postad 26 september 2011 - 11:43

Unregistered2a850725
  • Unregistered2a850725
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Jag har en Oppo BDP-83SE där jag kopplat ljudet analogt till min reciever, Pioneer LX-73.
Min fråga är, eftersom jag ställer in avstånd och nivå på högtalarna i både Oppon och Pioneeren, vilken är det då som gäller?

#1537

Postad 26 september 2011 - 12:12

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Bara rent spontant så borde du sätta Oppons inställningar på "fixed" och låta förstärkaren sköta det.

#1538

Postad 26 september 2011 - 12:22

Unregistered2a850725
  • Unregistered2a850725
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Låter vettigt, Pion har ju ett rätt ok kalibreringssystem, var finns inställningen för "fixed"? Bortser den helt från Oppon inställningar då?

#1539

Postad 27 september 2011 - 09:43

KinoNiki
  • KinoNiki
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0
De analoga inställningarna ska du göra i BD-spelaren.

#1540

Postad 27 september 2011 - 10:08

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Jag vet inte om jag börjar bli gammal eller bara fattar trögt, jag missade/bortsåg från de analoga utgångarna. Sorry

Min gamla Pioneer förstärkare använde sig inte av auto-kalibreringen om man körde via de analoga utgångarna så i det fallet bör man göra inställningen i Oppo'n. Hur det är med nyare förstärkare (har en LX-72 nu) vet jag faktiskt inte, men det borde stå i manualen om MCACC används även via de analoga ingångarna.

#1541

Postad 10 november 2011 - 19:52

tvubbe
  • tvubbe
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Jag kör med en Denon 2807. Då den är lastgammal (ca 3 år ;-) har den inte avkodning av HD-ljudformaten. Det är dock inget jag saknar då resultatet med min NE analogt kopplad är kanon. Jag har också jämfört vanlig (core) DTS med att låta stärkaren avkoda och att låta Oppo:n avkoda och jag föredrar Oppo:ns avkodning med analog överföring av signalen till stärkaren.

jag är såååå nöjd med Oppon - min bästa tekniska kompis på mången år... :wub: :)

//Uffe

det blev en oppo 83NE o den lirar nuför tiden med en primare spa22.utan uppgraderingen i digital ljudsdelen..
denna combo lirar så detaljerat,nyanserat o med stor rymd i ljudet.utan att sakna tryck i ljudbilden...
kör analog bypass genom stärkarere för oppon i denna version presterar lite men inte mkt bättre än primaren..

oxå mkt nöjd med dessa då de tillsammans bildar det bästa från två världar.......ljud o bild på hög nivå...

#1542

Postad 11 november 2011 - 12:00

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 228 inlägg
  • 0
New Public Beta Firmware Update
Release Information:
Release date: November 8, 2011.
Category: Public Beta Test Version
Main Version: BDP83-57-1026B
Loader Version: BE2800 or BT0500
Sub Version: MCU83-27-0326
Release Notes:


This public beta version works for both the standard BDP-83 and the BDP-83 Special Edition. Comparing to the previous official release version BDP83-55-0226, this version focuses on improving the physical disc compatibility:

  • Resolved the disc loading issue reported on several recently released DVD movies. These DVD discs come with their Blu-ray package and sample titles include "True Grit", "Transformers 3: Dark of the Moon" and "Pirates of the Caribbean 4: On Stranger Tides". The reason for this issue is related to the new anti-copy strategy implemented on these DVDs which keeps BDP-83 searching for non-existing contents. This problem has been solved.
  • Other general disc compatibility improvement based on recent and upcoming releases. Sample titles included "Rory Gallagher: Live in Montreaux (DVD)", "Avatar" (Blu-ray included in the Panasonic 3D Kit Bundle), "OTAKU (DVD)", "Fantasia 2000 (BD, European version)", "Alban Berg Quartet: Beethoven String Quartets, Vol. 1 (DVD-A)" and "Live! (DVD, 2007)".
All features and improvements of the previous firmware are also included in this version.
http://www.oppodigit...e-57-1026b.aspx

#1543

Postad 23 december 2011 - 11:21

Unregistered2a850725
  • Unregistered2a850725
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Stötte på lite problem när jag skull sätta på Karl Bertil Johnssons Julafton på DVD, min 83SE hänger sig så fort den matas in, det står DVD på displayen men OPPO skärmen är kvar på TVn och sen går inget att göra, allt hänger sig. Ingen annan som testat just den skivan på sin OPPO?
Kan ju vara skivan det är del på, har inte haft möjlighet att testa den på någon annan spelare än.

EDIT: Tog hem senaste betan och vips så funkar den:)

Redigerat av Unregistered2a850725, 23 december 2011 - 11:38.


#1544

Postad 10 januari 2012 - 23:21

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0
OPPO BDP-83 Blu-ray Disc Player Firmware Update

Release Information:

Release date: December 21, 2011.
Category: Latest Official Release

Main Version: BDP83-58-1215
Loader Version: BE2800 or BT0500
Sub Version: MCU83-27-0326

Note: This version was previously released as a public beta test version on November 8, 2011. It has been qualified and promoted to an official release version. If you have installed the public beta version during the week of November 8, there is no need to reinstall the firmware.

http://www.oppodigit...re-58-1215.aspx

#1545

Postad 24 januari 2012 - 22:49

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Ny beta firmware.
http://www.oppodigit...e-59-0117b.aspx

#1546

Postad 26 februari 2012 - 23:17

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0
Har en regionsfri Oppo BDP83 med senaste officiella fimwaret installerat och har problem att spela upp Blu-ray filmen Seventh Seal (Criterion). Bilden fryser exakt 1h 23m 20s in i filmen och efter ca 10-15 sekunder startar filmen om och hamnar i filmens main menu. Kollade på filmen för kanske 2 år sedan och då var det inga problem. Är det någon som har filmen och som kan testa på sin BDP83 om ni har samma problem?

#1547

Postad 29 februari 2012 - 21:27

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0
Är det någon som vet något bra sätt att dämpa/isolera bort ljudet från fläkten?

#1548

Postad 12 mars 2012 - 12:44

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Har en regionsfri Oppo BDP83 med senaste officiella fimwaret installerat och har problem att spela upp Blu-ray filmen Seventh Seal (Criterion). Bilden fryser exakt 1h 23m 20s in i filmen och efter ca 10-15 sekunder startar filmen om och hamnar i filmens main menu. Kollade på filmen för kanske 2 år sedan och då var det inga problem. Är det någon som har filmen och som kan testa på sin BDP83 om ni har samma problem?

Det var fel på själva discen. Köpte ett nytt exemplar av filmen och den spelas upp utan problem.

#1549

Postad 16 mars 2012 - 16:58

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
OPPO BDP-83 Blu-ray Disc Player Firmware Update
http://www.oppodigit...re-59-0117.aspx

Release Information:
Release date: March 07, 2012
Category: Latest Official Release

Main Version: BDP83-59-0117
Loader Version: BE2800 or BT0500
Sub Version: MCU83-27-0326

Release Notes:

This version works for both the standard BDP-83 and the BDP-83 Special Edition. This version is the same as the latest Public Beta release version BDP83-59-0117B. Comparing to the previous Official release version BDP83-58-1215, this version focuses on improving the physical disc compatibility:

  • Resolved the random image freezing issue observed on several Warner Brothers Blu-ray movies. The problem happens when "BD-Live Network Access" is set to "ON" in the player's setup menu. Sample titles include "Sex and the City 2 (BD, 2011)" and "Inception (BD, 2011)". This issue has been resolved in this release.
  • Resolved the loading failure issue observed on several recently-released Blu-ray series, including "Fringe" (Season 3, 2011), "Chuck" (Season 4, 2011), "Dexter" (Season 5, 2011), "Star Wars" and "Lord of the Rings". Normally, these movies can be played with no problems when initially loaded. However, if disc playback has been stopped or the disc ejected, the disc would fail to load again the next it is played. The TV would get a black screen and the front panel display would remain at 00:00:00. The cause of this error is related to the discs' resume function implemented in BD-Java. This firmware properly handles the resume function.
  • Other general disc compatibility improvement based on recent and upcoming releases. Sample titles include "Contagion (BD, 2012)" and "Mildred Pierce (BD, 2012)".


#1550

Postad 17 mars 2012 - 00:27

RichardM3
  • RichardM3
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0
Ska testa senaste firmwaren. Vet dock inte om det fixar att jag har väldigt långa laddtider på Game Of Thrones bluray. Någon annan som märkt detta?



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.