Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung PS50B551

613 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 15 oktober 2009 - 00:46

Chris_Kadaver
  • Chris_Kadaver
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0

Innan B551 var ett alternativ funderade jag på att köpa B650 från utlandet eller hämta själv hos Sekvencia men det är just det där med garantier som är knepigt. Hade man kunnat byta tv om man hade Dannes problem tex och hur mycket energi skulle det kosta?

Jag fick för mig att B550-555 var identisk med B650-655 fast utan lull-lull men så kanske det inte är.
B650 har bättre skydd mot reflektioner, troligtvis mycket liten skillnad.
B650 har Crystal Full HD Engine och vad är det egentligen förutom att det allmänt skall förbättra bilden?
Crystal Full HD Engine chipset with Cinema smooth. Betyder det att B550 också har det fast inaktiverat?
Existerar inte 50hz-buggen på B550? (syftar ej på att bilden blir ljusare vid 50 hz)
Har B650 verkligen bättre svärta?
Om inte finns det ingen anledning att köpa B650.


Cinema smooth ger små små pixlar som syns om du tittar extremt nära i mörka delar av bilden. Dessa pixlar verkar ge den ljusa bilden och därför kan man inte kompensera med ljus och kontrast.
Edit: hälften säger att de kan kompensera genom att sänka gamma.

Nu finns det en kul uppgift åt dig Danne :-)
Ta reda på om du ser dessa pixlar då cinema smooth är aktiverat. När du fått syn på dem kan du kanske se om även dessa pixlar är synliga vid 50hz material eller är det något helt annat som ljusar upp bilden då?

Cinema smooth, med och utan (från avs forum, pausad bild):
Utan: http://navitsky.org/...led-800x600.jpg
Med CS: http://navitsky.org/...led-800x600.jpg
CS och gamma -3: http://navitsky.org/...ree-800x600.jpg


Det som skiljer modellerna är som jag tidigare sa svärtan.
Visst kan man jämföra svärta på 2 näst intill identiska tv apparater i butiksbelysning.
Man får bara räkna med att den som har minst grådassig bild har bäst svärta när inställningarna på båda apparaterna är identiska?!
Sen har B650 "100hz motion plus" vilket inte B550 har. Blanda inte ihop det med cinema smooth. Cinema smooth visar egentligen bara bilden flera ggr utan att för den skull skapa en bild mellan 2 bilder. Alltså den är enbart till för att ta bort eventuellt judder och inte för att skapa ett bättre flyt. Det illustreras bäst på den här bilden.Bifogad fil  cinema_smooth_24p235l.jpg   222,4K   2 Antal nerladdningar

#202

Postad 15 oktober 2009 - 12:00

Danne-07
  • Danne-07
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

trodde ja hade hittat min tv tills ja läste på forumet, hur mycket hack är det med dessa då man tittar på nån 24p rulle? ingen som har nåt klipp? Cinema smooth vart det ju inte fint med enligt mitt tycke iaf..


Har sett en del 24p material (utan Cinema smooth) och jag tycker det flyter på bra. Finns inga för mig synliga hack.
Visst kanske man kan få till ett bättre flyt men så länge man inte har en TV till med bättre flyt bredvid så tror jag man inte märker några större defekter.

Redigerat av Danne-07, 15 oktober 2009 - 12:08.


#203

Postad 15 oktober 2009 - 12:26

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
Ja det är sant, har läst vad CS egentligen är men har blandat ihop det hela på senare tid. Det verkar som att 100hz motion plus även det har sina sidoeffekter ^^

När de är så lika så är det väl inte helt orimligt som du säger att det går att bedöma svärtan. Jag har inte läst någonstans att B650 har bättre svärta men det är väl inte helt omöjligt. Någon som har sett uppmätt svärta på B650-B655?

Funderar på att bara köpa B551 för ca 10-11000:- och vara nöjd eller B650 fast var hittar men den till ett bra pris med bla pixelgaranti?
Tycker inte svenska modellen B655 är värd de extra tusenlapparna. Ska man upp i dessa 15500:- finns dessutom Panasonic som alternativ.

Redigerat av Chippe, 15 oktober 2009 - 12:28.


#204

Postad 15 oktober 2009 - 16:11

IceCube3
  • IceCube3
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Det är ju bara att slå till egentligen. Vad väntar man på?!
Finns antagligen inget bättre alternativ i dagsläget om man inte vill betala det dubbla. och den kommer va lagom att skrota när oled tekniken är mogen om några år.
förresten... någon som vet om de utomnordiska modellerna saknar mpeg 4 mottagare?
det står inte på samsungs hemsida men på dustin står det enbart att dom har mpeg 2 mottagare. (B550 och B530)

Köpte en PS50B550T4WXXC från Pixmania för 3 veckor sedan och den innehöll ingen mpeg4 mottagare. Kopplade i min Humax dvb-c via scart och fick en outhärdlig tearing på bilden och en konstant hög ton ljöd ur tv:n. Blev till först förskräckt men fixade sig när jag provade en väns box med komposit, kör nu med Maximums c-80 genom hdmi, ok bild.

#205

Postad 15 oktober 2009 - 17:28

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
Är det någon annan som kan bekräfta att B550/B551 inte har stöd för dvb-t/dvb-c mpeg4?

PS50B550T4WXXC Ireland, Holland, Austria, UK, Italy, France
Tydligen skall W stå för mpeg4. Om det är färska uppgifter vet jag inte.

Så här står det i manualen till PS50B550:
Functionalities related to Digital TV(DVB) are only available in countries/areas where DVB-T (MPEG2 and MPEG4 AVC)
digital terrestrial signals are broadcasted or where you have access to a compatible DVB-C(MPEG2 and MPEG4 AAC)
cable-TV service. Please check with your local dealer the possibility to receive DVB-T or DVB-C signal.

Jag tolkar det som att tv:n har stöd för mpeg4, dock ej för mpeg4 DVB-C HD-sändning.

Redigerat av Chippe, 16 oktober 2009 - 16:25.


#206

Postad 15 oktober 2009 - 18:55

Anigma
  • Anigma
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Är det någon annan som kan bekräfta att B550/B551 inte har stöd för dvb-t/dvb-c mpeg4?


Jag köpte min 551:a på komplett. Där står följande;

PS50B551 har en inbyggd digital-tv-mottagare godkänd för både Boxer (dvb-t) och Com Hem (dvb-c). Dessutom är den förberedd för att ta emot TV- och HDTV-signaler i MPEG4 för Boxer. För att se de digitala betalkanalerna behöver du en CA-modul och ett programkort (köpes separat).


Har tyvärr inte testat.

#207

Postad 15 oktober 2009 - 19:32

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
Anigma

Ok, det låter bra.

#208

Postad 15 oktober 2009 - 21:17

sjobas
  • sjobas
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
var å kollade på en PS-50B565 idag på expert, å det såg bra ut, duger nog för mig, men tar steget upp liite, men kan inte bestämma mig nu mellan PS50B650 eller Panasonic Viera TX-P50S10E då dom finns till liknande pris, har aldrig haft möjlighet att kolla på pannan men vad tror ni som är mera insatt? vilken hade ni valt om ni fått välja?

#209

Postad 19 oktober 2009 - 10:48

Danne-07
  • Danne-07
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

var å kollade på en PS-50B565 idag på expert, å det såg bra ut, duger nog för mig, men tar steget upp liite, men kan inte bestämma mig nu mellan PS50B650 eller Panasonic Viera TX-P50S10E då dom finns till liknande pris, har aldrig haft möjlighet att kolla på pannan men vad tror ni som är mera insatt? vilken hade ni valt om ni fått välja?


Jag kan ju ge en hint... om man jämför mellan PS50B551 o TX-P50S10E så har sammyn en "lugnare" bild.
SD material visas snäppet bättre på sammyn. Svärtan,ljud är mycket bättre på pannan.
Att bilden upplevs lite med flimrig på pannan är nog inget man behöver oroa sig för. Bild-flyt vid ex.vis 24hz upplever jag likvärdig. Kanske buzzar min panna (TX-P46S10E) något mer än sammyn men vid normal ljudvolym från TV'n är det inget problem på någon av dessa. Sammsungen lider lite av ghosting medan panasonicen klarar detta avsevärt bättre.

Hade jag fått välja så tror jag att panasonicen är det bättre valet. (dock kanske B650 är mycket bättre än min B551)

#210

Postad 19 oktober 2009 - 21:52

Chris_Kadaver
  • Chris_Kadaver
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0
Hade vägen förbi mediamarkt idag igen. La märke till att B655 och B555 återger det gröna gräset på fotbollssänding likadant (dvs onaturligt slimegrönt)... Men med samma inställningar på B535 så var gräset mycke naturligare. för att få samma gröna var ja tvungen att öka gult och rött i bilden vilket istället gav onaturliga hudtuner bla.
Finns det något sätt att kalibrera färgerna helt separat? hittade bara inställning som va åt det röd/gula hållet eller åt det blåa typ. Alla samsungmodeller verkade återge den onaturliga gröna gräsfärgen både på plasma och lcd sidan med grundinställningarna medans alla andra fabrikat hade en naturligare återgivning av det gröna. förutom just B535?!
går säkert att kalibrera bort hyfsat me dom inställningarns alternativen som finns som standard men isf blir det nog en kompromiss där ingenting blir helt bra?!

#211

Postad 20 oktober 2009 - 10:49

Danne-07
  • Danne-07
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Nu finns det 2st firmware ute till 50B551.

Den nyaste heter 2002.2 (2009-10-05) och den äldre heter 2007.0 (2009-09-22) . Någon som vet skillnaden? Uppdaterar de olika delar i TV:en? Eller är 2002.2 bara en nygammal version för att den nya 2007.0 ger vissa nackdelar?

http://www.samsung.c..._nm=PS50B551T3W

#212

Postad 20 oktober 2009 - 15:50

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
Då läser de alltså vad som skrivs på forum. Synd bara att de koncentrerar sig på att förhindra att folk inte får extrafunktioner istället för att ge sig på de riktiga problemen.

#213

Postad 20 oktober 2009 - 16:04

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0
TV: PS50B551T3P
Firmware: 2005.2 (2009-09-21)

Hej!

Har fått problem med HDMI ingångarna på TV:n.
Började igår då jag skulle ansluta min polares Xbox 360 till TV:n men den hittade inte den oavsett vilken av HDMI-ingångarna jag valde. Sen nu skulle jag sätta igång min Blu-Ray (Sony BD-PS300) men nu hittar den inte den heller.

Under "källor" så är den enda HDMI-ingången "HDMI 4" och inte "HDMI 1" där Blu-Ray:n sitter på.
Om jag klickar röd knapp dvs. "Uppdatera" så hittar den ingen ny enhet.

Testat att göra en full reset av TV:n men det har inte hjälpt, uppdaterade firmware:n EFTER detta så det kan inte bero på den nya firmware:n.

Hjälp ngn, snälla??

Edit 29/10-09:

Lämnat in den på Assist Workshop i Stockholm som Komplett rådde mig till (deras serviceverkstad).
Jag körde den dit för annars skulle den skickas till Komplett och sedan skulle Komplett skicka den till Assist i Göteborg.
Efter lite diskussion var de villiga att frakta den direkt till Assist Workshop i Stockholm via Posten men tog det säkra före det osäkra och fraktade dit den själv, gick snabbare och säkrare.

De två felen jag upplevde var delvis "HDMI-problemet" (se ovan) och sedan att TV:n sätts igång mitt i natten, den går inte igång på någon kanal men själva display:en lyses upp (dock är den svart) och den "klickar till" och sedan efter några sek stängs den av igen.

Killen där höll med att det verkade märkligt. Enl. honom var det ca. en & en halv veckas reparationstid.

Återkommer med hur det gått.

Redigerat av TheSwede86, 29 oktober 2009 - 22:00.


#214

Postad 30 oktober 2009 - 00:33

hevirokka
  • hevirokka
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

TV: PS50B551T3P
Firmware: 2005.2 (2009-09-21)


De två felen jag upplevde var delvis "HDMI-problemet" (se ovan) och sedan att TV:n sätts igång mitt i natten, den går inte igång på någon kanal men själva display:en lyses upp (dock är den svart) och den "klickar till" och sedan efter några sek stängs den av igen.

Killen där höll med att det verkade märkligt. Enl. honom var det ca. en & en halv veckas reparationstid.

Återkommer med hur det gått.


Det där att den sätts igång mitt i natten beror på att den söker uppgraderingar automatiskt.
Det stänger man av i menu --> support --> programuppgradering --> uppgradering i standbyläge --> av.
Skrämde skiten ur mig första gången :P

#215

Postad 30 oktober 2009 - 13:38

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0

Det där att den sätts igång mitt i natten beror på att den söker uppgraderingar automatiskt.
Det stänger man av i menu --> support --> programuppgradering --> uppgradering i standbyläge --> av.
Skrämde skiten ur mig första gången :P


GRYMT TACK :P:D!!!!!

Haha ja det gjorde den med mig också, spec. när man aldrig vet när den ska göra det utan att den gör det varje natt typ helt plötsligt oannonserat.

#216

Postad 02 november 2009 - 21:55

naasapa
  • naasapa
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Ramen på min har lossat i nedre vänster framkant. Tog kort på det och kontaktade Kompletts support,
de kände igen problemet och rådde mej att lämna in TV:n hos Assist i Göteborg.

Ska bara låna en stor bil, återkommer med follow-upp...

#217

Postad 03 november 2009 - 10:28

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
Ni som har haft tv:n ett tag. Hur är det med tillfälliga inbränningar, ger den sig eller är den alltid kraftig?
Twebbas på forumet köpte en B655 som han tänker lämna tillbaka på momangen då han anser att tillfälliga inbränningar efter vanlig undertext är skandal. Svärtan tycker han är i nivå med LG dvs. kass.

Edit: jag har hört att dessa inbränningar ska ge med sig efter ett tag.

Redigerat av Chippe, 03 november 2009 - 18:22.


#218

Postad 04 november 2009 - 01:25

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
movieman:

Jasså, jag har hört att cell light skall stå högt runt 8-10 men tack för upplysningen och jag lär ju märka själv.
Twebbas syftar nog på inbränningar vid kontrast 38 men det är möjligt att han förhastade sig lite men samtidigt säger andra det samma. Det finns även en hel del andra samt bra tester som säger att B550-B650 har mycket bra svärta så jag vet inte vad jag skall tro förren jag själv får bedöma men du övertygar mig rätt bra.

Förresten, kan du fortfarande inte ändra något i servicemenyn med senaste FW eller var det något tillfälligt problem?
2008.0 finns ute sedan den 30 okt.

Redigerat av Chippe, 08 november 2009 - 22:31.


#219

Postad 04 november 2009 - 11:15

Kischen
  • Kischen
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Jag är också sugen på B551 :unsure:

Är det någon stor skillnad mellan en 551 och 650? Skiljer ju en del i pris.
Undrar också om någon vet om B551 kan ta emot 480i via HDMI?

Det sista är viktigt för mig, så jag kan ha allt via hdmi och slippa en massa componentkablar.

Redigerat av Kischen, 04 november 2009 - 11:16.


#220

Postad 04 november 2009 - 15:47

Dr Tinnitus
  • Dr Tinnitus
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
God dagens folk.


Jag köpte mig igår en PS-50B555 på Mediamarkt, för att ersätta min "kult" Sony KV 36HQ100E tjock-TV (som är till salu för ett lämpligt pris för de som fortfarande känner för en bastant tjock-TV i högsta klassen)

Jag är så här 24 timmar med den nya flatan väldigt nöjd så långt. Lite ovant med vissa funktioner m.m. men så är det ju alltid med nytt. Men, kan ni tänka er, jag har några frågor jag funderar över och som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.


1. Jag kör Comhem kabel-TV via deras nya HD-box Humax 1000PVR. Hur fixar jag en ev. uppgradering av firmwaren? Den verkar inte vilja eller hittar inte om jag kör på de analoga kanaler som finns direkt i antennuttaget, och inte verkar det gå att söka på kanaler via Comhem-boxen. Är det då bara via USB som gäller?

Jag kan inte ens se riktigt vilken FW den har nu, ser i alla fall inte ut att vara nåt som liknar 2002.2 eller 2007.0 Så frågan är vad den har och om jag bör uppgradera till någon nyare? Och hur göra och var finna rätt FW?

2. Tycker bilden är riktigt bra på de flesta sätt, ja med tanke på det rätt trevliga priset. Men jag undrar varför det om man trycker på Info-knappen står 1920x1080i@50Hz, borde det inte stå 100Hz då det ju är en 100Hz-apparat?

Sen har jag ju luskat runt lite i denna tråd och sett att det diskuteras hit och dit om att svärtan är olika i 50Hz och 60Hz, men hur fanken ändrar man till 50 eller 60Hz, eller 100Hz? Vad kan man ändra till?

3. Jag upplever inte svärtan som dålig utan ok, alltså att den är så pass bra att man inte reagerar och tycker det är fel, men att det givetvis finns apparater som har ännu bättre svärta. Men det jag har lite svårt för att greppa är den myriad med olika inställningar för i princip allt, bra att kunna göra givetvis men lätt att ratta bort sig. Så kan ni ge lite tips på vad varje enskild inställning gör för nytta, hur den bör justeras och vad man ska kika efter vid justeringen för att det ska bli bra. Vissa justeringar/funktioner finns ju inte under alla bildlägen eller ingångar ens.


Jag kommer sannolikt med fler frågor framöver, men låter er mjukstarta med dessa.... :unsure:



Dr Tinnitus

#221

Postad 04 november 2009 - 19:23

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
Jag kan svara på dina frågor någorlunda..

1. Firmware kan du ladda hem och uppgradera via USB. Varför din tv inte hittar några kanaler kan jag inte svara på då jag inte själv har testat.
Vilken version av firmware ser du i servicemenyn men passa dig så att du inte ändrar något. Folk säger att garantin kan ryka om man går in där. Sök i tråden hur du ska ta dig in där. Vet ej om det finns smidigare sett att kolla versionen.

2. 50hz video/filmkälla. 100hz är tevens uppdateringsfrekvens. 50hz/60hz kan du kontrollera från din spelare dvs. om du tex har en dator, ps3 eller mediabox inkopplad. 50hz film synkar bäst om tv:n känner av den som 50hz signal men det går att låta spelaren sända filmen som 60hz med viss judder. Acceptabelt eller ej vet jag inte.

3. Kolla moviemans senaste inlägg ovanför, det är iof för en annan tv men du kan utgå från dom inställningarna. Tänk på att om du ställer in tv:n när det är mörkt kommer det inte se så bra ut när det är ljust i rummet och tvärtom.


Nääe, inga mer frågor tack :-)

Redigerat av Chippe, 04 november 2009 - 19:36.


#222

Postad 04 november 2009 - 22:42

Dr Tinnitus
  • Dr Tinnitus
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Jag kan svara på dina frågor någorlunda..

1. Firmware kan du ladda hem och uppgradera via USB. Varför din tv inte hittar några kanaler kan jag inte svara på då jag inte själv har testat.
Vilken version av firmware ser du i servicemenyn men passa dig så att du inte ändrar något. Folk säger att garantin kan ryka om man går in där. Sök i tråden hur du ska ta dig in där. Vet ej om det finns smidigare sett att kolla versionen.

2. 50hz video/filmkälla. 100hz är tevens uppdateringsfrekvens. 50hz/60hz kan du kontrollera från din spelare dvs. om du tex har en dator, ps3 eller mediabox inkopplad. 50hz film synkar bäst om tv:n känner av den som 50hz signal men det går att låta spelaren sända filmen som 60hz med viss judder. Acceptabelt eller ej vet jag inte.

3. Kolla moviemans senaste inlägg ovanför, det är iof för en annan tv men du kan utgå från dom inställningarna. Tänk på att om du ställer in tv:n när det är mörkt kommer det inte se så bra ut när det är ljust i rummet och tvärtom.


Nääe, inga mer frågor tack :-)



Tackar för de svaren.

Jag ger kommentarer till dina svar.


1. Jag ahr inte sagt, eller menat, att min TV inte hittar några kanaler. Den hittar alla kanaler den ska hitta, men däremot hittar den ingen kanal som sänder FW-uppdateringar.


2. Jag upptäckte idag att det plötsligt stod 60Hz när jag kikade på nån film. Vet inte om jag märkte av nåt mer judder, vilket är det största gisslet i mina ögon på dessa flatskärmar.

3. Jag ska se om jag lyckas leta igenom tråden efter hur man kommer in i servicemenyn och kan kolla vilken FW TV:n har.

Om jag bara knappar mig fram i de vanliga menyeran så hamnar man på en sida där det står "Programuppgradering"

"Aktuell version 2009/06/01_001010" men det liknar ju som jag sa inte vad de två nyaste FW heter.


Dr Tinnitus

#223

Postad 04 november 2009 - 23:24

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
1. Kör med USB-sticka. Jag vet att denna modell söker automatiskt men de flesta stänger av denna funktion. Vill du ha senaste FW är det bara att ladda hem den från Samsung och uppgradera.

2. 60hz är inget ovanligt däremot att visa en film 25p/50i som 60hz istället för 50hz kan skapa judder men det ser säkert helt ok ut.

3. från tråden: I standby-läge, tryck info, menu, mute och sen standby på fjärren. Tänk på att när du går ur servicemenyn får tv:n fabriksinställningar.


BTW. det kom ut två nya FW (varför två?) den 2009-10-30

Redigerat av Chippe, 05 november 2009 - 10:36.


#224

Postad 05 november 2009 - 14:37

Dr Tinnitus
  • Dr Tinnitus
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

1. Kör med USB-sticka. Jag vet att denna modell söker automatiskt men de flesta stänger av denna funktion. Vill du ha senaste FW är det bara att ladda hem den från Samsung och uppgradera.

2. 60hz är inget ovanligt däremot att visa en film 25p/50i som 60hz istället för 50hz kan skapa judder men det ser säkert helt ok ut.

3. från tråden: I standby-läge, tryck info, menu, mute och sen standby på fjärren. Tänk på att när du går ur servicemenyn får tv:n fabriksinställningar.


BTW. det kom ut två nya FW (varför två?) den 2009-10-30



Tackar.

Då blir ju frågan, varför två nya FW och vilken ska man ha och vilka skillnader mellan den. Finns ingen lista på vad man gjort för ändringar på de nya FW?

Den FW jag har nu är daterad 2009-06-01 så det finns ju alltså nyare FW att installera, men vad har man förbättrat på dessa FW?


Dr Tinnitus

#225

Postad 06 november 2009 - 15:38

Tamino69
  • Tamino69
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Är skärmen blank eller matt? Jag har läst hela tråden men har inte sett någon kommentar om det, konstigt...
Jag är på väg att köpa PS50B551 och den kommer att stå i vardagsrummet med lampor och fönster, så jag hoppas den lutar åt matt-sidan. Någon kommentar på det? En bild som visar hur blank den är vore mycket uppskattat!

#226

Postad 06 november 2009 - 16:12

Dr Tinnitus
  • Dr Tinnitus
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Är skärmen blank eller matt? Jag har läst hela tråden men har inte sett någon kommentar om det, konstigt...
Jag är på väg att köpa PS50B551 och den kommer att stå i vardagsrummet med lampor och fönster, så jag hoppas den lutar åt matt-sidan. Någon kommentar på det? En bild som visar hur blank den är vore mycket uppskattat!




Finns det någon TV som har matt skärm?

Alla gamla CTR. tjockTV, hade ju blanka skärmar och dessutom kupade utan att folk dog för det.

Hur som helst så har PS50B550 en i allra högsta grad blank skärm, vilket jag är glad för då det ger klart bättre bild än en matt skärm. Visst kan det bli reflexer och speglingar, men det får man fixa eller bara gilla läget.


Dr Tinnitus

#227

Postad 06 november 2009 - 22:03

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
Fick hem en B551.

Har två frågor;

Ska det inte sitta massa klisterlappar/märken på fronten?
Bör inte en manual följa med?

Fick bara med quick setup guide.

Redigerat av Chippe, 08 november 2009 - 22:33.


#228

Postad 06 november 2009 - 23:07

Nellib
  • Nellib
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Fick hem en B551.

Har två frågor;

ska det inte sitta massa klisterlappar på fronten?
Bör inte en manual följa med?

Fick bara med quick setup.


Elgiganten? :)

#229

Postad 07 november 2009 - 00:05

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
Nope, inwarehouse men jag är tacksam för snabba svar då jag vill veta om min skiljer sig från era.

Jag kanske är nojig men fick känslan av att den paketerats annorlunda eftersom många andras ser annorlunda ut direkt tagen ur kartong. Hur som helst har jag också en pixel som lyser grönt och rött.

Redigerat av Chippe, 07 november 2009 - 22:10.


#230

Postad 07 november 2009 - 19:24

duenorth
  • duenorth
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag köpte en b555 på media markt och den hade inte heller en massa klistermärken på fronten och den var "bara" inlindad i den där vita plasten. Dock fick jag manual med :)

#231

Postad 07 november 2009 - 20:27

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
Ok, tack för det. Då vet jag att vi iaf är två :-) ..som blev blåsta, ne skoja bara.

Nu var ju denna plasma sönder men så här brukar de annars se ut:
https://www.minhembi...-1251783048.jpg

För övrigt måste jag än så länge påpeka att svärtan inte är särskilt svart. Så här upplever jag en helt svart bild, uppspelad från USB i ett mörkt rum. I mina ögon är den lysande "mörk"grå med ljusa och mörka partier(pelare):
(bildinställningarna är begränsade när man använder inbyggda mediaspelaren vilket kanske bidrar till dålig svärta)

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  b551_2.jpg   30,13K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av Chippe, 10 november 2009 - 01:06.


#232

Postad 07 november 2009 - 22:41

Dr Tinnitus
  • Dr Tinnitus
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Ett par reflektioner efter några dagar med denna TV.

1. Det verkar vara så korkat att den inte kommer ihåg vilken ingång/källa som användes sist när man slår på den igen, så man tvingas att knappa runt och välja HDMI 1 varje gång man slår på TV:n

2. Ett svagt surr på relativt hög frekvens kan höras på TV:n baksida. Har man som jag bra hörsel och reflekterande väggar bakom TV:n så kan man höra det i soffan om genom ljudet om man har normal slötittarvolym på. Kan inte höras om man drar på lite mer.


Dr Tinnitus

#233

Postad 08 november 2009 - 17:18

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Ett par reflektioner efter några dagar med denna TV.

1. Det verkar vara så korkat att den inte kommer ihåg vilken ingång/källa som användes sist när man slår på den igen, så man tvingas att knappa runt och välja HDMI 1 varje gång man slår på TV:n

2. Ett svagt surr på relativt hög frekvens kan höras på TV:n baksida. Har man som jag bra hörsel och reflekterande väggar bakom TV:n så kan man höra det i soffan om genom ljudet om man har normal slötittarvolym på. Kan inte höras om man drar på lite mer.


Dr Tinnitus


Släng upp några dämplattor bakom teven så försvinner nog surret.

#234

Postad 09 november 2009 - 00:47

Dr Tinnitus
  • Dr Tinnitus
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Släng upp några dämplattor bakom teven så försvinner nog surret.



Jodå, har tänkt på det.

Behöver faktiskt dämpa hela rummet en smula då det är lite för kalt hårt och reflekterande nu, så mina "TV-högtalare" JBL 250ti a 68 Kg styck inte kommer helt till sin rätt.... :)


Dr Tinnitus

#235

Postad 12 november 2009 - 14:06

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
Någon som kan hjälpa mig och berätta om ni har dessa grå pelare vid svart bild. Tillfälliga inbränningar försvinner snabbt men dessa pelare verkar vara kvar.

Obs! Ni kan inte se på en helt svart bild för då stänger cellerna av sig efter någon sekund. Därför måste det finns en liten färgklick i bilden som i min svarta testbild med texten Grey.

Testbild om ni vill använda den via USB-minne. (1920x1080)
http://img130.images...4/svartgrey.jpg

Har förstärkt effekten en aningen så att ni kan se det lättare på denna bild:

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  new3.jpg   66,01K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av Chippe, 12 november 2009 - 14:11.


#236

Postad 12 november 2009 - 21:13

predator325
  • predator325
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej jag köpte denna tv PS50B551 för ca två månader sen. men när jag tittar på vanliga tv kaneler och ser på mina filmer på min dator så få jag stora pixlar men när jag tittar dvd och kör mitt xbox360 så här det helt oki bild. Jag sitter ca två meter från tv är det nån annan som har det eller hur är er billd vet ni man kan uppdatera firewaren på tv

#237

Postad 13 november 2009 - 11:54

Danne-07
  • Danne-07
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Någon som kan hjälpa mig och berätta om ni har dessa grå pelare vid svart bild. Tillfälliga inbränningar försvinner snabbt men dessa pelare verkar vara kvar.

Obs! Ni kan inte se på en helt svart bild för då stänger cellerna av sig efter någon sekund. Därför måste det finns en liten färgklick i bilden som i min svarta testbild med texten Grey.

Testbild om ni vill använda den via USB-minne. (1920x1080)
http://img130.images...4/svartgrey.jpg

Har förstärkt effekten en aningen så att ni kan se det lättare på denna bild:


Hade mycket liknande problem på min 50B551. Jag lämnade tillbaka den i.o.m. detta. Tyckte att det var grymt störande vid mörka panoreringsscener. Fick ett nytt ex som var mycket bättre i detta avseende (men inte helt perfekt). LCD apparater lider ju ibland av samma problem, clouding eller vad det heter. Dock har jag hört att det kan försvinna med tiden på LCD'er så man kan ju hoppas att detta även gäller på plasma (mina i förhållande små nivåer finns dock fortfarande kvar efter uppskattningsvis 200h tv-tid).

Redigerat av Danne-07, 13 november 2009 - 11:56.


#238

Postad 13 november 2009 - 14:38

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
Danne-07

Ok, tackar för svaret. Tror det kallas dimpelare, ganska störande. Då hoppas jag oxå på ett bättre exemplar. Jag hade även en grön pixel som ständigt lyser så jag skickade precis tillbaka tv:n vilket visade sig vara riktigt struligt. Man får ringa mellan inwarehouse och posten ett par gånger. Kom fram till att jag måste greja en pall. Nu kunde posten fixa det om de hade någon inne men jag fick jag åka och köpa 2 spännband för 100:- för att kunna skicka iväg skiten.

Lite roligt är det att det satt en lapp med märket Komplett på kartongen ..de kanske bara har samma lager?

Förresten köpte inte du din från komplett och du fick alltså ditt fel godkänt av deras serviceverkstad?

En annan sak jag kom att tänka på är att det gick bra att ändra till B650. Slår man på lite fler saker så kan man då spela upp MKV via USB.

Redigerat av Chippe, 13 november 2009 - 15:38.


#239

Postad 14 november 2009 - 13:52

Dr Tinnitus
  • Dr Tinnitus
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

En annan sak jag kom att tänka på är att det gick bra att ändra till B650. Slår man på lite fler saker så kan man då spela upp MKV via USB.




Hur gjorde du för att ändra till B650? Och vilken FW har du in din, har du uppgraderat din B551 FW? Om man slår på B650 vilka funktioner fördelar och nackdelar får man då?

Om man har slagit på B650, hur gör man sen vid uppgradering av FW? Ska man köra FW för B551 då eller för B650?


Dr Tinnitus

#240

Postad 15 november 2009 - 17:49

predator325
  • predator325
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej jag köpte min tv för ca 2 mån och jag tycker att jag har dålig och stora pixlar dom nog en ca 0.5 dimater över hela bilden när jag tittar på tv och mina på filmer på datorn. Men när jag tittar på dvd och spelar xbox 360 blir det helt oki bild jag sitter ca 2meter ifrån tv. alla skriver ju typ att det är bra bild jag fungderar på att min tv är fel på kan nån kolla nära på tv när ni tittar på tv och kolla bilden så vore det snällt. vet nån var man uppdaterar tv har provat på den sveska sidan och den ungerskan men inget funkade på min.

#241

Postad 15 november 2009 - 20:01

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
predator325:

Hej,
ja du skrev detta i ditt förra inlägg. Pixlar som är 0.5 cm i diameter eller?
Jag har inte sett några stora pixlar under tiden jag hade min tv och då tittade jag på divx-filmer i SD typ Lost och även filmer i 1080P i formatet mkv.

Vad har du för kabel mellan dator och tv?
Uppstår pixlarna i alla typer av videofiler, även i HD-filmer?

Du får testa själv och försöka komma fram till vad som orsakar pixlarna. Jag är inte säker men det du beskriver låter som stora pixlar som kan uppkomma då en digital tv-signal har störningar. Dessa störningar borde du inte se om du kör dvi-hdmi från datorn eller hdmi-hdmi.

Ta foto eller leta upp en liknande bild på nätet som visar dessa pixlar.

Redigerat av Chippe, 18 november 2009 - 17:30.


#242

Postad 15 november 2009 - 21:45

Chris_Kadaver
  • Chris_Kadaver
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0

Någon som kan hjälpa mig och berätta om ni har dessa grå pelare vid svart bild. Tillfälliga inbränningar försvinner snabbt men dessa pelare verkar vara kvar.

Obs! Ni kan inte se på en helt svart bild för då stänger cellerna av sig efter någon sekund. Därför måste det finns en liten färgklick i bilden som i min svarta testbild med texten Grey.

Testbild om ni vill använda den via USB-minne. (1920x1080)
http://img130.images...4/svartgrey.jpg

Har förstärkt effekten en aningen så att ni kan se det lättare på denna bild:


Chippe, kul att du slog till. Nu är det bara jag kvar här som inte har gjort samma sak än :(
Hur är helhetsintrycket vid det här laget?
Nöjd, eller är svärtan ett stort problem eller har du vant dig?
Jag undrar lite över detaljrikedomen i svärtan? blir den lidande?
och hur är det med missljud? låter den massor som vissa beskriver?

#243

Postad 15 november 2009 - 23:58

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
Chris_Kadaver:

Jag skickade tillbaka min främst pga en pixel som lyste grönt hela tiden. Buzzing hördes men jag är oxå mycket känslig mot sådant ljud men min bror tyckte inte det var så farligt. Trodde faktiskt att svärtan skulle vara bättre men jag jämför med min gamla tjocka 32-tummare som är helt kolsvart. Vad jag har hört skall det inte vara så stor skillnad mot Panasonic men jag tvivlar. Har iof inte sett Panasonic i hemmamiljö men de som har ISF-kalibrerat sina B5xx (i USA) har fått en svärta som är mycket bra efter uppmätning, i klass med Panasonic eller bättre. Jag har gjort tv:n mörkare än vad den skall men fick ändå inte tillräckligt svart bild i ett mörkt rum. Jag har helt enkelt för höga krav men accepterar tv:n för vad den är. Svart för mig betyder lika svart som tv:ns ram i ett mörkt rum utan lampor men det är bara Pioneer som kan erbjuda det när det gäller plasma.

Svärtan hade gärna fått vara bättre men B551 ger en sådan klockren bild för detta pris med enastående detalj, färger att jag inte tycker det är värt att lägga ut flera tusen extra för enbart lite bättre svärta.

Har du rätt kalibrerad monitor kan du ungefär se hur jag uppfattar svärtan eller gråheten i en mörk bild om du tittar några av mina senare inlägg. Hade även dimpelare som jag inte var nöjd med, hoppas på en ny med ingen eller mindre effekt.
Justera svärtan på din monitor med denna bild: http://www.angells.c...calibration.gif
(Så mörkt att du bara kan ana en skillnad mellan A och B i baren högst upp)

Tittade inte direkt på detaljrikedomen men har inget att anmärka på vad jag kan minnas, tror inte det är några problem där. Är just nu bara sugen på att få en ny TV av denna modell som förhoppningsvis är bättre.

Lycka till med tv-köpet!

Redigerat av Chippe, 16 november 2009 - 00:00.


#244

Postad 16 november 2009 - 10:02

Dr Tinnitus
  • Dr Tinnitus
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Chris_Kadaver:

Jag skickade tillbaka min främst pga en pixel som lyste grönt hela tiden. Buzzing hördes men jag är oxå mycket känslig mot sådant ljud men min bror tyckte inte det var så farligt. Trodde faktiskt att svärtan skulle vara bättre men jag jämför med min gamla tjocka 32-tummare som är helt kolsvart. Vad jag har hört skall det inte vara så stor skillnad mot Panasonic men jag tvivlar. Har iof inte sett Panasonic i hemmamiljö men de som har ISF-kalibrerat sina B5xx (i USA) har fått en svärta som är mycket bra efter uppmätning, i klass med Panasonic eller bättre. Jag har gjort tv:n mörkare än vad den skall men fick ändå inte tillräckligt svart bild i ett mörkt rum. Jag har helt enkelt för höga krav men accepterar tv:n för vad den är. Svart för mig betyder lika svart som tv:ns ram i ett mörkt rum utan lampor men det är bara Pioneer som kan erbjuda det när det gäller plasma.

Svärtan hade gärna fått vara bättre men B551 ger en sådan klockren bild för detta pris med enastående detalj, färger att jag inte tycker det är värt att lägga ut flera tusen extra för enbart lite bättre svärta.

Har du rätt kalibrerad monitor kan du ungefär se hur jag uppfattar svärtan eller gråheten i en mörk bild om du tittar några av mina senare inlägg. Hade även dimpelare som jag inte var nöjd med, hoppas på en ny med ingen eller mindre effekt.
Justera svärtan på din monitor med denna bild: http://www.angells.c...calibration.gif
(Så mörkt att du bara kan ana en skillnad mellan A och B i baren högst upp)

Tittade inte direkt på detaljrikedomen men har inget att anmärka på vad jag kan minnas, tror inte det är några problem där. Är just nu bara sugen på att få en ny TV av denna modell som förhoppningsvis är bättre.

Lycka till med tv-köpet!



Jag vore himlans glad om du ville svara på mina frågor till dig i ett inlägg här ovan.


Till det du skriver i ditt sista inlägg så vill jag ge min syn på saken.

Helt klart skulle man gärna vilja ha mer svärta på denna Samsung-modell, men det vill man ju egentligen på alla TV-apparater i princip, för få har ju perfekt svärta eller är perfekta på något över huvud taget. Tekniska begränsningar och div. kompromisser är ju det som styr.

Men jag tycker att det är lite orättvist att sitta och bedöma svärtan enbart utifrån en statisk helsvart bild och jämföra med en svart plastram runt TV:n. För även om man då kan tycka att det svarta i TV-bilden inte är så himla svart, utan kan se mörkgrått ut, så ser det oftast betydligt mer svart ut i en riktig bild. Alltså när man väl tittar på TV:n via sändning eller DVD. Då upplever man sällan några direkta problem med svärtan utan det upplevs vanligen ordentligt svart om det ska vara svart. Lägger man sen in det ganska sansade priset för denna apparat så får man precis som du säger inte förvänta sig eller kräva att den klarar "svartare-än-svart"

Jag har en Panasonic 42"PX80E i sovrummet, och det är inga större skillnader i svärtan mellan dem, "Pannan" kan heller inte få samma svärta som ramen runt skärmen, utan ser mörkgrå ut om man kollar på en helsvart bild.

Jag kan se antydningar till de gråa "pelarna" på min Samsung, men knapt märkbart och inget man lägger märke till vid vanligt tittande.

Jag är säker på att Pioneer klarar bättre svärta än denna Samsung, men så var det ju priset igen då. Samt att jag tvivlar på att någon Plasma, inte ens Pioneer, klarar samma svärta i bilden som den bäcksvarta ramen runt har.


EDIT: Ett litet tillägg till svärtan på Samsungen.
Jag sitter just nu och kikar på Discovery HD och programmet Smash Lab i ett avsnitt där de micklar med jetmotorer på slädar för att köra på snö. I detta program så upplevs svärtan helt kalasbra, svartaste än kolsvartaste kolsvart. Sjukt bra som undomarna säger. Men jag tror att det har flera orsaker. Hög kvalitet på sändningen, hög kvalitet på själva produktionen i sig, samt att man upplever svart som svartare mot t ex vit snö.


Dr Tinnitus

Redigerat av Dr Tinnitus, 16 november 2009 - 10:44.


#245

Postad 16 november 2009 - 11:58

Anne June
  • Anne June
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Hej :lol: , jag är också jätteintresserad av den här plasman. Skulle du kunna vara snäll och testa följande:

-Pixelmappning, ger den native 1920x1080p via hdmi uttaget från en dator? Alternativt om du inte har hdmi på din dator testa vga utgången. :(

-Spel, har du en xbox 360? Kan du isåfall testa spela en del på den, gärna om du har ett bilspel eller något spel där det är lite snabba sekvenser, om det visar sig att plasman har dålig input lagg och det "hackar" i spelen. Testa detta helst via hdmi uttaget om du har en hdmi kabel. :D

-HD filmer, är det bra bild på 720p och 1080p filmer? (gärna hdmi här också) :blush:

-Svärtan, ha plasman på i några timmar, kolla om svärtan i filmen är bra i ett mörkt rum? :lol:

- Clouding och backlight bleeding, har bilden "gråa moln" eller gråa streck runt kanten i bilden när du kollar på en helt svart mörk scen i en film? I och för sig inte vanligt att plasma har det gär felet, men man vill ju vara säker... :P

Vore suprtacksam om du kunde prova dessa! Och höra av dig! :D

Vilken av samsung plasma modellerna den mest liknar? Jag tror att den är mest lik både funktionsmässigt och nära pris: PS50A676



Jeg har købt denne her og jeg kan ikke rigtig bedømme en diff i modsætning til øvre modeller
http://www.getmore.d...0_132210_p.html

#246

Postad 16 november 2009 - 12:07

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

I detta program så upplevs svärtan helt kalasbra, svartaste än kolsvartaste kolsvart. Sjukt bra som undomarna säger. Men jag tror att det har flera orsaker. Hög kvalitet på sändningen, hög kvalitet på själva produktionen i sig, samt att man upplever svart som svartare mot t ex vit snö.

Dr Tinnitus

Vilket klockrent antagande.
Dessutom vill man ju inte klanka ner på den produkt man själv har köpt, därför som 90% av alla grejer på prisjakt har högt betyg...


Jag måste hålla med om att kvalitén på produktionen, oavsett om det är blu-ray eller TV-sändning, spelar stor roll :(

#247

Postad 16 november 2009 - 21:26

Dr Tinnitus
  • Dr Tinnitus
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Vilket klockrent antagande.
Dessutom vill man ju inte klanka ner på den produkt man själv har köpt, därför som 90% av alla grejer på prisjakt har högt betyg...


Jag måste hålla med om att kvalitén på produktionen, oavsett om det är blu-ray eller TV-sändning, spelar stor roll :)



Tja du, nu känner du ju inte mig, för jag är känd för att vara en kritisk rackare som inte drar mig för att kritisera saker även om jag så köpt dem själv. Skriver faktisk då och då till fabrikanterna och frågar vad de sysslar med, alltså framför kritik både positiv och negativ. I ett av fallen så ledde det till att jag blev betatestare och numera nära vän med konstruktören och blir tillfrågad nästan varje gång innan de släpper en ny FW eller produkt.

Jag ser däremot ingen större anledning till kritik på denna Samsung, därför att det ju är en budgetmodell som man inte kan kräva top of the line prestanda av. För de slantar den kostar så ligger den nog rätt hyfsat till i prestanda.

Dr Tinnitus

#248

Postad 17 november 2009 - 18:59

predator325
  • predator325
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
hej jag har dålig bild och stora pixlar när jag tittar på boxern och när jag kör xvid och avi och divx på datorn. Men när tittar på hd filmer och dvd filmer och spelar xbox360 får jag helt oki kan ni tita på er tv och kolla . Vet nån var man uppdatera tv

#249

Postad 17 november 2009 - 20:04

Chris_Kadaver
  • Chris_Kadaver
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0

Chris_Kadaver:

Jag skickade tillbaka min främst pga en pixel som lyste grönt hela tiden. Buzzing hördes men jag är oxå mycket känslig mot sådant ljud men min bror tyckte inte det var så farligt. Trodde faktiskt att svärtan skulle vara bättre men jag jämför med min gamla tjocka 32-tummare som är helt kolsvart. Vad jag har hört skall det inte vara så stor skillnad mot Panasonic men jag tvivlar. Har iof inte sett Panasonic i hemmamiljö men de som har ISF-kalibrerat sina B5xx (i USA) har fått en svärta som är mycket bra efter uppmätning, i klass med Panasonic eller bättre. Jag har gjort tv:n mörkare än vad den skall men fick ändå inte tillräckligt svart bild i ett mörkt rum. Jag har helt enkelt för höga krav men accepterar tv:n för vad den är. Svart för mig betyder lika svart som tv:ns ram i ett mörkt rum utan lampor men det är bara Pioneer som kan erbjuda det när det gäller plasma.

Svärtan hade gärna fått vara bättre men B551 ger en sådan klockren bild för detta pris med enastående detalj, färger att jag inte tycker det är värt att lägga ut flera tusen extra för enbart lite bättre svärta.

Har du rätt kalibrerad monitor kan du ungefär se hur jag uppfattar svärtan eller gråheten i en mörk bild om du tittar några av mina senare inlägg. Hade även dimpelare som jag inte var nöjd med, hoppas på en ny med ingen eller mindre effekt.
Justera svärtan på din monitor med denna bild: http://www.angells.c...calibration.gif
(Så mörkt att du bara kan ana en skillnad mellan A och B i baren högst upp)

Tittade inte direkt på detaljrikedomen men har inget att anmärka på vad jag kan minnas, tror inte det är några problem där. Är just nu bara sugen på att få en ny TV av denna modell som förhoppningsvis är bättre.

Lycka till med tv-köpet!


Vad innebär dimpelare?
hur lång tid skulle det ta innan du får en ny?

#250

Postad 18 november 2009 - 16:54

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
Chris_Kadaver:

Jag vet bara att de ser ut som en ljus pelare som på bilden i ett av mina inlägg i tråden. Har det även på min tjocka Panasonic 32" fast tvärtom, alltså svarta pelare som syns i ljus bakgrund.

Om jag tolkar det rätt så tar det 2-4 veckor vilket jag inte tycker är acceptabelt då jag bara ska ha en ny produkt. Funderar på att ge ett riktigt uselt betyg till dom här på prisjakt men jag inväntar svar innan jag visar min avsky. Inte nog med att det kan ta 4 veckor utan det är en energi- och tidskrävande process som tar längre tid än så från att man upptäckt felet. Om det visar sig att det inte tar mer än en vecka måste jag ge ett ganska bra betyg trots lite annat strul. Vi får se!

Uppdatering: Kan ej spåra paketet ännu men det verkar faktiskt som att de är på gång att skicka en ny TV vilket låter mycket bra. Verkar som att det blir ett ganska bra betyg till dem ändå :-)

Redigerat av Chippe, 18 november 2009 - 17:32.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.