Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Tizzbird F11/F20

1190 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TizzBird F30 2GB (Mediaspelare) 1 (0) Inga priser
TizzBird F10 2GB (Mediaspelare) 1 (0) Inga priser
TizzBird F20 2GB (Mediaspelare) 2 4,82 (10) Inga priser
TizzBird F11 2GB (Mediaspelare) 1 3,83 (5) Inga priser
4 relaterade trådar

#201

Postad 26 april 2012 - 16:21

Jarmon
  • Jarmon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Nu finns en jämförelse mellan de TizzBird modeller som finns tillgängliga på marknaden fn. Jämförelsen hittar du här: http://www.tizzbird.se/compare.htm Hoppas det blir tydligare vilken skillnaden är mellan modellerna F10, F20 & F30 (mjukvaruplattformen är gemensam för alla modeller).


Är F11 och F10 samma sak?

Vad är skillnaden mellan BD: Profile 1.0 och BD: AVC-HD?

Redigerat av Jarmon, 26 april 2012 - 16:23.


#202

Postad 26 april 2012 - 19:19

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Är F11 och F10 samma sak?

Vad är skillnaden mellan BD: Profile 1.0 och BD: AVC-HD?

F11 är nästa modell i F1-serien, den har samma skal som F10 men samma CPU och prestanda som F20.

#203

Postad 27 april 2012 - 11:22

kmzbe
  • kmzbe
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0
Är på jakt efter en mediaspelare.
Har idag PS3 som jag streamar filmer/musik osv via lokalt nätverkt till. Omständigt tycker jag.

Jag vill ha en Media Spelare som kan göra allt jag gör idag + lite till oberoende datorn.

1080p/720p utan kvalitetförlust flytande 24fps.
1080p 3D
Musik, lokalt och online (Spotify eller liknande)

Prion ligger på film och musik, Play kanaler är ett plus.


Gör Tizzbird F20 allt detta bra, bättre än ps3+pc=streama?
Kan man köra torrent program på tizzbirden?

Kompish ar HTPC och jag tycker det blir både dyrt och meckigt med 300 filter och program som skall ställas in för att få perfekt bild men å andra sidan kan man göra allt på en HTPC man kan göra på en PC.

Jag vill bara att det skall funka med få tryck knappningar och funka bra. Eftersom jag streamar från PC till PS3 idag får jag inte rätt framerate på filmerna och tycker det sabbar filmupplevelsen lite, känns laggigt.

Ni som har varit i svängarna ett tag, vad rekommenderar ni? Boxee, Dune, Tizzbird, HTPC?

#204

Postad 27 april 2012 - 11:23

MiGorLech
  • MiGorLech
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 1

F11 är nästa modell i F1-serien, den har samma skal som F10 men samma CPU och prestanda som F20.


Den har varit prell. Maj ganska länge nu. Lutar det åt lansering efter sommaren?

#205

Postad 27 april 2012 - 13:17

Jarmon
  • Jarmon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

F11 är nästa modell i F1-serien, den har samma skal som F10 men samma CPU och prestanda som F20.

Är det flash stöd i F11 då eller?

Den har varit prell. Maj ganska länge nu. Lutar det åt lansering efter sommaren?

Det skulle jag också vilja..

#206

Postad 27 april 2012 - 20:07

Unregistered0e745d5f
  • Unregistered0e745d5f
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Hur kommer priset ligga ungefär på f11:an?

#207

Postad 28 april 2012 - 09:55

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Hur kommer priset ligga ungefär på f11:an?


Med den prisinfo vi har idag, kommer F11 hamna på 1595:- rek. listpris

#208

Postad 28 april 2012 - 11:59

kmzbe
  • kmzbe
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0
Ingen som kan göra en quickreview och berätta hur Tizzbird F20 står sig mot Boxee? Blir ett inköp nästa vecka och tycker Dune HD Max ligger lite i överkant på priset och siktat in mig på någon av de två förstnämnda.

#209

Postad 28 april 2012 - 13:51

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Ingen som kan göra en quickreview och berätta hur Tizzbird F20 står sig mot Boxee? Blir ett inköp nästa vecka och tycker Dune HD Max ligger lite i överkant på priset och siktat in mig på någon av de två förstnämnda.


i senaste nr av Hemmabiotidningen gick TizzBird F20 och Boxee en duell och Boxee gick vinnande ur den striden. "en betydligt mer mogen och välintegrerad spelare..." bättre onlineutbud m.m. Köp tidningen och läs hela testet :)

#210

Postad 28 april 2012 - 20:36

lentzit
  • lentzit
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

i senaste nr av Hemmabiotidningen gick TizzBird F20 och Boxee en duell och Boxee gick vinnande ur den striden. "en betydligt mer mogen och välintegrerad spelare..." bättre onlineutbud m.m. Köp tidningen och läs hela testet :)


Tizzbird är en grym liten pryl men precis som tidningen skriver inte riktigt klar...så gillar du inte att pilla är det Boxee som gäller!

#211

Postad 28 april 2012 - 20:47

Unregistered0e745d5f
  • Unregistered0e745d5f
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Vad menar ni med att den inte är klar? Kan ni ge några exempel?

#212

Postad 28 april 2012 - 21:53

lentzit
  • lentzit
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Om jag börja med det den faktiskt klarar av...så är den grym på att spela upp alla möjliga högupplösta filmformat, den är snäppet sämre på äldre avi´er jag har i samlingen. Musikdelen har jag inte testat alls.

Såhär upplever jag min F20!

Plus
-litet format
-snabb i menyerna och uppstart
-bra formatstöd
-scraping fungerar på den lokala disken
-youtube funkar kanon
-skojigt med Google Play funktionen, stöd för "rätt upplösning" saknas ganska ofta (inte så konstigt kanske)
-spotify fungerar utmärkt



Minus
-jag upplever enheten som ostabil, rätt som det är går det inte att komma åt browsern, eller bilderna, kräver omstart
-scraping fungerar inte via nätverket, alltså mina filer ligger på en Qnap NAS-enhet(har testat både smb och nfs och otaliga factory resets som verkar vara lösningen på allt) Tilläggas bör att scaraping fungerar utmärkt med andra enheter och program mot samma NAS-enhet
-den lokala disken tappas stundvis, kräver omstart,
-trådlöst duger på sin höjd för slösurf i daxläget,
-skall du streama högupplöst är det kabel som gäller
-Airkit funkar bäst för text
-Airkit´s "touch" funktion är obrukbar i spel då knapparna för att "hålla kvar" touchen ligger utanför touchytan. Du kan t.ex. inte hålla ner fingret och slajda (som på mobilversionen) på ett smidigt sätt som man behöver göra i AngryBirds och Fruit Ninja. (ingen skillnad via TizzBird Remote i mobilen)
-Viaplay (både App och via browser) spelas upp för lågupplöst
SVT Play ochTV4 Play fungerar enligt mig inte tillräckligt bra.

Jag är inte klockrent nöjd med produkten men gillar idén och imponeras av paketeringen men tyvärr bromsas min entusiasm av ovan punkter.

#213

Postad 29 april 2012 - 20:43

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Om jag börja med det den faktiskt klarar av...så är den grym på att spela upp alla möjliga högupplösta filmformat, den är snäppet sämre på äldre avi´er jag har i samlingen. Musikdelen har jag inte testat alls.

Såhär upplever jag min F20!

Plus
-litet format
-snabb i menyerna och uppstart
-bra formatstöd
-scraping fungerar på den lokala disken
-youtube funkar kanon
-skojigt med Google Play funktionen, stöd för "rätt upplösning" saknas ganska ofta (inte så konstigt kanske)
-spotify fungerar utmärkt



Minus
-jag upplever enheten som ostabil, rätt som det är går det inte att komma åt browsern, eller bilderna, kräver omstart
-scraping fungerar inte via nätverket, alltså mina filer ligger på en Qnap NAS-enhet(har testat både smb och nfs och otaliga factory resets som verkar vara lösningen på allt) Tilläggas bör att scaraping fungerar utmärkt med andra enheter och program mot samma NAS-enhet
-den lokala disken tappas stundvis, kräver omstart,
-trådlöst duger på sin höjd för slösurf i daxläget,
-skall du streama högupplöst är det kabel som gäller
-Airkit funkar bäst för text
-Airkit´s "touch" funktion är obrukbar i spel då knapparna för att "hålla kvar" touchen ligger utanför touchytan. Du kan t.ex. inte hålla ner fingret och slajda (som på mobilversionen) på ett smidigt sätt som man behöver göra i AngryBirds och Fruit Ninja. (ingen skillnad via TizzBird Remote i mobilen)
-Viaplay (både App och via browser) spelas upp för lågupplöst
SVT Play ochTV4 Play fungerar enligt mig inte tillräckligt bra.

Jag är inte klockrent nöjd med produkten men gillar idén och imponeras av paketeringen men tyvärr bromsas min entusiasm av ovan punkter.


Tack för dina synpunkter. Det är trevligt med sakliga kommentarer och nyttigt att höra vad som inte fungerar tillfredsställande. Det ger oss vägledning om vad som behöver förbättras. Vi för en kontinuerlig dialog med systemutvecklarna hos TizzBird angående allt som rapporteras från användare. Ambitionen att bygga ett stabilt system och skapa den bästa mediaspelaren är hög.
Redan om 1-2 veckor skall det komma ytterligare en uppgradering som tar oss ett stycke längre fram i denna utveckling. Hoppas ni har tålamod att vara med på resan.

#214

Postad 29 april 2012 - 22:15

Unregistered0e745d5f
  • Unregistered0e745d5f
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Vad kommer i den uppdateringen?

#215

Postad 30 april 2012 - 13:52

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Vad kommer i den uppdateringen?

Det har utlovats mycket förbättra av stabiliteten och nätverksfunktionerna.

#216

Postad 01 maj 2012 - 05:31

kmzbe
  • kmzbe
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0

Det har utlovats mycket förbättra av stabiliteten och nätverksfunktionerna.


Skall beställa en F20 eller Boxee i dagarna och som det ser ut nu får man mer bang for the buck om man väljer Boxeen. Kan du själva utan att vara jävig berätta hur du ser de två. Är F20 bättre än Boxee om låt oss säga 6månader?

#217

Postad 01 maj 2012 - 13:18

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Jag kan inte Boxee Box tillräckligt bra för att göra en neutral jämförelse av den mot TizzBird. Andra får korrigera mig om jag har fel, men Boxee Box strävar åt samma håll som TizzBird.
Förutom traditionella mediaspelarfunktioner är idén med TizzBird att man skall kunna anpassa spelarens funktioner genom att installera Appar. Ett exempel är när Spotify kom, blev det en stor efterfrågan i marknaden efter att kunna köra Spotify i mediaspelare. Med en TizzBird är det bara att hämta deras App på Google Play och installera den. Fördelen med TizzBird är att Spotify själva utvecklar en App för Android för att marknaden för Android Appar är så stor. Boxee måste själv utveckla appar för sitt system.

Jämför man förutsättningarna för Boxee och TizzBird (Android), så tycker jag att i avseendet brett App-utbud, så ser det bättre ut för TizzBird. Min övertygelse är att mediaspelar marknaden kommer, precis som för Smart Phones, att gå mot en uppdelning mellan Android och iOS.
Om 6 månader tror jag TizzBird kommer att vara den hetaste mediaspelaren på marknaden och valet för många kommer att stå mellan TizzBird eller Apple TV. :)

Redigerat av TizzBird Sverige, 01 maj 2012 - 13:19.


#218

Postad 01 maj 2012 - 17:46

MiGorLech
  • MiGorLech
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Jag kan inte Boxee Box tillräckligt bra för att göra en neutral jämförelse av den mot TizzBird. Andra får korrigera mig om jag har fel, men Boxee Box strävar åt samma håll som TizzBird.
Förutom traditionella mediaspelarfunktioner är idén med TizzBird att man skall kunna anpassa spelarens funktioner genom att installera Appar. Ett exempel är när Spotify kom, blev det en stor efterfrågan i marknaden efter att kunna köra Spotify i mediaspelare. Med en TizzBird är det bara att hämta deras App på Google Play och installera den. Fördelen med TizzBird är att Spotify själva utvecklar en App för Android för att marknaden för Android Appar är så stor. Boxee måste själv utveckla appar för sitt system.

Jämför man förutsättningarna för Boxee och TizzBird (Android), så tycker jag att i avseendet brett App-utbud, så ser det bättre ut för TizzBird. Min övertygelse är att mediaspelar marknaden kommer, precis som för Smart Phones, att gå mot en uppdelning mellan Android och iOS.
Om 6 månader tror jag TizzBird kommer att vara den hetaste mediaspelaren på marknaden och valet för många kommer att stå mellan TizzBird eller Apple TV. :)


Och Android TV vs. Google TV - några tankar kring detta?

#219

Postad 01 maj 2012 - 20:10

kmzbe
  • kmzbe
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0

Jag kan inte Boxee Box tillräckligt bra för att göra en neutral jämförelse av den mot TizzBird. Andra får korrigera mig om jag har fel, men Boxee Box strävar åt samma håll som TizzBird.
Förutom traditionella mediaspelarfunktioner är idén med TizzBird att man skall kunna anpassa spelarens funktioner genom att installera Appar. Ett exempel är när Spotify kom, blev det en stor efterfrågan i marknaden efter att kunna köra Spotify i mediaspelare. Med en TizzBird är det bara att hämta deras App på Google Play och installera den. Fördelen med TizzBird är att Spotify själva utvecklar en App för Android för att marknaden för Android Appar är så stor. Boxee måste själv utveckla appar för sitt system.

Jämför man förutsättningarna för Boxee och TizzBird (Android), så tycker jag att i avseendet brett App-utbud, så ser det bättre ut för TizzBird. Min övertygelse är att mediaspelar marknaden kommer, precis som för Smart Phones, att gå mot en uppdelning mellan Android och iOS.
Om 6 månader tror jag TizzBird kommer att vara den hetaste mediaspelaren på marknaden och valet för många kommer att stå mellan TizzBird eller Apple TV. :)


Kan jag koppla Extern USB Disk till F20 sedan komma åt den trådlöst via router från min pc för att flytta över filmer m.m?

#220

Postad 01 maj 2012 - 20:44

froven
  • froven
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0
Köpte hem en Boxee för att försöka ersätta min döende PCH-A200 för några veckor sedan.
På flera områden fullständigt krossade den PCHn tex scraping, airplay, *.play spotify och allt var väldigt enkelt och snyggt.
Däremot buggade den löjligt mkt för att vara en såpass mogen produkt. JAG upplevde ffa att den var betydligt sämre på att spela upp film "hackfritt". Sidopanoreringar ryckte ordentligt, dvs betydligt mer än jag är van vid. Möjligt att det var någon inställning jag missade men jag anser mig varit hyfsat nogrann i mina försök att avhjälpa detta.

Så hur är Tizzbirden i detta avseendet ?
Mina prioriteringar är följande:
#1 Spela alla 2D-format.
#2 Spela det ryckfritt,
#3 Stödja DTS MA, DD HD etc.
#4 Scraping utan extern dator.

Någon som jämfört/gått från en PCH/DUNE/Boxee med Tizz som har lust att dela med sig av sina tankar ?

//Peter

Edit: Läste _Davids_ post ovanför igen ang Hembiotidningens test. "En betydligt mer mogen och välintegrerad spelare..."
Boxee har (såvitt jag märkte) TVINGANDE uppdateringar. Mkt listigt. I min värld är det ointressant huruvida maskinen klarar av Angry birds eller ej, det enda intressanta är att när familjen är samlad för att titta skall det fungera bra. Inga frysningar/ryckningar, påtvingade uppdateringar etc.
Vad var Hembiotidningens "huvudskäl" att utse Boxeen som vinnare?

Redigerat av froven, 01 maj 2012 - 20:52.


#221

Postad 04 maj 2012 - 05:37

kmzbe
  • kmzbe
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0

Jag kan inte Boxee Box tillräckligt bra för att göra en neutral jämförelse av den mot TizzBird. Andra får korrigera mig om jag har fel, men Boxee Box strävar åt samma håll som TizzBird.
Förutom traditionella mediaspelarfunktioner är idén med TizzBird att man skall kunna anpassa spelarens funktioner genom att installera Appar. Ett exempel är när Spotify kom, blev det en stor efterfrågan i marknaden efter att kunna köra Spotify i mediaspelare. Med en TizzBird är det bara att hämta deras App på Google Play och installera den. Fördelen med TizzBird är att Spotify själva utvecklar en App för Android för att marknaden för Android Appar är så stor. Boxee måste själv utveckla appar för sitt system.

Jämför man förutsättningarna för Boxee och TizzBird (Android), så tycker jag att i avseendet brett App-utbud, så ser det bättre ut för TizzBird. Min övertygelse är att mediaspelar marknaden kommer, precis som för Smart Phones, att gå mot en uppdelning mellan Android och iOS.
Om 6 månader tror jag TizzBird kommer att vara den hetaste mediaspelaren på marknaden och valet för många kommer att stå mellan TizzBird eller Apple TV. :)


Kommer förmodligen lägga en beställning ikväll på någon av dem.
Om TizzBirden forsätts att utvecklas en längre tid lär den gå om Boxeen som redan har 2 år på nacken. Synd på alla barnsjukdomar som nämnts i tråden bara.
Kan man customizera gränssnittet, byta bakgrund m.m?
Är det tillräckligt mycket hårdvara för att göra allt det står på websidan bra?
Vilka fördelar kommer ICS Android 4.x att göra med Tizzbirden?
Sorterar TizzBird filmer för sig och serier för sig eller blandar allt huller om buller?


Throw me a bone here, behöver en liten mer övertygelse för att kunna välja rätt, jag är såld på android smartphones därav nästan såld på tizzbirden men tyvärr så sätter omgivningen Boxeen på en pedistal.

Tacksam för snabbt svar.

#222

Postad 07 maj 2012 - 20:22

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Kommer förmodligen lägga en beställning ikväll på någon av dem.
Om TizzBirden forsätts att utvecklas en längre tid lär den gå om Boxeen som redan har 2 år på nacken. Synd på alla barnsjukdomar som nämnts i tråden bara.
Kan man customizera gränssnittet, byta bakgrund m.m?
Är det tillräckligt mycket hårdvara för att göra allt det står på websidan bra?
Vilka fördelar kommer ICS Android 4.x att göra med Tizzbirden?
Sorterar TizzBird filmer för sig och serier för sig eller blandar allt huller om buller?


Throw me a bone here, behöver en liten mer övertygelse för att kunna välja rätt, jag är såld på android smartphones därav nästan såld på tizzbirden men tyvärr så sätter omgivningen Boxeen på en pedistal.

Tacksam för snabbt svar.


Vi beklagar att TizzBird har en del buggar och barnsjukdomar, jag kan försäkra att det pågår intensivt utvecklingsarbete för att förbättra stabilitet. prestanda och funktioner hos TizzBird. Nästa uppgradering är planerad i slutet av denna vecka och skall vara inriktad på att få bort problem med instabilitet och att förbättra nätverksprestanda.

Utvecklingen av ICS bedrivs parallellt med utveckling av befintliga systemet som är byggt på Gingerbread, men jag vet inte ännu vad vi kan förvänta oss för nyheter i och med den nya versionen av Android. Förhoppningsvis får vi första testspelaren med ICS inom några veckor och kan då testa och bilda oss en uppfattning av vad uppgraderingen kommer att innebära.

Det går att anpassa spelarens bakgrunds- och menybilder, men inte via tex menyval, lite mer manuellt pillande krävs.Men det är helt klart möjligheterna med Android som gör TizzBird till ett intressant alternativ. I takt med att allt fler Smart Phones kommer med HD-skärmar blir det fart på utvecklingen av Appar som kan skala upp bilden ordentligt.
Vi kommer nog att utmana B Box om en plats på piedestalen!

#223

Postad 08 maj 2012 - 17:07

stickan08
  • stickan08
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Nja Tizzbird.. Jag är väl inte riktig nöjd med uppspelning av HD filmer ännu så länge. Jag tycker att det är rykningar och störningar jämfört med min gamla Mediaspelare. Jag har satt in den Hårddisk som jag köpte ihop med Tizzbirden och den fungerar bra nu. Mina HD filmer är ofta MKV filer i foldrar ihop med en srt fil för textning. Jag har testat CINEMA ORIGINAL(24p) i NATIVE FRAME RATE inställningen men då blev det ännu mer kraftiga störningar. Och sen har vi ju problemet med ASPECT RATIO Funktionen på ISO filer. Jag hoppas att det kommer uppdateringar som löser dessa problem snarast.

#224

Postad 08 maj 2012 - 21:50

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Nja Tizzbird.. Jag är väl inte riktig nöjd med uppspelning av HD filmer ännu så länge. Jag tycker att det är rykningar och störningar jämfört med min gamla Mediaspelare. Jag har satt in den Hårddisk som jag köpte ihop med Tizzbirden och den fungerar bra nu. Mina HD filmer är ofta MKV filer i foldrar ihop med en srt fil för textning. Jag har testat CINEMA ORIGINAL(24p) i NATIVE FRAME RATE inställningen men då blev det ännu mer kraftiga störningar. Och sen har vi ju problemet med ASPECT RATIO Funktionen på ISO filer. Jag hoppas att det kommer uppdateringar som löser dessa problem snarast.


Jag hoppas också att nästa version löser allt, den bör komma i denna vecka.

Har fått en beta-version av 1.27 idag och testat några timmar, än så länge ser det bra ut :)

Redigerat av TizzBird Sverige, 09 maj 2012 - 22:02.


#225

Postad 09 maj 2012 - 20:21

MiGorLech
  • MiGorLech
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Tänkte bara höra om du vet nedan frågor om F20an:

Vad är det för CPU (tillverkare/modell) i denna?

Vad är det för GPU (tillverkare/modell) i denna?

Eller är det en integrerad SoC (tillverkare/modell)?

Edit:
Lite googlande verkar indikera Telechips TCC88xx (http://www.telechips...obile_pro09.asp). Stämmer det?

Redigerat av MiGorLech, 09 maj 2012 - 22:50.


#226

Postad 09 maj 2012 - 22:00

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
I TizzBird F20 sitter en ARM Cortex A8 med 3D GPU, tillverkaren heter Telechips, kretsbeteckning TCC8801(1GHz).
Om man jämför TizzBird med andra mediaspelare som använder Realtek och Sigma så är 1GHz en hög klockfrekvens.

Vi har fått denna Benchmark test där man kan jämföra prestanda i Telechips version av Cortex A8 med några kända smart phones baserade på samma ARM arkitektur.

Postad bild

#227

Postad 10 maj 2012 - 11:14

MiGorLech
  • MiGorLech
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

I TizzBird F20 sitter en ARM Cortex A8 med 3D GPU, tillverkaren heter Telechips, kretsbeteckning TCC8801(1GHz).
Om man jämför TizzBird med andra mediaspelare som använder Realtek och Sigma så är 1GHz en hög klockfrekvens.

Vi har fått denna Benchmark test där man kan jämföra prestanda i Telechips version av Cortex A8 med några kända smart phones baserade på samma ARM arkitektur.

Postad bild


Tack!
Här är en länk till produkten http://www.telechips...obile_pro09.asp

Kollar man på länken verkar den ha en separat GPU och VPU.

Är GPUn en Mali-XXX, och i så fall är XXX 200 eller 400?

Är VPUn en Mali-VEX, och i så fall är X en 3a eller en 6a?

#228

Postad 10 maj 2012 - 11:50

rollo
  • rollo
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Tjena!

Skall köpa ny spelare och tittar på F20 och Xtreamer Prodigy.
F20 verkar mer kraftfull och får bättre kritik i tester.

Det jag söker är en spelare som spelar allt nätverket, samt fixar playkanaler på ett eller annat sätt. En klar fördel är även om det finns Airplay stöd, det finns i Prodigy, men hur ser det ut med F20? Finns det även i denna?

rollo

#229

Postad 10 maj 2012 - 19:37

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Tjena!

Skall köpa ny spelare och tittar på F20 och Xtreamer Prodigy.
F20 verkar mer kraftfull och får bättre kritik i tester.

Det jag söker är en spelare som spelar allt nätverket, samt fixar playkanaler på ett eller annat sätt. En klar fördel är även om det finns Airplay stöd, det finns i Prodigy, men hur ser det ut med F20? Finns det även i denna?

rollo

AirPlay finns inte i TizzBird. I övrigt är TizzBird en produkt som utvecklats, Xtreamer verkar helt lagt ner utvecklingen av sin firmware. Sedan Prodigy lanserades i oktober förra året har det inte släppts en officiell uppgradering ännu på snart 7 månader. Jämför man hur det varit innan från Xtreamer så ser man att någonting har ändrats.

#230

Postad 11 maj 2012 - 06:58

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 1
Nu finns TizzRemote för iOS att ladda från App Store!

Postad bild

#231

Postad 11 maj 2012 - 07:23

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Tack!
Här är en länk till produkten http://www.telechips...obile_pro09.asp

Kollar man på länken verkar den ha en separat GPU och VPU.

Är GPUn en Mali-XXX, och i så fall är XXX 200 eller 400?

Är VPUn en Mali-VEX, och i så fall är X en 3a eller en 6a?


Om du vill fördjupa dig, så finns nu datablad (64 sidor) för Telecips TCC8801 här: http://www.tizzbird...._SPEC_V1.02.pdf

#232

Postad 11 maj 2012 - 08:28

TurboZozo
  • TurboZozo
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Jättebra med en app för Iphone men skulle man inte kunna utveckla en speciellt för Ipad? Man skulle kunna tänka sig att man i sådan app fick med sitt bibliotek med filmer och musik direkt. Kanske kan starta filmen direkt från Ipaden.

#233

Postad 11 maj 2012 - 10:07

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Jättebra med en app för Iphone men skulle man inte kunna utveckla en speciellt för Ipad? Man skulle kunna tänka sig att man i sådan app fick med sitt bibliotek med filmer och musik direkt. Kanske kan starta filmen direkt från Ipaden.

Med fjärrkontrollen kan du starta filmen direkt från iPaden och du ser ditt bibliotek av filmer, musik och bilder via TizzBirds GUI på TVn!
Men menar du att man skall kunna starta filmen utan att behöva titta på TVn? Ungefär som en programkontroll från ett annat rum i hemmet? För musik är funktionen absolut motiverad, att slippa starta TVn för att spela musik. Men hur tänker du runt funktionen med att spela upp filmen direkt från iPad? Skall den fortfarande visas på TVn eller på iPaden?

#234

Postad 11 maj 2012 - 12:11

MiGorLech
  • MiGorLech
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Ska man kunna se felfri medel till högupplöst videomaterial från tex Youtube och SVTPlay i webbrowsern med Tizzbird F20?

#235

Postad 11 maj 2012 - 12:14

dalle
  • dalle
  • Forumräv

  • 534 inlägg
  • 0

Men menar du att man skall kunna starta filmen utan att behöva titta på TVn? Ungefär som en programkontroll från ett annat rum i hemmet? För musik är funktionen absolut motiverad, att slippa starta TVn för att spela musik. Men hur tänker du runt funktionen med att spela upp filmen direkt från iPad? Skall den fortfarande visas på TVn eller på iPaden?


Klart det skall visas på TVn. Bläddra i film-biblioteket på iPaden, bestämma sig för vilken film man vill se, trycka play (på iPaden) och filmen går igång på TVn.

#236

Postad 11 maj 2012 - 13:34

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Samma funktion som AirPlay?

#237

Postad 11 maj 2012 - 13:40

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Ska man kunna se felfri medel till högupplöst videomaterial från tex Youtube och SVTPlay i webbrowsern med Tizzbird F20?

Inte riktigt säker på vad du menar. YouTube kör man med YouTube Appen för Android, det fungerar bra även för HD video. SVTPlay går inte att se i deras högsta upplösning idag, varken via deras App, beta.svtplay.se/kontroll eller webbläsaren. Men vi har en dialog med SVTPlay och TizzBird för att se om det går att förbättra prestanda på detta. SVT håller på att uppdatera sin Play-tjänst och de har en TizzBird F20 hos sig för att testa med.

#238

Postad 11 maj 2012 - 14:07

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 1

Nja Tizzbird.. Jag är väl inte riktig nöjd med uppspelning av HD filmer ännu så länge. Jag tycker att det är rykningar och störningar jämfört med min gamla Mediaspelare. Jag har satt in den Hårddisk som jag köpte ihop med Tizzbirden och den fungerar bra nu. Mina HD filmer är ofta MKV filer i foldrar ihop med en srt fil för textning. Jag har testat CINEMA ORIGINAL(24p) i NATIVE FRAME RATE inställningen men då blev det ännu mer kraftiga störningar. Och sen har vi ju problemet med ASPECT RATIO Funktionen på ISO filer. Jag hoppas att det kommer uppdateringar som löser dessa problem snarast.


Senaste versionen av firmware (1.27) ger bättre prestanda och stabilitet för att strömma via nätverk. Jag provkörde en full HD film på 26GB från min PC via TizzNFS och den spelade helt utan hack hela filmen, det gjorde den inte förra gången jag körde den med 1.26.
1.27 uppgraderingen tror jag finns nu OTA, här finns change log; http://www.tizzbird....rd-firmware.htm

Aspects Ratio ligger inlagt i "to-do" listan, men det handlar om prioritering av vad som skall göras först.

#239

Postad 11 maj 2012 - 14:08

MiGorLech
  • MiGorLech
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Inte riktigt säker på vad du menar. YouTube kör man med YouTube Appen för Android, det fungerar bra även för HD video. SVTPlay går inte att se i deras högsta upplösning idag, varken via deras App, beta.svtplay.se/kontroll eller webbläsaren. Men vi har en dialog med SVTPlay och TizzBird för att se om det går att förbättra prestanda på detta. SVT håller på att uppdatera sin Play-tjänst och de har en TizzBird F20 hos sig för att testa med.


Apparna har ju idag inte alltid bästa upplösning och det ser ju ganska dåligt ut om man kör tex SVTPlay idag. Ett alternativ är ju då att skippa appen och gå via webbrowsern för då kan man ju påverka val av upplösning. Dock så hackar det betänkligt vid tex standard och hög upplösning. Vid låg upplösning så ser det inte ut att hacka så mycket men å andra sidan så kan man ju inte titta för det ser så illa ut.

Min fråga var om det är meningen att det ska gå att se "sebart" (standard till högupplöst) material via webbrowsern på Tizzbirden eller inte, och om ja så kanske detta kommer senare tex via mjukvaruuppdateringar?
(Detta var något som jag ville kunna göra när jag köpte den men något jag inte kan göra idag.)

Annars ser det ju bra ut att tex SVT har en för att kunna testa med. Jag skulle gärna se att Viasat, TV4 etc hade några också :)

Edit:
För att vara väldigt tydligt: är hårdvaran tillräckligt bra för att kunna göra detta med ytterligare optimeringar?

Redigerat av MiGorLech, 11 maj 2012 - 14:18.


#240

Postad 11 maj 2012 - 15:15

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Apparna har ju idag inte alltid bästa upplösning och det ser ju ganska dåligt ut om man kör tex SVTPlay idag. Ett alternativ är ju då att skippa appen och gå via webbrowsern för då kan man ju påverka val av upplösning. Dock så hackar det betänkligt vid tex standard och hög upplösning. Vid låg upplösning så ser det inte ut att hacka så mycket men å andra sidan så kan man ju inte titta för det ser så illa ut.

Min fråga var om det är meningen att det ska gå att se "sebart" (standard till högupplöst) material via webbrowsern på Tizzbirden eller inte, och om ja så kanske detta kommer senare tex via mjukvaruuppdateringar?
(Detta var något som jag ville kunna göra när jag köpte den men något jag inte kan göra idag.)

Annars ser det ju bra ut att tex SVT har en för att kunna testa med. Jag skulle gärna se att Viasat, TV4 etc hade några också :)

Edit:
För att vara väldigt tydligt: är hårdvaran tillräckligt bra för att kunna göra detta med ytterligare optimeringar?


TizzBird säger att hårdvaran definitivt är kapabel, de har verifierat att den klara HD-upplösning med upp till 48Mbps video bitrate. Men när man skall köra flash-strömmen via webbläsaren så går det hackigt i högre upplösningar. Nästa vecka skall utvecklingschefen hos TizzBird ägna sig åt detta och jag hoppas kunna komma tillbaka med positiv information vartefter de hunnit grotta lite med det.
SVTPlay säger att de förmodligen kommer att skicka strömmen i HLS till Android-enheter som ej har stöd för Flash och att de förmodligen kommer att fungera bra. Men deras nya plattforma är under utveckling just nu.

När vi fått SVTPlay att fungera bra, är det en bra idé att inleda diskussioner med ex.vis TV4. Men vi har redan en TizzBird hos Teracom också och en hos Voddler. Vi kommer att försöka etablera kontakter med alla leverantörer av VOD tjänster som kan vara av intresse.

#241

Postad 11 maj 2012 - 18:27

MiGorLech
  • MiGorLech
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

TizzBird säger att hårdvaran definitivt är kapabel, de har verifierat att den klara HD-upplösning med upp till 48Mbps video bitrate. Men när man skall köra flash-strömmen via webbläsaren så går det hackigt i högre upplösningar. Nästa vecka skall utvecklingschefen hos TizzBird ägna sig åt detta och jag hoppas kunna komma tillbaka med positiv information vartefter de hunnit grotta lite med det.
SVTPlay säger att de förmodligen kommer att skicka strömmen i HLS till Android-enheter som ej har stöd för Flash och att de förmodligen kommer att fungera bra. Men deras nya plattforma är under utveckling just nu.

När vi fått SVTPlay att fungera bra, är det en bra idé att inleda diskussioner med ex.vis TV4. Men vi har redan en TizzBird hos Teracom också och en hos Voddler. Vi kommer att försöka etablera kontakter med alla leverantörer av VOD tjänster som kan vara av intresse.


Tack för ditt svar.

Ska bli väldigt intressant att se vad som kommer av arbetet internt på ValuePlus (eller är det ändå Tizzbird?).

Även att ni för en dialog med SVT är positivt, samt att ni har burkar även hos Terracom och Voddler.

#242

Postad 12 maj 2012 - 11:57

stickan08
  • stickan08
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Nu har Tizzbirden totalt flippat ur. När man trycker på Movie så kommer music fram och vill jag ha Application så kommer File browsern upp?? :angry:

#243

Postad 12 maj 2012 - 13:33

Balunan
  • Balunan
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Nu har Tizzbirden totalt flippat ur. När man trycker på Movie så kommer music fram och vill jag ha Application så kommer File browsern upp?? :angry:


JA! Precis samma sak här efter att jag uppdaterat till V.1.27, fast trycker jag på Movies så kommer ibland Appliactions fram, och trycker jag på Applications kommer jag _nästan alltid_ till Movies! INTE OK! :( Skönt att man inte är ensam i alla fall...

Redigerat av Balunan, 12 maj 2012 - 13:35.


#244

Postad 12 maj 2012 - 15:29

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Beklagar problemen, har testat 1.27 på två separata F20, en med intern HDD och en utan och båda fungerar korrekt. Skicka mail till [email protected] för att komma vidare med vad som orsakar problem hos er.

#245

Postad 12 maj 2012 - 16:19

Balunan
  • Balunan
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Jag märkte nu, efter att ha testat mer, att det är lite random var du hamnar. Efter att ha öppnat musik och filhanteraren så blandar den nu även ihop dem varandra och Movies. Allt är helt rörigt och fungerar knappt, och jag som ska ha filmikväll ikväll med några vänner och visa upp Tizzbirden, he. :(

Redigerat av Balunan, 12 maj 2012 - 16:19.


#246

Postad 12 maj 2012 - 16:24

stickan08
  • stickan08
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0

Jag märkte nu, efter att ha testat mer, att det är lite random var du hamnar. Efter att ha öppnat musik och filhanteraren så blandar den nu även ihop dem varandra och Movies. Allt är helt rörigt och fungerar knappt, och jag som ska ha filmikväll ikväll med några vänner och visa upp Tizzbirden, he. :(

Samma på min maskin. Det verkar som Tizzbird själva har den felfria spelaren <_<

#247

Postad 12 maj 2012 - 17:43

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Skicka mail till [email protected] och beskriv hur er konfiguration ser ut (intern hårddisk eller ej, trådat eller trådlöst nätverk, anslutning till nätverksenheter via NFS Samba etc.)

#248

Postad 14 maj 2012 - 11:01

MiGorLech
  • MiGorLech
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Ignorera detta inlägg

Redigerat av MiGorLech, 14 maj 2012 - 11:07.


#249

Postad 14 maj 2012 - 11:05

MiGorLech
  • MiGorLech
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Appropå ovan diskussion om hackiga flashbaserader playtjänster.

Kolla in: beta.svtplay.se

Ett steg i rätt rikting verkar det.

Edit1:
Ett litet steg verkar det vara för android med flash installerat enligt http://blogg.svt.se/...ten-i-svt-play/

Edit2:
Testade att avinstallera flash och installera "SB HLS Player" från Play men det hände inget. Browsern i sig kanske behöver stödja mer....?
Android har stöd för HLS from 3.0 så det kanske börjar lira när ICS dyker upp på våra burkar.
TizzBird Sverige: Några nya rykten kring detta?

Redigerat av MiGorLech, 14 maj 2012 - 12:07.


#250

Postad 14 maj 2012 - 12:14

MiGorLech
  • MiGorLech
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Tizzbird Sverige:
Vad tror ni om en multitouchvy på TizzRemote? Något som är på g?

Alltså en vy (precis som tangentbord, remote, mus) där man kan avända sin mobils interface mer fullt ut. Antar att detta är lite lurigt då man måste anpassa mellan bredd/höjdförhållanden mellan mobilen och TVn (+ många andra lurigheter). Man kanske även skulle lägga in så att Tizzbirden visade, överlagrat, på TVn var man tryckte på mobilen för att öka användervänligheten.

Redigerat av MiGorLech, 14 maj 2012 - 12:15.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.