Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rock Band 2

410 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Rock Band 2 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 8,33 (2) Inga priser
Rock Band 2 (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 7,8 (4) 445:-
Rock Band 2 (inkl. Instrument) (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 7 (1) Inga priser
Rock Band 2 (inkl. Instrument) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser
Rock Band 2 (PS2) (PlayStation 2-spel) 1 (0) 129:-
Rock Band 2 (Wii) (Nintendo Wii-spel) 1 (0) Inga priser
Mad Catz Rock Band 3 Wireless Fender Precision Bass (Xbox 360) (Övriga spelkontroller) 1 (0) Inga priser
Mad Catz Rock Band 3 Wireless Fender Precision Bass (Wii) (Övriga spelkontroller) 1 6 (1) Inga priser
Ion Audio Drum Rocker iED07 (Xbox 360) (Övriga spelkontroller) 1 8 (2) Inga priser
Logitech Wireless Drum Controller (Xbox 360) (Övriga spelkontroller) 5 8 (2) Inga priser

#351

Postad 22 juli 2009 - 13:05

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Är det någon som har provat Mad Catz bas till Rock Band 2?
Funderar på att sälja mina plastguror och skaffa en gitarr + bas från Mad Catz istället.


#352

Postad 22 juli 2009 - 18:00

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0
Jag tror nog MAd Catz gurorna är riktigt bra!
De har verkligen tänkt till med sina tillbehör tycker jag, såsom inbyggda knappar i mikrofonen och dubbel strumbar på basgitarren, sånt uppskattas!

Har dock inte testat den basen men alla andra Mad Catz grejer jag haft har hållt hög kvalitet :)

#353

Postad 22 juli 2009 - 20:03

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Skickade just ett mail till Webhallen där jag frågar om de kommer att ta in den trådlösa gitarren och basen. Instrumenten är lite större också så det känns lite mer som en riktig när man håller i den. :)

*edit*
Fick svar från Webhallen där de skriver att den trådlösa basen kommer om ett par veckor. Gitarren däremot har de inte fått något datum för.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 30 juli 2009 - 11:11.


#354

Postad 30 juli 2009 - 20:33

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0
Tror personligen inte att jag gillar mad catz guran då den verkar bygga mycket på RB gitarren vilken jag inte gillar alls, varken fretknapparna eller strumbaren. Men för de som föredrar den fast vill ha bättre kvalite är dom säkert oerhört mycket bättre. Vore kul att höra vad ni tycker när ni fått prylarna :)

#355

Postad 30 juli 2009 - 23:49

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jag har aldrig provat RB-gitarrerna. Det enda jag vet är att jag föredrar GH3-guran framför GHWT-guran. :/
Är inte ens säker på om jag ska köpa Mad Catz instrumenten. Har inte spelat så mycket gitarr sen jag skaffade trummorna... Är ju pengar i sjön om jag inte kommer att använda de. :blink:

*edit*
Rock Band 2 har fått en patch! Saxat från Rock Bands officiella forum: ;)
In this latest software update, you’ll find:

* Rock Band Network Audition Mode. Available from the “Extras” menu on Xbox 360 versions of Rock Band 2, members of the Rock Band Network can now upload songs from their PC’s and audition their songs using our suite of song audition and testing tools. Currently in closed beta, the Rock Band Network will welcome authors to open beta in the coming weeks! Find out more at http://creators.rockband.com

* “Sort by Stars” in Quickplay. If you hit the “Sort” button on the Song Select screen, you’ll come to a brand new sort that orders songs by the star ratings that you’ve achieved on each song. Each star rating gets a category, as well as an “Unplayed” category for songs that don’t have a star rating recorded. Finally, you can record your progress towards gold starring every song in your library!

* Background Downloading in the Music Store. Purchasing songs from the Rock Band Music Store now no longer requires you to wait for a song to download before you can download another song. You can now queue up downloads to your heart’s content, which is going to be incredibly handy with some of the amazing DLC that’s coming out over the next few weeks and months.

* Xbox 360 Wireless Microphone Support. Rock Band 2 now supports Xbox 360 Wireless Microphones, like the Lips microphone. Finally, you can now have a fully wireless Rock Band experience!

* Chord HOPO improvements: If you’ve played The Beatles: Rock Band, you’ll notice much more robust handling of chord hammer-ons and pull-offs. This patch implements those changes in Rock Band 2 to provide a more natural chord hammer-on/pull-off experience.

* Velocity Sensitivity on Ion Drum Kits: Ion Drum kits now support velocity sensitivity in both drum fills and Drum Freestyle mode.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 02 oktober 2009 - 18:23.


#356

Postad 02 oktober 2009 - 19:00

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

*edit*
Rock Band 2 har fått en patch! Saxat från Rock Bands officiella forum: :lol:
[i]In this latest software update, you’ll find:

* “Sort by Stars” in Quickplay. If you hit the “Sort” button on the Song Select screen, you’ll come to a brand new sort that orders songs by the star ratings that you’ve achieved on each song. Each star rating gets a category, as well as an “Unplayed” category for songs that don’t have a star rating recorded. Finally, you can record your progress towards gold starring every song in your library!

.
Notera att alla låtar står som unplayed utan stjärnor, till dess man slår sitt gamla rekord. Alt. readerar den gamla savefilen och börjar om på nytt.

#357

Postad 02 oktober 2009 - 20:06

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
:blink:
Är det något som HMX planerar att fixa i framtiden eller?
Iofs har jag inte så höga poäng på trummor och Expert. Kan börja nöta från början och se var det leder. :lol:

#358

Postad 04 november 2009 - 17:17

stanger
  • stanger
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0
Tänkte jag kollar med er här som verkar lira en del rock band och liknande. Såg nu när man söker på prisjakt at Ions trummor går att köpa för 1500 kr till xbox 360 :unsure: Någon som vet varför dem blivit så billiga, kanske kommer nytt från dem?
Är det verkligen hela setet med ion, kanske missat något. Och hur är dem att spela med jämfört med andra trummor till xboxen? Blev riktigt sugen på o lägga en beställning om det nu visar sig vara hela setet för den billiga pengen.

#359

Postad 05 november 2009 - 17:54

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Det ser ut att vara hela setet. Jag betalade 3000 papp för trummorna och har inte ångrat mig. 1500 kr är förmodligen billigare än de kostar att tillverka. Litar du på handlaren så skulle jag inte tveka.

#360

Postad 05 november 2009 - 21:39

stanger
  • stanger
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0

Det ser ut att vara hela setet. Jag betalade 3000 papp för trummorna och har inte ångrat mig. 1500 kr är förmodligen billigare än de kostar att tillverka. Litar du på handlaren så skulle jag inte tveka.

Nä just det som problemet är, inte precis dem mest kända eller största som har dem för de priset. Skicka ett mail till en av försäljarna, bara vänta och se vad dem säger.

#361

Postad 10 januari 2010 - 23:15

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Hobbyhacker som gjort en demake av Guitar Hero till Commodore 64.
Schysst att ha på CV:t om man dessutom är ingenjör. ^_^

#362

Postad 25 januari 2010 - 22:03

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0
Nån som har något tips om hur man ska sjunga på rock band? Helt omöjligt att sätta låga toner även fast man bara spelar på medium, vet inte vad jag gör för fel? Grymt roligt att spela instrument samt sjunga samtidigt på the beatles rock band :P

#363

Postad 25 januari 2010 - 23:22

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Man kan komma ganska långt genom att prova sig fram. Precis som med instrumenten blir man bättre på att sjunga genom att öva. :P

*edit*
Har förresten utförsäljning hemma och bland annat är mitt ION-kit ute till försäljning. Någon som är intresserad?
Jag har knappt rört trummorna på sex månader så det känns inte värt att ha de kvar.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 25 januari 2010 - 23:33.


#364

Postad 05 mars 2010 - 09:21

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
ROCK BAND NETWORK IS LIVE!

Harmonix Announcement[/url]]The Rock Band Network Music Store Goes Live

More than 100 songs available from artists ranging from The Hold Steady to The Shins

More than 4,000 New Authors and Peer Reviewers Registered Since Open Beta Launch in January

CAMBRIDGE, MA and NEW YORK, NY – March 4, 2010 - Harmonix Music Systems and MTV Games, a part of Viacom’s MTV Networks (NYSE: VIA, VIA.:D, today announced that the Rock Band Network Music Store opens to the public today, giving Rock Band fans and music lovers a new avenue to discover music and providing musicians and labels the opportunity to produce and promote tracks for the Rock Band platform. The Rock Band Network, announced in July, is a ground-breaking initiative that gives musicians, publishers and record labels the ability to author their original recordings into gameplay files to promote and sell their music as playable Rock Band tracks through the Rock Band Network Music Store (RBN Store).

In addition, it was announced today that T-Mobile has signed on as launch partner of the Rock Band Network to develop an “Artist-of-the-Month” feature beginning in April 2010 to help fans identify and connect with new talent in the Rock Band Network.

“The Rock Band Network Music Store gives artists at any level the opportunity to reach new fans through our deeply engaging interactive platform,” said Paul DeGooyer, senior vice president of Electronic Games and Music for MTV Networks Music Group. “This new pathway for discovery is a huge win for passionate music fans, as well as an opportunity for artists to promote themselves while positively impacting their bottom line.”

Artists who submit songs for the Rock Band Network Music Store are able to choose from multiple pricing tiers for individual tracks and receive a royalty of 30 percent of the retail selling price (excluding tax) for every track purchased through the RBN Store. There are currently more than 100 songs available for purchase in the Rock Band Network Music Store from artists including The Shins, The Hold Steady, The Main Drag, Bang Camaro, of Montreal, Jonathan Coulton, Skeleton Witch, 3 Inches of Blood, Lacuna Coil, Stroke 9, and Steve Vai. For the full day one track listing check the below post. There are more than 300 artists in the RBN pipeline, with additional tracks already on the way from Flight of the Conchords, The Smashing Pumpkins, Twin Atlantic, All That Remains, Clutch, Prong, The Gaslight Anthem and many more coming soon.

With more than 1,100 tracks available to date in the original Rock Band platform, the Rock Band Network Music Store will immediately boost the number of available songs, further securing MTV Games and Harmonix’s position as the leading provider of downloadable content for music-based video games.

“The response to and interest in the Rock Band Network has been even greater than we originally expected,” said Alex Rigopulos, CEO and co-founder of Harmonix Music Systems. “We’re very excited about the number of bands and labels who have geared up to participate in the Rock Band Network, as well as the number of enthusiasts who have signed up to participate in the Peer Review and Playtest processes.”

Since launching the Rock Band Network open beta in January, more than 4,300 new users have registered as authors and peer reviewers on http://Creators.RockBand.com, the site where songs are submitted before they are approved to be sold. Authors create Rock Band song packages and submit them to the site to go through two processes: Playtest, where the community delivers feedback on a work in progress track, and Peer Review, where revised and final drafts are vetted and approved for sale. During Peer Review, songs are tested for playability, adherence to the authoring standards of Rock Band and checked to check for violations of XNA Creators Club Online community standards (vulgarity, adult content, original content, etc.).

Peer reviewers have the unique opportunity to play Rock Band Network content for free, well in advance of a track’s commercial release. These fans can help shape the track’s final versions, providing crucial feedback and flagging issues throughout Playtest and Peer Review that ensures songs are up to the high standards set by Harmonix. Any music fan with Rock Band 2 for the Xbox 360® video game and entertainment system from Microsoft and an internet connected PC can join the Playtest and Peer Review processes by purchasing an XNA Creators Club Online Premium membership through http://creators.xna.com/membership.

Once tracks are approved, they are transferred to the Rock Band Network Music Store, an in-game music marketplace where the millions of Rock Band fans will be able to explore this constantly growing set of new content. In an exciting turn of events, for the first time in the Rock Band franchise, users will be able to download sample gameplay of each track to try before they buy! Songs will debut exclusively on Xbox 360 for 30 days. A selection of standout tracks will then be made available on the PlayStation®3 computer entertainment system from Sony Computer Entertainment America and the Wii™ home videogame console from Nintendo.

How to get started:

Wondering How to Submit a Song? http://creators.rock...om/docs/Website Scroll down to “Adding a song to the pipeline."

Want to Become a Peer Reviewer? http://creators.rock...laytest_Process


Låtar som är tillgängliga är:
3 Inches of Blood - Battles and Brotherhood
Alias Unknown - Top Back
Amberian Dawn - He Sleeps in a Grove
Amberian Dawn - River of Tuoni
Andrew Buch - Trippolette
Audio Fiction - Race The Hourglass
Bif Naked - Sick
Blackmarket - Tongue Twister Typo
Bojibian - Still There
C&O - We Are the Best
Chaunce DeLeon and The Fountain of Choof - Tadpole Search and Rescue
Children of Nova - The Complexity of Light
Color Theory - If Not Now When
Dear and the Headlights - Talk About
Despised Icon - Day of Mourning
DnA's Evolution - The Heist
Error 404 feat. CJ Watson - If Trucks Drank Beer
Fake Shark-Real Zombie! - Angel Lust
Fake Shark-Real Zombie! - Horses in Heaven
Fake Shark-Real Zombie! - Running for the Razors
Fake Shark-Real Zombie! - Sestri Levante
Five Finger Death Punch - Burn it Down
Flogging Molly - Drunken Lullabies (Live)
Flogging Molly - Requiem for a Dying Song
Foreword - Watch It All Go Down
Free Spirit - Far Away from Heaven
Full-Source - End Quote
Full-Source - It's Not You, It's Everyone
Full-Source - Red Sky At Morn
Furly - Icarus' Song
Gandhi - Arigato
Giant Target - In Memories
Giant Target - Signs
Glass Hammer - Hyperbole
Glass Hammer - Sleep On
Heaven Ablaze - Parhelia
In This Moment - Mechanical Love
James William Roy - Paper Valentines
Jonathan Coulton - Creepy Doll
Jonathan Coulton - Ikea
Jonathan Coulton - The Future Soon
KMFDM - A Drug Against War
KMFDM - Juke Joint Jezebel
Kristin Hersh - Fortune
Kristin Hersh - Mississippi Kite
Lacuna Coil - Survive
Lead the Dead - Rip'er
Longwave - No Direction
Marillion - Whatever Is Wrong With You
Matter in the Medium - Persistence of Vision
MC Frontalot - Goth Girls
Nick Gallant - Inside Out
Nick Gallant - Turn Yourself Around
Of Last Resort - Fade Away
of Montreal - Heimdalsgate Like a Promethean Curse
Pink Flag - Nancy Drew
Ron Wasserman - Fight Back
Rose of Jericho - Buried Cold
Scratching The Itch - Lemon Juice
Scratching The Itch - The Buddy Disease
Scratching The Itch - You're My Everything
Senses Fail - Lady in a Blue Dress
Skeletonwitch - Crushed Beyond Dust
Skindred - Stand for Something
Speck - Grumpytown
Speck - VP of Booty Reports
Stars of Boulevard - Limousine
Stephanie Hatfield and Hot Mess - Can I Stay
Steve and Lindley Band - Backyard Buildyard
Steve Vai - For the Love of God (Live)
Steve Vai - Get the Hell Out of Here
Steve Vai - The Attitude Song
Stroke 9 - Kick Some Ass '09
Stroke 9 - Little Black Backpack '09
Suicide Silence - Disengage
Surprise Me Mr. Davis - Sissyfuss
The Cold Goodnight - Give
The Dirty Love Band - Moonboy
The Everybody - You Got That
The Fisticuffs - Liverpool Judies
The Hold Steady - Sequestered in Memphis
The Humans - It's Good
The Kimberly Trip - California
The Main Drag - Cease and Desist
The Main Drag - Don't Let Me Down (Slowly)
The Main Drag - Dove Nets
The Main Drag - Homosuperior
The Main Drag - How We'd Look On Paper
The Main Drag - Love During Wartime
The Main Drag - Megatron
The Main Drag - Talk Them Down
The Main Drag - Teeth, Face, Outerspace
The Main Drag - Tricky Girl
The Main Drag - What's Your Favorite Dinosaur?
The Shins - Australia
The Slip - Children of December
The Slip - Even Rats
Ultra Saturday - Not My Fault
Ultra Saturday - Superhero!
WaveGroup Feat. Becca Neun - Liquid Smog (StompBox Remix)
Wounded Soul - Rx
You Shriek - Lilith in Libra
You Shriek - No Heroes
Zack Wilson - Another California Song
Zack Wilson - Ox

Och innan nån frågar, så är svaret, ja det ska funka i Sverige redan nu. Låtarna verkar kosta 80 eller 160 MSP styck.

#365

Postad 24 mars 2010 - 17:53

rabski
  • rabski
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Hur exakt fungerar det här med Rock Band Network, är det mestadels tillför att vilka artister som helst ska kunna lägga in sina låtar?
Tycker mestadels att det verkar som att det är mindre grupper som vill sprida sin musik, och det är kanske så det är tänkt?

#366

Postad 24 mars 2010 - 22:15

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Typ. Jag tycker att det är en genial idé, men det känns som att HMX är lite sent ute. Hypen har svalnat ganska mycket när det kommer till musikspel så som jag ser det.

#367

Postad 24 mars 2010 - 22:49

rabski
  • rabski
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Kan hoppas de kommer att fortsätta släppa låtar att ladda ner iaf. Finns fortfarande många album jag saknar.

Redigerat av rabski, 25 mars 2010 - 15:32.


#368

Postad 26 mars 2010 - 09:25

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
Enligt Rolling Stones magazine är nästa veckas DLC inget mindre än Jimi Hendrix LP Axis: Bold As Love.

http://www.rollingst....ves-to-follow/

Jimi Hendrix Coming to “Rock Band” With Full “Axis” Album, More Exclusives to Follow : Rolling Stone : Rock and Roll Daily

Jimi Hendrix is the greatest guitarist of all time and current Rolling Stone cover star, and now RS can reveal that his legendary albums are coming exclusively to Rock Band with a wave of downloadable content thanks to Harmonix, MTV Games and Experience Hendrix. The guitarist’s entire second LP Axis: Bold as Love will be unleashed as DLC starting March 30th, along with the unearthed Jimi single “Valleys of Neptune” from the new disc of the same name.

Axis: Bold As Love hits XBox 360 and Nintendo Wii on March 30th, with the PlayStation 3 release following on April 1st. The songs — only the musique concrete opener “EXP” is excised from the track list — will be available both as an album and standalone tracks. Check out the first slate of Hendrix tracks coming to Rock Band (and LEGO Rock Band, with the exception of “Up From the Skies” and “Valleys of Neptune”):

“Up From the Skies”
“Spanish Castle Magic”
“Wait Until Tomorrow”
“Ain’t No Telling”
“Little Wing”
“If 6 Was 9″
“You Got Me Floatin’”
“Castles Made of Sand”
“She’s So Fine”
“One Rainy Wish”
“Little Miss Lover”
“Bold As Love”
“Valleys of Neptune”

Harmonix pressrelease finns här!

Redigerat av hakko504, 26 mars 2010 - 15:25.


#369

Postad 25 maj 2010 - 16:12

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0
Keyboard i Rock band 3!!!! http://www.gamereact...6r Rock Band 3/

#370

Postad 25 maj 2010 - 21:16

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Keyboard i Rock band 3!!!! http://www.gamereact...6r Rock Band 3/

Intressant. Öppnar onekeligen upp för en hel del nya intressanta möjlgheter, inte minst i fråga om låtval. Bohemian Rhapsody t.ex. fanns ju redan med i förhandsspekulationerna, inte minst sedan den dök upp i GH6 previewerna härom veckan. Kan man kanske också hoppas på lite November Rain och ett Candle in the Wind också månne?

#371

Postad 25 maj 2010 - 22:10

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0

Intressant. Öppnar onekeligen upp för en hel del nya intressanta möjlgheter, inte minst i fråga om låtval. Bohemian Rhapsody t.ex. fanns ju redan med i förhandsspekulationerna, inte minst sedan den dök upp i GH6 previewerna härom veckan. Kan man kanske också hoppas på lite November Rain och ett Candle in the Wind också månne?

Jo visst. Ett Queen Rock Band känns allt närmare. Tror inte Candle in the Wind kommer släppas då det är inte så mycket andra instrument i den. November Rain vore perfekt däremot, Come sail away med Styx :(.

#372

Postad 26 maj 2010 - 11:55

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 238 inlägg
  • 0
Låtar från Mozart och Beethoven vore grymt!! :()

#373

Postad 26 maj 2010 - 20:37

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Låtar från Mozart och Beethoven vore grymt!! :()

Några klassiska stycken finns redan i RockBandNetwork på 360:n. Brahms "Ungersk dans #5", Mussorgskys "Night on Bald Mountain" och Rimsky-Korsakovs "Humlans Flykt"

#374

Postad 26 maj 2010 - 20:43

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Undrar om gamla låtar som "Don't stop believing" uppdateras?

#375

Postad 26 maj 2010 - 21:58

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 238 inlägg
  • 0

Några klassiska stycken finns redan i RockBandNetwork på 360:n. Brahms "Ungersk dans #5", Mussorgskys "Night on Bald Mountain" och Rimsky-Korsakovs "Humlans Flykt"

Jaså där ser man. Humlans Flykt alltså, jäklar finns den? Måste vara väldigt svår att spela, vet att den är hur svår som helst på riktig gitarr.

Hittade den... men de gjorde den lite snäll med allt uppehåll, egentligen ska det vara non-stop noter hela tiden under hela låten ;))

http://www.youtube.c...h?v=nnpbwhrNvOk

#376

Postad 27 maj 2010 - 07:28

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0
Läste nyss att det nya instrumentet kommer vara en keytar istället för en keyboard. Kanske är smidigare att spela på då man inte behöver ha ett bord/stativ till.

#377

Postad 27 maj 2010 - 13:36

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Såg att Green Day: RockBand finns som demo på marketplace.
Någon som vet när det kommer för oss vars guldmedlemskap precis gått ut och därmed inte hunnit förnya oss än? ;)

#378

Postad 27 maj 2010 - 14:16

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Såg att Green Day: RockBand finns som demo på marketplace.
Någon som vet när det kommer för oss vars guldmedlemskap precis gått ut och därmed inte hunnit förnya oss än? ;)

99% av alla GULD specialare blir publika efter en vecka, dvs på tisdag.

#379

Postad 27 maj 2010 - 14:41

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

99% av alla GULD specialare blir publika efter en vecka, dvs på tisdag.


Lagom till att jag hunnit beställa och fylla på mitt guld då ;)

#380

Postad 27 maj 2010 - 22:16

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Sambon köpte hem Rock Band Beatles i julas och vi har spelat det två gånger sedan dess. Jag förstår inte riktigt poängen med dessa spel då man inte har tillgång till alla andra låtar utan att behöva byta skiva. Ni som är sugna på Green Day eller Pink Floyd. Är ni fans av banden eller är det något annat som lockar? Annars tycker jag Rock Band Store är smidigare.

Sedan, Keytar? Är det det enda som är nytt i Rock Band 3?

#381

Postad 28 maj 2010 - 05:41

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0

Sambon köpte hem Rock Band Beatles i julas och vi har spelat det två gånger sedan dess. Jag förstår inte riktigt poängen med dessa spel då man inte har tillgång till alla andra låtar utan att behöva byta skiva. Ni som är sugna på Green Day eller Pink Floyd. Är ni fans av banden eller är det något annat som lockar? Annars tycker jag Rock Band Store är smidigare.

Sedan, Keytar? Är det det enda som är nytt i Rock Band 3?

Vi får veta mer på E3. De har sagt att de ska göra spelet svårare, vilket antagligen leder till annorlunda (förändrade) instrument.

Hur kan du inte spelat mer Beatles? Tycker det är oerhört bra.
Green Day-låtarna ska gå att exportera.

Redigerat av pancreas, 28 maj 2010 - 05:42.


#382

Postad 29 maj 2010 - 10:55

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jo, det var kul. Kanske ska ta och nöta in våra nya Logitechgitarrer också. :)

Problemet är att det nu är ett år sedan jag köpte en riktig gitarr. Jag har spelat på den nästan varje dag sen dess och börjar nu kunna spela en hel del låtar utan att det låter illa. Det är förstås en värld av skillnad mellan att spela TV-spelet Rock Band och spela riktig gitarr, men mycket av illusionen av att man spelar gitarr har gått förlorad för mig i takt med att jag lärt mig det riktiga instrumenet. :)

Vi ska ha fest snart och Rock Band kommer förmodligen spelas flitigt under kvällen. Förhoppningsvis får jag en nytändning då. :)

#383

Postad 29 maj 2010 - 14:53

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0
Nu går det rykten om att det är en keyboard och inte en keytar, vi får se vad det blir i slutändan. Hoppas mer på keyboard.

#384

Postad 29 maj 2010 - 15:05

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Undrar hur de tänker implementera den. En keyboard med fem tangenter kan väl inte fungera, eller?

#385

Postad 29 maj 2010 - 16:53

rabski
  • rabski
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Undrar hur de tänker implementera den. En keyboard med fem tangenter kan väl inte fungera, eller?


Jag undrar oxså hur den nya keytar/keyboarden kommer fungera.
Fem tangenter på tio fingrar känns ganska tamt och tråkigt, kanske inför de fem "extra" knappar, alltså fem nya färger på något sätt.
Förhoppnigsvis hoppas jag att de lyckas få ihop det så pass nära originalet att man faktiskt kan lära sig spela piano/keyboard genom spelet, precis som man kan göra med trummorna.

Hursomhelt ser jag väldigt mycket fram emot Rock Band 3, älskar hela genren och tycker inte att det kan bli för mycket av den.

Redigerat av rabski, 29 maj 2010 - 16:58.


#386

Postad 29 maj 2010 - 18:53

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0

Undrar hur de tänker implementera den. En keyboard med fem tangenter kan väl inte fungera, eller?

Har även där hört rykten om 10 tangenter, vi får se hur det blir om lite mer än två veckor.

#387

Postad 29 maj 2010 - 23:27

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Förhoppnigsvis hoppas jag att de lyckas få ihop det så pass nära originalet att man faktiskt kan lära sig spela piano/keyboard genom spelet, precis som man kan göra med trummorna.

Det vore coolt om de lyckades med det, men jag är skeptisk. Ett piano/keyboard spelar i ett bredare register än t.o.m. gitarr. Ska bli kul att se vad de visar upp för något. :)

#388

Postad 29 maj 2010 - 23:46

rabski
  • rabski
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Det vore coolt om de lyckades med det, men jag är skeptisk. Ett piano/keyboard spelar i ett bredare register än t.o.m. gitarr. Ska bli kul att se vad de visar upp för något. :)


Visst har fullstort piano bredare register och fler tangenter, men grunden är den samma.
Är det bara någorlunda samma storlek på det kommande keyboardet som ett "vanligt" så ser jag inget hinder från att faktiskt kunna lära sig spela genom spelet.
Rörelse mönstret kommer ju förmodligen inte vara detsamma, men hastighet och koordination är samma sak.

Gitarren däremot, där finns det inget man kan lära sig.

#389

Postad 30 maj 2010 - 08:58

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
De skulle kunna vara konsekventa med att ha låga toner till vänster och höga till höger, det skulle hjälpa, men jag vet inte om det skulle göra spelet roligare.

#390

Postad 30 maj 2010 - 14:00

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 238 inlägg
  • 0

Visst har fullstort piano bredare register och fler tangenter, men grunden är den samma.
Är det bara någorlunda samma storlek på det kommande keyboardet som ett "vanligt" så ser jag inget hinder från att faktiskt kunna lära sig spela genom spelet.
Rörelse mönstret kommer ju förmodligen inte vara detsamma, men hastighet och koordination är samma sak.

Gitarren däremot, där finns det inget man kan lära sig.

Vadå inget man kan lära sig? Hastighet och koordination finns ju på gitarr också... så det kan man också lära sig där. Men det vore definitivt lättare att simulera ett riktigt keyboard ja. Istället för färgade cirklar kanske det faller ner riktigta noter också så man måste lära sig läsa noter på riktigt =)

Frågan är bara hur alla saker ska få plats på skärmen... nu blir det 5 stycken instrument och om alla spelar samtidigt lär det vara klottrigt och smått på skärmen.

#391

Postad 30 maj 2010 - 14:52

rabski
  • rabski
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Vadå inget man kan lära sig? Hastighet och koordination finns ju på gitarr också... så det kan man också lära sig där. Men det vore definitivt lättare att simulera ett riktigt keyboard ja. Istället för färgade cirklar kanske det faller ner riktigta noter också så man måste lära sig läsa noter på riktigt =)

Frågan är bara hur alla saker ska få plats på skärmen... nu blir det 5 stycken instrument och om alla spelar samtidigt lär det vara klottrigt och smått på skärmen.


En Rock Band/Guitar Hero gitarr ligger inte i närheten av en riktig gitarr. På en riktigt gitarr har du en milimeter tunn sträng som du ska träffa samtidigt som du ska hålla in lika tjocka strängar med andra handen.
På en plastgitarr har du en tre cm bred träffyta för anslag och en fem cm storknapp för andra handen. Ser inget i det som hjälper dig på vägen mot en riktigt gitarr. Rytm är nog det enda som är likt. (om man kör på expert förstås).

Jag skulle vilja jämföra det med att du tränar hockeystraffar på ett fotbollsmål.

#392

Postad 30 maj 2010 - 15:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Rytm är nog det enda som är likt. (om man kör på expert förstås).

Det var ju det han sa, och du sa "inget" -_-

Man kan lära sig lite, det finns säkert såna som spelar GH och aldrig tänkt på att lira gitarr som sedan vill prova på att spela på riktigt. Rytm, taktm koordination kan tränas upp åtminstone. Sen att det är mycket svårare att spela på riktigt är väl klart. Precis som du måste lära dig riktiga noter för att kunna spela piano på riktigt.

På en plastgitarr har du en tre cm bred träffyta för anslag och en fem cm storknapp för andra handen

Min GH2-gitarr har väl 1,5-2 cm knappar och en 5-6 cm strumbar. Aldrig spelat på en Rock Band-gitarr men varför så stora knappar i förhållande till strummen? Blir ju bara svårare att täcka hela ytan.

#393

Postad 30 maj 2010 - 16:09

rabski
  • rabski
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Det var ju det han sa, och du sa "inget" -_-


Jag ser inget om rytm i den texten jag citerade, enbart om hastighet och koordination.

Storleken på knapparna skrev jag bara upp lite snabbt, men för att undvika vidare missförstånd så är strumbaren 10x2cm och knapparna 3x2cm på min gitarr.

Rytm och takten håller jag med er om, förutsatt man då kör på expert så det inte plockas bort en massa noter så det inte kvarstår någon logik i musiken.
Koordinationen köper jag dock inte att man tränar så mycket när det skiljer så mycket i storlek, i RB/GH gör det även inget var du träffar knappen, men på en gitarr blir det stor skillnad på hur du håller ned strängen.

Men nu låter det som om jag klankar ner hela gitarrdelen och det menar jag absolut inte. Älskar hela spelserien och det är nog bara för att jag spelar diverse instrument som jag hakar upp mig på en sådan sak.

#394

Postad 30 maj 2010 - 16:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Älskar hela spelserien och det är nog bara för att jag spelar diverse instrument som jag hakar upp mig på en sådan sak.

Jag försökte spela gitarr en gång men det är ju en hel vetenskap att stämma den så.. :)

#395

Postad 30 maj 2010 - 17:08

rabski
  • rabski
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Jag försökte spela gitarr en gång men det är ju en hel vetenskap att stämma den så.. :)


Jotack, kommer ihåg första gången jag skulle stränga om en gitarr. Ovetande som jag var då höll jag ena handen i ett stadigt grepp runt halsen när det plötsligt small en sträng.
Hade ett riktigt fint märke runt hela handen som jag än idag kan se spår av.

#396

Postad 30 maj 2010 - 20:43

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

En Rock Band/Guitar Hero gitarr ligger inte i närheten av en riktig gitarr. På en riktigt gitarr har du en milimeter tunn sträng som du ska träffa samtidigt som du ska hålla in lika tjocka strängar med andra handen.
På en plastgitarr har du en tre cm bred träffyta för anslag och en fem cm storknapp för andra handen. Ser inget i det som hjälper dig på vägen mot en riktigt gitarr. Rytm är nog det enda som är likt. (om man kör på expert förstås).

Jag skulle vilja jämföra det med att du tränar hockeystraffar på ett fotbollsmål.

Jag vill minnas att jag hade en viss hjälp i början med enkla melodier. Att spela Ode to Joy på de två nedersta strängarna var inte såå mycket svårare än Rock Band. Likheterna slutar dock där.

Jag försökte spela gitarr en gång men det är ju en hel vetenskap att stämma den så.. B)

Stämapparat, teh shit. :)

Jotack, kommer ihåg första gången jag skulle stränga om en gitarr. Ovetande som jag var då höll jag ena handen i ett stadigt grepp runt halsen när det plötsligt small en sträng.
Hade ett riktigt fint märke runt hela handen som jag än idag kan se spår av.

Jag var helt svettig efter första gången jag skulle stränga om min gitarr. Jag gick in med inställningen att det skulle vara som att byta skosnören. ;)

#397

Postad 30 maj 2010 - 23:04

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 238 inlägg
  • 0
Koordination får man ju genom att man måste göra två olika saker med vardera hand samtidigt. När man börjar spela GH kan man inte fokusera på att strumma och byta färg samtidigt, man övar ju upp sånt. Det är samma med riktig gitarr skulle jag tro... säg att du bara behöver hålla takten när du strummar på en enda sträng, men sen måste börja använda andra handen ocskå, då blir det inte lika lätt att fortsätta strumma i perfekt takt om du inte har bra koordination.

Någon som spelat B.Y.O.B. i World Tour? Hur lätt hade inte verserna varit i den låten om man bara behövde hålla inne en färg och strummat en rad av noter liksom.

#398

Postad 06 juni 2010 - 18:31

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Din liknelse tycker jag stämmer ganska bra. Fast på riktigt blir det som att hitta rätt bland ca 120 (6 x 20) knappar samt slå an mellan en och sex strumbars beroende på vad som spelas.

#399

Postad 07 juni 2010 - 20:28

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
Något tidigt så kom ett pressmeddelande från Harmonix om nästa veckas DLC:

OZZY Osbourne!

“Crazy Babies”
“Diggin’ Me Down”
“I Don’t Wanna Stop”
“Let Me Hear You Scream”
“No More Tears”
“Soul Sucker”

http://www.rockband....670#post3741670

#400

Postad 10 juni 2010 - 10:21

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0
Lite ny info om Rock Band 3 och om keyboarden samt gitarren

The Rock Band keyboard will be a 25-key MIDI keyboard--during normal play, only the traditional five keys of green, red, yellow, blue, and orange will be used in conjunction with their corresponding buttons on the keyboard. In Pro mode, all 25 keys will be utilised, with the on-screen note stream shifting "left and right to cover the correct keys". The new guitar peripherals--which as yet don't have any price attached--will be similarly musically functional. The guitars will feature six strings for strumming, while the neck will apparently feature touch sensitive pads that will mimic the instrument's strings.

http://e3.gamespot.c...-in-rock-band-3


Samt några utannonserade låtar

Finally, some of Rock Band 3's 83-song set list were revealed, which included some keyboard-heavy classics such as Queen's "Bohemian Rhapsody" and '80s tune "The Power of Love" by Huey Lewis and the News. Other songs to be revealed include:

"Combat Baby" -- Metric
"Dead End Friends" -- Them Crooked Vultures
"Get Free" -- The Vines
"Lasso" -- Phoenix
"Me Enamora" -- Juanes
"Oh My God" -- Ida Maria
"Portions of Foxes" -- Rilo Kiley
"The Hardest Button to Button" -- The White Stripes
"Been Caught Stealing" -- Jane's Addiction
"In the Meantime" -- Spacehog
"Plush" -- Stone Temple Pilots
"Walkin' on the Sun" -- Smash Mouth
"Crazy Train" -- Ozzy Osbourne
"Here I Go Again" -- Whitesnake
"I Love Rock and Roll" -- Joan Jett
"Just Like Heaven" -- The Cure
"Rainbow in the Dark" -- Dio
"The Power of Love" -- Huey Lewis and the News
"Sister Christian" -- Night Ranger
"Bohemian Rhapsody" -- Queen
"Break On Through" -- The Doors
"Crosstown Traffic" -- Jimi Hendrix





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.