Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***

3172 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1851

Postad 01 juli 2011 - 18:23

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Japp..

Har ställt min så att den vibrerar vid knapptryckningar men inte klickar

#1852

Postad 01 juli 2011 - 19:21

ctmpl6
  • ctmpl6
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Kolla under inställningar-program-batterianvändning

Är den helt ny så låt det gå några laddningar..

Finns en bugg som gör att den tar massor via wlan.mot en viss router..
Vissa har haft problem med att att android os och system ligger skyhögt.

Bara se om nått program du inte använder drar massa ström.
Går att frysa såna



mobilen är mer än en månad gammal.. ibland är det så att den kan hålla upp till 20timmar.. ibland 4, 8,12timmar, Fattar inte.. riktigt.. ljusstyrka är på den minsta nivå. jag brukar stänga av alla program.. när jag inte använder.. sedan en sak till.. det kopplar ner samtal ofta.. fast jag ändrade till WCDMA och de hjälper inte..

#1853

Postad 01 juli 2011 - 20:28

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Kolla vad det är som ligger å drar ström..
Måste va nåttsom cpar sig..

Återställ telefonen till orginal...
Testa utan facebook å twitter å väder..kör den ren...
Kolla under batterianvändning om nå drar för mycket ström.
Koppla inte in wlan...

Sen kan du börja testa dig fram..

#1854

Postad 01 juli 2011 - 21:50

naukka
  • naukka
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0

Kolla vad det är som ligger å drar ström..
Måste va nåttsom cpar sig..

Återställ telefonen till orginal...
Testa utan facebook å twitter å väder..kör den ren...
Kolla under batterianvändning om nå drar för mycket ström.
Koppla inte in wlan...

Sen kan du börja testa dig fram..



Min kunde dra 70 % på en natt ca 6-7tim, googlade lite och läste om att det handlade om nån bug i Android som löstes med att stänga av telefonen, vänta 1 minut och sätta på den igen, funkade för min del.. såg i batterianvändning att det var Mediaserver som låg på 50% av batterianvändningen trots att jag stängt ner alla program osv osv... testa det lär funka!

#1855

Postad 01 juli 2011 - 22:09

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Bästa är att frysa såna program.
då startar de inte igen

#1856

Postad 01 juli 2011 - 23:06

Havsgetingen
  • Havsgetingen
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Tappade nyss min telefon från ca 1,4 m höjd rakt på trottoaren (stenplattor), snurrade runt minst 360 grader o låg på skärmen efter allt.

Batteriluckan flög av, batteriet lossnade.

Tänkte "fan!". Tog upp telefonen, batteriet o luckan, satte i batteriet och telefonen startade. Blåste av (batteri/-simkorts-utrymmet), sen inspekterade jag telefonen. Inte en repa på skärmen, men massor av smågrus o sand(?) Framsidan klarade sig helt utan skador! Har kollat med stark belysning o alla möjliga vinklar. Inte en antydan till repa...

Sen kollade jag baksidan o där har färgen försvunnit på två ställen (en mörkgrå "fläck" om 2x1 mm i ett hörn o sen en än mindre synlig "fläck" i motsatta hörnet (detta är ej på batterluckan).

Batteriluckan fick 2 nästan osynliga repor. Max 4 mm i längd...

Kameran, ingenting, ingen repa, ingen bortskrapad färg..

Jag är JÄÄTTTENÖJD över hur hållbar den var!


JAG HAR INGET SKYDD AV NÅGOT SLAG, ingen skärmplast, inget fodral, inget skal...



Hur kunde den klara sig så otroligt bra!? Jag har inte märkt nån försämring på något sätt i mjukvaran, kamerorna, sensorerna, hastigheten allt är som det var innan. Jag menar, det uppstod endast fyra kosmetiska skador och alla på baksidan!

*två små märken med förlorad färg, milimiterstorlek, o inte mycket förlust av färg
*två extremt små repor på batteriluckan.

Mobilen ser fortfarande ut som ny om man inte håller den i ljus och betraktar den från mindre än några decimeters avstånd.

Jag tänker genast på att den låga vikten gör att den inte får lika stora skador och sen att plasten och färgen verkar vara av hög kvalitet! Och inte minst glaset och metallen...

Redigerat av Havsgetingen, 01 juli 2011 - 23:10.


#1857

Postad 01 juli 2011 - 23:34

Abraham
  • Abraham
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Hej

Efter en lyckad uppdatering har jag fått samma bekymmer, android tar ca 40% av batteriet trotts att jag använder den mycket. Innan var det skärmen som låg på ca 40%. Ska testa att stänga av den och ta ur batteriet under några minuter, får se om det hjälper...

#1858

Postad 02 juli 2011 - 11:03

Unregisteredbb52a78e
  • Unregisteredbb52a78e
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
går det att ändra sms-signal?

#1859

Postad 02 juli 2011 - 12:23

ctmpl6
  • ctmpl6
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

går det att ändra sms-signal?



självklart! Det är bara Apple som har 6 olika meddelande signal

#1860

Postad 02 juli 2011 - 15:42

Unregisteredbb52a78e
  • Unregisteredbb52a78e
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

självklart! Det är bara Apple som har 6 olika meddelande signal


hur?

#1861

Postad 02 juli 2011 - 16:33

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Var inne i butik och fick klämma och känna på telefonen idag. Tyckte faktiskt inte den kändes varken plastig eller billig. Tyckte man fick en rätt kompakt känsla! Jag gillade den skarpt! Har precis lagt en beställning nu!

#1862

Postad 02 juli 2011 - 16:58

partajare
  • partajare
  • Mästare

  • 3 282 inlägg
  • 0

hur?


Menar du byta överhuvudtaget?
Eller menar du att byta till valfri?

Oavsett så är det via program-->inställningar-->ljud-->meddelandesignal-->

Beroende på om du har en app för val av ringsingaler eller bara standard får du nu välja var du vill välja.
Jag har en app för att kunna välja valfri signal.

#1863

Postad 02 juli 2011 - 19:25

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Menar du byta överhuvudtaget?
Eller menar du att byta till valfri?

Oavsett så är det via program-->inställningar-->ljud-->meddelandesignal-->

Beroende på om du har en app för val av ringsingaler eller bara standard får du nu välja var du vill välja.
Jag har en app för att kunna välja valfri signal.


Man kan lägga till egna ringsignaler i mapparna sd-kort/media/audio/notifications eller sd-kort/media/audio/ringtones beroende på om det är ringsignal eller notifieringssignal man vill ha sen byter man antingen som du skriver eller i den app man vill ha annan signal tex i Gosms pro. Starta gosms tyck menu välj inställningar/aviseringsinställningar/Standard aviseringsinställningar/välj ringsignal.
Finns många program där man kan välja egen signal och slippa de globala.

#1864

Postad 02 juli 2011 - 19:38

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Men det går inte att välja olika ringsignaler/sms signaler till olika kontakter ?

#1865

Postad 02 juli 2011 - 19:47

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Men det går inte att välja olika ringsignaler/sms signaler till olika kontakter ?


Om du använder tex GoContacts så kan du välja ringsignal till varje kontakt om du vill, men har för mig att den bara ändrar signalen vid röstsamtal.

#1866

Postad 02 juli 2011 - 20:02

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
ah ok..
Spelar inte så stor roll för mig....Har alltid ljudet avstängt :)

#1867

Postad 02 juli 2011 - 20:21

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

ah ok..
Spelar inte så stor roll för mig....Har alltid ljudet avstängt :P


Ok :)

Ringtone maker funkar väldigt bra om man vill klippa till egna ringsignaler, har även testat Ringdroid som funkar på liknande sätt

#1868

Postad 02 juli 2011 - 22:22

Abraham
  • Abraham
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Har en liten fundering, tänkte skaffa mig ett micro SDHC kort på 16 alt 32 GB. Om jag vill använda kortet till filmning i full HD räcker då klass 4? Eller måste jag upp i klass 6 eller 10? Någon som vet?

#1869

Postad 02 juli 2011 - 22:25

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Har en liten fundering, tänkte skaffa mig ett micro SDHC kort på 16 alt 32 GB. Om jag vill använda kortet till filmning i full HD räcker då klass 4? Eller måste jag upp i klass 6 eller 10? Någon som vet?


Ska räcka med klass4 men ju högre desto bättre :)

#1870

Postad 03 juli 2011 - 09:15

järker
  • järker
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0
Längtar efter en ny mobil då min X10 mini pro börjar gjort sitt, och är bra sugen på denna men varför så stor, man tycker ju att det borde finnas en marknad för mobiler runt 3-3,5" skärm, typ alla vi som inte har ett kontorsjobb, ett alternativ är ju att ha en jobbmobil med ett extra / tvilling kort i och en annan för övrig tid.

Ingen som läst något mer om SGSII Mini eller liknande ?

#1871

Postad 03 juli 2011 - 09:28

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Är ju storleken som är så bra ,för de mesta .
Går då ner lätt i min jeansficka..

Men vist har man ett fysiskt jobb och man klättrar omkring passar den inte bäst..
Då skulle ja ha gjort som du är inne på..
Köpa en billitelefon till jobbet å en värsting

#1872

Postad 03 juli 2011 - 09:43

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Längtar efter en ny mobil då min X10 mini pro börjar gjort sitt, och är bra sugen på denna men varför så stor, man tycker ju att det borde finnas en marknad för mobiler runt 3-3,5" skärm, typ alla vi som inte har ett kontorsjobb, ett alternativ är ju att ha en jobbmobil med ett extra / tvilling kort i och en annan för övrig tid.

Ingen som läst något mer om SGSII Mini eller liknande ?


Det ska tydligen vara en Galaxy Z på väg, men den har bara 0,1" mindre skärm och dessutom LCD kostar ca 1000kr mindre än sgs2

SE Neo kunde ju kanske vara ett alternativ, 3,7"

#1873

Postad 03 juli 2011 - 09:48

järker
  • järker
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0

Det ska tydligen vara en Galaxy Z på väg, men den har bara 0,1" mindre skärm och dessutom LCD kostar ca 1000kr mindre än sgs2

SE Neo kunde ju kanske vara ett alternativ, 3,7"


Men jag vill ju ha en som kan göra äppelmos :)

#1874

Postad 03 juli 2011 - 10:03

järker
  • järker
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0

Det ska tydligen vara en Galaxy Z på väg, men den har bara 0,1" mindre skärm och dessutom LCD kostar ca 1000kr mindre än sgs2

SE Neo kunde ju kanske vara ett alternativ, 3,7"


Iofs så var det rätt lockande erbjudande hos 3 just nu, om man förbokar en Z nu så får man Xcover-mobil (att ha på jobbet) på köpet.

http://www.tre.se/Pr...msung-Galaxy-Z/

#1875

Postad 03 juli 2011 - 10:15

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0
Försökte uppdatera S2an via KIes när den sa att det fanns uppdatering att hämta, men det funka inte alls.
Gogglade runt och hittade en tråd där dom diskuterade att uppdatera med Odin istället och en länk till senaste programvaran.

La in denna via Odin.
GT-I9100_NEE_I9100XWKF3_I9100XXKE7_I9100OXXKF1.exe (274.17 MB)

Har en 3 brandad telefon och uppdateringen fungerade kanon.
Dock försvann allt som har med 3 att göra. Blev mkt glatt överaskad men vad är det jag gjort?
Gäller garantin fortfarande? Är den olåst?

#1876

Postad 03 juli 2011 - 12:25

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Du har lagt in en obrandad version..

Vet inte hur det är med garantin.
Du har ju inte rootat eller flashat in nån hemmagjord rom så jag tycker att det inte borde vara några problem.
Om du lägger in Tre orginal rom så bör ju ingen veta vad du haft tidigare..

Olåst är den inte men du kan låsa upp den

#1877

Postad 03 juli 2011 - 12:59

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0
Ok, då vet jag.

Iaf upplevs telefonen bra mkt snabbare nu än innan.
Skönt att få rensat bort 3´s skräp dom lagt in med :)

#1878

Postad 04 juli 2011 - 22:31

T0bb3
  • T0bb3
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Någon som vet något om hur det går med versionen som innehåller bla. NFC? När kan man vänta sig att den går att köpa i Sverige?

/Tobbe

#1879

Postad 04 juli 2011 - 23:06

flygsfors
  • flygsfors
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0
vad tror ni om detta?
överklockad till 1.5 gigahertz...
överklockad samsung galaxy s2

#1880

Postad 05 juli 2011 - 06:12

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

vad tror ni om detta?
överklockad till 1.5 gigahertz...
överklockad samsung galaxy s2


Såg lite frestande ut! :)

Snart får jag min SGS2 och längtar som bara den! Den skall vara här i Stockholm nu så borde ju inte dröja så värst länge tills den kommer till postkontoret!

https://www.prisjakt...n_i_din_telefon - Vad tycker ni om det där? Borde väl kunna funka på SGS2 också och hjälpa till lite med batteritiden? :)

#1881

Postad 05 juli 2011 - 06:37

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Att överklocka gör folk ju bara för att det går, inte för att man har någon egentlig nytta av det.
Har aldrig förstått mig på hysterin kring det.
Mer intressant att dra ner spänningen för att spara batteri.

#1882

Postad 05 juli 2011 - 07:50

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Njo...
Min tidigare telefon N900 blev betydligt kvickare med överklock men dessa nya dualcore märks ingen skillnad annat än i benchmark...

Till och med är de så,effektiva att man kan låsa maxclock till 800mhz och dra ner spänningen utan att man märker av nått tapp i prestanda med vanlig användning å surfande..
Svalare och strömsnålare

#1883

Postad 05 juli 2011 - 09:18

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Någon som har testat dessa? http://www.sgpstore....ule-series.html Tänkte mest om passformen är bra m.m?

#1884

Postad 05 juli 2011 - 13:50

Havsgetingen
  • Havsgetingen
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
När jag kör quadrant står det att det är en kärna på telefonen, men 1200 mhz. Varför? Klarar det inte av att se fler än en kärna än? Allting annat stämmer dock, RAM, androidversion och så vdare.

Redigerat av Havsgetingen, 05 juli 2011 - 13:51.


#1885

Postad 05 juli 2011 - 16:25

partajare
  • partajare
  • Mästare

  • 3 282 inlägg
  • 0
Finns det någon skyddsfilm man kan sätta på linsen på bakstycket?

#1886

Postad 05 juli 2011 - 20:20

ogredani
  • ogredani
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Men det går inte att välja olika ringsignaler/sms signaler till olika kontakter ?

Inte SMS-signal vad jag vet med TW4, men ringsignal kan du ändra:
Kontakter -> "MAMMA" -> Info
Scrolla ner till Ringsignal som står under rubriken "Annat".

#1887

Postad 05 juli 2011 - 21:09

Zeuz
  • Zeuz
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
Är det någon hightec användare som har fått ordning på krypteringen på sgs2?
jag letar lite på forum och det verkar krävas att man ansluter till exchangekonto men jag får ingen klarhet i frågan?

#1888

Postad 06 juli 2011 - 07:07

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Finns det någon skyddsfilm man kan sätta på linsen på bakstycket?


motljusskydd kanske? :)

Tror i ärlighetens namn inte att det blir så lyckat att sätta en film på linsen.

#1889

Postad 06 juli 2011 - 07:11

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

A global smart buzzword, Galaxy S 2 set a record of 3 million global sales only in 55 days!

Samsung Electronics said on July 3 that its flagship smartphone Galaxy S 2 has marked the accumulated global sales of 3 million units, 55 days after its initial release: Within the period, a unit of Galaxy S 2 was sold in every 1. 5 seconds. This record shortens the record of 85 days of its predecessor Galaxy S, a ten-million global seller, by 30 days.


Grymt!

Hela nyheten

#1890

Postad 06 juli 2011 - 08:01

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Jag har nu flera mp3 låtar med namn som inte är svenska eller engelska. Detta medför att jag får konstiga tecken istället för rätta bokstäver typ ?-½. Hur löser jag detta?

#1891

Postad 06 juli 2011 - 11:52

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

Ok, då vet jag.

Iaf upplevs telefonen bra mkt snabbare nu än innan.
Skönt att få rensat bort 3´s skräp dom lagt in med :)

Hej Har också köpt en från 3 men vill ha bort all det som dom lagt in. Kan du länka till sidan där man får information om hur man gör Är helt grön på det här så jag vore dig evigt tacksam ;-) Mvh Anna

#1892

Postad 06 juli 2011 - 19:51

Life
  • Life
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0
Har nyss köpt denna Galaxy S2. Det är min första mobiltelefon med kapacitiv skärm och jag har lite funderingar, och även om dom egentligen är generella så beror det säkert ändå på aktuell känslighet på skärm etc.
Till frågan:
Visserligen så har tydligen denna "Gorillaglas"! Ändå läser jag om att det kan bli repor i glaset. Eftersom jag köpt ett Case-Mate Barely There fodral så ingår det ett displayskydd och jag är sugen på att klistra på det....
Men, eftersom jag även tänker använda telefonen för träning, så tänkte jag även köpa till ett Sportarmband (typ Belkin Dualfit) och även den täcker ju displayen!
Fungerar det att ha dubbla skärmskydd med en kapacitiv skärm?
Om någon har sådan erfarenhet med denna telefon är det guld värt!!

#1893

Postad 07 juli 2011 - 07:20

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Har nyss köpt denna Galaxy S2. Det är min första mobiltelefon med kapacitiv skärm och jag har lite funderingar, och även om dom egentligen är generella så beror det säkert ändå på aktuell känslighet på skärm etc.
Till frågan:
Visserligen så har tydligen denna "Gorillaglas"! Ändå läser jag om att det kan bli repor i glaset. Eftersom jag köpt ett Case-Mate Barely There fodral så ingår det ett displayskydd och jag är sugen på att klistra på det....
Men, eftersom jag även tänker använda telefonen för träning, så tänkte jag även köpa till ett Sportarmband (typ Belkin Dualfit) och även den täcker ju displayen!
Fungerar det att ha dubbla skärmskydd med en kapacitiv skärm?
Om någon har sådan erfarenhet med denna telefon är det guld värt!!


Funkar gör det men räkna med att "känsligheten" försämras avsevärt. Du kommer få trycka både en och två gånger innan det händer nåt. Irriterande om du frågar mig.

#1894

Postad 07 juli 2011 - 08:57

ctmpl6
  • ctmpl6
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
försökte roota mobilen.. men jag får ingen kontakt mellan mobil och dator, i inställningar satt på USB debugging.. hjälp?

#1895

Postad 07 juli 2011 - 09:08

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

försökte roota mobilen.. men jag får ingen kontakt mellan mobil och dator, i inställningar satt på USB debugging.. hjälp?


Vilken tråd på Swedroid eller XDA följer du när du ska roota?
Följ denna så ska det inte vara något problem;

http://forum.xda-dev...d.php?t=1103399

#1896

Postad 07 juli 2011 - 09:56

ctmpl6
  • ctmpl6
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
http://www.swedroid....a-din-sgs2.html - härifrån försökte jag roota.. kopplade nyss mobilen till datorn och de ser inte varandra... (har ingen miniSD kort) men med masslagring borde fungera eller dela internet via USB från mobilen, men inget fungerar.. ;S den laddar bara..

#1897

Postad 07 juli 2011 - 10:34

Dangerdw
  • Dangerdw
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hej på Er!

Kopierar över det jag just postade på Sweclockers också :) (dangerdan är mitt nick där)

Tänkt till och börja med att upplysa Er om att Andida har gjort det igen. Alltså producerat ett högkapacitets batteri och denna gång till Samsung Galaxy S2:

http://cgi.ebay.com/....d=246159833757

http://www.mobilefun....-s2-p30659.htm

http://forums.hardwa.....php?t=3298071

Jag har själv köpt ett sådant dock inte till min samsung utan till min flickväns HTC Desire HD och då ett på 1800mAh. Det har givit henne väldigt mycket längre tid på sin Desire HD mot orginalet och jag kan inte säga något dåligt om dem.

Dock så är jag intresserad av att start en diskussion om detta till just Samsung Galaxy S2. Vi är många som äger denna lur idag och jag kan tänka mig att jag inte är den ända som är intresserad av mer kapacitet i batteriväg .

Vad säger ni? Ska ni beställa ett? varför inte, är det inte bra nog har man ju två :D?

/Danne

Redigerat av Dangerdw, 07 juli 2011 - 10:35.


#1898

Postad 07 juli 2011 - 11:31

ctmpl6
  • ctmpl6
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Har jag rätt att lämna mobilen till MediaMarkt pga. USB fungerar inte som det ska, Kan ej uppdatera nya mjukvaran via Kies och Samtal bröts. Försökte allt möjligt.. läste mycket.. men ingenting hjälper.. Försökte uppdatera till KE7 med 3 olika datorer, installerade drivrutiner, återställde mobilen, Försökte med WCDMA/2GSM och installera drivrutiner på PC. Inget fungerar.. jag är nu verkligen trött på denna lur.. Mobilen är ca 1,5 mån gammal, har jag rätt för återköp eller byte?

#1899

Postad 07 juli 2011 - 11:54

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Har jag rätt att lämna mobilen till MediaMarkt pga. USB fungerar inte som det ska, Kan ej uppdatera nya mjukvaran via Kies och Samtal bröts. Försökte allt möjligt.. läste mycket.. men ingenting hjälper.. Försökte uppdatera till KE7 med 3 olika datorer, installerade drivrutiner, återställde mobilen, Försökte med WCDMA/2GSM och installera drivrutiner på PC. Inget fungerar.. jag är nu verkligen trött på denna lur.. Mobilen är ca 1,5 mån gammal, har jag rätt för återköp eller byte?


Att samtal bryts har ju absolut ingenting med att USB-porten inte fungerar att göra.
Så det händer ingenting när du kopplar telefonen till datorn?

Redigerat av BrittBastard, 07 juli 2011 - 11:55.


#1900

Postad 07 juli 2011 - 12:05

ctmpl6
  • ctmpl6
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
jaa jag vet att USB har ingenting å göra med Kies eller samtal. Men det är ju 3 saker som gör mig riktigt förbannad.. När jag kopplar mobilen via USB.. inget händer.. den håller på att ladda bara.. ingenting annat, försökte så med 2 olika kablar och 3 PC.. letade efter allt möjligt i inställningar. Inget.. :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.