Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

2458 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 0 0 (0) Inga priser

Postad 12 december 2019 - 18:50

Visby66
  • Visby66
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Jag kan inte heller använda appen för inspelning, ringde kundtjänst och fick förslaget att koppla bort internet. Det hjälpte inte, jag hade innan gjort att par norska reset så jag trodde inte riktigt på den lösningen. Då var förslaget att avinstallera appen och installera den igen. Gjorde det men inte logga in förrän jag upptäckte att det var Norge som var förvalt land i appen och ändrade det till Sverige då kunde jag logga in. Men samma problem kvarstår, går inte att schemalägga en inspelning i appen.

Postad 12 december 2019 - 23:32

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Svart ruta.Byter från 1an till 2an med pilande,får svart ruta o väntar denna gång 3-4 minuter,inget händer.Trycker då knappen 2 inget händer.Pilar till 3an vilket funkar,sen 2an ok.
Sketbox.

Postad 12 december 2019 - 23:42

Svenna72
  • Svenna72
  • Lärjunge

• 412 inlägg
  • 0

Hej

Detta är vi medvetna om kan uppstå ibland när man byter kanal via tv guiden. Har ingen information just nu om när just det problemet är löst.

Mvh

Niklas

Hej

När får du svart bild? I playtjänsten eller när du tittar linjärt över satellit?
Vet du hade problem med svart bild tidigare i playtjänsten, upplever du att det blivit bättre?

Mvh

Niklas

Svart bild fick jag när jag bytte kanal, via satellit. Boxen blev segare, speciellt när man kollat typ på UHD kanalen i någon timme och vill gå till EPGn, det tar liksom 6-7 sekunder innan boxen fattat att man tryckt på en av knapparna... 

Postad Igår, 08:51

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Veteran

• 1 523 inlägg
  • 0

Niklas, det jag skriver nu får du verkligen ta med din in till ert supportorganisation då jag blir upprörd över ert beteende.

Min syster tog sig mod att ringa till er kundtjänst fastän hon visste att ni har problem med fjärrinspelning utifrån det du skrev igår. Tyckte själv det var en bra idé så att vi blir fler som anmäler detta officiellt och inte bara via detta forum.

Hon ringde mig nyss efter att ha suttit i 1 timme och 18 minuter där inget blev bra, för att inte säga katastrofalt. Hon påpekade för första teknikern att hon har problem med Fjärrinspelning och att ni på sociala medier sagt att det är ett känt fel som först ska lösas under 2020. Men nej, det vill han inte lyssna på utan hon skulle prompt göra en fabriksåterställning på boxen. Även om hon visste bättre så lät hon er göra ert jobb.

När fabriksåterställningen var klar fick hon ingen signal överhuvudtaget och teknikern bytte ut sig själv och lämnade över till en annan. Till slut ordnade han till så att signalen återfanns, precis som förutom och som aldrig varit ett problem.

Hon påpekade återigen att ni säger att problemet med Fjärrinspelning är känt men även denna person lyssnade inte på det utan började skylla på internetleverantören då denne förmodligen blockerat detta och att hon skulle felanmäla till dem. Hon stod nu på sig istället för att bara lyssna och göra som ni säger och sen avslutades samtalet abrupt.

Tycker du och Canal Digital att detta är OK!? Er supportorganisation framstår som en samling pajaser då ni inte uppträder professionellt eller har korrekt info om kända problem. Så detta vill jag för er och alla andras skull att ni tar upp internt och bättrar er.Ber om 

Hej

Ber om ursäkt för att vi inte gett korrekt information. Jag ska följa upp detta under dagen så vi har tydlig information om detta. Det har varit ett problem med servern för fjärrinspelningen men det ska fungera igen nu. Problemet med fjärrinspelningen på OnePlace som kommer bli löst under början av nästa år är att boxen och våran app kan tappa kontakten med varandra vilket gör att man inte kan programmera en inspelning via telefonen.

Mvh

Niklas

Postad Igår, 10:02

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Veteran

• 1 523 inlägg
  • 0

Hej

Viaplay är sedan igår en certifierad app för OnePlace. 

Detta innebär för er som inte använt Viaplay att man slipper en text högst upp på tv´n som informerar om att hårdvaran inte är certifierad.

Mvh

Niklas

Postad Igår, 15:53

DiveBlaster
  • DiveBlaster
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 1

Hej

Testat "betan" nu ett tag och det som fortfarande känns "sunkigt" och som var en del av säljsnacket jmf med era tidigare boxar är hastigheten vid kanalskifte eller TV-guide...boxen utlovades som snabb. Den är under all kritik fortfarande. Kommer ihåg för många år sedan när Telia skulle provköra digital tv via bredband och vi var testfamij...kanalskifte mm var olidligt långsamt men jämförbart med CD One place 2019 - tyvärr.

Redigerat av DiveBlaster, Igår, 15:53.

Postad Idag, 10:31

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 2
50 sidor om denna box!!!
Måste vara en fantastisk låda som skapar mycket glädje vid jultid eftersom så många vill skriva något;-)

Postad Idag, 10:47

rogersjö
  • rogersjö
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 1

Hej

Lade in "Betan" samma dag som vi fick tillgång till den. Upplever boxen som seg. Har haft samma problem som "Kalleputs" ett par gånger vid byte från 1an till 2an. Ingen bild på nya kanalen. Gjorde också ett mellanhopp på 3:an innan jag fick det att fungera på 2an. Har också provat att gå tillbaka till 1an och sedan 2an igen, det har också funkat. I går kväll när jag gjorde mjukstart av boxen fick jag ingen bild bara ljud.Hjälpte inte att byta kanal, oberoende vilken kanal jag valde blev det samma sak. Hjälpte inte med en ny mjukstart, blev samma resultat. Fick göra en hård omstart, med att göra den strömlös, innan jag fick tillbaka bild på samtliga kanaler jag besökte.

Postad Idag, 11:34

Svenna72
  • Svenna72
  • Lärjunge

• 412 inlägg
  • 0

Min vägrade byta kanal innan, gick bara byta med + & - , detta trodde jag var fixat. Man tror man bytt kanal för man ser infon från den nya kanalen men den hänger kvar på den kanal man såg på. I detta fallet från 4an till SVT2.

4 användare läser detta ämne

1 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

Facebook (1), mlon71
Prisjakt © 2000 - 2019 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.